abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2016 @ 12:06:52 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165315106
D, met alle respect, maar je bijbaantje als postbezorger staat niet gelijk aan aan die eis voldoen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 14-09-2016 13:09:18 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_165315136
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:06 schreef Copycat het volgende:
D, met alle respect, maar je bijbaantje als postbezorger staat niet gelijk aan aan die eis voldoen.
Dan maken ze dat zelf wel uit denk ik? Wat denk jij dat geschikt voor mij is? Op niveau werken met constante werkdruk en stress (of ik moet bijzonder goed zijn) of onder mijn niveau en dan een makkelijker leven hebben?

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 14-09-2016 13:09:29 ]
pi_165315205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 11:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Ontspannend?

1) Vertragingen en uitvallende treinen,
2) Smerige en overvolle stations,
3) Hangjeugd,
4) Propvolle coupé's
4) Smoorhete treinen,
5) Jengelende kinderen,
6) Klierende scholieren,
7) Bellende forensen,
8) Hoge reiskosten

Ben al gestrest bij het idee alleen al.

Doe mij dan maar:

1) Airco aan,
2) Achtergrondmuziekje,
3) Geen gezeur aan m 'n kop,
4) Vertrekken op ieder gewenst moment,
5) Eén vervoermiddel van deur tot deur,
6) Lage kosten.
Als ik van Amersfoort naar Groningen reis, dan doe ik dat toch liever met de trein:
1) Boek lezen
2) Afsluiten van alles om me heen, ook al die punten die jij noemt
3) Gedachten laten gaan
4) Wekker aan
5) Slapen
6) Geen overstap
7) Toilet om de hoek (niet de schoonste, maar wel een prettig idee, vind ik zelf)
8) Laatste trein gaat laat genoeg

Als ik met de auto ga, dan:
1) Amper tijdswinst
2) Duurder op zo'n lang traject
3) Concentreren op de weg en het verkeer
4) Ik moet ook nog terug

Mwah, ik vind de trein soms toch wel ontspannender.
Somebody that I used to know
  woensdag 14 september 2016 @ 12:13:46 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165315219
Je onderschat de geestelijke impact van het conducteurschap. Schromelijk. En nog niet zo kang geleden klaagde je nog dat je via die postbijbaan amper met mensen in contact kwam.
Stop nu toch eens met jezelf voor de gek houden.
  woensdag 14 september 2016 @ 12:14:01 #105
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165315220
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Daar ben ik mij ook van bewust, echter heb ik zelf het idee dat mijn hbo-papiertje niet zo veel voorstelt. Praktijkervaring is haast nog belangrijker dan je hbo-diploma. Het is een brede studie zonder dat je echt iets in de praktijk leert, meeste eigenschappen bezit je vóór de studie al, in mijn geval zeker omdat ik al lang wist dat ik deze kant op zou gaan dus zoveel heb ik naar mijn idee niet geleerd.
Zie dat diploma als een kans om binnen te komen en vandaar uit iets op te bouwen of door te groeien. Een kans die een mbo niet zo snel heeft in deze tijd laat staan iemand met een vmbo diploma(uitzonderingen neem ik niet mee zoals een netwerk).

Ik wil geen enkel beroep afkraken of minderwaardig noemen. Elke beroep heeft zo zijn voor en nadelen. Wat ik wel zeg is dat je met een hbo meer keuzes kunt maken. Zeker als je aangeeft je vakgebied leuk te vinden. Het is makkelijker om bijvoorbeeld van engineer naar een functie als conducteur te gaan als van conducteur naar engineer om maar iets te benoemen. Denk daar maar eens goed over na.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_165315277
quote:
9s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Copycat het volgende:
Je onderschat de geestelijke impact van het conducteurschap. Schromelijk. En nog niet zo kang geleden klaagde je nog dat je via die * amper met mensen in contact kwam.
Stop nu toch eens met jezelf voor de gek houden.
Maar wees eens eerlijk: waar zie jij mij in werken als je afgaat op mijn achtergrond en hoe ik hier overkom? Is onder mijn niveau werken dan nog niet eens zo gek of gewoon dom?
  woensdag 14 september 2016 @ 12:21:04 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165315340
Ga een beroepskeuzetest doen en wees daarbij goudeerlijk.
pi_165315537
Enkel naar het geld kijken is het slechtste wat je kan doen.
Is die 1900¤ niet gewoon basis waar echt nog een bak toeslagen bijkomen?
Een vriend van me is hier in België conducteur en krijgt nog voor elk wissewasje een toeslag. Voor 6uur beginnen? toeslag. In de drukke spits? toeslag. Zaterdag en/of Zondag? toeslag. Na 18h00? toeslag. Elke overminuut wordt op een of andere manier gecompenseerd en zo komt er een hele slof bij elke maand.
pi_165315618
Ergens wil ik pas werken als ik mijn leven een beetje op de rit heb... aan de andere kant ben ik het thuiszitten nu al meer dan zat. Volgende maand druk met mijn huisje maar daarna is het zo december, feestdagen en voor je het weet een nieuw jaar. Dus ik móet wel solliciteren nu voor mijn gevoel, anders moet ik straks ineens voor maart flink geld bij elkaar sprokkelen of met de feestdagen al de bijstand aanvragen (waar ik geen fan van ben).
pi_165315639
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
waar zie jij mij in werken als je afgaat op mijn achtergrond en hoe ik hier overkom?
IT, programmeur of beheerder. Ligt in het verlengde van je hobby
(Wetenschappelijk) onderzoeker. Je hebt in de loop der tijd veel bronnen gevonden en gedeeld.
Administratief (economisch, bv voor een bank bij een kantoor afdeling). Je bent een zuinig iemand. Nauwkeurig. En hebt belang bij procedures.

In alle gevallen, het is in een omgeving waarbij je hopelijk je werkplek enigszins kunt managen zodat je goed kunt functioneren.

Geen grote onbekende groepen. Geen functies waarbij je non-verbaal heel sterk moet zijn zoals bij hulpverlening.

Just my humble opinion. ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165315650
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ergens wil ik pas werken als ik mijn leven een beetje op de rit heb... aan de andere kant ben ik het thuiszitten nu al meer dan zat.
Dit moet je omdraaien: je leven op de rit krijgen betekent o.a. een baan zoeken, vinden en gaan werken i.p.v. thuis zitten
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_165315687
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ergens wil ik pas werken als ik mijn leven een beetje op de rit heb...
Als je een jaar geleden psychologische hulp had gezocht, waartoe wij je de aanzet hebben gegeven, was je misschien er nu wel klaar voor geweest en had je leven heel anders uitgezien.
Maar nee, meneer wist en dacht beter te weten.

Eigen schuld zeggen we dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 14-09-2016 13:07:03 ]
  woensdag 14 september 2016 @ 12:43:46 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165315785
Om te janken, jouw instelling.
Jij gaat op deze manier nooit werken. Letterlijk noch figuurlijk.
  woensdag 14 september 2016 @ 12:43:53 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165315787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:08 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dan maken ze dat zelf wel uit denk ik? Wat denk jij dat geschikt voor mij is? Op niveau werken met constante werkdruk en stress (of ik moet bijzonder goed zijn) of onder mijn niveau en dan een makkelijker leven hebben?
Ook een conducteur kan veel stress hebben. De gedachte onder niveau werken moet je los laten. Het werk van een conducteur kan in sommige situaties moeilijker zijn dan een bestek schrijven van een groot project. Bovendien nemen ook zij ook wel eens die stress mee naar huis. Het is al zovaak gezegd ook door anderen. Onderschat dat werk niet. Ik zou er niet geschikt voor zijn ondanks mijn diploma's en werkervaring elders. Het werk van een engineer is stukken eenvoudiger als je eenmaal de ervairng hebt. Een conducteur met ervaring zal toch steeds met reizigers te maken hebben die niet altijd even fijn meewerken om maar iets te benoemen. Daarbij word de maatschappij steeds harder. Bovendien moet je dikke huid hebben omdat NS hoe ze ook presteren het altijd slecht doet in de ogen van een reiziger. Je staat dus al met 1-0 achter als het om de publieke opinie gaat mbt de NS. Het is zoals het weer en het nationale voetbal elftal. Dagelijks is het kut bij NS.

Door dit al jaren lang te herhalen zit dit ingebakken bij de massa. Zelfs mijn buurman die nooit reist met een trein kan mij vertellen dat NS een kut bedrijf is.
pi_165315871
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ook zou je dan kunnen afvragen waarom ik met bloed zweet en tranen een hbo-opleiding heb afgerond
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
maar dan kan je dus afvragen waarom ik een hbo-opleiding heb gedaan om vervolgens (al dan niet een lange tijd van je leven) een baan te hebben waar je niet voor geleerd hebt en je waarschijnlijk nooit wat hebt aan je diploma.
Dit staat haaks op wat je eerder zei:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Daar ben ik mij ook van bewust, echter heb ik zelf het idee dat mijn hbo-papiertje niet zo veel voorstelt. Praktijkervaring is haast nog belangrijker dan je hbo-diploma. Het is een brede studie zonder dat je echt iets in de praktijk leert, meeste eigenschappen bezit je vóór de studie al, in mijn geval zeker omdat ik al lang wist dat ik deze kant op zou gaan dus zoveel heb ik naar mijn idee niet geleerd.
Probeer eens voor jezelf helder te krijgen wat er mogelijk is met jouw opleiding. Daarbij zou ik bijvoorbeeld werkervaringsplekken niet zomaar afschrijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ideale_Schoonzoon op 14-09-2016 12:53:23 ]
pi_165315920
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Ideale_Schoonzoon het volgende:

[..]

[..]

Dit is haaks op wat je eerder zei:

[..]

Bovendien heeft TS er 5 jaar over gedaan om de studie journalistiek te afronden. Met een kleine stage ernaast. Geen activiteiten of werk ernaast. Niets, noppa, nadda.
Waar de woorden "met bloed, zweet en tranen" ook vandaan komen, weet ik ook niet zo goed.
pi_165315996
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

.. maar dan kan je dus afvragen waarom ik een hbo-opleiding heb gedaan om vervolgens (al dan niet een lange tijd van je leven) een baan te hebben waar je niet voor geleerd hebt en je waarschijnlijk nooit wat hebt aan je diploma.
Weet je wat ik me afvraag? Of je nou al echt aan het solliciteren bent geslagen, of uitvluchten zoekt (zoals hier posten) om maar niet te hoeven solliciteren. Zulk mede afgestudenten had ik 30 jaar geleden nl. ook!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_165316126
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:43 schreef Cherna het volgende:

Ook een conducteur kan veel stress hebben. De gedachte onder niveau werken moet je los laten. Het werk van een conducteur kan in sommige situaties moeilijker zijn dan een bestek schrijven van een groot project. Bovendien nemen ook zij ook wel eens die stress mee naar huis. Het is al zovaak gezegd ook door anderen. Onderschat dat werk niet. Ik zou er niet geschikt voor zijn ondanks mijn diploma's en werkervaring elders. Het werk van een engineer is stukken eenvoudiger als je eenmaal de ervairng hebt. Een conducteur met ervaring zal toch steeds met reizigers te maken hebben die niet altijd even fijn meewerken om maar iets te benoemen. Daarbij word de maatschappij steeds harder. Bovendien moet je dikke huid hebben omdat NS hoe ze ook presteren het altijd slecht doet in de ogen van een reiziger. Je staat dus al met 1-0 achter als het om de publieke opinie gaat mbt de NS. Het is zoals het weer en het nationale voetbal elftal. Dagelijks is het kut bij NS.
Dat dus. Ik heb met veel respect gezien hoe (oudere) conducteurs omgingen met lui die zaten te sarren (afvalbakken als trommel gebruiken), langs het spoor liepen, of wezenloos op een wissel stonden.
  woensdag 14 september 2016 @ 13:02:50 #119
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165316171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Weet je wat ik me afvraag? Of je nou al echt aan het solliciteren bent geslagen, of uitvluchten zoekt (zoals hier posten) om maar niet te hoeven solliciteren. Zulk mede afgestudenten had ik 30 jaar geleden nl. ook!
Dat is nu zo jammer. Heb je een hbo dus meer mogelijkheden en je dan nog afvragen of het nut heeft gehad.

Jammer als er kinderen zijn met een beperkt vermogen en met moeite een mbo 2 niveau aankunnen die deze kans niet zo snel krijgen.
pi_165316417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Meer afvragen of je wel klaar bent voor de arbeidsmarkt (wat op zich logisch is als je als groentje moet beginnen) en niet van concurrentie houden. Als ik op een afdeling werk met 10 collega's is je kunstje ineens niet meer zo uniek.
pi_165316558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Meer afvragen of je wel klaar bent voor de arbeidsmarkt (wat op zich logisch is als je als groentje moet beginnen) en niet van concurrentie houden. Als ik op een afdeling werk met 10 collega's is je kunstje ineens niet meer zo uniek.
Weer een uitvlucht.
Je bent prima klaar voor de arbeidsmarkt, alleen tussen je oren moet die omschakeling nog plaatsvinden.
  woensdag 14 september 2016 @ 13:24:10 #122
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165316580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb met veel respect gezien hoe (oudere) conducteurs omgingen met lui die zaten te sarren (afvalbakken als trommel gebruiken), langs het spoor liepen, of wezenloos op een wissel stonden.
Je kunt bespuugd worden, geschopt en geslagen worden uit het niets. Geloof mij maar dat je dan met een hoop stress naar huis gaat. Het is wat het is, het kan een mooi beroep zijn als je de karakter eigenschappen bezit en sociaal je mannetje staat, in een split second de situatie kunt oplossen en beoordelen. Het grote nadeel is dat je vaak niet terug kunt als je eenmaal in een conflict bent beland. Zeker niet met omstanders erbij die ook nog invloed gaan krijgen. Daar moet je geknipt voor zijn :). Dat is niet voor iedereen weggelegd hoe slecht of goed je ook bent opgeleid. De meer ervaren conducteurs leren daar uiteindelijk mee omgaan. Maar dan nog kan daar de emmer ook wel eens overlopen.

Bovendien moet je ontzettend goed opletten wat je zegt. Je denkt een leuke opmerking te maken maar een reiziger kan dat heel anders opvatten. Daarbij zijn ze BOA. En dan is het zaak dat je zelfs in je prive leven daar rekening mee houd. Verlies je die BOA is je baan ook verloren.

Voor degene die er geknipt voor zijn is het een der beste werkgevers. Dit soort werkgevers vind je in deze tijd niet snel meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 14-09-2016 13:31:35 ]
  woensdag 14 september 2016 @ 13:34:00 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165316737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

Newsflash: je hebt geen uniek kunstje. Het enige wat jij hebt, is een onuitputtelijke megastal vol beren die je op je eigen levensweg blijft gooien. Zo zonde van je leven, die fatalistische, apathische houding. Krijg je geen werk door, maak je geen vrienden mee. En dan duurt een leven heel, heel lang.
pi_165316807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Maar wees eens eerlijk: waar zie jij mij in werken als je afgaat op mijn achtergrond en hoe ik hier overkom? Is onder mijn niveau werken dan nog niet eens zo gek of gewoon dom?
Lees je tig topics van het laatste jaar eens terug. Daar is je meermalen aangeraden om hulp te zoeken, je te oriënteren op werk, je studie te evalueren etc.
Maar dat wuifde je destijds allemaal weg. Zodra je afgestudeerd was zou je snel werk vinden, met precies de eisen die jij eraan stelt en de perfecte woonruimte.

Dat is zo handig op fok: je kunt zaken teruglezen, hoeven wij niet alles tot indentreure te blijven herhalen.

PS: je onderschat het beroep van conducteur schromelijk. Maar ga vooral solliciteren, wie weet pas je precies in hun plaatje en weet jij de angel uit gespannen situaties te halen, boze passagiers te kalmeren, ook al kun je niet altijd uitleggen waar de vertraging in zit, huilende kinderen troosten, kots en pis opruimen als een hooligan tekeer is gegaan etc. Naast het controleren van de vervoersbewijzen van iedereen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165316835
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:08 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Op niveau werken met constante werkdruk en stress (of ik moet bijzonder goed zijn) of onder mijn niveau en dan een makkelijker leven hebben?
Ook weer herkenbaar van vroeger oud-afgestudenten die:

1) Zichzelf hoge eisen oplegden en ambitieus al vóór hun afstuderen aan het solliciteren waren

2) Het "wel makkelijk vonden" in de RWW/bijstand te zitten en op alle mogelijke manieren probeerden te rekken van:
a) studiebeurs
b) Bijstand,
c) WW na een promotieonderzoek.

Met als gevolg dat ze pas op hun 33 van de universiteit afkwamen. Kennis: 100% werkervaring: 4 jaar (uitgelopen tot 6) WO-onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')