Dan maken ze dat zelf wel uit denk ik? Wat denk jij dat geschikt voor mij is? Op niveau werken met constante werkdruk en stress (of ik moet bijzonder goed zijn) of onder mijn niveau en dan een makkelijker leven hebben?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:06 schreef Copycat het volgende:
D, met alle respect, maar je bijbaantje als postbezorger staat niet gelijk aan aan die eis voldoen.
Als ik van Amersfoort naar Groningen reis, dan doe ik dat toch liever met de trein:quote:Op woensdag 14 september 2016 11:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Ontspannend?
1) Vertragingen en uitvallende treinen,
2) Smerige en overvolle stations,
3) Hangjeugd,
4) Propvolle coupé's
4) Smoorhete treinen,
5) Jengelende kinderen,
6) Klierende scholieren,
7) Bellende forensen,
8) Hoge reiskosten
Ben al gestrest bij het idee alleen al.
Doe mij dan maar:
1) Airco aan,
2) Achtergrondmuziekje,
3) Geen gezeur aan m 'n kop,
4) Vertrekken op ieder gewenst moment,
5) Eén vervoermiddel van deur tot deur,
6) Lage kosten.
Zie dat diploma als een kans om binnen te komen en vandaar uit iets op te bouwen of door te groeien. Een kans die een mbo niet zo snel heeft in deze tijd laat staan iemand met een vmbo diploma(uitzonderingen neem ik niet mee zoals een netwerk).quote:Op woensdag 14 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Daar ben ik mij ook van bewust, echter heb ik zelf het idee dat mijn hbo-papiertje niet zo veel voorstelt. Praktijkervaring is haast nog belangrijker dan je hbo-diploma. Het is een brede studie zonder dat je echt iets in de praktijk leert, meeste eigenschappen bezit je vóór de studie al, in mijn geval zeker omdat ik al lang wist dat ik deze kant op zou gaan dus zoveel heb ik naar mijn idee niet geleerd.
Maar wees eens eerlijk: waar zie jij mij in werken als je afgaat op mijn achtergrond en hoe ik hier overkom? Is onder mijn niveau werken dan nog niet eens zo gek of gewoon dom?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Copycat het volgende:
Je onderschat de geestelijke impact van het conducteurschap. Schromelijk. En nog niet zo kang geleden klaagde je nog dat je via die * amper met mensen in contact kwam.
Stop nu toch eens met jezelf voor de gek houden.
IT, programmeur of beheerder. Ligt in het verlengde van je hobbyquote:Op woensdag 14 september 2016 12:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
waar zie jij mij in werken als je afgaat op mijn achtergrond en hoe ik hier overkom?
Dit moet je omdraaien: je leven op de rit krijgen betekent o.a. een baan zoeken, vinden en gaan werken i.p.v. thuis zittenquote:Op woensdag 14 september 2016 12:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ergens wil ik pas werken als ik mijn leven een beetje op de rit heb... aan de andere kant ben ik het thuiszitten nu al meer dan zat.
Als je een jaar geleden psychologische hulp had gezocht, waartoe wij je de aanzet hebben gegeven, was je misschien er nu wel klaar voor geweest en had je leven heel anders uitgezien.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ergens wil ik pas werken als ik mijn leven een beetje op de rit heb...
Ook een conducteur kan veel stress hebben. De gedachte onder niveau werken moet je los laten. Het werk van een conducteur kan in sommige situaties moeilijker zijn dan een bestek schrijven van een groot project. Bovendien nemen ook zij ook wel eens die stress mee naar huis. Het is al zovaak gezegd ook door anderen. Onderschat dat werk niet. Ik zou er niet geschikt voor zijn ondanks mijn diploma's en werkervaring elders. Het werk van een engineer is stukken eenvoudiger als je eenmaal de ervairng hebt. Een conducteur met ervaring zal toch steeds met reizigers te maken hebben die niet altijd even fijn meewerken om maar iets te benoemen. Daarbij word de maatschappij steeds harder. Bovendien moet je dikke huid hebben omdat NS hoe ze ook presteren het altijd slecht doet in de ogen van een reiziger. Je staat dus al met 1-0 achter als het om de publieke opinie gaat mbt de NS. Het is zoals het weer en het nationale voetbal elftal. Dagelijks is het kut bij NS.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:08 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Dan maken ze dat zelf wel uit denk ik? Wat denk jij dat geschikt voor mij is? Op niveau werken met constante werkdruk en stress (of ik moet bijzonder goed zijn) of onder mijn niveau en dan een makkelijker leven hebben?
quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ook zou je dan kunnen afvragen waarom ik met bloed zweet en tranen een hbo-opleiding heb afgerond
Dit staat haaks op wat je eerder zei:quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
maar dan kan je dus afvragen waarom ik een hbo-opleiding heb gedaan om vervolgens (al dan niet een lange tijd van je leven) een baan te hebben waar je niet voor geleerd hebt en je waarschijnlijk nooit wat hebt aan je diploma.
Probeer eens voor jezelf helder te krijgen wat er mogelijk is met jouw opleiding. Daarbij zou ik bijvoorbeeld werkervaringsplekken niet zomaar afschrijven.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Daar ben ik mij ook van bewust, echter heb ik zelf het idee dat mijn hbo-papiertje niet zo veel voorstelt. Praktijkervaring is haast nog belangrijker dan je hbo-diploma. Het is een brede studie zonder dat je echt iets in de praktijk leert, meeste eigenschappen bezit je vóór de studie al, in mijn geval zeker omdat ik al lang wist dat ik deze kant op zou gaan dus zoveel heb ik naar mijn idee niet geleerd.
Bovendien heeft TS er 5 jaar over gedaan om de studie journalistiek te afronden. Met een kleine stage ernaast. Geen activiteiten of werk ernaast. Niets, noppa, nadda.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Ideale_Schoonzoon het volgende:
[..]
[..]
Dit is haaks op wat je eerder zei:
[..]
Weet je wat ik me afvraag? Of je nou al echt aan het solliciteren bent geslagen, of uitvluchten zoekt (zoals hier posten) om maar niet te hoeven solliciteren. Zulk mede afgestudenten had ik 30 jaar geleden nl. ook!quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
.. maar dan kan je dus afvragen waarom ik een hbo-opleiding heb gedaan om vervolgens (al dan niet een lange tijd van je leven) een baan te hebben waar je niet voor geleerd hebt en je waarschijnlijk nooit wat hebt aan je diploma.
Dat dus. Ik heb met veel respect gezien hoe (oudere) conducteurs omgingen met lui die zaten te sarren (afvalbakken als trommel gebruiken), langs het spoor liepen, of wezenloos op een wissel stonden.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:43 schreef Cherna het volgende:
Ook een conducteur kan veel stress hebben. De gedachte onder niveau werken moet je los laten. Het werk van een conducteur kan in sommige situaties moeilijker zijn dan een bestek schrijven van een groot project. Bovendien nemen ook zij ook wel eens die stress mee naar huis. Het is al zovaak gezegd ook door anderen. Onderschat dat werk niet. Ik zou er niet geschikt voor zijn ondanks mijn diploma's en werkervaring elders. Het werk van een engineer is stukken eenvoudiger als je eenmaal de ervairng hebt. Een conducteur met ervaring zal toch steeds met reizigers te maken hebben die niet altijd even fijn meewerken om maar iets te benoemen. Daarbij word de maatschappij steeds harder. Bovendien moet je dikke huid hebben omdat NS hoe ze ook presteren het altijd slecht doet in de ogen van een reiziger. Je staat dus al met 1-0 achter als het om de publieke opinie gaat mbt de NS. Het is zoals het weer en het nationale voetbal elftal. Dagelijks is het kut bij NS.
Dat is nu zo jammer. Heb je een hbo dus meer mogelijkheden en je dan nog afvragen of het nut heeft gehad.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je wat ik me afvraag? Of je nou al echt aan het solliciteren bent geslagen, of uitvluchten zoekt (zoals hier posten) om maar niet te hoeven solliciteren. Zulk mede afgestudenten had ik 30 jaar geleden nl. ook!
Meer afvragen of je wel klaar bent voor de arbeidsmarkt (wat op zich logisch is als je als groentje moet beginnen) en niet van concurrentie houden. Als ik op een afdeling werk met 10 collega's is je kunstje ineens niet meer zo uniek.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je wat ik me afvraag? Of je nou al echt aan het solliciteren bent geslagen, of uitvluchten zoekt (zoals hier posten) om maar niet te hoeven solliciteren. Zulk mede afgestudenten had ik 30 jaar geleden nl. ook!
Weer een uitvlucht.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Meer afvragen of je wel klaar bent voor de arbeidsmarkt (wat op zich logisch is als je als groentje moet beginnen) en niet van concurrentie houden. Als ik op een afdeling werk met 10 collega's is je kunstje ineens niet meer zo uniek.
Je kunt bespuugd worden, geschopt en geslagen worden uit het niets. Geloof mij maar dat je dan met een hoop stress naar huis gaat. Het is wat het is, het kan een mooi beroep zijn als je de karakter eigenschappen bezit en sociaal je mannetje staat, in een split second de situatie kunt oplossen en beoordelen. Het grote nadeel is dat je vaak niet terug kunt als je eenmaal in een conflict bent beland. Zeker niet met omstanders erbij die ook nog invloed gaan krijgen. Daar moet je geknipt voor zijnquote:Op woensdag 14 september 2016 13:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb met veel respect gezien hoe (oudere) conducteurs omgingen met lui die zaten te sarren (afvalbakken als trommel gebruiken), langs het spoor liepen, of wezenloos op een wissel stonden.
Newsflash: je hebt geen uniek kunstje. Het enige wat jij hebt, is een onuitputtelijke megastal vol beren die je op je eigen levensweg blijft gooien. Zo zonde van je leven, die fatalistische, apathische houding. Krijg je geen werk door, maak je geen vrienden mee. En dan duurt een leven heel, heel lang.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Meer afvragen of je wel klaar bent voor de arbeidsmarkt (wat op zich logisch is als je als groentje moet beginnen) en niet van concurrentie houden. Als ik op een afdeling werk met 10 collega's is je kunstje ineens niet meer zo uniek.
Lees je tig topics van het laatste jaar eens terug. Daar is je meermalen aangeraden om hulp te zoeken, je te oriënteren op werk, je studie te evalueren etc.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Maar wees eens eerlijk: waar zie jij mij in werken als je afgaat op mijn achtergrond en hoe ik hier overkom? Is onder mijn niveau werken dan nog niet eens zo gek of gewoon dom?
Ook weer herkenbaar van vroeger oud-afgestudenten die:quote:Op woensdag 14 september 2016 12:08 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Op niveau werken met constante werkdruk en stress (of ik moet bijzonder goed zijn) of onder mijn niveau en dan een makkelijker leven hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |