abonnement Unibet Coolblue
pi_210087166
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 12:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik weet nog niet of ik een actieve topic reeks ga maken zoals deze. We gaan sowieso online van alles bijhouden dus linkjes volgen tzt sowieso.

En de bakkerijreeks was ook hier en later op facebook begonnen he, eerst met het desem van maximus, toen met Piet die liep te hinten op dat het brood verkoopbaar was, en vervolgens die hele escalatie tot een bakkerij.

We zien wel, vooralsnog beloof ik niks. Ik ben sowieso pas net weer terug :s)
Doe nou maar gewoon ;)
pi_210091861
Je ontdekte sigme’s topic…heb je die van Managram ook gevonden? Weliswaar in Portugal.
Managarm in K&W / Managarm's boerderij deel #2
pi_210685765
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 20:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Doe nou maar gewoon ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 20:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Doe nou maar gewoon ;)
Nou vooruit dan maar ;) Ik denk dat ik vooralsnog dit topic gebruik, en hem dan tzt rename / laat verplaatsen / ...

Vooralsnog is het nog bakkerijgerelateerd, het huis is nog niet verkocht (huis kopen?).

Vanaf 1-10 (als we de bakkerij niet meer hebben) gaan we diner aan huis aanbieden, in de vorm van catering bij mensen thuis. De eerste reservering (noord-Spaanse tapas) staat al :D Ook wil ik wat afhaalmaaltijden vanuit huis gaan doen.

Niet alleen is de bakkerij (gedeelte inventaris, goodwill) verkocht, maar ook de rest van de inventaris is verkocht. Voornamelijk aan Anna, die uit Oekraïne komt en bezig is met het opstarten van een bakkerij. Die neemt één van de ovens en de grote kneedmachine over. De ander hou ik zelf.

Het oorspronkelijke plan was om in de winter in het huis van mijn schoonouders te gaan wonen, en dan verder te zoeken terwijl ons huis verkocht is, en alle spullen op te slaan in Ise's werkplaats (dat is immers een grote opslagplaats).

Alleen voor de prijs van die werkplaats huren we in Spanje een vrijstaand huis :P Dus zodra het huis verkocht is gaan we iets zoeken om te huren, en dan van daaruit verder zoeken.
pi_210685785
En nog één gewoon weekend, en dan nog vrijdag + afscheidsfeestje, en dan is het klaar. Heel raar ook wel :)
pi_210688184
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En nog één gewoon weekend, en dan nog vrijdag + afscheidsfeestje, en dan is het klaar. Heel raar ook wel :)
Heel raar!

Is huisverkoop inmiddels gaande? Belangstellenden?

Opslag van spullen? Wat bedoelen jullie daarmee?
Bij tv programma’s zie je mensen met volgeladen trucks vertrekken.
Voor het geld van vervoer kan men toch meubels etc. kopen op de plek.
En ikea is ook overal.

Ooit overwogen om te emigreren en altijd gedacht aan meenemen van tandenborstel en de credit card en wat cash.
En ach, een tandenborstel is overal ook wel te koop.

[ Bericht 23% gewijzigd door AnneX op 19-09-2023 21:30:31 ]
pi_210688206
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Heel raar!

Is huisverkoop inmiddels gaande? Belangstellenden?
Super enthousiaste kijkers gehad, die wilde nog eens komen met ouders en iemand van vereniging eigen huis, maar kreeg geen contractverlenging dus ging niet door :{
  woensdag 20 september 2023 @ 16:26:27 #132
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_210696242
Mooi avontuur! Waarom Asturias?
Siesta & Fiesta!
pi_210704225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:26 schreef Bramito het volgende:
Mooi avontuur! Waarom Asturias?
Bergen, natuur, niet te heet, en zo zijn we gaan zoeken. De vriendin waar we mee gaan is niet wit, en vanwege racisme viel Italië af. Portugal is wat duurder, Zuid Spanje te heet.

En omgeving Picos is super mooi. Goed eten ook.
  donderdag 21 september 2023 @ 12:48:52 #134
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_210704577
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En omgeving Picos is super mooi. Goed eten ook.
Dat klopt zeker, wij gaan er ook graag naartoe. Ik hoop dat we dit avontuur kunnen gaan volgen. Ga in ieder geval in godsnaam alvast Spaans leren als je dit nog niet beheerst.
Siesta & Fiesta!
pi_210704642
Ik had helemaal gemist dat jullie ermee stoppen. Wat jammer, maar tegelijk natuurlijk een mooi nieuw avontuur!

Erg benieuwd naar jullie verhalen!
pi_210706935
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 09:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
We weten nog niet precies waar, maar bij voorkeur omgeving Picos de Europa (Asturias).

Een oud pand midden in de natuur, met wat land erbij. Pand helemaal eigenhandig opknappen, een moestuin, een meubelwerkplaats, een kleine B&B, misschien een minicamping. We zien wel. We hopen dat jullie virtueel met ons meegaan en we zullen nog laten weten hoe jullie ons kunnen blijven volgen.
Picos zijn zo verschrikkelijk fucking mooi. En het eten, wijn en cider in dat gebied is zo allejesus lekker.

Veel plezier daar en kom graag een keer, met aanhang, je B&B keuren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 september 2023 @ 18:29:54 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210707240
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En nog één gewoon weekend, en dan nog vrijdag + afscheidsfeestje, en dan is het klaar. Heel raar ook wel :)
Dat gaat snel :o
Heel veel plezier & succes! 🍀
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210709186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Picos zijn zo verschrikkelijk fucking mooi. En het eten, wijn en cider in dat gebied is zo allejesus lekker.

Veel plezier daar en kom graag een keer, met aanhang, je B&B keuren.
Dank :) En doe dat vooral :s) (maar eerst maar eens iets kopen :D )
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat gaat snel :o
Heel veel plezier & succes! 🍀
Dank :)
pi_210709197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had helemaal gemist dat jullie ermee stoppen. Wat jammer, maar tegelijk natuurlijk een mooi nieuw avontuur!

Erg benieuwd naar jullie verhalen!
Dank!
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:48 schreef Bramito het volgende:

[..]
Dat klopt zeker, wij gaan er ook graag naartoe. Ik hoop dat we dit avontuur kunnen gaan volgen. Ga in ieder geval in godsnaam alvast Spaans leren als je dit nog niet beheerst.
Un poco, aprendo con duo lingo :s)

Ik ga hier updates geven
pi_210711454
Top @ updates!

Heel veel succes plezier sterkte en alles dat jullie nodig hebben ge3-en *O* *G* *O*
pi_210716847
Updates *O*
pi_211265405
@LeeHarveyOswald , zijn er al ontwikkelingen richting het Zuiden?
pi_211265463
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 19:20 schreef Faraday01 het volgende:
@:leeharveyoswald , zijn er al ontwikkelingen richting het Zuiden?
Huis staat te koop, zodra dat verkocht is gaan we iets huren daar om concreter verder te kunnen zoeken :) we mikken op het voorjaar. Dus op dat vlak weinig ontwikkelingen nog :)

https://www.funda.nl/koop(...)-balderikstraat-119/

Verder doen we etentjes aan huis en heb ik een kimchi workshop gegeven, en hebben we de website 'gedowngrade' van drupal naar web 1.0 zodat ik daar geen onderhoud meer aan heb. En alle recepten online gezet ( https://www.jeroenbaktbrood.nl :) ).

Isegrim klust veel bij mensen thuis, alleen de afgelopen en komende drie weken niet vanwege een operatie (borstverkleining).


Dus weinig nieuws nog op emigreervlak. :)
pi_211306696
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 09:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Na meer dan negen jaar...

Check :W . Hij was uit mijn AT verdwenen.
Somebody that I used to know
pi_212385455
Inmiddels ook huis verkocht (onder voorbehoud financiën per 1-5).

Aan het zoeken naar wat tijdelijke huuropties in spanje, zodat we van daaruit iets kunnen zoeken om te kopen. Nu in gesprek met twee mensen, eentje met een leeggelopen dorp en eentje met een huis waar hij zelf een half jaar niet is.

Die van het dorp zoekt een klusser en een bakker dus dat zou ideaal zijn :D
pi_212562436
Deze dus:




Bron: Sourdough bakjng for beginners.
pi_212562695
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:33 schreef AnneX het volgende:
Deze dus:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Bron: Sourdough bakjng for beginners.
Ah ik zit niet in die groep (en die is niet openbaar), maar die zijn super tof ja
pi_212563341
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Inmiddels ook huis verkocht (onder voorbehoud financiën per 1-5).

Aan het zoeken naar wat tijdelijke huuropties in spanje, zodat we van daaruit iets kunnen zoeken om te kopen. Nu in gesprek met twee mensen, eentje met een leeggelopen dorp en eentje met een huis waar hij zelf een half jaar niet is.

Die van het dorp zoekt een klusser en een bakker dus dat zou ideaal zijn :D
Spannend! Heb je al besloten of er een nieuw topic komt met jullie nieuwe avonturen?
pi_212707609
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Spannend! Heb je al besloten of er een nieuw topic komt met jullie nieuwe avonturen?
K&W / Nosotros vamos! Ise & LHO naar Spanje
pi_212751542
Vanaf 1 mei is dit voor een paar maanden onze tuin / ons uitzicht. Heel vervelend.


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')