Boris Johnson, voormalig burgermeester van een wereldstad en nu minBuZa.quote:
Man als je dat zelf niet stapt wordt het drie keer niks. Dit zijn geen bronnen, maar inspiratiemateriaal voor dwazen die geen profielwerkstuk maar een anti-EU betoog willen schrijven.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:27 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Boris Johnson, voormalig burgermeester van een wereldstad en nu minBuZa.
Thierry Baudet is gepromoveerd op 'Aanval op de natiestaat'.
Henk Wesseling was 29 jaar hoogleraar Algemene Geschiedenis in Leiden.
Yanis Varoufakis is niet alleen voormalig Griekse MinFin, maar ook voormalig professor Economie aan de universiteit van Cambridge, je weet wel, de beste uni van Europa.
Maar leg uit, wat bedoel je?
Ligt perfect in je straatje anders.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:28 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit een slechte grap is.
Een anti-EU betoog? Hoe kom je d'r bij?quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Man als je dat zelf niet stapt wordt het drie keer niks. Dit zijn geen bronnen, maar inspiratiemateriaal voor dwazen die geen profielwerkstuk maar een anti-EU betoog willen schrijven.
Joh, ik ben eurosceptisch, dat klopt. Maar ik ben niet op voorhand tegen de EU. Ik heb de (politieke) EU het liefst hervormd, vanwege soevereiniteit.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:10 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom je PWS doen over iets wat je liever weg hebt?
Daarbuiten, dit soort boeken zijn imo niet bepaald goede bronnen. Beter zoek je een meer informatief boek, of nog beter een meer wetenschappelijke bron (maar dat is mss wat hoog gegrepen voor een scholier.. Doe je havo of vwo?)
Hoofdvraag: In hoeverre zijn lidstaten van de EU soeverein?quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:25 schreef BasEnAad het volgende:
Wat is je hoofdvraag?
En welke inslag? Economisch of politiek bijvoorbeeld?
Je begrijpt dat zulke boeken subjectief zijn en geen objectieve bron?
Dat vind ik een interessant onderwerp. Hoe bepaal je of een bron betrouwbaar is, zonder zelf 'de waarheid' al te kennen? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze op school het doen voorkomen dat dit vrij gemakkelijk is vast te stellen. Maar dat betwijfel ik ten zeerste.quote:
Lees AUB ook:quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
Beste FOK!ers,
En ik wil de volgende boeken nog lezen:
-Thierry Baudet, Aanval op de natiestaat
-Margaret Thatcher, Mijn jaren op Downing Street 10
Na het lezen van die boeken, weet je dat er 'heel wat meer hervormingen' nodig zijn. Die boeken zijn namelijk niet zomaar 'meningen'.quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:31 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Joh, ik ben eurosceptisch, dat klopt. Maar ik ben niet op voorhand tegen de EU. Ik heb de (politieke) EU het liefst hervormd, vanwege soevereiniteit.
Ik doe havo
quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:40 schreef Pokkelmans het volgende:
Nu verwacht niemand dat een havo profielwerkstuk een academisch onderbouwd betoog moet worden, maar toch. Zou je niet het idee hebben jezelf een beetje voor de gek te houden als je enkel meningen leest, en dan ook nog meningen die in jouw straatje passen?
Om het even hoe jij het zou karakteriseren. Het gaat er om dat het niet eens een poging is om een objectief verhaal op te zetten.quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat wat Thatcher te zeggen heeft is even wat meer dan enkel een mening (vooral vergeleken met de mening van een FOK'er).
Misschien een beetje ambitieus voor een HAVO-leerling, maar kijk hier eens naar om te zien hoever de geschiedenis zich wel of niet herhaaltquote:Op vrijdag 9 september 2016 17:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
Maar ik heb nog geen bron (op het boek van Yanis Varoufakis na) over de monetaire unie.
Totaal niet mee eens, want jij maakt een te snelle conclusie. Alleen omdat TS gaat voor een euro-kritische houding, kan je niet automatisch beweren dat het dan niet eens een poging is om een objectief verhaal te schrijven. Dat jij (en anderen) dat doen, is behoorlijk kortzichtig (en bevooroordeeld). Euro-kritiek kan namelijk ook heel goed objectief zijn. Alle FOK'ers hier weten te weinig over TS om te weten of hij wel/niet objectief gaat zijn. TS gaat zelf onderzoeken en dat zou men moeten stimuleren, ipv wat de meesten nu hier doen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:59 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Om het even hoe jij het zou karakteriseren. Het gaat er om dat het niet eens een poging is om een objectief verhaal op te zetten.
Waarom geen video's?quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
Welk boek, welke website? Ik hoop dat jullie begrijpen dat mijn voorkeur ligt op een boek als bron, maar ik heb er niets op tegen om een website als bron te gebruiken, zolang het maar betrouwbaar is.
Ik heb het over het boek van Thatcher, mafkees.quote:Op vrijdag 9 september 2016 23:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens, want jij maakt een te snelle conclusie. Alleen omdat TS gaat voor een euro-kritische houding, kan je niet automatisch beweren dat het dan niet eens een poging is om een objectief verhaal te schrijven. Dat jij (en anderen) dat doen, is behoorlijk kortzichtig (en bevooroordeeld). Euro-kritiek kan namelijk ook heel goed objectief zijn. Alle FOK'ers hier weten te weinig over TS om te weten of hij wel/niet objectief gaat zijn. TS gaat zelf onderzoeken en dat zou men moeten stimuleren, ipv wat de meesten nu hier doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |