quote:Police are investigating after a 14-year-old Muslim girl was attacked outside a school in southern Sweden in what police say may have been a hate-related attack.
The adult male attacked the girl with "a sharp object (not a knife)" near the International English School and the Erikslund school in Borås at around 8.28am on Thursday, the police wrote on their website.
She received minor injuries, consisting of a cut on her arm.
Police have confirmed that the incident is being investigated as a possible hate crime.
"Information has emerged in interviews with the girl that allows it to be classified as a hate crime," they said in a statement.
According to the teenager, the man said that he attacked her because she was a Muslim.
"He has threatened to kill me, he says that he knows who I am and that he is going to kill me," she told the SVT broadcaster. "The first time he tried to pull off my veil."
Around 800 pupils attend the two schools, which kept their doors locked on Friday morning while teaching continued. However, police said that the attack was understood to have been specifically directed at the girl and that they did not believe there was a general threat to the public.
"The police's assessment is that education and other activities can go on as scheduled throughout the day," police wrote in a statement.
bronquote:Officers were on Friday afternoon still looking for the suspect, who was described as a man aged around 35-40, 180-190 centimetres tall, dressed in black, with light brown hair and a beard.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:39 schreef Roland_Deschain het volgende:
Tja, moet je ook maar geen kopvod dragen. Dan vraag je erom.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:42 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Wat een lafaard.
Heb je haatgevoelens en wil je die uiten laat dan tenminste jonge meisjes gerust.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:47 schreef Physsic het volgende:
Wat is precies de definitie van een 'hate crime' in dit geval? Iemand opzettelijk verwonden met een scherp voorwerp zal zelden uit liefde gebeuren (beperkt aantal situaties uitgezonderd).
quote:Dus bedoelen ze met 'hate crime' dat de dader mogelijk racistische motieven had ofzo?
quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:47 schreef Physsic het volgende:
Dus bedoelen ze met 'hate crime' dat de dader mogelijk racistische motieven had ofzo?
Maar nergens staat dat de dader blank was, toch? Of is dat standaard als het er niet bij staat?quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:53 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Witte dader, moslim slachtoffer == hate crime
Moslim dader, wit slachtoffer == incident
quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar nergens staat dat de dader blank was, toch? Of is dat standaard als het er niet bij staat?
Anders leek het me ook nog wel mogelijk dat het iets in relationele sfeer was, ook omdat hij zegt te weten wie ze is.
Maar goed, ze zal wel meer hebben verklaard dan de dingen die in het nieuwsbericht staan en waar de politie zich op baseert.
Als het klopt dan is dit toch genoeg om er van uit te gaan dat het een hate crime is? De huidskleur van die man maakt dan toch niet meer uit?quote:According to the teenager, the man said that he attacked her because she was a Muslim
Alle info behalve de huidskleur staat in het bericht. Dus dan kan je uitgaan van de standaard in Zweden, dus blank ja.quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:01 schreef Physsic het volgende:
Maar nergens staat dat de dader blank was, toch? Of is dat standaard als het er niet bij staat?
quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
[..]
Als het klopt dan is dit toch genoeg om er van uit te gaan dat het een hate crime is? De huidskleur van die man maakt dan toch niet meer uit?
Opgelost dus :pquote:Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Drie keer gelezen, drie keer overheen gelezen.
Dus het is duidelijk, dat vermoedde ik al.
In de reacties op het artikel zegt iemand dat het plaatsje vroeger wel leuk was, maar tegenwoordig vol zit met junks en gangs. Opgelost dus nog zeker niet.quote:
Nee maar bedoelde jouw vraag :pquote:Op vrijdag 9 september 2016 18:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
In de reacties op het artikel zegt iemand dat het plaatsje vroeger wel leuk was, maar tegenwoordig vol zit met junks en gangs. Opgelost dus nog zeker niet.
Wat stom dit.quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:10 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Waar zijn de mensen nu die roepen dat we even moeten wachten totdat er wat meer nieuws bekend is?
[Links modus]
- Waarom staat er in het artikel dat het meisje moslim is? Is totaal niet relevant?
- Wie zegt dat die man gezegd heeft dat hij haar aanviel omdat ze moslim is? Dat meisje kan van alles beweren?
- Het is maar één incident, de meerderheid gedraagt zich netjes tegenover de moslims
[/Links modus]
Niet vergeten die tientallen berichten over moslims die aangevallen werden vanwege hun afkomst/geloof wat na nader onderzoek totaal niet bleek te kloppen. Even afwachten dus
Exacte dezelfde argumenten die ik lees van users zoals jou als er had gestaan dat een blank meisje aangevallen werd door een moslim man omdat ze blank was.quote:
Je verzint nu dingen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Exacte dezelfde argumenten die ik lees van users zoals jou als er had gestaan dat een blank meisje aangevallen werd door een moslim man omdat ze blank was.
Je hallucineert weer.quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Exacte dezelfde argumenten die ik lees van users zoals jou als er had gestaan dat een blank meisje aangevallen werd door een moslim man omdat ze blank was.
Jawel. Sowieso de post waarmee je begon is echt onzinnig.quote:
quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:17 schreef Woelwater het volgende:
De moslim gemeenschap zal wel weer ontploffen nu, in tegenstelling tot wanneer het andersom was geweest..
Moslims ontploffen doorgaans één voor één.quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:17 schreef Woelwater het volgende:
De moslim gemeenschap zal wel weer ontploffen nu, in tegenstelling tot wanneer het andersom was geweest..
Ik vind dat als belasting hebt betaald dat het magquote:Op vrijdag 9 september 2016 17:39 schreef Roland_Deschain het volgende:
Tja, moet je ook maar geen kopvod dragen. Dan vraag je erom.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moslims ontploffen doorgaans één voor één.
Boras leuk..quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
In de reacties op het artikel zegt iemand dat het plaatsje vroeger wel leuk was, maar tegenwoordig vol zit met junks en gangs. Opgelost dus nog zeker niet.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo enig zijn ze anders niet altijd.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:01 schreef TheBubba het volgende:
als wij de hollanders geloven zijn de moslims de enigste probleem
okquote:Op vrijdag 9 september 2016 19:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo enig zijn ze anders niet altijd.
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Veel daklozen en een hoop armoede?quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Boras leuk..
Dat is dan in elk geval meer dan 20 jaar geleden.
Het centrum is wel grappig, maar daaromheen zitten buurten die men beter met bewoners en al plat zou gooien.
Goedkope portiekflats met een steeds groter wordende veelal werkloze en op zichzelf levende buitenlandse bevolking. Alwaar mijn schoonouders 20 jaar geleden zijn weggegaan omdat zij het laatste blanke gezin in de flat waren en hun blonde dochters steeds vaker werden lastig gevallen en de politie er geen ruk aan wilde doen. Ook geluidsoverlast en ander intimiderend gedrag werd niets aan gedaan aldaar. Tevens konden de kinderen amper tot geen vriendjes maken in de buurt want de gekleurde kindertjes konden beter niet met de blanken omgaan. Maar dat soort dingen mag je in Zweden niet benoemen want dan ben je een racist.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Veel daklozen en een hoop armoede?
Niet altijd.quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niks gemerkt nog, net langs een moskee gefietst.quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:17 schreef Woelwater het volgende:
Wat voor sprookjes geloof je dan.quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:47 schreef heywoodu het volgende:
35-40-jarige vent die een 14-jarig meisje aanvalt. Wat een lef heb je dan
Hilarisch die foto in de OPquote:Op vrijdag 9 september 2016 17:37 schreef Oversight het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
bron
het houdt niet op, ...niet vanzelf.
Als je niet doorhebt dat "Je moet dat meisje van 14 even aan gaan vallen" niet zo'n lekker idee is zit er wel iets mis in je hoofd jaquote:Op vrijdag 9 september 2016 21:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat voor sprookjes geloof je dan.
Heb je nog wat mensen kunnen ronselen voor IS ?quote:Op vrijdag 9 september 2016 20:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niks gemerkt nog, net langs een moskee gefietst.
Het meisje was verwardquote:Op vrijdag 9 september 2016 17:53 schreef CrashO het volgende:
[..]![]()
Witte dader, moslim slachtoffer == hate crime
Moslim dader, wit slachtoffer == incident
Oh zit dat zo!quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hilarisch die foto in de OP![]()
http://www.bladna.nl/duits-marokkaans-meisje-daesh,15571.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |