abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:06:28 #151
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_165363744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind Paradiso verreweg de allermooiste concertzaal in Nederland. Dat dak, de ramen, de sfeer, fantastisch.

Daarnaast kan ik er binnen een kwartier komen. Ook handig. :P
Alleen jammer dat het geluid er zo vaak ruk is.

Overigens er niet eens aan gedacht om vandaag klaar te gaan zitten voor Bon Iver en Jaar. Maar weer hopen op ticketswap...
pi_165364218
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:06 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Alleen jammer dat het geluid er zo vaak ruk is.

Overigens er niet eens aan gedacht om vandaag klaar te gaan zitten voor Bon Iver en Jaar. Maar weer hopen op ticketswap...
Ik heb nu bij songkick mijn complete spotifybibliotheek ingeladen, en krijg nu mailtje als hij een artiest in de buurt spot ^O^

Ik ga de pijn verzachten met Weval op 29 december ~:)
pi_165364896
Bon Iver was wel een van de snelst verkopende concerten die ik me kan heugen. Eigenlijk waren direct alle tickets gereserveerd.
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:07:43 #154
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_165365134
Underworld ook al allebei uitverkocht, maar daar kan ik nog voor zoeken op Ticketswap, die kaarten staan volgens mij niet op naam (iit Bon Iver).

quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:58 schreef Tchock het volgende:
Bon Iver was wel een van de snelst verkopende concerten die ik me kan heugen. Eigenlijk waren direct alle tickets gereserveerd.
10:01 was het al klaar. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:28:32 #155
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_165365501
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:58 schreef Tchock het volgende:
Bon Iver was wel een van de snelst verkopende concerten die ik me kan heugen. Eigenlijk waren direct alle tickets gereserveerd.
En dan te beseffen dat al die 2000 man straks ontzettend zullen gaan balen als het eenmaal tot ze doordringt dat ze bijna 50 euro hebben neergeteld voor een concert in de afschuwelijke galmbak Grote Zaal van TiVre. _O-

<--- jaloers. vanzelf.
pi_165365677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:28 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Ik heb nu bij songkick mijn complete spotifybibliotheek ingeladen, en krijg nu mailtje als hij een artiest in de buurt spot ^O^

Ik ga de pijn verzachten met Weval op 29 december ~:)
Dit werkt over het algemeen best aardig inderdaad. :Y

Maar toch bij soms, bij dingen zoals The Cure die ook binnen no-time uitverkocht was, start de vooverkoop (al een jaar terug.. :{ ) veel eerder dan de notificatie van Songkick :P
nee, jij dan!
pi_165365712
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:28 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En dan te beseffen dat al die 2000 man straks ontzettend zullen gaan balen als het eenmaal tot ze doordringt dat ze bijna 50 euro hebben neergeteld voor een concert in de afschuwelijke galmbak Grote Zaal van TiVre. _O-

<--- jaloers. vanzelf.
Ik vond het geluid toen bij King Crimson prima daar
nee, jij dan!
pi_165365853
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:40 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vond het geluid toen bij King Crimson prima daar
Op de site van Tivre lees ik dat ze de zaal expres origineel gelaten hebben om de goede akoestiek. :?
pi_165366063
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Op de site van Tivre lees ik dat ze de zaal expres origineel gelaten hebben om de goede akoestiek. :?
Voor klassieke muziek ja.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_165366153
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:56 schreef Norrage het volgende:

[..]

Voor klassieke muziek ja.
Goede akoestiek wordt niet ineens slecht als je er gitaarmuziek in gaat draaien :P Alleen misschien bij bass-heavy muziek gaat dat op. Klassieke muziek heeft een ongelofelijk breed spectrum.
pi_165366228
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:48 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Wat was die presale dan? Iets met spotify ofzo?
Stond op nicolasjaar.net

Las ook iets over spotify ja, maar dat kon ik niet vinden verder.
pi_165366395
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goede akoestiek wordt niet ineens slecht als je er gitaarmuziek in gaat draaien :P Alleen misschien bij bass-heavy muziek gaat dat op. Klassieke muziek heeft een ongelofelijk breed spectrum.
Er is gewoon te veel galm, kerken (perfect voor klassiek) werken ook niet voor pop-gitaren. Maar wie ben ik, geen expert iig...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_165366436
Vredenburg is een prima zaal hoor!
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:22:56 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_165367770
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:28 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En dan te beseffen dat al die 2000 man straks ontzettend zullen gaan balen als het eenmaal tot ze doordringt dat ze bijna 50 euro hebben neergeteld voor een concert in de afschuwelijke galmbak Grote Zaal van TiVre. _O-

<--- jaloers. vanzelf.
Ja, het hele vernieuwen van Vredenburg is wel één gigantische flop gebleken, benieuwd hoelang dat nog door gaat.

In juni 2014, vlak voor de opening:
"Geluidsdichtheid TivoliVredenburg nog steeds niet naar behoren"
In september 2014 nog steeds niet opgelost:
"TivoliVredenburg verplaatst vijftien concerten door geluidslek "
Vervolgens in oktober 2014:
"Geluidslek Tivoli/Vredenburg zou 11 miljoen kosten"
En na al dat, in mei van vorig jaar:
"Tweede geluidslek TivoliVredenburg"
En toen in mei van dit jaar:
"TivoliVredenburg heeft miljoenen extra subsidie nodig"

:') En leuk detail: Ik sprak bij de heropening van Vredenburg toevallig de marketing manager (of zo) van het hele project over de toen eerste geluidslek en hij het allemaal rechtlullen dat het door de pers verkeerd geïnterpreteerd was. Juist ja.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_165368170
Zodra er een drumstel staat is die grote zaal kut.
What Would Goku Do
pi_165369274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:22 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, het hele vernieuwen van Vredenburg is wel één gigantische flop gebleken, benieuwd hoelang dat nog door gaat.

In juni 2014, vlak voor de opening:
"Geluidsdichtheid TivoliVredenburg nog steeds niet naar behoren"
In september 2014 nog steeds niet opgelost:
"TivoliVredenburg verplaatst vijftien concerten door geluidslek "
Vervolgens in oktober 2014:
"Geluidslek Tivoli/Vredenburg zou 11 miljoen kosten"
En na al dat, in mei van vorig jaar:
"Tweede geluidslek TivoliVredenburg"
En toen in mei van dit jaar:
"TivoliVredenburg heeft miljoenen extra subsidie nodig"

:') En leuk detail: Ik sprak bij de heropening van Vredenburg toevallig de marketing manager (of zo) van het hele project over de toen eerste geluidslek en hij het allemaal rechtlullen dat het door de pers verkeerd geïnterpreteerd was. Juist ja.
Ja, het is echt een schande. Zo veel geld beschikbaar om een prachtige poptempel van te maken en dan zo opzichtig falen.
pi_165369308
Sowieso strookt het ook totaal niet met de begroting. Ze hebben zover ik weet VEEL MEER bezoekers dan ze hadden verwacht, maar toch krijgen ze de begroting niet rond. Een groot faalproject, echt heel bijzonder.
Maar goed, ik ben er blij mee :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_165369360
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:02 schreef Norrage het volgende:
Sowieso strookt het ook totaal niet met de begroting. Ze hebben zover ik weet VEEL MEER bezoekers dan ze hadden verwacht, maar toch krijgen ze de begroting niet rond.
Het gebouw is zo duur in gebruik dat die winst verdampt. Als de gemeente Utrecht niet veel meer gaat bijdragen wordt dat gebouw een spookhuis. Als TiVre failliet gaat is er niemand die het open kan houden ben ik bang.
pi_165369390
De gemeente moet wel vrees ik, als dit inderdaad een spookhuis wordt slaat de gemeente echt een flater waar ze nooit overheen komen. Geen wonder dat onlangs de bierprijs stiekem met 25% werd gehoord (grotere glazen, maar de prijs niet proportioneel mee verhoogd)....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:22:35 #170
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_165369599
Ik ben allerminst n expert, maar hoe kan n geluidslek zo ontieglijk veel geld kosten?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_165369632
Als het hele dak lekt bijvoorbeeld?
Aldus.
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:28:56 #172
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_165369682
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:24 schreef Z het volgende:
Als het hele dak lekt bijvoorbeeld?
Jij schrikt niet van zo'n bedrag?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_165369791
Tuurlijk. Maar grote aanpassingen kosten veel geld
Aldus.
pi_165370072
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ik ben allerminst n expert, maar hoe kan n geluidslek zo ontieglijk veel geld kosten?
Er was niet "een geluidslek". Het hele gebouw was zo lek als een mandje. Even wat citaten die ik tijdens het zoeken tegenkwam:

quote:
'Te hopen valt dat er geen sprake is van een constructiefout', zegt geluidsdeskundige Ron Westerveld, die niet betrokken is bij het project. 'Want in dat geval moeten er vloeren en plafonds uit het gebouw worden gesloopt en dan ben je niet even snel klaar.'
quote:
Vrijwel meteen na de opening van het bijna 150 miljoen euro kostende muziekcentrum bleek dat de geluiden uit de popzaal zeer goed te horen waren in de zaal voor kamermuziek daarboven.

Deskundigen hebben een constructie van rubberen veren in betonnen palen in de popzaal uitgedacht, die de dreun absorbeert. Wie de kostbare oplossing moet gaan betalen, is volgens Everhardt nog niet duidelijk.
Goederenlift
In de zomer wordt ook de herrie van de goederenlift aangepakt en krijgt het balkon van de popzaal geluidsisolerende platen. Het plafond in de Grote Zaal dat in april naar beneden viel, is eind mei gerepareerd.

Er loopt nog een onderzoek naar een tweede geluidslek tussen de jazz-zaal en de zaal voor kamermuziek. Everhardt verwacht de resultaten daarvan na de zomer.
quote:
In de krant is te lezen dat lage tonen vanuit de jazz-zaal via het dak in de kamermuziekzaal terecht komen. Deze trillingen zouden de maximale norm overschrijden die de gemeente als eis heeft gesteld aan het gebouw. Een oplossing lijkt niet makkelijk gevonden. Aan het dak kan niets gebeuren omdat dit de stabiliteit van het gebouw ernstig in gevaar brengt.

Het verzwaren van de wanden in de zalen is wel een mogelijke oplossing laat Arnold Koopman van het adviesbureau aan het AD weten. Zo’n ingreep zou wel mogelijk duurder worden dan de werkzaamheden die op dit moment bezig zijn om het lek tussen de popzaal en de kamermuziekzaal te maken. De gemeente wilde nog niet reageren en wacht het definitieve onderzoek af.
quote:
De gemeente Utrecht zegt dat het onderzoek naar een oplossing gaande is. In dat onderzoek wordt ook het geluidsprobleem van de goederenlift betrokken. Het gezoem van de motor trilt via de vloer door naar de wanden in het gebouw.
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:08:04 #175
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_165370309
Ja, dan begrijp ik het wel. Dank, T.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')