LoveAtFirstDrive | donderdag 8 september 2016 @ 15:02 |
Familyman: MINI Cooper Clubman (video + volledig artikel + fotogalerij) Je kocht ‘m om z’n guitige uiterlijk, hipstergehalte en scherpe rijeigenschappen. Niet voor z’n ruimte en praktische mogelijkheden. Ik heb het dan natuurlijk over de MINI Clubman. Met de nieuwste generatie gooien de Britten het duidelijk over een Duits-degelijke boeg: meer deuren, meer ruimte en vooral meer stationwagon. Is de Clubman z’n wilde haren kwijt geraakt? Love at first drive? De MINI Clubman is een stuk serieuzer geworden. Het recalcitrante van de vorige generatie heeft plaatsgemaakt voor het conventionele. Het is meer een Familyman geworden. Is dat erg? Nee, wij vinden van niet. Het is nog altijd een onderscheidende stationwagon die weet te overtuigen met fijne, vlotte rijeigenschappen en een onmiskenbare merkbeleving. Maar nog belangrijker: wie mooi wil zijn, hoeft niet langer pijn te lijden op de achterbank van de Clubman. ![]() We love + Vlotte rijeigenschappen + Nog altijd charmant, van binnen én buiten + Die achterdeurtjes… We hate - Dure opties en pakketten - Versnellingsbak niet top Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt! Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum. Wouter & Laurens Honselaar Facebook, Twitter, Instagram en YouTube abonnement. Check ook onze andere reviews op FOK!: • Mazda MX5 • Jeep Wrangler • BMW E39 M5 • Volvo XC90 T8 • BMW i3 REX • Renault Clio R.S. • Volvo V40 D2 • MINI John Cooper Works • Peugeot RCZ-R • Jaguar F-type • Jeep Renegade • Range Rover Hybrid • Renault Twingo • Jaguar XKR-S Convertible • Ford Fiësta ST • BMW M3 & M4 [ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 09-09-2016 09:48:21 ] | |
dimmak | donderdag 8 september 2016 @ 16:10 |
Wat een lelijke bak zeg. | |
dopfles1 | donderdag 8 september 2016 @ 18:32 |
super lelijk. | |
Mr.Ping | donderdag 8 september 2016 @ 20:15 |
Ik vind hem wel leuk, alleen de achterlichten niet. | |
terrorsjaak | donderdag 8 september 2016 @ 22:20 |
Wat slecht dit ![]() | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 9 september 2016 @ 00:27 |
Negatieve reacties op het uiterlijk. Vond 'm zelf eerst ook niet zo leuk als de vorige versie, maar na een lang weekendje ben ik 'm toch erg leuk gaan vinden. De achterlichten stonden mij eerst ook tegen. Maar bijvoorbeeld als Cooper S is 'ie alweer dikker, leuk kleurtje er op, etc. Wij stellen feedback zeker op prijs, maar hier kunnen we helaas niet zoveel mee 😉 Kun je ook vertellen wat je precies slecht vindt? Dan kunnen we er misschien wat aan doen 😃 | |
dimmak | vrijdag 9 september 2016 @ 08:19 |
Nou ik vind de Mini zelf wel een leuke bak, maar deze is gewoon uitgerekt. En dat is afschuwelijk. ![]() | |
Ivo1985 | vrijdag 9 september 2016 @ 09:23 |
Een gedrocht wat de naam Mini niet verdient. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 9 september 2016 @ 23:19 |
U vraagt, wij draaien (onze review van de MINI John Cooper Works) ![]() Andere bumpers enzo doen ook al veel: ![]() | |
Stokken_en_stenen | zaterdag 10 september 2016 @ 10:05 |
Wel apart dat ze voor en 1,5 liter motor maar 3 zuigers overhebben. Meestal maakt men vanaf zo'n 1 a 1,1 liter 4 of nog meer zuigermotoren. Wat zou de beweegreden geweests zijn hiervoor? ![]() * Wel erg aan de prijs 60 K voor de all in versie daar kan je een hele forse auto voor kopen. Deze bijvoorbeeld; ![]() https://www.louwman.nl/le(...)e-louwman/occ2568005 | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 10 september 2016 @ 12:44 |
Klopt ja! De meeste 3-cilinders zijn kleiner dan 1.2 liter. Misschien meer koppel onderin ofzo? Het is wel een soepele motor, je mist niet de 4-pitter. Voor de prijs van een heel dik uitgevoerde Clubman kun je heel veel leuks kopen ja haha, dat is iets wat je moet overwegen. Maar je hoeft niet alle opties aan te tikken natuurlijk, vanaf 25k kun je instappen. | |
OEM | zaterdag 10 september 2016 @ 14:51 |
In het kort: het modulaire motorconcept van BMW is gebaseerd op 500cc per cilinder. De langzaamste 4 cilinder heeft al 180pk, dus dan ga je terug naar 3 cilinders. (De snelste 3 cilinder zit trouwens op de 230pk). http://blog.caranddriver.(...)ing-sentient-robots/ [ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 10-09-2016 15:18:24 ] | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 10 september 2016 @ 14:54 |
Leuke info! Gebruiken ze die 3-pitter met 230pk al? Dat doet m'n 4.0 V8 met 286pk wel een beetje verbleken ![]() | |
OEM | zaterdag 10 september 2016 @ 15:06 |
Zit in de i8 | |
Stokken_en_stenen | zaterdag 10 september 2016 @ 15:24 |
![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 10 september 2016 @ 16:24 |
Oh ja tuurlijk! ![]() |