Ik op m'n zolderkamer.quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:24 schreef Nielsch het volgende:
Ik sta in een volgepakt Oudaen bij Pure Ellende
Wanneer ga je? Wij gaan in juniquote:Op vrijdag 18 november 2016 16:15 schreef dud0r het volgende:
Reservering bij de watertoren gemaakt. Ik hoor/lees veel goede ervaringen. Ben benieuwd.
waar heb je die besteld?quote:Op maandag 21 november 2016 20:35 schreef speknek het volgende:
Star Wars kaartjes Kinepolis Jaarbeurs in de pocket. Laser Ultra 3D, ben benieuwd.
dank, ik kon het even niet vinden..quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:48 schreef speknek het volgende:
[..]
https://kinepolis.nl/films/rogue-one-star-wars-story
28 december.quote:
Goeie! Ook net besteld voor 14 december. Ik wacht al zo lang op die bios dat ik natuurlijk wel de eerste dag moet gaan.quote:Op maandag 21 november 2016 20:35 schreef speknek het volgende:
Star Wars kaartjes Kinepolis Jaarbeurs in de pocket. Laser Ultra 3D, ben benieuwd.
Gisteren gevraagd op Twitter maar dat konden ze nog niet zeggen. De merknaam Wolff gaat verdwijnen, Wolff Enschede (waar ik vroeger vaak kwam) is ook al verbouwd tot Kinepolis.quote:Op dinsdag 22 november 2016 07:01 schreef Nielsch het volgende:
Gaan de City en de Catharijne dan ook per 14 december al sluiten?
Ben ook wel benieuwd of Kinepolis de merknaam Wolff nog blijft voeren of dat alle bioscopen uiteindelijk onder de vlag van Kinepolis komen.
Wij gaan ook op 14 december, maar dan naar Fantastic Beasts...quote:Op dinsdag 22 november 2016 06:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Goeie! Ook net besteld voor 14 december. Ik wacht al zo lang op die bios dat ik natuurlijk wel de eerste dag moet gaan.
Duidelijk. De vraag is natuurlijk of er nog ruimte is voor de Rembrandt op de Oudegracht. Puur vanuit historisch oogpunt hoop ik wel dat deze niet gaat verdwijnen. Ik denk wel dat Pathé moet investeren in alle 3 de zalen om deze helemaal up-to-date te krijgen. Vooral voor mensen die al in de stad zijn en "even snel" een film willen pakken is een state-of-the-art Rembrandt natuurlijk een prima plek. Ook met hun Pathé Unlimited Card (die nu ook geldig is in de Cinemec) hebben ze natuurlijk een troef in handen; geloof niet dat Kinepolis zoiets (al) heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2016 07:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Gisteren gevraagd op Twitter maar dat konden ze nog niet zeggen. De merknaam Wolff gaat verdwijnen, Wolff Enschede (waar ik vroeger vaak kwam) is ook al verbouwd tot Kinepolis.
Pathé Rembrandt moet inderdaad wel flink worden aangepakt als die niet een groot deel van hun omzet willen kwijtraken aan Kinepolis. Het is nu oude troep. Wel charmant maar niet bepaald de ideale filmervaring.quote:Op dinsdag 22 november 2016 10:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Duidelijk. De vraag is natuurlijk of er nog ruimte is voor de Rembrandt op de Oudegracht. Puur vanuit historisch oogpunt hoop ik wel dat deze niet gaat verdwijnen. Ik denk wel dat Pathé moet investeren in alle 3 de zalen om deze helemaal up-to-date te krijgen. Vooral voor mensen die al in de stad zijn en "even snel" een film willen pakken is een state-of-the-art Rembrandt natuurlijk een prima plek. Ook met hun Pathé Unlimited Card (die nu ook geldig is in de Cinemec) hebben ze natuurlijk een troef in handen; geloof niet dat Kinepolis zoiets (al) heeft.
City zou dan meen ik een bioscoop worden voor arthouse, maar dan moeten ze gaan concurreren met drie andere filmhuizen in dat segment. Vier als de Kade opengaat.quote:Op dinsdag 22 november 2016 07:01 schreef Nielsch het volgende:
Gaan de City en de Catharijne dan ook per 14 december al sluiten?
Ben ook wel benieuwd of Kinepolis de merknaam Wolff nog blijft voeren of dat alle bioscopen uiteindelijk onder de vlag van Kinepolis komen.
De Kade is al lang geleden afgeblazen. En 't Hoogt is ook bijna einde oefening. Twee dus waarvan LHC aan de andere kant van de stad ligt en Springhaver niet bepaald groot is. Moet kunnen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:26 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
City zou dan meen ik een bioscoop worden voor arthouse, maar dan moeten ze gaan concurreren met drie andere filmhuizen in dat segment. Vier als de Kade opengaat.
Pand niet in eigen beheer?quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:36 schreef Yvie_lu het volgende:
Ligt het aan mij of klinkt 3,6 miljoen voor de Munt wat weinig?
Belgen kopen Koninklijke Nederlandse Munt
Was toch ook nog wel goed onderhouden enzo? Mooie locatie, groot.
Ah, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:34 schreef Q. het volgende:
[..]
De Kade is al lang geleden afgeblazen. En 't Hoogt is ook bijna einde oefening. Twee dus waarvan LHC aan de andere kant van de stad ligt en Springhaver niet bepaald groot is. Moet kunnen.
Alleen bedrijf wordt verkocht, pand niet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:36 schreef Yvie_lu het volgende:
quote:
Ah. Niet goed genoeg gelezen dan. Dit maakt het wel weer logischquote:Op dinsdag 22 november 2016 11:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Alleen bedrijf wordt verkocht, pand niet.
Die 3,6 miljoen gewoon gelijk laten bijdrukken. Kun je "met gelijke munt terugbetalen". Badadum Tsss.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:36 schreef Yvie_lu het volgende:
Het ligt wat genuanceerder. Er zijn drie filmhuizen in Utrecht; Louis Hartlooper Complex, Springhaver en 't Hoogt. De eerste twee (LHC en Springhaver) zijn eigendom van Jos Stelling en kunnen zichzelf bedruipen. 't Hoogt is een ander verhaal; die komen structureel geld tekort en ontvangen jaarlijks bijna een half miljoen subsidie van de gemeente. Daarnaast komt er voor 't Hoogt bij dat ze op zoek moeten naar een ander pand. Eerst zou dit de Bibliotheek++ op het Smakkelaarsveld worden, maar die is afgeblazen nadat D66 in de gemeenteraad tegen het pand stemde en er dus geen meerderheid werd behaald. Daarna kwam De Kade in beeld, maar dat is ook afgeblazen in de gemeenteraad. Grootste criticaster is hier - terecht - Jos Stelling. Die klaagt al jaren dat de subsidie voor 't Hoogt zorgt voor oneerlijke concurrentie en dat als 't Hoogt naar Bieb++ of De Kade zou gaan die concurrentie nog oneerlijker is, omdat deze panden ook nog eens door de gemeente zouden worden gefinancierd en 't Hoogt dan ongetwijfeld gunstig had kunnen huren.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:26 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
City zou dan meen ik een bioscoop worden voor arthouse, maar dan moeten ze gaan concurreren met drie andere filmhuizen in dat segment. Vier als de Kade opengaat.
Is de City een rijksmonument?! Daar mag dan wel eens wat aan opgeknapt worden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het ligt wat genuanceerder. Er zijn drie filmhuizen in Utrecht; Louis Hartlooper Complex, Springhaver en 't Hoogt. De eerste twee (LHC en Springhaver) zijn eigendom van Jos Stelling en kunnen zichzelf bedruipen. 't Hoogt is een ander verhaal; die komen structureel geld tekort en ontvangen jaarlijks bijna een half miljoen subsidie van de gemeente. Daarnaast komt er voor 't Hoogt bij dat ze op zoek moeten naar een ander pand. Eerst zou dit de Bibliotheek++ op het Smakkelaarsveld worden, maar die is afgeblazen nadat D66 in de gemeenteraad tegen het pand stemde en er dus geen meerderheid werd behaald. Daarna kwam De Kade in beeld, maar dat is ook afgeblazen in de gemeenteraad. Grootste criticaster is hier - terecht - Jos Stelling. Die klaagt al jaren dat de subsidie voor 't Hoogt zorgt voor oneerlijke concurrentie en dat als 't Hoogt naar Bieb++ of De Kade zou gaan die concurrentie nog oneerlijker is, omdat deze panden ook nog eens door de gemeente zouden worden gefinancierd en 't Hoogt dan ongetwijfeld gunstig had kunnen huren.
Om van de City bioscoop een zaal voor arthouse te maken was ook een plan van Jos Stelling. Hiervoor heeft hij ook samenwerking gezocht met 't Hoogt, waarbij de City dus het nieuwe pand voor 't Hoogt zou kunnen gaan worden. Hierover heeft Stelling ook met Kinepolis gesproken, alleen heeft hij ook nog geen zekerheid gekregen wat dat Belgische bedrijf precies met het pand wil gaan doen (zelf exploiteren voor film, verkoop aan Stelling/'t Hoogt of misschien wel verkoop aan derde partij).
Oftewel, De Kade komt er niet en wat er precies met de City gaat gebeuren is ook niet duidelijk (wel zal het pand behouden blijven aangezien het een Rijksmonument is). Het enige dat we weten is dat 't Hoogt voor 2017 weer bijna een half miljoen uit de subsidiepot mag snoepen en nog steeds op zoek is naar een nieuw pand.
Uit wiki:quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Is de City een rijksmonument?! Daar mag dan wel eens wat aan opgeknapt worden.
Er zijn nauwelijks gebouwen van dit soort binnen Utrecht .Maar toegegeven, het is aardig verslonst. En dat terwijl je van binnen kunt zien dat het potentie heeft. Ik denk dat als hier een goede renovatie, maar dan ook echt eentje waarbij je echt alles onderhanden neemt, plaatsvindt, dit één van de mooiere filmtheaters van Nederland kan zijn.quote:Het gebouw, op de hoek van de Drift en Voorstraat, werd na een grootschalige verbouwing ter huisvesting van deze bioscoop geopend op 18 januari 1936. De architecten N. Andriessen en J. van der Weele verzorgden het ontwerp in de stijl van de Nieuwe Zakelijkheid/het Nieuwe Bouwen. Kenmerkend waren de golvende geometrische belijning en het gebruik van gestucte buitenwanden in een zachte pasteltint of gebroken wit. In deze jaren wilde een exploitant dat zijn bioscoop allure en luxe uitstraalde. De hoofdfilm tijdens de opening was de operettefilm van Ralph Benatzky, "Im weißen Rößl" van Carl Lamac met als sterren Christl Mardayn, Hermann Thimig en Theo Lingen.
Het gebouw was oorspronkelijk het voormalige feestgebouw De Plompetoren waarin in 1925 via een ingrijpende verbouwing van buiten en restyling van binnen een vertoningszaal met meer dan 700 zitplaatsen in oorspronkelijk negen rangen gerealiseerd werd. De oorspronkelijke prijzen liepen op van dertig cent tot één gulden. Vooraan in de zaal was het het goedkoopst en naar achteren werd het wat duurder, oplopend van parterre naar parket, stalles, fauteuil en zaalloge. Als bioscoop werden er lang de grote films en ook een aantal premières vertoond.
Absoluut. Het is een markant (docht wat sober) art deco pand (al zijn er ook mensen die zeggen dat het Nieuwe Zakelijkheid is maar daarvoor vind ik het nog wat te vrolijk en speels) en daar hebben we er niet zoveel van in Utrecht. Het pand verdient het om in goede staat te worden gebracht maar dan moet eigenaar (op dit moment Kinepolis) daar wel in willen investeren.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Is de City een rijksmonument?! Daar mag dan wel eens wat aan opgeknapt worden.
Ons huis komt uit die tijd, heerlijk die ijskoude stalen kozijnenquote:Op dinsdag 22 november 2016 14:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Uit wiki:
[..]
Er zijn nauwelijks gebouwen van dit soort binnen Utrecht .Maar toegegeven, het is aardig verslonst. En dat terwijl je van binnen kunt zien dat het potentie heeft. Ik denk dat als hier een goede renovatie, maar dan ook echt eentje waarbij je echt alles onderhanden neemt, plaatsvindt, dit één van de mooiere filmtheaters van Nederland kan zijn.
Wolff heeft ál z'n bioscopen laten verouderen tot onacceptabel niveau zowel van binnen als buiten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:07 schreef Q. het volgende:
City heeft gewoon een liefdevolle hand nodig. Laat Jos Stelling er op los en het komt helemaal goed met dit geweldige gebouw. Er zit zoveel potentie in wat Wolff jaren verwaarloosd heeft.
Eens. Met die megabioscoop heeft het ook zo lang geduurd (eerste krantenartikel met de aankondiging komt uit 2003) omdat Wolff moeilijk deed. Overgenomen door Kinepolis en binnen twee jaar staat dat ding er.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wolff heeft ál z'n bioscopen laten verouderen tot onacceptabel niveau zowel van binnen als buiten.
Als hij het slim speelt is er ook nog wel een subsidiepotje te krijgen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:07 schreef Q. het volgende:
City heeft gewoon een liefdevolle hand nodig. Laat Jos Stelling er op los en het komt helemaal goed met dit geweldige gebouw. Er zit zoveel potentie in wat Wolff jaren verwaarloosd heeft.
Pand is eigendom van het Rijk?quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Alleen bedrijf wordt verkocht, pand niet.
De winnaar:quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:36 schreef Ireth het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-stationstester.html
Ik heb echt het idee dat ik dat gezicht ergens van ken maar kan er niet opkomenquote:Op zaterdag 26 november 2016 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De winnaar:
Lijkt me een leuk mens!
200 inzendingen en een superblije winnaar om een weekje op Utrecht centraal te slapenquote:Op zaterdag 26 november 2016 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De winnaar:
Lijkt me een leuk mens!
De keuze voor de winnaar of het feit dat er belangstelling is?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
200 inzendingen en een superblije winnaar om een weekje op Utrecht centraal te slapenSnap er echt de ballen van
hihi ik zei komenquote:Op zaterdag 26 november 2016 09:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat ik dat gezicht ergens van ken maar kan er niet opkomen
Dat er zo veel belangstelling voor isquote:Op zaterdag 26 november 2016 10:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De keuze voor de winnaar of het feit dat er belangstelling is?
Mwah is toch best grappig... zeker als je iets met marketing ofzo wil doen staat het ook niet slecht op je CV.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat er zo veel belangstelling voor is
Denk dat de vlog-wereld er massaal opgesprongen is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah is toch best grappig... zeker als je iets met marketing ofzo wil doen staat het ook niet slecht op je CV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |