Eén van de hilarische momenten was toen wij onze ouders gingen vertellen dat ik zwanger was. Bij mijn schoonouders ging dat gepaard met veel tranen en knuffels. Maar bij mijn familie.....
Ik had een positieve test op de dag dat we op verjaardag gingen bij mijn moeder. Dus op stel een sprong wat in elkaar geflanst want het is toch wel een heel tof verjaardagscadeau als je te horen krijgt dat je opa en oma wordt.
In verband met tijdgebrek weinig origineels, snel een foto van de test gemaakt (zo'n kruidvat 2 voor ¤5,- ding) en een lijstje gekocht. Foto erin, papiertje erom. Klaar.
Ik had nog een klein pocketboekje voor grootouders die we inpakten voor mijn vader.
Wij daarheen en de cadeautjes gegeven. Gezegd dat ze tegelijk opengemaakt moesten worden, want het hoorde bij elkaar.
Het ging al mis bij mijn vader,die een fractie sneller was dan moeder:
"Oh ik wordt opa" *legt boekje weg* (op de toon van 'oh blauwe sokken -ja leuk maar niet bijzonder)
Op dat moment pakt mijn moeder het cadeautje uit (hoort totaaaaaaal niet wat mijn vader zojuist zei), kijkt naar de foto en zegt: "huh? Wat is dit nou? Een afstandbediening van de (Nintendo) We ofzo?"
Het duurde even voordat het kwartje viel. Waarna natuurlijk enorme vreugde.
Een kwartier later stapt mijn zusje binnen. Mijn moeder laat de cadeautjes die ze van ons gekregen heeft, aan haar zien. Te beginnen bij een boek. Vervolgens zegt ze dat ze nog een cadeautje heeft gekregen, waarop mijn zusje op een zwaar sarcastische toon zegt "hoezo? Is ze zwanger ofzo?"
Mijn moeder geeft geen antwoord, maar duwt haar de fotolijst in haar handen waarop ze vraagt "wat is dit dan? Een deurbel???"
Laten we het erop houden dat het als een complete verrassing kwam dat ik zwanger was.