Gaat nooit werken krijg je voornamelijk ellende van. Het is veel beter om in mensen te investeren als ze werkloos worden, in plaats van ze te straffen. Het is van belang dat je als overheid deze mensen te vriend houdt. Anders gaan ze misschien domme dingen doen waar andere burgers (zoals ik) last van gaan krijgen.quote:
Ik verzin er niets bij. Veel van die mensen hebben nu eenmaal veel schulden bij bijvoorbeeld een zorgverzekeraar of bij de fiscus etc.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:55 schreef Grems het volgende:
[..]
Je kunt er wel zaken bij blijven verzinnen, maakt het verhaal er niet anders op. Misschien hebben ze wel een kobold onder hun bed die maandelijks 3000 euro van ze steelt.
Schandalig inderdaad, stellen dat mensen die leven bij gratie van de arbeid van anderen geen luxe behoeven. Vreselijk.
Mjaaa.... het is een beetje als die vroege handdoekenleggers bij een zwembad. Natuurlijk blijf je van hun handdoeken af, maar als ze om 2 uur 's middags nog steeds niet bij het zwembad zijn mogen ze van mij die handdoekjes weggooien.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is echt heel simpel. Het is niet van jou dus je blijft er gewoon maar met je hebberige handjes van af.
Dan hadden ze zich aan mijn budget moeten houden.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik verzin er niets bij. Veel van die mensen hebben nu eenmaal veel schulden bij bijvoorbeeld een zorgverzekeraar of bij de fiscus etc.
Genoeg moeten er zelfs naar de voedselbank omdat ze geen eten meer kunnen kopen, en veel daarvan geven echt geen geld uit aan "luxe" dingen.
En je komt totaal niet met goede alternatieven. Jij wilt ze in een kamertje gooien en verwacht daarna dat het dan allemaal prima gaat met die mensen, zonder conflicten.
er wordt al genoeg geïnvesteerd, zoals ik eerder al heb gezegd is het probleem meer dat iemand die in een uitkering zit er soms financieel op achteruit gaat als die persoon gaat werken.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gaat nooit werken krijg je voornamelijk ellende van. Het is veel beter om in mensen te investeren als ze werkloos worden, in plaats van ze te straffen. Het is van belang dat je als overheid deze mensen te vriend houdt. Anders gaan ze misschien domme dingen doen waar andere burgers (zoals ik) last van gaan krijgen.
Alles valt of staat met discipline. Geen geld uitgeven wat je niet hebt. Het is allemaal zo simpel.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:02 schreef Grems het volgende:
[..]
Dan hadden ze zich aan mijn budget moeten houden.
Dat is echt totaal niet te vergelijken :pquote:Op woensdag 7 september 2016 16:02 schreef zovty het volgende:
[..]
Mjaaa.... het is een beetje als die vroege handdoekenleggers bij een zwembad. Natuurlijk blijf je van hun handdoeken af, maar als ze om 2 uur 's middags nog steeds niet bij het zwembad zijn mogen ze van mij die handdoekjes weggooien.
tenzij het je eigen zwembad isquote:Op woensdag 7 september 2016 16:02 schreef zovty het volgende:
[..]
Mjaaa.... het is een beetje als die vroege handdoekenleggers bij een zwembad. Natuurlijk blijf je van hun handdoeken af, maar als ze om 2 uur 's middags nog steeds niet bij het zwembad zijn mogen ze van mij die handdoekjes weggooien.
Juist dit. Het moet een gapend gat worden en geen grijze zone waarin het geen bal uitmaakt of je om 7 uur op moet, of tot 12 uur mag blijven stinken. Werkloosheid bestraffen werd gezegd. Nonsens: werken moet beloond worden.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
er wordt al genoeg geïnvesteerd, zoals ik eerder al heb gezegd is het probleem meer dat iemand die in een uitkering zit er soms financieel op achteruit gaat als die persoon gaat werken.
Heheheh dat ook jaquote:Op woensdag 7 september 2016 16:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
tenzij het je eigen zwembad is
Exact, ik ga toch zeker niet voor 200 euro mijn bed uit komen, dan slaap ik wel uit en help ik iemand in zijn tuin voor die 200 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Juist dit. Het moet een gapend gat worden en geen grijze zone waarin het geen bal uitmaakt of je om 7 uur op moet, of tot 12 uur mag blijven stinken. Werkloosheid bestraffen werd gezegd. Nonsens: werken moet beloond worden.
Als je verplichtingen hebt die langdurig vastliggen en de inkomsten vallen weg kun je niet heel eenvoudig de langlopende verplichtingen schrappen.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alles valt of staat met discipline. Geen geld uitgeven wat je niet hebt. Het is allemaal zo simpel.
Daar is de WSNP voor bedacht.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je verplichtingen hebt die langdurig vastliggen en de inkomsten vallen weg kun je niet heel eenvoudig de langlopende verplichtingen schrappen.
Inderdaad, en laten we dat vooral zo houden.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
er wordt al genoeg geïnvesteerd,
het zwembad is zeg maar nederland, en dus van ons allemaal.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
tenzij het je eigen zwembad is
Haha.quote:
het pand is niet van jouw, simpel.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:09 schreef zovty het volgende:
[..]
het zwembad is zeg maar nederland, en dus van ons allemaal.
Dat pand is niet van ons allemaal.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:09 schreef zovty het volgende:
[..]
het zwembad is zeg maar nederland, en dus van ons allemaal.
Dan moet je dus bv geen huis kopen, het is zo simpel.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je verplichtingen hebt die langdurig vastliggen en de inkomsten vallen weg kun je niet heel eenvoudig de langlopende verplichtingen schrappen.
Dan nog heb je een eigen verantwoordelijkheid er in. Ik wil bijvoorbeeld graag een DS3. Bazenbak. Maar dan wel een leukere uitvoering dan de standaard. Kan ik gaan sparen, of ik kan gaan leasen. Ik doe dat laatste bewust niet, omdat je dan een verplichting aangaat voor een langere periode, 4 a 5 jaar. Die ook moet worden doorbetaald als ik arbeidsongeschikt raak of werkloos word. Veel mensen maken hier een foute keuze in. Sneu? Ja, zeker. Maar wel gewoon een domme keuze.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat om de ruimte.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat pand is niet van ons allemaal.
Juist wel joh, betaal nog geen 300 euro brutoquote:Op woensdag 7 september 2016 16:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan moet je dus bv geen huis kopen, het is zo simpel.
Ik vergelijk Nederland met het zwembad.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
het pand is niet van jouw, simpel.
ooh en het zwembad is niet van nederland, maar meestal van een particulier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |