abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:38:52 #176
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165446163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 19:56 schreef Vallon het volgende:
We gaan gewoon door.... Oorspronkelijke OP:

Er is een landelijk burgerinitiatief gestart om een basisinkomen in 2018 mogelijk te maken waarbij alle toeslagen en basiszorg in 1 inkomen zitten. Geen tegenprestaties meer en geen bureaucratie.
Tekenen kan via de link hieronder:
https://basisinkomen2018.nl

Meningen?
De afgelopen delen veel discussie omtrent (on)betaalbaarheid, (on)haalbaarheid, (on)redelijkheid met voor wie wel/niet een basisinkomen en onder welke voorwaarden met vooral toch interessante gezichtspunten.
Dank! Getekend. :)
Feyenoord!
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:48:03 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_165446303
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Elders in topic(s) heb ik uitgelegd dat het persoonlijke onvoorwaardelijke basisinkomen niet mag/kan worden geëxporteerd en dat alleen ingezetenen recht hebben op een basisinkomen.

Je mag best in Thailand wonen maar bent daarmee dus niet langer ingezetene. Een migrant kan na een (actieve) integratieperiode van zeg 10 jaar een aanvraag doen om ook ingezetene te worden.

SPOILER: Geldstroom Basisinkomen & Rechten Ingezetene
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sta open voor allerlei What-If vragen aangaande basisinkomen.
Ook goed voor de discussie en ideevorming.
Tot op heden zie ik nergens een structureel probleem anders dan het niet willen.

Vooral het argument voor (niet) willen van een basisinkomen vind ik belangrijk. (Mis)Gun je iemand een basisinkomen die het daarmee slechter/beter heeft of krijgt dan jijzelf ?
wanneer gaat dat basisinkomen precies in ??

Mag je wel hele lange vakanties naar thailand doen dan??
En hoelang moet je dan hier zijn per jaar ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:59:12 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165446517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wanneer gaat dat basisinkomen precies in ??

Mag je wel hele lange vakanties naar thailand doen dan??
En hoelang moet je dan hier zijn per jaar ??
Je hebt op onze voorzieningen wanneer je hier maar woont en dus een woonadres aanhoudt, de(zelfde) regels als nu ook gelden voor de BRP om ingeschreven te blijven.
Wanneer je langer dan 8 maanden al of niet aaneengesloten per jaar weg bent, moet/wordt je uitgeschreven. Verder moet je het basisinkomen altijd hier uitgeven. Je kan er geen ticket voor kopen.

NB: Wanneer je je (verplicht > 8 maanden) uitschrijft bij het BRP dan heb je net als nu geen recht meer op een aantal voorzieningen. Je kan dus prima de pensionado spelen om bijv. verzekerd te blijven voor basisverzekeringen.

Voor de rest zoek je het maar fijn uit, waar, hoe vaak, wanneer en met wie, zolang je maar 4 maanden dwz minimaal 121 dagen per jaar in Nederland verblijft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:15:50 #179
323876 michaelmoore
pi_165446848
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je hebt op onze voorzieningen wanneer je hier maar woont en dus een woonadres aanhoudt, de(zelfde) regels als nu ook gelden voor de BRP om ingeschreven te blijven.
Wanneer je langer dan 8 maanden al of niet aaneengesloten per jaar weg bent, moet/wordt je uitgeschreven. Verder moet je het basisinkomen altijd hier uitgeven. Je kan er geen ticket voor kopen.

NB: Wanneer je je (verplicht > 8 maanden) uitschrijft bij het BRP dan heb je net als nu geen recht meer op een aantal voorzieningen. Je kan dus prima de pensionado spelen om bijv. verzekerd te blijven voor basisverzekeringen.

Voor de rest zoek je het maar fijn uit, waar, hoe vaak, wanneer en met wie, zolang je maar 4 maanden dwz minimaal 121 dagen per jaar in Nederland verblijft.
o dan kan ik toch 8 manden per jaar in thailand wonen met dat basisinkomen, en een ticket koop ik wel van mijn spaargeld dan

Mooi, en die andere vier maanden kun je wel in de EU wonen zeker. , hoeft niet nederland te zijn
En die inschrijving kan ik wel bij mijn zus regelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:18:08 #180
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165446874
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

o dan kan ik toch 8 manden per jaar in thailand wonen met dat basisinkomen, en een ticket koop ik wel van mijn spaargeld dan

Mooi, en die andere vier maanden kun je wel in de EU wonen zeker. , hoeft niet nederland te zijn
Misstanden van klaplopers zul je bij elk systeem houden.

Het geeft wel te kennen dat jij dit zo bedenkt. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Feyenoord!
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:21:55 #181
323876 michaelmoore
pi_165446933
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het geeft wel te kennen dat jij dit zo bedenkt. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Als dat mag is dat toch goed.

Je mag toch wel op vakantie ?
kamperen die andere 4 maanden in de zomer is geen probleem
en swinters op vakantie, wat moet je hier dan nog doen als je gratis geld krijgt ?
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:28:16 #182
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165447018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en swinters op vakantie, wat moet je hier dan nog doen als je gratis geld krijgt ?
Er zit een groot verschil tussen wat wettelijk mag en wat volgens je eigen normen en waarden mag. Wettelijk mogen multinationals ook zo goed als niks bijdragen aan belasting in onze maatschappij maar is dit wenselijk? Wat trouwens een veel groter probleem is en veel zwaarder op onze maatschappij drukt dan een paar klaplopers die niet willen werken en wel een uitkering ontvangen.
Feyenoord!
pi_165447295
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het heeft er ook een beetje mee te maken met waar je belasting betaalt. Verder ook volgens de regels van de NL bijstand.

Als je nu met de bijstand in Thailand kunt wonen dan geldt dat lek in beide systemen, dat is dan geen specifiek basisinkomen probleem maar een uitkeringen probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:56:43 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165448881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kan en je hebt niet goed gelezen in jouw feestconstructie ~O>

Niet met het basisinkomen naar Thailand, dat moet je nl. echt in NL besteden/uitgeven.
Je kan dat ticket alleen kopen met spaargeld dat niet afkomstig uit/van uit/het basisinkomen.
Ik heb het niet over de EU maar binnenland = NL of beter het gebied waar het basisinkomen van toepassing is wat best op een zeker moment de EU zou kunnen zijn.

Waarom zou jou zus jou zo maar bij haar laten inschrijven ? Zodat jij feest kan vieren in Thailand, terwijl zij hier moet sappelen ? Denk je dat het zo moeilijk is te achterhalen waar je werkelijk verblijft ? NB: Ook zonder vermaledijde huiszoekingen zoals de bijstand nu mag doen.

Je kan jouw basisinkomen ook niet zo maar aan haar (weg)geven, je moet het (zelf) binnenlands besteden en dan zal je toch echt hier moeten zijn..... Ja, je kan haar natuurlijk (voor haar gunsten) betalen wat voor haar dan weer inkomsten zijn die belast worden etc.etc..

Kortom zij een groter inkomen en jij met je spaargeld in Thailand.
Veel plezier en dan maar hopen dat niemand je trucje ontdekt. Jij (en je zus) worden naast boete mogelijk zelfs uitgeschreven (fraude BRP) als ingezetene, onder dankzegging voor je fraude.

NB: Om weer ingezetene te worden moet je 10 jaar van leven opofferen door sociaal/maatschappelijk werk te verrichten. Ik wil de zus nog wel zien die voor jou dat risico gaat/wil lopen.

PS. Wat ik hier schets is niet zo belachelijk als het schijnt. Wat ik doe is fraude met basisinkomen simpelweg onaantrekkelijk maken zonder dat ik nieuwe methoden hoef te bedenken. Fraude is strafbaarmet vervolging wat consequenties heeft voor je "uitkering" en zo je wilt je recht op (basis)inkomen. Heb je verder geen middelen van bestaan: krijg je een onderkomen etc. met 3x daags een maaltijd etc net als die migrant die druk bezig is te integreren.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:51:09 #185
323876 michaelmoore
pi_165454520
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kan en je hebt niet goed gelezen in jouw feestconstructie ~O>

Niet met het basisinkomen naar Thailand, dat moet je nl. echt in NL besteden/uitgeven.
Je kan dat ticket alleen kopen met spaargeld dat niet afkomstig uit/van uit/het basisinkomen.
Ik heb het niet over de EU maar binnenland = NL of beter het gebied waar het basisinkomen van toepassing is wat best op een zeker moment de EU zou kunnen zijn.

Waarom zou jou zus jou zo maar bij haar laten inschrijven ? Zodat jij feest kan vieren in Thailand, terwijl zij hier moet sappelen ? Denk je dat het zo moeilijk is te achterhalen waar je werkelijk verblijft ? NB: Ook zonder vermaledijde huiszoekingen zoals de bijstand nu mag doen.

Je kan jouw basisinkomen ook niet zo maar aan haar (weg)geven, je moet het (zelf) binnenlands besteden en dan zal je toch echt hier moeten zijn..... Ja, je kan haar natuurlijk (voor haar gunsten) betalen wat voor haar dan weer inkomsten zijn die belast worden etc.etc..

Kortom zij een groter inkomen en jij met je spaargeld in Thailand.
Veel plezier en dan maar hopen dat niemand je trucje ontdekt. Jij (en je zus) worden naast boete mogelijk zelfs uitgeschreven (fraude BRP) als ingezetene, onder dankzegging voor je fraude.

NB: Om weer ingezetene te worden moet je 10 jaar van leven opofferen door sociaal/maatschappelijk werk te verrichten. Ik wil de zus nog wel zien die voor jou dat risico gaat/wil lopen.

PS. Wat ik hier schets is niet zo belachelijk als het schijnt. Wat ik doe is fraude met basisinkomen simpelweg onaantrekkelijk maken zonder dat ik nieuwe methoden hoef te bedenken. Fraude is strafbaarmet vervolging wat consequenties heeft voor je "uitkering" en zo je wilt je recht op (basis)inkomen. Heb je verder geen middelen van bestaan: krijg je een onderkomen etc. met 3x daags een maaltijd etc net als die migrant die druk bezig is te integreren.
ik koop dat ticket niet van dat basis inkomen, en ik mag best naar Azie op vakantie 8 maanden volgens jou.
En mijn zus hoeft niet te sappelen he echt niet

Ingeschreven bij mijn zus staan is geen fraude , dat ik er niet iedere dag ben doet er niet toe

JIJ bent dan zeker minister van basisnkomen, je verandert iedere moment je wetten he
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:55:51 #186
323876 michaelmoore
pi_165454590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

jij wilt een gratis inkomen en dan noem je mij een klaploper?? Ha Ha Ha

Over dat basis inkomen moet je daar ook belasting over betalen ?? of niet

Kunnen ze dan ook gratis stuf geven aan mensen die van een basisinkomen moeten leven ??

ik zou dan in thailand gaan leven van mijn spaargeld en dat basis inkomen hier besteden voor kleding en een auto te kopen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 20-09-2016 18:17:53 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:20:08 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165455069
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik koop dat ticket niet van dat basis inkomen, en ik mag best naar Azie op vakantie 8 maanden volgens jou.
En mijn zus hoeft niet te sappelen he echt niet

Ingeschreven bij mijn zus staan is geen fraude , dat ik er niet iedere dag ben doet er niet toe

JIJ bent dan zeker minister van basisnkomen, je verandert iedere moment je wetten he
Geen probleem zolang maar wel zorgt dat je een BRP volwaardig woonadres hebt en het basisinkomen binnenlands wordt besteed.
Wanneer jij je inschrijft bij je zus, prima... zolang je maar zorgt dat je cummulatief 4 maanden per jaar daar werkelijk verblijft. Ik hoop dat je zus voldoende ruimte heeft je dan te slapen te kunnen leggen. Blijkt dat je daar niet echt woont --> adresfraude, net zo als nu is. Los daarvan vraag ik mij af waarom zij dat voor jou zou willen doen ?

Financieel is alles eenvoudig af te regelen omdat het electronisch gaat. Er is daarbij geen contant geld meer, waarmee we het grijze/zwarte ondertafel circuit ook gelijk de nek kunnen omdraaien.

IK ben/wordt zeker geen minister, die kwaliteiten heb ik niet. Ik zorg wel graag met mooie systemen dat alles gladjes verloopt.Ik wil graag hier (aan) werken en zelfs wanneer ik niet betaald word, heb ik iig leuk werk en met een basisinkomen altijd een dak & eten.

P.S. zover ik - voor mijzelf kan nagaan - ben ik niet inconsequent geweest met opmerkingen inzake basisinkomen en hoe de doelstelling te bereiken. Ik vind het wel leuk om dingen (redelijk) waterdicht te kunnen krijgen.
Gek genoeg hoef je daar niet heel veel anders voor te doen dan onze huidige wetten te gaan handhaven.
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:25:17 #188
323876 michaelmoore
pi_165455176
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Geen probleem zolang maar wel zorgt dat je een BRP volwaardig woonadres hebt en het basisinkomen binnenlands wordt besteed.
Wanneer jij je inschrijft bij je zus, prima... zolang je maar zorgt dat je cummulatief 4 maanden per jaar daar werkelijk verblijft. Ik hoop dat je zus voldoende ruimte heeft je dan te slapen te kunnen leggen. Blijkt dat je daar niet echt woont --> adresfraude, net zo als nu is. Los daarvan vraag ik mij af waarom zij dat voor jou zou willen doen ?

Financieel is alles eenvoudig af te regelen omdat het electronisch gaat. Er is daarbij geen contant geld meer, waarmee we het grijze/zwarte ondertafel circuit ook gelijk de nek kunnen omdraaien.

IK ben/wordt zeker geen minister, die kwaliteiten heb ik niet. Ik zorg wel graag met mooie systemen dat alles gladjes verloopt.Ik wil graag hier (aan) werken en zelfs wanneer ik niet betaald word, heb ik iig leuk werk en met een basisinkomen altijd een dak & eten.

P.S. zover ik - voor mijzelf kan nagaan - ben ik niet inconsequent geweest met opmerkingen inzake basisinkomen en hoe de doelstelling te bereiken. Ik vind het wel leuk om dingen (redelijk) waterdicht te kunnen krijgen.
Gek genoeg hoef je daar niet heel veel anders voor te doen dan onze huidige wetten te gaan handhaven.
ik zou dan in thailand gaan leven van mijn spaargeld en dat basis inkomen hier besteden voor kleding en een auto te kopen

Nee ik zou wel bij mijn zus zijn dan als ik niet binnen europa op vakantie ben naar Ibiza of Griekenland , of mag men ook niet op vakantie dan??

Hoe gaat men controleren of iedereen dat basisinkomen ook daadwerkelijk hier gaat besteden??
Moet je daar een administratie van bij houden?
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:35:11 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165455384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hert inkomen is niet gratis. Het is een levens voorwaarde zodat je niet sterft.
Het voordeel voor mij is dat ik mij niet langer schuldig hoef te voelen over jou onvermogen.

quote:
Effectief niet, lijkt mij. Het besteedbaar inkomen is net voldoende om te wonen en te eten.

quote:
Kunnen ze dan ook gratis stuf geven aan mensen die van een basisinkomen moeten leven ??
Nope da's luxe ... enne dien je per vingerpinpas af te rekenen.
Zelfs wiet per plantage verbouwen is oef & strafbaar. HasjRijden ? Hoe verklaar je je criminele inkomen ? waar je sws belansting over gaat/moet betalen. etc.etc.
Kortom ik bedenk nauwelijks extra regels, gewoon de huidge regels die er nu zijn handhaven.

quote:
Mislukt, alleen basisinkomen is onvoldoende om er een auto van te kunnen kopen laat staan rijden. Kleding , niveau Thailand, kan je mogelijk daarbij goedkoop aanschaffen in de kringloop of wibra/zeeman (prima ondergoed trouwens).

Vraag je verder af.... hoe kom je aan spaargeld ?
Vanuit het basisinkomen alleen is nauwelijks te sparen, tenzij je iemand anders zo gek krijgt jou te gaan onderhouden...... Bedenk ook dat het werkklimaat wat anders wordt. Waarom zou iemand jou zonder tegenprestatie überrhaupt nog zomaar wat gunnen ? Je hebt immers sws een toereikend basisinkomen. Wil je meer, dan zal/ga er net als nu, maar voor werken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:25 schreef michaelmoore het volgende:
Nee ik zou wel bij mijn zus zijn dan als ik niet binnen europa op vakantie ben naar Ibiza of Griekenland , of mag men ook niet op vakantie dan??
Je doet je best maar zolang je maar 4 maanden per jaar in NL bent. Ben je dat niet verspeel je je basisinkomen.
quote:
Hoe gaat men controleren of iedereen dat basisinkomen ook daadwerkelijk hier gaat besteden??
Moet je daar een administratie van bij houden?
Nope daar zijn handige programma's voor die de bank (nu ook, al) uitvoert. Elke rekeninghouder heeft (onder water) twee rekeningsoorten:
1) Saldo basisinkomen waar elke maand op wordt gestort.
2) Saldo ander inkomen waar ontvangsten gelijk worden belast.

Binnenlandse gedane uitgaven zijn altijd eerst vanuit (1) saldo basisinkomen, is dat op dan wordt betaald vanuit die andere (2) rekeninsoort. Is al het geld op had je maar beter moeten opletten. Volgende maand beter. Buitenlandse uitgaven is uitsluitend vanuit rekening (2).
In Griekenland kun je dus niet met saldo van (1) BasisInkomen betalen.

Leningen & schulden mag je maken zo veel je wilt..... mits je natuurlijk die kunt krijgen.... en aflossingen worden uitsluitend betaald vanuit het andere inkomen, nimmer vanuit de basis.
Op de basis kan, net als nu beslagvrije voet, ook geen beslag worden gelegd.

En zo kan ik nog wel even doorgaan om te voorkomen dat mensen - zo als gij snoodaard ? - een basis inkomen gaan aangrijpen als luieren voor gratis geld.

[ Bericht 29% gewijzigd door Vallon op 20-09-2016 18:47:45 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:46:25 #190
323876 michaelmoore
pi_165455572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:35 schreef Vallon het volgende:

Vraag je verder af.... hoe kom je aan spaargeld ?
Vanuit het basisinkomen alleen is nauwelijks te sparen, tenzij je iemand anders zo gek krijgt jou te gaan onderhouden...... Bedenk ook dat het werkklimaat wat anders wordt. Waarom zou iemand jou zonder tegenprestatie überrhaupt nog zomaar wat gunnen ? Je hebt immers sws een toereikend basisinkomen. Wil je meer, dan zal/ga er net als nu, maar voor werken.
spaargeld uit de verkoop van een woning

je mag toch wel wat vermogen hebben zekerr

als je nu een eigen woning hebt dan is ook 50.000 euro vrijgesteld, zodat je toch bijstand krijgt

U heeft een eigen woning waarin uzelf en/of uw gezin woont

quote:
http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud/index/pid/544
De overwaarde is lager dan ¤ 49.900,00
Is de overwaarde van uw woning lager dan ¤ 49.900,00? Dan heeft u in principe recht op bijstand. De gemeente zal dan wel eerst onderzoeken of het redelijk is om u de woning te laten verkopen. Als dat zo is dan zal de gemeente u verplichten de woning te verkopen of uw hypotheek te verhogen.

Als de gemeente van mening is dat het niet wenselijk is dat u de woning verkoopt of de hypotheek te verhoogt, dan heeft u recht op bijstand.
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:09:02 #191
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165455987
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is dus misbruik van het basisinkomen. Iedereen heeft al een "gratis" inkomen tegenwoordig. En het is maar helemaal de vraag wat je doet naast dat basisinkomen. Als ik gewoon werk in Nederland en jij vakantie gaat vieren in Thailand dan ben jij inderdaad de klaploper. :)
Feyenoord!
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:10:51 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165456031
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

spaargeld uit de verkoop van een woning

je mag toch wel wat vermogen hebben zekerr

als je nu een eigen woning hebt dan is ook 50.000 euro vrijgesteld, zodat je toch bijstand krijgt

U heeft een eigen woning waarin uzelf en/of uw gezin woont

[..]

Je mag niet zoveel vermogen hebben als je kunt maken. Wanneer jij je huis wilt verkopen, prima... gaat heen en cash het..... Als die rare vrijstellingen, laat staan restricties op eigen vermogen zijn met een basisinkomen, foetsie & weg. Dat is ook het mooie. Vereenvoudiging heet dat.

Vraag je wel af hoe je in een basisinkomen maatschappij zomaar FF een huis kunt kopen.
Een BI is voldoende voor een woonplek ergens in een container met hopelijk een Lidl (lekker :Y) speklapjes) of Basic bij Appie (heerlijke chocochips, oei ¤0,79 wel wat duur maar voor deze keer :9~ ).

We hebben bij invoering natuurlijk een simpele overgangssituatie. Ieders inkomen gaat sws met bedrag van het basisinkomen omlaag en krijgt voortaan dat er onverkort standaard weer bij. Alle andere toeslagen en uitkeringen etc.etc. worden en zijn geschrapt. Zijn we gelijkk verlost van die buitenlandse export-trajecten.

Het is zeker niet de bedoeling en zal ook niet gebeuren dat iedereen gelijk denkt, Jippie ... ik ga mijn oude geld inruilen ander geld en lekker m'n huis van ¤500K cashen en voortaan leven van een BasisInkomen.
Zo werkt het niet... Immers waar ga je dan wonen volop gewend aan die 800m3? In een Pauoperbuurt (nofi). Wanneer dat kan, kan dat nu ook.... verkoop/verhuur de hut en ga naar Thailand en schrijf je in bij je zus. Heb je nu spaargeld of vermogen, fijn voor jou... dat hou je gewoon en kan je besteden zoals je wilt.

Ik heb alleen één adder onder het gras dat je over vermogen/spaargeld wat je zonder reële (belastbare) tegenprestatie weggeeft of wegsluist naar een buitenlandse rekening, altijd belasting moet betalen. Nogmaals, we doen hier niet aan geldexport naar Panama of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 20-09-2016 19:16:02 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:32:07 #193
323876 michaelmoore
pi_165456563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is dus misbruik van het basisinkomen. Iedereen heeft al een "gratis" inkomen tegenwoordig. En het is maar helemaal de vraag wat je doet naast dat basisinkomen. Als ik gewoon werk in Nederland en jij vakantie gaat vieren in Thailand dan ben jij inderdaad de klaploper. :)
maar als dat mag dan is het toch goed

In thailand goedkoop wonen met een basisinkomen aan zee 8 maanden per jaar en de rest in nederland op een camping zitten

waarom zou je hier moeten blijven wonen , er is szo veel woningen voor anderen nodig

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-09-2016 19:41:59 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:47:09 #194
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165457022
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In thailand goedkoop wonen met een basisinkomen aan zee 8 maanden per jaar en de rest in nederland op een camping zitten

waarom zou je hier moeten blijven wonen , er is szo veel woningen voor anderen nodig
Dit gaat helemaal nergens meer over.

Leg nou eens uit waarom je precies tegenstander bent van een basisinkomen?
Feyenoord!
  dinsdag 20 september 2016 @ 19:48:00 #195
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165457046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Camping is geen woonadres. Wanner je daar in een tentje wil verbijven, kan je dat (net als nu) natuurlijk doen. Het basisinkomen heeft geen enkele waarde en kan ook niet worden gebruikt in Thailand.
Kweet verder niet wat je je voorstelt van een BasisInkomen. Dat zal gerekend met geld nu/hier nauwelijks genoeg zijn om aan je kont te krabben,

Wanneer jij nu denkt goedkoop te kunnen leven in Thailand, kan dat nu ook.
  dinsdag 20 september 2016 @ 22:43:55 #196
323876 michaelmoore
pi_165462113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal nergens meer over.

Leg nou eens uit waarom je precies tegenstander bent van een basisinkomen?
tegenstander??

Nee hoor, ik hou van gratis geld
hoeven de criminelen ook niet meer crimineel te zijn
gewoon gratis geld opnemen
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:37:12 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165463559
Ik stel je reactie op prijs en zeker goed om zaken te beoordelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tegenstander??

Nee hoor, ik hou van gratis geld
hoeven de criminelen ook niet meer crimineel te zijn
gewoon gratis geld opnemen
Op grond waarvan zie jij een basisinkomen als gratis geld ?
Ik proef bij jou diep geworteld cynisme, misschien zie ik wat er niet is.

Wanneer je het hebt over criminelen, over wie spreek je dan?
Mensen die een Q7 jatten, iemand die uitkering misbruikt of iemand die bij Appie een pakje boter meepikt ?

Ik ben even op zoek hoe ik de gedachte kan wegnemen dat basisinkomen een feestje is.
Een basisinkomen is zeker goed voor mensen die het nodig hebben maar is.... eigenlijk een bijzonder goede methode waarmee we het gereguleerde (en misplaatste) medelijden in één klap kunnen wegwerken. Je kan mensen ook in een tent met een zak graan en fles water stoppen. Hier is het wat handiger gewoon het geld te geven wat uitkeringsgerechtigden (in)idirect nu toch al krijgen.

Voor de mensen die nu werken of zelfs criminelen verandert qua besteding feitelijk niets. De kans dat een crimineel "mensen" kan misbruiken wordt wel een flink stuk minder maar da's meer een bijeffect. Met een marge van zeg 10% heeft iedereen die nu werkt (en ook t.o.v. elkaar) hetzelfde uit te geven. De aanpassing zal zijn, zoals we destijds de Euro zagen. Even schrikken en gillen waarna alles weer z'n vorm krijgt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:43:36 #198
323876 michaelmoore
pi_165463696
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:37 schreef Vallon het volgende:
Ik stel je reactie op prijs en zeker goed om zaken te beoordelen.

[..]

Op grond waarvan zie jij een basisinkomen als gratis geld ?
Ik proef bij jou diep geworteld cynisme, misschien zie ik wat er niet is.

Wanneer je het hebt over criminelen, over wie spreek je dan?
Mensen die een Q7 jatten, iemand die uitkering misbruikt of iemand die bij Appie een pakje boter meepikt ?

Ik ben even op zoek hoe ik de gedachte kan wegnemen dat basisinkomen een feestje is.
Een basisinkomen is zeker goed voor mensen die het nodig hebben maar is.... eigenlijk een bijzonder goede methode waarmee we het gereguleerde (en misplaatste) medelijden in één klap kunnen wegwerken. Je kan mensen ook in een tent met een zak graan en fles water stoppen. Hier is het wat handiger gewoon het geld te geven wat uitkeringsgerechtigden (in)idirect nu toch al krijgen.

Voor de mensen die nu werken of zelfs criminelen verandert qua besteding feitelijk niets. De kans dat een crimineel "mensen" kan misbruiken wordt wel een flink stuk minder maar da's meer een bijeffect. Met een marge van zeg 10% heeft iedereen die nu werkt (en ook t.o.v. elkaar) hetzelfde uit te geven. De aanpassing zal zijn, zoals we destijds de Euro zagen. Even schrikken en gillen waarna alles weer z'n vorm krijgt.
bijstand is ondersteuning

basisinkomen is geld waar je niets voor hoeft te doen

En als je een vriendin tegenkomt die ook een basisinkomen heeft??
mag je dan gaan samenwonen??

En waarom mag je dan niet in een goedkoop land binnen de EU gaan wonen ??
Waarom zou je dan verplicht in dit dure land moeten blijven wonen??

Of mag je wel in zeeland in een caravanpark gaan wonen , dat je dan in de zomer kunt verhuren en dan zelf naar Bulgarije ofzo voor 6 maanden

En waarom zou je een klaploper zijn als je gebruik maakt van dat gratis inkomen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-09-2016 23:50:27 ]
  woensdag 21 september 2016 @ 00:13:33 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165464289
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

bijstand is ondersteuning

basisinkomen is geld waar je niets voor hoeft te doen

En als je een vriendin tegenkomt die ook een basisinkomen heeft??
mag je dan gaan samenwonen??

En waarom mag je dan niet in een goedkoop land binnen de EU gaan wonen ??
Waarom zou je dan verplicht in dit dure land moeten blijven wonen??

Thx. Het zit 'm, dus in het woord. Met het woord "basisvoorziening" is dat mogelijk opgelost.
Met de bijstand moet je je allerlei regels laten welgevallen. Dat en de controle kosten ons bakken met geld en maakt het ook de mensen zelf onnodig moeilijk.

Samenwonen met een basisinkomen, met z'n tweeën of tienen, je zoek het maar uit.
Da's het vrije aspect van het basisinkomen. Niets en niemand vertelt je hoe je je leven financieel gezien moet inrichten. Wat veel mensen moet aanspreken. Wanneer er twee op elkaar kruipen hebben ze samen wat meer financiële ruimte. Ze sparen dan wat op woonkosten, tenzij ze weer meer ruimte willen. Wanneer nu Twee AOW'er bij elkaar hokken, worden ze vreemd genoeg gekort. Laat staan dat hele voordeursregeling gedoe.

Het basisinkomen moet ook een economisch houdbaarheidsbeginsel hebben. Je mag overal gaan wonen maar alleen hier krijg je een basisinkomen wat je ook hier moet uitgeven.
Waarom zou ik "jou" vanuit ons belastingstelsel, een inkomen verschaffen wat je in een ander land gaat uitgeven ? Dat snap je toch zelf ook wel of niet ?
Cru gezegd is dat misbruik maken van voorzieningen: wel halen maar niet betalen.
Wanneer je het ontvangen geld hier ook uitgeeft, ontvangen anderen dat weer etc.etc. waardoor het systeem zelf uiteindelijk (relatief gezien) minder kostbaar is dan het lijkt: Geld rolt en het blijft hier rollen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
Of mag je wel in zeeland in een caravanpark gaan wonen , dat je dan in de zomer kunt verhuren en dan zelf naar Bulgarije ofzo voor 6 maanden
Je doet je best maar. Dat caravanpark is trouwens geen woonadres wat nodig is voor een basisinkomen.
Los daarvan, met de inkomsten uit verhuur (die worden belast) kan je mogelijk wel naar Bulgarije. En nogmaals, in Bulgarije kan je je basisinkomen niet besteden.

Kans is groot dat de verhuurder van dat park, jou formeel verbiedt om je caravan/plaats het zomaar door te verhuren. Hij zal ook toeristenbelasitng, wat op naam gaat, willen hebben. Maar dat zoek je maar met hem/haar uit.

Ik bespeur ieder keer een witwas trucje wat je zoekt om het je kennelijk mogelijk te maken het systeem zo gunstig mogelijk voor jezelf te laten uitwerken. Ik snap dat echt niet.
Wanneer jij je caravan wilt verhuren en naar Bulgarije wil gaan, staat dat net als nu compleet los van een basisinkomen ?

quote:
En waarom zou je een klaploper zijn als je gebruik maakt van dat gratis inkomen
Whatever je zegt, ik zie dat niet zo. Je maakt er trouwens geen gebruik van.... je hebt het sowieso en je geeft het uit. Wil je geen basisinkomen hebben, stort je het maar terug naar waar het vandaan kwam.
Mensen die werken zullen qua bestedingen nauwelijks iets "merken" van een basisinkomen. Pas wanneer nodig (scheiden, ziek, werkeloos, schulden, failliet) merken ze het wel en kunnen dan toch nog (meestal wel elders) eten/wonen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Vallon op 21-09-2016 00:56:41 ]
  woensdag 21 september 2016 @ 06:34:40 #200
323876 michaelmoore
pi_165465139
wanneer gaat dat basisinkomen gebeuren??

Ik wil dat wel extra inkomen bovenop mijn werkinkomen, het is toch voor iedereen he
Kan ik ook 4 dagen per week gaan werken dan

En iedere dag uitslapen, geen baas meer
verkoop mijn huis en dan 8 maanden per jaar naar Azie en toch een regelmatig inkomen.
Belastingvrij

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 21-09-2016 08:34:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')