abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2016 @ 03:35:22 #76
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_165120442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 01:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat zou ik niet één, twee, drie kunnen zeggen. Er zijn een hoop Westerse culturen die redelijk gelijk opgaan, maar zo zijn er ook een hoop ver ontwikkelde Oost-Aziatische culturen die bepaalde voordelen hebben.
Ja vast. Maar is het beter? Zijn mensen daar gelukkiger?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_165120454
quote:
Geen woord teveel. Als de hele wereld, laten we zeggen 500 jaar geleden moslim was geworden, zou het nu een shithole van de bovenste plank zijn geweest. Islam=achteruitgang.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_165120457
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 september 2016 01:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met je lijstje van wat dan Nederlandse cultuur is.
Je kan beter spreken over een Europese cultuur, de Nederlander verschilt niet zoveel met de Duitser, of de Brit, hooguit wat andere gebruiken, maar niks schokkends. Het verschil ga je pas zien als je meer naar het zuiden of het oosten gaat, maar zelfs dan is het geen gigantische verschuiving in cultuur, die tref je pas aan aan de overkant van de Middellandse zee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_165120504
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 21:50 schreef LXIV het volgende:
niet de smaakpupillen van de Nederlandse jeugd vergiftigen met rommel en rietsuiker uit verre landen
Want inderdaad is aan de uit de zogenaamde ontwikkelingslanden afkomstige suiker het een en ander toegevoegd. Niet in ons land, en ook niet in een of ander hoekje van de wereldmarkt, maar in die ontwikkelingslanden zelf. Wat streven die bruintjes namelijk na, wat willen die rumbonen eigenlijk van ons? Ze willen van ons alles, wat wij door eigen ijver, vlijt en plichtsbetrachting hebben vergaard, opgebouwd en tot stand gebracht. Ze willen zich in onze prachtige flats nestelen, na ons er met geweld uit te hebben gedreven; hun begeerte is gewekt door onze schitterende automobielen die ze ons willen afnemen om er, zonder rijbewijs, bril of enige kennis der verkeersregels mede langs de wegen te knetteren. Ze willen - waarom nog langer doekjes er om winden? - onze roomblanke dochters voor onze ogen de kleren van het lijf scheuren, dat willen ze! En hoe dom ze ook mogen zijn, ze weten drommels goed, dat zolang wij waakzaam blijven en het christelijk geloof toegedaan, er voor hen niet de geringste kans is om hun boze dromen in vervulling te doen gaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165120510
Het denken in 'superieur' en 'inferieur' is nou net wat het meeste van de ellende veroorzaakt. Vooral Amerika heeft er een handje van hun cultuur met bommen op te willen leggen aan andere landen, en wat heeft dat geholpen?

Oh en dat wij ons hier bezig houden met gelijke rechten komt ook alleen maar nadat we duizenden jaren geplunderd hebben en daardoor een economische voorsprong hadden.
pi_165120688
De verkiezingscampagne is begonnen?
pi_165121101
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 05:32 schreef Donnis het volgende:
Het denken in 'superieur' en 'inferieur' is nou net wat het meeste van de ellende veroorzaakt. Vooral Amerika heeft er een handje van hun cultuur met bommen op te willen leggen aan andere landen, en wat heeft dat geholpen?

Oh en dat wij ons hier bezig houden met gelijke rechten komt ook alleen maar nadat we duizenden jaren geplunderd hebben en daardoor een economische voorsprong hadden.
Duizenden jaren geplunderd _O_ De Arabische wereld heeft natuurlijk nooit geplunderd.
  dinsdag 6 september 2016 @ 08:20:01 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165121120
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 05:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Want inderdaad is aan de uit de zogenaamde ontwikkelingslanden afkomstige suiker het een en ander toegevoegd. Niet in ons land, en ook niet in een of ander hoekje van de wereldmarkt, maar in die ontwikkelingslanden zelf. Wat streven die bruintjes namelijk na, wat willen die rumbonen eigenlijk van ons? Ze willen van ons alles, wat wij door eigen ijver, vlijt en plichtsbetrachting hebben vergaard, opgebouwd en tot stand gebracht. Ze willen zich in onze prachtige flats nestelen, na ons er met geweld uit te hebben gedreven; hun begeerte is gewekt door onze schitterende automobielen die ze ons willen afnemen om er, zonder rijbewijs, bril of enige kennis der verkeersregels mede langs de wegen te knetteren. Ze willen - waarom nog langer doekjes er om winden? - onze roomblanke dochters voor onze ogen de kleren van het lijf scheuren, dat willen ze! En hoe dom ze ook mogen zijn, ze weten drommels goed, dat zolang wij waakzaam blijven en het christelijk geloof toegedaan, er voor hen niet de geringste kans is om hun boze dromen in vervulling te doen gaan.
Deze man weet
The End Times are wild
  dinsdag 6 september 2016 @ 08:30:53 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_165121222
Ik ben wel van mening dat we eens van dat cultuurrelativisme af moeten.

Op sommige punten is het bij ons gewoon beter toeven en dat mogen we best hardop kunnen zeggen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 6 september 2016 @ 08:32:15 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165121235
Het gros van de wereldbevolking zou hier wel willen wonen, wij zijn de beste.
Graag op anoniem
  dinsdag 6 september 2016 @ 08:52:28 #86
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165121428
Nederland is één van de allerbeste landen ter wereld. :) Daar mogen we ons echt wel eens wat meer van bewust zijn idd. Beetje nationaal trots hebben we genoeg reden toe. Mensen die dat ontkennen beseffen een aantal dingen niet helemaal.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  dinsdag 6 september 2016 @ 09:04:18 #87
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165121600
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 september 2016 02:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik heb wel een cultuur. Maar wat maakt die Nederlands?

Het enige wat ik ergens anders niet zou kunnen vinden is mijn taal. Hoewel....ik heb getwijfeld over België.
Wanneer dat jouw criterium voor "cultuur" is dan heeft niemand een cultuur in de huidige geglobaliseerde wereld. Je kan tegenwoordig alles overal vinden, behalve extremen zoals vrouwenbesnijdenis misschien. Al wordt zelfs dat geëxporteerd.
Graag op anoniem
pi_165121622
Wat een ongelofelijk genante uitspraak :')
pi_165121724
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 04:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je kan beter spreken over een Europese cultuur, de Nederlander verschilt niet zoveel met de Duitser, of de Brit, hooguit wat andere gebruiken, maar niks schokkends. Het verschil ga je pas zien als je meer naar het zuiden of het oosten gaat, maar zelfs dan is het geen gigantische verschuiving in cultuur, die tref je pas aan aan de overkant van de Middellandse zee.
We verschillen niet veel met Duitsers en Scandinaviërs. Maar bijvoorbeeld eigenlijk al wel heel veel met de Belgen. En de Britten zijn dan ook weer een minder voorbeeld. Dat we graag hun pop-cultuur consumeren en imiteren maakt ons nog niet gelijk. De uiterlijke verschillen zijn niet zo groot, maar de fundamenten achter de maatschappij zijn toch echt flink anders. Het Anglosaksische maatschappelijke model is echt wezenlijk verschillend met het onze.

Daarnaast lijken de landen ten noorden en zuiden van de Middellandse zee in opvattingen en mentaliteit misschien wel meer op elkaar dan wij lijken op een Spanje, Griekenland of Italië. Gooi Andalusië vol met kamelen en je waant je in een welvarend deel van Marokko.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_165121818
Potjandorie, blijken we toch een eigen cultuur te hebben. :o Wat een mazzel dat ze die bij de VVD vlak voor de verkiezingen net weer teruggevonden hebben. Wastie zoekgeraakt? Ergens in een laatje?
  dinsdag 6 september 2016 @ 09:22:23 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165121831
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Potjandorie, blijken we toch een eigen cultuur te hebben. :o Wat een mazzel dat ze die bij de VVD vlak voor de verkiezingen net weer teruggevonden hebben. Wastie zoekgeraakt? Ergens in een laatje?
Zelfde laatje waar ie na maart 2017 weer voor 4 jaar in verdwijnt, ongetwijfeld.
pi_165121866
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wanneer dat jouw criterium voor "cultuur" is dan heeft niemand een cultuur in de huidige geglobaliseerde wereld. Je kan tegenwoordig alles overal vinden, behalve extremen zoals vrouwenbesnijdenis misschien. Al wordt zelfs dat geëxporteerd.
Taal is niet mijn enige criterium voor "cultuur". Ik heb wel moeite met een cultuur binden aan een land.

Noem mij maar cultuuruitingen die uniek zijn voor Nederland en dus nergens anders te vinden zijn. Je komt niet ver. En zelfs die dingen hebben altijd wel een uitheemse oorsprong of beïnvloeding. Sinterklaas is ook een samenraapsel van uitheemse Europese gebruiken en feesten met een flinke Amerikaanse Santa Claus-saus erover heen gegoten.

Cultuur stopt en begint niet bij landsgrenzen. Dus waarom willen we dan zo graag doen alsof dat wel zo is? Om een kunstmatige wij-zij tegenstelling te kunnen maken?

En hoe wil je subculturen gaan verklaren als cultuur een nationaal ding zou zijn? Er bestaan dingen als typisch Drents, typisch Limburgs, typisch Fries. Zijn dat dan ook typisch Nederlandse dingen? Ook al gelden ze maar voor een kleine minderheid?

Is de cultuur van een kraker die naast een kakker woont hetzelfde? Of deelt de kraker meer met een kraker aan de andere kant van het land en de kakker meer met een kakker aan de andere kant van het land. Zijn beide dan typische Nederlandse cultuurdragers? Terwijl ze eigenlijk in alles conflicteren? Of beide juist niet?

Iedereen heeft een cultuur. Maar die is wat mij betreft niet gebonden aan landsgrenzen en nationaliteiten. En voor elk individu een compleet unieke combinatie van elementen. En dan gaat een minister mij vertellen of ik wel of niet een Nederlander ben aan de hand van een combinatie van duizenden factoren? Gelukkig maar van niet, anders zou mijn wereldje wel heel klein zijn.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 6 september 2016 @ 09:28:38 #93
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_165121895
Ga eens een aantal jaar in het buitenland wonen. Dan krijg je vanzelf een heel duidelijk beeld van de Nederlandse cultuur.

De calvinistische denkwijze is iets wat ik in ieder geval reken tot typische Nederlandse cultuur.
pi_165121981
Bron

Verkiezingsretoriek: 4 jaar aan de macht en geen woord over het bovenstaande maar nu maart 2017 steeds dichterbij komt beginnen ze dit soort taal uit te slaan. Walgelijk. Na de verkiezingen hoor je hier niks meer over. Ik vertrouw Nederlandse politici voor geen meter. Dit is overigens wat bepaalde figuren al jaren roepen maar dat zijn zogenaamde 'rechts-populisten'.

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 06-09-2016 13:42:13 (edit: geen volkskrant copy/paste) ]
pi_165122037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 00:13 schreef Homey het volgende:
Dit is pure verkiezingsretoriek om de pvv stemmer te verleiden. Zelfde als met de pleurt op van rutte. Hier is over nagedacht.
Kan me ook echt niet voorstellen waarom er zoiets gezegd wordt idd.

Maar het klopt wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_165122114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 08:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Nederland is één van de allerbeste landen ter wereld. :) Daar mogen we ons echt wel eens wat meer van bewust zijn idd. Beetje nationaal trots hebben we genoeg reden toe. Mensen die dat ontkennen beseffen een aantal dingen niet helemaal.
Één van de Nederlandse cultuurtrekjes is juist het gebrek hoogmoed en trots. Afgezien misschien van wat we internationaal op het gebied van waterbeheersing kunnen. En dan nóg zeggen Nederlanders: "dat kunnen ZE (de bedrijven) goed", zonder de hand in eigen boezem te steken.
"Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg" is hier de regel.
De vlaggetjes op de blokjes kaas en de uitgebreide koningsdag wordt hier heel anders beleefd dan in andere landen waar mensen gek/aggressief worden als er een vlag besmeurd wordt.
Racist
pi_165122342
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2016 08:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Deze man weet
Het maakte indertijd wel veel meer los dan nu... Zoveel is zeker. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 6 september 2016 @ 10:34:24 #98
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165122872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:28 schreef detaris het volgende:
Ga eens een aantal jaar in het buitenland wonen. Dan krijg je vanzelf een heel duidelijk beeld van de Nederlandse cultuur.

De calvinistische denkwijze is iets wat ik in ieder geval reken tot typische Nederlandse cultuur.
Wat ik geleerd hen in al die jaren dat ik in het buitenland bivakeer is dat Nederland nog steeds een goed land is met een uitstekende organisatie maar dat dit erg snel wordt afgebroken omdat er teveel geld nodig is om het hoofd boven water te houden.
De NL cultuur is erg open (je kunt zeggen wat je wilt en overal kritiek op hebben ZELFS het koningshuis ) en heel torlerant naar met name zwakkeren, hulpbehoevenden, andere religies en allochtone groepen maar dat gaat NL ook lekker opbreken want de meeste "vreemde" culturen zien dit als zwakte en daar wordt dus dan weer flink van geprofiteerd.
Ook de USA cultuur gaat onze ondergang worden, het graaien, het neo-liberalisme en het implementeren van waardeloze werk condities, zoals de uitzendburo's met hun walgelijke contracten die je kan verlengen tot 3 jaar en dan mensen eruit kan flikkeren.
Nee jammer, Nederland spiraalt naar beneden.
Het lijkt het NL voetbal team wel.
pi_165122883
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 23:30 schreef Tja..1986 het volgende:
Ah, ze zetten schippers in om de PVV-kiezer te trekken. Kansloos..
Selectief PVV-er spelen tijdens verkiezingstijd. Nee, daar trappen we niet meer in. De Nederlandse stem gaat naar de PVV.
pi_165122943
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 10:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat ik geleerd hen in al die jaren dat ik in het buitenland bivakeer is dat Nederland nog steeds een goed land is met een uitstekende organisatie maar dat dit erg snel wordt afgebroken omdat er teveel geld nodig is om het hoofd boven water te houden.
Je weet dat de generatie van je ouders hetzelfde riep? De generatie van je grootouders ook? De generatie van je overgrootouders ook?

En voorlopig gaan we alleen maar vooruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')