abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 september 2016 @ 12:52:47 #1
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165101797
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 5 september 2016 @ 12:54:21 #2
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165101828
Vraagje: boekjes eten, is dat normaal of een teken van tandjes, tekort aan iets in het eten ofzo?
De laatste week eet ze zo een heel kartonnen boekje op als ze de kans zou krijgen... Het werkt wel om dan snel een worteltje in haar mond te duwen, daar eet ze dan ook rustig een halve zak van op.
Herkenbaar?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165102242
Ketel vreet hier ook boeken aan. Geen idee of het een teken is van iets, hij doet het om de zoveel tijd en ik heb geen relatie met tandjes of iets anders kunnen ontdekken. Maar niet abnormaal dus.
pi_165102880
Niet herkenbaar hier... Maar het klinkt wel als tandjes. Of vezeltekort.
pi_165103038
Voeden van de innerlijke boekenwurm Sas.
Heel herkenbaar in ieder geval.

L. ging vanochtend naar het CB. Ze is afgevallen ten opzicht van 3 maanden terug. Wel is ze 5cm gegroeid. Allebei de lijntjes waren nog acceptabel, dus geen zorgen. Maar prettig vind ik het niet. 9400 en 79cm nu. Nu is ze de afgelopen dagen ziek geweest en heeft ze letterlijk niks gegeten. Zal er ook wel mee te maken hebben.
CB arts vond dat we de fles 's nachts maar moesten stoppen, gewoon niet meer aanbieden. Man heeft haar verzocht of ze de komende maand wil komen logeren om dat mee te maken. Daarnaast moest ze overdag maar meer slapen, want nu was niet genoeg. Ik vraag me af hoe ze dat voor zich ziet? Het is niet zo alsof ze niet mag slapen van ons ofzo. Ze wil gewoon niet. Het is echt advies waar ik helemaal niks mee kan en toch maakt het me onzeker.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165103416
Wat een suf advies van het CB zeg Kris. :( Daar zou ik ook niks mee kunnen.
  maandag 5 september 2016 @ 14:32:37 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165103705
Tja, daar kan je idd niks mee... Dus dan ook maar niks van aantrekken!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165104087
Kan je inderdaad niets mee.. Maar slaapt ze dan zo weinig? Hoeveel vinden ze dan dat ze zou moeten slapen?

Ik hoop heel erg dat L straks gegroeid en aangekomen is, want anders moeten we met m naar de kinderarts.. 16 sept gaan we weer, dus hij heeft nog even. Heb wel het idee dat hij beter is gaan eten.
  maandag 5 september 2016 @ 15:19:05 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165104458
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:53 schreef Krisvc het volgende:
Voeden van de innerlijke boekenwurm Sas.
Heel herkenbaar in ieder geval.

L. ging vanochtend naar het CB. Ze is afgevallen ten opzicht van 3 maanden terug. Wel is ze 5cm gegroeid. Allebei de lijntjes waren nog acceptabel, dus geen zorgen. Maar prettig vind ik het niet. 9400 en 79cm nu. Nu is ze de afgelopen dagen ziek geweest en heeft ze letterlijk niks gegeten. Zal er ook wel mee te maken hebben.
CB arts vond dat we de fles 's nachts maar moesten stoppen, gewoon niet meer aanbieden. Man heeft haar verzocht of ze de komende maand wil komen logeren om dat mee te maken. Daarnaast moest ze overdag maar meer slapen, want nu was niet genoeg. Ik vraag me af hoe ze dat voor zich ziet? Het is niet zo alsof ze niet mag slapen van ons ofzo. Ze wil gewoon niet. Het is echt advies waar ik helemaal niks mee kan en toch maakt het me onzeker.
Hoe tegenstrijdig ook. Kind is afgevallen > stop met de nachtfles. :?

Niet druk om maken. Maar dan ook gewoon echt niet. S. dronk 's nachts nog een fles tot ze 1,5 was. Daarvoor was geen fles geven écht geen optie. Ze at verder ook niet superveel en zit ook op de -1 lijn. Ik vond die fles dus helemaal prima. Zomaar ineens, van het een op het andere moment wilde ze 'm niet meer. Daar heb ik niets voor hoeven doen.
pi_165104950
Fijn dat jullie er ook niet zo veel mee kunnen. Man zet dat heel makkelijk van zich af, ik vind dat wat lastiger. Ze slaapt heel verschillend. Over het algemeen 1 slaapje. Op opvangdagen is dat maximaal 40 minuten, thuis varieert het van 1,5 uur tot 2 uur. Ze is op een uurtje voor het slapen gaan na ook gewoon altijd vrolijk.

Voorlopig krijgt ga ik denk ik maar gewoon zo door. Het gaat compleet tegen m'n gevoel in om een kind met honger in bed te laten liggen en aan te leren dat ze er niet meer om hoeft te roepen want ze krijgt het toch niet. Wel ga ik kijken naar iets calorierijker voedsel. Al kan ik daar ook niet heel veel winst op behalen geloof ik, ze eet overal volvette varianten van maar hoeft gewoon niet zo veel. En ik weiger te dwangvoederen. Werkt trouwens ook niet. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165105630
Maar hoe representatief is dit gewicht Kris?
Ze groeien nu steeds minder hard sowieso, en als ze dan ook net ziek is geweest? Als je zelf buikgriep hebt ben je ook zo een paar kilo kwijt.
Misschien over vier weken nog eens laten wegen en dan bepalen of je uberhaupt iets wilt aanpassen?
pi_165106348
Geen idee. Maar over 3 maanden genomen afvallen zal niet alleen met dit weekend te maken hebben. Het lijkt me minder zorgelijk dan een paar maanden terug. Ze loopt en rent zich natuurlijk ook een slag in de rondte. Loopt allemaal wel los gok ik.

Anyhoeeeee,

Man appt net dat ze voor de tweede keer vandaag al 2,5 uur slaapt. Misschien heeft ze de CB arts letterlijk genomen. Als ze vannacht de nachtfles ook overslaat krijgt ze een fles wijn van me. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165106355
De CB arts dan. Niet L.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 5 september 2016 @ 17:04:30 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165106509
Misschien kan je vragen of ze L de volgende keer wilt aankijken als ze tegen haar praat. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165106538
"Ze begrijpen al zoveel."
  maandag 5 september 2016 @ 17:25:10 #16
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165106964
Wat een prutadvies Kris, niks van aantrekken. Kan het niet zijn dat L veel meer is gaan bewegen en daardoor meer verbrand? En ziek zijn werkt niet mee natuurlijk. Haha en nachtfles er af als ze afgevallen is, is wel een gek advies.

Saskia, hier worden ook de kartonboekjes opgegeten. Je wilt niet weten hoe ze eruit zien! En ze eten toch echt genoeg op een dag, ook aan vezels MevrC ;)
Ik heb gewoon 2 sloopkogels...
pi_165112592
J stopt regelmatig wat in zijn mond, en soms is dat dan een boek. Maar niet zo dat hij altijd boeken eet. Boeken verslinden is figuurlijk, misschien moet je dat nog even uitleggen, Saskia ;)

Kris, vervelend dat het zo ging op het CB. Slapen lijkt me prima als ze vrolijk is en je let op signalen van moe zijn. En eten, tja, je kunt het aanbieden, maar er niet in duwen. En dan is calorierijke, gezonde dingen zoeken die ze lekker vindt, wel een goed idee.

Wij zaten vandaag in het ziekenhuis voor de tweede provocatiedag. En daarna was J ook nog gezellig thuis. Donderdag hoor ik of mijn vermoeden klopt, ben benieuwd.
pi_165117351
Wat balen Kris, het maakt je onzeker.

Spannend Hupje, ben benieuwd of er wat uitkomt.

Voor degenen die niet meelezen in Z&G: onze dreumes wordt grote broer O+ vandaag positief getest, niet echt een idee van de termijn dus morgen maar even de vk bellen *O*
pi_165118837
Gefeliciteerd Minarosa *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_165120600
Kris, wat een stom CB. Natuurlijk is met honger in bed niet goed. Wel lekker bijdehand antwoord ^O^ . Ik zou gewoon zo door blijven gaan. Dat gewocht trekt wel weer aan, als er verder niets geks aan de hand is.

Minarosa, gefeliciteerd! Wat leuk zeg!!

Hupje, ik ben benieuwd naar de uitslag hoor. Nog maar 2 dagen wachten.

Hier is het leuk druk. Vrouw ligt in het ziekenhuis en ik heb Sjaak dus alleen. Het gaat echt supergoed met ons. En vrouw mag vandaag naar huis *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door MevrouwCactus op 06-09-2016 08:45:33 ]
  dinsdag 6 september 2016 @ 07:16:24 #21
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165120633
Minarosa, wat leuk! Gefeliciteerd.

MevrC, fijn om vrouw straks weet thuis te hebben!
pi_165121106
Wauw MwC dat klinkt optimistisch!
pi_165121243
Gefeliciteerd Minarosa, wat leuk! *O*

Fijn dat het zo goed gaat MwC :D
pi_165122605
Mina, gefeliciteerd!

MC, heel fijn om te horen dat het zo goed gaat. Ik gun jullie nog zo veel meer goeds. :Y

CB arts krijgt geen fles wjin. L. was wakker om 4 uur, dronk in 5 minuten d'r fles leeg en sliep door tot 7 uur. :{w
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165123477
Wat een fijn bericht, Cactus. O+

Lekker de fles blijven geven dan Kris. ^O^ Ik knik altijd braaf ja en amen bij het CB en kijk dan zelf wel wat ik aan advies wel of niet mee wil nemen. :Y

Kiezen en tandenleed weer hier. Na pcm ging ze gelukkig wel slapen vannacht, maar ik hoop toch zo dat ze binnenkort ineens een volledig gebit heeft. :(
pi_165125766
Niets van aantrekken hoor Kris.
Mijn dreumes is in een half jaar van de +1 lijn naar de -2 lijn gegaan. Maar hij groeit prima en eet goed. Dus ik maak me er niet druk om.
Over peuter krijg ik ook altijd commentaar... Ook een -2 lijn en een zwaar ondergewicht bmi. Dus precies hun vader!

Peuter heeft ook heel lang een nachtgoed gehad (denk 2 jaar ongeveer) en toen vroeg hij zelf om water ipv melk. Hij had een avondfles tot bijna 3 en toen wou hij die ook niet meer.
Js gaf aan dat hij geen avond/nacht fles meer wou met 1,5 jaar ongeveer.
Dus het regelt zichzelf wel hoor :*

Cactus! Wat superfijn O+
pi_165126729
MwC wat fijn! O+

Minarosa gefeliciteerd! *O*

Hier wordt ook zo'n beetje alles gegeten (zowel eetbaar als niet eetbaar), maar boeken gek genoeg dan weer niet...

Kris, lekker genuanceerd advies ook ja... :{
Kan me wel voorstellen dat dat gewicht je niet helemaal lekker zit, ook al is het niet meteen verontrustend. Misschien inderdaad een extra keertje gaan wegen, puur voor je eigen gemoedsrust?

Oh en haat aan een werkende deurbel :( in het oude huis was de bel al kapot toen ik nog zwanger was en dat hadden we wijselijk maar zo gelaten ;) maar nu hebben we (heel fijn, NOT!) dus weer een werkende bel, waardoor mevrouw nu klappend in d'r bed zit :') terwijl ze nog braaf een uurtje slaapt ofzo...

Ohja, waar ik eigenlijk voor kwam:
Iemand tips bij het leed dat "tandenpoetsen-bij-dreumesen" heet? :{w
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165126828
Nah wat een rare adviezen Kris. Maar k snap dat t je niet lekker zit. Misschien extra wegen inderdaad een optie? En die fles lekker aanhouden hoor!

Gefeliciteerd minarosa!!

Wat fijn dat ze weer thuis komt Cactus!

Ik ben ook op zoek naar tandenpoetsadvies. Ze gaat nu elke keer in de houdgreep. Het moet gewoon gebeuren, geen discussie. Maar erg gezellig is t niet.
pi_165126915
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:34 schreef Missladybug het volgende:
Ik ben ook op zoek naar tandenpoetsadvies. Ze gaat nu elke keer in de houdgreep. Het moet gewoon gebeuren, geen discussie. Maar erg gezellig is t niet.
Dat dus! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 6 september 2016 @ 14:55:01 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165127161
Liedjes zingen, heel enthousiast, en dan steeds hetzelfde tijdens het tandenpoetsen. Wij combineren Ik zag twee beren + Poesje Mauw.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165127179
Niet echt tips over poetsen. L. vindt het allemaal prima. Elektrisch poetsen is wel he-le-maal de bom. Nadat je de tandpasta grondig van het borsteltje af hebt gesabbeld dan.

Gewicht ga ik me niet meer druk om maken. Vandaag heeft ze tot nu toe een boterham met beleg, een croissant (en de helft van die van mij daarna), fruit en nog een boterham met beleg op. Daarnaast 2 grote bekers melk. Vanmiddag nog kwark, avondeten en pap. Lijkt me stug dat ze te weinig binnenkrijgt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:02:47 #32
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165127249
Ik ga dat elektrische tandenpoetsen maar eens uitproberen. Want liedjes zingen (elke keer hetzelfde) is nog steeds drama! Dus nu inderdaad houtgreep en poetsen maar. Leuk is anders. Zelfs al geprobeerd om ze zelf een tandenborstel te geven waarme ze zelf poetsen en wij dan met een andere te poetsen. Ook geen succes.
pi_165127311
Elektrisch is hier heel leuk. Ze vraagt er nu zelfs om. Evt ander smaakje tandpasta, dreumes bij jou/een knuffel laten poetsen en gekke bekken trekken, doen alsof ze niet mogen poetsen dag het alleen voor mamma/pappa is,eerst zelf laten poetsen...

En anders een voorzichtige houdgreep idd. Niet leuk, maar poetsen is echt wel heul belangrijk idd.
pi_165131492
Wij doen een elektrische tandenborstel na, qua geluid. Werkt altijd! Of een zelfverzonnen liedje.

Kris, inderdaad proberen los te laten. Je kind doet het goed, eet prima zo te lezen en zolang het vrolijk is, gok ik dat er weinig aan de hand is.

Vrouw is thuis *O* ik heb haar bij mijn moeder afgezet, daar is het rustiger (geen rondrennende Sjaak). Ze blijft daar een weekje en komt dan echt naar thuis O+
pi_165132380
Fijn MwC! *O*

Oja de tandenpoetshel.. Welke elektrische hebben jullie voor een dreumes? Misschien werkt dat hier ook beter. Voor de tandpasta doet ze wel haar mond braaf open trouwens :')
pi_165147707
Wij hebben net N.'s voeten op laten meten omdat het leek alsof ze bokkepootjes had in haar oude schoentjes (maat 20), blijkt ze dus inmiddels 22 te hebben. :') _O- Hopelijk gaan haar nieuwe schoentjes langer mee dan 2,5 maand. }:|
  woensdag 7 september 2016 @ 13:47:31 #37
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165150060
Heeft iemand tips voor een babybedje? We hebben er nu helemaal geen, maar het wordt wel eens tijd. We zoeken het liefst is wat over een jaar kan worden omgebouwd naar een peuterbed. Bij de meeste bedden van Ikea kan je wel de zijkanten eruit halen zie ik; kan je ze ook langer maken? Of zijn er nog andere goede merken?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165150272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:47 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand tips voor een babybedje? We hebben er nu helemaal geen, maar het wordt wel eens tijd. We zoeken het liefst is wat over een jaar kan worden omgebouwd naar een peuterbed. Bij de meeste bedden van Ikea kan je wel de zijkanten eruit halen zie ik; kan je ze ook langer maken? Of zijn er nog andere goede merken?
Stokke heeft zon bedje toch?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 7 september 2016 @ 14:08:04 #39
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165150467
quote:
3s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:59 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Stokke heeft zon bedje toch?
Budget is ca 150 euro.
Bovendien vind ik Stokke niet zo tof, aangezien ze niet-ergonomische draagzakken verkopen :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165150755
Ikea heeft volgens mij wel meegroeibedden voor oudere kinderen, maar niet die om te bouwen zijn van baby/dreumes naar groter.

Over bedden gesproken, Ketel lag vannacht de halve nacht in zijn eigen bedje, op zijn eigen kamer! Hij sliep er niet slechter dan bij ons, maar ook niet veel beter. Dus toen ik om 3 uur 's nachts voor de derde keer naar hem toe was gegaan was ik het zat en nam hem weer mee terug bij ons in bed. Waar hij verder heeft liggen woelen, huilen en ons sloeg.

Vanavond weer een kans, I guess...
pi_165150760
Ik zou gewoon voor een ledikantje van IKEA gaan, waar je de zijkant uit kan halen. Langer bedje hoeft pas over 2 jaar ofzo joh, kan je dan ook weer bij IKEA halen. 2× 70,- en klaor.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165150762
De Ikea babybedjes kun je niet langer maken, die zijn 60*120, maar daar kun je wel tot 3 jaar mee vooruit hoor, zeker als de zijkant er uit gaat.

Ze natuurlijk hebben wel peutermeegroeibedden van 1.40-2.00, maar die zijn dan weer niet babyproof.
  woensdag 7 september 2016 @ 14:23:24 #43
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165150813
Ikea it is then :)
Nu eens kijken of ze erin wil; we hadden ook een hele mooie wieg waar ze precies 1 keer in gelegen heeft :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165151208
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Budget is ca 150 euro.
Bovendien vind ik Stokke niet zo tof, aangezien ze niet-ergonomische draagzakken verkopen :'(
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:23 schreef SaskiaR het volgende:
Ikea it is then :)
Nu eens kijken of ze erin wil; we hadden ook een hele mooie wieg waar ze precies 1 keer in gelegen heeft :D
Misschien om rekening mee te houden: IKEA verkoopt niet-ergonomische kinderstoelen. Wellicht vind je de IKEA dan ook niet zo tof.

om je hersenen dan nog extra pijn te doen, de stokke tripptrapp is wél ergonomisch
  woensdag 7 september 2016 @ 14:54:26 #45
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165151415
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:44 schreef Skittles het volgende:

[..]


[..]

Misschien om rekening mee te houden: IKEA verkoopt niet-ergonomische kinderstoelen. Wellicht vind je de IKEA dan ook niet zo tof.

om je hersenen dan nog extra pijn te doen, de stokke tripptrapp is wél ergonomisch
Buhuhuh nou kan ik helemaal niet meer kiezen >:) welke zijn er dan niet ergonomisch? Die witte?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165151622
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Budget is ca 150 euro.
Bovendien vind ik Stokke niet zo tof, aangezien ze niet-ergonomische draagzakken verkopen :'(
Ik heb via MP een Leander ledikant die je kunt ombouwen naar peuterbed.
pi_165152037
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Buhuhuh nou kan ik helemaal niet meer kiezen >:) welke zijn er dan niet ergonomisch? Die witte?
Ghehe :+

De antilop ja :Y volgens mij iets met dat de voeten niet ondersteund zijn en daardoor 'bungelen'. Verder me er niet in verdiept, ze zat er toch altijd maar heel kort (max. 10 minuten) in.

Wat ik ermee bedoelde te zeggen, laat jezelf niet leiden door wat het merk óók verkoopt. Stokke bijvoorbeeld verkoopt heel goede dingen, de draagzakken daargelaten.
  woensdag 7 september 2016 @ 15:25:35 #48
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165152160
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:21 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ghehe :+

De antilop ja :Y volgens mij iets met dat de voeten niet ondersteund zijn en daardoor 'bungelen'. Verder me er niet in verdiept, ze zat er toch altijd maar heel kort (max. 10 minuten) in.

Wat ik ermee bedoelde te zeggen, laat jezelf niet leiden door wat het merk óók verkoopt. Stokke bijvoorbeeld verkoopt heel goede dingen, de draagzakken daargelaten.
Das waar, maar ik zie hier in de stad vaak toeristen met Stokke draagzakken, of Baby bjorns :( en dan word ik altijd best wel boos, dat een bedrijf zoiets durft te verkopen. Dus mijn business krijgen ze niet.

Onze kinderstoel heeft trouwens ook geen voetsteun, nooit over nagedacht dat dat slecht was... Maargoed, die is door mijn opa zelf gemaakt, dus dan mag het :+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 7 september 2016 @ 15:55:23 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165152912
Voordeel van de antilop is dat het zitvlak wel groot is waardoor dat bungelen wat minder erg is. Bij een draagdoek of zitzak bungelen de beentjes ook. ;)
Ik vind die niet-ergonomische draagzakken ook vreselijk, maar aan de andere kant is er ook geen wetenschappelijk bewijs dat het slecht is voor een kind, evenmin zijn er indicatoren voor, mits het geen heupdysplasie heeft.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165158489
Antilop vind ik de perfecte meeneem kinderstoel. Voor een etentje bij vrienden ofzo :)
Verder de Stokke triptrap... Zonder inzet tegenwoordig :o
Hij klom telkens op de stoel van z'n broer, dus ik heb hem er maar af gehaald ;)

Ik heb trouwens een peuterbedje met zo'n extra hekje erbij. Superfijn! Hij kan er zelf uit, maar het zorgt er ook nog voor dat hij niet uit bed valt :) (ook Ikea trouwens ;) )
  woensdag 7 september 2016 @ 21:02:19 #51
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165159582
Wanneer gaal je de babyset van de stokke af. L klimt nu ook steeds in de stoel. (Schuift hem zelfs tegen het aanrecht aan, hoe lang duurt het voordat ze daar op zit?) Ook in de babyset. Ze is pas 1,5. En kan je ze zonder babyset nog wel in het tuigje zetten? Of is dat dan geen doen.
  woensdag 7 september 2016 @ 21:22:41 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_165160177
Wij gebruiken nog steeds de antilop. En binnenkort gaan we over op een juniorstoel.

Ik heb trouwens een wipstoel van babybjorn ;) als ik alle fabrikanten moet weren die ook een minder ergonomisch product in hun assortiment hebben kan ik mijn hele inboedel wel bij de kraak zetten :')
disclaimer
  woensdag 7 september 2016 @ 21:25:30 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165160252
Die wipstoel is echt geniaal. L zit er nu nog steeds af en toe in. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165160442
Wipstoel? Sjaak vraagt of ik daar de Stoel From Hell mee bedoel. Dat vond hij echt 3x niets.

Sjaak sliep vandaag niet. Geen dutje. Hij was Niet Moe. Gelukkig was hij wel gewoon gezellig wakker, dat scheelde veel. Maar ik hoop toch wel dat dit niet het einde was van middagdutjes...

Wij hebben ook een antilop om mee te nemen naar andere plekken. Daarnaast hebben we een nep triptrap voor aan tafel. Sjaak klimt er ook zelf op, maar ik heb de baby-dinges er nog niet afgehaald. Tijdens het zitten schuift hij echt van links naar rechts en draait hij zich om. Dit houdt hem nog een soort van tegen.
pi_165167448
Hier is de babyset erafgegaan bij 20 maanden zoiets? Had ook eerder gekund, hij zit prima en klimt er zelf op en af. Zonder tuigje ook maar die hebben we misschien vijf keer gebruikt in totaal.

Hij gaat soms een beetje naar de zijkant zitten douwen naar als ik da zeg 'melle ga eens netjes in t midden zitten anders val je' dan zegt hij vrolijk 'ja!' En gaat netjes zitten. Totdat hij echt uit UIT UIT wil natuurlijk ;)
Kwak
pi_165167751
Wolk gaat staan in de antilop als ik de riempjes niet vastmaak. :') Als ik haar goed vastmaak bevalt 'ie prima zo, ik denk dat ze er nog wel een jaar in kan. Mits ze dat wil dan. Voorlopig zie ik de noodzaak van een andere stoel niet, ze zit er maar kort in.
  donderdag 8 september 2016 @ 08:28:10 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_165167822
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:18 schreef LuDann het volgende:
Wolk gaat staan in de antilop als ik de riempjes niet vastmaak. :') Als ik haar goed vastmaak bevalt 'ie prima zo, ik denk dat ze er nog wel een jaar in kan. Mits ze dat wil dan. Voorlopig zie ik de noodzaak van een andere stoel niet, ze zit er maar kort in.
mauw is bijna 2, zit boven de mediaan en zit ook nog steeds zeer royaal in die stoel, dus wolk zal er ook nog wel even in passen ;) Ik gruwel van tripptrapp gevaartes en deze is tenminste goedkoop genoeg om tzt zonder schuldgevoel op de milieustraat te flikkeren :Y)
disclaimer
pi_165167918
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mauw is bijna 2, zit boven de mediaan en zit ook nog steeds zeer royaal in die stoel, dus wolk zal er ook nog wel even in passen ;) Ik gruwel van tripptrapp gevaartes en deze is tenminste goedkoop genoeg om tzt zonder schuldgevoel op de milieustraat te flikkeren :Y)
Psies. :Y)
pi_165167955
Wij hebben een antilop als reserve en om mee te nemen, maar voor ons eigen welzijn staat die niet standaard aan tafel. We vallen AL-TIJD over die uitstekende poten :X. De tripp Trapp gaat al 4 jaar mee, dus over een jaar of 2-3 kan die ook zonder enig schuldgevoel naar de kringloop of grof vuil :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 september 2016 @ 08:49:29 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_165168010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:42 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben een antilop als reserve en om mee te nemen, maar voor ons eigen welzijn staat die niet standaard aan tafel. We vallen AL-TIJD over die uitstekende poten :X. De tripp Trapp gaat al 4 jaar mee, dus over een jaar of 2-3 kan die ook zonder enig schuldgevoel naar de kringloop of grof vuil :Y.
Ik struikel juist altijd over tripp trappen :') is waarschijnlijk maar net wat je gewend bent :Y
disclaimer
pi_165168035
Maar een tripp trapp schuif je zo onder een tafel (als de beugel er af is).
I zit nu vaak samen met een buurmeisje op de tripp trapp: ze passen er net allebei naast elkaar op. Zeker voor een wat ouder kind vind ik het een fijn ding.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 8 september 2016 @ 08:59:18 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_165168086
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:53 schreef Franny_G het volgende:
Maar een tripp trapp schuif je zo onder een tafel (als de beugel er af is).
I zit nu vaak samen met een buurmeisje op de tripp trapp: ze passen er net allebei naast elkaar op. Zeker voor een wat ouder kind vind ik het een fijn ding.
niet onder mijn tafel. Maar ik heb een kopse kant waar geen looproute is dus daar staat de kinderstoel helemaal prima. Met zo'n plastic onderlegger er onder :') ik heb gewoon een diepgewortelde haat tegen die dingen, een van de weinige pre-kind allergieën die echt niet over zijn gegaan _O-
disclaimer
  donderdag 8 september 2016 @ 09:01:28 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165168117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:42 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben een antilop als reserve en om mee te nemen, maar voor ons eigen welzijn staat die niet standaard aan tafel. We vallen AL-TIJD over die uitstekende poten :X. De tripp Trapp gaat al 4 jaar mee, dus over een jaar of 2-3 kan die ook zonder enig schuldgevoel naar de kringloop of grof vuil :Y.
Kan je met gemak dan nog voor zeker ¤50 verkopen . :Y
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165168197
Hier ook alleen de IKEA-stoel. Bevalt perfect, vooral als ik zie wat N. er voor zooi in en op maakt. ^O^ Het idee achter een Tripp Trap heb ik nooit zo begrepen, als ze groot genoeg zijn gaan ze toch op een gewone stoel, toch niet per se tot hun 16e (of tot wanneer groeit hij mee?) op een Tripp Trap?
pi_165169740
Je hebt opzich wel een tussenperiode, denk ik.
Dochter is nu 3 en ze zit denk ik al een jaar op een gewone stoel, maar ze zit nog steeds op haar knieen omdat ze anders niet goed bij de tafel kan. Dochter en ik vinden het allebei geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat een hoge stoel opzich wel fijn is om goed bij de tafel te kunnen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:00:52 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_165169872
Wat doe je ook al weer met kinderen die al vier dagen niet hebben gepoept? Ik zit in het buitenland dus de middelen zijn beperkt. Ze roept wel steeds "poepen "
disclaimer
pi_165169909
Je zit toch in een land vol goede olijfolie SQ? Giet er gewoon wat van naar binnen :7
  donderdag 8 september 2016 @ 11:05:24 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165169967
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
Wat doe je ook al weer met kinderen die al vier dagen niet hebben gepoept? Ik zit in het buitenland dus de middelen zijn beperkt. Ze roept wel steeds "poepen "
Poeh lastig. Suus poept ook maar eens in de paar dagen tegenwoordig. Bij ons resulteert dat in afschuwelijke luiers zo nu en dan (gelukkig meestal op het KDV :+). Ik geef haar lactulose en af en toe Forlax (dat heb ik in huis voor d'r zus) maar beide lijkt niet te helpen. Olijfolie? Pruimen?
  donderdag 8 september 2016 @ 11:11:33 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_165170083
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Je zit toch in een land vol goede olijfolie SQ? Giet er gewoon wat van naar binnen :7
gewoon even er in gieten ja :') ;(
disclaimer
pi_165170202
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon even er in gieten ja :') ;(
:D :* Drinkt ze wel genoeg? Icm de warmte kan ook een van de oorzaken zijn
pi_165170775
Drinkt ze niet teveel koud drinken icm de hitte? Ik kwam ooit verstopt terug uit Egypte nadat ik in 45 graden had bedacht dat het wel een goed idee zou zijn om binnen een paar seconden een ijskoud glas drinken naar binnen te tikken. ;(
pi_165170815
Paar bekertjes van dit spul?



Bij onze camping in Hongarije was dit het enige wat ik toen kon vinden en dat werkte prima.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:49:39 #73
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165170833
Als ze geen lepeltje olijfolie wil, kan je ook met een druivenbnlaadje om je vinger dopen in de olijolie en dan effe in dr gaatje (bewezen Portugees recept... al denk ik dat een lepeltje olijfolie eten makkelijker is.... of de thermometer met olijfolie insmeren.
En anders zijn ze in Zuid-Europese landen bij de farmacia altijd veel makkelijker in lactulose oid meegeven dan bij ons, doen ze vaak zonder recept.
En anders idd gedroogde pruimen, hoewel je er daar wel flink wat van moet eten voordat het effect heeft.

Overigens poept N hier ook maar elke 3-4 dagen, maar daar heeft ze geen last van zo te zien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165170994
Pruimen (verse dan wel) werken hier ook goed ja!
  donderdag 8 september 2016 @ 12:06:31 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_165171221
Verse pruimen en olie in d'r artiestenuitgang hebben zich nog niet bewezen tot nu toe :D ik ben nu maar met verse olijven aan het leuren. Normaal is ze daar dol op maar nu wil ze helemaal niks natuurlijk :') thanks voor het meedenken iig!
disclaimer
  donderdag 8 september 2016 @ 12:40:38 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_165171948
Blei is er nu even mee gaan lopen in de tula. Kind zit al sinds gisteravond aan me vast geplakt. Nu kan ik op zich best met minder slaap toe maar op de laatste dag van mijn vakantie brengt het mijn humeur aardig om zeep. Hopelijk maakt de zetpil iets los :')
disclaimer
pi_165172341
Sneu, Stormqueen! Hopelijk komt het snel los.

Team Stokke stoel hier. Ik vind 'm (ook op mijn werk) heel praktisch. Moet ik er wel bij zeggen dat we 'm cadeau kregen, anders weet ik niet of we toch voor een andere keuze waren gegaan.
De babyset er al bijna af?! :o ik geloof dat ík daar mentaal nog niet aan toe ben.

Dit is mijn eerste vrije kindloze hele dag thuis sinds J er is. Ik zou studiedag hebben, maar mocht uiteindelijk niet komen _O- en toen ik dat hoorde, kon ik het kdv niet meer kosteloos afzeggen. Dus ik heb vanochtend 2 buitendeuren geschilderd (dat is echt zo'n klusje wat niet te doen is met kind erbij) en ga nu nog eens wat achterstallige klusjes wegwerken en nog even genieten van de zon.

Ohja, en de provocatietest was positief, dus J blijft op koemelkvrij dieet voorlopig.
pi_165172857
Toitoitoi SQ! Hoop dat 't werkt. En dat jij nog even een paar uur kunt genieten! :*

Wij gaan morgen naar Vlieland met de clean family, en }:| }:| }:| J's collega's kunnen en/of willen zijn dienst van zaterdag (13-21.30) niet overnemen dus hij moet zaterdag-zondag naar huis om te werken }:| o|O Zit ik daar. Beuh. Gelukkig wordt het wel goed weer, nu moet ik er alleen nog aan denken om naast alle zooi ook mijn goede humeur in te pakken :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165173418
Oh,dat is niet tof, JM! Hopelijk wordt het toch leuk.
pi_165178294
Jm, vaak zijn gelegenheden waar je verplicht naar toe moet en geen zin in hebt uiteindelijk veel minder erg dan dat je je had voorgesteld.
Relax dus! Komt vast goed.
En wat een klootviolen van een collega's }:|

SQ
Heeft de Tula ride nog wat geholpen?
Wij geven dan ook vaak iets van olijfolie of roosvicee laxo.
Mijn moeder deed vroegah altijd een vingertje vaseline erin en dat werkte prima. :D

Hupje,
Jammer dat je nog steeds op het dieet moet letten.
Al heb ik het idee dat het bij jullie wel goed gaat ?

Kinderstoeltje;
Hier de antilop. Ro wil het liefst met klik-tuigje erin. Zelf doen natuurlijk.
Makkelijk schoonmaken.. ik zie alleen maar voordelen.

Weet niet meer wie het zei over dat haar dochtertje op haar knieën zat aan tafel, maar je hebt ook stoelverhogers he ? Misschien is dat handig?
pi_165178420
trouwens.. doen jullie dreumesen dit ook?
Ro vind het echt heel leuk om haar vingers achterin haar strot te duwen na het eten, zodat je dat kokhalsgeluid goed hoort.
Ik kan er echt niet tegen.
Hoe leer ik haar dit af? Erop reageren of juist negeren?
pi_165179016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:53 schreef faptist het volgende:
trouwens.. doen jullie dreumesen dit ook?
Ro vind het echt heel leuk om haar vingers achterin haar strot te duwen na het eten, zodat je dat kokhalsgeluid goed hoort.
Ik kan er echt niet tegen.
Hoe leer ik haar dit af? Erop reageren of juist negeren?
Check. Negeren helpt hier wel ja ^O^
  donderdag 8 september 2016 @ 19:32:05 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_165180717
Sterkte jm! Balen!

Zo. Zeven avonden uit eten met een dreuter. Heftig. Ik begrijp het concept "kindvriendelijk restaurant" nu ook wat beter :')
Maar we hebben ons reuze vermaakt. Hoogtepunten van de vakantie volgens mauw:
1. De Griekse straatkatten. Overal waar je kijkt poezen. Een dreumeswalhalla _O_

2. Elke dag ijthjes eten.
3. De maan. MAMA DE MAAAAANNNN
4. De grootste zandbak van de wereld en honderd miljoen zandtaartjes kapot schoppen.
5. Mee in het gieguig
6. Trappen. Overal trappen. Duizenden trappen. (MAMAAA. TLAP!)

[ Bericht 9% gewijzigd door SQ op 08-09-2016 20:11:41 ]
disclaimer
pi_165180864
O+ klinkt heerlijk SQ, op de verstopping na...

Ik heb gekookt in de vakantie op 1 dag na :@ ik vind uit eten met kind gewoon echt niet leuk...
Kwak
  donderdag 8 september 2016 @ 19:39:11 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_165180892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:37 schreef kwakz0r het volgende:
O+ klinkt heerlijk SQ, op de verstopping na...

Ik heb gekookt in de vakantie op 1 dag na :@ ik vind uit eten met kind gewoon echt niet leuk...
kreta is ook wel iets anders he. Snelle dis en voor 30 euro klaar ;)
disclaimer
pi_165182377
Wat super SQ, poezemauw *O*
Is de verstopping al opgelost?

Vandaag freedommm voor hupje!

En een weekend met frisse tegenzin voor JM. Wie weet valt het erg mee.

Ik heb twee dingen.
1. Rompers. Mies past nu maat 98/104 als gegoten. Wat te doen als ze hier uit groeit? Veel groter verkopen ze geen rompers toch? Moet ze dan over op slipje/hemd? Daar ben ik nog niet klaar voor hoor :'( Ze is 15 maanden!

2. Slapen. Mies slaapt veuul. Ze slaapt van 19:00 tot 8:00 en overdag van 10:00 tot 12:00 en van 15:00 tot 16:30.
En ze presteert t om tussendoor ook nog te gapen enzo.
Is dat wel helemaal normaal?
  donderdag 8 september 2016 @ 20:48:38 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_165182572
Rompers: gebruik je zeeman? Zo ja, overstappen op een ander merk :+

Slaap: klinkt als de uren die mauw maakt alleen pakt die inmiddels de 3-4 uur middagslaap in 1 ruk. Ook normaal dus ;)
disclaimer
pi_165182577
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:43 schreef Missladybug het volgende:
Wat super SQ, poezemauw *O*
Is de verstopping al opgelost?

Vandaag freedommm voor hupje!

En een weekend met frisse tegenzin voor JM. Wie weet valt het erg mee.

Ik heb twee dingen.
1. Rompers. Mies past nu maat 98/104 als gegoten. Wat te doen als ze hier uit groeit? Veel groter verkopen ze geen rompers toch? Moet ze dan over op slipje/hemd? Daar ben ik nog niet klaar voor hoor :'( Ze is 15 maanden!

2. Slapen. Mies slaapt veuul. Ze slaapt van 19:00 tot 8:00 en overdag van 10:00 tot 12:00 en van 15:00 tot 16:30.
En ze presteert t om tussendoor ook nog te gapen enzo.
Is dat wel helemaal normaal?
Ermahgerd hoe lang is je dreumes dan met 15 maanden!? :o :o

+1 op de Zeeman opmerking van SQ. Dat is zo rond de 80/86 van de hema _O-
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:11:23 #89
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165196496
zeeman is ideaal voor chubby dreumessen <3
Ro zit er echt perfect in.

Pff.. derde nacht met wakker worden om 6:15 en niet meer verder willen slapen.
Heb haar gisteren nog uitgelegd dat dit mijn vrije dag was en dat we dus kunnen uitslapen, maar het heeft niet mogen baten :(
Voortaan zeg ik wel dat ze extra vroeg moet opstaan. Misschien helpt dat.. *waar blijft de koffie*
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:18:53 #90
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165196621
6.15 vroeg vinden :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165196639
Mijn chubster past er anders helemaal niks van :o.

6.15 is een redelijke tijd ja :') ik doe het er voor.
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:24:23 #92
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165196732
Fap, ik geef je gelijk hoor 6:15 is veel te vroeg. Ik zeg niks over het slapen van N en L ivm Fokwet ;)
pi_165196786
Na een verder goede nacht is 6.15 best een prima tijd toch? :Y

Hier weer gespook de laatste 3 nachten. Ik merk dat ik direct in stressmodus schiet zodra ze zich laat horen. Ik ben zo bang voor een herhaling van de vorige slechte periode. -O- Toen sliepen we 10 weken op rij hooguit 3 uur per nacht door die @(&¤%# kiezen. Nu krijgt ze 4 hoektanden, ik hoop zo dat die sneller door zijn..
pi_165197909
Ik heb gisteren O weer opgehaald na zes dagen New York met m'n man. We hebben het geweldig gehad, zo fijn om even zonder kind wat te kunnen doen! Alleen is New York niet zo geschikt als uitrust bestemming... We hebben O iig amper gemist daar (behalve in: "fijn dat hij er niet bij is anders hadden we dit nooit kunnen doen"), minder dan we verwacht hadden. En O heeft een super tijd gehad bij mijn ouders en schoonzus, met veel fietsen, naar de kinderboerderij, naar het bos, naar het strand, 2 keer pannenkoeken eten, naar Delftse hout... We hebben veel foto's met blije O erop gekregen. Weerzien gisteren was meer een "oh, daar zijn jullie weer" dus dat was ook een goed teken. Alleen slapen wilde hij gisteren overdag niet meer en vannacht was het ook steeds huilen bij terug in bed leggen en dus zat hij om 2 uur s nachts met een big smile bij ons in bed om de beurt een van ons in de neus te knijpen :') We hebben lang getwijfeld om zonder hem weg te gaan, maar zo blij dat we het gedaan hebben! Was voor iedereen een leuke week!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165198822
Klinkt heerlijk FF! En SQ ook al zo'n heerlijke vakantie gehad O+

Sterkte met al het kiezen- en tandenleed :* Wij waren ook om 5.00 uur op met een hysterische M. Die stomme kies is nog steeds niet door }:| Lang leve de paracetamol!

M. lijkt wel ineens veel meer te begrijpen en gaat steeds meer zeggen. Bizar hoe snel dat gaat en tegelijkertijd ook erg leuk. Vanmorgen hoorde ik ineens een triomfantelijke 'ap!' (=op) terwijl ze met haar lege bordje zwaaide (en het bordje zowaar niet op de grond smeet). Vervolgens zag ze de poes en hoorde ik achtereenvolgens: poesie! Pipou! (=Minou) Mauw! En daarna nog 'psstpsst!' toen de kat niet kwam/reageerde _O-
pi_165201172
Zoonlief ontdekte de 'losdraaifeature' van zijn fles..
Ik had 'm eventjes vanuit bed in de box geparkeerd met een papfles want zijn zusje had ook honger..
Het was stil en bleef stil..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen loopt de wasmachine en zit kind gewassen en gestreken met zijn blokken te spelen..
Dadelijk poging twee om met ze naar de speeltuin te gaan..
pi_165201792
Wij zijn op weg!
Min: geen slaaps onderweg, hadden nog wel zo leuk bedacht om de lange route binnendoor te rijden zodat er langer getukt kon worden :') In de auto veel huils, daarna in de tula en op de boot weer ok.
Plus: J's werk is toch nog geregeld! *O* w/ O+ >:O Dus hij blijft *;
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165205772
:W

Wat fijn dat J. mee kan JM. Balen dat het slaapje een beetje tegenviel.

Kazy, wat knap, zo ontzettend veel woordjes die met de poes te maken hebben. :o

Hier al weken geen nieuw woordje. Dat hoeft ook niet toch?

FF, fijn dat New York zo is bevallen! Prettig dat het voor iedereen zo goed bevallen is.

Hupje, balen dat J. heeft gereageerd op de provocatietest. Kan hij er later alsnog overheen groeien?

Fap, 6:15 sucks. Ik hoop dat ze snel weer wat langer blijft liggen!

SQ, is er puup inmiddels?

Wij kregen vandaag foto's van onze shoot. Ik ben helemaal niet zo van de foto's (sterker nog, ik haat op de foto gaan), maar ik ben zo trots. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165207547
Supermooi Krisvc! Die laatste is O+ O+

En woordjes, M probeert echt alles na te zeggen nu. Sape (slapen), bedje, badje, poesje, boee, woefwoef, geitje, namen van neefje en nichtje, sitte, die, beitje (aardbei), kla (klaar), tekke (trekker), bmmm (broem), woeze (woezel), sisje (visje), siesen (fietsen), ba (bal), ate (water), hai en daa.
pi_165208052
Mooi Kris! Ziet er relaxt uit O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:49:39 #101
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165208176
Mooi Kris! O+

FF, dapper hoor, zo lang weg! Ik ben nog nooit meer dan 6 uur bij N weggeweest...

Fijne vakantie JM!

De rest ben ik vergeten...

Net in de Ikea geweest om een bedje uit te zoeken, de Sandvik wordt het :) N wou uiteraard niet weg, want tunnels! En tentjes! En keukentjes! En stoeltjes! Ikea dus toegevoegd aan het lijstje leuke uitstapjes... O+
Ze is nu helemaal van het klimmen, overal op, vooral stoeltjes, en ook tafels, vensterbanken, de hele trap omhoog...
Maar praten doet ze echt nog weinig eigenlijk, vergeleken met de jouwen IMA en kazy!
Papa, mama, beebie, dat is het wel. Ze verstaat wel veel, we doen vaak van die bakjes op ons hoofd, dat vindt ze leuk. Had ze laatst een plastic bril, dus ik zei 'zet maar op je hoofd', legt ze die bril bovenop dr hoofd :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165208268
FF, wat een succesverhaal zo, 6 dagen weg. Fijn dat het kon!

Kris, wat een mooie foto's! Ik snap dat je er trots op bent.

JM: fijn dat het werk van J. geregeld is *O* . Veel plezier het weekendje weg.

IMA, wat praat M. al veel zeg! Dat lijkt me zo leuk he O+

SQ, hoe is het met PoepMauw?
pi_165208314
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:49 schreef SaskiaR het volgende:
Mooi Kris! O+

FF, dapper hoor, zo lang weg! Ik ben nog nooit meer dan 6 uur bij N weggeweest...

Fijne vakantie JM!

De rest ben ik vergeten...

Net in de Ikea geweest om een bedje uit te zoeken, de Sandvik wordt het :) N wou uiteraard niet weg, want tunnels! En tentjes! En keukentjes! En stoeltjes! Ikea dus toegevoegd aan het lijstje leuke uitstapjes... O+
Ze is nu helemaal van het klimmen, overal op, vooral stoeltjes, en ook tafels, vensterbanken, de hele trap omhoog...
Maar praten doet ze echt nog weinig eigenlijk, vergeleken met de jouwen IMA en kazy!
Papa, mama, beebie, dat is het wel. Ze verstaat wel veel, we doen vaak van die bakjes op ons hoofd, dat vindt ze leuk. Had ze laatst een plastic bril, dus ik zei 'zet maar op je hoofd', legt ze die bril bovenop dr hoofd :o
Ikea is echt perfect voor een dagje uit als het regent. Wij doen dat ook graag.
En N. in een eigen bedje... Ben benieuwd hoe het gaat!
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:55:12 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_165208391
Mauw kwam thuis. Ging op het potje zitten. En heeft zichzelf tien minuten lang compleet leeg gescheten.
Thuis poept kennelijk echt fijner :')
Ff, wat een heerlijk uitje! New York O+
Kris, prachtige foto's, vooral die laatste O+
En ima, wat zegt ze al veel zeg! Wow!
disclaimer
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:57:13 #105
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165208488
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw kwam thuis. Ging op het potje zitten. En heeft zichzelf tien minuten lang compleet leeg gescheten.
Thuis poept kennelijk echt fijner :')
Ff, wat een heerlijk uitje! New York O+
Kris, prachtige foto's, vooral die laatste O+
En ima, wat zegt ze al veel zeg! Wow!
Fijn! En op het potje, wat knap *O*
pi_165208614
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw kwam thuis. Ging op het potje zitten. En heeft zichzelf tien minuten lang compleet leeg gescheten.
Thuis poept kennelijk echt fijner :')
Ff, wat een heerlijk uitje! New York O+
Kris, prachtige foto's, vooral die laatste O+
En ima, wat zegt ze al veel zeg! Wow!
:') _O- Maar wel fijn!

Ja, nu ik het zo opsom is het best veel ja. En ik vergeet natuurlijk het belangrijkste, papa en mama O+

(Die laatste van de week, ze begon om 23.30 of zo te huilen, maar keer geprobeerd even naar haar toe te gaan, aai over de bol, en weer weg. Hielp allemaal niks, ze werd alleen maar bozer. Toch maar tussen ons in gelegd. Vriend legt haar neer, ze draait op haar zij naar mij toe en zegt met haar liefste stemmetje (la vita e bella style zeg maar), mama! en legt haar handje op mijn wang. O+ O+ )
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:14:16 #107
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165209019
Gefeliciteerd SQ :%
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:24:30 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_165209339
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Fijn! En op het potje, wat knap *O*
ja wel met luier aan hoor! Maar ze is er ineens erg mee bezig. Roept nu ook steeds "poepe" en grijpt naar haar kruis tien seconden voordat ze plast :D
disclaimer
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:27:01 #109
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165209422
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw kwam thuis. Ging op het potje zitten. En heeft zichzelf tien minuten lang compleet leeg gescheten.
Thuis poept kennelijk echt fijner :')
:D herkenbaar wel. :')

Iemand nog goede tips om een dreumes die niet stil kan zitten te vermaken tijdens een 3-uur durende vlucht? Ik vrees dat het 500 rondjes door het vliegtuig lopen wordt...

Mooie foto's Kris! En ik zag ook een leuke foto van Ggirl!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165209874
Wow FF, wat een onderneming, maar fijn dat iedereen het leuk heeft gehad. *O*

Wat een enorm mooie foto's, Kris. En L.'s haar! O+ Zou ze niet wat aan N. willen doneren? :+

N. in een nieuw bedje! Hopelijk gaat alles direct goed. :Y

Een flinke bevalling voor Mauw, die klus is ook weer geklaard. :Y)

Veel woordjes al voor M.! Hier komt het nu ook echt op gang. Met name dierengeluiden gaan heel erg hard. Elk dier benoemt ze door het geluid te maken, behalve de uil, die is gewoon uil. :+ Verder een aantal heel random woorden: auto, bal, ijs, huis, papa, boom, oog, uit, op, eten, boem, Djoos (George van Peppa pig _O- ). Zoals jullie zien mist mama nog steeds in dit rijtje :( Als man naar me wijst en aan haar vraagt "wie is dat?" roept ze nog steeds heel blij "Paaaapaa!" :') O+
pi_165210009
Oh. En dan vergeet ik zo de nieuwe favoriet. Nee. Oftewel: Neeneeneeneeneeee in een enorme zeurstem. En in compleet willekeurige situaties ook. :')
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:52:36 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_165210078
Symfonee O+

Mari: download een paar uur baby Einstein filmpjes ;) en niet te veel suiker. Zorg dat ie moe het vliegtuig in gaat. Komt echt goed :*
disclaimer
pi_165210132
Haha, wat goed van Mauw,. Welkom thuis!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165211362
Wow wat zeggen jullie dreumesen veel woorden! Dat is hier nog niet echt aan de orde. (Of ik let niet goed op, ook een plausibele verklaring :') )

Mari ik heb een dreumes die niet stil wil zitten. Tijdens het opstijgen heeft hij een paar rozijntjes gegeten, daarna viel hij in slaap tot een halfuur voor landen. Dit was op een tijdstip waarop hij anders nooit slaapt.

Ik las nog iets over poepen in de luier op het potje *O* , uitslapen tot 6.30 ;) (ik sliep woensdag tot 6.35 uit, dat was niet de bedoeling ik moest namelijk om kwart voor zeven beginnen met werken :') ).

De nachten gaan hier dramatisch, ik denk een combinatie van kiezen die doorkomen en verkouden zijn. Langer dan twee uur achtereen slapen is in ieder geval onmogelijk. Ik loop redelijk op mijn tandvlees.
  vrijdag 9 september 2016 @ 22:37:59 #115
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165211512
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw kwam thuis. Ging op het potje zitten. En heeft zichzelf tien minuten lang compleet leeg gescheten.
Thuis poept kennelijk echt fijner :')
Wat een perfecte timing toen ik dit las.. *)
Manlief lag heerlijk te ontspannen tijdens een sessie Shiatsu, ik had het ff niet meer _O-
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165212538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:48 schreef faptist het volgende:
Jammer dat je nog steeds op het dieet moet letten.
Al heb ik het idee dat het bij jullie wel goed gaat ?
Als we ons goed aan het dieet houden, gaat het prima. Betekent wel dat ik heel terughoudend ben in ergens anders eten met J, dat is wel jammer. Maar met de provocatietest werd wel weer duidelijk dat zijn 'oude' gedrag echt komt door koemelk.

Klinkt als een fijn tripje, FF! Tof dat jullie dat gedaan hebben.

Oei, Ggirl, wat een knoeiboel. Stil = verdacht.

Mooie foto', Kris!

Sterkte voor iedereen met een slechte nacht of vroeg opstaan.

Hier ook zo'n woordenexplosie. Ik probeer elke 3 mnd de woorden op te schrijven, dat wordt dit keer een lange lijst van dieren/geluiden, speelgoed, lichaamsdelen en familie. En een verhaspeling van zijn eigen naam! O+

SQ, het is ook fijn om thuis te zijn, toch?

Geen tips voor vliegen met een dreumes. Ergens anders slapen lukt al niet :'). Maarrr... vandaag paste oma op bij ons thuis en hij ging zonder gedoe slapen vanmiddag! Weer een stapje in de goede richting dus.
pi_165212849
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 21:45 schreef Selvaria het volgende:
Wow FF, wat een onderneming, maar fijn dat iedereen het leuk heeft gehad. *O*

Wat een enorm mooie foto's, Kris. En L.'s haar! O+ Zou ze niet wat aan N. willen doneren? :+

N. in een nieuw bedje! Hopelijk gaat alles direct goed. :Y

Een flinke bevalling voor Mauw, die klus is ook weer geklaard. :Y)

Veel woordjes al voor M.! Hier komt het nu ook echt op gang. Met name dierengeluiden gaan heel erg hard. Elk dier benoemt ze door het geluid te maken, behalve de uil, die is gewoon uil. :+ Verder een aantal heel random woorden: auto, bal, ijs, huis, papa, boom, oog, uit, op, eten, boem, Djoos (George van Peppa pig _O- ). Zoals jullie zien mist mama nog steeds in dit rijtje :( Als man naar me wijst en aan haar vraagt "wie is dat?" roept ze nog steeds heel blij "Paaaapaa!" :') O+
Dat heeft Saar ook heel lang gedaan... En nu wens ik soms dat ze het nog steeds deed :P
S. 2014
J. 2016
pi_165213260
Hier is het qua woordjes alleen nog maar "ja". Zelfs mama komt er nog niet (duidelijk herkenbaar) uit.

Mooie foto's Kris!

Knappe knul heb je Ggirl! Voortaan rondje ducttape erover? :')

En het poept nergens zo fijn als thuis, mauw heeft groot gelijk daarop te wachten!

Mariposas, wij zijn voor de moe maak-techniek gegaan, de eerste 1,5 uur heeft O heerlijk geslapen. De rest van de tijd was het op zestig verschillende manieren op schoot zitten. Maar O liep toen ook nog niet. Baby Einstein deed het hier overigens ook goed, zolang we de natuurbeelden en mensen maar doorspoelen. Met name de stukjes met poppen waren hier favoriet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 9 september 2016 @ 23:54:32 #119
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165213819
Vraagje..
Zo'n campingbedje he.. Mag dat echt maar tot 14 kg?
Waarom is dat?
Ro is nu .. Vast 14 kg. Geen idee, maar heb er net eentje aangeschaft voor de logeerpartijtjes bij oma. zou een beetje zonde zijn als ze er nu al niet meer in kan?

En mauw.. I feel you!
Ik kan ook alleen maar thuis poepen :@

Verder te moe om te reageren. Bis morgen!
pi_165214007
As we speak ligt mijn 16 kger in het campingbedje :@
echt nooit geweten dat dat maar tot 14 kg mocht fap?
  zaterdag 10 september 2016 @ 06:04:29 #121
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165217660
Fap, ik zou me niet druk maken. Op het label van de bugaboo donkey staat ook dat ze erin mogen tot 9kg. Nou, ze zitten er toch echt nog steeds in met zo'n 11 kilo en ik zie heel wat tweelingmoeders hem gebruiken tot hun kind 3-4 is.
(Ik heb even in de handleiding gelezen hoe het zit, maar die 9 kg is als je het stoeltje zonder onderstel gebruikt? Wanneer zou je dat doen, totaal niet praktisch en veilig volgens mij. 17 kg als je hem op de wagen gebruikt.
Nu staat er ook in de handleiding dat je hem niet mag gebruiken op trappen en in de lift 😂, laten wij nu 5 hoog wonen. Wat zou er gevaarlijk zijn aan de lift? )

En grrrrr waarom word IK elke nacht wakker, terwijl N en L nog lekker slapen.....

[ Bericht 17% gewijzigd door Shopaholic1984 op 10-09-2016 09:27:03 ]
pi_165217682
Ik denk dat ze dan de garantie/veiligheid niet meer kunnen/willen waarborgen.
pi_165217729
Mijn W van net 17 kg ging springen in t campingbedje en toen brak de onderplaat/matras.. maar we leggen daar eigenlijk altijd nog n echt matrasje op en dan gaat t prima..
L is nu 23 maanden...en hij word groot.. datxwil zeggen, niet in lengte helaas.. maar op t kdv wil hij echt bij de peuters spelen, ik kan niet meer bijhouden hoeveel woordjes hij kan en hij begint aan de 3 woordszinnetjes!
En hij zegt eindelijk de naam van zn zusje!
pi_165219304
FF, klinkt heerlijk zeg, met zijn tweeën NY onveilig maken. Ik ben een beetje jaloers, haha. Fijn dat het zo soepel ging allemaal.

Schitterende foto's Kris, dat is nu echt leuk voor later. O+

SQ, welkom terug van vakantie, ik hoop dat jullie allemaal lekker bijgekomen zijn.

GGirl, fantastisch. :D :') En heel herkenbaar.

Verder kom ik even niet. Het is druk, zo met werken. Wel heel leuk, maar druk. Daarnaast ben ik nog bezig met rijlessen en ik ga mogelijk een tweede masteropleiding doen, tot epidemioloog. En ik ben nog boardmember geworden ergens. Dus ja, wat minder tijd voor Fok en FB. :P

Wolk zegt een aantal woorden, niet veel en niet weinig denk ik. Ze zegt nog steeds geen mama. Ik ben dada en haar vader is dat ook. Ze noemt wel de kat bij naam, Duduh (Booboo), die heette eerst ook dada. Ze is vaak druk met tittuh (zitten) en heeft daarvoor de wipstoel uit de hoek gesleurd waar hij een barrière vormde voor de kattenbak. Als ik zeg dat ze zachtjes moet doen met de kat (hardhandige liefde :') ) dan zegt ze 'aaie'. Als ze moe is loopt ze naar de deur, gaat zwaaien en zegt 'daah'. Vet handige functie!
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:39:42 #125
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165220204
Aai hier idd ook. En ze kan het ook heel lief zachtjes :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165220608
Voelde me gister wel een beetje bezwaard.. we waren bij vrienden en L scharrelde lekker rond. Ik zei L, we gaan bijna naar huis. L gooit zijn handjes in de lucht en roept jaaaaa met n big smile. Om vervolgens te gaan zwaaien en dag te roepen en zn schoenen te pakken
.
En ze hadden zo lief speelgoed voor m gepakt enzo.
  zaterdag 10 september 2016 @ 12:06:35 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_165220697
Waarom zou je je daar bezwaard om voelen? Mauw doet dat ook negen van de tien keer en ik heb er nog nooit verdrietige reacties op gehad ;)
disclaimer
pi_165220883
R vindt andere mensen juist heel gezellig. Als we bij de GO aankomen stort ze zich enthousiast op iedereen, alleen dat mama uitzwaaien en knuffelen hoeft niet zo van haar. Ophalen is ze ook niet van gediend.

Eigen mening, check! Die feature mag je niet meer ruilen he? :'(
  zaterdag 10 september 2016 @ 12:17:25 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_165220907
Oh mauw is ook dol op andere mensen hoor, maar naar huis gaan is indien hongerig en moe ook heel aantrekkelijk :D
disclaimer
pi_165221078
Maar dreumes + honger + moe is ook een hele leuke combinatie!
  zaterdag 10 september 2016 @ 12:37:04 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_165221272
Ja, dat levert altijd de meest memorabele onderonsjes op inderdaad O+
disclaimer
  zaterdag 10 september 2016 @ 12:41:00 #132
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165221347
Heb al regelmatig meegemaakt dat ik mijn kind hysterisch moest méénemen van de opvang. Bij het wegbrengen daarentegen ziet hij me niet meer staan zodra we de drempel overgaan. Soort van omgekeerde verlatingsangst. Of kdv-verlatingsangst. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165221350
Wat superhandig die naar bed zwaai feature ludann
pi_165224609
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 11:39 schreef SaskiaR het volgende:
Aai hier idd ook. En ze kan het ook heel lief zachtjes :)
Hmm, Wolk mept liever geloof ik. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 12:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Wat superhandig die naar bed zwaai feature ludann
Ja, zeker! Ze doet het ook als ze het ergens zat is. Als ik haar ophaal van het KDV bijvoorbeeld.

Oh jongens, wij gaan straks met dreumes uit eten, zin in! O+ Sushi. O+
pi_165240368
Lekker Lu! Hier ook grote favoriet bij N. Ze eet bijna net zoveel als een volwassene in zo'n All you can eat, maar we hoeven lekker nog niks te betalen. :Y)

Mari, dat had ik maandag voor het eerst. Echt huilen en Neeneeneeneeneeee toen ze me zag. :') Een paar weken geleden was het nog andersom, dus dit is wel beter, ookal is het voor mijn ego wat minder. :+

Vraag voor de mensen met iets oudere dreumesen: de zelfspeelfunctie van jullie kindjes, is die het altijd blijven doen? N. wil de laatste tijd alleen nog maar samen spelen en geentertaind worden. Natuurlijk speel ik graag met haar, maar even een half uurtje alleen spelen, zoals ze eerder wel kon, zou ook wel even fijn zijn. Anyhow, herkenbaar? En kwam het (snel) goed? :+
  zondag 11 september 2016 @ 09:05:27 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_165240379
Alles is met faaaases uiteindelijk, dus dit ook ;) soms speelt ze heel zoet alleen en soms word ik aan de hand meegenomen en aan de speeltafel gedirigeerd :')
disclaimer
  zondag 11 september 2016 @ 09:43:07 #137
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165240734
N kan het hier ook niet meer, en die is pas 13 maanden... Ik moet idd altijd meedoen tegenwoordig.
Nog wel een vraag hierover, hoeveel speelgoed hebben jullie? Bij ons staat er flink wat op een kleed, maar ik heb het idee dat ze dan niet meer kan kiezen en dus nergens meer mee speelt. Kan ik beter 3 dingen neerleggen en de rest opbergen ofzo?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165240787
Eigenlijk speelt Js altijd zelf of met z'n broer :@
Ik moet mezelf er juist vaak aan herinneren om ff met hem alleen te gaan spelen/puzzelen/lezen. Maar hij komt ook weer vaak in z'n spel ff een knuffel halen O+
Z'n bijna kleuterbroer daarentegen :') Js is wel laat in alles dus misschien komt het nog ;)

Absoluut niet bezwaard voelen daarover hoor watmoetikzeggen. Dat is toch heel normaal :)

En dat was de ene bijgelezen pagina ;)
Js heeft trouwens eindelijk de doorslaapskill gevonden O+ :D 4 maanden eerder dan z'n broer, dus ergens toch sneller in :P
pi_165241153
Ah, bij jullie ook wisselend dus. Ik wacht maar tot de oude functie weer geüpdatet is dan. *) Fokwet trouwens, nu speelt ze heel lief met haar Zoef Zoef boomhuis. _O-

Saskia, ik heb al het speelgoed in een wasmand in de box liggen en bij haar boekjes en puzzels kan ze zelf. Ze trekt in de ochtend vaak eerst een paar boeken uit de tafel en ook nog een puzzel. Op een gegeven moment is ze die zat en gaat ze voor de box staan "dit, jajajajaja, ditttt!" en dan wil ze dat ik bijvoorbeeld haar blokjes of knuffels uit de box haal. Ik ruim dan wel weer iets anders op, anders wordt het wel heel veel inderdaad.
  zondag 11 september 2016 @ 10:28:19 #140
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165241389
Als ik zo lees wat voor speelgoed de anderen hebben dan komt Ro er maar karig bij af.Zulke toffe dingen hebben wij helemaal niet. Is het de moeite waard?

Ro moet zich vermaken met boekjes, hobbelpaard, loopauto en een bal.
Soms heeft ze eventjes interesse in een autootje of knuffeltje, maar dat is altijd al gauw weer over.
Boeken daarentegen.. Altijd interesse :)
Komt ook wel een beetje omdat ik weet dat we binnenkort gaan verhuizen. Mijn man wil niet dat we nu een keukentje / auto's / noem het maar kopen, omdat het allemaal 'rommel is dat weer ingepakt moet worden'. ;(

Mijn ro houdt trouwens van proletarisch winkelen. Gisteren had ze ineens een knuffeltje in haar hand.. gepikt bij de kruidvat. :o
Ik wist niet zo goed wat ik moest doen.. er ging geen alarm af of iemand die achter ons aankwam dus ik heb het maar zo gelaten.
Mijn vader lachte zich rot. Ik schaamde me echt kapot!
Nog zo'n voorbeeld. Bij de AH mogen kinderen altijd een klein banaantje of mandarijn pakken dus toen wij bij de plus waren en ro de bananen zag beet ze er meteen in.
Kon hem toen moeilijk terug leggen. kassameisje zei er ook niets van bij de kassa.. Gelukkig.
pi_165241423
Hier ook, als er teveel ligt kunnen ze niet kiezen en komen niet echt lekker in hun spel. Bij mijn peuter gaat t al veel beter, maar voor dreumes zorgen we dat er niet teveel tegelijk staat. (Er staat altijd een deel op zolder en dat wisselen we af en toe)
pi_165241581
Maar Fap, dan kun je toch gewoon even naar binnen lopen? "Goh mevrouw, excuus, ik heb niet gemerkt dat mijn dochtertje deze gepakt had tijdens het winkelen, kan ik hem terugbrengen? En werkt uw alarmsysteem wel goed? Want hij reageerde er blijkbaar niet op." Ik zou dat zelf dan echt niet meenemen..
pi_165241741
I kan héél goed alleen spelen als ik hem met iets aan de eettafel zet. Dan vermaakt hij zich zo een uur met zijn Duplo. Ook met wat boekjes of een puzzel of een kleurplaat kan hij dan een hele poos zelf spelen. Op de grond vindt hij lastiger, dan komt ie toch vrij snel weer bij mij. Misschien ook maar eens wat speelgoed uitzoeken zodat het aanbod wat kleiner is (jammer dat het nog een jaar gaat duren voor de opbouw klaar is, want nu hebben we voor dit soort dingen gewoon te weinig bergruimte).

Fap, dat breng je dan toch gewoon even terug? :?.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165241763
Een jaar DaD? Ik dacht dat jullie al best ver waren.
pi_165241844
Een jaar is misschien overdreven. :+. Maar we hebben tot nu toe nog maar één weekend echt kunnen klussen (toen I uit logeren was). Voor de rest zijn het in het weekend wat uurtjes her en der waarin Baard in zijn eentje aan de slag gaat terwijl ik voor I zorg. Dus dat schiet niet erg op... Het regelwerk staat en de elektra is grotendeels aangelegd, maar verder is er nog niets gebeurd.
Baard zou de komende periode wat dagen vrij nemen om te kunnen klussen, maar toen raakte er een collega overspannen. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 11 september 2016 @ 11:01:26 #146
409579 LuDann
All the way
pi_165241910
Ja superhandig dat je tot 4 jaar niks hoeft te betalen voor een all you can eat. :Y) Toen we zaten te eten stond ik er wel een beetje bij stil hoe ontzettend zout al het eten is. Niet iets wat we maandelijks gaan doen dus want het lijktr best een aanslag op haar nieren, zo'n maaltijd. :')

Saskia: bij de IKEA verkopen ze een leuke stoffen speelgoedkist (a la pirateneiland). Daar zit het merendeel van het speelgoed in, ze kon amper meer kiezen. Nu haal ik er twee of drie dingen uit. Na een tijdje lijkt sommig speelgoed weer als nieuw als ze het een tijdje niet gezien heeft.

Fap: ach, kan gebeuren toch? Wolk heeft ook wel eens iets meegenomen. Bij Bloesem thuis heeft ze een keer iets in mijn tas gestopt toen ik niet keek. Ik kwam er thuis pas achter. :') Als je er nog eens in de buurt bent kun je het terugbrengen misschien.
pi_165242242
Ach Fap, ik snap best dat ie dan even raar staat te kijken. Zoiets kan je gerust terugbrengen hoor, ik denk dat ze dat heus wel vaker hebben gehad. :Y Het speelgoed dat jij noemt (met name boekjes (!) en de bal) zijn bij N. ook favoriet. Ze hoeven ook niet alles te hebben he? (Dat laatste is mijn mantra als ik in de speelgoedwinkel loop, ik vind alles zo leuk, maar vooral voor mezelf want N. heeft al meer dan genoeg eigenlijk :+ ).

Je zou het eten ook zonder zout kunnen laten bereiden, Lu. Wij doen dat trouwens voor die ene keer in de zoveel tijd dat we naar zo'n restaurant gaan niet. Verder eet ze nog steeds heel weinig zout, dus ze zal het wel overleven. :s) Patat bestel ik voor haar nog wel steeds zonder zout, gewoon voor het gevoel ook eigenlijk. :P
pi_165244960
Ik zou onbewust gestolen speelgoed ook niet terug brengen denk ik, tenzij het duur spul is, gewoon uit luiheid en geen zin in dat gedoe. Ik heb mijn knuffel van vroeger ook zelf gewoon meegenomen, kwamen m'n ouders ook pas thuis achter. Bewust stelen is een ander verhaal.

Favoriete speelgoed hier zijn houten puzzels. Die stukjes haalt hij eruit, stopt hij in z'n mond, verspreid hij overal, komt hij vervolgens geven om ze weer ergens anders neer te leggen. Eens per uur maak ik de puzzel en begint hij weer opnieuw. Hij legt de stukjes tegenwoordig ook soms terug, maar niet op de juiste plek natuurlijk. En hij heeft een plastic duveltje uit een doosje, waar hij hard om moet lachen terwijl hij ermee speelt :') gelukkig wel een kleine hardplastick variant, niet zo'n stoffen uit een horrorfilm.

LuDann, eet wolk ook gewoon rauwe vis mee, of andere hapjes daar? Ik zou dat juist weer niet zo snel durven maar ik heb nog slechte herinneringen aan uit eten op vakantie, dus uit eten met z'n drieën doen we sowieso voorlopig niet. En uit hoeveel uren bestaat jouw dag wel niet? Dat je al die activiteiten erin gepropt krijgt...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165245277
Wat doet het ertoe of het bewust of onbewust meegenomen is? Het is van de winkel, niet van jou, dus breng je het terug. En met die banaan ook, dan leg je toch even een banaan die je niet koopt op de weegschaal voor een sticker die ze dan bij de kassa kan scannen? Maar goed, ik ga ook terug als ik er buiten de winkel achter kom dat de caissière is vergeten om iets aan te slaan. :+.

En uit eten met dreumes! O+. Leuk! I vindt het ook geweldig.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 11 september 2016 @ 13:45:23 #150
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165245364
Ik ga dus wel terug als mijn kind, bewust of onbewust, iets steelt. Iets met normen en waarden als volwassene zijnde...
Het doet me denken aan dit plaatje:

  zondag 11 september 2016 @ 14:29:09 #151
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165246347
Ja ik zou het ook gaan betalen of terugbrengen. Maar wij hebben een winkel, dus ben me extra bewust van de schade die diefstal kan veroorzaken. Precies dat plaatje dus :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 11 september 2016 @ 14:29:16 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165246350
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 13:45 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga dus wel terug als mijn kind, bewust of onbewust, iets steelt. Iets met normen en waarden als volwassene zijnde...
Het doet me denken aan dit plaatje:

[ afbeelding ]
Dat gaat niet echt op als het knuffeltje van de kruidvat komt natuurlijk...
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 11 september 2016 @ 15:10:34 #153
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165247151
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 13:45 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga dus wel terug als mijn kind, bewust of onbewust, iets steelt. Iets met normen en waarden als volwassene zijnde...
Het doet me denken aan dit plaatje:

[ afbeelding ]
Gelukkig hoef ik me daar niet door aangesproken te voelen, want de kruidvat is geen lokaal bedrijf, maar een mega bedrijf.

En ik begrijp het. Ik had het terug moeten brengen. Jullie zijn duidelijk geweest.
Maar ik ga nu dus niet meer terug gezien de winkel 100 km verderop zit (dorp van ouders)
Ik heb net online gekeken en het knuffeltje kost 1,99.
Ik denk ook niet dat de winkel van deze eenmalige actie failliet zal gaan. Ik heb er van geleerd dat ik volgende keer dat ik met Ro een winkel in ga altijd moet vragen aan chaperonnes of zij het betaald hebben of dat ze iets meeneemt.
Kunnen we het onderwerp nu laten rusten? Dankjewel.
  zondag 11 september 2016 @ 15:13:37 #154
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165247207
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 13:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat doet het ertoe of het bewust of onbewust meegenomen is? Het is van de winkel, niet van jou, dus breng je het terug. En met die banaan ook, dan leg je toch even een banaan die je niet koopt op de weegschaal voor een sticker die ze dan bij de kassa kan scannen? Maar goed, ik ga ook terug als ik er buiten de winkel achter kom dat de caissière is vergeten om iets aan te slaan. :+.

En uit eten met dreumes! O+. Leuk! I vindt het ook geweldig.
Dat kan dan dus niet meer, want alles wordt gewogen bij de kassa.
Ze had er al een hap van genomen.
bluh. had ik het onderwerp maar nooit aangesneden.
  zondag 11 september 2016 @ 15:15:08 #155
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165247224
Jij heidense dievegge :( :( :( :( ..

Hooivorken zullen we :Y) . Wie neemt de fakkels mee?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 11 september 2016 @ 15:16:07 #156
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165247232
Oh en heeft er nog iemand paarden over voor de moraalridders? :+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165247494
Jawel, hier nog een skippypaard in de aanbieding voor wie durft. ~O>
  zondag 11 september 2016 @ 19:13:33 #158
409579 LuDann
All the way
pi_165252732
@ Selvaria: Bij het sushi restaurant waar we waren was vrijwel alles al van tevoren klaargemaakt dus een wijziging als zoutloos is heel lastig. Alles is doordrenkt in saus. :P

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 13:26 schreef FlyingFish het volgende:

LuDann, eet wolk ook gewoon rauwe vis mee, of andere hapjes daar? Ik zou dat juist weer niet zo snel durven maar ik heb nog slechte herinneringen aan uit eten op vakantie, dus uit eten met z'n drieën doen we sowieso voorlopig niet. En uit hoeveel uren bestaat jouw dag wel niet? Dat je al die activiteiten erin gepropt krijgt...
Ze krijgt geen rauwe vis of vlees, we hielden het bij rijstrolletjes met komkommer, gebakken groente en stukjes vlees. We waren ook wel een beetje beperkt doordat we nog geen ei en pinda mogen, veel sushi bevatte mayonaise (ei). Ze vond het erg lekker. Wat ging er niet fijn met uit eten tijdens de vakantie, veel huilen, onrustig? Wolk houdt het ongeveer een uur, anderhalf uur uit, daarna is ze het zat. Ik vind het best knap voor haar leeftijd. We nemen ook speelgoed mee.

Uit hoeveel uur bestaat mijn dag... niet genoeg. :P Dit soort dingen had ik voor mijn zwangerschap nooit gekund overigens. Ik voel me lichamelijk echt bijzonder goed, geen idee waar dat door komt maar ik ben er erg blij mee. Het is fantastisch me zoveel minder beperkt te voelen dan voorheen. Ik ben eigenlijk alleen nog moe door slaapgebrek maar voel me vrijwel nooit meer zo ziekelijk moe zonder aanwijsbare reden. Dat is jarenlang (misschien wel 20 jaar, ik weet niet precies meer wanneer het begon) wel het geval geweest. Heel apart, jarenlange revalidatietrajecten en therapieën hebben amper verschil gemaakt maar dit is alsof er een knop is omgegaan. Ik vind het geweldig dat ik gewoon dingen kan doen die ik wil doen zonder dat ik lichamelijk erg wordt tegengehouden (al zijn er nog wel kleine dingen) en daardoor doe ik misschien ook wel teveel.

Mijn zwangerschap is dus in meerdere opzichten het beste wat me ooit is overkomen. O+

/sorry voor het geneuzel. :')
  zondag 11 september 2016 @ 19:21:22 #159
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165252942
Lu
Dat klinkt echt geweldig. Hoop dat het voor altijd zo blijft :*
pi_165255952
Hoi :W iets met geen-bijlees-want-geen-tijd ;)

Zelf spelen gaat hier over het algemeen nog steeds vrij goed gelukkig, al lukt het vaak niet op de momenten dat we het het liefste willen (lees: als je staat te koken ofzo) :') maar ach, iets met count your blessings enzo.

Hier hebben we één hoek in de huiskamer vol staan met speelgoed, zodat ze het zelf kan pakken. Al dat speelgoed verspreidt zich gedurende de dag door de hele kamer en 's avonds laat ruimen de kaboutertjes alles weer netjes op O+ zodat het hele proces zich de volgende dag weer kan herhalen ;)

Gisteren zo genoten van onze Minion en haar 'grote' neef (= 4,5 maand ouder) O+ constant naar elkaar toe kruipen/lopen, kroelen en kusjes geven. Leukste was dat ze allebei een petje op hadden en wij zeiden "Geef elkaar maar een kusje", waarop die 2 petjes dus steeds tegen elkaar kwamen en ze er niet bij konden. Zaten ze allebei steeds te draaien met die koppies om maar bij elkaar te komen _O- O+
Ben zo benieuwd of dat zo blijft als ze ouder worden, want ze zijn nu zó schattig samen! Als de Minion straks echt goed los kan lopen zal het nog wel leuker worden.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165257188
Lu, klinkt alsof het dieet voor jou zelf ook erg goed werkt (je was zelf ook op dieet toch ivm borstvoeding). Wellicht voor jezelf ook opletten als je dingen weer gaat eten of je je daar niet minder goed van gaat voelen..
  zondag 11 september 2016 @ 21:37:38 #162
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165257473
Wat fijn Lu :) O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165258951
Heerlijk zeg Lu O+ En wat tof dat je naast een nieuwe baan ook nog verder wilt studeren!

Twist: herkenbaar stukje over het speelgoed dat zich door de hele kamer verspreidt gedurende de dag. Ze laat echt zo'n spoor achter :D

M. vermaakt zich (nog) prima alleen. Alleen als ik eten sta te koken, komt ze vaak even kijken om vervolgens daar rommel te komen maken, zodat ik weer goed moet opletten dat ik mijn nek niet breek over de zooi.. :')
  maandag 12 september 2016 @ 09:33:52 #164
409579 LuDann
All the way
pi_165265735
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Lu, klinkt alsof het dieet voor jou zelf ook erg goed werkt (je was zelf ook op dieet toch ivm borstvoeding). Wellicht voor jezelf ook opletten als je dingen weer gaat eten of je je daar niet minder goed van gaat voelen..
Het ligt niet aan het dieet, ik voelde me ook al beter voor ik daaraan begon. Zelfs met al het ziek zijn, kraamvrouwenkoorts, borstontstekingen en nu net bijvoorbeeld krentenbaard voel ik me beter dan al die jaren voorheen. Minder chronische pijn en mijn basispunt is niet langer dodelijke vermoeidheid met een sporadische energieke uitbarsting. Na mijn blindedarmoperatie heb ik een tijd gehad dat ik me weer minder voelde maar dat lag volgens de huisarts aan de naweeën van de operatie (de tweede buikoperatie in een jaar tijd) en stress van mijn opleiding. Het is ook weer overgegaan en nu voel ik me weer goed. O+ Wel dus moe af en toe, maar dat is een normale vermoeidheid, geen ziekelijke vermoeidheid.
  maandag 12 september 2016 @ 09:35:40 #165
409579 LuDann
All the way
pi_165265750
Wolk werd vannacht 5 keer wakker omdat ze moest overgeven. -O- Arm kind. En arme wij. :') Elke keer bed verschonen en douchen. Uiteindelijk heeft ze op handdoeken geslapen, het schone beddengoed was op.
  maandag 12 september 2016 @ 11:26:48 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_165267585
vijf keer overgeven? Arme smurf :o
disclaimer
pi_165269418
Beterschap LuDann!

Wie heeft ervaring met een dreumes die zonder problemen naar bed gaat 's avonds, maar heel vaak rond middernacht weer wakker wordt en dan ontroostbaar is tot ze tussen ons in ligt. Ze is dan echt direct stil en slaapt vervolgens gewoon door tot 07.00uur.

We weten niet zo goed wat er nu is op het moment dat ze wakker wordt. We hebben al wat meer licht geprobeerd, maar dat lijkt geen verschil te maken.
  maandag 12 september 2016 @ 12:43:05 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_165269442
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 12:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beterschap LuDann!

Wie heeft ervaring met een dreumes die zonder problemen naar bed gaat 's avonds, maar heel vaak rond middernacht weer wakker wordt en dan ontroostbaar is tot ze tussen ons in ligt. Ze is dan echt direct stil en slaapt vervolgens gewoon door tot 07.00uur.

We weten niet zo goed wat er nu is op het moment dat ze wakker wordt. We hebben al wat meer licht geprobeerd, maar dat lijkt geen verschil te maken.
Ervaring ja. Het enige wat hielp is gewoon aan toegeven, het ging hier altijd na een paar dagen weer over. :*
disclaimer
  maandag 12 september 2016 @ 12:48:51 #169
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165269547
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 12:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ervaring ja. Het enige wat hielp is gewoon aan toegeven, het ging hier altijd na een paar dagen maanden weer over. :*
Heel herkenbaar. Suus heeft 't erg lang zo gedaan. Nu sinds een paar maanden slaapt ze de meeste nachten door in haar eigen bed (of moeten we er 1 of 2 keer heen). 1x per 2 weken ofzo lukt het slapen niet verder in haar eigen bed en slaapt ze dus bij ons gewoon verder. Ik vind het nu het maar zo af en toe is wel heel knus eigenlijk O+
pi_165269746
Heh, wij hebben hetzelfde op het moment, met als verschil dat ze als ze dan eenmaal in ons bed ligt geen houding meer kan vinden en het nog minstens 2 uur duurt voor ze weer inslaapt. ;( Gisteren schoot ik er zo van in de stress dat ik echt even flink gehuild heb ("wat nou als de baahaaabyy niet goed groeit door al dat slaapgebrek? :'( " :') ) en man met haar beneden is gaan liggen zodat ik rustig kon slapen. :@ Ik trek dit (onder invloed van hormonen denk ik) heel erg slecht nu. Alweer 1,5 week bal terwijl ze daarvoor het klokje 4 weken lang rond heeft geslapen. -O- Haar laatste 3 hoektanden komen nu door en ik hou me eraan vast dat het daarna hopelijk weer rustig is.
pi_165270228
Even weer reageren na een weekje weg te zijn geweest met mijn moeder en R O+ Naar Landal park Hellendoornse Berg. Ik raad het aan! ^O^ Sowieso vind ik die parken geweldig. Ik doe nu aan 'spaar ze allemaal' want in november een weekendje naar park coldenhove. R. is gewoon van de grote buisglijbaan gegaan, alleen! :o :D _O_ Er kwam een jongetje van 2,5 naar beneden, alleen en toen zijn wij met R. ook van die grote glijbaan gegaan en later ook alleen. Prachtig, mooi zittend met handjes ernaast en daar kwam hij lachend naar beneden. Eentje van ons beneden om hem op te vangen (hij had uiteraard ook bandjes om), maar lol dat hij had. Peuterbadje was wel eng :+ Er kwamen stralen water boven het glijbaantje en dat vond hij maar niets.

Ik las iets over 6.15 opsta tijd. Belachelijk vroeg. Ik zou er niet tegen kunnen hahaha. Gelukkig slaapt die van ons uit, minstens tot 7 uur, als ik er niet ben langer.

Op vakantie was het wel echt drama met slapen. Ik moest erbij liggen tot hij sliep en dan nog werd hij soms gillend wakker als ik weg liep. Hoe doen jullie dat? Apart op een kamertje werkte sowieso niet op vakantie. Twee keer op het grote twee persoonsbed gehad, maar om 7 uur s ochtends donderde hij zo uit bed, dikke plek op zijn hoofd... We hielden zoveel mogelijk ritme aan, qua boekje lezen, tandenpoetsen, slaapzak (achterstevoren want hij krijgt ze uit :') ) aan, liedjes zingen en dan op bed leggen. Ik doe dan alsof ik slaap en zeg niets meer, maar dat duurt soms wel een half uur. Thuis hoef ik dat allemaal niet te doen en loop ik weg na het liedjes zingen.
  maandag 12 september 2016 @ 13:30:37 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_165270293
Dat had mauw ook ineens de laatste twee dagen van de vakantie. Inclusief uit bed lazeren :') gelukkig waren het maar twee nachten. Verder klinkt het fijn en geslaagd!
disclaimer
  maandag 12 september 2016 @ 13:45:25 #173
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165270569
Op vakantie had Suus het ook erg moeilijk met slapen. Overdag ging prima (lag ze vaak in ons bed) maar 's avonds in slaap komen en de nacht doorhalen ging gewoon niet. Meestal lag ze al vanaf 11 uur bij ons in bed en dan sliep ze nóg mega onrustig. Pas de laatste paar dagen van de vakantie ging het iets beter. Ze is niet uit bed gevallen daar ;).

Dat haalt ze nu de laatste tijd thuis goed in zeg maar. Copy van FB:

De laatste avonden met Su.ze waren nogal enerverend.

Woensdag: ze had gepoept en was daarna lekker gaan slapen. In d'r poepluier dus. Toen wij naar bed gingen roken we al 'foute boel'. Hele bed zat onder en zij ook...

Donderdag: ik had haar in bed gelegd en was daarna haar verjaardagscadeau gaan halen (papa was thuis uiteraard). Toen ik terug kwam zat ze ineens in het raamkozijn te zwaaien: 'hajo mama'!

Vrijdagavond: rond 23:00 huilt ze. Ik ga naar haar toe en zie nog net hoe ze onder haar bed vandaan kruipt. Dat zal vast niet lekker hebben gelegen...

Zaterdagavond: ze was tussen haar bed en de muur gevallen, alleen haar kont stak er nog bovenuit :') . 5 minuten later hoor ik ineens door de babyfoon heel hard: 'HAJOOOO MAMAAAA'. Ik dacht weer: 'foute boel'! Zat ze op de commode in de babyfoon te schreeuwen :')

Ik denk dat we haar kamer maar leeghalen en alleen een matras neerleggen. Is dit het begin van de 'terrible two'?
  maandag 12 september 2016 @ 13:45:57 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_165270585
Ik moest lachen. :')
disclaimer
  maandag 12 september 2016 @ 13:49:35 #175
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165270656
Ik ook. En ik heb inmiddels haar kamer 3x in een week tijd helemaal om moeten gooien :'). Vanavond/vannacht heeft ze niks gedaan btw ;), d'r kamer is nu hufterproof genoeg denk ik.
pi_165270715
Haha Soesa, ik had het al gelezen ja. Wat een kind. O+
pi_165270891
Soesa O+ HAJO MAMMA :')

Mijn kind wil stuntpiloot worden. Momenteel leg ik 90732486 keer per dag uit dat tafels niet zijn om op te staan. En dat het randje van de bank niet handig is om op te zitten (zeker zonder diepteperceptie) of te staan of te dansen. En ze weet donders goed dat het niet mag, want ze kijkt je eerst uitdagend aan en gaat dan lachend door.

Ooit gaan ze dingen leren toch? :{
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165270926
Woei, Tante_Soesa, daar heb je wat mee te stellen!

Klinkt als een leuke vakantie, Hilmo!

IMA, bij ons was het gewenning: 's nachts wakker worden = in bed bij mama en papa. Omdat wij dan beroerd slapen en er met J niks aan de hand leek omdat hij bij ons meteen verder sliep, hebben we besloten dat hij in principe in zijn eigen bed blijft, ook bij het troosten 's nachts. Nu laat hij zich al een aantal weken prima troosten en terugleggen in bed.

Ach, arme spuug-Wolk. Is ze ziek, of zat er iets dwars? En fijn dat je je zo veel beter voelt, LuDann. Ik hoop voor je dat dat zo blijft!

Leuk als ze zo samen 'spelen', twist!

En nog even een :* voor faptist. Laat je niet gek maken.

Ik gooi er nog even een vraag in: hoe doen jullie het met avondeten als je dreumes aangeeft niet meer te willen eten, maar een kwartier later komt vragen om een banaan/brood/insert ander niet-snoeperig-spul? }:|
pi_165271000
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 14:01 schreef Hupje het volgende:
Woei, Tante_Soesa, daar heb je wat mee te stellen!

Klinkt als een leuke vakantie, Hilmo!

IMA, bij ons was het gewenning: 's nachts wakker worden = in bed bij mama en papa. Omdat wij dan beroerd slapen en er met J niks aan de hand leek omdat hij bij ons meteen verder sliep, hebben we besloten dat hij in principe in zijn eigen bed blijft, ook bij het troosten 's nachts. Nu laat hij zich al een aantal weken prima troosten en terugleggen in bed.

Ach, arme spuug-Wolk. Is ze ziek, of zat er iets dwars? En fijn dat je je zo veel beter voelt, LuDann. Ik hoop voor je dat dat zo blijft!

Leuk als ze zo samen 'spelen', twist!

En nog even een :* voor faptist. Laat je niet gek maken.

Ik gooi er nog even een vraag in: hoe doen jullie het met avondeten als je dreumes aangeeft niet meer te willen eten, maar een kwartier later komt vragen om een banaan/brood/insert ander niet-snoeperig-spul? }:|
Dan geef ik die banaan/brood/insert ander spul

Soesa :D hilarisch Soesje O+
pi_165271009
Ik ga daar geen strijd om voeren Hupje. Met honger mag ze iets gezonds eten.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165271405
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 13:59 schreef Krisvc het volgende:
Soesa O+ HAJO MAMMA :')

Mijn kind wil stuntpiloot worden. Momenteel leg ik 90732486 keer per dag uit dat tafels niet zijn om op te staan. En dat het randje van de bank niet handig is om op te zitten (zeker zonder diepteperceptie) of te staan of te dansen. En ze weet donders goed dat het niet mag, want ze kijkt je eerst uitdagend aan en gaat dan lachend door.

Ooit gaan ze dingen leren toch? :{
Oh herkenbaar toen R. iets ouder dan een jaar was, 14 maanden ofzo. Op zijn stoeltje staan, op zijn ikea tafeltje, op onze salontafel. Nou is het allemaal degelijk spul en laten we het gaan. We zeggen wel, dat wordt misschien vallen he, maar daarna negeren we het. Hij is een keer van zijn stoeltje en tafeltje gevallen, van de bank ook, en daar heeft hij van geleerd, want hij staat daar nooit meer op. Op de salontafel wel, maar alleen als er spullen op staan, mag hij dat absoluut niet (dan probeert hij dat ook niet). Kwestie van leren denk ik, maar daar moet de situatie ook naar zijn. Bij ons is het allemaal stevig spul (geen glazen salontafel bijv). Net zoiets als op de glijbaan klimmen, dan boven aan gaan staan met handen los, kijk mama. Dat werd boem dus. Op het gras uiteraard.
pi_165271570
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 14:25 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Oh herkenbaar toen R. iets ouder dan een jaar was, 14 maanden ofzo. Op zijn stoeltje staan, op zijn ikea tafeltje, op onze salontafel. Nou is het allemaal degelijk spul en laten we het gaan. We zeggen wel, dat wordt misschien vallen he, maar daarna negeren we het. Hij is een keer van zijn stoeltje en tafeltje gevallen, van de bank ook, en daar heeft hij van geleerd, want hij staat daar nooit meer op. Op de salontafel wel, maar alleen als er spullen op staan, mag hij dat absoluut niet (dan probeert hij dat ook niet). Kwestie van leren denk ik, maar daar moet de situatie ook naar zijn. Bij ons is het allemaal stevig spul (geen glazen salontafel bijv). Net zoiets als op de glijbaan klimmen, dan boven aan gaan staan met handen los, kijk mama. Dat werd boem dus. Op het gras uiteraard.
Ik vrees dat het hier binnenkort ook boem is. Krijg net dit doorgestuurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165271784
Hhahahah die gaat later van bungeejumpen houden >:)
  maandag 12 september 2016 @ 14:51:43 #184
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165271941
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 14:33 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Ik vrees dat het hier binnenkort ook boem is. Krijg net dit doorgestuurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

Mijn Soesje is normaal echt niet zo maar wat er nu ineens in haar is gevaren :o, ik weet het niet :D!
  maandag 12 september 2016 @ 15:00:35 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_165272152
die foto _O-
disclaimer
pi_165272492
Hupje, hier werd na de maaltijd niets meer gegeten. Hooguit een toetje dorect ernaar. Ik heb al zovaak gezien dat kinderen dan hun vieze eten laten staan om een minder vieze appel te mogen eten.

Mijn 4.5 jarige eet nu meestal haar bordje leeg zonder mopperen en anders is ze smorgens meteen weer aan de beurt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 12 september 2016 @ 15:26:27 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_165272594
ik betwijfel of een kind van nog geen aderhalf dat soort oorzaak - gevolg situaties al kan begrijpen. Die denkt na een uur ineens fuck, ik heb toch honger. Dan ga ik haar geen eten ontzeggen, zeker niet als dat fruit is.

Maar goed, ik heb een kind dat (nog) altijd alles proeft en probeert en (nog) geen eetmiemel is dus dat vind ik eigenlijk best zat. Bord leegeten hoeft (en gebeurt) sowieso nooit.
disclaimer
pi_165272632
En dan maar met honger naar bed sturen?
Het avondeten + alternatief weigeren, oké dan is het haar keuze. Maar een appel weigeren omdat ze haar andere eten niet wil eten en haar dan met honger naar bed sturen gaat mij te ver.
pi_165272934
Ik zou geloof ik een dreumes altijd wat te eten geven voor het slapengaan (anders moet je er straks snachts uit, dat wil je ook niet). Maar toen 'bijna kleuter een dreumes was is het nooit voorgekomen, die at toen juist altijd alles tot de laatste kruim op.

Met de bijna kleuter werkt het tegenwoordig inderdaad wel om na het eten niets anders meer te geven (als ze helemaal niks proeft krijgt ze ook geen toetje, want ze ging gewoon op het toetje wachten. maar van alles een miniem hapje is wel prima omdat ze dan meestal erachter komt dat t best lekker is en dooreet en zo niet, ook goed).

Bijna peuter krijgt echter direct eten als hij daarom vraagt (vrijwel nooit helaas). Zelfs al is het een koekje, als hij wil eten zijn wij blij! Meestal neemt hij van alles één à twee happen en vind het dan wel weer best.. Banjan (banaan) en manijn (mandarijn) gaan iets beter dan dat. Bij toetje is hij altijd blij. Roept enthousiast Toete!! en eet vervolgens wederom een hap of twee om daarna uit de stoel te willen |:(
  maandag 12 september 2016 @ 15:54:06 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_165272980
Zo eet mauw ook ongeveer, wmik. Ze wil en proeft van alles en is er vrijwel altijd na twee happen weer klaar mee. Ik vraag me serieus af hoe dat kind aan haar 13 kilo komt :') Bij jullie is dat natuurlijk anders.
disclaimer
pi_165273309
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
Zo eet mauw ook ongeveer, wmik. Ze wil en proeft van alles en is er vrijwel altijd na twee happen weer klaar mee. Ik vraag me serieus af hoe dat kind aan haar 13 kilo komt :') Bij jullie is dat natuurlijk anders.
+1. Behalve als het een kleur heeft die haar die dag niet aanstaat. Of de verdenking op paprika :')
  maandag 12 september 2016 @ 16:43:57 #192
409579 LuDann
All the way
pi_165273817
HAJO MAMMA. :D _O- En die foto! :o Wat een stuntpilootjes, Soesa en Kris! Wolk wil ook wel op dingen staan maar haar formaat werkt in ons voordeel: ze kan nog niet op de tafel, stoel of bank klimmen. :P Ze kan wel in principe zelf achteruit van ons bed af klimmen maar als ik daar dan toch sta dan is een snoekduik in mijn armen handiger volgens haar. :')

Ik weet niet wat er met Wolk was. Rond 4 uur was de laatste keer spugen, daarna heeft ze geslapen tot 8 uur. Ontbijt wilde ze niet, ik denk nog misselijk. Geen koorts of iets en ik heb verder van mijn moeder, waar ze vandaag is, niets gehoord qua ziek zijn. Het is de derde keer in een maand dat ze zo'n nacht moet overgeven en de volgende dag is het over. Misschien de warmte? We steriliseren wel even al haar spullen, spenen en bekers enzo. Misschien loopt ze daarvan telkens iets op, het is me verder echt een raadsel.
  maandag 12 september 2016 @ 17:54:00 #193
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165275360
Beterschap Wolk!

Haha Soesa!

Als ze honger heeft geef ik haar eten, ze eet nu de hele dag door... Meestal laat ze wel het grootste deel liggen, maar ik ben allang blij dat ze wat beter eet dan eerst :Y)

Dat klimmen gebeurt hier ook continu, gelukkig nog geen ongelukken gebeurd... *Fokwet*

Vandaag de Ikea onveilig gemaakt :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165278182
Hahaha saskia, die foto op dat bed is geniaal!

Ik moest ook lachen om Suze en de hajo mama O+

Ahh arme wolk. Wat sneu van dat spugen. Ook voor jullie natuurlijk Ludann.

Mies eet nog prima, ze proeft alles en eet voldoende. Alleen drinken vind ik niet erg goed gaan. Ze drinkt tijdens het eten wel oke, maar tijdens het spelen is alles veul interessanter dan drinken.

Bedankt voor de tips over de rompers, zeeman valt blijkbaar erg klein inderdaad.
pi_165278275
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 12:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ervaring ja. Het enige wat hielp is gewoon aan toegeven, het ging hier altijd na een paar dagen weer over. :*
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 12:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Suus heeft 't erg lang zo gedaan. Nu sinds een paar maanden slaapt ze de meeste nachten door in haar eigen bed (of moeten we er 1 of 2 keer heen). 1x per 2 weken ofzo lukt het slapen niet verder in haar eigen bed en slaapt ze dus bij ons gewoon verder. Ik vind het nu het maar zo af en toe is wel heel knus eigenlijk O+
Bij ons is het ook al maanden inderdaad. Denk dat ze nu misschien 2 uit 7 nachten in haar bed slaapt tot de ochtend? De andere nachten ligt ze of rond 23.30 of rond 02.30 uur bij ons in bed (altijd een beetje die momenten eigenlijk). En ik vind het ook niet heel erg inderdaad, ik slaap er niet minder om want ze is dan meteen stil en slaapt lekker. Maar ik dacht, misschien is het een heel suf klein dingetje waar ik zelf niet aan heb gedacht wat haar dan wakker/bang maakt.

Overigens, als ze wel tot de wekker in haar bed slaapt dan haalt vriend haar meteen op, want hij vindt het wel ongezellig :+
pi_165278293
Ojee, Soesa! :D Dat wordt nog leuk de komende tijd!

En die foto van Krisvc :D
pi_165278404
Hahaha Kris. :D Wat een brokkenpilootje!

En leuke foto's van N., Saskia! Die op bed is echt leuk. O+

N. eet eigenlijk altijd haar avondeten wel goed, maar als ze dat niet zou doen zou ik na het eten ook wel iets anders aanbieden, vooral als ze daarom zou vragen. :Y Met honger naar bed vind ik zo sneu, ik kan me daar zelf ook hele naar door voelen, dus dat zou ik haar nooit bewust aandoen.
  maandag 12 september 2016 @ 20:39:51 #198
409579 LuDann
All the way
pi_165279050
Wat een supeleuke foto's Saskia. O+ Ideaal speelterrein, zo'n Ikea!

Wolk heeft een geheime agenda denk ik. Mij zoveel mogelijk was bezorgen. Ik denk omdat ze het draaien van de wasmachine zo enorm tof vindt.

In de 3 tellen die het me kostte om haar luier weg te gooien voor het douchen heeft ze op het badkamerkleed gepoept. :') *O*
pi_165281229
:W Wij hebben ook een dreumes in huis! Y is vandaag 1 geworden.

Klimt boven op de salontafel en tv meubel. Duikt ook zo de bank af.
Zet n krukje voor de wc pot, om in de wc pot te kunnen roeren met dr arm, graaft planten uit etc.

Ik zal proberen mee te lezen en af en toe te reageren.
pi_165286202
Welkom gestreeptestoel! Gefeliciteerd met je dreumes Y.!
  dinsdag 13 september 2016 @ 08:20:23 #201
409579 LuDann
All the way
pi_165286348
Gefeliciteerd stoel!

We're on a streak. :') Wolk werd om 5 uur wakker voor een voeding maar verslikte zich daar vervolgens in en spuugde ons beiden + bed helemaal onder.

Ik mag toch hopen dat nu even klaar is met de poep & kots feesten. }:|
  dinsdag 13 september 2016 @ 08:28:40 #202
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165286424
*O* nog gefeliciteerd voor Y.

Al die verhalen over stuntpilootjes, zo herkenbaar! N en L kunnen er ook wat van. Op de leuning van de bank klimmen en er dan afglijden. Ze hebben allebei zo'n hobbeleland, daar klimmen ze dan op en gaan er gerust op STAAN schommelen (en dan ook nog handen los laten). Ik vraag me af wanneer ee eerste keer SEH met ze wordt ;)

Ahhh LuDann, arme wolk. Hopelijk gaat dat 's nachts spugen snel over!
pi_165286644
Wow LuDann, dat klinkt erg goed! Hopelijk blijft dat zo! O is nogal een ongeduldige eter, wat betekent dat hij begint te huilen zodra hij eten ziet maar het nog niet mag (want heet), en daarna is het aan de lopende band voeren (of laten eten, maar daar hebben we nog niks geschikts voor gegeten in een restaurant) anders is het schreeuwen. Kortom, wij eten om en om en we moeten op tijd weer weg, want als zijn eten op is dan wil hij ons eten, en als dat op is of erger: ongeschikt dan gaat hij huilen. Gezellig rustig uit eten is het dus niet echt, ondanks speelgoed waar hij thuis wel rustig mee speelt. Maar ja, eten maakt al het andere oninteressant. En thuis is het ongeduldige niet zo erg en moet hij soms maar even wachten, maar in een restaurant wil je rustig kunnen eten en er van genieten, wijzelf maar vooral ook andere mensen.

Mooi verhaal Soesa :D En een geweldige foto van Krisvc! Zo heeft O ook al een paar keer gehangen, maar nog zonder echt vallen (dat doet hij zonder hangen).

Ziet er vermoeiend uit, zo'n dagje Ikea. Begrijpelijk dat je dan even een mooi bed op zoekt

Welkom en gefeliciteerd gestreeptestoel! Dat klinkt alsof ze hier idd heel goed past!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165286686
Ehm, de 'klinkt goed, hopelijk blijft dat zo' ging dus niet over het poep- en kotsfestijn :') sterkte ermee LuDann, en beterschap voor Wolk!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165286912
Gefeliciteerd met Y. nog stoel! *O*

Ach Lu.. -O- Zijn jullie nou trouwens van 5x in 1 nacht naar 1x kotsen gedaan? I smell progress. *)

FF, N. is ook zo'n ongeduldigerd. Echt huilen en als een gek het eten al te pakken proberen te krijgen als ze het gezien heeft. :') Restaurants waar je van tevoren een mandje brood oid krijgt zijn daardoor grote favoriet hier. ;)

We hebben N. vannacht op onze kamer in een campingbedje gelegd. Geen straatlantaarn voor haar raam, geen buren die buiten voor haar raam staan te praten, geen langsrijdende auto's. Of het toeval is weet ik niet, maar ze sliep weer van 20.00 tot 06.15. :o *O*
  dinsdag 13 september 2016 @ 09:27:10 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_165287123
Oh fijn selvaria! Slaap O+
En arme wolk :*

Vanmorgen tien minuten vertraging opgelopen dankzij het fenomeen "schoenen" Eerst was ze heel lang bezig zelf haar sandaal aan te trekken (ik mag er altijd 1 doen, de andere doet ze zelf. Mijn goewe. Mij. Mau.d. Mij.)
Toen dat niet lukte besloot ze dat een regenlaars aan haar andere voet een prima compromis was. Toen was ik er wel klaar mee en heb onder dwang de andere sandaal aangetrokken, wat resulteerde in brullend op de grond liggen (NEEEEEE NIET GOEWE :'()
disclaimer
pi_165288203
Hahahaha geweldig. Gister had buurjongetje van net twee laarzen aan. Mijn man: laarzen? :o ik zo eeeh ja, zal een gevalletje zijn geweest van ik wil dit.

R is onverwachts naar de opvang. Ik had zo'n migraine en nog steeds niet weg. Is man zo lief om opvang te vragen of ze plek hebben. En nou ben ik uit bed, nog niet helemaal de oude maar ik mis hem zo haha. Hij gaat net water spelen zei man, dus laat hem daar maar lekker. Maaar ik mis hem hahha :'( ;( :') ga ik wel de duplo trein in elkaar zetten :+
pi_165290280
Schoenen, het is wat... ;)

Fijne nacht voor Selvaria ^O^

Ach die Wolk. Lang leve de wasmachine!

De prikken zitten er hier weer in. De BMR vond J toch wel erg genoeg om eventjes om te huilen. En de vpk kreeg daarna echt geen lach meer :6
Ze hebben hem op verzoek ook nog even gemeten: 1,8 cm korter dan gisteren gemeten. Dit past veel beter in de curve.

Edit: dank voor de opmerkingen over het eten. Ik geef inderdaad dan gewoon wat te eten, maar vroeg me ineens af of ik dan uitlok dat hij minder lekker eten niet eet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hupje op 13-09-2016 12:54:53 ]
pi_165295176
:W

Wij waren vanochtend op het strand. L. stopte de halve zandbak in mijn bh. Mooi souvenir. Waar alle andere kindjes zoet aan het spelen waren, liep zij op alle kindjes af om ermee te spelen. Dappere dodo. Honderd keer zo sociaal als d'r moeder.

Nu drentelt ze in d'r nakie door de achtertuin. In 1,5cm water staat ze d'r schoenen schoon te schrobben. :Y

Hoe trekken jullie het warme weer?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165301490
Stormqueen, dat ze dat al zelf wil doen. Hier is de oudste 3,5 en hij trekt sinds kort zelf zijn klittenband schoen aan. Al stopt Y haar sok ook op haar tenen.

:)

Hebben jullie de box nog staan? Of wanneer ging ie weg?

Het cb begon hier er alweer over dat we de avondflessen weg kunnen doen. Ik heb gezegd: rustig aan zeg! Dat komt vanzelf, dat bouwen we vanzelf af. De oudste kreeg tm 15 mnd ofzo een avond fles. Het lijkt wel alsof je ineens alles anders moet doen als ze 1 zijn. Geven jullie savonds nog een voeding? Ik weet niet hoeveel ouder de kinderen hier zijn hoor.

Kris, ik vind dit weer wel lekker eigenlijk! Maar ik ben dan wel gewoon thuis, ik werk niet.
Heerlijk toch dat zand :P Genieten van dit weer.
pi_165301862
Ik kreeg van de kinderarts te horen dat ik meer "melk" (dieetvoeding) mocht geven dan ik deed, en het was prima om dat ook 's avonds te doen. J is nu 17 maanden.
pi_165303716
Box ging vorig jaar kerst weg. Anders paste de kerstboom er niet bij en eigenlijk zat hij er bijna nooit meer in. Hij was toen 10 maanden :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:40:41 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_165303976
mijn dochter wordt volgende maand 2 maar die gaat nog elke avond met een fles melk naar bed. Dan drinkt ze tenminste nog wat op een dag :')
Box hebben we een week na de eerste verjaardag opgeruimd.
disclaimer
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:44:06 #214
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165304147
Ro is 17 maanden.
Wilde eigenlijk een zelfde soort vraag stellen.
Ro drinkt altijd een slokje als je haar iets geeft. Soms 3.. Zet dus geen zoden aan de dijk. Ik heb aan de leidsters gevraagd of ze ro wat meer willen laten drinken. 'Ik kan het er niet in proppen'.
Ze kan het er inderdaad niet in proppen. Maar vanmiddag had man haar opgehaald en bij thuiskomst een fles kV (200 Ml, 3 schepjes) gegeven.
Ik wist dit niet en gaf 30 min later een fles , omdat ze zooooo om drinken zat te schooien. het is niet alleen het lekker tegen je aan zitten, hangen en rustig wat drinken... Ze grist de fles uit je hand en zet het op een lurken. Binnen 3 min is de 200 Ml gewoon op. :o
Maar het cb en iedereen om me heen zegt dat ro te oud is voor kV. Echter; het is verdomd makkelijk en een fijn idee dat ze wat binnen heeft gekregen. Is het nou echt zo onverstandig wat Wij doen?
Water drinkt ze met vlagen veel. Uit een bidon ofzo. Maar uitgerekend op dit soort hete dagen niet.

Tips?
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:46:47 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_165304267
Ja. Gewoon die melk blijven geven. ;)
disclaimer
pi_165304351
Kinderen krijgen toch ook borstvoeding? Zou koemelk, geitenmelk of amandelmelk een alternatief zijn?
pi_165304368
*poef* foto weg.

Dus hier eigenlijk niet veel last van de warmte. Zeker nu de zon wat lager staat hebben we de hele dag wel ergens schaduw :).

Fap, gewoon geven hoor. Eventueel gewone melk, amandelmelk, sojamelk, havermelk, geitenmelk warm maken, maar verder is vocht binnenkrijgen toch wel het belangrijkste in de warmte :Y. Mijn oudste drinkt sinds kort eigenlijk pas echt goed. Tot 3,5 dronk hij echt het minimale. Heb ik me ook best wel eens zorgen over gemaakt. Maar nu drinkt hij uit zichzelf veel water en thee. Grappig vind ik dat!

[ Bericht 33% gewijzigd door Phaidra op 15-09-2016 10:12:19 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165304424
Drinken is drinken imo Faptist. Blij zijn dat er wat in gaat! En gewoon ook nog water erbij aanbieden. Wij geven O op warme dagen soms ook nog een fopfles om er meer vocht in te krijgen.

Avondfles zijn we vorige week mee gestopt. Of nouja, m'n ouders. Hij weigerde daar zijn avondfles drie dagen (zeiden ze, ik kan me het niet voorstellen...) en thuis zijn we er bewust niet meer mee begonnen. Wel krijgt hij nu s ochtends meer pap (200 ipv 150).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165304724
Faptist, je kunt ook kijken of ze melk net zo graag drinkt als kv? En anders, wat erin gaat, gaat erin.

Box staat hier nog, maar eigenlijk sinds een paar weken wordt hij vrijwel niet meer gebruikt. Maar de la eronder is zo handig voor speelgoed :P

J is net naar bed gegaan met een behoorlijke blauwe plek bult op zijn wang :{ Muggenbult. Ik haat die beesten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 13-09-2016 22:44:57 ]
pi_165305159
Y drinkt verder prima. Geef sinds gisteren wel overdag gewoon halfvolle melk gegeven. (alleen smorgens) maar dat moest ze zowel koud,als warm niet. Vandaag dronk ze t wel gewoon. De avond fles van 180cc gaat er wel minder gretig in. Die maak ik binnenkort denk ik maar iets kleiner.

Bij de oudste ging de box met 1 jaar weg, maar nu met 2 kinderen toch wel handig dat Y er soms heel even in kan.

Faptist, ik denk niet dat t erg is. En is natuurlijk ook afhankelijk vh kind. Of ze wel of niet voldoende drinken de hele dag etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door gestreeptestoel op 13-09-2016 22:25:30 ]
pi_165306583
Hier (16mnd) is de box al maanden weg. We gebruikten 'm nooit meer en ik had last van verhuiswoede :+

De avondfles is ook ongeveer sinds de verhuizing vervallen. Dus rond 14mnd ofzo. Nog wel een paar weken een flesje water aangeboden, maar die was al snel niet meer interessant.
Nu nog 2x per dag 200ml flesvoeding. Maar dat is eigenlijk alleen omdat we aan het provoceren zijn met dr koemelkallergie. En dat lijkt goed te gaan *O* dus binnenkort maar eens gewone koemelk proberen!

Oh, en onze Minion kan gewoon 'Minion' zeggen! :D _O- het klinkt meer als 'Mumuni' maar ik reken het goed O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165310775
Sjaak krijgt ook nog een avondfles, ongeveer 150ml halfvolle melk (warm). Lekker knus op schoot. Drinkt hem iedere avond bijna leeg dus het zal wel goed zijn. En knuffelen O+

Fapje, gewoon geven hoor :* Ro is een slimmerd en die weet wat ze nodig heeft.
  woensdag 14 september 2016 @ 06:55:35 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165310781
Mijn dochter wordt zaterdag 2 en die drinkt haar avondfles iedere avond gretig op. Ik ga 'm er pas afhalen als ze 'm niet meer wil en als ze overdag meer drinkt!

Fap, gewoon geven!
pi_165310927
N. drinkt met 16 maanden ook nog een fles van 150 cc volle melk voor het slapen. :Y
pi_165310961
Onze 13 maander krijgt 's morgens en 'savonds een fles volle melk, hij drinkt hem 't liefst koud.
Heb vriend net opdracht gegeven hem deze fles voor één keer in z'n bed te geven in de hoop dat hij nog een uurtje in slaap valt.

Vriend is gisteren wezen ballonvaren, iets wat hij wel vaker doet. Gisteren was weer de eerste keer sinds baby, het was fijn weer, ze stegen op in de buurt en dus ging ik met de kindjes mee kijken naar het opstijgen.

Bleek hij een oud klasgenootje/sportgenootje met partner mee te nemen en landde hij in het weiland achter ons huis.
Het glaasje champagne bij ons in de tuin gedronken en blijven hangen, voordat ik het wist was het bijna 03.40 uur.
pi_165311174
Ooh jullie vinden het dus ook niet raar om die avondfles nog ff te geven.

Ggirl dat klinkt als een fijne avond. Maar nu brak? :)
  woensdag 14 september 2016 @ 08:16:46 #227
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_165311256
P. wordt volgende maand 2 en krijgt hier alleen 's ochtends nog een fles (100 ml). Die drinkt ze bij ons in bed op O+ Maar ze drinkt overdag ook prima dus denk dat we na dit pak ermee stoppen.

Afgelopen weekend een kant van het ledikant weg gehaald dus ze kan nu zelf in en uit bed. Ze vindt het geweldig! Het wordt al echt een grote meid.

Nu alleen in de een sprongetje of iets dergelijks. Ineens een beetje verlatingsangst (huilen als je weg gaat bij het kdv 's ochtends) en 's nachts ook regelmatig als ze een paar minuten in bed ligt dat ze begint te huilen. Troosten en weggaan resulteert in weer huilen. Als we er even bij blijven tot ze slaapt (gelukkig slaapt ze altijd erg snel) gaat het goed.
pi_165311595
Lucas is bijna 2 en krijgt ook nog een avondfles, 120cc volle warme melk, vooral vanwege het knuffel- en chillmoment idd :) Hij drinkt overdag ook prima btw, uit tuitbeker, open beker of spaflesje/dopper.

Praten gaat hard nu, elke dag wel iets nieuws O+ Ook meer abstracte woorden als 'hoog' komen er nu bij. En hij is al bijna jarig :X Verlanglijstjestijd dus *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 14 september 2016 @ 08:59:42 #229
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165311816
O. Krijgt na avondeten meestal niets meer te drinken maar ze drinkt overdag ook meer dan genoeg, soms zelfs teveel :@

En ook hier steeds meer geklets O+
Alleen nog steeds geen mama. Ik ben gewoon die of deze -O- en ze kan het prima zeggen maar doet het gewoon niet.
pi_165311935
Grappige timing, Ketel krijgt vandaag waarschijnlijk zijn laatste fles kv. De poeder is op en we willen kijken of hij gewone koemelk ook prima vindt. Morgen wordt hij 15 maanden. Maar hij drinkt nog wel elke avond bv bij mij, dus dat is ook een soort avondfles. ;)
pi_165312550
Mies drinkt helemaal geen flessen meer. Ze kreeg er tot voor kort nog drie, omdat de fles stevig verankert zat in het bedritueel, en ze doet nog twee slaapjes overdag.

Toen hebben we de flessen overdag met moeite laten vallen.

En sinds het skippiekoetandjeskapotdrama wil ze ook geen avondfles meer.
pi_165312739
I heeft nooit flessen kv gehad, maar hij dronk tot ongeveer 16 maanden wel 's avonds nog bij mij, tot hij zelf aangaf dat hij dat niet meer wilde. Kindjes kunnen dat heel goed zelf aangeven denk ik, dus zolang Ro die fles graag drinkt zou ik 'm lekker blijven aanbieden.

I drinkt sindsdien trouwens helemaal geen melk meer, dát schijnt pas gek te zijn. :+.

Ik ben vandaag vrij maar er wacht weer een bult huishouden en schoolwerk op me. En oh ja, ik moet ook nog voor I zorgen.
Toevallig stond er vanochtend een artikel in de krant dat vrouwen die parttime werken een hogere werkbelasting voelen dan vrouwen die fulltime werken. En bij een man gaat de werkbelasting omlaag als de vrouw deeltijdwerk doet. :+. Daar ga ik vanavond maar even met Baard over praten, want zo voelt het inderdaad. :@.
Maar nu zo eerst met I naar een playdate, dat dan weer wel!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165313022
R krijgt ook elke avond een fles warme koemelk. Als ze bijna aan bed toe is begint ze zelf te roepen om melk en fles, hoort echt bij het avondritueel.
Vanochtend sliep ze uit tot 8:30 en ik ook! Zou fijn zijn als ze dit op mijn vrije dag blijft doen.
Ik heb huishouden ingeruild voor geld: schoonmaakster, wasmachine, vaatwasser... Wel vaak nog aan het werk 's avonds en op vrije dagen. Ik ben nog op zoek naar een vouw/strijk/indekastlegmachine, dan ben ik verder tevreden.
pi_165313483
Zo voelt een vrije dag inderdaad niet als vrij DAD. Ik kan me goed voorstellen dat de werkdruk als parttimer hoger voelt. In het onderwijs neem je je werk vaker mee naar huis, terwijl thuis ook aandacht van je vraagt.

Ik hoorde vanochtend een plof en flap, flap, flap richting de deur, vervolgens een heel lief 'mama?'. Frits was nadat ik was opgestaan wakker geworden en is me achterna gegaan. Hij is uiteindelijk om 7 uur verder gaan slapen, na heel veel drama. Daar merkte ik niets van, want toen zat ik al op mijn werk.
  woensdag 14 september 2016 @ 12:56:04 #235
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165316024
L vindt melkproducten maar niets, behalve die opvolgmelk, maar dat koop ik vrijwel nooit.

Wij zijn in Portugal. Waar het minder goed weer is dan in Nederland. :') de vlucht was bijna vermoeiender dan mijn bevalling, iemand nog tips voor apps met filmpjes die geen bergen geld kosten?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165316297
Mari, vindt L. spelletjes als memory op de telefoon misschien ook leuk? Hoef je niets voor te downloaden, toch vermaak. Jammer dat de vlucht zo zwaar was!

Schoonmaakster hebben wij ook (één keer in de twee weken), en een wasmachine en vaatwasser natuurlijk ook. Zelfs een droger, jaja. Maar die was stopt zichzelf niet in de machine en vouwt zichzelf ook niet op, en ik heb de knop op de stofzuiger waarmee die automatisch het hele huis doet ook nog niet gevonden. Het is gewoon even tijd voor een goed gesprek met Baard, want ik werk momenteel (omgerekend) ook 30 uur per werk én doe vrijwel het gehele huishouden.

Maar ja, hij onthoudt dan weer wel dat vandaag ons zesjarig jubileum is en heeft daar zelfs een cadeautje (een parelarmband O+) voor gekocht, terwijl ik er geen moment bij stil had gestaan. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165316400
Wij hebben geen vaatwasser ;( Maar in de nieuwe keuken komt die wel eentje. We hebben een was/droog/combinatie, maar de droogfunctie is kapot ;( ;( Dus nu moeten we de was toch buiten hangen. Gelukkig is het warm en is alles snel droog.
Huishoudster komt eens in de 2 weken en ik twijfel over een Roomba, lijkt me briljant.
  woensdag 14 september 2016 @ 13:33:43 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_165316734
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Mariposas het volgende:
L vindt melkproducten maar niets, behalve die opvolgmelk, maar dat koop ik vrijwel nooit.

Wij zijn in Portugal. Waar het minder goed weer is dan in Nederland. :') de vlucht was bijna vermoeiender dan mijn bevalling, iemand nog tips voor apps met filmpjes die geen bergen geld kosten?
van te voren downloaden van YouTube :+
disclaimer
pi_165317001
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Mariposas het volgende:
L vindt melkproducten maar niets, behalve die opvolgmelk, maar dat koop ik vrijwel nooit.

Wij zijn in Portugal. Waar het minder goed weer is dan in Nederland. :') de vlucht was bijna vermoeiender dan mijn bevalling, iemand nog tips voor apps met filmpjes die geen bergen geld kosten?
Ik heb er vlak voor wij weggingen, dus rond 1 augustus iets over in het vakantietopic gezet, weet het linkje zo niet meer.

Edit, toch wel:

http://www.iculture.nl/ti(...)ne-of-ipod-bekijken/
pi_165317180
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Mariposas het volgende:
L vindt melkproducten maar niets, behalve die opvolgmelk, maar dat koop ik vrijwel nooit.

Wij zijn in Portugal. Waar het minder goed weer is dan in Nederland. :') de vlucht was bijna vermoeiender dan mijn bevalling, iemand nog tips voor apps met filmpjes die geen bergen geld kosten?
Wat voor telefoon heb je? Ik kon op mijn iphone een app "documents" zetten. Die app slaat dan youtube filmpjes offline op, zodat je ze ook in het vliegtuig kan afspelen..
Uitleg staat hier: http://www.iculture.nl/ti(...)ne-of-ipod-bekijken/

Die app is er vast ook wel voor andere telefoons...

Oh, spuit 11 }:|
pi_165317210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mari, vindt L. spelletjes als memory op de telefoon misschien ook leuk? Hoef je niets voor te downloaden, toch vermaak. Jammer dat de vlucht zo zwaar was!

Schoonmaakster hebben wij ook (één keer in de twee weken), en een wasmachine en vaatwasser natuurlijk ook. Zelfs een droger, jaja. Maar die was stopt zichzelf niet in de machine en vouwt zichzelf ook niet op, en ik heb de knop op de stofzuiger waarmee die automatisch het hele huis doet ook nog niet gevonden. Het is gewoon even tijd voor een goed gesprek met Baard, want ik werk momenteel (omgerekend) ook 30 uur per werk én doe vrijwel het gehele huishouden.

Maar ja, hij onthoudt dan weer wel dat vandaag ons zesjarig jubileum is en heeft daar zelfs een cadeautje (een parelarmband O+) voor gekocht, terwijl ik er geen moment bij stil had gestaan. :+.
Wij ook per 2 weken, maar inderdaad jammer dat niet alles vanzelf gaat. M doet heel veel in huis en met R, maar vergat dan weer totaal ons 5 jarig jubileum. Gefeliciteerd trouwens!

Maar een (dweil)roomba, en zo'n stoomhangding ipv strijken komen hier nog wel eens! En de kind ruim je eigen zooi op machine!
  woensdag 14 september 2016 @ 14:27:49 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165317551
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb er vlak voor wij weggingen, dus rond 1 augustus iets over in het vakantietopic gezet, weet het linkje zo niet meer.

Edit, toch wel:

http://www.iculture.nl/ti(...)ne-of-ipod-bekijken/
Ah dank! Zoiets zoek ik inderdaad, van te voren niet echt tijd gehad me er in te verdiepen hoe je filmpjes opslaat. |:(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165318267
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb er vlak voor wij weggingen, dus rond 1 augustus iets over in het vakantietopic gezet, weet het linkje zo niet meer.

Edit, toch wel:

http://www.iculture.nl/ti(...)ne-of-ipod-bekijken/
Ik was ontzettend blij met deze link toen we op vakantie gingen. Nog heel erg bedankt daarvoor!
pi_165320667
Roomba, ik zweer bij dat ding! Alleen jammer dat hij geen speelgoed opruimt..

Roomba loopt automatische iedere ochtend om 06.00 uur een rondje door het huis, zodat het hondenhaar vrij is als we beneden komen. Verder hebben we een vaatwasser, wasmachine, droger, stoomstrijkijzer en een schoonmaakster die iedere week 2,5 uur komt.

En toch sta ik iedere dag nog een keer met de stofzuiger in de handen en wandel ik er met de dweil achteraan. (Maar goed, onze twee honden zijn elf ondertussen en hebben niet het eeuwige leven denk ik, en als ze er niet meer zijn komt er niks meer met haren in de eerste jaren).

We worden er hier gewoon blijer van als we iedere maand een X bedrag aan de poets moeten betalen ipv samen een vrije ochtend te gaan staan poetsen..
  woensdag 14 september 2016 @ 17:37:29 #245
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165321270
Hier een vaatwasser en een droger. En een schoonmoeder die 1x in de 2 weken oppast en de was dan opvouwt O+

Vandaag 14 jaar samen met J
We vieren het met homemade sushi en wijn.
pi_165321475
Hier ook vaatwasser, wasmachine+droger en 1x per 2 weken schoonmaakster. Strijken doe ik (vrijwel) niet; alleen als het écht nodig is. En dan nog vind ik het huishouden veel werk (én dan doet man nog veel! ) :') :@

En ik neigde ook al naar een Roomba ja O+ toch eens in verdiepen
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165321830
Ik wil ook weer een poets }:|

En DaD, je kado O+ J zei 'zo, baard is wel echt heel attent he?!' :X
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165321874
Wij hebben een wasmachine. That's it. ;(
pi_165321950
Even inbreken hoor, maar wat betalen jullie aan je schoonmaakster? (Mag ook per Pm natuurlijk :))

Ik wil er ook een O+
  woensdag 14 september 2016 @ 18:19:26 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_165322004
12,50 per uur , 3 uur per week :)
disclaimer
pi_165322846
10 euro per uur, 1x per 2 weken 2 uur. Via een subsidie-regeling hier in 013. Maar die regeling stopt na dit jaar. Dan blijft ze toch komen, maar dan zwart voor hetzelfde bedrag.
pi_165323109
Zelfde als MevrC hier, want zelfde regeling. Wel een andere poets. Binnenkort idd maar eens vragen of ze na december wil blijven, want ik wil nu niet meer zonder.
pi_165324418
Pfff, de ene keer wordt-ie wakker als je iets te hard de was opvouwt, de andere keer slaapt-ie door een keiharde knal en daar op volgende brandweersirenes heen :X :D (waarschijnlijk ontplofte brommert om de hoek, nothing on the little hand!)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165324652
Hier vaatwasser, wasmachine, droger (alleen voor handdoeken etc, rest gaat aan de lijn) en 2 stofzuigers.

Daarbij mezelf :) ik vind t heerlijk om t huishouden te doen.. Meestal..

En poets 4 uur pw bij mijn zus. Ook voor 12,50 pu
pi_165324657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:08 schreef JufMariska het volgende:
Ik wil ook weer een poets }:|

En DaD, je kado O+ J zei 'zo, baard is wel echt heel attent he?!' :X
He makes it sound like it's a bad thing. :D.

Hier ook ¤12,50 per uur, twee uur per keer, één keer in de twee weken. Als ze tenminste niet op het laatste moment afzegt en zo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165324697
Y slaapt sinds n paar dgn nog maar 1x op n dag. Van 10.00- 12.00.

Mariposas, fijne vakantie!
pi_165324848
Hier ¤15 per uur, 3 uurtjes per keer

JM, ik verbaas me er soms ook echt over waar die kleintjes wel/niet van wakker worden :? Toen de Minion klein was en nog wel eens in de kinderwagenbak sliep (die dan gewoon in de huiskamer stond), kon ik urenlang doen en laten wat ik wilde, maar zodra ik de kraan opendraaide was ze wakker :') ohja, en plakband afrollen was ook not done...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 14 september 2016 @ 20:47:30 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_165325539
Twee uur per twee weken? Wat doen ze dan in die tijd?

Mijn poets maakt elke week de hele keuken schoon inclusief koelkast, de badkamer en het toilet, twee verdiepingen stofzuigen en dweilen, beneden stof afnemen en meestal nog wel iets extra's zoals een raam lappen.
disclaimer
pi_165325567
Ohja, en het praten gaat hier opeens echt bizar snel! Ze leert serieus elke dag meerdere woordjes bij en herhaalt echt álles wat je zegt O+ En vandaag zei m'n zus (past 2 dagen pw op) dat ze gewoon al 2 woord zinnetjes maakt :o

"Oto meej" --> ze wilde mee met de auto (jammer dat mama met de fiets was :+ )
"Tataa is" --> terwijl ze de telefoon van m'n zus omhoog hield, om aan te geven dat die van d'r tante is
"Beejbie uisj" --> om aan te geven dat de baby (=pop) uit de kinderstoel moet

O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 14-09-2016 21:02:47 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165325727
Wat de schoonmaakster doet: hele huis stofzuigen, overal dweilen (daar is mijn rug te brak voor, dus vaker dan dat gebeurt het ook niet), toiletten, badkamer. Eén keer in de zoveel tijd doet ze niet de badkamer, maar alle ramen aan de binnenkant (voor de buitenkant hebben we een glazenwasser).

We zijn eigenlijk niet zo tevreden, maar de zoektocht naar een nieuwe schiet nog niet zo op. Ik wil graag iemand met wie een bekende al ervaring heeft, maar niemands schoonmaakster zoekt nog een adresje.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165325962
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
Twee uur per twee weken? Wat doen ze dan in die tijd?

Mijn poets maakt elke week de hele keuken schoon inclusief koelkast, de badkamer en het toilet, twee verdiepingen stofzuigen en dweilen, beneden stof afnemen en meestal nog wel iets extra's zoals een raam lappen.
De huiskamer (stoffen, stofzuigen, dweilen), keuken, badkamer/toilet en altijd iets extra's als 1 raam lappen per keer. Ze komt binnen en gaat aan de slag, neemt geen pauze en werkt lekker door. Ondertussen kletsen we en doen ik de afwas/bereid ik het eten vast voor/doe administratie etc.
In de week dat ze er niet is, swifferen wij de huiskamer, doen we snel een doekje door de badkamer en keuken. We doen zelf de bovenverdieping omdat daar nog veel geklust wordt.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:01:50 #262
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165326044
Elke week de koelkast schoonmaken? Goh, dag doe ik... 3 keer per jaar? :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 14 september 2016 @ 21:02:43 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_165326082
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:01 schreef Mariposas het volgende:
Elke week de koelkast schoonmaken? Goh, dag doe ik... 3 keer per jaar? :o
ik deed dat eens in de drie jaar. Dit is best luxe.
disclaimer
  woensdag 14 september 2016 @ 21:04:07 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_165326143
En ik doe dus nooit iets aan de badkamer of wc en in de keuken haal ik alleen dagelijks een doekje over het aanrecht. Het leven is te kort om te poetsen :')
We hebben het al druk zat met de was en de vaat en koken en de tuin :P
disclaimer
pi_165326732
Leuk al die nieuwe woordjes. Ben benieuwd wanneer er hier meer verstaanbaar wordt. Ik hoor nu voornamelijk.. Dieeeee, dit en aggggg
pi_165327304
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
En ik doe dus nooit iets aan de badkamer of wc en in de keuken haal ik alleen dagelijks een doekje over het aanrecht. Het leven is te kort om te poetsen :')
We hebben het al druk zat met de was en de vaat en koken en de tuin :P
Wij doen dan weer nauwelijks iets in de tuin, dat scheelt weer. Die ziet er dan ook niet uit. Maar het is toch bijna herfst en dan komen we er nauwelijks meer :')
pi_165328350
Hier is het enige woordje 'ja', maar dan wel op dertig verschillende manieren. En hij kon vandaag opeens klappen en als ik vraag wat voor geluid een kat maakt zegt hij ook sinds vandaag jauw. Zo grappig hoe trots je dan kan zijn, op iets wat voor iemand anders onverstaanbaar is :') Maar mama of papa weigert hij nog steeds.

Sloddervos present! Hier doen we alleen de was, afwas (geen machine helaas) en regelmatig het toilet. Alle andere dingen pas wanneer ik me er aan erger dat het vies is of wanneer het er toevallig van komt. Maar geen dieren hier meer, dus dat scheelt ook een hoop qua schoonmaak. Ik vind schoonmaken zonde van de tijd en een schoonmaakster vind ik ook het geld niet waard omdat ik het prima vind zo. Als er mensen over de vloer komen stofzuig ik wel altijd en ruim ik op. Speelgoed laat ik tegenwoordig ook grotendeels liggen, alleen de puzzels maak ik omdat ik daar anders op stap.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165328656
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 08:51 schreef FlyingFish het volgende:
Ehm, de 'klinkt goed, hopelijk blijft dat zo' ging dus niet over het poep- en kotsfestijn :') sterkte ermee LuDann, en beterschap voor Wolk!
Whehehe. Bedankt. :P Wolk is wat geduldiger met eten als ik dat zo lees.

Huishouden: man is van mening dat ik nu ik een Echte Baan heb, hij toch zeker ook moet bijspringen in het huishouden (ondanks dat ik nu toch echt gewoon even veel werk als ik studeerde :') ). Laatst kwam ik thuis en had hij Wolk al van het KDV opgehaald en eten gegeven en daarnaast de keuken helemaal schoongemaakt. Even wennen! Ik ben gewend het huishouden alleen te doen. Edit: dit komt ook omdat man vaak lange dagen maakt van soms 16 uur en dan pas 's nachts thuis komt.

Daarnaast hebben we wel eens per week 2 uur een poets. Ze doet voor 10 euro per uur de keuken, wc, badkamer en stofzuigt & dweilt overal. Eens per maand komt ze een uur extra en dan doet ze een extra klus zoals de ramen lappen, de koelkasten (we hebben er twee) schoonmaken, alle keukenlades helemaal uitmesten etc.

Verder vandaag naar de KA geweest, of nja, een huisarts in opleiding. Nog steeds niet de laatste bloeduitslagen binnen en de groei is maar matig. Ze is afgevallen ten opzichte van vorige keer maar wel een centimeter gegroeid. Over twee weken een belafspraak voor eindelijk de laatste uitslagen en dan over 6 weken een afspraak om weer naar de groei te kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als alle bloeduitslagen negatief zijn en de groei over 6 weken nog niet is aangetrokken dan gaat er verder onderzoek gedaan worden. De bacterie die in haar ontlasting gevonden was was een of andere erg veel voorkomende amoebe die weinig kwaad kan verder.

Daarnaast moeten we waarschijnlijk concluderen dat Wolk toch niet tegen melk kan. Ik vind haar toch wel erg veel spugen, ze ruikt ook zuur. Daarnaast regelmatig diarree. Man wil het nog een weekje aankijken omdat er van alles heerst en hij er nog niet van overtuigd is dat het ook echt aan de melk ligt. Kan ik me mentaal voorbereiden op minimaal weer een paar maanden streng dieet...

[ Bericht 7% gewijzigd door LuDann op 14-09-2016 23:27:23 ]
pi_165333429
Afgelopen nacht typische refluxklachten bij Wolk. Elk uur huilend wakker en alleen te sussen aan de borst + ze rook zuur naar braaksel. Dus we gaan nu weer op dieet. Het waren een paar fantastische dagen met vooral veel karnemelk, kaas en chocolade, dat ga ik wel weer missen.
pi_165333448
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 07:06 schreef LuDann het volgende:
Afgelopen nacht typische refluxklachten bij Wolk. Elk uur huilend wakker en alleen te sussen aan de borst + ze rook zuur naar braaksel. Dus we gaan nu weer op dieet. Het waren een paar fantastische dagen met vooral veel karnemelk, kaas en chocolade, dat ga ik wel weer missen.
Maar als je test of ze ergens tegen kan ga je toch niet veel ervan eten?

Als je t voor jezelf zo zwaar vindt is de bv afbouwen ook een optie natuurlijk, maar dat zal ik wel niet mogen zeggen.
Kwak
pi_165333514
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 07:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Maar als je test of ze ergens tegen kan ga je toch niet veel ervan eten?

Als je t voor jezelf zo zwaar vindt is de bv afbouwen ook een optie natuurlijk, maar dat zal ik wel niet mogen zeggen.
Ze reageerde niet op kleine beetjes en we wilden het wel echt zeker weten dus vandaar dat we het op deze manier aangepakt hebben.

Waarom zou je dat niet mogen zeggen?
pi_165333536
De 'er is geen borstvoedingsmaffia, maar toch behoor ik er stiekem wel bij'-maffia
pi_165333611
De borstvoeding is voor mij persoonlijk om een uiteenlopend aantal redenen erg belangrijk en ik wil er liever niet mee stoppen. Dan maar 'maffia'.
pi_165334074
Dit moet me toch even van het hart. De hele borst-fles tegenstelling en alle negativiteit die daarbij komt kijken is een van de redenen dat ik al een tijd niet meer actief ben bij Melkpunt (waar ik overigens lid van werd omdat ik hoopte iets te bereiken voor andere studerende moeders, recht op kolfruimte en zwangerschapsverlof etc. en niet omdat ik zo dol ben op bv selfies). Nu deel ik iets wat mijn inziens alleen mijzelf betreft, iets waar ik mee zit, wat in mijn persoonlijke leven speelt, iets waar ik een beetje steun bij hoop te krijgen en wat mijn inziens niks te maken heeft met de hele borst-fles discussie en krijg ik meteen het etiket 'maffia'. Ik had dat hier niet verwacht, eerlijk gezegd. Het valt me rauw op mijn dak en het kwetst me. Ik dacht dat we hier toch vooral een beetje zaten om elkaar te steunen.
pi_165334177
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:43 schreef LuDann het volgende:
Dit moet me toch even van het hart. De hele borst-fles tegenstelling en alle negativiteit die daarbij komt kijken is een van de redenen dat ik al een tijd niet meer actief ben bij Melkpunt (waar ik overigens lid van werd omdat ik hoopte iets te bereiken voor andere studerende moeders, recht op kolfruimte en zwangerschapsverlof etc. en niet omdat ik zo dol ben op bv selfies). Nu deel ik iets wat mijn inziens alleen mijzelf betreft, iets waar ik mee zit, wat in mijn persoonlijke leven speelt, iets waar ik een beetje steun bij hoop te krijgen en wat mijn inziens niks te maken heeft met de hele borst-fles discussie en krijg ik meteen het etiket 'maffia'. Ik had dat hier niet verwacht, eerlijk gezegd. Het valt me rauw op mijn dak en het kwetst me. Ik dacht dat we hier toch vooral een beetje zaten om elkaar te steunen.
Ik begon niet over maffia, ik heb geen borst/fles discussie aangehaald, ik uit alleen dat ik het idee krijg dat je het dieet erg zwaar vindt, je klonk behoorlijk teleurgesteld.

Dus dan denk ik 'waarom dan niet over op iets anders'. Ik heb het niet over flessen gehad - melle dronk vanaf elf maanden alleen nog bekers karnemelk en water, noch over kunstvoeding. Ik heb het over stoppen met iets wat je blijkbaar zwaar vindt.

En wat Skittles zegt (die zelf overigens bijna twee jaar heeft gevoed) is een gevoel dat ik hier krijg en in baby, dat aardig wat moeders zijn die hun eigenwaarde of hun goed moederschap ophangen aan bv geven ten koste van wat dan ook. Zeker als bij het minste of geringste commentaar if elke suggestie meteen wordt geroepen dat er een hetze tegen bv is.
Kwak
pi_165334255
Ah jongens, doe dit nu niet zeg. Een verongelijkt toontje als 'dat zal ik wel niet mogen zeggen' en suggesties over een maffia zijn zo niet constructief. Wat heeft LuDann daar nu aan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 15 september 2016 @ 09:01:44 #277
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165334284
Ik snap je best Lu, ik voed ook nog steeds en wil er ook nog niet mee stoppen. Al is dat vooral omdat N nog niet genoeg andere dingen eet, maar ik voel het ook niet als zwaar, want het gaat hier heel makkelijk.
Als jij denkt dat bv voor Wolk en jou het beste is, moet je doorgaan. Maar ik hoop dat het wat makkelijker wordt, en ze de andere allergenen wel kan hebben.
Ik zie idd wel dat veel vrouwen zich schamen als ze willen stoppen met bv, maar daar wordt hier gelukkig toch wel positief op gereageerd (zoals Madivi ofzo, 1000 respect voor haar, en toch voelt ze zich schuldig als ze wil stoppen, echt zonde).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165334324
Och jee, ook goedemorgen. :{ Eens met Franny, dat soort dingen heeft niemand iets aan inderdaad.

Het gevoel van falen bij stoppen met bv en dat koppelen aan je gevoel van eigenwaarde.. Tja, daar kon ik me ook niks bij voorstellen van tevoren en toch tranen met tuiten en een enorm schuldgevoel toen het dreigde mis te lopen. Ieders gevoel mag er zijn toch, net zoals ieders eigen beweegredenen? Live and let live, voor iedereen een stuk leuker.
pi_165334404
maar Ludann, zou je dan niet gewoon een beetje hier en daar kunnen eten, zonder meteen weer op dat rigoreuze dieet te moeten? Ik snap dat je daar geen zin in hebt.

Wat ik wel denk is dat borstvoeding, zeker in dit stadium, voor alle beide partijen fijn moet zijn. Zodra het voor 1 van de partijen niet meer fijn is moet je gaan zoeken naat oplossingen...
pi_165334475
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik begon niet over maffia, ik heb geen borst/fles discussie aangehaald, ik uit alleen dat ik het idee krijg dat je het dieet erg zwaar vindt, je klonk behoorlijk teleurgesteld.

Dus dan denk ik 'waarom dan niet over op iets anders'. Ik heb het niet over flessen gehad - melle dronk vanaf elf maanden alleen nog bekers karnemelk en water, noch over kunstvoeding. Ik heb het over stoppen met iets wat je blijkbaar zwaar vindt.

En wat Skittles zegt (die zelf overigens bijna twee jaar heeft gevoed) is een gevoel dat ik hier krijg en in baby, dat aardig wat moeders zijn die hun eigenwaarde of hun goed moederschap ophangen aan bv geven ten koste van wat dan ook. Zeker als bij het minste of geringste commentaar if elke suggestie meteen wordt geroepen dat er een hetze tegen bv is.
Ja, ik ben teleurgesteld dat ik weer op dieet moet, dat lijkt me niet zo vreemd. En dat gevoel mag er ook zijn toch? De redenen om door te gaan met bv (zoals Wolks slechte groei en het feit dat we het beiden fijn vinden) wegen voor mij echter zwaarder dan de zwaarte van het dieet. Dat is een persoonlijke afweging en heeft niks te maken met algemeen heersende ideeën over wat goed moederschap is.

Dat hele borstvoeding versus geen borstvoeding is zo'n eindeloos negatief onderwerp waarbij niemand wat wint. Ik ben er echt klaar mee, ik houd het alleen nog maar bij mijzelf.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:14 schreef Jagärtrut het volgende:
maar Ludann, zou je dan niet gewoon een beetje hier en daar kunnen eten, zonder meteen weer op dat rigoreuze dieet te moeten? Ik snap dat je daar geen zin in hebt.

Wat ik wel denk is dat borstvoeding, zeker in dit stadium, voor alle beide partijen fijn moet zijn. Zodra het voor 1 van de partijen niet meer fijn is moet je gaan zoeken naat oplossingen...
Ik heb er even over nagedacht, ik denk dat we eerst weer een paar weken op dieet gaan om te zorgen dat ze weer helemaal goed in haar vel komt en dat we daarna gaan kijken of ze misschien melkproducten via de bv wel kan verdragen. Het zo aan haar geven gaat in ieder geval niet goed, maar ze is ook weer niet acuut allergisch. Misschien is dit meer een intolerantie ofzo, ik weet het niet zo goed.

Ei en pinda gaan we in een later stadium proberen, wie weet gaat dat wel goed. En soja kan wel weer, dat is winst.
pi_165334476
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:59 schreef Franny_G het volgende:
Ah jongens, doe dit nu niet zeg. Een verongelijkt toontje als 'dat zal ik wel niet mogen zeggen' en suggesties over een maffia zijn zo niet constructief. Wat heeft LuDann daar nu aan?
Was niks verongelijkts aan, ik zal het wel mis hebben maar ik voel me de laatste tijd een beetje een alien hier, blijkbaar irriteert me dat meer dan ik dacht.

@Lu: Ik snap dat je je druk maakt om E's groei, en dat bv geven om die reden ook belangrijk is voor jullie.

Ik wilde de discussie echt helemaal niet zo voeren. Het is misschien ook toch wel een beetje het effect van mijn wens om lang te voeden die in het water is gevallen, zoeken naar justification ofzo.
Kwak
pi_165334504
Blijkt maar weer eens dat het een onderwerp is dat heel persoonlijk is, na aan het hart ligt en altijd snel veel kan losmaken. Woorden kunnen dan ook nog 's zo verkeerd begrepen worden..
:* voor Lu die al heel wat te verstouwen heeft gehad en heeft, en het super doet, en ook een :* voor Kwak, die het echt goed bedoelde. En hee, :* voor jullie allemaal, we flikken het toch maar mooi allemaal! Met fijne of moeilijke bevallingen, bv en/of kv en/of km, diëten of niet, wel of geen suiker, tranen met tuiten en te weinig slaap... We doen het super! Met onze leuke kinders (en af en toe een rol behang en/of ductape ;) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165334583
Bedankt JM, en eens natuurlijk! O+

quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Was niks verongelijkts aan, ik zal het wel mis hebben maar ik voel me de laatste tijd een beetje een alien hier, blijkbaar irriteert me dat meer dan ik dacht.

@Lu: Ik snap dat je je druk maakt om E's groei, en dat bv geven om die reden ook belangrijk is voor jullie.

Ik wilde de discussie echt helemaal niet zo voeren. Het is misschien ook toch wel een beetje het effect van mijn wens om lang te voeden die in het water is gevallen, zoeken naar justification ofzo.
Ik ben blij te lezen dat je het niet zo bedoelde als ik het opvatte.

*nu echt aan het werk gaat*
pi_165334695
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:20 schreef kwakz0r het volgende:

Was niks verongelijkts aan, ik zal het wel mis hebben maar ik voel me de laatste tijd een beetje een alien hier, blijkbaar irriteert me dat meer dan ik dacht.
Hier in OUD of specifiek in dit topic? :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165334804
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:43 schreef LuDann het volgende:
Dit moet me toch even van het hart. De hele borst-fles tegenstelling en alle negativiteit die daarbij komt kijken is een van de redenen dat ik al een tijd niet meer actief ben bij Melkpunt (waar ik overigens lid van werd omdat ik hoopte iets te bereiken voor andere studerende moeders, recht op kolfruimte en zwangerschapsverlof etc. en niet omdat ik zo dol ben op bv selfies). Nu deel ik iets wat mijn inziens alleen mijzelf betreft, iets waar ik mee zit, wat in mijn persoonlijke leven speelt, iets waar ik een beetje steun bij hoop te krijgen en wat mijn inziens niks te maken heeft met de hele borst-fles discussie en krijg ik meteen het etiket 'maffia'. Ik had dat hier niet verwacht, eerlijk gezegd. Het valt me rauw op mijn dak en het kwetst me. Ik dacht dat we hier toch vooral een beetje zaten om elkaar te steunen.
Ho, ik heb jou persoonlijk geen maffia genoemd! Het was een antwoord op de vraag van wie ze dat niet mocht zeggen. Die mensen zijn er echt, want hoe durf je zoiets voor je stellen etc etc
:*
pi_165334830
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:22 schreef JufMariska het volgende:
Blijkt maar weer eens dat het een onderwerp is dat heel persoonlijk is, na aan het hart ligt en altijd snel veel kan losmaken. Woorden kunnen dan ook nog 's zo verkeerd begrepen worden..
:* voor Lu die al heel wat te verstouwen heeft gehad en heeft, en het super doet, en ook een :* voor Kwak, die het echt goed bedoelde. En hee, :* voor jullie allemaal, we flikken het toch maar mooi allemaal! Met fijne of moeilijke bevallingen, bv en/of kv en/of km, diëten of niet, wel of geen suiker, tranen met tuiten en te weinig slaap... We doen het super! Met onze leuke kinders (en af en toe een rol behang en/of ductape ;) )
Ja. Dit. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 15 september 2016 @ 10:24:02 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_165335349
Dus niemand bedoelde iets rot en alles was 1 misverstand O+

Dat schoenendrama, is dat tijdelijk? Of kan dat nog jaren aanhouden? Het kost me gewoon zeker tien minuten momenteel :') En ze doet al 20 minuten over 2/3 van een snee brood in de ochtend.
Mijn kind is geen ochtendmens geloof ik.
disclaimer
pi_165335456
Ik gok op fase SQ. Of die jaren duurt weet ik niet. Vast over voor ze 16 is en een schoenentic heeft. ;)

Mijn kind heeft 'hmmm' en 'bah' ineens helemaal door. Tot nu toe vooral veel hmmm bij het eten. Een hap zand is toch wel bah. O+ En voor ieder hapje even blazen.

Ik had van de week ineens een openbaring over een 'zo'n moeder word ik niet hoor' idee dat ik van te voren had. Ik vind mijn kind echt het allerliefst, leukst en knapst. En dan vind ik ook nog dat ik daar geheel objectief in ben. Van te voren had ik besloten dat ik zo eeeeeecht niet zou worden. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165336064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, ik ben teleurgesteld dat ik weer op dieet moet, dat lijkt me niet zo vreemd. En dat gevoel mag er ook zijn toch? De redenen om door te gaan met bv (zoals Wolks slechte groei en het feit dat we het beiden fijn vinden) wegen voor mij echter zwaarder dan de zwaarte van het dieet. Dat is een persoonlijke afweging en heeft niks te maken met algemeen heersende ideeën over wat goed moederschap is.

Dat hele borstvoeding versus geen borstvoeding is zo'n eindeloos negatief onderwerp waarbij niemand wat wint. Ik ben er echt klaar mee, ik houd het alleen nog maar bij mijzelf.

[..]

Ik heb er even over nagedacht, ik denk dat we eerst weer een paar weken op dieet gaan om te zorgen dat ze weer helemaal goed in haar vel komt en dat we daarna gaan kijken of ze misschien melkproducten via de bv wel kan verdragen. Het zo aan haar geven gaat in ieder geval niet goed, maar ze is ook weer niet acuut allergisch. Misschien is dit meer een intolerantie ofzo, ik weet het niet zo goed.

Ei en pinda gaan we in een later stadium proberen, wie weet gaat dat wel goed. En soja kan wel weer, dat is winst.
Ha ludann, probeer inderdaad eens of ze wel tegen melk kan via de borstvoeding. L kan ook niet tegen melk, maar is ook niet allergisch (hij slaapt er heel slecht van, heeft buikpijn en is algeheel niet lekker en dat is meteen over zonder melk). Maar het maakt voor hem niets uit of ik wél melk drink. Ik merk geen verschil met toen ik melkvrij at en nu (en nu ontbijt ik met brinta en drink ik karnemelk en eet eigenlijk alles).
pi_165336121
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:31 schreef Krisvc het volgende:
Ik gok op fase SQ. Of die jaren duurt weet ik niet. Vast over voor ze 16 is en een schoenentic heeft. ;)

Mijn kind heeft 'hmmm' en 'bah' ineens helemaal door. Tot nu toe vooral veel hmmm bij het eten. Een hap zand is toch wel bah. O+ En voor ieder hapje even blazen.

Ik had van de week ineens een openbaring over een 'zo'n moeder word ik niet hoor' idee dat ik van te voren had. Ik vind mijn kind echt het allerliefst, leukst en knapst. En dan vind ik ook nog dat ik daar geheel objectief in ben. Van te voren had ik besloten dat ik zo eeeeeecht niet zou worden. :')
Dat heb ik ook :D objectief gezien vind ik O het allerleukste kleinkind dat mijn ouders hebben (van de 12...) en denk dat zij daar nu ook zo over denken. Maar hij heeft dan ook nu zo'n leeftijd dat ook iedereen hem leuk vindt. Wel al reageren, maar nog niet echt echt vervelende eigenschappen. Maar ik ben nog wel zo realistisch om te weten dat dat nog gaat veranderen, en het nog maar de vraag is hoe leuk hij dan is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165336220
O maar dat L. het leukste kleinkind is en dat alle grootouders dat denken is hier een feit. :Y ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 15 september 2016 @ 11:14:26 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_165336244
er bestaat natuurlijk niet zoiets als objectiviteit in de beoordeling van leukheid van je eigen kind :+ da's maar goed ook trouwens ;)
disclaimer
pi_165336272
ja, inderdaad, da's maar goed ook. Zou zo sneu zijn voor alle ouders die niet de ouders zijn van mijn kinderen O-)
pi_165336809
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:37 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hier in OUD of specifiek in dit topic? :* .
Ik hoop niet dat het specifiek iets van dit topic is, want ik mis je verhalen over je cracker, kwak!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165338156
Haha Kris, heel herkenbaar. Ik snap ook echt niet dat andere mensen niet zien dat mijn kind toch écht de leukste van het hele stel is. :{w Hmm en bah (al langer) hoor ik hier ook de hele tijd. Als ze een foto van een konijn met een wortel ziet wijst ze ernaar en zegt 'hmmm'. Bij water dat ze over zichzelf heen gooit als ze slordig drinkt 'bah'. Zo leuk. O+
  donderdag 15 september 2016 @ 13:01:36 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_165338412
Als je een blond kind hebt zou ik er mee naar Griekenland gaan. Dan wordt je subjectieve gevoel constant bevestigd O+ _O-
disclaimer
pi_165340336
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
Als je een blond kind hebt zou ik er mee naar Griekenland gaan. Dan wordt je subjectieve gevoel constant bevestigd O+ _O-
In Azie ook :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 september 2016 @ 14:45:42 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_165340351
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:44 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

In Azie ook :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- O+
disclaimer
pi_165340358
Fazz, jouw F O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165340855
Die foto Fazz :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_165341050
Dicht dan maar? :W
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')