abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165093147
Ik moet totaal 400 uur (onbetaald :'( ) stage lopen, op het moment ben ik 9 uur per dag in het bedrijf aanwezig (incl 1 uur pauze waarvan ik 30 min oversla om een half uurtje eerder weg te kunnen naar mijn 2e baan, druk druk druk) maar nu zat ik eens te denken, telt de pauze nou wel of niet mee voor die 400 uur? als dat wel zo is heb ik aan het eind van de rit een weekje vrij ipv direct weer terug naar school .-.

ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet

Ps
Ik heb mijn stage begeleider al een mailtje gestuurd maar ik heb nog geen antwoord gekregen D:
pi_165093166
Jij komt er wel!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_165093170
Natuurlijk niet.
  Forum Admin zondag 4 september 2016 @ 21:56:27 #4
35723 crew  GGMM
pi_165093210
Wat een geweldige stagiair ben jij zeg! :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 4 september 2016 @ 21:56:42 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165093221
Woon-werk verkeer zou ik ook meerekenen als ik jou was.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 4 september 2016 @ 21:57:20 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_165093313
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2016 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
Woon-werk verkeer zou ik ook meerekenen als ik jou was.
Ik wilde het net zeggen. _O-
With a Song in my heart and a smile on my face...
  zondag 4 september 2016 @ 22:06:38 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_165093606
Buiten de azijnzeikers hier in dit topic: hoe vul jij je pauze in?
pi_165094784
Nee.. Je uren zijn hetzelfde als die van "voltijd" werknemers. Met 8 uur per dag kom je op een 40 urige werkweek. Uurtje pauze is voor je eigen tijd.
  zondag 4 september 2016 @ 23:26:52 #10
438758 zeer
Opritsjniki
pi_165095826
Je hebt toch een stagecontract met daarop het aantal uur staan?
  maandag 5 september 2016 @ 05:14:30 #11
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_165097349
Wat denk je zelf?
Pauze is tijd voor je zelf dus telt niet mee, jij moet nog veel leren. :')
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_165097795
Wat hier gezegd wordt: pauze is in je eigen tijd. Het zou wat zijn: dan kon ik op een dag 7 uur pauze houden en een uurtje werken voor de vorm en dan de uren volmaken.

Ja zo werkt het niet. Welkom in de echte wereld.
pi_165099169
TS stelt een normale vraag en iedereen moet hem zo nodig afzeiken hoor :')

FOK! :')
pi_165099329
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:15 schreef bamibij het volgende:

Het mag toch duidelijk zijn dat TS geen minuut langer wil blijven dan strikt noodzakelijk!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_165103809
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 05:14 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Wat denk je zelf?
Pauze is tijd voor je zelf dus telt niet mee, jij moet nog veel leren. :')
Technisch wel, al voelt voor mij pauze in een kantoor totaal niet als tijd voor jezelf :')
  maandag 5 september 2016 @ 14:39:09 #16
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_165103820
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:18 schreef DoubleDip het volgende:
Wat hier gezegd wordt: pauze is in je eigen tijd. Het zou wat zijn: dan kon ik op een dag 7 uur pauze houden en een uurtje werken voor de vorm en dan de uren volmaken.

Als van je negen tot zes werkt en een uur pauze hebt dan werk je acht uur op een dag. Dat uur pauze is tijd om wat voor jezelf te doen en even je gedachte van je werk af te zetten zodat je daarna weer fris verder kunt.
O en als jij 7 uur pauze wil houden op een dag be my cast, maar verwacht niet dat je die uren doorbetaald krijgt.
Dus wie moet hier nu in de echte wereld komen. :')
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_165107677
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2016 22:06 schreef TheThirdMark het volgende:
Buiten de azijnzeikers hier in dit topic: hoe vul jij je pauze in?
Ja echte hè?
Een beetje praten met collega's, water drinken en snel wat eten. het gebruikelijke zou ik zeggen

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:15 schreef bamibij het volgende:

Eindelijk iemand die het begrijpt :)

quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 10:26 schreef halfway het volgende:

[..]

Het mag toch duidelijk zijn dat TS geen minuut langer wil blijven dan strikt noodzakelijk!
Ik wil zo snel mogelijk weg zodat ik kan beginnen met mijn 2e baan (wat ik al deed voor de stage). op het moment werk ik 12-14 uur per dag dus ga ik eerder weg zodat ik eerder met baan 2 kan beginnen en dus misschien 30 min wat voor mijzelf kan doen. Dit heb ik ook ongeveer in mijn eerste post gezegd, maarja dat stukje leest niemand....

Echt mensen wat een kut reacties geven jullie (de goeden niet te na gesproken natuurlijk), dit is gewoon een normale vraag, mijn klasgenoten wisten het ook niet zeker dus ik vraag het even na voor de zekerheid om alleen maar de wind van voren te krijgen.
Ik loop geen stage op kantoor maar in een fabriek (niveau 4 werktuigbouwkunde) dus natuurlijk krijg ik als onbetaalde stagiair de zware rot klusjes. vervolgens kan ik doodop verder met mijn 2e baan om daarna te slapen en alles opnieuw te doen. dus natuurlijk wil ik sneller stoppen als dat kan, dit laat ik merken in het bedrijf zelf natuurlijk. gewoon lachen en doorwerken :{

Maarja, ik heb mijn antwoord inmiddels ontvangen. het komt er op neer dat het met degene moet overleggen die mij in het bedrijf begeleidt, bij sommige stages kun je de pauze er wel bij optellen namelijk.
  maandag 5 september 2016 @ 17:51:39 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165107748
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:18 schreef DoubleDip het volgende:

In de echte wereld word je sinds 1863 gecompenseerd voor je werk.

TS: als je er mee weg komt kan het. Of het correct is is verder niet jouw probleem.
  dinsdag 6 september 2016 @ 06:19:10 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_165120537
Zo gek is de vraag niet, mensen. Nota bene toen ik nog student was werkte ik in een machinefabriek waar je doorbetaalde pauzes had.
  dinsdag 6 september 2016 @ 06:33:53 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165120557
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2016 06:19 schreef Reya het volgende:
Zo gek is de vraag niet, mensen. Nota bene toen ik nog student was werkte ik in een machinefabriek waar je doorbetaalde pauzes had.
ik ook, en een energiecentrale en lasbedrijven. Met de instelling van ts herrineren ze je later als die luilak ipv de leuke stagair.

Mijn huidige baan heb ik via een stageplek. En die heb ik niet omdat ik er zo snel mogelijk weg wilde.
pi_165135004
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 06:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik ook, en een energiecentrale en lasbedrijven. Met de instelling van ts herrineren ze je later als die luilak ipv de leuke stagair.

Mijn huidige baan heb ik via een stageplek. En die heb ik niet omdat ik er zo snel mogelijk weg wilde.
Wat is er mis met mijn instelling? ik werk een half uur aan pauzes door om eerder naar een andere baan te gaan...wat is daar lui aan? Ik heb die mensen daar mijn situatie ook uitgelegd en die hebben daar wel begrip voor.
pi_165138708
het antwoord is nee TS, maar wel props dat je ook nog een tweede baan hebt. Ik snap het wel, onbetaalde stage is sowieso erg vervelend. Imo zou je gewoon een stagevergoeding moeten krijgen. Natuurlijk maakt dat ook gemotiveerder, daar is niets mis mee. Voor werk moet ook wat tegenover staan.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 6 september 2016 @ 22:11:49 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165139036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:07 schreef Eenskijken het volgende:
het antwoord is nee TS, maar wel props dat je ook nog een tweede baan hebt. Ik snap het wel, onbetaalde stage is sowieso erg vervelend. Imo zou je gewoon een stagevergoeding moeten krijgen. Natuurlijk maakt dat ook gemotiveerder, daar is niets mis mee. Voor werk moet ook wat tegenover staan.
Als je als werktuigbouwkundige student geen stagevergoeding krijgt heb je toch echt iets verkeerd gedaan. Ik heb bij al mijn stage's, inclusief die ik op het VMBO deed, betaald gekregen.
Ben het verder met je eens.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:56 schreef xzeria het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn instelling? ik werk een half uur aan pauzes door om eerder naar een andere baan te gaan...wat is daar lui aan? Ik heb die mensen daar mijn situatie ook uitgelegd en die hebben daar wel begrip voor.
Niets, dat deed ik zelf ook. Lekker 8 uur stage lopen, gaten boren, balken sjouwen, dingen lassen van half 8 tot half 5 om daarna om 5 uur vakken te vullen tot 8 of 9 uur.
Je pauze als werkuur zien gaat simpelweg niet gebeuren. Als je toruwens doorwerkt in de pauze, wie let er dan op jou? Je moet je ook eens afvragen of je wel in je eentje in zo'n hal wilt staan. Een ongeluk is zo gebeurd en als je een half uur op je collega's moet wachten tot ze terugkomen kan het al te laat zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')