abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2016 @ 11:01:03 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_165099726
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 01:43 schreef Oversight het volgende:
_O- Maar volgens NASA moeten we nog een oplossing zien te vinden om door de "van Allen Belt" heen te komen als mensen, en zover zijn we nog niet.

En de Apollo missies dan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_165099754
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 11:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb je het filmpje gezien?
  maandag 5 september 2016 @ 11:06:00 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_165099798
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb je het filmpje gezien?
Yup. En aan de edits en teksten te zien is het gemaakt door iemand die denkt dat de maanlanding een Hoax is. Aangezien ik (vrij zeker) weet dat Oversight geen maanlanding-hoax-believer is vraag ik me af waarom hij dat filmpje post mbt het feit dat de Apollo missies gewoon prima gingen en geen enkele astronaut overleden is aan de straling en (naar mijn weten) ook geen elektronica is gesneuveld.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_165100017
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 11:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Yup. En aan de edits en teksten te zien is het gemaakt door iemand die denkt dat de maanlanding een Hoax is. Aangezien ik (vrij zeker) weet dat Oversight geen maanlanding-hoax-believer is vraag ik me af waarom hij dat filmpje post mbt het feit dat de Apollo missies gewoon prima gingen en geen enkele astronaut overleden is aan de straling en (naar mijn weten) ook geen elektronica is gesneuveld.
Ik dacht juist dat ze die NASA man belachelijk maakten... Maar jij hebt gelijk.
  maandag 5 september 2016 @ 11:28:03 #30
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_165100086
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:04 schreef Gruj0 het volgende:
Man man man, wat een artikel maar weer. De Russische progressie op dit gebied wordt weer steevast buiten beschouwing gehouden.

De kans is groter dat Rusland (Roskosmos) eerder met een nieuw ruimtevaartuig en een krachtig, voor Mars geschikt SLS systeem over de brug komt dan Europa (ESA).
(Het ruimtevaartuig Federatie + draagraket Angara A5).
Tja uiteindelijk zal bijna iedereen er eerder zijn dan de ESA, maar de Russen komen ook niet echt van de grond hoor. Wat zij geplanned hebben aan draagkracht komt bij lange na niet in de buurt van de falcon heavy of SLS. Los nog even van het feit dat ze er simpelweg de centen niet voor hebben om meer te doen dan hun oude spul upgraden.
Ik ga naar huis.
  maandag 5 september 2016 @ 11:28:48 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_165100094
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:23 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De aarde komt eens aan zijn einde. Ruimtevaart is de enige kans om de mensheid een kans te geven op een voortbestaan.
Eens, maar mensen op mars is meer een prestigeproject. Voor dat geld kan je ook tientallen sondes naar verschillende planeten en manen sturen zoals Europa, een maan die ook een goede kandidaat is voor buitenaards leven.

En als permanente basis is de maan volgens mij handiger dan mars. Tegen de tijd dat we mensen naar mars kunnen sturen (20 tot 30 jaar later) verwacht ik dat we ook wel robots zullen hebben die allerlei menselijke handelingen kunnen verrichten op mars. En je bespaart echt ziek veel geld als je alleen maar robots hoeft te sturen in plaats van mensen.

Ik denk dat mensen op mars pas in 2050 gaat gebeuren, misschien later. Niet voordat robots daar al enig werk hebben verricht om de aankomst van mensen makkelijker te maken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 5 september 2016 @ 11:31:42 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_165100138
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat ze die NASA man belachelijk maakten...
Ah ok.. hmm Ik denk dat dit zo'n dingetje is waar ze adhv uit context gehaalde interviews mensen proberen te overtuigen dat NASA een hoax organisatie is, dat mensen nooit in de ruimte zijn geweest.. etc.. Flat Earthers lijken tegenwoordig soortgelijke filmpjes te posten.

Er zijn natuurlijk gewoon goede redenen waarom men extra bescherming wil toepassen voor die stralingsbanden.

1. Elektronica is tegenwoordig kleiner en gevoeliger dan de gigantische computerbakken van vroeger.
2. De veiligheidsmarges liggen anno 2016 veel hoger dan in de jaren '50.
3. Ik denk dat men een efficiëntieslag wil maken door dwars door de van Allen belts heen te gaan ipv een beetje er omheen te vliegen zoals tijdens de maanmissies. De kans is groot dat de aarde je enige gravity assist is dus je moet er dwars doorheen gaan om een rechte lijn met Mars te halen. Dat werkt voor wetenschappelijke satellieten dus best aardig maar nu moeten ook mensen door de heftigste regio's van de belt. Op Mars aanlanden met fase 3 leukemie is wel een domper denk ik.
  maandag 5 september 2016 @ 11:43:56 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165100341
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Helaas kan ik hem niet meer vinden. Maar het kwam erop neer dat een beschaving in de komende miljarden jaren waarschijnlijk wel kan leren om van zwarte gaten te leven, gezien daar energie vandaan komt. Vervolgens kun je met heel weinig energie afkomstig van die zwarte gaten blijven overleven zolang je maar in een computer achtig ding zit. Als de energie nog minder wordt met de tijd dan kun je zo alsnog in normale snelheid blijven denken door je tijd perceptie aan te passen. We hebben het nu over tijden van duizenden malen de huidige leeftijd van het heelal. Met relatief weinig stroom per persoon vergeleken biologische lichamen in ons huidige verspillende universum, kan 1 zo'n zwart gat al tientallen miljarden menselijke bewustzijnen ondersteunen en dat in combinatie met de gigantische onvoorstelbare hoeveelheid tijd op dat moment maakte dat de kans groter is dat we al na dit moment leven dan op het moment. Honderden miljarden jaren kijken naar duisternis is ook kut dus vandaar de vr omgeving.
Oh, dacht eerst dat je Nick bostrom's idee bedoelde, maar dit lijkt meer op een omgekeerd doomsday argument.
are we infinite or am I alone
pi_165100480
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 11:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah ok.. hmm Ik denk dat dit zo'n dingetje is waar ze adhv uit context gehaalde interviews mensen proberen te overtuigen dat NASA een hoax organisatie is, dat mensen nooit in de ruimte zijn geweest.. etc.. Flat Earthers lijken tegenwoordig soortgelijke filmpjes te posten.

Er zijn natuurlijk gewoon goede redenen waarom men extra bescherming wil toepassen voor die stralingsbanden.

1. Elektronica is tegenwoordig kleiner en gevoeliger dan de gigantische computerbakken van vroeger.
2. De veiligheidsmarges liggen anno 2016 veel hoger dan in de jaren '50.
3. Ik denk dat men een efficiëntieslag wil maken door dwars door de van Allen belts heen te gaan ipv een beetje er omheen te vliegen zoals tijdens de maanmissies. De kans is groot dat de aarde je enige gravity assist is dus je moet er dwars doorheen gaan om een rechte lijn met Mars te halen. Dat werkt voor wetenschappelijke satellieten dus best aardig maar nu moeten ook mensen door de heftigste regio's van de belt. Op Mars aanlanden met fase 3 leukemie is wel een domper denk ik.
De wetenschappelijke satellieten kunnen natuurlijk ook nog steeds door die belt vliegen, dus voor zo'n capsule moet het ook niet een onmogelijke stap zijn. Dat de Apollo en platte Aarde samenzweringen nog steeds zo populair zijn is mij een raadsel. Ik zie onze reptiele overlords al maniakaal lachen dat ze de domme massa hebben geleerd dat de aarde plat is ipv rond.
pi_165101665
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
We gaan nooit naar mars. Deze man legt uit waarom.
Ik heb niet de hele video bekeken maar wel grote stukken.. maar waar zegt hij dan dat we nooit naar Mars gaan? Omdat Nasa te veel twijfelt?
Alpha kenny one
pi_165101908
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:46 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik heb niet de hele video bekeken maar wel grote stukken.. maar waar zegt hij dan dat we nooit naar Mars gaan? Omdat Nasa te veel twijfelt?
Niet omdat Nasa twijfelt, maar omdat alle plannen voor mars andere projecten moeten goedpraten. Een tussenstop op het ISS bijvoorbeeld, of een maanbasis, of superraketten die nog uitgevonden moeten worden of een helemaal belachelijke tussenstop op een van Mars haar manen. Het doel is niet hoe kom ik van A naar M, maar hoe gebruik ik X,Y en Z om van A naar M te gaan.
pi_165102872
NASA onthult de drie stapjes naar Mars

Foto 2500 kilometer vanaf Mars geschoten

De ruimtevaartorganisatie zet de strategie uiteen voor een bemande missie naar Mars. En die strategie telt drie stapjes. Het is een hele onderneming: een bemande missie naar Mars. Alleen de reis is al een uitdaging. Je bent zeker 240 dagen onderweg. En eenmaal op Mars moet je roeien met de riemen die je hebt; op de rode planeet groeit bijvoorbeeld geen voedsel en er is ook geen onderdelenshop voor als er iets kapot gaat. En als je eenmaal uitgekeken bent op de rode planeet, wacht je een reis van weer zeker 240 dagen terug. Het vraagt nogal wat van de mens en van de tot op heden ontwikkelde technologie.

Toch ziet de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie het wel zitten, zo’n bemande missie naar Mars. Tegelijkertijd erkent NASA dat er nog een hoop werk aan de winkel is voor het zover is. Daarom heeft deze een strategie ontwikkeld die de Amerikanen op Mars moet brengen. En die strategie telt drie stappen.

Stap 1: op aarde
De eerste stap klinkt misschien niet zo spannend. Deze stap draait om onderzoek op aarde. Denk aan onderzoek naar de menselijke gezondheid en psyche (wat doet het lichamelijk en geestelijk met een mens wanneer je bijna 500 dagen in een ruimtecapsule zit?), maar ook onderzoek naar de systemen die onderweg en op Mars water, voedsel en zuurstof moeten leveren. Nog zo’n belangrijk onderzoek is naar 3D-printers. Want die gaan zeker mee naar Mars. Als er iets kapot gaat of vergeten wordt, kan het aan boord geprint worden.

Deze stap is al in volle gang. Een mooi voorbeeld is Hi-SEAS: een gesimuleerde Marsmissie op Hawaii. Eind augustus vestigden zes ‘astronauten’ zich op een afgelegen plek op Hawaii. Ze zullen er een jaar lang in een Mars-achtige omgeving wonen, werken en experimenteren. Dat betekent: een groot deel van de dag in een kleine ruimte doorbrengen, beperkt en vertraagd contact met het thuisfront, beperkte toegang tot water en alleen in een ruimtepak naar buiten. Het doel? Achterhalen wat ervoor nodig is om deze mensen zowel fysiek als geestelijk gezond te houden.

Stap 2: in de ruimte
Tijdens deze stap wordt geëxperimenteerd in de ruimte, maar wel relatief dicht bij de aarde, zodat astronauten binnen enkele dagen huiswaarts kunnen keren. Onder deze stap vallen tests met Orion (het ruimtevaartuig waarmee astronauten naar Mars zullen vertrekken) en het bijbehorende lanceersysteem (SLS). Maar ook het bezoeken van een stukje van een planetoïde behoort tot deze stap. Net als experimenten in het internationale ruimtestation. Ook aan deze stap wordt gewerkt. Orion heeft al de nodige tests ondergaan en het lanceersysteem SLS wordt momenteel gebouwd.

Stap 3: onafhankelijk van de aarde
Voortbouwend op onderzoek in het ISS en andere experimenten uit stap twee moeten we uiteindelijk geheel onafhankelijk worden van de aarde. Dat betekent dat astronauten die naar Mars gaan zelfvoorzienend moeten zijn: zelf voedsel verbouwen en geholpen door grondstoffen afkomstig van Mars zelf bijvoorbeeld bouwmaterialen en brandstof maken.

Ook aan deze stap wordt al gewerkt. Een mooi voorbeeld zijn Marslanders zoals InSight en ExoMars: de technologie die hiertoe ontwikkeld wordt, kan ook straks weer worden benut. Bovendien geven deze Marsmissies ons meer inzicht in hoe Mars in elkaar steekt en wat de planeet ons aan grondstoffen te bieden heeft.

Uitdagingen
Het moge duidelijk zijn: er is nog heel wat werk aan de winkel. “De belangrijkste uitdaging is de bemanning gedurende missies die tot wel 1100 dagen kunnen duren, veilig houden,” zo schrijft NASA. Dat betekent dat gezondheidsrisico’s die verband houden met gewichteloosheid en straling onderzocht moeten worden. Dat er gekeken moet worden naar de betrouwbaarheid van systemen die een rol spelen bij het produceren van zuurstof, voedsel en water. Dat er nagedacht moet worden over de technologie om het Marsoppervlak na de missie op Mars weer te verlaten. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar ondanks al die uitdagingen heeft NASA er vertrouwen in. “We weten dat deze uitdagingen op te lossen zijn.”

Het epistel (zie link beneden) van NASA gaat vooraf aan besprekingen met het Amerikaanse Congres. Tijdens die besprekingen komt het budget van NASA aan bod. Want de Marsmissie is niet alleen een uitdaging voor onze technologie en het menselijk lichaam, maar ook voor de portemonnee. Grote vraag is of de Amerikaanse overheid die uitdaging aan wil gaan.

https://www.scientias.nl/nasa-onthult-de-drie-stapjes-naar-mars/

Het epistel: https://www.nasa.gov/site(...)eps-20151008_508.pdf

[ Bericht 7% gewijzigd door George_Zina op 05-09-2016 14:05:53 ]
  maandag 5 september 2016 @ 16:32:59 #38
19194 Oversight
◢◤
pi_165105844
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het doel is niet hoe komen we op mars, maar hoe ontwikkelen we alle technieken om op mars te komen. Wat miljarden in overbodige stralingsbescherming is daar een perfect onderdeel van. Zelfs met een hele missie naar Mars en weer terug zitten de astronauten nog ruim onder de stralingsniveaus van heel wat ISS bewoners.
:{w Het ISS hangt in lower earth orbit, die komen niet high genoeg.

◢◤
  maandag 5 september 2016 @ 16:34:26 #39
19194 Oversight
◢◤
pi_165105876
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 11:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

*O* bingo, koelkast.

:') Die zijn nooit op de maan geweest.
◢◤
  maandag 5 september 2016 @ 16:35:37 #40
19194 Oversight
◢◤
pi_165105897
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 11:31 schreef SpecialK het volgende:

3. Ik denk dat men een efficiëntieslag wil maken door dwars door de van Allen belts heen te gaan ipv een beetje er omheen te vliegen zoals tijdens de maanmissies.
_O-

:') Teken eens een route?

◢◤
pi_165107052
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 11:28 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tja uiteindelijk zal bijna iedereen er eerder zijn dan de ESA, maar de Russen komen ook niet echt van de grond hoor. Wat zij geplanned hebben aan draagkracht komt bij lange na niet in de buurt van de falcon heavy of SLS. Los nog even van het feit dat ze er simpelweg de centen niet voor hebben om meer te doen dan hun oude spul upgraden.
Tja, als ze er wat flink wat geld (maar toch bescheiden in vergelijking met de VS) tegenaan zouden gooien, zouden ze in no time een heavy lift system hebben. Energia-Buran is ook in relatief korte tijd van de tekentafel naar een operationeel systeem gesjeesd.

Een bemande missie naar Mars zou een missie moeten zijn van de VS en RU samen.
Landen als de EU, JPN, CN zouden bij dat verbond ook welkom geheten moeten worden. Helaas zie ik dat de komende decennia's niet gebeuren. Er woedt namelijk een tweede Koude Oorlog, waarbij de eerste die een geslaagde bemande missie naar Mars weet te organiseren de winnaar zal zijn.
  maandag 5 september 2016 @ 18:31:04 #42
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165108972
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het doel is niet hoe komen we op mars, maar hoe ontwikkelen we alle technieken om op mars te komen. Wat miljarden in overbodige stralingsbescherming is daar een perfect onderdeel van. Zelfs met een hele missie naar Mars en weer terug zitten de astronauten nog ruim onder de stralingsniveaus van heel wat ISS bewoners.
? De dagelijkse dosis tijdens een reis naar mars zou zowat 4 keer hoger liggen dan die in het ISS. Denk niet dat veel personen zo lang in het ISS verbleven hebben.

are we infinite or am I alone
  maandag 5 september 2016 @ 19:07:26 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_165110076
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:34 schreef Oversight het volgende:

[..]

*O* bingo, koelkast.

:') Die zijn nooit op de maan geweest.
Grapje, toch? Of meen je dit?
  maandag 5 september 2016 @ 19:10:14 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_165110145
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:35 schreef Oversight het volgende:

[..]

_O-

:') Teken eens een route?

[ afbeelding ]
Zie je die binnenste band? Die kan je vermijden door met een hogere hoek weg te slingeren. Dus niet dwars door het midden. Zie je die buitenste rode ring. als je de bovenkant of onderkant pakt dan minimaliseer je de tijd waarin je blootgesteld staat aan straling.

Minder is beter.
  maandag 5 september 2016 @ 19:17:11 #45
19194 Oversight
◢◤
pi_165110321
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 19:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Grapje, toch? Of meen je dit?
:{ ik meen het.
◢◤
  maandag 5 september 2016 @ 19:18:12 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_165110343
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:17 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{ ik meen het.
Wow.. dat had ik niet achter je gezocht. Hoe lang geloof je dit al?
  maandag 5 september 2016 @ 19:18:47 #47
19194 Oversight
◢◤
pi_165110354
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 19:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zie je die binnenste band? Die kan je vermijden door met een hogere hoek weg te slingeren. Dus niet dwars door het midden. Zie je die buitenste rode ring. als je de bovenkant of onderkant pakt dan minimaliseer je de tijd waarin je blootgesteld staat aan straling.

Minder is beter.
:{w Er zijn meerdere redenen waarom dat niet lukt, ik zal er straks wat bij elkaar zoeken.

:') Feit blijft dat mens en machine de straling niet zouden overleven.
◢◤
  maandag 5 september 2016 @ 19:21:08 #48
19194 Oversight
◢◤
pi_165110400
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 19:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wow.. dat had ik niet achter je gezocht. Hoe lang geloof je dit al?
:{ Sinds Gary McKinnon de nasa hackte, daarna een boel research gedaan naar de zgn communicatie tussen apollo's en aarde, en dan kun je maar 1 conclusie trekken.
◢◤
  maandag 5 september 2016 @ 19:22:28 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_165110431
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:18 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w Er zijn meerdere redenen waarom dat niet lukt, ik zal er straks wat bij elkaar zoeken.

:') Feit blijft dat mens en machine de straling niet zouden overleven.
Feit is dat ze het tijdens de Apollo missies hebben overleefd. Feit is dat ze regelmatig sondes sturen richting andere planeten en richting de zon en die moeten ook allemaal door die Van Allen Belt heen en die lijken ook onbeschadigd er doorheen te komen.
  maandag 5 september 2016 @ 19:30:44 #50
19194 Oversight
◢◤
pi_165110603
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 19:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Feit is dat ze het tijdens de Apollo missies hebben overleefd.
:') Of dat ze er nooit doorheen zijn geweest, omdat ze de aarde nooit verlaten hebben.

quote:
Feit is dat ze regelmatig sondes sturen richting andere planeten en richting de zon en die moeten ook allemaal door die Van Allen Belt heen en die lijken ook onbeschadigd er doorheen te komen.
:{w Sonde's kun je aardig inpakken en afschermen in lood, iets wat te zwaar is voor een compartiment groot genoeg voor mensen, er zijn uitgebreide berekeningen te vinden die je laten zien hoeveel brandstof je nodig zou hebben om een met lood beschermde capsule de lucht in te krijgen, en de wetenschappers is het nog niet gelukt om dat mogelijk te maken.
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')