abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:50:16 #201
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165511060
Kostgeld :')
pi_165511777
Ik hoefde ook geen kostgeld betaald, deed het gewoon uit me eigen.

Toen een van mijn ouders overleed heb ik toen bijna al mijn loon in het huishouden gestopt om het draaiende te houden. Geven en nemen noem je dat.

Helaas zien de gemiddelde 40-50 plussers dat niet in.
pi_165526305
Ik betaal elke maand 100 euro. En ik schiet af en toe bij waar nodig. Er zijn mensen die 500 euro kostgeld betalen per maand dan kan je gewoon beter een ghetto flatje gaan huren in of andere achterstandswijk.
  zaterdag 24 september 2016 @ 09:38:07 #204
3542 Gia
User under construction
pi_165530940
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:01 schreef Heisenberg77 het volgende:
Ik betaal elke maand 100 euro. En ik schiet af en toe bij waar nodig. Er zijn mensen die 500 euro kostgeld betalen per maand dan kan je gewoon beter een ghetto flatje gaan huren in of andere achterstandswijk.
Mee eens. Ik zou ook niet meer dan 200 - 250 vragen en sowieso pas boven de 700 euro en pas als ze niet meer studeren maar fulltime werken.
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:04:31 #205
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_165531276
Oh en stiefdochters kunnen altijd in natura betalen *O*
pi_165531834
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:01 schreef Heisenberg77 het volgende:
Ja inderdaad, maar dat moet ook maar net kunnen met die wachtlijsten voor huurwoningen.
pi_165533233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:23 schreef Redbullkid het volgende:
Ik hoefde ook geen kostgeld betaald, deed het gewoon uit me eigen.

Toen een van mijn ouders overleed heb ik toen bijna al mijn loon in het huishouden gestopt om het draaiende te houden. Geven en nemen noem je dat.

Helaas zien de gemiddelde 40-50 plussers dat niet in.
Wat bazel je nou. Jij weet niet hoeveel 40 of 50 plussers minstens hetzelfde deden als wat jij nu beweert. Faalklacht.
pi_165568672
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:26 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat bazel je nou. Jij weet niet hoeveel 40 of 50 plussers minstens hetzelfde deden als wat jij nu beweert. Faalklacht.
Toen alles er wat rooskleuriger bij lag ja. Toen kon je makkelijker en goedkoper een huis krijgen, nu niet meer.

Faalgeneratie :')
pi_165570972
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 08:29 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Toen alles er wat rooskleuriger bij lag ja. Toen kon je makkelijker en goedkoper een huis krijgen, nu niet meer.

Faalgeneratie :')
6 jaar lang maximaal stufi lenen en dat inleggen bij de aankoop van je huis, terwijl je verzwijgt dat je een studieschuld hebt (geen BKR registratie) _O_ _O_
pi_165571402
Ik moest lachen om die eerste reacties. Het woord sparen is ze blijkbaar vreemd. "Alles voor de leuk/lol." "Alles voor jezelf te besteden." Stelletje broodmongolen. _O-
pi_165571466
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:19 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

6 jaar lang maximaal stufi lenen en dat inleggen bij de aankoop van je huis, terwijl je verzwijgt dat je een studieschuld hebt (geen BKR registratie) _O_ _O_
En maar klagen op de 'verwende' jeugd heh :')
pi_165572979
Weer zo'n jostietopic van TS. :')
pi_165581861
Men moet gewoon werken!! :Y
pi_165624273
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Mee eens. Ik zou ook niet meer dan 200 - 250 vragen en sowieso pas boven de 700 euro en pas als ze niet meer studeren maar fulltime werken.
Maar wauw Je wilt niet weten hoe erg ik cringe als mn vader schreeuwt om geld

Gaat ook echt om tientjes no joke
kreeg bijvoorbeelt een 250 euro bonus van het uwv ondanks dat ik schulden heb vond dit wel erg nice want ik draag echt maar ook echt 2 naar oude nikes waarbij de zijkanten van de zolen zijn ehm.. platgelopen?? je weet wel dat ze niet symmetrisch zijn

wauw toen hij horde dat ik die bonus kreeg onstont er hommelles hier ey :D Heb hem 100 gegeven

tis zoals een maatje van me zei net als de film land of the dead waarbij ze zombie experiment doen met vlees en da die zombie vergeet da hij 1 seconde gelede is gevoerd

dit dede ze ook bij south park lol met die zwervers meteen vergaten ze hoeveel je gaf enzo lol

bedankt voort ranten btw Fok!
pi_165624341
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:07 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Nee maar ik douche ook dagelijks, mijn kleren worden gewassen, ik laad mijn elektrische apparatuur op, poets mijn tanden en stijl of krul mijn haren om de zoveel dagen. Ook gebruik ik internet en af en toe de vaste telefoon etc.
200 euro is niet veel vind ik voor alle onkosten die ik veroorzaak.
ja en je eet ook dagelijks mee toch?
wij wone nie eens zo groot en letterlijk alles gaat in mijn vaders zijn zak 250 +100 voor deze maand bonus betaald omdat ik extra kreeg maar moet wel zelf dagelijks boodschappen doen en zelf koken
  woensdag 28 september 2016 @ 16:50:42 #216
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_165627144
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:20 schreef Torstein het volgende:

[..]

Maar wauw Je wilt niet weten hoe erg ik cringe als mn vader schreeuwt om geld

Gaat ook echt om tientjes no joke
kreeg bijvoorbeelt een 250 euro bonus van het uwv ondanks dat ik schulden heb vond dit wel erg nice want ik draag echt maar ook echt 2 naar oude nikes waarbij de zijkanten van de zolen zijn ehm.. platgelopen?? je weet wel dat ze niet symmetrisch zijn

wauw toen hij horde dat ik die bonus kreeg onstont er hommelles hier ey :D Heb hem 100 gegeven

tis zoals een maatje van me zei net als de film land of the dead waarbij ze zombie experiment doen met vlees en da die zombie vergeet da hij 1 seconde gelede is gevoerd

dit dede ze ook bij south park lol met die zwervers meteen vergaten ze hoeveel je gaf enzo lol

bedankt voort ranten btw Fok!
Jezus doe eens wat aan je Nederlands. Niet gek dat je pa geld van je wil zien, misschien spaart 'ie voor een cursusje.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_165627291
Dat je niet leert met geld om te gaan als je geen kostgeld hebt betaald vind ik onzin. Kan prima met geld omgaan en nooit kostgeld betaald. Heb bovendien gewoon meegeholpen in het huishouden toen ik nog thuis woonde. Lijkt me wel redelijk.
pi_165628027
Ik vind het onredelijk als ouders die zelf gewoon vermogend zijn kostgeld gaan vragen aan (studerende) kinderen. Als de ouders zelf het huishouden niet kunnen onderhouden heb ik er nog enigszins begrip voor, maar zelfs dan is dat aan die ouders te wijten en niet aan die kinderen.

Zelfs als je kind tijdens zijn studententijd 1-2k netto binnenharkt en nog in ouderlijk huis woont, vind ik het onredelijk om vervolgens kostgeld te eisen. Het is je bloedeigen kind, gun hem die goedkope woonlasten zodat hij tijdens zijn studententijd wat kan sparen en niet zoals het gros met een dikke studieschuld aan zijn carrière begint.
The road to success is always under construction.
pi_165628030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:58 schreef DoubleDip het volgende:
Dat je niet leert met geld om te gaan als je geen kostgeld hebt betaald vind ik onzin. Kan prima met geld omgaan en nooit kostgeld betaald. Heb bovendien gewoon meegeholpen in het huishouden toen ik nog thuis woonde. Lijkt me wel redelijk.
Is babyboomer praat. Ze komen zelf wel aan de beurt als ze 80+ zijn :)
pi_165712218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:50 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Jezus doe eens wat aan je Nederlands. Niet gek dat je pa geld van je wil zien, misschien spaart 'ie voor een cursusje.
Hij*

Hier, Taal Nazi.
pi_165713196
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:58 schreef DoubleDip het volgende:
Tsja het is Nibud en aan hen deskundigheid twijfel ik wel vaker. Zij beweren bv dat studenten 50 euro per maand aan vervoer uitgeven? Nou mij niet gezien :') meeste studenten gaan volgens mij vrijdag naar huis (en dan niet eens elke week) en als ze op zondag terugkomen betalen ze ook maar 60%.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2016 18:47:18 ]
pi_165713691
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:49 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

99% van de ouders verkoopt het gewoon en gaat daarna huren. Vervolgens is alles al op gemaakt aan vakanties en andere luxe shit. Zeker de mensen van 40 - 60 van dit moment zijn zo.
Ik ken er werkelijk geen een die dat doet, waarom zouden ze ook?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_165714045
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:47 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Tsja het is Nibud en aan hen deskundigheid twijfel ik wel vaker. Zij beweren bv dat studenten 50 euro per maand aan vervoer uitgeven? Nou mij niet gezien :') meeste studenten gaan volgens mij vrijdag naar huis (en dan niet eens elke week) en als ze op zondag terugkomen betalen ze ook maar 60%.
Treinkaartje Zwolle-A'dam is nog best duur, maar daar heb jij als thuiswonende toch geen zicht op verder.
pi_165723056
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik ken er werkelijk geen een die dat doet, waarom zouden ze ook?
Ik ken er minstens 10.
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:07:39 #225
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_165725888
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:52 schreef Torstein het volgende:

[..]

Hij*

Hier, Taal Nazi.
Dit is gewoon een gereduceerde vorm van een persoonlijk voornaamwoord. Het is een zeer gebruikelijke manier om wat meer variatie aan te brengen in informele communicatie.

Ken je feiten.

Overigens is het 'taalnazi' en is er geen enkele reden om na een komma een hoofdletter te gebruiken.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')