Hier staat me nog vaag iets van bij uit de tijd dat ik voor m'n studie met 8086 assembler werkte, begin jaren negentig.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:12 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je hebt op zich gelijk maar dit trucje werkt wel. Als je de extensie .exe van een executable hernoemt naar .com dan werkt die executable nog steeds. Sterker nog, je kunt de extensie zelfs veranderen naar .bat of .cmd en nog werkt het.
Met MASM (en TASM) kon je (en kun je) ook .exe bestanden maken hoor. Sterker nog, met de linker van MASM genereerde je eerst een .exe en die kon je dan mits geschikt (tiny memory model) met EXE2BIN omzetten naar een .com bestand. Bij Borland's TASM had je (c.q. heb je) die utility niet meer nodig want de linker van Borland kan met de optie /t direct een .com bestand maken.quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hier staat me nog vaag iets van bij uit de tijd dat ik voor m'n studie met 8086 assembler werkte, begin jaren negentig.
Dat waren natuurlijk altijd .com files maar je kon inderdaad de extensie veranderen in die van een andere executable.
Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2016 22:09 schreef gepromoveerT het volgende:En voortaan eerst een kopie maken van je regedit voor je erin gaat klooien
Ik vrees dat de TS zijn pc al uitgezet heeft of herstart aangezien het akelig stil blijft.quote:Op zondag 4 september 2016 10:32 schreef Pharkus het volgende:
Regedit.exe hernoemen naar regedit.exefile
Of een batch file maken.
Of een .reg file maken met de juiste fix (hoewel die misschien ook niet opstart).
Dat zou dan zijn tweede niet zo handige actie zijn.quote:Op zondag 4 september 2016 10:36 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik vrees dat de TS zijn pc al uitgezet heeft of herstart aangezien het akelig stil blijft.
quote:Op zaterdag 3 september 2016 22:45 schreef vaduz het volgende:
[..]
Volgens het verhaaltje in de OP gaat het hier mis en krijgt TS regedit niet geopend.
Misschien handiger om een shellscriptje te schrijven dat de betroffen registersleutel hersteld?
Al is het misschien niet handig als de TS daar zelf mee gaat klooien, gezien zijn gebrek aan kennis.
quote:Op zaterdag 3 september 2016 22:58 schreef Bart het volgende:
[..]
Regedit is een exe, dus probeer het nog eens opnieuw.
Dan mag hij met een USB-stick en een andere computer een ISO downloaden zodat hij Windows opnieuw kan installeren.quote:Op zondag 4 september 2016 00:33 schreef Nattekat het volgende:
En ik hoop voor TS dat hij zijn computer niet uit heeft gezet, want dan heeft hij echt een probleem
Ja, maar dat zou je hem minder kwalijk kunnen nemen (of hij zichzelf). Ik kan me voorstellen dat een complete leek niet begrijpt waarom het uitzetten van je PC in zo'n geval een slecht idee is, dat het een slecht idee is om met het register te rotzooien zonder dat je weet wat je doet zou iedereen moeten begrijpen. Microsoft geet nota bene nog een - voor de meeste mensen compleet overdreven - waarschuwing dat er van alles serieus mis kan gaan als je prutst. Maar dan beleefd verwoord. Je kan niet de eerste keer het register openen zonder die melding te krijgen.quote:Op zondag 4 september 2016 10:37 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat zou dan zijn tweede niet zo handige actie zijn.
Ja, maar dat gaat hij niet uitvogelen als hij zijn PC niet kan opstarten, in het beste geval leent hij dan even iemand anders zijn laptop en zoekt hij dat op.quote:Op zondag 4 september 2016 14:10 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Maar....er blijft hoop!![]()
![]()
![]()
Start de pc op en pomp op F8
Ga naar veilige modus met opdrachtprompt
Daar aangekomen voer in CD \
Nu: CD windows
Dan: rename explorer.exefile explorer.exe
en ben je daar toch, dan:
rename regedit.exefile regedit.exe
En hij doettet weer![]()
of....?![]()
Met cmd.exe dusquote:Op zondag 4 september 2016 14:10 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Maar....er blijft hoop!![]()
![]()
![]()
Start de pc op en pomp op F8
Ga naar veilige modus met opdrachtprompt
Daar aangekomen voer in CD \
Nu: CD windows
Dan: rename explorer.exefile explorer.exe
en ben je daar toch, dan:
rename regedit.exefile regedit.exe
En hij doettet weer![]()
of....?![]()
Ja, wacht effe, nu willen we wel weten hoe het is opgelost door die iemand!quote:Op maandag 5 september 2016 20:49 schreef RogerSanchez het volgende:
Inmiddels opgelost, even door iemand na laten kijken. Leek me wel zo verstandig gezien mijn gebrek aan kennis op dat gebied. Mag een slotje op;).
Om er toch maar effe op in te gaan; was een geintjequote:
Jij verwacht dat iemand, die nog te dom is om na te denken over wat ie doet, een systeembackup heeft? Ik moet toegeven dat je behoorlijk optimistisch bent over de gemiddelde computergebruiker danquote:Op zaterdag 3 september 2016 22:09 schreef gepromoveerT het volgende:
Je kan natuurlijk ook een systeem backup terugzetten
Dat begrijp ik niet. Leg eens uit oh Windows geweldenaar...quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:47 schreef Gutmensch het volgende:
Knap dat Windows überhaupt nog werkt als je .exe-files onuitvoerbaar maakt.
Daarom Windows op een relatief kleine partitie zetten, dan gaat het backuppen naar een extern schijfje lekker gemakkelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:20 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat iemand, die nog te dom is om na te denken over wat ie doet, een systeembackup heeft? Ik moet toegeven dat je behoorlijk optimistisch bent over de gemiddelde computergebruiker dan
Op zo'n moment kies ik sowieso voor een clean install. Fuck it.quote:
Ik weet het ook niet, aangezien er tal van besturingsssytemen zijn die geen .exe gebruiken lijkt het mij dat de computer geen .exe gebruikt voordat Windows wordt gestart.quote:Op maandag 5 september 2016 23:27 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Om er toch maar effe op in te gaan; was een geintje![]()
Als je de pc opstart weet ik echt niet of er, om bij de promt te komen, een exe wordt gebruikt.
Eigenlijk best wel een interessante vraag, maar ben te lui om het uit te zoeken.
Wil echter geen onzin verkopen op het internet.
wat ik zo lees is dat het begint met Winload.exe , echter zal die volledig onafhankelijk van het register werken aangezien die dan nog niet (helemaal) geladen is, dat komt pas ergens later:quote:Op maandag 5 september 2016 23:27 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Om er toch maar effe op in te gaan; was een geintje![]()
Als je de pc opstart weet ik echt niet of er, om bij de promt te komen, een exe wordt gebruikt.
Eigenlijk best wel een interessante vraag, maar ben te lui om het uit te zoeken.
Wil echter geen onzin verkopen op het internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |