Mooi ding! Lijkt me zeer fijn zo een 335i xDrive!quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:59 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben aan het denken om de chromen sierlijsten (mat)zwart te maken. Zou dit makkelijk gaan met van die wrap/folie? Iemand toevallig ervaring daarmee? Verder wil ik dan ook de nieren zwart, maar dat spreekt volgens mij voor zich. Hier heb ik wel al iets (betaalbaars) kant+klaars voor gevonden.
Je komt hier niet om advies in te winnen, want je luistert toch nietquote:Op vrijdag 2 september 2016 20:59 schreef Atmoz het volgende:
Kom hier alleen om advies om te winnen, niet om afgezeikt te worden omdat ik geen tijd/zin heb om me verder erin te verdiepen. Get a life![]()
Omdat ik er niet bij kon toen ik op de parkeerplaats stond.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Waarom rij je daar dan mee door?
Gave bak! Ik vind juist het chroom erg mooi!quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:59 schreef Atmoz het volgende:
En om dan toch netjes ontopic te blijven hierbij nog eens mijn wagen. 4x4 of niet, ik vind 'm mooi
[ afbeelding ]
Ik ben aan het denken om de chromen sierlijsten (mat)zwart te maken. Zou dit makkelijk gaan met van die wrap/folie? Iemand toevallig ervaring daarmee? Verder wil ik dan ook de nieren zwart, maar dat spreekt volgens mij voor zich. Hier heb ik wel al iets (betaalbaars) kant+klaars voor gevonden.
Ik vind 'm kut. Lekker saai, geen stuurgevoel, gewichtsverdeling is kut, pijn na 100km zitten, touchscreens zijn onhandig, systeem zit te ver weg van je blikveld, schakelt bagger, kut aangrijppunt (hoewel dit bij de benzineversies iets beter is evenals het schakelen) en had ik al gezegd dat die saai is?quote:Op zaterdag 3 september 2016 13:24 schreef Tarado het volgende:
Ik moet wel zeggen dat een paar dagen rijden in de nieuwste golf verhelderend werkt, prima autootje met nadruk op het laatste, blijf voorlopig wel in m'n tank rijden.
Het zou wel handig zijn als je dan aangeeft wát er bij moet komen...quote:Op maandag 5 september 2016 08:11 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Gave bak! Ik vind juist het chroom erg mooi!
Kan iemand de op nog aanpassen? Ik sta er nog niet bij.
Normaal, is de actieve klep in de uitlaat.quote:Op dinsdag 6 september 2016 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand verstand van/ervaring met luchtvering?
Als ik mijn F11 523 in de schuur zet, hoor je een paar seconden na het uitschakelen van de motor een zuchtje/wuft windje bij de achterwielen vandaan komen. Normaal of lekke balgjes? Hebben die dingen ook een bepaalde levensduur?
Verder no biggie, zit nog in de garantie. Maar dan heb ik wat verstandigs te melden als ik bij de dealert aan de balie sta.![]()
Thnx.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:25 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Normaal, is de actieve klep in de uitlaat.
Volgende keer eens in de minst vieze pijp van de uitlaat kijken.
Heb ik volgens mij 2 topics geleden al gedaanquote:Op dinsdag 6 september 2016 00:09 schreef k_man het volgende:
En nu kan ik het dus niet meer. De 48 uur zijn om.
Ja, dat ga ik natuurlijk niet allemaal onthouden hè?quote:Op dinsdag 6 september 2016 22:23 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Heb ik volgens mij 2 topics geleden al gedaan
Doe eens een zoekopdracht bij Autoscout en tik daar jouw specificaties eens in. Kijken wat er uit komt. En dan zou ik er nog wat afhalen voor de vervanging van het motorblok, afhankelijk van het aantal km dat dat blok gedraaid heeft.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:31 schreef Tyr80 het volgende:
Een E90 (320i) van 2005, motorblok vervangen, heeft iets van 90k gelopen. Verder altijd bij de dealer, NAP, etc.
Wat is dat nog waard?
Had ik gedaan, daar zie ik van alles tussen de 8-10k. De dealer geeft er 6250 voor, dat vond ik wel heel weinig.quote:Op donderdag 8 september 2016 12:02 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Doe eens een zoekopdracht bij Autoscout en tik daar jouw specificaties eens in. Kijken wat er uit komt. En dan zou ik er nog wat afhalen voor de vervanging van het motorblok, afhankelijk van het aantal km dat dat blok gedraaid heeft.
De dealer gaat uiteraard altijd lager zitten en wil meestal zo'n 1500-2000 euro 'winst' maken op de auto.quote:Op donderdag 8 september 2016 13:55 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Had ik gedaan, daar zie ik van alles tussen de 8-10k. De dealer geeft er 6250 voor, dat vond ik wel heel weinig.
Mijn bodemplaat nieuw uit Polen laten komen, kostte mij 30 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:12 schreef Andyy het volgende:
100 euro voor een bodemplaat incl montage, duur of niet?
Bedankt, klopt dus wel ongeveer. Die 6250 blijkt incl. BTW te zijn, dus er zal nog wel een en ander vanaf gaan. Wat een .....bod zeg...quote:Op donderdag 8 september 2016 14:25 schreef matigeuser het volgende:
[..]
De dealer gaat uiteraard altijd lager zitten en wil meestal zo'n 1500-2000 euro 'winst' maken op de auto.
Die gasten kennen de marktwaarden vaak perfect. Ga er dus maar vanuit dat hij rond de 8000-8500 euro 'waard' is.
Ik heb toevallig 2 maanden geleden een e90 325i gekocht uit 2005 met 110.000 km. En daar, bij een dealer, ¤ 10.500 voor betaald. (Vraagprijs 10.995)
Kun je een beetje vergelijken. Misschien heb je er wat aan.
Het is inderdaad een beetje een 'tussensegment' en omdat het ook geen 6 cilinder is ook wat minder 'gewild' en 'opvallend' tussen alle andere aanbiedingen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ook alweer 11 jaar oud.
Altijd moeilijk om fatsoenlijk kwijt te raken.
Duur in gebruik voor jonge gassies met weinig ¤¤
Mensen met meer IQen ¤¤ kopen iets nieuwers.
Ik durf je niet te vertellen wat er allemaal bij zat. Was ter waarde van 8200 euro. Was een fabrieksnieuwe motor met gereviseerde onderdelen. Nu hoorde ik dus gisteren dat de oude injectoren op de nieuwe motor zijn overgezet en misschien waarschijnlijk eventueel binnenkort aan vervanging toe zijn. Dat is mij 3 (net gekeken) weken geleden niet verteld.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Klinkt als een lekke koppakking... Witte rook..
Hoezo horen niet bij de motor ?
Heb je een motor gekocht zonder aanbouwdelen ?
Zijn de injectoren dus overgezet van het oude blok ?
Anyway.. 4 weken na een nieuw blok zou ik toch echt ff heeeel boos terug gaan naar de plek waar die erin is gezet.. Wel heeeel erg toevallig..
Heb ik niet volledig te hoeven betalen, viel ook onder coulance.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
8200 euro?!?!
Man man man wat ben ik blij dat ik nooooit bij een garage kom.
Heb je nog een factuur van die reparatie ? Staat daar op nieuwe motor zonder aanbouwdelen ?
Enne die rook.. Doet mij echt aan een koppakking denken..
Als je injectoren niet goed zijn heb je eerder zwarte rook.. Als ze teveel inspuiten of hij loopt kut als ze te weinig doen.
Toen je vermogen verlies had heb je toevallig de temp gezien ? Was die niet hoger ?
En hij verloor water zei je ?
Is toch duidelijk dan..
Vet!quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:00 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Kost 6,56 euro.... maar dan heb je ook wat!
Ja maar bij de dealer heb je ze meteen, en ik heb ruim twee weken moeten wachten tot ze gratis bezorgd werden!quote:Op zondag 11 september 2016 09:52 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Vet!
Ik zag ze bij de BMW dealer een tijdje terug. Ook maar gekocht toen. Alleen iets meer voor betaald(wel met nog andere lensjes/logo's erbij) ¤ 80,- (en dat was na de korting die ik kreeg
)
Ieder z'n smaak natuurlijk en ik lees er vaker enthousiaste reacties over, maar mên wat vind ik dat er cheap-ass en petje uitzien. Ik zou het er meteen uit slopen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:00 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Kost 6,56 euro.... maar dan heb je ook wat!
Het is het enige niet originele dingetje aan mijn auto.... mocht dit bij verkoop waarde verminderend werken dan liggen de originele nog in het dashboardkastje.quote:Op zondag 11 september 2016 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ieder z'n smaak natuurlijk en ik lees er vaker enthousiaste reacties over, maar mên wat vind ik dat er cheap-ass en petje uitzien. Ik zou het er meteen uit slopen.
Daar dan nog eens beter naar (laten) kijken?quote:Op zondag 11 september 2016 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Kutje pik... Heb ik bij hele warme dagen op zich wel vaker gehad, maar als je rijdt gaat het wel weg ...
Haha die laatste zin wilde ik ook net zeggen. De 1 serie olie temperatuur blijft zo'n 110 graden als hij echt lekker warm is. Als je wat loopt te racen dan loopt die wel op naar 115.. Met mijn woon werk wordt ie meestal zo'n 90 graden. Dat is toch wel een flink voordeel van zo'n elektrische waterpomp hoor.quote:Op zondag 11 september 2016 12:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar dan nog eens beter na (laten) kijken?
Heb nog nooit een BMW gehad waar de temp niet recht in het midden blijft staan.
Behalve de huidige; die heeft alleen maar een olietempmeter.
Heel zuur dit je doet alles volgens 't boekje en dan deze ellende. Dit soort crap verwacht je als je el cheapo een motor uit een steegje haalt ofzo. Sterkte!quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:28 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Heb ik niet volledig te hoeven betalen, viel ook onder coulance.
Hij lekte inderdaad water.
Het vermogensverlies begon pas na de installatie van de nieuwe motor en na ongeveer 700-800 km.
Omdat het ook coulance was was het niet uitgebreid omschreven op de factuur.
Helaas niet naar de temperatuur gekeken. Volgens mij heb ik het ook niet aangegeven op mijn dashboard.
Half juni gekocht, en Bovag laten keuren. Onderhoudshistorie bekend en vooral bij de dealer op een eigenaar na. Inmiddels erg veel geld aan uitgeven. Nieuwe banden nieuwe remmen nieuwe lampen nieuwe bodemplaat nieuwe tankklep nieuwe motor.
Auto loopt langzaam tegen zijn nieuwwaarde aan zo
En elke keer denk ik, nu Is ie goed nu kan ik er jaren mee vooruit. (en elke keer wordt het ook bevestigd door de garage)
Heb je geluk gehad. Kwam laatst nog iemand tegen die ook een paar km/minuten zonder KVS had gereden, dat was einde verhaal.quote:Op zondag 11 september 2016 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Was toch wel ff bang dat ie echt kapot was gegaan... toen ik de motorkap open deed was er rook en er lag overal koelvloeistof.
Epic hé?! Mijn 8 jaar oude einser was ook gewoon 60.000 euroquote:Op woensdag 14 september 2016 18:44 schreef fathank het volgende:
Zag van de week een gloednieuwe 530d touring, dacht ff kentekenchecken.
93.000 euro
20 k aan accesoires, doe je goed wat heb je dan allemaal? Moet ik den denken aan opties zoals "auto openen via stem commando?, gouden sierranden? beukenhout van binnen? massage en verwarming in de stoelen?,quote:Op woensdag 14 september 2016 20:50 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn vijfje heeft ook 20K aan accesoires
hij bedoelt:quote:Op woensdag 14 september 2016 21:08 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
20 k aan accesoires, doe je goed wat heb je dan allemaal? Moet ik den denken aan opties zoals "auto openen via stem commando?, gouden sierranden? beukenhout van binnen? massage en verwarming in de stoelen?," *droomt verder*
Volgens mij heb ik nog geeneens een Profi Navi.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:15 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
hij bedoelt:
Navi prof
Metallic
Comfort stoelen
18 insen
Belachelijke bedragen.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:24 schreef boegschroef het volgende:
20k zit je ook zo, neem high executive, m pakket en dan nog een navi pro.
Bij zowel mijn Z4 en e92 ging ik daar ook overheen...
Ik wilde een schuifdakkie en comfortstoelen.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:32 schreef LethalNinja het volgende:
Wist niet dat het zo snel omhoog gingen. Ik heb wel eens ter vermaak gekeken naar nieuwe BMW's bijvoorbeeld de 3 serie. Dan zag ik een vanaf prijs van 29.000 maarja dan heb je een "instapmotor?" en 0 opties. Van dan naar een redelijk pakket kan dus al snel 20.000 zijn zonder dat je opties hebt die echt revolutionair zijn. Ik overdreef natuurlijk in mijn vorige reactie maar een uitgebreide navigatie en leren stoelen zouden voor mij geen 20k rechtvaardigen. Wat uiteraard geen verwijt is, ieder zijn ding
Ik heb hem hier opgezocht:quote:Op woensdag 14 september 2016 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik wilde een schuifdakkie en comfortstoelen.
Rest boeit mij niet echt.
M pakket (bumpers en interieur, zwart hemeltje etc) en Navi Business (jaja wat een bagger systeem). Comfortstoelen van leer en verwarmd, Bleutooth telefoon koppeling, automatische transmisse, lederen M sport stuur met flipper bediening, armsteun, rokers pakket, M onderstel, licht pakket, PDC v+a en ga zo maar door. Die 20 K is een hoop, maar je bent er zo als je een mooi aangekleed model wilt.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:08 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
20 k aan accesoires, doe je goed wat heb je dan allemaal? Moet ik den denken aan opties zoals "auto openen via stem commando?, gouden sierranden? beukenhout van binnen? massage en verwarming in de stoelen?," *droomt verder*
De stoelen waren voor mij een pré. De zitting is in lengte verstelbaar en zo heb ik met die lange poten van mij volledige steun onder mijn benen. De opblaasbare balgjes aan de zijkant zetten je perfect 'klem' in de stoen en ik kon er moeiteloos 3 en half uur in rijden. Na een bepaalde tijd mag ik toch graag even op de benen staan..quote:Op woensdag 14 september 2016 21:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik heb hem hier opgezocht:
http://www.bmw.nl/nl/footer/q-and-a/woordenboek/comfortstoel.html
Ik zal dit onthouden, dit klinkt wel erg aantrekkelijkwellicht voor een toekomstige auto.
Die koplampen van mij sturen mee als ik stuur, 't is net een Citroën DSquote:Als voorbeeld, xenon verlichting. Dat zit er bij mij op, maar daardoor heb je meteen een koplamp was installatie erop en automatische hoogte regeling. Dat is dus meteen een hoop eromheen, slangen, pomp, kabels, hoogtesensoren, snelle stelmotoren in de koplamp, de koplamp zelf. Het is echt niet gratis![]()
Bij de vorige E46 had ik sportstoelen. Die zaten ook prima. De steun onder de knie vind ik onmisbaar. Normale zittingen zijn eigenlijk altijd te kort. Ben ongeveer 190 cm.quote:Op woensdag 14 september 2016 21:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik heb hem hier opgezocht:
http://www.bmw.nl/nl/footer/q-and-a/woordenboek/comfortstoel.html
Ik zal dit onthouden, dit klinkt wel erg aantrekkelijkwellicht voor een toekomstige auto.
Bizar hèquote:Op woensdag 14 september 2016 18:44 schreef fathank het volgende:
Zag van de week een gloednieuwe 530d touring, dacht ff kentekenchecken.
93.000 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |