Achteraf voelt dat zo, maar elke keer voor school shit doen en leren + geen geld hebben + afhankelijk zijn van (en onder zeggenschap staan van) je ouders.. elke leeftijdsperiode heeft wel wat. Ik denk dat volwassen zijn misschien nog wel het meest relaxed is - je moet het alléén zelf zo goed mogelijk inrichten (en die mogelijkheid heb je ook). Op vroege echte kindertijd waarin alles magisch was na.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Juist van 0 tot 16 is de beste leeftijd. Niks hoeven (behalve school, maar das leuk), geen volwassen verplichtingen, alleen kind zijn.
Beetje handelen in grondstoffen, zuinig leven en zuinig blijven leven.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kun jij ons niet coachen? Hoe krijg ik het voor elkaar om net als jou op mijn 35e met pensioen te gaan?
Ik zit 100 keer liever op school (ondanks huiswerk, ondanks gepest worden), dan dat ik werk. Thuiswonen vond ik geen probleem, zat toch altijd op m'n kamertje.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:26 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Achteraf voelt dat zo, maar elke keer voor school shit doen en leren + geen geld hebben + afhankelijk zijn van (en onder zeggenschap staan van) je ouders.. elke leeftijdsperiode heeft wel wat. Ik denk dat volwassen zijn misschien nog wel het meest relaxed is - je moet het alléén zelf zo goed mogelijk inrichten (en die mogelijkheid heb je ook). Op vroege echte kindertijd waarin alles magisch was na.
Wat voor werk doe je dan?quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik zit 100 keer liever op school (ondanks huiswerk, ondanks gepest worden), dan dat ik werk. Thuiswonen vond ik geen probleem, zat toch altijd op m'n kamertje.
Onder bepaalde verantwoordelijkheden kom je als volwassene niet uit.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:11 schreef Mark031 het volgende:
Wat een gejank zeg. Niemand dwingt je om zo te leven.
Want dat maakt het leven spannendquote:Op vrijdag 2 september 2016 21:23 schreef john-hert het volgende:
Daarom uitkering trekken en iedere dag bierie klappen jatog![]()
Nee, een gezin stichten en burgerlul worden maakt het leven spannendquote:Op vrijdag 2 september 2016 21:29 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Want dat maakt het leven spannend
Ach, gewoon een gozer vinden voor een creampie en zorg vervolgens de rest van je leven voor het kind. Niemand verwacht dat een vrouw ooit meer kan/doet dan het bovenstaande.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik zit 100 keer liever op school (ondanks huiswerk, ondanks gepest worden), dan dat ik werk. Thuiswonen vond ik geen probleem, zat toch altijd op m'n kamertje.
Dat is nou net het probleem, welke voordelen heeft de volgende 'fase'?quote:Op zaterdag 3 september 2016 00:17 schreef Eden_88 het volgende:
Dit soort topics raken me altijdErvaar precies hetzelfde man
![]()
Vorig jaar rond deze tijd zat ik nog te zeiken dat ik was afgestudeerd, geen baan kon vinden en nog op een studentenkamer zat te hokken.
Nu een jaar later heb ik wel een koopappartement en baan, maar vraag ik mij eigenlijk af of mijn leven er wel beter op is geworden. Vijf dagen per week werken, en het geld vliegt er allemaal uit aan hypotheek, rente, verzekeringen, gas water licht, ziggo, servicekosten en weet ik veel wat allemaal. Vrienden zijn moeilijk saai geworden en zitten in het weekend met hun wijf, dat soort shit.
Waar ik vorig jaar nog dacht dat ik op het dieptepunt van mijn leven zat als 26 jarige afgestudeerde nog in een veredeld studentenhuis, zou ik nu zo weer terug willen naar die tijd. En zo heeft elke periode wel weer eigen mankementen.
Als ik nu kon kiezen zou ik terug gaan naar toen ik een jaar of 21 was: net met vrienden op kamers : zuipen, blowen, pizza vreten, uitgaan en neuken. Echter vond ik mijn leven rond die tijd ook weer kut omdat mijn huis altijd goor was, ik soms nachten wakker lag van feestende huisgenoten en heb het zelfs een keer kut gevonden dat ik drie neukscharrels door elkaar heen had en niet wist hoe ik van twee van hen af kon komenWat een luxeprobleem vergeleken met nu, maar moraal van het verhaal : elke fase komt met voor- en nadelen. Better enjoy it.
En dan te bedenken dat er mensen zijn die deze leeftijdsfase verkloot hebben omdat ze alleen gewerkt en gestudeerd hebben, met als kers op de taart het nooit kunnen neuken van een lekker wijf omdat ze lelijk zijn of "niet de skills" hebben... Instant suïcide..quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:12 schreef DerekB het volgende:
Mooiste leeftijd is 18-28 jaar, daarna alleen maar kut.
Studeren is verkloten?quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:36 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er mensen zijn die deze leeftijdsfase verkloot hebben omdat ze alleen gewerkt en gestudeerd hebben, met als kers op de taart het nooit kunnen neuken van een lekker wijf omdat ze lelijk zijn of "niet de skills" hebben... Instant suïcide..
Dan moet je ander werk gaan zoeken denk ikquote:Op zaterdag 3 september 2016 09:49 schreef NobodyKerz het volgende:
De enige reden waarom mensen kinderen nemen is volgens mij omdat het werkleven anders helemaal geen ene fuck aan is.
Alsof werken heel leuk is. Tenzij je geluk hebt en je werk op je hobby aansluit is het niet veel fucks aan. Vooral niet na jaren.quote:Op zaterdag 3 september 2016 15:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan moet je ander werk gaan zoeken denk ik
Denk dat het voor veel mensen niet zo erg is als jij denkt.quote:Op zaterdag 3 september 2016 15:43 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Alsof werken heel leuk is. Tenzij je geluk hebt en je werk op je hobby aansluit is het niet veel fucks aan. Vooral niet na jaren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |