Precies. Je kunt je beter bezighouden met warme dranken in plastic bekersquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:43 schreef Scuidward het volgende:
De oplosbaarheid in water zal al niet te hoog zijn, laat staan bij die temperaturen.
Hoe bedoel je precies en waarom staan op dat soort dingen soms "PBA Free"?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:43 schreef Scuidward het volgende:
De oplosbaarheid in water zal al niet te hoog zijn, laat staan bij die temperaturen.
- PBA is een mogelijk kankerverwekkende grondstof die men gebruikt bij het maken van plastic. Het kan zo zijn dat niet alle PBA heeft gereageerd en je dus restjes over hebt aan het einde van het proces. PBA free wil dan zeggen dat ze voor een ander bestandsdeel hebben gekozen. Maar ik denk dat je bij die lage concentraties die eventueel uit je ijsblokjesvormpje in je water in je lichaam komen bijzonder laag is, gecombineerd met onderzoeken die PBA ook niet als levensgevaarlijk classificeren. Maar goed, het is een risico(tje).quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:47 schreef marcus99 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies en waarom staan op dat soort dingen soms "PBA Free"?
Kan in de vaatwas geen kwaad wat toch iets warmer is.
Bedankt voor de uitleg maar waarom spreek je over "lage concentraties" bij ijsblokvormpjes? Het klinkt idd nogal irrelevant maar als je dat vaak gebruikt is dat toch een hoop water dat je binnenkrijgt dat dus mogelijk gecontamineerd kan zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:52 schreef Scuidward het volgende:
[..]
- PBA is een mogelijk kankerverwekkende grondstof die men gebruikt bij het maken van plastic. Het kan zo zijn dat niet alle PBA heeft gereageerd en je dus restjes over hebt aan het einde van het proces. PBA free wil dan zeggen dat ze voor een ander bestandsdeel hebben gekozen. Maar ik denk dat je bij die lage concentraties die eventueel uit je ijsblokjesvormpje in je water in je lichaam komen bijzonder laag is, gecombineerd met onderzoeken die PBA ook niet als levensgevaarlijk classificeren. Maar goed, het is een risico(tje).
- Het is goed om het eerst in de vaatwasser te doen. Al is het om andere redenen dan PBA. Je weet het maar nooit. Maar PBA is slecht oplosbaar in water. En oplossen an sich werkt het beste bij hogere temperaturen. Daarom zou ik voor dit proces (ijsklontjes maken) mij niet al te veel zorgen maken. Er zitten ook schadelijke dingen in water (in hele kleine hoeveelheden). Een risico is wel dat er soms schadelijke weekmakers gebruikt worden in kinderspeelgoed. Maar kinderen kauwen ook op speelgoed.
Samengevat: Het zal wel loslopen
In opgewarmde babymelk flesje kon men daarna in de inhoud net wat significante gegevens meten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 23:30 schreef marcus99 het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg maar waarom spreek je over "lage concentraties" bij ijsblokvormpjes? Het klinkt idd nogal irrelevant maar als je dat vaak gebruikt is dat toch een hoop water dat je binnenkrijgt dat dus mogelijk gecontamineerd kan zijn.
En kan de hitte van de vaatwas dat niet verslechteren?
Bij welke voeding/drank-toepassingen kan BPA eventueel wel een probleem zijn?
Als ik het goed begrijp is het dus alleen bij hitte (welke temp) dat het eventueel kan vrijkomen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 23:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In opgewarmde babymelk flesje kon men daarna in de inhoud net wat significante gegevens meten.
Dit. Bij sommige epoxy wordt st bpa gebruikt om de boel te polymeriseren, daar kan een residu van achter blijven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:43 schreef Scuidward het volgende:
Ik dacht dat dit bij polycarbonaat was, babyflesjes werden eerst daar van gemaakt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 23:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit. Bij sommige epoxy wordt st bpa gebruikt om de boel te polymeriseren, daar kan een residu van achter blijven.
Een keertje tanken en dan wat knoeien over je handen.. ook heeeel gezond..Er zijn zoveel dingenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 00:59 schreef Rezania het volgende:
Je druk maken om wat ftalaten.Ik zou me eerder druk maken om radicale zuurstof en UV-straling als ik jou was.
Meh, zijn echt weer van die kleine dingetjes die amper helpen maar je leven gelijk een stuk moeilijker maken.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een keertje tanken en dan wat knoeien over je handen.. ook heeeel gezond..Er zijn zoveel dingen
Het verminderen van blootstelling aan gif is wel prima en zeker aan hormoonverstoorders, vooralomdat een aantal van hen niet aan de wet van paracelsus lijken te voldoen en al in zeer lage hoeveelheden extreem slecht/giftig zijn relatief tov hogere doseringen.
Bij ijsblokjes wel, bij babyflesjes niet...quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Meh, zijn echt weer van die kleine dingetjes die amper helpen maar je leven gelijk een stuk moeilijker maken.
Alles is relatief.quote:Op vrijdag 2 september 2016 22:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Bij ijsblokjes wel, bij babyflesjes niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |