Je leest gewoon echt wat je wil lezen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar het is wel typisch hoe je begint te hopen dat wat jij toevallig wel erg vindt niet meer zal voorkomen. Blijkbaar heeft die een totaal andere mening... Maar dat maakt verder niet uit want hij doet verder zoveel andere goede dingen dus dit vergeven we hem dan maar.
Een drugsoorlog, corruptieoorlog en oorlog tegen een aantal terreurbewegingen, hoewel met een al een wapenstilstand getekend en de andere voorzichtig elkaar het hof maken, terwijl een andere volop wordt aangepakt. Ik geef de voorkeur aan rivieren van bloed voor een goede toekomst dan geen rivieren van bloed maar zonder toekomst en alleen maar ellende. Sorry als ik 18de eeuwse gedachtegoed ambieer. De Filipijnen zijn dan ook geen land van de 21ste eeuw.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is toch geen oorlog jongens?
Nee dit is precies wat jij zegt als het om de drugsdealers gaat. Zodra dan bekend wordt dat er dus ook journalisten misschien het zelfde lot wacht dan gelden die argumenten ineens niet meer?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je leest gewoon echt wat je wil lezen.
Als iemand tien jaar gevangenisstraf krijgt voor mishandeling en een ander tien jaar voor het stelen van een mars kan ik het toch eens zijn met straf 1 en niet met straf 2? Wat is je probleem?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dit is precies wat jij zegt als het om de drugsdealers gaat. Zodra dan bekend wordt dat er dus ook journalisten misschien het zelfde lot wacht dan gelden die argumenten ineens niet meer?
Er is geen sprake van een veroordeling. Het is niet alsof ze op dit moment deze verdachte drugsdealers voor het gerecht brengen en ze dan veroordelen. Daar is helemaal geen sprake van. Dus die vergelijking gaat dan helemaal niet op.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als iemand tien jaar gevangenisstraf krijgt voor mishandeling en een ander tien jaar voor het stelen van een mars kan ik het toch eens zijn met straf 1 en niet met straf 2? Wat is je probleem?
Ze weet niet waar ze over praat. De Filipijnen zijn al tientallen jaren in een burgeroorlog en daarnaast kan je de hoeveelheid doden door 'gewoon' geweld ook rustig onder oorlogsslachtoffers scharen, zoveel vallen er namelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:34 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Een drugsoorlog, corruptieoorlog en oorlog tegen een aantal terreurbewegingen, hoewel met een al een wapenstilstand getekend en de andere voorzichtig elkaar het hof maken, terwijl een andere volop wordt aangepakt. Ik geef de voorkeur aan rivieren van bloed voor een goede toekomst dan geen rivieren van bloed maar zonder toekomst en alleen maar ellende. Sorry als ik 18de eeuwse gedachtegoed ambieer. De Filipijnen zijn dan ook geen land van de 21ste eeuw.
Ik weet inmiddels wel waar ik over praat dankzij jouw expertise.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze weet niet waar ze over praat. De Filipijnen zijn al tientallen jaren in een burgeroorlog en daarnaast kan je de hoeveelheid doden door 'gewoon' geweld ook rustig onder oorlogsslachtoffers scharen, zoveel vallen er namelijk.
Maar wel van een straf. De vergelijking gaat prima op. Ik kan het eens zijn met aspect x maar niet aspect y van een actie.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een veroordeling. Het is niet alsof ze op dit moment deze verdachte drugsdealers voor het gerecht brengen en ze dan veroordelen. Daar is helemaal geen sprake van. Dus die vergelijking gaat dan helemaal niet op.
Nee, want je hebt nog nooit met een Filipijn gesproken. Je hebt niks zelf opgezocht. Je weet amper wat van de geschiedenis.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik weet inmiddels wel waar ik over praat dankzij jouw expertise.
Dit is geen straf. Dit is pure moord. Het is trouwens ook te idioot voor woorden dat je zegt dat je een eerlijke rechtstaat wilt opbouwen zonder corruptie, moord en criminaliteit en ondertussen mensen zonder enig bewijs en veroordeling door het hoofd schiet.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar wel van een straf. De vergelijking gaat prima op. Ik kan het eens zijn met aspect x maar niet aspect y van een actie.
Nogmaals, jij weet alles en wij helemaal niks. Dus ik hoef alleen maar jouw reacties te lezen en ik weet genoeg om hier over mee te kunnen praten.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, want je hebt nog nooit met een Filipijn gesproken. Je hebt niks zelf opgezocht. Je weet amper wat van de geschiedenis.
Je weet dus niet waar je over praatquote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is geen straf. Dit is pure moord. Het is trouwens ook te idioot voor woorden dat je zegt dat je een eerlijke rechtstaat wilt opbouwen zonder corruptie, moord en criminaliteit en ondertussen mensen zonder enig bewijs en veroordeling door het hoofd schiet.
Maar we wachten wel af totdat de volgende groepen aan de beurt zijn. Kijken of je er dan nog zoveel begrip voor hebt.
Als ik niets weet en een ander ergens veel vanaf weet zorg ik dat ik me inlees of neem ik iets van diegene aan als ik ermee in discussie ga.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nogmaals, jij weet alles en wij helemaal niks. Dus ik hoef alleen maar jouw reacties te lezen en ik weet genoeg om hier over mee te kunnen praten.
Kwestie van tijd voordat er berichten over journalisten uit gaat lekken die zogenaamd ook corrupt waren. Maar daar ben je het niet mee eens.... Zo ben je dan weer wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je weet dus niet waar je over praatDie "volgende groepen" zijn in de dertig jaar dat hij de absolute scepter zwaaide in Davao City er ook nooit geweest.
Hij is bezig met het leggen van het fundament naar een stabiele staat ja. Maar daarvoor moeten eerst de obstakels worden weggewerkt. Daarna kan je echt effectief gaan bouwen. Duitsland moest ook eerst verslagen worden voordat we aan wederopbouw konden beginnen.
Heb ik ook gedaan. Heb jouw argumenten gebruikt bij het bericht over die journalist. Maar toen klopte het niet meer.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als ik niets weet en een ander ergens veel vanaf weet zorg ik dat ik me inlees of neem ik iets van diegene aan als ik ermee in discussie ga.
Laat maar Yasmin. Jij bent echt niet meer serieus te nemen. Je moet het kennelijk met alles van iemand eens zijn want anders kloppen je argumenten niet meer. Jij gebruikt mijn argumenten voor actie x op groep x voor actie y op groep y. Ra ra wat klopt daar niet aan? Ik ga hier mijn tijd niet meer aan verspillen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan. Heb jouw argumenten gebruikt bij het bericht over die journalist. Maar toen klopte het niet meer.
Je algehele expertise toon is echt niet meer serieus te nemen.
Wat je doet is hypocriet. En dat stoort mij. In het geval van verdachte drugscriminelen zeg je dat het nodig is omdat het een grote teringzooi in het land is. En in het geval van een verdachte journalist dan noem je het een foutje en hoop je dat het niet meer zal gebeuren.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laat maar Yasmin. Jij bent echt niet meer serieus te nemen. Je moet het kennelijk met alles van iemand eens zijn want anders kloppen je argumenten niet meer. Jij gebruikt mijn argumenten voor actie x op groep x voor actie y op groep y. Ra ra wat klopt daar niet aan?
Tja, je bent ook extreem liberaal maar dat heb je niet door. PvdA of SP-hoek. Dat zal het zijn. Dan is alleen de roze aanpak acceptabel alleen dat gaat niet werken voor de Filipijnen, niet voor Nicaragua en niet voor Belize. Simpel. Drugscriminelen en gebruikers zal hij blijven doden of opsluiten (ze hebben een keuze, gevangenis of dood, tienduizenden zijn al opgesloten/2000 gedood) en daarmee zal hij doorgaan. Het is een verkiezingsbelofte om drugscriminaliteit en corruptie terug te dringen. Dat is nodig voor men een huis kan bouwen. Je gaat toch geen huis bouwen op vergiftigde grond? Dat moet eerst gesaneerd worden. Een tijdrovend en zeer kostbaar klus kan ik je vertellen om giftige grond te saneren. Bijvoorbeeld omdat het vervuild is door chemische bedrijven die tientallen jaren op hebben gestaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat je doet is hypocriet. En dat stoort mij. In het geval van verdachte drugscriminelen zeg je dat het nodig is omdat het een grote teringzooi in het land is. En in het geval van een verdachte journalist dan noem je het een foutje en hoop je dat het niet meer zal gebeuren.
Dat is gewoon een hele vreemde gedachtegang.
Misschien maar als je dus voor deze aanpak bent moet je dus ook achter geval van de verdachte journalist staan. Immers alles is gerechtvaardigd om het land weer welvarend te maken.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:48 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Tja, je bent ook extreem liberaal maar dat heb je niet door. Dan is alleen de roze aanpak acceptabel alleen dat gaat niet werken voor de Filipijnen, niet voor Nicaragua en niet voor Belize. Simpel.
Dat ook nog eens. Daarnaast kan je niet argumenten voor actie x gebruiken om te zeggen dat ik dan ook voor actie y zou moeten zijn. Ik denk dat zij een lesje logica heeft gemist. Maar ik reageer niet meer direct op haar.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:48 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Tja, je bent ook extreem liberaal maar dat heb je niet door. Dan is alleen de roze aanpak acceptabel alleen dat gaat niet werken voor de Filipijnen, niet voor Nicaragua en niet voor Belize. Simpel.
Veel is zeker gerechtvaardigd. Wat anders? Gewoon prima om corrupt te zijn als je maar nice bent voor het internationale bobotoneel? De Grote Mannen en Vrouwen moeten je aardig vinden ook al lijdt een hele natie met 100 miljoen mensen van het onrechte/wanorde. Dat is wat de vorige leiders van de Filipijnen waren op Marcos na. Nah.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien maar als je dus voor deze aanpak bent moet je dus ook achter geval van de verdachte journalist staan. Immers alles is gerechtvaardigd om het land weer welvarend te maken.
Het enige verschil tussen deze twee groepen is de vermeende criminele actie. De een, de journalist wordt verdacht van corruptie en de ander, de zogenaamde drugsdealer wordt verdacht van drugscriminaliteit.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Daarnaast kan je niet argumenten voor actie x gebruiken om te zeggen dat ik dan ook voor actie y zou moeten zijn. Ik denk dat zij een lesje logica heeft gemist. Maar ik reageer niet meer direct op haar.
Bedoel met gerechtvaardigd dat het in beide gevallen dus oke is om ze af te schieten want het gaat immers om een groter beter doel.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:51 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Veel is zeker gerechtvaardigd. Wat anders? Gewoon prima om corrupt te zijn als je maar nice bent voor het internationale bobotoneel? Nah.
Zeker. Als het moet voor de toekomst van de Filipijnen, het moet opgeruimd worden anders kan geen betere toekomst komen, dan so be it. De trekker overhalen. Kankertumoren pak je niet aan met een kusje maar met zware chemokuren. Als het een bloedneus betreft dan kan men af met een zakdoekje.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bedoel met gerechtvaardigd dat het in beide gevallen dus oke is om ze af te schieten want het gaat immers om een groter beter doel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |