3 uur enkele reis? Tering zeg, waarom doe je jezelf dat aan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:30 schreef DoubleDip het volgende:
Bah, half zeven pas de trein. Om de vraag van eriksd maar te beantwoorden: drie uur enkele reis.
Idkaart ik dacht dat je een master in een andere stad wilde doen? Of ga je toch proberen binnen te komen bij Arbeidsrecht in Rotterdam?
Eriksd hoe word je een fiscale werkstudent als masterstudent fiscaal recht? Klopt het dat je als masterstudent best een goede kans maakt bij een big-4? Dat ze echt 50% van de masterstudenten aannemen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
3 uur enkele reis? Tering zeg, waarom doe je jezelf dat aan.
Ik waardeer je doorzettingsvermogen maar zes uur reizen is waanzin.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:30 schreef DoubleDip het volgende:
Bah, half zeven pas de trein. Om de vraag van eriksd maar te beantwoorden: drie uur enkele reis.
Idkaart ik dacht dat je een master in een andere stad wilde doen? Of ga je toch proberen binnen te komen bij Arbeidsrecht in Rotterdam?
We leven met je mee, DDquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:30 schreef DoubleDip het volgende:
Sure, gaat met een schepnet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:41 schreef workhard12 het volgende:
[..]
Eriksd hoe word je een fiscale werkstudent als masterstudent fiscaal recht? Klopt het dat je als masterstudent best een goede kans maakt bij een big-4? Dat ze echt 50% van de masterstudenten aannemen?
Een schepnet is dus zware selectie. Een hoop valt er doorheen. Slechts wat mooie schelpen blijven liggen.quote:
3 uur enkele reis, hoe kan je dat volhoudenquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:30 schreef DoubleDip het volgende:
Want ja, dat mag niet in je eigen auto, idd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:01 schreef Yreal het volgende:
Ov is heerlijk man. Beetje onderuitgezakt uit het raam loeren. En je mag drinken.
Gewoon solliciteren natuurlijk. Duh.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:41 schreef workhard12 het volgende:
[..]
Eriksd hoe word je een fiscale werkstudent als masterstudent fiscaal recht? Klopt het dat je als masterstudent best een goede kans maakt bij een big-4? Dat ze echt 50% van de masterstudenten aannemen?
Het is best oké hoor. Beetje slapen, beetje krantje lezen, beetje koffie drinken en zulks.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:01 schreef Yreal het volgende:
Ov is heerlijk man. Beetje onderuitgezakt uit het raam loeren. En je mag drinken.
Haha nee dat ga ik echt niet doen wat een oplichterij daar.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:30 schreef DoubleDip het volgende:
Krijg ik dan een vermelding in je voorwoord?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:35 schreef Ties02 het volgende:
Jongens help me eens met een scriptie onderwerp, ik heb echt een inspiratie
Misschien ergens in een voetnootquote:Op maandag 29 augustus 2016 22:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Krijg ik dan een vermelding in je voorwoord?
Nee, je mag niet onder invloed aan het verkeer deelnemen inderdaad....quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Want ja, dat mag niet in je eigen auto, idd.
Alle turken terug naar Marokko.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:35 schreef Ties02 het volgende:
Oh je bedoelt alcohol drinken, zeg dat dan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, je mag niet onder invloed aan het verkeer deelnemen inderdaad....
Welke uniquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ben overigens afgestudeerd. Cum Laude.
Gefeliciteerd! Waar ben je aan het solliciteren of wil je solliciteren? Wat is je afstudeerrichting?quote:
Thanks! Ben aan het solliciteren buiten de advocatuur. Privaatrecht.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:35 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Waar ben je aan het solliciteren of wil je solliciteren? Wat is je afstudeerrichting?
Burkiniverbod, normale zaak of ernstige aantasting van de grondrechten?quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:35 schreef Ties02 het volgende:
Lekker notarieel ookquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Burkiniverbod, normale zaak of ernstige aantasting van de grondrechten?![]()
Lekker actueel en zo.
Corporate of juridische dienstverlening?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 15:25 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Thanks! Ben aan het solliciteren buiten de advocatuur. Privaatrecht.
Pilschbaas, hoe kom je binnen bij de big-4 als fiscaal masterstudent?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Corporate of juridische dienstverlening?
Solliciteren op stages of werkstudentschappen lijkt mij niet alleen de snelste maar ook de enige mogelijkheid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:24 schreef workhard12 het volgende:
[..]
Pilschbaas, hoe kom je binnen bij de big-4 als fiscaal masterstudent?
Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ben overigens afgestudeerd. Cum Laude.
Strategy consulting, traineeships en PEquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Corporate of juridische dienstverlening?
Dat is evident. Maar hoe moeilijk zal dat zijn?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Solliciteren op stages of werkstudentschappen lijkt mij niet alleen de snelste maar ook de enige mogelijkheid.
Kom je vanzelf achter als je het probeert.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:34 schreef workhard12 het volgende:
[..]
Dat is evident. Maar hoe moeilijk zal dat zijn?
Voor een doorsnee redelijk gave student.
Did you ever try?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Kom je vanzelf achter als je het probeert.
Ik ken diverse totale mongolen die er werken, dus heel moeilijk zal het niet zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:34 schreef workhard12 het volgende:
[..]
Dat is evident. Maar hoe moeilijk zal dat zijn?
Voor een doorsnee redelijk gave student.
?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:43 schreef IDkaart het volgende:
Vandaag op college: In Amsterdam schrijven ze annotaties in de wettenbundel.
Ja, dat klopt ook. Annotaties zijn alleen wat anders.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:48 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Dat dacht ik letterlijk ook. Iets met dat ze wetsartikelen erbij schrijven als verwijzing.
Jezus dit is echt al de derde fout over die studie van je die ik er hier uithaaal. Ga je schamen ofzo. Met je BSc.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:43 schreef IDkaart het volgende:
Het is mapima. Niks van aantrekken.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Jezus dit is echt al de derde fout over die studie van je die ik er hier uithaaal. Ga je schamen ofzo. Met je BSc.
meid. Het is watquote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:43 schreef IDkaart het volgende:
Oh kan wel het werd ook zo raar uitgelegd. Er werd gezegd dat ze in Amsterdam erin schrijven en dat we hier moeten opletten omdat dat verboden is. (Minor)quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja, dat klopt ook. Annotaties zijn alleen wat anders.
Welke minor volg je?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:20 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Oh kan wel het werd ook zo raar uitgelegd. Er werd gezegd dat ze in Amsterdam erin schrijven en dat we hier moeten opletten omdat dat verboden is. (Minor)
Hangt er vanaf waar je werkt. Er is een (groot) verschil tussen advocatuur en Big 4.quote:Op donderdag 1 september 2016 22:11 schreef maastricht12345 het volgende:
Weet iemand hoe M&A eruitziet in de praktijk voor een fiscalist?
Succes morgen (en plezier) morgen.quote:Op donderdag 1 september 2016 22:20 schreef MaJo het volgende:
Vandaag even lekker gestudeerd. Teksten gelezen en online de vragen gemaakttempo ligt wel weer hoog: 4 hoofdstukken uit de boeken en 1 tekst uit de reader voor 1 college. Maar hou daar stiekem ook wel van
Qua cultuur of werkzaamheden?quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hangt er vanaf waar je werkt. Er is een (groot) verschil tussen advocatuur en Big 4.
Oehhh feel good?quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Succes morgen (en plezier) morgen.
Ik wil er vandaag ook nog flink wat doorheen jassen.
Ja. Wel heel heel erg wennen allemaal. En vannacht nog even 12 uur lang bier tappen.quote:
Waarom heb jij Spiegelei op Linkedin?quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:39 schreef Yreal het volgende:
Spiegelei stuurt mij nog trouw ieder jaar op linkedin een felicitatie voor mijn werkjubileum bij de post.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom heb jij Spiegelei op Linkedin?
Word je nooit moe van jezelf?quote:Op zondag 4 september 2016 17:00 schreef IDkaart het volgende:
Ik volg nu de minor en heb dus twee maanden lang geen onderwijs in PGL-vorm.
Kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal moet leren?Elke regel van mijn boek of alleen wat tijdens college (en in de werkgroepen) besproken wordt?
Whahahahaha zooooo grappig!quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:39 schreef Yreal het volgende:
Spiegelei stuurt mij nog trouw ieder jaar op linkedin een felicitatie voor mijn werkjubileum bij de post.
? Ik hoef niet met naam en toenaam hier op het forum te staan nee (maar dat geldt voor vrijwel iedereen hier, hence de nicks) maar ik ben niet erg moeilijk te vinden denk ik zo.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze wilde nog wel zo graag anoniem blijven.
quote:
-quote:
Ohquote:Op zondag 4 september 2016 17:19 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
? Ik hoef niet met naam en toenaam hier op het forum te staan nee (maar dat geldt voor vrijwel iedereen hier, hence de nicks) maar ik ben niet erg moeilijk te vinden denk ik zo.
Maar ik vind j nog steeds lief hoor Ets!
Ja goed. Druk op kantoor. Alhoewel augustus wel rustiger was ivm vakantie. Maar ja moet me nu weer op promotie/netwerken richten. Maar gaat goed. Zit boordevol ideeën, nu nog uitwerken. Kreeg wel laatst weer de vraag of eigenlijk opmerking of ik toch echt niet verder zou willen (kano /notaris) . Wat is dat toch? ik straal het uit ofzo. Maar voorlopig niet in de planning.quote:Op zondag 4 september 2016 17:22 schreef Etsu het volgende:
-
[..]
OhNou ik vind je ook nog steeds lief hoor
Hoe is het?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_zekerheid_(Nederland)quote:Op zondag 4 september 2016 17:38 schreef Ahmad1nejad het volgende:
https://www.rug.nl/ocasys/rechten/vak/show?code=RGMBE01006
Weet iemand wat ik hier van moet verwachten? Ik vind die beschrijving zó vaagIk neem aan dat ze je niet leren wanneer je in aanmerking komt voor een uitkering ofzo (lijkt me meer mbo-niveau?)?
Waarom wil je niet snel doorgroeien dan?quote:Op zondag 4 september 2016 17:34 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja goed. Druk op kantoor. Alhoewel augustus wel rustiger was ivm vakantie. Maar ja moet me nu weer op promotie/netwerken richten. Maar gaat goed. Zit boordevol ideeën, nu nog uitwerken. Kreeg wel laatst weer de vraag of eigenlijk opmerking of ik toch echt niet verder zou willen (kano /notaris) . Wat is dat toch? ik straal het uit ofzo. Maar voorlopig niet in de planning.
Sterker nog, ik wil zelf wat presentaties in elkaar draaien.
En met jou? Hoe is het met jou?
Ja, ik ben bekend met het fenomeen sociale zekerheidquote:Op zondag 4 september 2016 17:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_zekerheid_(Nederland)
Klinkt als een verdieping op ISR, wat ook best een moeilijk vak is.
Geen idee, ik weet wel dat ik ISR een kutvak vond.quote:Op zondag 4 september 2016 17:59 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ja, ik ben bekend met het fenomeen sociale zekerheidMaar wat in godsnaam leer ik bij dat vak
![]()
En welk van is ISR?
hm dat heb ik niet gedaan, maar klinkt al met al best kutquote:Op zondag 4 september 2016 17:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet wel dat ik ISR een kutvak vond.
https://www.rug.nl/ocasys/rug//vak/show?code=RGBHA00005
Ja, die MC-tentamens lijken makkelijk, maar zijn kut. Van die vragen waarbij twee antwoorden (vrijwel helemaal) juist zijn. Tja, daar zit je dan.quote:Op zondag 4 september 2016 18:01 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
hm dat heb ik niet gedaan, maar klinkt al met al best kut, denk dat ik maar ga voor omgevingsrecht. Dat klinkt iig wel interessant.
Voor mij nietquote:Op zondag 4 september 2016 18:08 schreef Etsu het volgende:
Zijn de colleges op de RUG al begonnen trouwens?
Bahquote:
Ik begrijp dat je liever mijn posts leest hihiquote:Op zondag 4 september 2016 18:21 schreef Ties02 het volgende:
Oh helemaal overheen gelezen! Even kiekn
Leuke onderwerpen! Eerste heb ik ook nog over nagedacht. Wil denk ik toch liever een vastgoed/ondernemingsrecht onderwerp.quote:Op zondag 4 september 2016 17:28 schreef Spiegelei het volgende:
Afstudeeronderwerpen voor Ties:
Nieuwe wet die 1/9 is ingegaan; extra bescherming voor erfgenamen. Wanneer zijn schulden onbekend? Onder welke omstandigheden? Stiefkinderen die hun portie komen opeisen - ja maar openstaande gokschulden bij lokale kroeg niet? Want die oom was bekend met gokverslaving? Ik zeg maar wat.
Geheimhouding in het tuchtrecht: hoe strikt is de geheimhouding dan? (Onterfde nabestaanden stellen dat erflater van het padje af was bij opmaken testament. Notaris vindt uiteraard niet want testament is gepasseerd. Onterfde nabestaanden dienen klacht in. Wat kan en kan je niet melden als notaris? Waarom wel waarom niet? Dient er niet een drempel opgeworpen te worden voor klagers? )
Iets met datalekken? In combinatie met verregaande automatisering. In de cloud werken, docusign, besprekingen op afstand (Skype)....
De eerste is ook een beetje geforceerd van mijn kant hoor. Niet mijn kopje thee. Ik zal eens nadenken over andere onderwerpen die meer passend zijn. Dingen als btw ook een optie of is dat niet notarieel genoeg (heb nu diverse casussen met uitgifte erfpacht en of het een btwlevering of een btwdienst (gezien wordt als huur) is.quote:Op zondag 4 september 2016 18:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Leuke onderwerpen! Eerste heb ik ook nog over nagedacht. Wil denk ik toch liever een vastgoed/ondernemingsrecht onderwerp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |