Smartmax kende ik niet, ziet er heel gaaf uit. Wat is het formaat? Sjaak stopt nog wel snel dingen in de mond...quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:10 schreef Burdie het volgende:
Houten puzzels, smartmax, duplo, krijtbord?
Ok, dat lijkt me weinig verslikkingsgevaar te geven. Ik ga er naar kijken, bedankt voor je hulpquote:Op maandag 29 augustus 2016 12:28 schreef Burdie het volgende:
De ballen van smartmax zitten qua grootte tussen een golfbal en tennisbal in, en de staafjes zijn 8-15cm lang, schat ik.
Bij de grote bieb in de stad hebben ze heel veel houten puzzels te leen. (Soms is er veel uitgeleend, maar ze hebben er een heleboel)quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik merk dat Sjaak behoefte heeft aan uitdaging. Een vormenstoof met 10 of meer vormen bijvoorbeeld, hij stapelt graag (6 of meer dingen op elkaar), hij probeert makkelijke houten puzzels... Het is een heel nieuwe stap voor mij in speelgoed! Geen simpele dingen met licht en geluid meer, maar Sjaak wil nadenken, leren en spelen tegelijk. Zijn er mensen die tips hebben voor speelgoed of andere dingen voor Sjaak?
Ik heb ze gevonden ja, bedankt : Sjaak vindt ze super! Ondertussen is de kassa van Fisher Price ook een hit, muntjes overal in doen en knopjes die verschillende dingen doen!quote:Op donderdag 8 september 2016 13:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij de grote bieb in de stad hebben ze heel veel houten puzzels te leen. (Soms is er veel uitgeleend, maar ze hebben er een heleboel)
Dambordquote:Op zondag 18 september 2016 16:10 schreef laziness het volgende:
Aangezien de kruidnoten alweer in de winkel liggen zoek ik inspiratie voor sinterklaas voor een jongetje van bijna zes.
Ik kom alleen maar in hetzelfde cirkeltje van lego, playmobil, houten treinbaan uit.
Loco bambino hebben we hier (al vanaf 2 jaar) en J kan dat prima. Hij heeft alleen niet zo veel geduld, dus meer dan 2 platen per keer doet ie niet.quote:Op maandag 19 september 2016 12:32 schreef exode het volgende:
Val ik ook in met een vraag:
wat zijn leuke spelletjes voor jochie van dan bijna 3 jaar? Loco Bambino is dat wat?
Het is enorm bewegelijk jochie maar kleien, knutselen en kleuren vindt ie ook leuk als hij er de bui voor heeft dus spelletjes moeten toch ook lukken? Zo met de herfst en winter die er aan komen, binnen entertainment.
Bij de bibliotheek hebben ze soms ook puzzels voor de uitleen.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:17 schreef Selvaria het volgende:
Vraag: N. (16 maanden) speelt heel graag met puzzels, nu hebben we 3 van deze (vanaf 18 maanden):
[ afbeelding ], maar die lost ze allemaal binnen 2 minuten op. Heeft iemand nog leuke tips voor puzzels die iets (maar niet gelijk heel veel) uitdagender zijn en ook van goede grootte aangezien madame nog wel graag iets in haar mond steekt?
ja precies, zo zie ik het ook nog voor mequote:Op donderdag 22 september 2016 16:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
Suus heeft een poppenhuis gekregen voor d'r verjaardag, ze vindt het erg leuk om mee te 'pielen'. Kastje open, kastje dicht, pop in bed, pop er weer uit.
Wij hebben een veloretti. En nichtje van 2,5 ook en ze komt er nog met geen mogelijkheid op, het ding is huge. Maar wel héél erg mooi. (Vond mijn vader vast ook toen hij ze tegenkwam op de beurs en voor beide kleinkinderen er een bestelde 😂)quote:Op donderdag 22 september 2016 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
Had er hier iemand nou die Veloretti loopfiets? Hoe bevalt die tot dusver?
Of het zin heeft om duur speelgoed te kopen is altijd discutabel. Aan wat voor duur speelgoed zat je te denken? Een kind van 1 heeft sowieso nog geen notie van duur, dus dat doen ouders toch vooral voor zichzelfquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:40 schreef byah het volgende:
Hier zijn we ook langzaam aan het nadenken over een lijstje voor onze zoon die eind november 1 jaar wordt. Hij is sinds eind juni aan het kruipen en is nu een maandje met de loopwagen aan de gang. Veel van zijn speelgoed vindt hij niet heel interessant, zoals speelgoed qua stapelen en vormpenstoof wekt niet echt zijn interesse. Boekjes vindt hij wel interessant maar de alledaagse dingen in huis des te meer.
Vraag me dus af of het wel zin heeft om duur speelgoed te kopen, of is dat iets wat vanzelf nog komt?
Mijn neefje van net 1 vindt autootjes helemaal geweldig. En dan maakt duur of goedkoop hem niets uit. Het enige dat belangrijk is, is dat ze goed stevig zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:40 schreef byah het volgende:
Hier zijn we ook langzaam aan het nadenken over een lijstje voor onze zoon die eind november 1 jaar wordt. Hij is sinds eind juni aan het kruipen en is nu een maandje met de loopwagen aan de gang. Veel van zijn speelgoed vindt hij niet heel interessant, zoals speelgoed qua stapelen en vormpenstoof wekt niet echt zijn interesse. Boekjes vindt hij wel interessant maar de alledaagse dingen in huis des te meer.
Vraag me dus af of het wel zin heeft om duur speelgoed te kopen, of is dat iets wat vanzelf nog komt?
Nee nouja, het blijft babybytes hèquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
Exersaucers?
Oh ok, gegoogled. Koop het niet.
Echt? Interessant! Nog nooit gezien bij mijn Action en die hebben best een uitgebreid assortiment.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:33 schreef Burdie het volgende:
Haba hebben ze ook goedkoop bij de Action.
Heeft hij al Toet Toet auto's? Er is ook een dierenserie van maar ik weet niet hoe die heet. Dat blijft nog wel een poosje leuk ook.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:40 schreef byah het volgende:
Nee ik vergis me, het zijn PlayLab spellen van Jumbo. Hoewel ik volgens mij ook Haba heb zien liggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:35 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Echt? Interessant! Nog nooit gezien bij mijn Action en die hebben best een uitgebreid assortiment.
Hema heeft leuke doosjes met verschillende stempels. Een doosje vol voor 3.50 en zonder stempelkussen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:53 schreef Hilmo het volgende:
Iemand tips voor leuk geprijsde stempels of stickers voor een twee jarige? Ik gebruik nu de dino stickers van de AH actie, dat is een groot succes. Willekeurig opplakken en weggooien (had er zoveel over) maar stempels nog niets.
Duur speelgoed is misschien niet zozeer het doel, meer dat het logisch is om iets te geven voor de eerste verjaardag, maar dat ik momenteel niet kan bedenken wat voor hem leuk zou zijn. Hij is meer gericht op het bewegen en het sociale aspect. En naast het feit dat wij als ouders een cadeau willen geven, zijn er natuurlijk nog veel meer vrienden en familie die gaan vragen of hij wensen heeft, dus we zijn al rustig bezig met een lijstje. Maar ik heb hier al aardig wat tips gezien en ik denk dat we beter kunnen richten op speelgoed voor als hij iets ouder is, want die interesse komt vanzelf wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Of het zin heeft om duur speelgoed te kopen is altijd discutabel. Aan wat voor duur speelgoed zat je te denken? Een kind van 1 heeft sowieso nog geen notie van duur, dus dat doen ouders toch vooral voor zichzelf![]()
Het is overigens niet heel abnormaal voor een kind van 10 maanden dat het nog geen interesse heeft in vormen en stapelen. Daar zijn ze vaak mentaal en motorisch nog niet aan toe. Je zou ook iets kunnen kopen wat over een aantal maanden leuk is voor hem.
Maar nogmaals, dat er (veel) (dure) kado's moeten komen omdat hij jarig is is echt iets wat een eenjarig kind zal roesten. Wij hebben onze dochter een doosje duplo gegeven voor haar eerste verjaardag, redelijk simpel omdat we toch wel iets wilden geven, maar ze speelt er pas een beetje leuk mee sinds ze ruim anderhalf is
Thanks! Daar had ik gekeken, maar de Puky starter is vanaf 85cm lichaamslengte en de kleinere die ik zie zijn met 2 achterwielen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:57 schreef mousemicky het volgende:
De Puky starter? http://www.loopfietsen.nl(...)DtN99OtEFxoCVSnw_wcB
Minimale beenlengte die nodig is, is 30cm, dus je zou R even moeten opmeten... Volgens mij op marktplaats ook redelijk goed te verkrijgen.
Edit: op diezelfde website kun je ook selecteren op leeftijd. Als je selecteert op 1/ 1,5 jaar krijg je waarschijnlijk ook de kleinere modellen te zien?
Wij hebben de Puky Wutsch, met 2 wielen voor en 2 achter. Mag je wel uit komen proberen als je wiltquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:39 schreef ingee het volgende:
[..]
Thanks! Daar had ik gekeken, maar de Puky starter is vanaf 85cm lichaamslengte en de kleinere die ik zie zijn met 2 achterwielen.
Volgens mij kan een deel van die driewielers wel omgebouwd worden naar een tweewieler, of vind je dat niks. J wilde met 2 jaar trouwens echt nog niet op een tweewiellloopfiets, maar die is niet zo snel.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:39 schreef ingee het volgende:
[..]
Thanks! Daar had ik gekeken, maar de Puky starter is vanaf 85cm lichaamslengte en de kleinere die ik zie zijn met 2 achterwielen.
Leuk! Helaas staat er al een tijd een step in onze berging klaarquote:Op zondag 9 oktober 2016 15:50 schreef Vanyel het volgende:
Een mini micro step?
http://www.micro-step.nl/nl/kinderen/mini-micro-2-6-jaar/
Een houten boerderij?quote:Op zondag 9 oktober 2016 15:40 schreef GotC het volgende:
Help!
T. wordt zaterdag 3 jaar. We hadden een grote houten treinset gekocht...en nu blijkt dat m'n ouders zo ongeveer hetzelfde hebben gekocht. Verschil is dat wij onze set nog kunnen retourneren en zij niet.
Maarrrr wat geven we T.?
Een Wobbel wil Y. niet geven, hij is bang dat T. er niet mee gaat spelen (en ik kan hem niet overtuigen).
Fiets met zijwieltjes staat al klaar van andere opa en oma.
Hebben jullie gouden tips?
Heeft Janod niks?quote:Op maandag 10 oktober 2016 20:16 schreef Mabawa. het volgende:
Iemand tips (en vooral ervaringen) voor grote houten autogarages? Er is veel te krijgen, maar wat is nou echt stevig en duurzaam? We hebben nogal een sterke sloper en z'n werkbankje van Eichhorn van vorig jaar heeft het niet heel lang volgehouden.
Die van Janod oogt zo klein vind ik. Die staat wel op de lijst, maar ergens onderaan op dit moment.quote:Op maandag 10 oktober 2016 20:29 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Heeft Janod niks?
Of educo dat is eigenlijk schoolmateriaal maar wellicht via Mp te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |