abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 augustus 2016 @ 13:19:20 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_164936782
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Denk jij zo ook over andere onderwerpen? Bijv. wie heeft er last van de CO2-uitstoot. Tegen de tijd dat Nederland verzuipt zijn we allemaal dood. Of wie heeft er last van de bio-industrie? Het is niet alsof je dat proeft als je een karbonade eet. Je kan het trouwens ook omdraaien: Welke Nederlander heeft er last van als we vluchtelingen niet opvangen? Treedt er dan een crisis op waardoor het leven van een vluchtelingen-knuffelaar helemaal op zijn kop staat?
Tegen de tijd dat Nederland is "geislamiseerd" ook, want dat gaat never nooit niet gebeuren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_164936825
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat Nederland is "geislamiseerd" ook, want dat gaat never nooit niet gebeuren.
Ik kan met de beste wil niet begrijpen wat je bedoelt en op wat voor manier dit een reactie is op mijn reactie.
  maandag 29 augustus 2016 @ 13:22:02 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_164936854
quote:
5s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik kan met de beste wil niet begrijpen wat je bedoelt en op wat voor manier dit een reactie is op mijn reactie.
Dat zoals jij geen bedreiging ziet in klimaatverandering, anderen geen bedreiging zien in islam in NL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2016 @ 13:23:53 #54
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_164936905
Guantanomo bay starten in Nederland is toch wel het meest gevaarlijke voorstel
:')
pi_164936936
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Guantanomo bay starten in Nederland is toch wel het meest gevaarlijke voorstel
Ontzettend griezelig inderdaad. :'(
pi_164936993
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zoals jij geen bedreiging ziet in klimaatverandering, anderen geen bedreiging zien in islam in NL.
Net zoals over misschien 200 jaar klimaatverandering een probleem is voor Nederland is het geen geruststelling voor me dat over 200 jaar de islam misschien verlicht is. Ik kijk niet zo ver vooruit.
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 13:28:26 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164937031
quote:

[..]

Denk jij zo ook over andere onderwerpen? Bijv. wie heeft er last van de CO2-uitstoot. Tegen de tijd dat Nederland verzuipt zijn we allemaal dood. Of wie heeft er last van de bio-industrie? Het is niet alsof je dat proeft als je een karbonade eet. Je kan het trouwens ook omdraaien: Welke Nederlander heeft er last van als we vluchtelingen niet opvangen? Treedt er dan een crisis op waardoor het leven van een vluchtelingen-knuffelaar helemaal op zijn kop staat?
Die omdraai-ing slaat de hamer op zijn kop want juist van het niet opvangen hebben wij heel veel last, kijk naar bijvoorbeeld calais het is niet zo dat mensen die we niet opvangen ineens verdwijnen. Ik ben dan ook niet voor het niet aanpakken van het immigranten probleem (net als het CO2 probleem, bio-industrie zie ik niet als direct probleem) het immigranten probleem pak je mijnsinziens aan door de oorlog in syrië te stoppen, door mensen over de hele wereld te helpen, door over je grenzen heen te kijken en niet navelstaarderig moeilijk als verwend kindje te zeggen dat je nog meer speelgoed wil door anderen geen speelgoed te geven.

Dat is ook wat zo kortzichtig is aan dit wilders programma het draait aan alle kanten de overlopen dicht, en geen immigranten en geen ontwikkelingshulp. En betere zorg en geen geld naar innovatie.

Het is aan alle kanten oogkleppen op en ikke ikke ikke de rest kan stikke...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164937090
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Net zoals over misschien 200 jaar klimaatverandering een probleem is voor Nederland is het geen geruststelling voor me dat over 200 jaar de islam misschien verlicht is. Ik kijk niet zo ver vooruit.
Mooie 'na mij de zondvloed' instelling.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_164937103
quote:

[..]

quote:
‘Atmosferisch CO2 houdt warmte in het lagere deel van de atmosfeer vast. Het hogere deel van de atmosfeer ontvangt daardoor minder warmte en koelt daardoor af. De ozonafbraakreactie verloopt bij die lagere temperatuur sterker.

http://www.kennislink.nl/(...)t-steunt-ozonafbraak
Jij beste vriend.
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 13:31:40 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164937110
quote:

[..]

Tja korte termijnsdenken pur sang, los nu iets slordig tijdelijk op en we hebben voor een langere tijd problemen.

Het komt zovaak uit bij als ik/wij het maar goed of beter hebben... Je bent blijer als jij ¤10 krijgt en een ander ¤0 in plaats van allebei ¤5... onafhankelijk van het feit dat je er in beide gevallen beter van wordt. Men gunt elkaar zo weinig tegenwoordig.
pi_164937167
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die omdraai-ing slaat de hamer op zijn kop want juist van het niet opvangen hebben wij heel veel last, kijk naar bijvoorbeeld calais het is niet zo dat mensen die we niet opvangen ineens verdwijnen. Ik ben dan ook niet voor het niet aanpakken van het immigranten probleem (net als het CO2 probleem, bio-industrie zie ik niet als direct probleem) het immigranten probleem pak je mijnsinziens aan door de oorlog in syrië te stoppen, door mensen over de hele wereld te helpen, door over je grenzen heen te kijken en niet navelstaarderig moeilijk als verwend kindje te zeggen dat je nog meer speelgoed wil door anderen geen speelgoed te geven.

Dat is ook wat zo kortzichtig is aan dit wilders programma het draait aan alle kanten de overlopen dicht, en geen immigranten en geen ontwikkelingshulp. En betere zorg en geen geld naar innovatie.

Het is aan alle kanten oogkleppen op en ikke ikke ikke de rest kan stikke...
Als het simpel zou zijn om alle oorlogen, armoede en corruptie in de wereld te stoppen (zonder dat wij daar grote offers voor moeten brengen) dan zou ik daar ook voor zijn. Ik ben alleen niet overtuigd dat Nederland of de EU dat voor elkaar kan krijgen. Jij wel?
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 13:38:55 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164937279
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als het simpel zou zijn om alle oorlogen, armoede en corruptie in de wereld te stoppen (zonder dat wij daar grote offers voor moeten brengen) dan zou ik daar ook voor zijn. Ik ben alleen niet overtuigd dat Nederland of de EU dat voor elkaar kan krijgen. Jij wel?
Ik ben van mening dat we met de EU een goede vorm hebben gevonden van samenleven zonder al te veel grote conflicten (de WOII is al weer 70 jaar geleden een lange periode vrede in europa, alleen joegoslavië was natuurlijk een erg zwarte bladzijde), kan altijd beter maar aan de basis is het een goed idee. Ik denk dat een toename van vijandigheid iig geen goede basis is voor vrede. Ik denk dat er meer te bereiken is vanuit medeleven en compassie dan vanuit uitsluiting en vijandigheid. Natuurlijk ligt dan naiëviteit op de loer en zijn mensen een agressieve diersoort, maar we zijn ook een sociale diersoort dus gooi ik mijn kansen liever op altruisme dan egoisme (op welk niveau dan ook, contnentaal, nationaal, regionaal, individueel)
pi_164937300
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mooie 'na mij de zondvloed' instelling.
Nou ja, we hebben het over 200 jaar en ik zeg niet dat we totaal geen rekening moeten houden met het nageslacht. Maar al zou ik die instelling hebben dan is dat naar mijn maatstaven nog veel beter dan "tijdens mij de zondvloed" of "tijdens mijn kinderen's tijd de zondvloed".
pi_164937329
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou ja, we hebben het over 200 jaar en ik zeg niet dat we totaal geen rekening moeten houden met het nageslacht. Maar al zou ik die instelling hebben dan is dat naar mijn maatstaven nog veel beter dan "tijdens mij de zondvloed" of "tijdens mijn kinderen's tijd de zondvloed".
Het zou beter zijn als we samen, zoals Bosbeetle al zegt, proberen ervoor te zorgen dat die zondvloed niet plaats gaat vinden. Denk je niet?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_164937333
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De verwachting is dat de droogte in Afrika toe gaat nemen. Dit betekent dat vele mensen dan deze kant op komen... Niet pas over 200 jaar hoor.
pi_164937401
quote:
15s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Jij beste vriend.
Ook deze reactie begrijp ik niet. Ik ontken nergens dat er sprake is van klimaatsverandering. Ik ontken wel dat die klimaatverandering geen effect op mijn leven heeft gehad. Op de jouwe dus wel. Welke ingrijpende effecten hebben de klimaatverandering op jouw leven gehad?
  maandag 29 augustus 2016 @ 13:46:17 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164937431
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De verwachting is dat de droogte in Afrika toe gaat nemen. Dit betekent dat vele mensen dan deze kant op komen... Niet pas over 200 jaar hoor.
Dus moeten we alles op alles zetten om die mensen te weren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164937454
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ook deze reactie begrijp ik niet. Ik ontken nergens dat er sprake is van klimaatsverandering. Ik ontken wel dat die klimaatverandering geen effect op mijn leven heeft gehad. Op de jouwe dus wel. Welke ingrijpende effecten hebben de klimaatverandering op jouw leven gehad?
quote:
Klimaatverandering in Nederland
Het klimaat in Nederland verandert: Zo is de gemiddelde temperatuur in Nederland over de afgelopen eeuw met 1.7 graden Celsius gestegen en nam het aantal jaarlijkse zomerse dagen met bijna 20 toe. De totale hoeveelheid jaarlijkse neerslag steeg met ongeveer 20 procent en ook de frequentie van hevige regenbuien nam sterk toe.

De gemeten temperatuurstijging in Nederland is circa tweemaal hoger dan die gemiddeld over de wereld en er is in Nederland in de afgelopen 20 jaar geen afzwakking van deze stijgende trend waarneembaar. Volgens de huidige inzichten zal de klimaatverandering in Nederland de komende eeuwen verder doorzetten, al is de omvang en het tempo van deze verandering onzeker. Zo kan de jaarlijkse neerslag in Nederland tot het einde van deze eeuw met 5 procent afnemen, maar ook met 6 procent stijgen. Dit bemoeilijkt het inspelen op klimaateffecten.
http://www.pbl.nl/publica(...)ng-in-nederland-2012

Dit is alleen al in de afgelopen 20 jaar.... En het is niet alsof we steeds minder nodig hebben.
pi_164937462
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dus moeten we alles op alles zetten om die mensen te weren.
Moet je dus niet bij de PVV zijn.
pi_164937514
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja korte termijnsdenken pur sang, los nu iets slordig tijdelijk op en we hebben voor een langere tijd problemen.

Het komt zovaak uit bij als ik/wij het maar goed of beter hebben... Je bent blijer als jij ¤10 krijgt en een ander ¤0 in plaats van allebei ¤5... onafhankelijk van het feit dat je er in beide gevallen beter van wordt. Men gunt elkaar zo weinig tegenwoordig.
Als jij die instelling had dan had je geen geld, tijd en middelen om op Fok te posten. Aan de ene kant vermaak je je nu en aan de andere kant gaan er mensen dood van de honger. Hoe is dat mogelijk? Kan je je tijd dan niet beter benutten, kan je het geld dat je voor je luxe goederen dan niet beter besteden?
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 13:59:28 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164937739
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als jij die instelling had dan had je geen geld, tijd en middelen om op Fok te posten. Aan de ene kant vermaak je je nu en aan de andere kant gaan er mensen dood van de honger. Hoe is dat mogelijk? Kan je je tijd dan niet beter benutten, kan je het geld dat je voor je luxe goederen dan niet beter besteden?
Ik geeft toch aan dat ik in luxe leef (ik kreeg ¤5) maar ik vind het prima als iemand anders ook die ¤5 euro krijgt. Dat doe ik door bijvoorbeeld niet op de PVV te stemmen die het graag zo ziet dat ik ¤10 krijg ten kost van die ¤5 die naar die ander ging.

Ik betaal belasting, en verzekering niet om er zelf beter van te worden maar om er allemaal een beetje beter van te worden (ik heb nog geen gebruik gemaakt van mijn ziektekosten verzekering maar ik hoop dat anderen er wel profijt van hebben dat ik het betaal). Ik juich het dan ook toe dat er een gedeelte van dat geld naar ontwikkelingshulp gaat om ervoor te zorgen dat mensen op andere plekken op de aarde het ook iets makkelijker krijgen.

Wat een sentiment is wat nu heel erg leeft is "als die asielzoekers komen ga ik er op achteruit" maar er wordt zelden gekeken naar hoe die asielzoekers er op vooruit gaan, netto wordt het een stukje fijner op aarde door een klein beetje in te leveren. In de jaren 90 zijn er meer vluchtelingen opgenomen dan nu en daar heb ik geen last van gehad, als we nu vluchtelingen opnemen hoop ik dat zij een beter leven krijgen dan dat ze gehad zouden hebben als we ze niet opvingen. Ik vind dat niet meer dan menselijk maar dat mag jij anders vinden.
pi_164938075
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Bijna alle puntjes op het programa zijn gericht op inperking van vrijheden, erg vreemd voor een partij die zich de partij van de vrijheid noemt.
Dat is wel kenmerkend voor dat soort foute partijtjes inderdaad, de Noord-Koreaanse partij en de NSDAP noemen zich ook democratisch.
pi_164938185
quote:

[..]

Leuk man, dat korte termijn denken van jou is wat heel de wereld kapot maakt. Lekker het mileu verneuken omdat je graag extra wil verdienen. Geen geld investeren in groene energie omdat het op korte termijn duur is..

Prima dat een nietszeggend mannetje als jou dat roept, maar veel van de wereldleiders hebben dezelfde instelling en dat is gewoon sneu.
pi_164938235
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 14:20 schreef Donnis het volgende:

[..]

Leuk man, dat korte termijn denken van jou is wat heel de wereld kapot maakt. Lekker het mileu verneuken omdat je graag extra wil verdienen. Geen geld investeren in groene energie omdat het op korte termijn duur is..

Prima dat een nietszeggend mannetje als jou dat roept, maar veel van de wereldleiders hebben dezelfde instelling en dat is gewoon sneu.
Nja als er niks aan gedaan wordt gaan mensen met deze mening er ook gevolgen van ondervinden.
pi_164938559
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Sterker nog, het "jaagt" ze nu al hierheen. Neem het Syrie conflict, dat is mede ontstaan door de aanhoudende droogte in het binnenland (noorden van) wat een inlandse migratiestroom heeft veroorzaakt van het platteland naar de steden toe.

Zonder de nu al voelbare gevolgen van de klimaatverandering is de kans erg groot dat de vlam daar niet zo in de pan was geschoten. Een binnenlandse migratiestroom van een ruime anderhalf miljoen mensen, geruineerde graanboeren, verwaarlozing van grondwaterbronnen. Inzetten op de export van katoen ten koste van andere landbouw en veeteelt (en van heel veel water aangezien het produceren van katoen zeer veel water kost).
Er werd weinig gedaan met die migratiestroom wat barre en boze omstandigheden opleverde en erg veel druk op de ketel heeft gezet.

Irak, hetzelfde verhaal, zeer ernstige en langdurige droogte, zeer erstige watertekorten dragen niet bij aan de onrust verminderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')