SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Uitstekend planquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:21 schreef bondage het volgende:
Terwijl mijn huis door de wasstraat gaat ga ik even checken of mijn filmpjes van dit natuurgeweld gelukt zijn.
Ik voel me zo vies hier.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:22 schreef Fred0w het volgende:
Plakkerige-nacht-nummer-zoveel in Zeeland
Hier in Den Haag niet anders.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:22 schreef Fred0w het volgende:
Plakkerige-nacht-nummer-zoveel in Zeeland
Hosternokke je hebt gelijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:30 schreef Fred0w het volgende:
Wat is dit, temperatuur stijgt hier nog steeds.
Vlissingen weer bijna op 25 gradenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:34 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hosternokke je hebt gelijk.
http://www.buienradar.nl/nederland/weerbericht/weergrafieken/6310
Lekkere lichtshow dit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:34 schreef trabant het volgende:
Westelijke mijnstreek. Even voor jullie in zuidwestelijke richting uit het slaapkamerraam gehangen:
[ link | afbeelding ]hier klikken voor flickrfilmpje
De wind is daar de afgelopen uren gedraaid van noordwest naar zuidoost. Warme Belgische binnenlandse lucht stuwt daar de temp omhoog.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:36 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vlissingen weer bijna op 25 graden
edit: 25.1![]()
Bohboh, dat geluidquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:42 schreef Rabieluh het volgende:
Nu weer tijd voor deze denk ik:
https://www.webcamsittard.nl/index.php/en/
Cam 2 heeft geluid, dadelijk gaan we gegil horen.
Zit je hoog dan? Want bomen zijn bitches voor uitzicht.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:53 schreef Rikketik het volgende:
Niks aan de hand nog in Enschede, maar wel prachtig weerlicht in zowel het noordwesten als het zuidoosten. In het zuidoosten kun je zelfs de individuele bliksemflitsen zien, terwijl die bui toch op zeker 60 km afstand zit.
Ik hoop dat het actief blijft en dat ik ero ok van mee kan genieten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo. Komt wel wat heftigs aan in noord Limburg. Een en al geflits en geknal
Vanuit mijn slaapkamer, normaal rijtjeshuis. Ik heb wel geluk, want ik kan het precies tussen de bomen en huizen door zien. Toen ik net de hond uitliet, zag ik alleen maar de flitsen, maar de bliksem zelf niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zit je hoog dan? Want bomen zijn bitches voor uitzicht.
Hier in Breda kan ik ook de bliksems in Limburg zien. Ook individueel, en prachtig oranje.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:53 schreef Rikketik het volgende:
Niks aan de hand nog in Enschede, maar wel prachtig weerlicht in zowel het noordwesten als het zuidoosten. In het zuidoosten kun je zelfs de individuele bliksemflitsen zien, terwijl die bui toch op zeker 60 km afstand zit.
Ah, ja. Ik zit onderin in een portiekwoning en ik kan nergens tussendoor kijken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:57 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Vanuit mijn slaapkamer, normaal rijtjeshuis. Ik heb wel geluk, want ik kan het precies tussen de bomen en huizen door zien. Toen ik net de hond uitliet, zag ik alleen maar de flitsen, maar de bliksem zelf niet.
Kon overigens zweren dat ik ook een donder hoorde buiten uit die richting, dus kun je nagaan hoe hard het gaat daar. 60 km weg, maar het had ook 10 km kunnen zijn aan de flitsen te zien.
Prachtigquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:58 schreef bondage het volgende:
Let op je volume, vooral die tweede.
Inderdaad, kan het zien vanaf 100 km verderop.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:55 schreef d.k. het volgende:
Die bui in Limburg blijft maar flitsen. Zo mooi!
Als dat van dezelfde categorie is als hier overtrok lijkt me dat geen overbodige maatregel...quote:Op zondag 28 augustus 2016 00:01 schreef -CRASH- het volgende:
Daar is de bliksem....
En Het parkfeest in Venlo is uit voorzorg gestopt.
Ohja, wij wonen niet zover van elkaar afquote:Op zondag 28 augustus 2016 00:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hier in Noord-Drenthe bliksemt en dondert het doorlopend.
Bommen Berend was ook al vervroegd (vuurwerkshow)...quote:Op zondag 28 augustus 2016 00:06 schreef bondage het volgende:
[..]
Als dat van dezelfde categorie is als hier overtrok lijkt me dat geen overbodige maatregel...
Wel noord-oosten?quote:Op zondag 28 augustus 2016 00:06 schreef zoem het volgende:
De verwachte onweer valt wel tegen. Alleen het noordoosten en zuidoosten hebben prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |