abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164932592
Zitten er meer mensen in

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat er een update geweest is, wat zijn jullie gedachten hierover?
pi_164932764
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:21 schreef jsuijker het volgende:
Zitten er meer mensen in

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Ik had een update gevraagd voor (onder andere) dat project. Ook 5754 en 4759.

Vind de update niet echt top, maar ze kunnen weinig meer doen ben ik bang...
జ్ఞ‌ా
pi_164932773
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:10 schreef Benger het volgende:

[..]

Pff, die man heeft al 6 leningen via GVE lopen. Ik krijg een beetje het gevoel dat hij nu dacht: hier gaan ze niet meer intrappen, ik laat mijn vriendin nu een keer het geld ophalen. Nou ja, ik hoor niks over problemen, dus hij betaalt blijkbaar wel alles netjes terug.
Je hebt gelijk hoor, zolang de beste man zijn verplichtingen keurig nakomt, is het natuurlijk prima, maar ik snap niet waarom GVE hier niet gewoon open over is geweest.
pi_164932914
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:37 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, zolang de beste man zijn verplichtingen keurig nakomt, is het natuurlijk prima, maar ik snap niet waarom GVE hier niet gewoon open over is geweest.
Ook dit antwoord van GvE laat zich makkelijk raden..... ;)
Pecunia non olet
pi_164933061
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ook dit antwoord van GvE laat zich makkelijk raden..... ;)
GvE kan achteraf een antwoord geven om er een mooie draai aan te geven, maar ze hadden het gewoon in de pitch moeten zetten bij de motivatie om te gaan crowdfunden via GvE: "Mijn partner heeft heel goede ervaringen met crowdfunding via GvE." of zoiets. Je vertelt wat er aan de hand is en geeft er een mooie draai aan.
pi_164933795
Ik krijg net bericht dat de financiering van Colorista CV is overgemaakt. Doorslaggevend was voor mij de mededeling van Colorista BV ook hoofdelijk aansprakelijk zou zijn voor deze schuld. Zien jullie dat terug in de leningsovereenkomst?

Kapitaal Op Maat 5-8-2016 16:14

Beste investeerder, Arnolda van der Kaap is hoofdelijk aansprakelijk en Colorista BV is als entiteit hoofdelijk aansprakelijk. De tekst bij de tab zekerheden is wat scherper neergezet.
Pecunia non olet
pi_164934030
quote:
3s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:36 schreef µ het volgende:

[..]

Ja. Ik had een update gevraagd voor (onder andere) dat project. Ook 5754 en 4759.

Vind de update niet echt top, maar ze kunnen weinig meer doen ben ik bang...
het is inderdaad weinig belovend.

Ik vraag me af of er nog iets te halen is, betwijfel het maar ik heb geen goed gevoel bij dit geval (kijkende naar de opmerkingen over o.a. de voorraden in de faillissementdossiers en de korte looptijd van de lening).
pi_164934176
Leningaanvrager: Brasserie Beeckestijn
Doel van de lening: Overnamefinanciering
Leningbedrag: ¤ 270.000
Rente: 8,00 %
Looptijd: 72 maanden

11.10 uur reeds 80% vol.

Overname bestaande tent. Huidige eigenaar zit er achtergesteld in.
Verder weinig zekerheden.
pi_164934179
Brasserie Beeckestijn
¤ 270.000 | 8,0% rente | 72 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/brasserie-beeckestijn/

Ik doe niet mee (lange looptijd, huurpand, zekerheden matig, stel is 1 jaar bij elkaar).

Recensies IENS ok, er valt in zo'n tent veel te halen als de bezetting doordeweeks op een hoger peil komt (wat overigens voor veel horeca gelegenheden van toepassing is).
http://www.iens.nl/restau(...)staurant-beeckestijn
pi_164934273
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:12 schreef marathon2000 het volgende:
Brasserie Beeckestijn
¤ 270.000 | 8,0% rente | 72 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/brasserie-beeckestijn/

Ik doe niet mee (lange looptijd, huurpand, zekerheden matig, stel is 1 jaar bij elkaar).

Recensies IENS ok, er valt in zo'n tent veel te halen als de bezetting doordeweeks op een hoger peil komt (wat overigens voor veel horeca gelegenheden van toepassing is).
http://www.iens.nl/restau(...)staurant-beeckestijn
En wederom is er bij dit project een verschil in zekerheden tussen de kleine investeerders (tot 5k) en de grote investeerders (vanaf 5k). Slechte ontwikkeling deze tweedeling.
pi_164934543
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En wederom is er bij dit project een verschil in zekerheden tussen de kleine investeerders (tot 5k) en de grote investeerders (vanaf 5k). Slechte ontwikkeling deze tweedeling.
Zou dit ook gewoon mogen van bijvoorbeeld de AFM?

Er wordt zo gefocust op spreiden en een beperkt deel van je vermogen investeren, maar tegelijkertijd zijn ze ook bezig om de zekerheden te beperken (althans voor degene die wel willen spreiden). Lijkt me een slechte zaak, maar vraag me ook af of dit (juridisch) standhoudt
pi_164934564
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Van Panneklaar weten we wat voor een gedoe het is om namen op een hypotheekacte te krijgen, Als Collin een stichting zekerheden heeft dan zou dit verschil niet meer nodig moeten zijn. Immers dan gaat de gehele hypotheek inschrijving, zonder aparte vermelding van de individuen, op de stichting als het goed is.
pi_164934746
Er wordt even 25K en 30K gestort in SapVers (GvE). Conv. Lening moet koste wat het kost volkomen lijkt het.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 29-08-2016 13:15:58 ]
pi_164934939
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:21 schreef jsuijker het volgende:
Zitten er meer mensen in

SPOILER
Ik blijf dit een raar verhaal vinden. Er zijn nog werkmaatschappijen van deze holding actief. Horen de opbrengsten uit de overige werkmaatschappijen dan niet richting holding te gaan?
pi_164935254
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 06:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zelfs hypotheekaktes zijn er nog niet. 25 april zijn de toegezegde bedragen naar KoM overgemaakt. Project is uiteindelijk 24 mei tot stand gekomen (2,5 maand na oprichting Stichting zekerheden). Laatst maar even gevraagd naar de hypotheekakte. De ondernemer was daar met de notaris nog mee bezig.... was het antwoord. Pfff ruim 3 maanden (4 mnd na betaling) hebben de investeerders nog steeds de toegezegde zekerheden niet.
Ander KoM voorbeeld:
SPOILER
Investering 15 mei 2016, tot stand 25 mei 2016 en inmiddels zijn er al twee maandtermijnen voldaan. De toegezegde verpanding van de debiteuren t.w.v. omstreeks 335k middels een pandakte is heden ter dagen nog steeds niet getekend laat staan ter registratie aangeboden bij de belastingdienst :(
pi_164935618
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ander KoM voorbeeld:
SPOILER
Investering 15 mei 2016, tot stand 25 mei 2016 en inmiddels zijn er al twee maandtermijnen voldaan. De toegezegde verpanding van de debiteuren t.w.v. omstreeks 335k middels een pandakte is heden ter dagen nog steeds niet getekend laat staan ter registratie aangeboden bij de belastingdienst :(
Klinkt alsof dit de nieuwe werkwijze is: in de pitch een pandakte toezeggen. En tegen de ondernemer zeggen: doe maar rustig aan hoor bij de notaris. Wij maken het geld toch wel over, wel of geen pandakte. Als wij de fee maar kunnen innen.
Ik vraag mij echt af of ze bij KoM denken dat alle investeerders dit vergeten als ze zich maar stil houden.
pi_164935814
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:42 schreef obligataire het volgende:
Toch een zeer bedenkelijke ontwikkeling. Als investeerders blijkbaar zo makkelijk van hun geld af willen, welke prikkel is er dan nog voor een platform om solide projecten aan te dragen.
Een Investment manager van een vermogensbeheerder gooit ook even 10K in het zonnepanelenproject van KoM. Zit nu bijna vol.
pi_164935871
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:25 schreef didi80 het volgende:

[..]

Klinkt alsof dit de nieuwe werkwijze is: in de pitch een pandakte toezeggen. En tegen de ondernemer zeggen: doe maar rustig aan hoor bij de notaris. Wij maken het geld toch wel over, wel of geen pandakte. Als wij de fee maar kunnen innen.
Ik vraag mij echt af of ze bij KoM denken dat alle investeerders dit vergeten als ze zich maar stil houden.
Ben een beetje bang dat het geen onwil is, maar onkunde.... en dat voor een club die al bijna 15 miljoen heeft binnen geharkt.

Zou een fusie/overname met AGD iets kunnen zijn?
pi_164935973
Is voor Big Bread (KoM) de hypotheek al rond?:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Cafetaria-Big-Bread-Steenderen

Er was sprake van een 2e tranche rond mei 2016. Deze heb ik nooit meer gezien.
pi_164936314
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ander KoM voorbeeld:
SPOILER
Deze ook
SPOILER
project tot stand 6-04-2016 tot nu toe geen beloofde pandakte! Wij zijn nu ruim 4 maanden verder! Bovendien is afgelopen maand doodleuk het volgende project van deze toko tot stand gekomen zonder eerst de zaken van dit eerdere project op orde te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-08-2016 13:55:00 ]
pi_164937620
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze ook
SPOILER
project idem tot stand 6-04-2016 tot nu toe geen beloofde pandakte! Wij zijn nu ruim 4 maanden verder!
Ik zou me geen zorgen maken. Dat KoM de beloofde onderpanden niet zeker stelt betekent volgens mij dat ze zelf garant staan als er iets mis gaat. Ik neem aan dat de AFM er op toe ziet dat KoM financieel sterk genoeg is om die garanties ook daadwerkelijk na te komen mocht het mis gaan. Toch?
pi_164938632
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ben een beetje bang dat het geen onwil is, maar onkunde.... en dat voor een club die al bijna 15 miljoen heeft binnen geharkt.

Zou een fusie/overname met AGD iets kunnen zijn?
^O^
pi_164938695
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze ook
SPOILER
project tot stand 6-04-2016 tot nu toe geen beloofde pandakte! Wij zijn nu ruim 4 maanden verder! Bovendien is afgelopen maand doodleuk het volgende project van deze toko tot stand gekomen zonder eerst de zaken van dit eerdere project op orde te hebben.
Ik vrees gewoon dat het bij geen enkel project goed geregeld is. Geen lerend vermogen bij KoM :X
pi_164939930
Nog even over het Collin project Brasserie Beeckestijn van vanmorgen. Uit de pitch:

Dun & Bradstreet
Dun & Bradstreet geeft een Laag risico weer aan deze onderneming. Omdat het een startende onderneming betreft, zou een Verhoogd risico passender zijn. Echter, omdat men de brasserie in een IB-onderneming gaat exploiteren, is het faillissementsrisico kleiner dan wanneer zij dat in een B.V.-onderneming zouden doen.

Kan iemand mij dit uitleggen? Zou het te maken kunnen hebben met dat men minder belasting betaalt door bijvoorbeeld de kleine ondernemers korting etc?

Ik kan me haast niet voorstellen dat een score hierdoor van verhoogt risico naar laag risico gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-08-2016 15:42:33 ]
pi_164940204
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 15:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nog even over het Collin project Brasserie Beeckestijn van vanmorgen. Uit de pitch:

Dun & Bradstreet
Dun & Bradstreet geeft een Laag risico weer aan deze onderneming. Omdat het een startende onderneming betreft, zou een Verhoogd risico passender zijn. Echter, omdat men de brasserie in een IB-onderneming gaat exploiteren, is het faillissementsrisico kleiner dan wanneer zij dat in een B.V.-onderneming zouden doen.

Kan iemand mij dit uitleggen? Zou het te maken kunnen hebben met dat men minder belasting betaalt door bijvoorbeeld de kleine ondernemers korting etc?

Ik kan me haast niet voorstellen dat een score hierdoor van verhoogt risico naar laag risico gaat.
De privé aansprakelijkheid van de vennoten misschien? Hierdoor hebben de schuldeisers een extra mogelijkheid om de schuld te verhalen die ze bij een BV niet hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')