abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164891349
Ik heb dat nooit begrepen.

Ik zit sinds 6 weken bij een diëtiste. Vind dat je altijd open moet staan voor adviezen en kritiek. Ik heb licht overgewicht en heb er totaal geen problemen mee als mensen dat zeggen. Want het is ook gewoon waar.

Helaas zijn er veel mensen die totaal niet met dit soort kritiek om kunnen gaan. Geldt overigens ook voor alcoholverslaafden. Je kan de grootste ruzie krijgen als je tegen iemand vertelt dat hij/zij teveel drinkt.
pi_164891394
Je bent dus gewooniet dik
pi_164891524
Dom topic, dan mag je het toch nog wel tegen ze zeggen?
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:39:14 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_164891533
Als het pamflet van de PVV nu twee kantjes had gehad was dit een mooie voor de achterkant.
pi_164891605
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:39 schreef Scuidward het volgende:
Als het pamflet van de PVV nu twee kantjes had gehad was dit een mooie voor de achterkant.
Maak er toiletpapier van.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_164891645
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:29 schreef PesteNoire het volgende:

Ik zit sinds 6 weken bij een diëtiste. Vind dat je altijd open moet staan voor adviezen en kritiek. Ik heb licht overgewicht en heb er totaal geen problemen mee als mensen dat zeggen. Want het is ook gewoon waar.

Helaas zijn er veel mensen die totaal niet met dit soort kritiek om kunnen gaan. Geldt overigens ook voor alcoholverslaafden. Je kan de grootste ruzie krijgen als je tegen iemand vertelt dat hij/zij teveel drinkt.
Oja en dit!
CUL / Spare ribs

Vetpens zonder ballen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:49:28 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_164891741
Waarom voel je eigenlijk zo de noodzaak om mensen te vertellen dat ze dik/lelijk/dom/alcoholist/watdanook zijn? Geeft dat je eigen leven meer inhoud? Voel je jezelf iets beter wanneer je iemand ergens op wijst? Wat is het?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:04:34 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_164892052
Supernuttig om te zeggen, mensen met overgewicht weten dat zelf natuurlijk niet.
pi_164892129
quote:
Ik zit sinds 6 weken bij een diëtiste.
Waarom zit je in hemelsnaam bij een diëtiste wanneer je licht overgewicht hebt? Heb je nog verdere aandoeningen? Anders kan je zelf toch ook wel bedenken hoe je afvalt? :')
pi_164893318
Je mag zeggen wat je wilt...
Zeg het niet tegen de verkeerde :D
  Forum Admin zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:15:00 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_164893412
Van wie mah dat niet? Heb er nog nooit een boete om gehad.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:15:21 #12
54263 crew  Pharkus
pi_164893423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:11 schreef aloa het volgende:
Ik loop toch harder
pi_164893488
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik loop toch harder
daar kan je je in vergissen :P
pi_164893756
Mensen die iets vragen en daarbij iets willen horen wat dan niet het echte antwoord is of had moeten zijn. Terechte klacht wel.
pi_164893861
Als ik iets vind wat mij stoort dan zeg ik dat zodat ze er hopelijk iets mee doen.
Dus als ik zie dat vrienden/familie beginnen aan te komen dan zeg ik daar wat van.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:52:28 #16
335452 cricket
cricket from space
pi_164894221
quote:
Helaas zijn er veel mensen die totaal niet met dit soort kritiek om kunnen gaan.
Het punt zal niet zitten in 'dit soort kritiek' maar in het niet kunnen omgaan met kritiek in het algemeen. Dat kunnen vrij veel mensen niet. Overigens komt het over alsof je de betreffende kritiek ongevraagd uit, in dat geval in het onredelijk om te verwachten dat ze er op zitten te wachten. Wat je daarmee doet is namelijk impliceren dat jij een probleem ziet waar je verwacht dat zij iets mee gaan doen. Ongeacht of de kritiek inhoudelijk klopt of niet (wat voor gewicht wel redelijk objectief valt te bepalen maar voor gokken een stuk minder) wil dat niet zeggen dat het probleem van dien aard is dat het een probleem is van de omvang (dat er iets aan gedaan moet worden) als jij het inschat.
pi_164895486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:49 schreef Dven het volgende:
Waarom voel je eigenlijk zo de noodzaak om mensen te vertellen dat ze dik/lelijk/dom/alcoholist/watdanook zijn? Geeft dat je eigen leven meer inhoud? Voel je jezelf iets beter wanneer je iemand ergens op wijst? Wat is het?
Ik voel me niet beter dan wie dan ook. Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat om het taboe dat hier op heerst.
pi_164895496
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:07 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Waarom zit je in hemelsnaam bij een diëtiste wanneer je licht overgewicht hebt? Heb je nog verdere aandoeningen? Anders kan je zelf toch ook wel bedenken hoe je afvalt? :')
Ik slik al jaren Olanzapine (anti-psychotica) en het is een bekende bijwerking dat je daar dik van wordt.
pi_164895515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:52 schreef cricket het volgende:

[..]

Het punt zal niet zitten in 'dit soort kritiek' maar in het niet kunnen omgaan met kritiek in het algemeen. Dat kunnen vrij veel mensen niet. Overigens komt het over alsof je de betreffende kritiek ongevraagd uit, in dat geval in het onredelijk om te verwachten dat ze er op zitten te wachten. Wat je daarmee doet is namelijk impliceren dat jij een probleem ziet waar je verwacht dat zij iets mee gaan doen. Ongeacht of de kritiek inhoudelijk klopt of niet (wat voor gewicht wel redelijk objectief valt te bepalen maar voor gokken een stuk minder) wil dat niet zeggen dat het probleem van dien aard is dat het een probleem is van de omvang (dat er iets aan gedaan moet worden) als jij het inschat.
Je hebt helemaal gelijk.

Als mensen tegen mij zeggen dat ik te dik ben, denk ik "ik ga er wat aan doen". Maar bij andere mensen werkt dat blijkbaar anders.
pi_164895533
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:13 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.

Als mensen tegen mij zeggen dat ik te dik ben, denk ik "ik ga er wat aan doen". Maar bij andere mensen werkt dat blijkbaar anders.
Moet ik hier even serieus op reageren of ga je even naar de spiegel (en dan heb ik het niet over je gewicht)
Hell To The Liars
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:27:31 #21
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_164895739
Uhuh, 'licht overgewicht' :')

TS is gewoon volwaardig lid van team vies dik :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:33:52 #22
335452 cricket
cricket from space
pi_164895850
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:13 schreef PesteNoire het volgende:
Dat werkt ook bij jou vast niet zo bij elke mogelijke vorm van kritiek die je zou kunnen krijgen. In sommige gevallen zul je het er mee eens zijn, in een (waarschijnlijk vrij kleine) subset van die gevallen had je het zelf nog niet in de gaten, maar in de meeste gevallen leg je de opmerking naast je neer. Ofwel omdat je het er niet mee eens bent, ofwel omdat je van mening bent dat het punt in kwestie het niet waard is om iets aan te doen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:36:53 #23
335452 cricket
cricket from space
pi_164895905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:12 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Ik slik al jaren Olanzapine (anti-psychotica) en het is een bekende bijwerking dat je daar dik van wordt.
Dat is nonsens. Te dik wordt je van teveel eten. Wat wel zo kan zijn is dat er zaken spelen waardoor de hoeveelheid eten die je naar binnenwerkt bij verschillende personen een verschillend effect heeft. Dat is ongetwijfeld vet oneerlijk, maar dan nog steeds is de hoeveelheid voedsel die je naar binnen werkt de oorzaak van het dik worden, niet de medicijnen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:16:14 #24
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_164898293
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:36 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat is nonsens. Te dik wordt je van teveel eten. Wat wel zo kan zijn is dat er zaken spelen waardoor de hoeveelheid eten die je naar binnenwerkt bij verschillende personen een verschillend effect heeft. Dat is ongetwijfeld vet oneerlijk, maar dan nog steeds is de hoeveelheid voedsel die je naar binnen werkt de oorzaak van het dik worden, niet de medicijnen.
Ook niet als het medicijn bijvoorbeeld je stofwisseling beïnvloedt?
  zondag 28 augustus 2016 @ 07:25:36 #25
335452 cricket
cricket from space
pi_164905382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 21:16 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ook niet als het medicijn bijvoorbeeld je stofwisseling beïnvloedt?
Dat zit het probleem nog steeds in de eethoeveelheid. Het medicijn maakt je niet dik, dat doet het voedsel dat je lichaam binnenkomt. Dat dezelfde hoeveelheid voedsel in combinatie met het medicijn een ander effect heeft wil niet zeggen dat het aan het medicijn ligt, dat wil alleen maar zeggen dat je je voedselinname niet hebt aangepast op een gewijzigde situatie. Dat is niet anders dan wanneer je eerst veel sport/beweegt en daar vervolgens (opeens) mee stopt. Als je dan evenveel blijft eten zul je ook dikker worden. Dat komt ook niet door het stoppen met sporten, dat komt door het evenveel blijven eten.
pi_164905418
Zou het dan ook geaccepteerd worden als iemand die beschuldigd wordt van alcoholisme door iemand anders, die zegt; Ik drink dan wel veel, maar ik heb geen problemen?

Stel nou dat iemand normaal functioneert, z'n zaken voor elkaar heeft, maar welk elke avond 2 flessen wijn drinkt, is 'ie dan alcoholist?

In mijn ogen ben je een alcoholist wanneer je afhankelijk bent van de drank (of verslaafd als je niet zonder het middel kan). Maar als je normaal functioneert maar 'men' vindt dat je teveel drinkt, ben je dan direct een alcoholist?

Interessante vraagstelling van TS.
  zondag 28 augustus 2016 @ 07:48:11 #27
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_164905447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:27 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Mensen die iets vragen en daarbij iets willen horen wat dan niet het echte antwoord is of had moeten zijn. Terechte klacht wel.
"Maakt deze jurk me dik?"
pi_164905458
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2016 07:40 schreef Monopoly het volgende:
Zou het dan ook geaccepteerd worden als iemand die beschuldigd wordt van alcoholisme door iemand anders, die zegt; Ik drink dan wel veel, maar ik heb geen problemen?

Stel nou dat iemand normaal functioneert, z'n zaken voor elkaar heeft, maar welk elke avond 2 flessen wijn drinkt, is 'ie dan alcoholist?

In mijn ogen ben je een alcoholist wanneer je afhankelijk bent van de drank (of verslaafd als je niet zonder het middel kan). Maar als je normaal functioneert maar 'men' vindt dat je teveel drinkt, ben je dan direct een alcoholist?

Als je naar de criterium kijkt van het zijn van een alcoholist, dan is zo'n beetje iedereen het. :')

Ik ben het wel deels met dat je alcoholist bent als je afhankelijk bent van drank en niet zonder kan.

Al is elke avond 2 flessen wijn ook niet echt gezond lijkt mij.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_164905468
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 07:25 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat zit het probleem nog steeds in de eethoeveelheid. Het medicijn maakt je niet dik, dat doet het voedsel dat je lichaam binnenkomt. Dat dezelfde hoeveelheid voedsel in combinatie met het medicijn een ander effect heeft wil niet zeggen dat het aan het medicijn ligt, dat wil alleen maar zeggen dat je je voedselinname niet hebt aangepast op een gewijzigde situatie. Dat is niet anders dan wanneer je eerst veel sport/beweegt en daar vervolgens (opeens) mee stopt. Als je dan evenveel blijft eten zul je ook dikker worden. Dat komt ook niet door het stoppen met sporten, dat komt door het evenveel blijven eten.
:') ____!!!!

Ja het is waar dat je dik wordt van meer eten dan dat je verbrand, maar je praat hier ook een zooi poep.
  zondag 28 augustus 2016 @ 08:32:58 #30
335452 cricket
cricket from space
pi_164905615
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 07:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ja het is waar dat je dik wordt van meer eten dan dat je verbrand, maar je praat hier ook een zooi poep.
Het enige dat echt van belang is voor gewicht is het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. Nu is er wel een gemiddelde wat op persoonsniveau van toepassing is, maar het is niet zo dat dit elke dag hetzelfde is en is het zeker niet zo dat dat voor iedereen (van hetzelfde gewicht) gelijk is. Dat hoeft overigens ook niet, als de situatie hetzelfde blijft (zoals mate van beweging en gewicht) dat maakt het alleen maar uit of je gemiddeld dat aantal calorieen krijgt. Elke dag precies het juiste aantal calorieen eten heeft hetzelfde effect als steeds een dag niets en de volgende dag het dubbele. Als dat langdurig sterk afwijkt kan dat overigens wel effecten hebben, waarbij gewichtswijzigingen er een van is.

Dikker worden (dunner overigens ook) is enkel het gevolg van het niet aanpassen van je inname naar een gewijzigd vereist gemiddelde. Het gemiddelde dat je nodig hebt kan door een heleboel verschillende redenen wijzigen. Een gewichtswijziging op zichzelf zorgt al voor een verandering. Mate van beweging is ook een veel voorkomende reden, evenals een verandering in hormonen, zoals bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door medicijnen. Je stofwisseling gaat niet 'anders werken'; je hebt gewoon minder calorieen nodig voor hetzelfde.
pi_164905630
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:32 schreef cricket het volgende:

[..]

Het enige dat echt van belang is voor gewicht is het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. Nu is er wel een gemiddelde wat op persoonsniveau van toepassing is, maar het is niet zo dat dit elke dag hetzelfde is en is het zeker niet zo dat dat voor iedereen (van hetzelfde gewicht) gelijk is. Dat hoeft overigens ook niet, als de situatie hetzelfde blijft (zoals mate van beweging en gewicht) dat maakt het alleen maar uit of je gemiddeld dat aantal calorieen krijgt. Elke dag precies het juiste aantal calorieen eten heeft hetzelfde effect als steeds een dag niets en de volgende dag het dubbele. Als dat langdurig sterk afwijkt kan dat overigens wel effecten hebben, waarbij gewichtswijzigingen er een van is.

Dikker worden (dunner overigens ook) is enkel het gevolg van het niet aanpassen van je inname naar een gewijzigd vereist gemiddelde. Het gemiddelde dat je nodig hebt kan door een heleboel verschillende redenen wijzigen. Een gewichtswijziging op zichzelf zorgt al voor een verandering. Mate van beweging is ook een veel voorkomende reden, evenals een verandering in hormonen, zoals bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door medicijnen. Je stofwisseling gaat niet 'anders werken'; je hebt gewoon minder calorieen nodig voor hetzelfde.
Juist. :')
Sorry, maar vind je het heel erg als ik mensen die er verstand van hebben meer vertrouw dan jouw mening die niet verder komt dan wat je hier zegt?

Mijn moeder eet vrij gezond en weinig ivm haar ziekte. Zij werd op een gegeven moment ook dik vanwege de medicijnen. Had ze dan maar moeten stoppen met eten?

Donder toch op zeg.
  zondag 28 augustus 2016 @ 08:45:20 #32
335452 cricket
cricket from space
pi_164905688
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mijn moeder eet vrij gezond en weinig ivm haar ziekte. Zij werd op een gegeven moment ook dik vanwege de medicijnen. Had ze dan maar moeten stoppen met eten?
De term 'weinig' is hier nietszeggend omdat 'vrij gezond' nog steeds niets zegt over de hoeveelheid calorieen. Gezond voedsel kan best veel calorieen bevatten. Wel is het inderdaad zo dat de kans dat 'gezond voedsel' er minder heeft dan hetgeen 'ongezond voedsel' wordt genoemd groter is. Zij had inderdaad minder calorieen moeten eten als ze daardoor dik werd, als het dikker worden een bezwaar is. Dus ja, dat heeft ze inderdaad zelf in de hand.
pi_164906654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:27 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Dat was wel een betere klacht geweest.
pi_164906823
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:45 schreef cricket het volgende:

[..]

De term 'weinig' is hier nietszeggend omdat 'vrij gezond' nog steeds niets zegt over de hoeveelheid calorieen. Gezond voedsel kan best veel calorieen bevatten. Wel is het inderdaad zo dat de kans dat 'gezond voedsel' er minder heeft dan hetgeen 'ongezond voedsel' wordt genoemd groter is. Zij had inderdaad minder calorieen moeten eten als ze daardoor dik werd, als het dikker worden een bezwaar is. Dus ja, dat heeft ze inderdaad zelf in de hand.
Volgens mij laat de wetenschap juist zien dat niet alle soorten calorieen hetzelfde metabolische effect hebben. Dus dat het niet simpelweg een kwestie van calorieen tellen. Uiteindelijk gaat het erom of je lichaam de calorieën opslaat in de vorm van vet of niet.
pi_164906826
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:35 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Juist. :')
Sorry, maar vind je het heel erg als ik mensen die er verstand van hebben meer vertrouw dan jouw mening die niet verder komt dan wat je hier zegt?

Donder toch op zeg.
Weer een milf minder. :'(
pi_164907931
licht overgewicht :')
vetzak
:)
pi_164908190
quote:

In principe is de hoeveelheid alcohol die je drinkt geen hard criterium voor het feit of je alcoholist bent inderdaad. Het kan zo zijn dat een bepaald persoon die een fles wijn per dag drinkt wel een alcoholist is, en een persoon die twee flessen drinkt dat niet is. Hoewel het met twee flessen wel wat verdacht wordt, dan moet je je wel gaan afvragen waarom zulke hoeveelheden stelselmatig worden genuttigd.
pi_164908437
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]

In principe is de hoeveelheid alcohol die je drinkt geen hard criterium voor het feit of je alcoholist bent inderdaad. Het kan zo zijn dat een bepaald persoon die een fles wijn per dag drinkt wel een alcoholist is, en een persoon die twee flessen drinkt dat niet is. Hoewel het met twee flessen wel wat verdacht wordt, dan moet je je wel gaan afvragen waarom zulke hoeveelheden stelselmatig worden genuttigd.
Met één fles ook al hoor, het impliceert toch een zekere afhankelijkheid.
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:36:22 #39
459599 Wheeljack
Zeg maar Jackie
pi_164910450
Doe ik wel altijd
If you're trying to ruin my day, you're gonna have to try harder.
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:47:39 #40
335452 cricket
cricket from space
pi_164910737
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:44 schreef caspert79 het volgende:
Volgens mij laat de wetenschap juist zien dat niet alle soorten calorieen hetzelfde metabolische effect hebben. Dus dat het niet simpelweg een kwestie van calorieen tellen. Uiteindelijk gaat het erom of je lichaam de calorieën opslaat in de vorm van vet of niet.
Dat is niet wat een calorie is, dat is primair een meeteenheid. Er is maar 1 soort calorie. Wat wel kan is dat bepaalde voedingsstoffen verschillende overige effecten op het lichaam hebben, in dat ze bepaalde functies al dan niet stimuleren door stoffen die erin zitten (Calcium, botten, zal het bekendste voorbeeld zijn). Dat is het voornaamste verschil tussen gezond en ongezond voedsel. Maar ook als je een dergelijk uitgangspunt mee zou willen nemen is het nog steeds een kwestie van calorieen tellen. Ook dan geldt dat 'weinig' of 'veel' nietszeggend is.

Overigens stel ik nergens dat dezelfde hoeveelheid calorieen voor twee fysiek identieke personen ervoor zal zorgen dat ze even dik worden. Fysiek identiek wil niet zeggen dat er dezelfde energiebehoefte bestaat. Te zwaar is het gevolg van daar geen rekening mee houden, niet van eigenwijs evenveel naar binnenwerken en dan maar naar iets anders wijzen onder het mom van 'ik kan er echt niets aan doen hoor', want dan kun je wel, als je dat zou willen.
Als je dat niet wilt is het ook goed; licht overgewicht is zelden een echt probleem en kan afhankelijk van de hoeveelheid moeite die het je kost (met discipline bijvoorbeeld) zelfs een betere situatie zijn dan je ideale gewicht volhouden, al was het maar door de hoeveelheid stress die het oplevert.
pi_164913568
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 07:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja ! Geen gezicht. Doe maar uit, dan weet ik wel wat anders dat past :@ :9~
pi_164913949
Dus waar het op neerkomt, is dat dikkie zich graag wil uitlaten over anderen en als die anderen dikkie dan van repliek voorzien, hij gaat huilen dat zijn mening niet breedgedragen wordt. Duidelijk verhaal.

Onterechte klacht.
pi_164919043
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 07:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Kun je met "ja" beantwoorden tijdens t shoppen, zodat ze minder gaat kopen.
No 04
pi_164919883
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Moet ik hier even serieus op reageren of ga je even naar de spiegel (en dan heb ik het niet over je gewicht)
Jij bent een van de redenen waarom ik een hekel heb aan de mensen op dit forum. Serieus, donder effe een eind op. Met je zendingsdrang om mensen te helpen. _O- _O- _O-
pi_164927406
Mensen als TS die denken overal ongevraagd kritiek op te mogen leveren :') Helemaal als het in een kroeg ofzo zou zijn _O-
pi_164927760
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:32 schreef cricket het volgende:

[..]

Zo dacht ik eerst ook! Heb ooit eens mijn calorieen inname berekend. Een maand lang. Alles op geschreven wat ik at. Gewoon eten dus brood, aardappels, etc.

Mijn vrouw liep altijd te leuren dat ik koolhydraatarm / vrij moest gaan eten. Ik had iets overgewicht. Ik deed er lacherig over. Dus daarom deze proef.

Ik nam dezelfde aantal calorieen in echter zo min mogelijk koolhydraten en suikers absoluut niet. Geen brood, rijst, aardappels etc. Wel vol vette kaas, eieren,spek, vlees, roomboter, droge worst en veel groente en noten. Er waren dagen dat ik boven mijn " normale " caloriebehoefte zat. En verrek ik viel af. En dat niet alleen. Ik kreeg meer energie.

Overigens steeds meer artsen en cardiologen raden koolhydraatarm eten aan om af te vallen.
pi_164928635
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:31 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Jij bent een van de redenen waarom ik een hekel heb aan de mensen op dit forum. Serieus, donder effe een eind op. Met je zendingsdrang om mensen te helpen. _O- _O- _O-
Lekker medicatie de schuld geven dat je overgewicht hebt, je kiespijn dat je aan de drank gaat en mensen die je een spiegel voorhouden de reden dat je een hekel aan een forum hebt.

Gelukkig zijn het merendeels van de mensen hier blij met mijn hulp bij verslavingen.
Hell To The Liars
pi_164929818
quote:

Er bestaan ook een heleboel 'normaal' functionerende verslaafden.

Ik ken iemand die 8 kratten bier per week drinkt. Dit doet hij om te verdoven. Hij is zowel fysiek als mentaal afhankelijk van de alcohol. Maar hij gaat iedere dag naar zijn werk, hij kan het zich (financieel) veroorloven en de relationele en sociale problemen die ontstaan door het gebruik worden door hem (en zijn omgeving) als 'normaal'(/niet problematisch) beschouwd. Hij is absoluut verslaafd maar hij lijdt niet dusdanig onder zijn verslaving dat het voor hem een probleem is.
pi_164930069
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:31 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Sorry?! Hij heeft maanden lang de tijd en moeite genomen om jou te helpen! Hij heeft je ontelbaar vaak advies gegeven en (altijd met de beste bedoelingen) je zo af en toe met de neus op de feiten gedrukt.. En dit is hoe jij hem bedankt?!

Walgelijk.. Echt walgelijk!
pi_164930120
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen als TS die denken overal ongevraagd kritiek op te mogen leveren :') Helemaal als het in een kroeg ofzo zou zijn _O-
En dan zelf ook nog eens niet tegen kritiek kunnen! _O-
pi_164930370
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Sorry?! Hij heeft maanden lang de tijd en moeite genomen om jou te helpen! Hij heeft je ontelbaar vaak advies gegeven en (altijd met de beste bedoelingen) je zo af en toe met de neus op de feiten gedrukt.. En dit is hoe jij hem bedankt?!

Wat is het verhaal hier achter?
Heeft TS daar zelf om gevraagd? Of was het een mutual understanding?
pi_164930602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:07 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dietiste is meer dan alleen afvallen, ook aangepaste voeding,allergieeen, etc.
pi_164930684
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:08 schreef caspert79 het volgende:

[..]

Met één fles ook al hoor, het impliceert toch een zekere afhankelijkheid.
Ik denk zelfs de wekelijkse/weekend drinkers ook. Nog nooit één gezien die een paar weken zonder kon/wilde proberen
pi_164930965
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wat is het verhaal hier achter?
Heeft TS daar zelf om gevraagd? Of was het een mutual understanding?
TS vroeg destijds zelf om hulp..
pi_164930985
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

pi_164931013
Snap niet waarom je zou zeggen tegen iemand ?
Tenzij je weet dat ze er zelf niet van bewust zijn
pi_164931080
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164931241
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 02:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, dat topic heb ik een tijdje gevolgd.
Vervelend voor TS omdat hij er toch mee zit, en als hij meerdere accounts aan maakt geeft aan dat hij er moeite mee heeft.
Ook vervelend voor Droopie. Is volgens mij een aardige gast die weet waar hij over praat. Dan is het naar als je met de beste bedoelingen tips geeft, en alsnog iets verkeerd ziet gaan.
pi_164931285
Wat moet je bij een diëtiste.
Je kan toch gewoon zelf minder en gezonder eten en water drinken ipv frisdrank etcetera.
5 Ferrari's op videoband!
pi_164931334
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 02:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat moet je bij een diëtiste.
Je kan toch gewoon zelf minder en gezonder eten en water drinken ipv frisdrank etcetera.
Ik kan me wel voorstellen dat als je een tijdje dingen probeert maar het bijvoorbeeld (hoeft dus niet in het geval van TS te zijn) moeite hebt met volhouden. Denk dat het ergens ook wel een mentaal dingetje is. Op zich geen schande. Als iemand om hulp vraagt bij een specialist of hulpverlener is dat over het algemeen alleen maar positief. Ik denk dat er een soort van stigma over de samenleving hangt dat als je ergens in faalt en om hulp vraagt, je gelijk 0-4 achter staat. Terwijl het juist alleen maar goed is als je om hulp vraagt. Dat is een teken dat je het zelf niet kan en gewoon een handvat nodig hebt.

My 2 cents :)
pi_164931672
Terechte klacht, dikke mensen zijn zoals rokers. Gewoon uit het publiek weren dus. ^O^
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_164931791
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 02:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ah, dat topic heb ik een tijdje gevolgd.
Vervelend voor TS omdat hij er toch mee zit, en als hij meerdere accounts aan maakt geeft aan dat hij er moeite mee heeft.
Ook vervelend voor Droopie. Is volgens mij een aardige gast die weet waar hij over praat. Dan is het naar als je met de beste bedoelingen tips geeft, en alsnog iets verkeerd ziet gaan.
Vervelend valt mee, maar het is extra leuk als mensen na een tijdje zeggen bedankt voor je hulp het is gelukt.

Ik heb ze niet laten stoppen, dat deden ze zelf.

Maar ga aub. niet anderen de maat nemen. Mensen die zich verschuilen achter ziektes en niet naar zich zelf kijken heb ik een aversie tegen.

tnx madam-april, lief ☺
Hell To The Liars
pi_164931901
Ts rookt, is alcoholist en is obese :')

Wat een kneus :')
pi_164932734
Laat mensen gewoon lekker te dik zijn of zuipen als ze dit willen :') van die mensen die zich altijd met alles en iedereen menen te moeten bemoeien zoals TS :')
pi_164932736
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:07 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Dat klopt, vandaar dat ik vroeg of hij nog een aandoening had. Want om een paar kilo af te vallen heb je geen diëtiste nodig. Veel van die diëtistes hebben ook nauwelijks kennis, en blijven dogmatisch in theorieën uit de vorige eeuw hangen. Zonder schaamte raden ze tussendoortjes als ontbijtkoek aan enzo. :')
pi_164932892
Je bent waarschijnlijk gewoon een ongevoelige klootzak.
  Forum Admin maandag 29 augustus 2016 @ 09:48:52 #67
54263 crew  Pharkus
pi_164932898
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:48 schreef LurkJeRot het volgende:
Je bent waarschijnlijk gewoon een ongevoelige klootzak.
Dat is toch niet verboden?
pi_164932976
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:48 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Dat is toch niet verboden?
Dat klopt, maar het verklaart de klacht van de ts.
pi_164940758
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nope. Ik vroeg om ervaringen.
pi_164940776
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:07 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Klopt helemaal. :) ik zit nu op 90 kilo (half jaar geleden was dat 98 kilo).
pi_164940831
Edit.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2016 05:25:23 ]
pi_164940849
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja man, echt walgelijk.
pi_164946901
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:14 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Je weet het al Droopie, maar ik vind je een klootzak. Ga vooral door met je zendingsdrang en mensen van adviezen voorzien, maar negeer mij gewoon. Dan negeer ik jou ook.
Je vindt hem een klootzak omdat hij je advies gaf en zo nu en dan ook wat kritiek leverde...

quote:

De ironie...
pi_164947125
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik loop toch harder
als je harder loopt dan mij dan zal ik waarschijnlijk gewn rede hebben om je dik te noemen
pi_164951766
Ooit een keer tegen een vriendin gezegd dat ze mollig was...als blikken konden doden...
pi_164954686
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je vindt hem een klootzak omdat hij je advies gaf en zo nu en dan ook wat kritiek leverde...

[..]

De ironie...
Wat Droopie doet is geen kritiek leveren maar persoonlijk worden. Ik weet dat je een holmaatje van Droopie bent dus ik neem je niks kwalijk. Maar kom niet als strontvliegen op dit topic af om mij de grond in te boren.
pi_164954877
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:33 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat klopt, vandaar dat ik vroeg of hij nog een aandoening had. Want om een paar kilo af te vallen heb je geen diëtiste nodig. Veel van die diëtistes hebben ook nauwelijks kennis, en blijven dogmatisch in theorieën uit de vorige eeuw hangen. Zonder schaamte raden ze tussendoortjes als ontbijtkoek aan enzo. :')
Dat valt mij ook op.
Het afgelopen jaar zijn meerdere mensen in mijn omgeving met hulp een zogenaamde "afval challenge" aangegaan. Ze hadden niet allemaal dezelfde diëtiste (dus het was niet "toevallig 1 rotte appel")
Shakes, vetverbrandpillen, een "wat mag ik per dag eten" plan... maar totaal geen algemene (en correcte) kennisoverdracht over voedsel in het algemeen. En dat wat ze wel meekregen is enkel van toepassing voor mensen die daadwerkelijk op een "afval" dieet zijn en was helemaal niet van toepassing op de gezonde levenstijl van iemand die gewoon op gewicht is.

Zo jammer.
pi_164954882
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:44 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Wat Droopie doet is geen kritiek leveren maar persoonlijk worden. Ik weet dat je een holmaatje van Droopie bent dus ik neem je niks kwalijk. Maar kom niet als strontvliegen op dit topic af om mij de grond in te boren.
Ik ken ze beide niet persoonlijk. Ik zie Droopie wel reageren, maar veelal in VBL (daar lurk ik graag!). Ik denk niet dat hij of Madame je de grond in willen boren. Ik denk dat het een reactie is op eerdere topic.
Persoonlijk denk ik (dus dit is een mening), dat ze begaan zijn met je. En dat het is begonnen als een steun in de rug, en uiteindelijk wel wat persoonlijker is geworden, maar wel vanuit de goede bedoelingen. Dat er uiteindelijk frictie ontstaat is niet onlogisch. Dat het wat feller wordt is mijn inziens omdat ze je oprecht willen helpen. Niet bekeren of wat dan ook, maar vanuit hun goedheid. Dat hoef je natuurlijk ook niet te accepteren. Maar ik denk dat een beweegreden is.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:05:07 #79
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164955085
Maar hoezo is het nodig dat anderen het tegen je zeggen. Jij weet van jezelf toch al dat je overgewicht hebt. Waarom halen anderen dan in hun hoofd om het nog eens te zeggen. Alsof die persoon het toch niet al weet.
'ja maar het is toch zo'

Ik zeg toch ook niet 'hey je hebt zwart haar'
... 'goh meen je die'

Het komt bij mij over alsof ze het dan nog willen inwrijven (kwetsen dus)
pi_164955289
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:05 schreef -Phineas- het volgende:
Maar hoezo is het nodig dat anderen het tegen je zeggen. Jij weet van jezelf toch al dat je overgewicht hebt. Waarom halen anderen dan in hun hoofd om het nog eens te zeggen. Alsof die persoon het toch niet al weet.
'ja maar het is toch zo'

... 'goh meen je die'

Heeft dat misschien wat te maken met het feit dat velen overgewicht zien als een welvaartsaandoening en daarom hard zijn? Zo van: Je weet het toch, kom op man?!

Dat denk ik persoonlijk, dat men zo denkt. Wat mij betreft zoekt iedereen het maar uit, wie ben ik om er wat van te zeggen. Ik ben absoluut niet belangrijk. Maar als mijn huisarts tegen mij zou zeggen (ik heb overigens geen overgewicht, ben kerngezond wat dat aangaat), dat ik zwaar overgewicht heb en daardoor 20 jaar eerder dood ga, dan zou ik zijn advies wel ten raad nemen. Ik denk wel dat sommige dingen er in sluipen qua levensstijl zonder dat je er erg in hebt, en dat het daarna doorgaat. Misschien niet bewust, uiteindelijk wel, maar dat je dan al op een verder punt bent en het steeds moeilijker wordt.
Een roker weet ook dat hij slecht bezig is, iemand die 10 peuken per dag rookt stopt makkelijker dan iemand die 30 sigareten per dag rookt in de afgelopen 20 jaar. Beiden weten dat ze fout zitten, maar stoppen is lang niet altijd makkelijk .
pi_164955843
quote:

[..]

Het is inderdaad eigenlijk niet echt kritiek leveren, hij vertelt je gewoon de ongezouten waarheid.. Hij heeft je trouwens ook ontzettend vaak complimenten gegeven en oprecht succes gewenst..
Hij heeft vanaf dag één het beste met je voor gehad en je oprecht geprobeerd te helpen. Hij heeft niets dan goede bedoelingen gehad, daar steek ik mijn hand voor in het vuur!

Ken je de uitspraak 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'?

Jou de grond in boren? Jij noemt iemand die jou maanden lang geprobeerd heeft te helpen, die niets dan goede bedoelingen had en altijd het beste met je voor heeft gehad een klootzak.. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik dat respectloos vind en dat ik dit topic in die context ironisch vind.. Hoe boor ik jou daarmee de grond in?

Ik heb je maanden lang gesteund. Ik heb ontzettend veel tijd, aandacht en energie in jou gestopt. Ik vind het erg jammer dat je zo weinig waardering toont voor de mensen die jou al maanden proberen te helpen..
pi_164955856
Leuk backfire topic
pi_164956210
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Leuk backfire topic
Ik denk dat TS het wel zichzelf moeilijk maakt, maar de andere kant van de medaille is dat hij niemand wat schuldig is wat dat aan gaat.
Ik snap TS, maar ook Droopie (en Madame April als 3e partij) allemaal. Ik denk dat we wel eens heel makkelijk oordelen als mensen die er eigenlijk niets mee te maken hebben.
pi_164956442
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 01:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik denk dat TS het wel zichzelf moeilijk maakt, maar de andere kant van de medaille is dat hij niemand wat schuldig is wat dat aan gaat.
Ik snap TS, maar ook Droopie (en Madame April als 3e partij) allemaal. Ik denk dat we wel eens heel makkelijk oordelen als mensen die er eigenlijk niets mee te maken hebben.
Kijk weet je, het is de schuld van de Rabobank! Maar ook een beetje van de instanties zelf...
pi_164957573
quote:

[..]

1. Jij neemt hier mensen met overwicht de maat, onder het motto ik doe dingen wel en anderen niet.

2. Iemand (ik) zegt kijk naar jezelf

3. Jij voelt je aangevallen

4. Iedereen is vervelend die je een spiegel voorhoud, en jij bent zielig.

En als we het patroon volgen van half jaar lang jouw post volgen kom je later terug met ja maar ik ben paranoia en denk dat iedereen je zwart wilt maken

Als je een kwart van het doorzettingsvermogen had van de gemiddelde user uit dat topic had je leven er een heel stuk positiever uitgezien

"pick your battles, count your blessings"
Hell To The Liars
pi_164967864
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:54 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het is inderdaad eigenlijk niet echt kritiek leveren, hij vertelt je gewoon de ongezouten waarheid.. Hij heeft je trouwens ook ontzettend vaak complimenten gegeven en oprecht succes gewenst..
Hij heeft vanaf dag één het beste met je voor gehad en je oprecht geprobeerd te helpen. Hij heeft niets dan goede bedoelingen gehad, daar steek ik mijn hand voor in het vuur!

Ken je de uitspraak 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'?

Jou de grond in boren? Jij noemt iemand die jou maanden lang geprobeerd heeft te helpen, die niets dan goede bedoelingen had en altijd het beste met je voor heeft gehad een klootzak.. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik dat respectloos vind en dat ik dit topic in die context ironisch vind.. Hoe boor ik jou daarmee de grond in?

Ik heb je maanden lang gesteund. Ik heb ontzettend veel tijd, aandacht en energie in jou gestopt. Ik vind het erg jammer dat je zo weinig waardering toont voor de mensen die jou al maanden proberen te helpen..
Het enige wat ik terugneem is dat ik Droopie een klootzak heb genoemd. Dat was idd niet netjes.
pi_164967893
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 08:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

1. Jij neemt hier mensen met overwicht de maat, onder het motto ik doe dingen wel en anderen niet.

2. Iemand (ik) zegt kijk naar jezelf

3. Jij voelt je aangevallen

4. Iedereen is vervelend die je een spiegel voorhoud, en jij bent zielig.

En als we het patroon volgen van half jaar lang jouw post volgen kom je later terug met ja maar ik ben paranoia en denk dat iedereen je zwart wilt maken

Als je een kwart van het doorzettingsvermogen had van de gemiddelde user uit dat topic had je leven er een heel stuk positiever uitgezien

"pick your battles, count your blessings"
Dit is dus zo'n voorbeeld. Ik denk dat jij helemaal niks van paranoia afweet en ik vind mezelf helemaal niet zielig. Geen idee hoe je daar bij komt.
pi_164967919
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Leuk backfire topic
Ja, lachen man.

Fok! in een notendop. Niet op de inhoud reageren maar met z'n allen de TS zwartmaken en over randzaken beginnen die helemaal niks met de OP te maken hebben.
pi_164969313
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:07 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Het enige wat ik terugneem is dat ik Droopie een klootzak heb genoemd. Dat was idd niet netjes.
Dat vind ik netjes van je..
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:37:41 #90
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_164969977
Dikke alcohollisten.. die zijn pas snel pissig
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
pi_164970021
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:08 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n voorbeeld. Ik denk dat jij helemaal niks van paranoia afweet en ik vind mezelf helemaal niet zielig. Geen idee hoe je daar bij komt.
hey ik laat het hierbij, ook al de minstens de 5e keer dat je je scheldwoorden terugneemt.

Ik vergeef makkelijk, maar vergeten zelden.

Succes met alles
Hell To The Liars
pi_164979451
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:08 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Hij hoeft toch ook helemaal geen verstand te hebben van paranoia om te kunnen stellen dat je in het verleden meerdere keren (na een confrontatie) stopte met posten en dat, wanneer je dan na een tijdje weer terug kwam, je je paranoia als excuus opvoerde voor je gedrag voor je afwezigheid en/of je afwezigheid?

Dat is gewoon een objectieve observatie..

Je kruipt direct in de slachtofferrol wanneer er kritisch op je wordt gereageerd. 'als strontvliegen op dit topic afkomen om mij de grond in te boren' 'met zijn allen de ts zwart maken'.

Je stelt zelf dat je vindt dat je altijd open moet staan voor adviezen en kritiek, maar je staat alleen maar open voor adviezen en kritiek die in jouw straatje passen. Zodra iemand je wijst op iets dat je niet wilt horen (bijvoorbeeld dat je zelf doet wat je een ander verwijt) schiet je gelijk in de verdediging.
pi_164979491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:09 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Ja, lachen man.

Fok! in een notendop. Niet op de inhoud reageren maar met z'n allen de TS zwartmaken en over randzaken beginnen die helemaal niks met de OP te maken hebben.
En jij reageert wel inhoudelijk zeker?

Welke randzaken die niks met de OP te maken hebben?
pi_164979498
dietiste vind ik vaak zo overdreven overkomen. Wat is er mis met gewoon beginnen gezond te eten, veel groenten, eiwitten, en alle zooi afzweren?
'if it has a wrap, it's crap'.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164979516
Natuurlijk mag je het zeggen, maar ik denk dat mensen het niet leuk vinden om continu te horen dat ze dik/dun/kaal/puisten of weet ik veel wat hebben op lichamelijk gebied.

Als je continu krijgt te horen dat je dik en lelijk bent, dan is dat nou ook niet bevorderlijk voor je humeur.
pi_164979532
Wel altijd mad veel respect als ik een zwaarder iemand zie hardlopen/ sportschool.
Schaamte aan de kant en gewoon knallen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164979842
Wat TT betreft: Terechte klacht 14.gif

Wat de OP betreft, daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 00:54 schreef Abed het volgende:
Wel altijd mad veel respect als ik een zwaarder iemand zie hardlopen/ sportschool.
Schaamte aan de kant en gewoon knallen.
Ik liep een keertje op straat toen ik een toevallige passant en een superdikke fietser voorbij zag komen.

Die passant (ook een wandelaar) zei iets van "haha/wow, moet je kijken wat een vette dikzak, haha!" en ik reageerde met iets van "Joh, wees blij dat die persoon nu op dit moment op de fiets zit, die had toch bijna niet op een nog betere plek kunnen zitten? En dan ga je nog zo lopen afzeiken?".
Die passant keek me aan van "hmm....goed punt".
pi_164980052
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 00:41 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij hoeft toch ook helemaal geen verstand te hebben van paranoia om te kunnen stellen dat je in het verleden meerdere keren (na een confrontatie) stopte met posten en dat, wanneer je dan na een tijdje weer terug kwam, je je paranoia als excuus opvoerde voor je gedrag voor je afwezigheid en/of je afwezigheid?

Dat is gewoon een objectieve observatie..

Je kruipt direct in de slachtofferrol wanneer er kritisch op je wordt gereageerd. 'als strontvliegen op dit topic afkomen om mij de grond in te boren' 'met zijn allen de ts zwart maken'.

Je stelt zelf dat je vindt dat je altijd open moet staan voor adviezen en kritiek, maar je staat alleen maar open voor adviezen en kritiek die in jouw straatje passen. Zodra iemand je wijst op iets dat je niet wilt horen (bijvoorbeeld dat je zelf doet wat je een ander verwijt) schiet je gelijk in de verdediging.
Gaan we weer. Dacht dat we hier klaar mee waren. En ja, persoonlijk op mij reageren in dit topic is onzin omdat het topic een algemene klacht was en niks met mij te maken had.
pi_164980066
We zijn helemaal naar de andere kant doorgeslagen met het kritiek leveren op dunne modellen die meisjes aan een slecht zelfbeeld of zelfs eetstoornissen helpen. Die kritiek was grotendeels terecht, alleen er is een verschil tussen 3 kilo boven je ideale gewicht zitten en 24 kilo of zelfs 34 kilo. Echter dat onderscheid wordt niet meer gemaakt, want met kritiek op overgewicht zou je mensen onzeker maken en aansporen te ongezond te gaan leven door zichzelf uit te hongeren blijkbaar? Er is ook nog zoiets als een tussenweg,dus 20 of 30 kilo die je teveel weegt afvallen,desnoods tot maximaal een kilo of 3 boven je ideaalgewicht.

En op een te dun iemand is het juist 'goed' om kritiek te hebben, omdat diegene een slechte gezondheid heeft en een fout rolmodel is. Maar als een vrouw met 25 kilo aan overgewicht zegt trots op haar lichaam te zijn vinden we dat mooi omdat ze 'lekker zichzelf is en zelfvertrouwen heeft, you go girl!". Nee. 25 kilo teveel heeft minimaal even slechte effecten voor je gezondheid als 15 kilo te weinig. En iemand met obesitas wat zeggen is heel wat anders dan iemand die 1 maatje meer heeft een complex aanpraten dat ze veels te dik is.
pi_164980079
Net zo hypocriet trouwens: ik ben 1.72m en ik hoor vaak mensen benoemen dat ik klein ben, dat wordt (terecht) normaal gevonden en is meestal niet eens beledigend bedoelt. En tegen een vriend van me, die kaal is, zeggen mensen vaak 'kale'. En dat zijn dan ook nog eens beide dingen waar je zelf meestal helemaal niets aan kan doen of veranderen of die überhaupt ongezond zijn. Aan dik zijn vaak juist wel, maar dat mag je dan weer niet hardop benoemen. 8)7 (Behalve dan weer als diegene goed gaat sporten en gezonder gaat eten en 20 kg afvalt, dan achteraf wel, dat je het zo goed vindt dat ie zoveel is afgevallen en veel knapper en gezonder is.... iets wat je blijkbaar negatief vindt pas benoemen als het weg is)

[ Bericht 19% gewijzigd door Roland010 op 31-08-2016 05:22:59 ]
pi_164980087
He he, eindelijk wat ontopic berichten. ^O^

Eens met je bericht, Roland010.

Het gaat mij overigens om het taboe wat hier op heerst. Ik zeg zelden (direct) dat mensen te dik zijn. Komt nog bij dat overgewicht een van de grootste problemen in de Westerse wereld aan het worden is.
pi_164980092
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 02:46 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat als je een tijdje dingen probeert maar het bijvoorbeeld (hoeft dus niet in het geval van TS te zijn) moeite hebt met volhouden. Denk dat het ergens ook wel een mentaal dingetje is. Op zich geen schande. Als iemand om hulp vraagt bij een specialist of hulpverlener is dat over het algemeen alleen maar positief. Ik denk dat er een soort van stigma over de samenleving hangt dat als je ergens in faalt en om hulp vraagt, je gelijk 0-4 achter staat. Terwijl het juist alleen maar goed is als je om hulp vraagt. Dat is een teken dat je het zelf niet kan en gewoon een handvat nodig hebt.

My 2 cents :)
Klopt helemaal.

Bij een diëtist leer je beter op je voeding letten, met regelmaat eten (althans in mijn geval).

Wat ik het meest kwalijk vind aan de voedselindustrie is dat ze overal onnodig veel zout en suiker aan producten toevoegen. Kan me nog herinneren dat ze enkele jaren geleden 30 procent minder zout in Lays chips hadden gestopt en toen kwamen er (ook op Fok!) redelijk felle reacties dat het niet meer eetbaar zou gaan. Zo gewend is het lichaam aan veel zout.
pi_164980093
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 05:21 schreef PesteNoire het volgende:
He he, eindelijk wat ontopic berichten. ^O^

Eens met je bericht, Roland010.

Het gaat mij overigens om het taboe wat hier op heerst. Ik zeg zelden (direct) dat mensen te dik zijn. Komt nog bij dat overgewicht een van de grootste problemen in de Westerse wereld aan het worden is.
Exact. Dat je een deel van de meiden die misschien net iets boven het perfecte maatje zit geen slecht zelfbeeld en eetstoornis wil aanpraten wil niet zeggen dat er maar een geheel taboe op te zeggen dat iemand dik is moet komen. Obesitas is een 10000 keer groter probleem dan anorexia-patiënten en is idd een van de ernstigste ziektes in de westerse wereld. Waarom zou je dat in godsnaam niet mogen bespreken? Mensen snappen op dit punt het verschil tussen kritiek om cosmetische redenen (schoonheidsideaal) en medische redenen vaak niet valt me op.

Ik ga ook niet iemand op straat aanspreken dat ie te dik is, maar bij een vriend of familielid zeg ik het echt wel. Maar eerder goed bedoelt, ik zou het ook willen horen als ik te dik werd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roland010 op 31-08-2016 05:45:49 ]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 08:45:41 #104
286575 Roces18
Chef de party
pi_164980909
dietiste??????????????

MINDER ETEN OF MEER BEWEGEN

WAT EEN HOGERE WISKUNDE IS DAT ZEG
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164981974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 04:56 schreef Roland010 het volgende:
We zijn helemaal naar de andere kant doorgeslagen met het kritiek leveren op dunne modellen die meisjes aan een slecht zelfbeeld of zelfs eetstoornissen helpen. Die kritiek was grotendeels terecht, alleen er is een verschil tussen 3 kilo boven je ideale gewicht zitten en 24 kilo of zelfs 34 kilo. Echter dat onderscheid wordt niet meer gemaakt, want met kritiek op overgewicht zou je mensen onzeker maken en aansporen te ongezond te gaan leven door zichzelf uit te hongeren blijkbaar? Er is ook nog zoiets als een tussenweg,dus 20 of 30 kilo die je teveel weegt afvallen,desnoods tot maximaal een kilo of 3 boven je ideaalgewicht.
Vetgedrukte zit wel een kern van waarheid in.

Ik weet nog dat mijn moeder tegen mij zei dat ik te dik was. Prima, want dat was ook zo.

Maar dit bleef ze herhalen en na een tijdje kwamen de "grappige opmerkingen" erbij. Ik gaf aan dat dit gewoon geen zin had, ik was het heus niet vergeten en ik heb gewoon een spiegel?

Maar ze vond het normaal dit maar te blijven herhalen en herhalen, maar het enige wat ze deed was mij na verloop van tijd met onnodige stress opzadelen, waardoor ik mijn gewicht eerder minder goed onder controle kreeg.

Op een gegeven moment ben ik gestopt met medicatie en ging gewoon minder mijn moeder bezoeken (had ik dat gezeik ook gelijk minder, want luisteren kon ze niet) en sinds die tijd ben ik significant afgevallen. Gaat ze me complimenten geven (ja, alsof die wel goedbedoeld zijn), maar het grappige is dat ze nu wel stiekem probeert ervoor te zorgen dat ik weer medicatie ga nemen, de medicatie waarvan ik juist zo dik werd :').

Ik vind het prima om iets aan te geven, maar het moet niet zijn doel gaan voorbijschieten, want dan geef je het aan om de verkeerde redenen.
pi_164981991
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 05:29 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Bij een diëtist leer je beter op je voeding letten, met regelmaat eten (althans in mijn geval).

Wat ik het meest kwalijk vind aan de voedselindustrie is dat ze overal onnodig veel zout en suiker aan producten toevoegen. Kan me nog herinneren dat ze enkele jaren geleden 30 procent minder zout in Lays chips hadden gestopt en toen kwamen er (ook op Fok!) redelijk felle reacties dat het niet meer eetbaar zou gaan. Zo gewend is het lichaam aan veel zout.
Eigenlijk is het wel een beetje vreemd dat je voor het opdoen van goede kennis wat je eigen voeding betreft, naar een diëtist moet, terwijl dit toch wel een vrij essentieel onderdeel van de opvoeding is?
pi_164982014
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 05:30 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Exact. Dat je een deel van de meiden die misschien net iets boven het perfecte maatje zit geen slecht zelfbeeld en eetstoornis wil aanpraten wil niet zeggen dat er maar een geheel taboe op te zeggen dat iemand dik is moet komen. Obesitas is een 10000 keer groter probleem dan anorexia-patiënten en is idd een van de ernstigste ziektes in de westerse wereld. Waarom zou je dat in godsnaam niet mogen bespreken? Mensen snappen op dit punt het verschil tussen kritiek om cosmetische redenen (schoonheidsideaal) en medische redenen vaak niet valt me op.

Ik ga ook niet iemand op straat aanspreken dat ie te dik is, maar bij een vriend of familielid zeg ik het echt wel. Maar eerder goed bedoelt, ik zou het ook willen horen als ik te dik werd.
Ik heb zelfs aangegeven dat als iemand bij mij thuis komt en merkt dat ik stink, dat ze dan gewoon moeten zeggen dat ik stink. Aan vage hints waarin een woord dat met "douchen" of met "wassen" of "water" te maken heeft, heb ik niks, het is zo algemeen.
Gewoon meteen zeggen wat er is, dan is die boodschap helder, kan ik die meteen al wegzetten en blijft er meer tijd voor andere belangrijke onderwerpen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:05:10 #108
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164982756
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Heeft dat misschien wat te maken met het feit dat velen overgewicht zien als een welvaartsaandoening en daarom hard zijn? Zo van: Je weet het toch, kom op man?!

'Kom op man?!' :')
Ooooo die.. nouja ik hou niet zoveel van die mensen die ongevraagd doktertje of diëtiste komen spelen bij je komen spelen terwijl ze geen flauw benul hebben van wat er precies met je aan de hand is.

Wist je zelfs dat sommige mensen juist beter overgewicht moéten hebben. Dan gaat het voornamelijk om een grote buik (mijn moeder bijvoorbeeld moét aankomen omdat ze een verzakking heeft)
Of mensen die andere problemen hebben waardoor ze niet kúnnen afvallen of medicatie krijgen waardoor je je juist aankomt.
En daarbij is ieder lichaamsbouw ook anders. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft helemaal geen overgewicht maar bij haar gaat het allemaal naar haar buik en borsten waardoor velen denken dat ze overgewicht heeft.
Ik heb zelfs licht overgewicht maar ik zie er totaal niet (vooral niet wanneer ik mijn kleren aan heb) dik uit) Zelfs de huisarts dacht dat ik anorexia had tot ik op de weegschaal stond.
En vroeger toen ik nog een ecto was zag ik er nogal ondervoed uit en vielen ze mijn moeder aan terwijl mijn gewicht gewoon goed was.

Mijn punt is dat vreemde mensen dit soort dingen niet zien en de meesten gewoon geen flauw benul hebben van wat er gaande is en dus ook niet weten waarover ze het hebben. En daar erger ik me aan.
.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:28:58 #109
37248 BertV
Klei indiaan
pi_164983152
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 05:09 schreef Roland010 het volgende:
En tegen een vriend van me, die kaal is, zeggen mensen vaak 'kale'. En dat zijn dan ook nog eens beide dingen waar je zelf meestal helemaal niets aan kan doen of veranderen of die überhaupt ongezond zijn.
Dikke tantes gebruiken mijn kaalheid als vaste grap tijdens verjaardagen.
Moet je eens proberen met het thema overgewicht.

"Thin-shaming" is ook geen probleem. Met al de schuddenbuikjes om mij heen ben ik zelfs mager genoemd met mij 1.78m en 80kg. _O-

Ach, de frustratie komt altijd uit de persoon zelf (net als mijn reactie nu :P )
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:37:12 #110
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_164983305
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:05 schreef -Phineas- het volgende:
'ja maar het is toch zo'

... 'goh meen je die'

Dit.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:38:37 #111
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164983341
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eigenlijk is het wel een beetje vreemd dat je voor het opdoen van goede kennis wat je eigen voeding betreft, naar een diëtist moet, terwijl dit toch wel een vrij essentieel onderdeel van de opvoeding is?
Een diëtist maakt ook persoonlijke/ aangepaste diëten en die hebben meestal weinig met opvoeding te maken maar meer met de persoon zelf.
pi_164983417
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om tegen iemand te zeggen dat hij of zij dik is. De mensen weten dat zelf wel en ook weten ze wel hoe dat komt. Hoeft een ander ze niet te vertellen.
Zelfde verhaal met te mager, al lijkt het wel of dat wel gezegd mag worden.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:53:53 #113
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164983725
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:41 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om tegen iemand te zeggen dat hij of zij dik is. De mensen weten dat zelf wel en ook weten ze wel hoe dat komt. Hoeft een ander ze niet te vertellen.
Dit ja

Tenzij ze zelf om mijn mening vragen.
pi_164983905
weet niet of het al genoemd is, maar tegen 'dunne' mensen mag je wel zeggen 'ow neem gerust nog een stukje taart. Jij kan het wel hebben' :') ! Andersom (ik zou niet dat stukje taart nemen want je bent al zo dik) moet dan ook kunnen :P

Edit: staat gewoon 2 posts boven me :@ :

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:41 schreef Lavenderr het volgende:
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_164984488
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:38 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Een diëtist maakt ook persoonlijke/ aangepaste diëten en die hebben meestal weinig met opvoeding te maken maar meer met de persoon zelf.
Ik doelde ook zeg maar meer op opvoeding wat gezonde eetpatronen betreft :P.
pi_164987349
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoe veel mensen een verkeerd eetpatroon hebben. Heeft niet zo veel met goede/slechte opvoeding te maken. Zeker als je ziet wat voor onnodige troep ze tegenwoordig in veel producten stoppen.
pi_164987397
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:05 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

'Kom op man?!' :')
Ooooo die.. nouja ik hou niet zoveel van die mensen die ongevraagd doktertje of diëtiste komen spelen bij je komen spelen terwijl ze geen flauw benul hebben van wat er precies met je aan de hand is.

Wist je zelfs dat sommige mensen juist beter overgewicht moéten hebben. Dan gaat het voornamelijk om een grote buik (mijn moeder bijvoorbeeld moét aankomen omdat ze een verzakking heeft)
Of mensen die andere problemen hebben waardoor ze niet kúnnen afvallen of medicatie krijgen waardoor je je juist aankomt.
En daarbij is ieder lichaamsbouw ook anders. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft helemaal geen overgewicht maar bij haar gaat het allemaal naar haar buik en borsten waardoor velen denken dat ze overgewicht heeft.
Ik heb zelfs licht overgewicht maar ik zie er totaal niet (vooral niet wanneer ik mijn kleren aan heb) dik uit) Zelfs de huisarts dacht dat ik anorexia had tot ik op de weegschaal stond.
En vroeger toen ik nog een ecto was zag ik er nogal ondervoed uit en vielen ze mijn moeder aan terwijl mijn gewicht gewoon goed was.

Mijn punt is dat vreemde mensen dit soort dingen niet zien en de meesten gewoon geen flauw benul hebben van wat er gaande is en dus ook niet weten waarover ze het hebben. En daar erger ik me aan.
.
Ik begrijp wat je bedoelt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga niet op straat mensen dik noemen ofzo. Maar als familie of vrienden het tegen mij zeggen waardeer ik het juist.
pi_164989478
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:28 schreef PesteNoire het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoe veel mensen een verkeerd eetpatroon hebben. Heeft niet zo veel met goede/slechte opvoeding te maken. Zeker als je ziet wat voor onnodige troep ze tegenwoordig in veel producten stoppen.
Klopt, maar het is lastig hier wat aan te doen. Zeker als je als mens eigenlijk de ruimte niet hebt je hiermee echt bezig te houden.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:59:48 #119
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164990788
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik doelde ook zeg maar meer op opvoeding wat gezonde eetpatronen betreft :P.
Oooo wat dat betreft ben ik het wel met je eens :P
pi_164990823
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:59 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Oooo wat dat betreft ben ik het wel met je eens :P
Yeah! :D
pi_164990869
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:11 schreef aloa het volgende:
Dit.

Je mag bijvoorbeeld ook best tegen mensen zeggen dat ze dom of lelijk zijn, óók als dat gewoon echt waar is.
pi_164990921
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:03 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dit.

Je mag bijvoorbeeld ook best tegen mensen zeggen dat ze dom of lelijk zijn, óók als dat gewoon echt waar is.
Lelijk is nogal relatief (heeft echt bijna geen positief nut dit iemand te zeggen) en je kunt beter zeggen dat iemand dom doet, daar desbetreffende persoon daar nog wat aan kan veranderen.

Zelf vind ik iemand dom zijn als ie laat zien dat ie dom doet, maar ook niet capabel is om te leren/verbeteren :P.
pi_164990940
quote:

[..]

Dit.

Maar waarom zou je?
pi_164997932
quote:

[..]

Dit.

Waarop zij weer mogen reageren met dat je je gore kk smoel moet houden en je met je eigen zaken moet bemoeien. Iets mogen staat niet gelijk aan iets moeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')