"Maakt deze jurk me dik?"quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:27 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Mensen die iets vragen en daarbij iets willen horen wat dan niet het echte antwoord is of had moeten zijn. Terechte klacht wel.
Als je naar de criterium kijkt van het zijn van een alcoholist, dan is zo'n beetje iedereen het.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:40 schreef Monopoly het volgende:
Zou het dan ook geaccepteerd worden als iemand die beschuldigd wordt van alcoholisme door iemand anders, die zegt; Ik drink dan wel veel, maar ik heb geen problemen?
Stel nou dat iemand normaal functioneert, z'n zaken voor elkaar heeft, maar welk elke avond 2 flessen wijn drinkt, is 'ie dan alcoholist?
In mijn ogen ben je een alcoholist wanneer je afhankelijk bent van de drank (of verslaafd als je niet zonder het middel kan). Maar als je normaal functioneert maar 'men' vindt dat je teveel drinkt, ben je dan direct een alcoholist?
Interessante vraagstelling van TS.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat zit het probleem nog steeds in de eethoeveelheid. Het medicijn maakt je niet dik, dat doet het voedsel dat je lichaam binnenkomt. Dat dezelfde hoeveelheid voedsel in combinatie met het medicijn een ander effect heeft wil niet zeggen dat het aan het medicijn ligt, dat wil alleen maar zeggen dat je je voedselinname niet hebt aangepast op een gewijzigde situatie. Dat is niet anders dan wanneer je eerst veel sport/beweegt en daar vervolgens (opeens) mee stopt. Als je dan evenveel blijft eten zul je ook dikker worden. Dat komt ook niet door het stoppen met sporten, dat komt door het evenveel blijven eten.
Het enige dat echt van belang is voor gewicht is het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. Nu is er wel een gemiddelde wat op persoonsniveau van toepassing is, maar het is niet zo dat dit elke dag hetzelfde is en is het zeker niet zo dat dat voor iedereen (van hetzelfde gewicht) gelijk is. Dat hoeft overigens ook niet, als de situatie hetzelfde blijft (zoals mate van beweging en gewicht) dat maakt het alleen maar uit of je gemiddeld dat aantal calorieen krijgt. Elke dag precies het juiste aantal calorieen eten heeft hetzelfde effect als steeds een dag niets en de volgende dag het dubbele. Als dat langdurig sterk afwijkt kan dat overigens wel effecten hebben, waarbij gewichtswijzigingen er een van is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ja het is waar dat je dik wordt van meer eten dan dat je verbrand, maar je praat hier ook een zooi poep.
Juist.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:32 schreef cricket het volgende:
[..]
Het enige dat echt van belang is voor gewicht is het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. Nu is er wel een gemiddelde wat op persoonsniveau van toepassing is, maar het is niet zo dat dit elke dag hetzelfde is en is het zeker niet zo dat dat voor iedereen (van hetzelfde gewicht) gelijk is. Dat hoeft overigens ook niet, als de situatie hetzelfde blijft (zoals mate van beweging en gewicht) dat maakt het alleen maar uit of je gemiddeld dat aantal calorieen krijgt. Elke dag precies het juiste aantal calorieen eten heeft hetzelfde effect als steeds een dag niets en de volgende dag het dubbele. Als dat langdurig sterk afwijkt kan dat overigens wel effecten hebben, waarbij gewichtswijzigingen er een van is.
Dikker worden (dunner overigens ook) is enkel het gevolg van het niet aanpassen van je inname naar een gewijzigd vereist gemiddelde. Het gemiddelde dat je nodig hebt kan door een heleboel verschillende redenen wijzigen. Een gewichtswijziging op zichzelf zorgt al voor een verandering. Mate van beweging is ook een veel voorkomende reden, evenals een verandering in hormonen, zoals bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door medicijnen. Je stofwisseling gaat niet 'anders werken'; je hebt gewoon minder calorieen nodig voor hetzelfde.
De term 'weinig' is hier nietszeggend omdat 'vrij gezond' nog steeds niets zegt over de hoeveelheid calorieen. Gezond voedsel kan best veel calorieen bevatten. Wel is het inderdaad zo dat de kans dat 'gezond voedsel' er minder heeft dan hetgeen 'ongezond voedsel' wordt genoemd groter is. Zij had inderdaad minder calorieen moeten eten als ze daardoor dik werd, als het dikker worden een bezwaar is. Dus ja, dat heeft ze inderdaad zelf in de hand.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mijn moeder eet vrij gezond en weinig ivm haar ziekte. Zij werd op een gegeven moment ook dik vanwege de medicijnen. Had ze dan maar moeten stoppen met eten?
Dat was wel een betere klacht geweest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:27 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Mensen die iets vragen en daarbij iets willen horen wat dan niet het echte antwoord is of had moeten zijn. Terechte klacht wel.
Volgens mij laat de wetenschap juist zien dat niet alle soorten calorieen hetzelfde metabolische effect hebben. Dus dat het niet simpelweg een kwestie van calorieen tellen. Uiteindelijk gaat het erom of je lichaam de calorieën opslaat in de vorm van vet of niet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:45 schreef cricket het volgende:
[..]
De term 'weinig' is hier nietszeggend omdat 'vrij gezond' nog steeds niets zegt over de hoeveelheid calorieen. Gezond voedsel kan best veel calorieen bevatten. Wel is het inderdaad zo dat de kans dat 'gezond voedsel' er minder heeft dan hetgeen 'ongezond voedsel' wordt genoemd groter is. Zij had inderdaad minder calorieen moeten eten als ze daardoor dik werd, als het dikker worden een bezwaar is. Dus ja, dat heeft ze inderdaad zelf in de hand.
Weer een milf minder.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Juist.
Sorry, maar vind je het heel erg als ik mensen die er verstand van hebben meer vertrouw dan jouw mening die niet verder komt dan wat je hier zegt?
Mijn moeder eet vrij gezond en weinig ivm haar ziekte. Zij werd op een gegeven moment ook dik vanwege de medicijnen. Had ze dan maar moeten stoppen met eten?
Donder toch op zeg.
In principe is de hoeveelheid alcohol die je drinkt geen hard criterium voor het feit of je alcoholist bent inderdaad. Het kan zo zijn dat een bepaald persoon die een fles wijn per dag drinkt wel een alcoholist is, en een persoon die twee flessen drinkt dat niet is. Hoewel het met twee flessen wel wat verdacht wordt, dan moet je je wel gaan afvragen waarom zulke hoeveelheden stelselmatig worden genuttigd.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:40 schreef Monopoly het volgende:
Zou het dan ook geaccepteerd worden als iemand die beschuldigd wordt van alcoholisme door iemand anders, die zegt; Ik drink dan wel veel, maar ik heb geen problemen?
Stel nou dat iemand normaal functioneert, z'n zaken voor elkaar heeft, maar welk elke avond 2 flessen wijn drinkt, is 'ie dan alcoholist?
In mijn ogen ben je een alcoholist wanneer je afhankelijk bent van de drank (of verslaafd als je niet zonder het middel kan). Maar als je normaal functioneert maar 'men' vindt dat je teveel drinkt, ben je dan direct een alcoholist?
Met één fles ook al hoor, het impliceert toch een zekere afhankelijkheid.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:55 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
In principe is de hoeveelheid alcohol die je drinkt geen hard criterium voor het feit of je alcoholist bent inderdaad. Het kan zo zijn dat een bepaald persoon die een fles wijn per dag drinkt wel een alcoholist is, en een persoon die twee flessen drinkt dat niet is. Hoewel het met twee flessen wel wat verdacht wordt, dan moet je je wel gaan afvragen waarom zulke hoeveelheden stelselmatig worden genuttigd.
Dat is niet wat een calorie is, dat is primair een meeteenheid. Er is maar 1 soort calorie. Wat wel kan is dat bepaalde voedingsstoffen verschillende overige effecten op het lichaam hebben, in dat ze bepaalde functies al dan niet stimuleren door stoffen die erin zitten (Calcium, botten, zal het bekendste voorbeeld zijn). Dat is het voornaamste verschil tussen gezond en ongezond voedsel. Maar ook als je een dergelijk uitgangspunt mee zou willen nemen is het nog steeds een kwestie van calorieen tellen. Ook dan geldt dat 'weinig' of 'veel' nietszeggend is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:44 schreef caspert79 het volgende:
Volgens mij laat de wetenschap juist zien dat niet alle soorten calorieen hetzelfde metabolische effect hebben. Dus dat het niet simpelweg een kwestie van calorieen tellen. Uiteindelijk gaat het erom of je lichaam de calorieën opslaat in de vorm van vet of niet.
Jij bent een van de redenen waarom ik een hekel heb aan de mensen op dit forum. Serieus, donder effe een eind op. Met je zendingsdrang om mensen te helpen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Moet ik hier even serieus op reageren of ga je even naar de spiegel (en dan heb ik het niet over je gewicht)
Zo dacht ik eerst ook! Heb ooit eens mijn calorieen inname berekend. Een maand lang. Alles op geschreven wat ik at. Gewoon eten dus brood, aardappels, etc.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:32 schreef cricket het volgende:
[..]
Het enige dat echt van belang is voor gewicht is het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. Nu is er wel een gemiddelde wat op persoonsniveau van toepassing is, maar het is niet zo dat dit elke dag hetzelfde is en is het zeker niet zo dat dat voor iedereen (van hetzelfde gewicht) gelijk is. Dat hoeft overigens ook niet, als de situatie hetzelfde blijft (zoals mate van beweging en gewicht) dat maakt het alleen maar uit of je gemiddeld dat aantal calorieen krijgt. Elke dag precies het juiste aantal calorieen eten heeft hetzelfde effect als steeds een dag niets en de volgende dag het dubbele. Als dat langdurig sterk afwijkt kan dat overigens wel effecten hebben, waarbij gewichtswijzigingen er een van is.
Dikker worden (dunner overigens ook) is enkel het gevolg van het niet aanpassen van je inname naar een gewijzigd vereist gemiddelde. Het gemiddelde dat je nodig hebt kan door een heleboel verschillende redenen wijzigen. Een gewichtswijziging op zichzelf zorgt al voor een verandering. Mate van beweging is ook een veel voorkomende reden, evenals een verandering in hormonen, zoals bijvoorbeeld veroorzaakt kan worden door medicijnen. Je stofwisseling gaat niet 'anders werken'; je hebt gewoon minder calorieen nodig voor hetzelfde.
Lekker medicatie de schuld geven dat je overgewicht hebt, je kiespijn dat je aan de drank gaat en mensen die je een spiegel voorhouden de reden dat je een hekel aan een forum hebt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:31 schreef PesteNoire het volgende:
[..]
Jij bent een van de redenen waarom ik een hekel heb aan de mensen op dit forum. Serieus, donder effe een eind op. Met je zendingsdrang om mensen te helpen.![]()
![]()
Er bestaan ook een heleboel 'normaal' functionerende verslaafden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:40 schreef Monopoly het volgende:
Sorry?! Hij heeft maanden lang de tijd en moeite genomen om jou te helpen! Hij heeft je ontelbaar vaak advies gegeven en (altijd met de beste bedoelingen) je zo af en toe met de neus op de feiten gedrukt.. En dit is hoe jij hem bedankt?!quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:31 schreef PesteNoire het volgende:
[..]
Jij bent een van de redenen waarom ik een hekel heb aan de mensen op dit forum. Serieus, donder effe een eind op. Met je zendingsdrang om mensen te helpen.![]()
![]()
En dan zelf ook nog eens niet tegen kritiek kunnen!quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen als TS die denken overal ongevraagd kritiek op te mogen leverenHelemaal als het in een kroeg ofzo zou zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |