abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164889507
Asielzoekers moeten van de PVV het land uit. Ook als ze al een tijdelijke verblijfsvergunning hebben.
De PVV wil radicale moslims preventief opsluiten. Dat betekent dat ze de cel in moeten zonder dat ze door een rechter zijn veroordeeld.
Criminelen met een dubbele nationaliteit worden het land uitgezet.
Het eigen risico in de zorg helemaal afschaffen en de motorrijtuigen belasting halveren.
Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunstsubsidies en de Publieke Omroep.

"In plaats van het financieren van de hele wereld en mensen die we hier niet willen, geven we het geld uit aan de gewone Nederlander", vat het de partij het programma samen

G.W schijnt dit op zijn Facebook geplaatst te hebben, is ie gestopt met twitter ofzo
onrealistische onuitvoerbare rechtse plannen , verder

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)lzoekerscentra-dicht
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_164889528
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:58 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Welke symbolen, tradities en muziek zou je graag terug zien omdat ze bij de Hollandse cultuur horen?

Waardoor zijn we nog meer rijk geworden behalve Afrika? Bedoel je dat de rol van Nederland in Zuid Amerika en Zuid Oost Azie onderbelicht zijn?
Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.

Maar om toch iets te noemen: Die zwarte piet discussie moet onmiddellijk stoppen en de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen. Ook moeten aanpassingen in ons taalgebruik ongedaan gemaakt worden: kerststol, paaseitjes.

Er is maar één reden waarom Nederland rijk is: Keihard werken.
pi_164889552
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.

Maar om toch iets te noemen: Die zwarte piet discussie moet onmiddellijk stoppen en de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen. Ook moeten aanpassingen in ons taalgebruik ongedaan gemaakt worden: kerststol, paaseitjes.

Even serieus?
pi_164889579
Balen dat de Nederlandse cultuur niet meer bestaat maar dan niet weten wat deze inhoudt?
pi_164889589
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

[..]

Iedereen mag hier van mij wonen. Blank, zwart, iets er tussenin, het maakt niet uit.
Hoewel ik regelmatig mijn afkeer tegen Afrika uit, heb ik niets tegen een gezin Afrikanen in de straat. Maar het probleem met Nederland is dat het totaal uit de hand is gelopen. 100 Afrikanen in heel Nederland, prima. Die zullen geen invloed hebben op de cultuur en gewoon meedoen. Maar er zijn zoveel mensen uit niet-westerse landen hier naartoe gehaald, dat Nederland Nederland niet meer is en dat is een groot probleem.
Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:06:32 #6
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164889613
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Balen dat de Nederlandse cultuur niet meer bestaat maar dan niet weten wat deze inhoudt?
Wat denk jij wat voor kenmerken onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur?
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_164889623
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen
Er is geen traditionele zwarte piet in de tijd van het trechterbekervolk was zelfs Sinterklaas er niet.
pi_164889627
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:06 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Wat denk jij wat voor kenmerken onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur?
Tolerantie, vrijheid, dat soort dingen.
pi_164889630
quote:
Je moet het andersom zien. Hij weet niet wat het precies inhoudt, DUS bestaat de Nederlandse cultuur niet meer. Of zoiets.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_164889642
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je moet het andersom zien. Hij weet niet wat het precies inhoudt, DUS bestaat de Nederlandse cultuur niet meer. Of zoiets.
Wat is dat nou weer voor onzin? Wat wil je dan terug?
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:08:07 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_164889652
quote:
En dat in een topic over een partij die cultuur maar linkse onzin vindt.

Geen touw aan vast te knopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_164889657
quote:

[..]

Waarom wil je iets terug wat je niet kent?

Hoe is jezelf grondstoffen en mensenlevens toeeigenen keihard werken? Het vast houden van een wapen of slaan met een zweep? Is dat het keiharde werken waar je op doelt? Of meer het logistieke werk? Ben benieuwd naar wat dit keiharde werken inhoud.
wooblabalurg
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:08:30 #13
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164889658
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.
Jij noemt de derde generatie niet-westerse allochtonen Nederlanders? _O-

Sinds wanneer hebben ze zich aangepast aan het gastland? Of is het de bedoeling dat ze in hun eigen wereldje blijven leven? Ben je dan een Nederlander?
pi_164889663
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:38 schreef Barbusse het volgende:
Jeuh, onverbloemd racisme.
Leg in een willekeurige buitenlandse stad een zooitje foto`s op een tafel neer en vraag aan voorbijgangers om een Nederlander aan te wijzen.
10 tegen 1 dat ze iemand aanwijzen die blond haar heeft.
Zelfs als je het aan een Somalier vraagt dan zal hij niet die mooi gefotografeerde Somaliese uitkeringstrekker met een qat takje in zijn muil aanwijzen als Nederlander.

En ga vooral met dat racisme roepen :N
Racisme en discriminatie verliezen steeds meer hun betekenis en kracht, het wordt te pas en te onpas gebruikt.
Duurt niet lang meer dan gebruiken mensen het als geuzennaam.
En dan moet er een ander synoniem voor bedacht worden. _O-

Net als islamofobie en xenofobie, dat slaat al helemaal nergens op, tenminste niet als je er de werkelijke betekenis van fobie op loslaat.
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:29 schreef Baconbus het volgende:
Je bedoelt de VOC cultuur? Of de Gouden Eeuw cultuur? Je weet dat Nederland ook toen multiculti was?
Inwoners van de Zuidelijke Nederlanden (uit Antwerpen bijvoorbeeld) die naar de Noordelijke Nederlanden verhuisden worden tegenwoordig in de statistieken ook immigranten genoemd.
Terwijl die culturele en taalverschillen natuurlijk helemaal niet zo groot waren.
Ook uit Duitsland kwamen er velen
quote:
Vogel en Kuijpers kwamen geen aanwijzingen tegen voor diepliggende problemen tussen bevolkingsgroepen. ‘De culturele verschillen tussen immigranten en Hollanders waren klein,’ zegt Kuijpers. ‘Tot aan Hannover werden Nederduitse dialecten gesproken, dus voor de grote massa van immigranten was er nauwelijks een taalbarrière.’
http://www.historischnieu(...)ie-in-nederland.html
pi_164889682
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin? Wat wil je dan terug?
Geen idee wat hij wilt :')
pi_164889690
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben ze zich aangepast aan het gastland? Of is het de bedoeling dat ze in hun eigen wereldje blijven leven? Ben je dan een Nederlander?
Op welke groep doel je nu precies? Niet weer met Marokkanen of Turken aankomen hoor :P Want daar ging het niet om.
pi_164889711
quote:

[..]

De taal zal wel even lastig zijn geweest in t begin. :o
wooblabalurg
pi_164889714
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd dat je zomaar van nationaliteit kunt wisselen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom wil je iets terug wat je niet kent?

Hoe is jezelf grondstoffen en mensenlevens toeeigenen keihard werken? Het vast houden van een wapen of slaan met een zweep? Is dat het keiharde werken waar je op doelt? Of meer het logistieke werk? Ben benieuwd naar wat dit keiharde werken inhoud.
Dit is te flauw om in te gaan. Ik heb het over de naoorlogse geschiedenis. Nederland is toen opgebouwd met keihard werken. Daar hadden de Afrikanen ook voor kunnen kiezen.
pi_164889715
Maar zelf vind ik ook dat Nederland niet echt een sterke eigen cultuur heeft.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:11:21 #20
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164889718
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Op welke groep doel je nu precies? Niet weer met Marokkanen of Turken aankomen hoor :P Want daar ging het niet om.
Niet-westerse allochtonen van de derde generatie. Waar Surinamers ook ondervallen.
pi_164889725
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd dat je zomaar van nationaliteit

[..]

Dit is te flauw om in te gaan. Ik heb het over de naoorlogse geschiedenis. Nederland is toen opgebouwd met keihard werken. Daar hadden de Afrikanen ook voor kunnen kiezen.
Daar hebben toch veel gastarbeiders aan mee gewerkt?
pi_164889731
quote:

[..]

Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat volgens Jan Nederlanders alleen maar wit kunnen zijn.
pi_164889743
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Niet-westerse allochtonen van de derde generatie. Waar Surinamers ook ondervallen.
Suriname hoorde in de tijd dat veel Surinamers hierheen kwamen toch bij Nederland?
pi_164889750
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Daar hebben toch veel gastarbeiders aan mee gewerkt?
De eerste jaren. Niets mis mee. Het ging mis toen ze niet terug gingen.
pi_164889756
Surinamers spreken trouwens vaak gewoon Nederlands. Draaien mee in de maatschappij..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')