Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke symbolen, tradities en muziek zou je graag terug zien omdat ze bij de Hollandse cultuur horen?
Waardoor zijn we nog meer rijk geworden behalve Afrika? Bedoel je dat de rol van Nederland in Zuid Amerika en Zuid Oost Azie onderbelicht zijn?
Even serieus?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.
Maar om toch iets te noemen: Die zwarte piet discussie moet onmiddellijk stoppen en de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen. Ook moeten aanpassingen in ons taalgebruik ongedaan gemaakt worden: kerststol, paaseitjes.
Er is maar één reden waarom Nederland rijk is: Keihard werken.
Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[..]
Iedereen mag hier van mij wonen. Blank, zwart, iets er tussenin, het maakt niet uit.
Hoewel ik regelmatig mijn afkeer tegen Afrika uit, heb ik niets tegen een gezin Afrikanen in de straat. Maar het probleem met Nederland is dat het totaal uit de hand is gelopen. 100 Afrikanen in heel Nederland, prima. Die zullen geen invloed hebben op de cultuur en gewoon meedoen. Maar er zijn zoveel mensen uit niet-westerse landen hier naartoe gehaald, dat Nederland Nederland niet meer is en dat is een groot probleem.
Wat denk jij wat voor kenmerken onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Balen dat de Nederlandse cultuur niet meer bestaat maar dan niet weten wat deze inhoudt?
Er is geen traditionele zwarte piet in de tijd van het trechterbekervolk was zelfs Sinterklaas er niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen
Tolerantie, vrijheid, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:06 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wat denk jij wat voor kenmerken onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur?
Je moet het andersom zien. Hij weet niet wat het precies inhoudt, DUS bestaat de Nederlandse cultuur niet meer. Of zoiets.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Balen dat de Nederlandse cultuur niet meer bestaat maar dan niet weten wat deze inhoudt?
Wat is dat nou weer voor onzin? Wat wil je dan terug?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je moet het andersom zien. Hij weet niet wat het precies inhoudt, DUS bestaat de Nederlandse cultuur niet meer. Of zoiets.
En dat in een topic over een partij die cultuur maar linkse onzin vindt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom wil je iets terug wat je niet kent?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.
Maar om toch iets te noemen: Die zwarte piet discussie moet onmiddellijk stoppen en de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen. Ook moeten aanpassingen in ons taalgebruik ongedaan gemaakt worden: kerststol, paaseitjes.
Er is maar één reden waarom Nederland rijk is: Keihard werken.
Jij noemt de derde generatie niet-westerse allochtonen Nederlanders?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.
Leg in een willekeurige buitenlandse stad een zooitje foto`s op een tafel neer en vraag aan voorbijgangers om een Nederlander aan te wijzen.quote:
Inwoners van de Zuidelijke Nederlanden (uit Antwerpen bijvoorbeeld) die naar de Noordelijke Nederlanden verhuisden worden tegenwoordig in de statistieken ook immigranten genoemd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:29 schreef Baconbus het volgende:
Je bedoelt de VOC cultuur? Of de Gouden Eeuw cultuur? Je weet dat Nederland ook toen multiculti was?
http://www.historischnieu(...)ie-in-nederland.htmlquote:Vogel en Kuijpers kwamen geen aanwijzingen tegen voor diepliggende problemen tussen bevolkingsgroepen. ‘De culturele verschillen tussen immigranten en Hollanders waren klein,’ zegt Kuijpers. ‘Tot aan Hannover werden Nederduitse dialecten gesproken, dus voor de grote massa van immigranten was er nauwelijks een taalbarrière.’
Geen idee wat hij wiltquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin? Wat wil je dan terug?
Op welke groep doel je nu precies? Niet weer met Marokkanen of Turken aankomen hoorquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Jij noemt de derde generatie niet-westerse allochtonen Nederlanders?![]()
Sinds wanneer hebben ze zich aangepast aan het gastland? Of is het de bedoeling dat ze in hun eigen wereldje blijven leven? Ben je dan een Nederlander?
De taal zal wel even lastig zijn geweest in t begin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben ze zich aangepast aan het gastland? Of is het de bedoeling dat ze in hun eigen wereldje blijven leven? Ben je dan een Nederlander?
Ik vind het heel vreemd dat je zomaar van nationaliteit kunt wisselen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.
Dit is te flauw om in te gaan. Ik heb het over de naoorlogse geschiedenis. Nederland is toen opgebouwd met keihard werken. Daar hadden de Afrikanen ook voor kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Waarom wil je iets terug wat je niet kent?
Hoe is jezelf grondstoffen en mensenlevens toeeigenen keihard werken? Het vast houden van een wapen of slaan met een zweep? Is dat het keiharde werken waar je op doelt? Of meer het logistieke werk? Ben benieuwd naar wat dit keiharde werken inhoud.
Niet-westerse allochtonen van de derde generatie. Waar Surinamers ook ondervallen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Op welke groep doel je nu precies? Niet weer met Marokkanen of Turken aankomen hoorWant daar ging het niet om.
Daar hebben toch veel gastarbeiders aan mee gewerkt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd dat je zomaar van nationaliteit
[..]
Dit is te flauw om in te gaan. Ik heb het over de naoorlogse geschiedenis. Nederland is toen opgebouwd met keihard werken. Daar hadden de Afrikanen ook voor kunnen kiezen.
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat volgens Jan Nederlanders alleen maar wit kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Suriname hoorde in de tijd dat veel Surinamers hierheen kwamen toch bij Nederland?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Niet-westerse allochtonen van de derde generatie. Waar Surinamers ook ondervallen.
De eerste jaren. Niets mis mee. Het ging mis toen ze niet terug gingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daar hebben toch veel gastarbeiders aan mee gewerkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |