Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke symbolen, tradities en muziek zou je graag terug zien omdat ze bij de Hollandse cultuur horen?
Waardoor zijn we nog meer rijk geworden behalve Afrika? Bedoel je dat de rol van Nederland in Zuid Amerika en Zuid Oost Azie onderbelicht zijn?
Even serieus?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.
Maar om toch iets te noemen: Die zwarte piet discussie moet onmiddellijk stoppen en de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen. Ook moeten aanpassingen in ons taalgebruik ongedaan gemaakt worden: kerststol, paaseitjes.
Er is maar één reden waarom Nederland rijk is: Keihard werken.
Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[..]
Iedereen mag hier van mij wonen. Blank, zwart, iets er tussenin, het maakt niet uit.
Hoewel ik regelmatig mijn afkeer tegen Afrika uit, heb ik niets tegen een gezin Afrikanen in de straat. Maar het probleem met Nederland is dat het totaal uit de hand is gelopen. 100 Afrikanen in heel Nederland, prima. Die zullen geen invloed hebben op de cultuur en gewoon meedoen. Maar er zijn zoveel mensen uit niet-westerse landen hier naartoe gehaald, dat Nederland Nederland niet meer is en dat is een groot probleem.
Wat denk jij wat voor kenmerken onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Balen dat de Nederlandse cultuur niet meer bestaat maar dan niet weten wat deze inhoudt?
Er is geen traditionele zwarte piet in de tijd van het trechterbekervolk was zelfs Sinterklaas er niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen
Tolerantie, vrijheid, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:06 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wat denk jij wat voor kenmerken onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur?
Je moet het andersom zien. Hij weet niet wat het precies inhoudt, DUS bestaat de Nederlandse cultuur niet meer. Of zoiets.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Balen dat de Nederlandse cultuur niet meer bestaat maar dan niet weten wat deze inhoudt?
Wat is dat nou weer voor onzin? Wat wil je dan terug?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je moet het andersom zien. Hij weet niet wat het precies inhoudt, DUS bestaat de Nederlandse cultuur niet meer. Of zoiets.
En dat in een topic over een partij die cultuur maar linkse onzin vindt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom wil je iets terug wat je niet kent?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Weet ik niet, want ik ken ze niet. Ze zullen er vast zijn, maar zoals ik eerder al schreef, de Nederlandse cultuur is al lang geleden verdwenen. Het wordt een enorme uitdaging om deze te herontdekken.
Maar om toch iets te noemen: Die zwarte piet discussie moet onmiddellijk stoppen en de traditionele Zwarte Piet moet weer terug komen. Ook moeten aanpassingen in ons taalgebruik ongedaan gemaakt worden: kerststol, paaseitjes.
Er is maar één reden waarom Nederland rijk is: Keihard werken.
Jij noemt de derde generatie niet-westerse allochtonen Nederlanders?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.
Leg in een willekeurige buitenlandse stad een zooitje foto`s op een tafel neer en vraag aan voorbijgangers om een Nederlander aan te wijzen.quote:
Inwoners van de Zuidelijke Nederlanden (uit Antwerpen bijvoorbeeld) die naar de Noordelijke Nederlanden verhuisden worden tegenwoordig in de statistieken ook immigranten genoemd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:29 schreef Baconbus het volgende:
Je bedoelt de VOC cultuur? Of de Gouden Eeuw cultuur? Je weet dat Nederland ook toen multiculti was?
http://www.historischnieu(...)ie-in-nederland.htmlquote:Vogel en Kuijpers kwamen geen aanwijzingen tegen voor diepliggende problemen tussen bevolkingsgroepen. ‘De culturele verschillen tussen immigranten en Hollanders waren klein,’ zegt Kuijpers. ‘Tot aan Hannover werden Nederduitse dialecten gesproken, dus voor de grote massa van immigranten was er nauwelijks een taalbarrière.’
Geen idee wat hij wiltquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin? Wat wil je dan terug?
Op welke groep doel je nu precies? Niet weer met Marokkanen of Turken aankomen hoorquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Jij noemt de derde generatie niet-westerse allochtonen Nederlanders?![]()
Sinds wanneer hebben ze zich aangepast aan het gastland? Of is het de bedoeling dat ze in hun eigen wereldje blijven leven? Ben je dan een Nederlander?
De taal zal wel even lastig zijn geweest in t begin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben ze zich aangepast aan het gastland? Of is het de bedoeling dat ze in hun eigen wereldje blijven leven? Ben je dan een Nederlander?
Ik vind het heel vreemd dat je zomaar van nationaliteit kunt wisselen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Je zei dat Nederlanders wit zijn. Dus een gezin met bijvoorbeeld roots in Suriname maar al drie generaties hier leeft en een Nederlands paspoort heeft zijn geen Nederlanders volgens jou. Hetzelfde geldt voor alle andere niet blanke bevolkingsgroepen.
Dit is te flauw om in te gaan. Ik heb het over de naoorlogse geschiedenis. Nederland is toen opgebouwd met keihard werken. Daar hadden de Afrikanen ook voor kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Waarom wil je iets terug wat je niet kent?
Hoe is jezelf grondstoffen en mensenlevens toeeigenen keihard werken? Het vast houden van een wapen of slaan met een zweep? Is dat het keiharde werken waar je op doelt? Of meer het logistieke werk? Ben benieuwd naar wat dit keiharde werken inhoud.
Niet-westerse allochtonen van de derde generatie. Waar Surinamers ook ondervallen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Op welke groep doel je nu precies? Niet weer met Marokkanen of Turken aankomen hoorWant daar ging het niet om.
Daar hebben toch veel gastarbeiders aan mee gewerkt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd dat je zomaar van nationaliteit
[..]
Dit is te flauw om in te gaan. Ik heb het over de naoorlogse geschiedenis. Nederland is toen opgebouwd met keihard werken. Daar hadden de Afrikanen ook voor kunnen kiezen.
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat volgens Jan Nederlanders alleen maar wit kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:08 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Suriname hoorde in de tijd dat veel Surinamers hierheen kwamen toch bij Nederland?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Niet-westerse allochtonen van de derde generatie. Waar Surinamers ook ondervallen.
De eerste jaren. Niets mis mee. Het ging mis toen ze niet terug gingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daar hebben toch veel gastarbeiders aan mee gewerkt?
Dus Nederlandse cultuur is mensen uit het buitenland halen om hier te werken?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De eerste jaren. Niets mis mee. Het ging mis toen ze niet terug gingen.
Dat is nou eenmaal onze cultuur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar zelf vind ik ook dat Nederland niet echt een sterke eigen cultuur heeft.
Dat zijn niet mijn woorden. Is onzin natuurlijk. Er is om een of andere reden voor gekozen om dat te doen. Had goed kunnen gaan, maar helaas werden deze mensen niet teruggestuurd maar lieten ze hun gezinnen over komen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus Nederlandse cultuur is mensen uit het buitenland halen om hier te werken?
Daar gaat juist wel om, Surinamers / niet-westerse allochtonen vereenzelvigen zich voornamelijk met de cultuur uit hun herkomstland en niet met dat van Nederland. Dus deze mensen kun je gewoonweg niet Nederlanders noemen. Daarom zijn voornamelijk blanke mensen in dat opzicht Nederlander te noemen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat volgens Jan Nederlanders alleen maar wit kunnen zijn.
Waarom zijn ze dan niet wit?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Surinamers spreken trouwens vaak gewoon Nederlands. Draaien mee in de maatschappij..
Ja maar we vragen nu al meerdere keren wat je dan zo graag terug wilt. Maar dat weet je niet. Dus waarom is het dan zo erg?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zijn niet mijn woorden. Is onzin natuurlijk. Er is om een of andere reden voor gekozen om dat te doen. Had goed kunnen gaan, maar helaas werden deze mensen niet weggestuurd.
Tegenwoordig kan iedereen die hier binnen komt maar Nederlander worden. Idioot. Als ik naar Amerika emigreer, ben ik ook geen Amerikaan maar een Nederlander woonachtig in de VS.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat volgens Jan Nederlanders alleen maar wit kunnen zijn.
We hadden altijd een hele sterke eigen cultuur waarin alle ruimte was voor het individu en zijn eigen ontwikkeling. Sommige mensen willen dat nu niet meer omdat ze de diversiteit aan culturele uitingen niet aankunnen, die willen een mono cultuur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar zelf vind ik ook dat Nederland niet echt een sterke eigen cultuur heeft.
Surinamers en Antillianen zijn vaak betrokken bij drugsdelicten. Hier in de stad zijn jarenlang Surinaamse families betrokken geweest bij schietpartijen onderling, vaak gewoon overdag midden op straat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Surinamers spreken trouwens vaak gewoon Nederlands. Draaien mee in de maatschappij..
Ja maar heeft Nederland bepaalde culturele elementen die andere landen bv wel heel erg sterk hebben? Bepaalde kleding of gebruiken?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
We hadden altijd een hele sterke eigen cultuur waarin alle ruimte was voor het individu en zijn eigen ontwikkeling. Sommige mensen willen dat nu niet meer omdat ze de diversiteit aan culturele uitingen niet aankunnen, die willen een mono cultuur.
Dat mengen is iets uit het cultuur-marxisme, het heeft niets met de Nederlandse cultuur te maken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
We hadden altijd een hele sterke eigen cultuur waarin alle ruimte was voor het individu en zijn eigen ontwikkeling. Sommige mensen willen dat nu niet meer omdat ze de diversiteit aan culturele uitingen niet aankunnen, die willen een mono cultuur.
Je bedoelt dat Nederland toen is opgebouwd dankzij gastarbeiders uit het buitenland?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd dat je zomaar van nationaliteit kunt wisselen.
[..]
Dit is te flauw om in te gaan. Ik heb het over de naoorlogse geschiedenis. Nederland is toen opgebouwd met keihard werken. Daar hadden de Afrikanen ook voor kunnen kiezen.
Ooit wel. Maar nu niet meer dankzij de massa-immigratie en het cultureel-marxisme.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar heeft Nederland bepaalde culturele elementen die andere landen bv wel heel erg sterk hebben? Bepaalde kleding of gebruiken?
Wat er in jouw straat gebeurde is bepalend voor de Surinamer? En ik zei het net al 2 keer maar Surinamers hadden gewoon een Nederlands Paspoort terug voordat ze afhankelijk waren. Toch?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Surinamers en Antillianen zijn vaak betrokken bij drugsdelicten. Hier in de stad zijn jarenlang Surinaamse families betrokken geweest bij schietpartijen onderling, vaak gewoon overdag midden op straat.
Wat is die dan Jan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat mengen is iets uit het cultuur-marxisme, het heeft niets met de Nederlandse cultuur te maken.
Nee. Zonder die gastarbeiders was het ook prima gelukt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Nederland toen is opgebouwd dankzij gastarbeiders uit het buitenland?
Waarom zouden Afrikanen keihard werken als alle hulp van buitenaf terecht komt bij een kleine groep die zich daarmee verrijkt en hun positie verstevigen? Hoe zie je.dat hard werken van Afrikanen voor je? Of bedoel je dat zij ook buitenlanders in moeten vliegen om hun continent op te bouwen? Ook mooi hoe je heel Afrika over een enkele kam scheert, alsof er totaal geen onderlinge verschillen zijn.
En welke zijn dat dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ooit wel. Maar nu niet meer dankzij de massa-immigratie en het cultureel-marxisme.
Meer dan genoeg waarschijnlijk zelfs meer dan in veel andere landen waar men die diversiteit niet heeft.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar heeft Nederland bepaalde culturele elementen die andere landen bv wel heel erg sterk hebben? Bepaalde kleding of gebruiken?
Toch knap dat we zonder veel cultuur een groot openlucht museum in Arnhem hebben gebouwd wat veel toeristen trekt, samen met Amsterdam en de andere steden met wat meer historie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal onze cultuur.
Omschrijf die cultuur dan eens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat mengen is iets uit het cultuur-marxisme, het heeft niets met de Nederlandse cultuur te maken.
De oorspronkelijke cultuur van voor de oorlog, voor de massa-immigratie. Maar wat die exact is weet ik niet want het is mij nooit geleerd (ik heb cultuur-marxistisch onderwijs gehad net zoals de meesten hier). Het is een enorme uitdaging, en het vereist veel historisch onderzoek, om die cultuur te herstellen. Maar dat is een utopie: Ik zie de multiculturele samenleving niet zo snel verdwijnen zolang er niets beters komt dan de PVV.quote:
Dat is juist de Nederlandse cultuur alleen heb jij wat moeite dat te accepteren, je bent gewoon niet van deze tijd en leeft in het verleden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hier in de stad zijn jarenlang Nederlandse families betrokken geweest bij schietpartijen onderling, zowel overdag als in de nacht, buiten en binnen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Surinamers en Antillianen zijn vaak betrokken bij drugsdelicten. Hier in de stad zijn jarenlang Surinaamse families betrokken geweest bij schietpartijen onderling, vaak gewoon overdag midden op straat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |