Dat. Wij hebben het ook gehad, zeer vervelend geluid en klinkt echt alsof iets je hout aan het opvreten is.quote:
Dat is ook zoquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:57 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat. Wij hebben het ook gehad, zeer vervelend geluid en klinkt echt alsof iets je hout aan het opvreten is.
Bij ons zit er een de buitenren van de katten weg te knagen. Stuk minder erg en daardoor klinkt het wel gezellig. Als het mijn kozijnen waren, zou ik balen als een malle!quote:
Lijkt me ook niet fijnquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 00:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Bij ons zit er een de buitenren van de katten weg te knagen. Stuk minder erg en daardoor klinkt het wel gezellig. Als het mijn kozijnen waren, zou ik balen als een malle!
Wij hebben ook alleen maar vuilnisbakjes hoor en die gaan overdag gewoon naar buiten. Maar als we niet thuis zijn (om de deur voor ze open te doen), kunnen ze op deze manier toch een beetje buiten zijnquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 00:17 schreef LompeHork het volgende:
Lijkt me ook niet fijn(wij hebben dan geen raskatten/die van ons mogen los buiten), maar zelfs dan lijkt het mij nogal zorgelijk! Maar in de badkamer (zoals bij ons) was het wel meer "dichtbij" zeg maar
Off topic complexe oplossing voor een kattenleuk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 00:20 schreef Queller het volgende:
[..]
Wij hebben ook alleen maar vuilnisbakjes hoor en die gaan overdag gewoon naar buiten. Maar als we niet thuis zijn (om de deur voor ze open te doen), kunnen ze op deze manier toch een beetje buiten zijn
Ik heb ze liever in het waaibomenhout van de ren dan in de hardhouten kozijnen. Ik zou eigenlijk niet weten hoe je ervan afraakt. Misschien zorgen dat het hout goed in de verf zit?
Complexe oplossing, omdat een kattenluik niet de oplossing is in onze situatie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 01:31 schreef Nico987 het volgende:
Off topic complexe oplossing voor een kattenleuk.
Ik zie geen wespen uitvliegen gedurende de schemering, avond en overdag....quote:
Dat hoeft ook denk ik niet. Bij ons was het er gisterenmiddag eentje. Die zat lekker te knabbelen aan een los stukje hout. Klonk als een egel die rondschoffelde; we hoorden het echt meters verderop.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 08:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zie geen wespen uitvliegen gedurende de schemering, avond en overdag....
Bij mij zit het knagend geluid IN mijn kozijn. Zowel aan de buitenkant als binnenkant zie ik geen beest met het blote oog.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat hoeft ook denk ik niet. Bij ons was het er gisterenmiddag eentje. Die zat lekker te knabbelen aan een los stukje hout. Klonk als een egel die rondschoffelde; we hoorden het echt meters verderop. Ik hoor dit knagend geluid ook meter verderop, zelfs als iemand praat hoor ik het nog.
Zodra je het hoort, zou je eigenlijk eens moeten proberen om de precieze plek op te zoeken.
Dan naderen ze het kozijn dus vanuit de spouw?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij mij zit het knagend geluid IN mijn kozijn. Zowel aan de buitenkant als binnenkant zie ik geen beest met het blote oog.
Zelfs als iemand praat hoor ik het nog.
Ik weet ook waar het zit, omdat ik mijn oor tegen het kozijn hou en dan hoor ik waar het beestje zit.
Mijn spouw daar zit vol met isolatie, daar kan niks doorheen. Ik heb het er net 2 maanden geleden ingelegd. Mijn vorige spouwmuur kon ik met de hand omver trekken, dus die heb ik gesloopt. Piepschuim tussen gelegd en een nieuwe binnenmuur gemetseld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan naderen ze het kozijn dus vanuit de spouw?
Jakkes... In mijn allereerste koophuis bleek een wespennest te zitten. Tot ongeveer anderhalve meter de kamer in, onder het plafond. Toen we het eenmaal wisten, zagen we ze ook in - en uitvliegen. Maar inderdaad: een eindje verderop.
Ik zou de gemeente eens bellen en zeggen dat je vermoed dat je een wespennest in je spouw hebt
Ik heb er weinig verstand van, ik hoor alleen iets knagen. IN de reactie lees ik een wesp, verder niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:18 schreef blomke het volgende:
Heb je boktor uitgesloten? Het lijkt me nl. sterk dat wespen 's nachts knagen. En al helemaal vreemd dat ze dat in de spouw doen. Knagende wespen heb ik wel buiten op rozenrekken gezien en gehoord.
Zitten er geen muizen of andere knaagdieren aan je nieuwe isolatie te (vr)eten?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb er weinig verstand van, ik hoor alleen iets knagen. IN de reactie lees ik een wesp, verder niet.
Zo gaat het zo vaak: het gaat ze om de poen en de klant zit met de zooi opgescheept. Daarom raad ik altijd aan zoveel mogelijk klussen zelf uit te voeren - m.b.v. dit forum. Scheelt je tijd, geld en een hoop frustraties.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zoals altijd, komen bedrijven alleen maar langs als hun klanten niet kunnen (tijdens werkuren). En de klant zoekt maar uit hoe ze dit moeten regelen.![]()
Die kunnen daar niet bij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Zitten er geen muizen of andere knaagdieren aan je nieuwe isolatie te (vr)eten?
Ik vergelijk het altijd met zaken doen in de VS of Azie en dan alleen open zijn tijdens nederlandse kantooruren. EN dan verbaasd zijn dat die mensen in de VS of Azie gaan klagen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo gaat het zo vaak: het gaat ze om de poen en de klant zit met de zooi opgescheept. Daarom raad ik altijd aan zoveel mogelijk klussen zelf uit te voeren - m.b.v. dit forum. Scheelt je tijd, geld en een hoop frustraties.
Noue, echt wel. Ze knagen het hout of karton wat er zit af en daarvan bouwen ze het nest. In de spouw is op zich vreemd, kunnen ook muizen zijn, maar als er dichtbij hout of karton is dan kunnen ze dat gebruiken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:18 schreef blomke het volgende:
Heb je boktor uitgesloten? Het lijkt me nl. sterk dat wespen 's nachts knagen. En al helemaal vreemd dat ze dat in de spouw doen. Knagende wespen heb ik wel buiten op rozenrekken gezien en gehoord.
Echter hoor ik het knagen sinds een week en daarvoor niet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:19 schreef JeOma het volgende:
Is het niet je geweten wat knaagt? ☺
Maar zonder dollen, ik zou aan boktor denken. Daar hoef je geen gaten voor te zien omdat er al langer eitjes in hebben kunnen zitten.
Nou, zodra je in huis ook wespen gaat vinden weet je het wel eh.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik hoor het knagend geluid nu al 2 dagen continu, ook overdag, op ruim 5 meter afstand nog steeds... Lijkt wel alsof het harder wordt.
Geen wespen te vinden in de wijde omtrek.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nou, zodra je in huis ook wespen gaat vinden weet je het wel eh.
Alsnog grootste kans op wespen. Juist nu bouwen die nog verder aan hun nesten die flink groot kunnen zijn in augustus.
Geen idee. Bel een ongediertebestrijding en check de we site van rentokil even.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
IK heb een paar gaten geboord om te kijken of er dan wellicht een boze wesp uitkomt... Helaas, die kwam niet, maar het hout is ook niet zacht, verpulverd en ik kom geen zaagsel tegen. Het geknaag is nu ook afgelopen.
Knagen boktorlarven continu?
Heb ik gedaan. Rentokill schrijft daar niks over en volgende week komen er 2 kijken. Maar omdat ze alleen maar kunnen komen op tijden dat ik werk, wil ik ze afzeggen, omdat het mij geld kost om vrij te nemen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geen idee. Bel een ongediertebestrijding en check de we site van rentokil even.
Bij mij kwamen ze gewoon in de avond.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Rentokill schrijft daar niks over en volgende week komen er 2 kijken. Maar omdat ze alleen maar kunnen komen op tijden dat ik werk, wil ik ze afzeggen, omdat het mij geld kost om vrij te nemen.
Ze zitten vol de aankomende tijd op tijden dat men niet werkt....quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Bij mij kwamen ze gewoon in de avond.
Gelukkig kosten kapotgevreten kozijnen en balken helemaal niets......quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Rentokill schrijft daar niks over en volgende week komen er 2 kijken. Maar omdat ze alleen maar kunnen komen op tijden dat ik werk, wil ik ze afzeggen, omdat het mij geld kost om vrij te nemen.
Daarom heb ik ze ook gebeld en komen ze langs... Maar als ik het zelf heb opgelost scheelt me dat weer geld.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:35 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Gelukkig kosten kapotgevreten kozijnen en balken helemaal niets......
Boktor laat gaten zien, eten vlak onder het hout, waardoor je deze kan stuk tikken met een schroevendraaier.quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:20 schreef tiho1 het volgende:
Ga er maar vanuit dat het boktor is. Als het konijnen blijken te zijn valt het uiteindelijk weer mee.
Weet je ook welk vergif? Omdat het knagen nu afgelopen is, denk ik toch aan knaagdieren: muizen/zwarte rat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ze adviseren om zelf gif in het hout te spuiten. Dat ga ik dus dan maar doen.
Het is weer teruggekomen een paar dagen geleden en gaat soms weg en dan komt het weer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je ook welk vergif? Omdat het knagen nu afgelopen is, denk ik toch aan knaagdieren: muizen/zwarte rat.
Is het vooral 's avonds & 's nachts??quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het is weer teruggekomen een paar dagen geleden en gaat soms weg en dan komt het weer.
Wisselend, bij warm weer is het knagen harder, zelfs zo hard dat dit weekend overdag het op 10 meter nog luid hoorbaar was.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Is het vooral 's avonds & 's nachts??
Hij zal je dankbaar zijnquote:Op zondag 11 september 2016 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het geknaag was een boze wesp die ik uit de isolatie heb bevrijdt en naar buiten heb gezet
Of hij kwam en ging elke keer weer. Ik hoorde hem niet altijd knagen.quote:Op zondag 11 september 2016 15:26 schreef nick13 het volgende:
Het was er maar een en die heeft het een maand zonder voedsel tussen je isolatie heeft overleefd?
Best wel een prestatie van die wesp dan.
nee, ik heb de isolatie boven mijn raamkozijn gesloopt.quote:Op zondag 11 september 2016 20:46 schreef Loll het volgende:
Ben je ervoor onder de vloer geweest dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |