abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2016 @ 17:14:52 #51
163650 Greys
pi_164817067
73 doden al
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164817501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk ook een reden dat aardbevingen bijna altijd 's nachts zijn, of is dat toeval?
En zeebevingen overdag, dat is omdat het van die spectaculaire filmpjes oplevert als een tsunami aan land komt.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 augustus 2016 @ 18:33:30 #53
163650 Greys
pi_164818881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 07:39 schreef George_Zina het volgende:
Ik schat 300 - 400 doden. Velen liggen onder het puin. Momenteel zijn 6 doden aangetroffen.
79 geborgen, nog zeker 150 vermist. Je inschatting was dus niet eens zo gek. Helaas.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164818975
Heeft IS het al opgeëist?
pi_164819108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:37 schreef Nober het volgende:
Heeft IS het al opgeëist?
Hahahaha _O- _O- _O- _O-
pi_164819138
Rip. Italiaanse chicks zijn mijn favoriet daarom.
pi_164819723
Blijkbaar kunnen jullie de Italianen niet interesseren

Was dit in Nederland (wat niet mogelijk zou zijn, zo'n zware aardbeving) dan had de topic anders gelopen he :r
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_164820055
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:09 schreef capuchon_jongen het volgende:

Was dit in Nederland (wat niet mogelijk zou zijn, zo'n zware aardbeving) dan had de topic anders gelopen he :r
Niet waar hoor.
Ik ben er heel veel mee begaan. Heb kennissen wonen daar. En ik volg het op de voet.
Maar fok is het medium niet hiervoor.
Allemaal stoere boys die de lolligste in de klas willen zijn.
Make my day!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:28:21 #59
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_164820229
Dodental loopt snel op nu
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_164820275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:09 schreef capuchon_jongen het volgende:

Welkom in NWS.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:37:24 #61
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164824787
Minstens 120 doden nu.
are we infinite or am I alone
pi_164824939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:37 schreef crystal_meth het volgende:
Minstens 120 doden nu.
Rip

Ik had verwacht dat de huizen in Italië hier wel tegen bestand waren. Zijn het flats die het zwaar te verduren hebben of normale huizen?
pi_164825180
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Rip

Ik had verwacht dat de huizen in Italië hier wel tegen bestand waren. Zijn het flats die het zwaar te verduren hebben of normale huizen?
Woningen van 200+ jaar oud.
Oude historische dorpjes.
Make my day!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:46:52 #64
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164825226
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Rip

Corruptie of gebrek aan controle, blijkbaar wordt er heel wat zonder bouwvergunning neergezet.
quote:
In 2003, after a school collapsed in Puglia, a survey was ordered of all the public buildings in areas of high seismic risk. Among those singled out was the student residence in L’Aquila. A plan was drawn up to make it safe at a cost of almost ¤1.5m (£1.28m).

The money was never spent. Or at least not on the securing the residence.

In this respect, however, Italian officialdom reflects the values of society, in particular Italians’ generalised contempt for rules of any kind, and the prevalence of lazy officials and apathetic, or even corrupt, politicians.

The reason why so many buildings fall down in earthquakes is that many were put up without planning consent and the structural guarantees that normally accompany it. According to the government statistics office, unlawful construction in Italy is of “dimensions unparalleled in other advanced economies”.

The latest estimate, for 2014, is that 18% of buildings are erected without permission. The figure for extensions and other “improvements” is doubtless much higher. They are traditionally carried out at this time of year when there are fewer people around to ask awkward questions.
https://www.theguardian.c(...)ax-construction-laws
are we infinite or am I alone
pi_164825534
Triest, deels om financieel gewin zijn er nu een hoop mensen overleden
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:31:05 #66
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_164827589
Nu een reportage over L'Aquila en de trage wederopbouw bij Nieuwsuur.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_164830636
159 doden. Einde bericht.
pi_164832520
159 doden. De reddingswerkers blijven de hele nacht doorwerken.
pi_164832574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Triest, deels om financieel gewin zijn er nu een hoop mensen overleden
Italië is een van de corruptste landen op dit continent. Plaats 61 op de corruptie-index. Hier een index op schaal van 1 tot 10.

[ Bericht 6% gewijzigd door George_Zina op 25-08-2016 04:36:45 ]
pi_164832649
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:31 schreef Bayswater het volgende:
Nu een reportage over L'Aquila en de trage wederopbouw bij Nieuwsuur.
Maffia, die hebben veel bouwbedrijven in handen in Italië, waardoor veel in hun zakken verdwijnt met als gevolg trage wederopbouw. Wie weet kan Italië beter buitenlandse bouwbedrijven inschakelen. Het probleem is dat veel van die maffia in hoge posities zitten waar ze elkaar dingen gunnen, zoals het opbouwen van vernielde dorpen. Het is een probleem.
pi_164833726
Slopende nacht in Italië

PERUGIA - Na de verwoestende aardbeving van afgelopen nacht gaan de getroffen Italianen in de regio rond Perugia een zenuwslopende nacht in. Honderden mensen zijn in afwachting van nieuws over vermiste vrienden of familieleden.

Zo’n 2500 mensen zijn dakloos geworden, nadat een beving van 6.2 op de schaal van Richter afgelopen nacht rond 03.30 uur een enorme ravage aanrichtte. Een deel van de getroffenen heeft onderkomen bij familie geregeld. Anderen gaan de nacht doorbrengen in geïmproviseerde tentenkampjes of krijgen onderdak in een sporthal.

Hoopvolle berichten zijn er ook. Zo werd in Amatrice 12 uur na de beving een 58-jarige man levend onder het puin vandaan gehaald. Reddingswerkers zullen de hele nacht in het puin blijven speuren naar overlevenden.

Zeker 120 mensen kwamen om het leven. Van toeristische dorpen als Amatrice en Pescara del Tronto bleef weinig over. Bij Buitenlandse Zaken zijn nog geen meldingen van gewonde of omgekomen Nederlanders bekend.

De Italiaanse premier Renzi, die op bezoek is in het rampgebied, rekent erop dat het dodental nog oploopt. Er worden nog veel mensen vermist en van de bijna vierhonderd gewonden zijn er nog tientallen in levensgevaar.

Bron
pi_164833762
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:33 schreef Greys het volgende:

[..]

79 geborgen, nog zeker 150 vermist. Je inschatting was dus niet eens zo gek. Helaas.
Tuurlijk niet. Ik ben realist en pessimist. Geen idealist.
pi_164833832
quote:
Rip

Vooral piepkleine oude dorpen zoals Amatrice (3000 inwoners), Accumoli (700 inwoners) en Arquata del Tronto (1500 inwoners). Allemaal deels of helemaal in puin.

Amatrice

Accumoli

Arquata del Tronto
pi_164833852
Renzi: 'Vandaag is een dag voor tranen'

In het midden van Italië heeft zich woensdagochtend een aardbeving voorgedaan met een kracht van 6.2. De dodentol is ondertussen opgelopen tot 159. De Italiaanse eerste minister Matteo Renzi waarschuwt echter dat er nog geen definitieve balans kan opgemaakt worden. Er zijn nog tientallen mensen vermist.

Bij de aardbeving in Centraal-Italië hebben al zeker 159 mensen het leven verloren. Dat melden de hulpdiensten in de nacht van woensdag op donderdag. 'Dit is nog geen definitieve balans', waarschuwde premier Matteo Renzi. Immacolata Postiglione, woordvoerster van de Italiaanse Civiele Bescherming, maakte ook melding van vele vermisten, zonder er een cijfer op te plakken.

'Wij Italianen zijn heel goed in het discussiëren en het starten van polemieken, maar laat ons nu solidair en met trots staan naast zij die anderen redden', riep de eerste minister op. 'Vandaag is een dag voor tranen. Morgen kunnen we over de heropbouw praten.'

Zoektocht gaat voort
Er wordt nog steeds volop gezocht naar overlevenden onder de brokstukken. 'Mensen liggen onder het puin, maar niemand geraakt tot bij hen', aldus Stefano Petrucci, burgemeester van Accumoli.

Een Italiaanse fotograaf kon zien hoe mensen met hun handen het puin opzij probeerden te duwen om een gezin te redden. 'Ik hoor een van de kinderen vanonder het puin schreeuwen', zo zegt Emiliano Grilloti. 'Het is een ramp. We hebben geen elektriciteit meer, geen telefoonverbinding en de hulpdiensten laten lang op zich wachten.'

Drie regio's
De beving gebeurde in de nacht van dinsdag op woensdag om 03.36 uur, op 76 kilometer van de stad Perugia en op een diepte van 10 kilometer. Het epicentrum lag vrijwel op de grens van drie regio's: Lazio, Umbrië en Le Marche (de Marken). De aardbeving was in heel Centraal-Italië voelbaar.

Volgens het European Mediterranean Seismological Centre had ze een magnitude van 6.1 en lag het epicentrum in Rieti, de US Geological Survey zegt dat het epicentrum in de buurt van de stad Norcia lag en de beving een magnitude van 6.2. De Italiaanse civiele bescherming houdt het op een magnitude van 6.0, en richtte een crisiscentrum in.

Er zijn al meer dan vijftig naschokken geregistreerd, de krachtigste om 04.33 uur met een magnitude 5,4. Ook 's middag om 14u volgde nog een nieuwe aardschok. Dat meldt de RAI. Volgens de Italiaanse omroep bedroeg de kracht 4,9 op de schaal van Richter. De trilling zou - opnieuw - tot in Rome gevoeld zijn.

'De helft van het dorp is er niet meer', zei burgemeester Sergio Perozzi van Amatrice, niet ver van het epicentrum, aan de openbare omroep Rainews 24. Het ziekenhuis van het dorp werd geëvacueerd, de vijftien patiënten werden op straat gebracht.

Bij de huidige slachtoffers van de aardbeving in Italië, zijn geen Belgen. Dat blijkt uit nieuwe informatie van de FOD Buitenlandse Zaken, op basis van de Belgische ambassade in Italië.

Volgens het USGS (US Geological Survey) was de beving licht voelbaar tot in Rome, 170 km verder. De Italiaanse krant La Repubblica meldt dat sommige gebouwen in de hoofdstad twintig seconden beefden. Aardbevingen komen vaker voor in de regio. In 2009 kwamen bijna 300 mensen om na een aardbeving in L'Aquila.

Bron
pi_164833873
Die huizen daar vallen wel snel om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')