Doet me inderdaad denken aan 2009, kan me ook goed herinneren hoe problematisch de hulp was op de langere termijn. Met geld dat in de zakken van corrupte lieden verdween.quote:Meerdere doden na krachtige aardbeving Italië
Het midden van Italië is in de nacht van dinsdag op woensdag getroffen door een krachtige aardbeving. Daarbij zijn meerdere doden gevallen.
De aardbeving had een magnitude van 6,2, meldt AFP op basis van het Amerikaans seismologisch instituut USGS.
De beving vond plaats in de provincie Perugia, ten noordoosten van Rome. Het epicentrum van de beving lag ongeveer 10 kilometer ten zuidoosten van de gemeente Norcia.
De politie bevestigt aan Corriere della Sera dat in het dorp Pescara del Tronto twee mensen zijn omgekomen. Een burgemeester van de gemeente Accumoli zegt tegen Rai dat zes mensen die vastzitten onder het puin in zijn gemeente geen teken van leven vertonen.
Volgens de burgemeester van de gemeente Amatrice zijn huizen ingestort, zijn wegen naar de stad toe afgesloten, kan een brug mogelijk instorten en zitten mensen gevangen onder het puin. Hij zegt tegen Rai dat de halve stad is weggevaagd. Reddingsmedewerkers zijn ter plaatse.
L'Aqiula
In 2009 werd Midden-Italië ook getroffen door een aardbeving. Toen was de schade het grootst in L'Aquila. Er kwamen toen meer dan driehonderd mensen om.
Tienduizenden mensen konden niet meer terugkeren naar hun huizen en moesten noodgedwongen in opvangkampen slapen.
"Het is een zware aardbeving, waarvan de intensiteit vergelijkbaar is met de beving in L'Aquila in 2009", zegt Fabrizio Curcio, hoofd het Italiaanse agentschap voor burgerbescherming aan RaiNews 24. "We hebben meerdere meldingen van ongevallen en verwondingen in de gebieden die zijn getroffen."
Rome
Volgens AP meldde de Italiaanse radiozender RAI dat mensen in de regio's Umbrië en de Marken naar buiten renden nadat de beving rond 3.30 uur plaatsvond. Ook in Rome werd de beving gevoeld.
Premier Matteo Renzi laat via Twitter weten dat de regering contact heeft met het Italiaanse agentschap voor burgerbescherming en dat hulp naar de gemeenten onderweg is. Nu.nl
Kan me nog wel die hele zware uit de jaren 70 herinneren en dat er op school spulletjes werden ingezameld.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 06:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Doet me inderdaad denken aan 2009, kan me ook goed herinneren hoe problematisch de hulp was op de langere termijn. Met geld dat in de zakken van corrupte lieden verdween.
Gast!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:39 schreef George_Zina het volgende:
Ik schat 300 - 400 doden. Velen liggen onder het puin. Momenteel zijn 6 doden aangetroffen.
Niet bestquote:
Mogen meemaken nog wel. Bofkont!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:06 schreef Lyrebird het volgende:
6,2 - dat is niet mis. Heb het zelf ook eens mee mogen maken, en dan schudden gebouwen stevig heen en weer.
??quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:05 schreef Xan21 het volgende:
Oh lekker, je bedoelt je dijen?
Vandaag tagliatelle... dat valt altijd zwaarder...
Hartstikke erg. Maar ja, natuurgeweld, wat doe je ertegen? Niks.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:24 schreef Greys het volgende:
Vreemde reacties in dit topic.
Eet smakelijk...
OT: Meer dan honderd vermisten.
Ik ben er doorheen gebackpacked, zo'n 20 jaar geleden.. Woest gebied, veel mooie natuur!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:54 schreef Bayswater het volgende:
L' Aquila ontspringt net de dans dit keer. Overigens totaal geen gebied waar toeristen komen. Ten onrechte overigens. Ascoli Piceno is een prachtige stad en Gran Sasso een prachtig natuurgebied.
Zoveel schade zou hier niet zijn met zo'n beving.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Hartstikke erg. Maar ja, natuurgeweld, wat doe je ertegen? Niks.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik in Nederland woon. En dan ook nog op hoger gebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |