SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Durianrider fietst er op.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Die CTLquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:10 schreef ddx het volgende:
En dit is wat 2 weken fietsen met je doet :
(bron garmin files ingelezen in goldencheetah)
[ afbeelding ]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.
Zoiets zit het ongeveer als ik het mij goed kan herinneren.
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:13 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.
Daarom ook die disclaimerquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?
Maar gelukkig kan bamboe ook goed omgaan met druk.
De voorvorken zijn zo te zien wel weer van carbon of alu, want die wordt niet alleen op trek en druk belast maar ook op buiging/knik. En daar wordt het ietsjes minder gelukkig van.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Daarom ook die disclaimerMaar je hebt gelijk.
http://www.mountainbike.n(...)=122027&hilit=bambooquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?
quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteldquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
TT toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 01:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteld
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.
Paars is de ATL (acute training load), een korte termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Blauw de CTL (chronic training load), een langere termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Geel is de TSB (training stress balance), het verschil tussen je CTL en ATL. Als deze negatief is betekend het dat je recent een stuk zwaarder bent gaan trainen dan wat je normaal doet, je zal dan hoogstwaarschijnlijk ook minder fris zijn. Het lijkt erop dat deze een dag achterloopt op de rest van de data.
Betere uitleg:
http://home.trainingpeaks(...)nce-management-chart
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.
Ah, oke. Pittig! Nu goed herstellen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:02 schreef ddx het volgende:
[..]
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelen
Op de klimmetjes omslagpunt rijden, afdaling uitrusten en tussenstukjes afhankelijk van de dag rustig of tempo gereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |