Omdat Zwitsers serieus, nauwkeurig en gedisciplineerd werken en dus uiterst betrouwbaar zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Waarom denk jij dat Zwitserland een begrip is in de bankenwereld? Puur toeval?
En Scandinaviërs en Duitsers niet? Zwitsers, Liechtensteiners en Luxemburgers zijn het nauwkeurigst en het heeft niks met het bankgeheim te maken dat ze zo'n grote financiële sector hebben (of hadden?)?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat Zwitsers serieus, nauwkeurig en gedisciplineerd werken en dus uiterst betrouwbaar zijn.
Net zoals ze in Londen zitten omdat het VK beroemd is voor zijn rechtszekerheid.
Nee, Duitsers veel minder. En het Zwitserse bankgeheim bestaat al niet meer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En Scandinaviërs en Duitsers niet? Zwitsers, Liechtensteiners en Luxemburgers zijn het nauwkeurigst en het heeft niks met het bankgeheim te maken dat ze zo'n grote financiële sector hebben (of hadden?)?
De Zwitsers zijn veel doller op regeltjes dan de EU. Misschien is dat wel een reden dat de bankensector daar zo groot is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En Scandinaviërs en Duitsers niet? Zwitsers, Liechtensteiners en Luxemburgers zijn het nauwkeurigst en het heeft niks met het bankgeheim te maken dat ze zo'n grote financiële sector hebben (of hadden?)?
Wat ik wil zeggen is dat het voor veel ondernemers en bedrijven aantrekkelijk is om zich te vestigen in staten waar de overheid geen bemoeial is. De EU wil de wereld verbeteren, maakt ze niet uit of dat het einde is voor welvaart en welzijn in Europa. Alleen jouw onderbroek moet waarschijnlijk al aan 100 regeltjes voldoen. Het VK kan daar op inspelen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, Duitsers veel minder. En het Zwitserse bankgeheim bestaat al niet meer.
Heb je nooit gehoord van boeren die naar het buitenland vluchten vanwege de Nederlandse regelzucht, bedrijven die hun hoofdkantoor vestigen in landen met lage vennootschapsbelastingen enz? Het VK gaat echt niet werkeloos toekijken als bedrijven massaal het VK gaan verlaten. Het enige wat ze dan moeten doen is het aantrekkelijker maken voor bedrijven om te blijven door bijvoorbeeld een paar regeltjes te schrappen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Zwitsers zijn veel doller op regeltjes dan de EU. Misschien is dat wel een reden dat de bankensector daar zo groot is?
Echter de praktijk lijkt toch wat af te wijken van jouw theorie. Boeren gaan van Nederland bijvoorbeeld naar Oost-Duitsland, daar hebben ze niet direct minder regeltjes. Wel goedkope grond en arbeid, die factoren blijken in de praktijk belangrijker.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je nooit gehoord van boeren die naar het buitenland vluchten vanwege de Nederlandse regelzucht, bedrijven die hun hoofdkantoor vestigen in landen met lage vennootschapsbelastingen enz? Het VK gaat echt niet werkeloos toekijken als bedrijven massaal het VK gaan verlaten. Het enige wat ze dan moeten doen is het aantrekkelijker maken voor bedrijven om te blijven door bijvoorbeeld een paar regeltjes te schrappen.
Een onderbroek die drie cent goedkoper schiet te echt op als je koopkracht door een lagere Pond meer is gedaald...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat het voor veel ondernemers en bedrijven aantrekkelijk is om zich te vestigen in staten waar de overheid geen bemoeial is. De EU wil de wereld verbeteren, maakt ze niet uit of dat het einde is voor welvaart en welzijn in Europa. Alleen jouw onderbroek moet waarschijnlijk al aan 100 regeltjes voldoen. Het VK kan daar op inspelen.
Ik weet niet of er in Duitsland meer of minder regeltjes gelden maar boeren emigreren vooral naar gebieden waar er veel ruimte is en alleen daardoor, doordat ze niet pal naast woonwijken zitten, hebben ze minder last van regeltjes.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Echter de praktijk lijkt toch wat af te wijken van jouw theorie. Boeren gaan van Nederland bijvoorbeeld naar Oost-Duitsland, daar hebben ze niet direct minder regeltjes. Wel goedkope grond en arbeid, die factoren blijken in de praktijk belangrijker.
De Britten lijken nu echter voor een koers te kiezen die het voor bedrijven erg onaantrekkelijk maakt zich daar te vestigen. Ze zullen nogal wat moeten compenseren om die bedrijven te behouden en dat zal dan vanwege de lagere inkomsten weer ten koste gaan van de gewone burgers...
Nee, eigenlijk hoor ik daar nooit wat over. Waar ik wel veel over hoor, zijn buitenlandse bedrijven die in Nederland met al z'n "regelzucht" en "hoge" belastingen een brievenbusfirma-hoofdkantoor vestigen. (Waar je m.i. trouwens een stuk minder aan hebt dan aan échte hoofdkantoren met personeel met hoge inkomens dat lokaal geld uitgeeft).quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je nooit gehoord van boeren die naar het buitenland vluchten vanwege de Nederlandse regelzucht, bedrijven die hun hoofdkantoor vestigen in landen met lage vennootschapsbelastingen enz?
Jij gaat er vanuit dat het VK statisch is. Het is het een of het andere. Of het VK blijft grotendeels de EU-koers volgen of ze zijn volledig verlost van de regeltjes van de EU. We hebben het nou over een situatie waarin Britse bedrijven eventueel massaal naar de EU zouden willen verhuizen. Dat betekent dat we het over een situatie hebben dat het VK helemaal los komt te staan van de EU en ze geen moeite hoeven te doen om aan Europese regeltjes te voldoen. In dat geval staat het ze vrij om aantrekkelijkere voorstellen aan bedrijven te doen en hun wetten aantrekkelijker te maken dan die van de EU. In dat geval denk ik dat het VK flexibeler en sneller is dan de EU met het inspelen op de wensen van bedrijven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hoor ik daar nooit wat over. Waar ik wel veel over hoor, zijn buitenlandse bedrijven die in Nederland met al z'n "regelzucht" en "hoge" belastingen een brievenbusfirma-hoofdkantoor vestigen. (Waar je m.i. trouwens een stuk minder aan hebt dan aan échte hoofdkantoren met personeel met hoge inkomens dat lokaal geld uitgeeft).
Jij verwacht dat bedrijven eerst massaal weglopen en dan als het VK de regelgeving van 'het juk van de EU' verlost hebben, dat diezelfde bedrijven weer terug zullen wandelen? Ik ben dan wel heel benieuwd welke regelgeving je het precies over hebtquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat het VK statisch is. Het is het een of het andere. Of het VK blijft grotendeels de EU-koers volgen of ze zijn volledig verlost van de regeltjes van de EU. We hebben het nou over een situatie waarin Britse bedrijven eventueel massaal naar de EU zouden willen verhuizen. Dat betekent dat we het over een situatie hebben dat het VK helemaal los komt te staan van de EU en ze geen moeite hoeven te doen om aan Europese regeltjes te voldoen. In dat geval staat het ze vrij om aantrekkelijkere voorstellen aan bedrijven te doen en hun wetten aantrekkelijker te maken dan die van de EU. In dat geval denk ik dat het VK flexibeler en sneller is dan de EU met het inspelen op de wensen van bedrijven.
Dat ga ik niet uitleggen. Ik ben wel heel benieuwd waarom jij denkt dat in het geval bedrijven massaal het VK (dreigen te) verlaten het VK absoluut niks kan doen om het aantrekkelijker te maken voor die bedrijven om te blijven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:10 schreef keste010 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat bedrijven eerst massaal weglopen en dan als het VK de regelgeving van 'het juk van de EU' verlost hebben, dat diezelfde bedrijven weer terug zullen wandelen? Ik ben dan wel heel benieuwd welke regelgeving je het precies over hebt
Om te beginnen is de kans groter dat Henk bij ASML aan de bak kan dan in zo'n ballentoren aan de Zuid-As.quote:Op maandag 22 augustus 2016 14:30 schreef Ulx het volgende:
Wat heeft een Henk of Ingrid nou aan innovatie?
Het viel te verwachten. Je hebt het dus over regelgeving waarvan je niet eens weet dat die bestaat of wat de betekenis ervan is. Doe jezelf en iedereen hier een lol en zoek gewoon eerst eens uit waar je het over hebt voor je hier zo'n onzintheorie plempt..quote:Op woensdag 24 augustus 2016 06:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat ga ik niet uitleggen. Ik ben wel heel benieuwd waarom jij denkt dat in het geval bedrijven massaal het VK (dreigen te) verlaten het VK absoluut niks kan doen om het aantrekkelijker te maken voor die bedrijven om te blijven.
Ik ging het niet uitleggen omdat ik het een rare vraag vond. Maar zo je wil: Het schijnt toch echt wel eens in de wereld voor te komen dat landen wetten veranderen/afschaffen/invoeren, de infrastructuur verbeteren, het financieel interessanter maakt voor bedrijven om zich in een land te vestigen via de belastingwet enz, misschien zelfs in het VK. Maar volgens jou is dat dus onmogelijk en ziet de wereld er dus eigenlijk hetzelfde uit als 5000 jaar geleden?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:04 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het viel te verwachten. Je hebt het dus over regelgeving waarvan je niet eens weet dat die bestaat of wat de betekenis ervan is. Doe jezelf en iedereen hier een lol en zoek gewoon eerst eens uit waar je het over hebt voor je hier zo'n onzintheorie plempt..
Da's de VOC mentaliteit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hoor ik daar nooit wat over. Waar ik wel veel over hoor, zijn buitenlandse bedrijven die in Nederland met al z'n "regelzucht" en "hoge" belastingen een brievenbusfirma-hoofdkantoor vestigen. (Waar je m.i. trouwens een stuk minder aan hebt dan aan échte hoofdkantoren met personeel met hoge inkomens dat lokaal geld uitgeeft).
Dit is geen antwoord. Ik hoor graag over welke Europese regelgeving je het hebt. Wat zijn nou de regels die ervoor zorgen dat bedrijven nu eerst massaal weglopen, maar als die afgeschaft zijn bedrijven juist weer terug laten komen. Word eens concreet.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 05:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ging het niet uitleggen omdat ik het een rare vraag vond. Maar zo je wil: Het schijnt toch echt wel eens in de wereld voor te komen dat landen wetten veranderen/afschaffen/invoeren, de infrastructuur verbeteren, het financieel interessanter maakt voor bedrijven om zich in een land te vestigen via de belastingwet enz, misschien zelfs in het VK. Maar volgens jou is dat dus onmogelijk en ziet de wereld er dus eigenlijk hetzelfde uit als 5000 jaar geleden?
Je weet ook best dat Ericsson een andere boomtijd heeft gehad dan Philips. En dat Ericsson in 2000 - 2010 meer dan de helft van haar personeel heeft laten gaan. En dat Ericsson een groot deel van haar bestaan in handen is geweest van de rijkste en meest invloedrijke Zweedse familie, via Investor AB, oftewel de Wallenbergs.quote:Op maandag 22 augustus 2016 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Philips is groot geworden met de gloeilamp, Ericsson met de Telegraaf. Dát is de juiste vergelijking en dat weet je best.
Vervolgens is er wel degelijk een relatie met de macro-economische 'policy' van de bestuurselite. Nederland heeft daar in 1982 een andere afslag genomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |