abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166620815
Hier nog een video die ik graag wil delen.

Zondag 13-11-2016 om 10:00
Gefilmd vanuit onze slaapkamerraam.

Ik heb nogmaals emails gestuurd naar onze wijkagent en naar de gemeente hierover,
Zodra ik informatie heb gehoord van hun deel ik dit met jullie.
pi_166621121
Als de gemeente niets doet, en de politie zal ook niets kunnen doen trouwens behalve bemiddelen, zal je naar de rechter moeten stappen, desnoods met meerdere buren of omwonenden.

Anders blijft het gewoon doorgaan.
pi_166630816
Vind het nogal meevallen aangezien je filmt met het raam open. Denk dat je met het raam dicht nagenoeg niets hoort. Ik woon zelf aan een vrij drukke weg en hoor met de ramen dicht(maar wel overal dauerluft) een stuk meer. Bepaalde woonomgevingen brengen nou eenmaal bepaalde geluiden met zich mee en dat is gewoon een keuze. Denk ook niet dat de politie hier veel mee kan tenzij er iets illegaals gebeurt.
Maar om er ook nog iets positiefs van te maken, alle geluiden wennen. Heb ook ooit bij een druk spoor gewoond en na een tijdje hoorde ik die treinen niet eens meer. Althans niet bewust.
  maandag 14 november 2016 @ 07:37:21 #79
3542 Gia
User under construction
pi_166643261
quote:
8s.gif Op zondag 13 november 2016 10:17 schreef Kizu het volgende:
Hier nog een video die ik graag wil delen.

Zondag 13-11-2016 om 10:00
Gefilmd vanuit onze slaapkamerraam.

Ik heb nogmaals emails gestuurd naar onze wijkagent en naar de gemeente hierover,
Zodra ik informatie heb gehoord van hun deel ik dit met jullie.
Het is niet erg hard, maar ik vind het wel verontrustend klinken. Alsof die honden gefrustreerd zijn door iets. Misschien de dierenbescherming op zijn dak sturen om te laten onderzoeken.
Honden horen niet te janken.

Blaffen, omdat ze waken is normaal. Dit gejengel niet.
  maandag 14 november 2016 @ 07:41:50 #80
3542 Gia
User under construction
pi_166643279
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:07 schreef GX185 het volgende:

Maar om er ook nog iets positiefs van te maken, alle geluiden wennen.
Dit went niet. Vind dit zielig voor die honden.

Wij hebben een herder en ja die blaft ook.
Hij is anderhalf jaar en we zijn hem aan 't leren alleen te blaffen als er iemand op onze grond komt. Hij is heel waaks en blaft dus ook als er iemand langs de schutting loopt of de buurman aan het rommelen is aan zijn schutting. Dit vinden wij niet okay en we mopperen dan op hem.

Over het algemeen ligt ie graag in de tuin en hoor je hem niet.
En dat is wat we willen hebben. Dat áls hij blaft, er ook een reden voor is.

Maar dit gejank wat TS hoort, is niet normaal.
pi_166643710
wat hierboven al is gezegd..

ik woon ook in een woonwijk, en ja daar is soms wat geschreeuw van kinderen. naast me woont een gescheiden man die soms zijn heel jonge kinderen over heeft.. en die rennen op zondagochtend gewoon door het huis heen hoor.. en ja, dat hoor je als die met knikkers op de vloer aan het kloten zijn. en aan de andere kant wonen 2 heel lieve mensen met een mega grote herder. en die herder is geen fan van bezoek.. dat blaffen knalt door alle muren heen hoor.. maar die wordt gecorrigeerd en dat binden ze ook vervelend.. en ik heb zelf een kat.. en een bioscoop in huis.. dus ja, we moeten met zijn allen bij elkaar leven en zorgen dat overlast beperkt wordt.. maar wat ik hier lees en wat ik hier zie, is dat er iemand gewoon echt lak heeft aan alles en iedereen.

a)met de bewoner praten. dat lijk je al gedaan te hebben. geef duidelijk aan dat er overduidelijk overlast is. dat er begrip is voor een keer blaffen, maar wat ik hoor in die videos is echt absurd jengelen en huilen van die beesten. die zijn echt ongelukkig. als de bewoner er niks aan doet, mag je best laten merken wat je volgende stappen gaan zijn. dat je met gemeente gaat praten om te verzoeken om handhaving. en met de politie.. en als die beesten zo diep ongelukkig de hele dag blijven janken, ook met de dierenbescherming. dat is geen dreigen, dat is duidelijk zijn in de te nemen stappen als asociaal gedraag voortduurt. actie = reactie.

b) dossieraanleg. simpel en duideijk. neem alles op wat er gebeurd, maak notities wanneer er wat gebeurd. geef bij de gemeente aan dat je verwacht dat hun taak handhaving is. en dat je verwacht dat dit ook gebeurd. vind ook buren die dezelfde last hebben als jij. overigens, als alle buren aangeven dat ze er geen last van hebben.. dan maak je echt geen enkele kans.. maar dossieraanleg, gemeente letterlijk stalken om te blijven verzoeken om handhaving. gewoon dagelijks bellen en vragen, joh, wanneer wordt er gehandhaaft? vraag om een contactpersoon en deel dagelijkse updates. laat zien dat je niet gaat stoppen en dat het onacceptabel is..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_166645287
Vind dat gejengel en gegil niet raar voor kennelhonden, zeker niet als het meerdere herders zijn. Maar dat kan eigenlijk niet in een woonwijk.

Jammer genoeg geef ik de TS weinig kans. Iig mijn ervaring is dat je er weinig aan kan doen.
Vriendin van me had (niet in een woonwijk, maar wel directe buren) husky's naast zich die ook in een kennel gehouden werden. Dat was echt de hele dag door geblaf en gegil, nog veel directer dan hier.
Wijkagent erbij geweest, bemiddeling erbij geweest, maar aangezien die buren er niets aan wilde doen (niet konden volgens hun) bleef het daar gewoon bij.

Voor de TS, leg iig een goed dossier aan, maar ik raad je ook aan eens met de directe buren van die kennelhouder te praten en met andere mensen in de wijk. Als je meer mensen hebt die ook een dossier aanleggen en klagen maak je wat meer kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 14-11-2016 11:23:04 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 14 november 2016 @ 11:08:26 #83
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_166645403
Pffff.... En je dan afvragen of je een zeikerd bent.

Succes TS.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_166657804
eerlijk ? Mijn overburen hebben 2 grote herders, die blaffen iedere ochtend tussen 6 en 7 uur de hele buurt bij elkaar. Irritant ? Ja. Meldingswaardig ?Nee.. Het zijn herders, ze zijn enthousiast omdat ze naar buiten gaan klaar. Irritanter is het feit dat de "baas" tegen ze tekeer gaat..

Wat jij laat horen. tja.. als je ramen dicht hebt hoor je het waarschijnlijk nauwelijks. Stank overlast kan je melden (als ze de tuin onder poepen ) maar het geblaf vind ik wel meevallen. Als ze de hele godganse dag blaffen is het wel iets waar je wat mee kunt maar zo nu en dan een op een dag.. Tja.. irritant maar niet iets waar je wat mee kunt.

Weet je wat het is ? Omdát je je zo ergert hoor je het domweg ook veel eerder en erger (ik kom uit geluidsoverlast situatie met buren waardoor ik verhuisd ben).

Ik was ook enorm gefocussed op ieder geluidje wat bij hen vandaan kwam. ik had de mazzel dat de rest van de buurt er ook last van had (niet dat er actie ondernomen werd want zielig gezin) maar goed, ik ben verhuisd.

Kortom.. zorg bij het buitenzitten dat je ander geluid hebt in je tuin (zachtjes radio o.i.d. ) en dan zal je zien dat het minder ergerlijk is.

Die honden blaffen wel maar niet overdreven naar mijn idee.
pi_166658635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij hebben ook een Duitse herder, een oudduitse herder om precies te zijn. Niet bedrijfsmatig, we fokken er niet mee. Als we dat wel zouden doen, had niemand daar last van, want het is een reu.
Wij hebben die wel ter bescherming, dus hij moet blaffen als er iemand ons terrein betreedt. Blaffen is waarschuwen. Hij is nu bijna 16 maanden, dus nog in de puberteit en nog in de opvoedingsfase. Hij blaft dus inderdaad ook als er iemand langs onze schutting loopt, wat wij niet willen. Ik roep hem dan tot de orde, wat nog niet altijd meteen lukt.

Ter bescherming???? Kan je beter een alarmsysteem kopen.

Tip. Leer je hond op commando " luid " blaffen des te eerder zal hij het commando " zwijg " ďoor hebben.

Om topic..
Zelf heb ik 3 herders tegelijkertijd gehad 2 Hollandse -en een mechelse herder. Alle 3 voor mijn werk, in een kennel in de tuin( honden mochten niet in huis). Gelukkig waren de honden s' avonds doodmoe wanneer ik met hun thuis kwam. Maar wanneer er eentje begint te blaffen gaan de anderen mee.

Blafbanden zullen niet werken. 5 honden die de hele dag in kennel zitten vervelen zich kapot. Eigenlijk zorgt de eigenaar slecht voor de honden. Geen beweging en geestelijke uitdaging. Een hond die voldoende beweegt en zijn kop moet gebruiken verspilt geen energie aan obsessief blaffen.

Dossier opbouwen en gemeente blijven lastig vallen.
pi_166658670
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 07:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet erg hard, maar ik vind het wel verontrustend klinken. Alsof die honden gefrustreerd zijn door iets. Misschien de dierenbescherming op zijn dak sturen om te laten onderzoeken.
Honden horen niet te janken.

Blaffen, omdat ze waken is normaal. Dit gejengel niet.
Blaffende hond waakt niet!
  dinsdag 15 november 2016 @ 08:41:50 #87
3542 Gia
User under construction
pi_166664160
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 21:41 schreef thekolere het volgende:

Tuurlijk wel. Zo'n blaf schrikt eventuele inbrekers echt wel af.
Gelukkig blaft die van ons heel weinig, maar is wel op een leeftijd dat hij overdreven reageert op geluiden (anderhalf jaar). De bel, iemand die de trap afkomt, de metselaar die aan 't werk gaat, en dan is ie nog binnen. Vannacht 2 keer. Opgestaan, buitenlicht aangedaan en met de hond gekeken of er iets te zien was. Bleek het geklapper van het doek van de partytent te zijn. Het waaide nogal.
Je moet het blaffen van je hond serieus nemen, want dan leert hij ervan. Simpelweg zeggen dat hij stil moet zijn resulteert in een hond die straks nergens meer op blaft. Hij moet ons wel waarschuwen als er iets is dat hij niet vertrouwt.

Maar goed, hij blaft niet veel en nooit zonder reden. Hij moet alleen nog leren wanneer het wel mag en wanneer niet. Maar is een slim beestje. Dat leert hij nog wel.
pi_166664360
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 21:41 schreef thekolere het volgende:

[..]

Dat is echt de misvatting van de eeuw.
Ten eerste schrikt het af, inbrekers worden niet graag betrapt en vertraagd. Ten 2de is de kans erg groot dat die blaffende hond ook gewoon zijn tanden gebruikt als je ongevraagd binnen komt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166673073
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 09:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is echt de misvatting van de eeuw.
Ten eerste schrikt het af, inbrekers worden niet graag betrapt en vertraagd. Ten 2de is de kans erg groot dat die blaffende hond ook gewoon zijn tanden gebruikt als je ongevraagd binnen komt.
Het geeft een valse veiligheid. Een goede inbreker heeft geen boodschap aan een hond. Giftige worst, urine van een loopse teef.

Honden van een kennis hebben een kregen een slaapmiddel via stuk worst. Bedrijf leeg gehaald.

Waakhond, ik heb mijn vraagtekens erbij. Liever een alarmsysteem. Die is moeilijker uit te schakelen.
pi_166673204
Heb nu privé een blueheeler, lijkt wel een mechelse herder in het kwadraat.
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:39:59 #91
3542 Gia
User under construction
pi_166673322
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:28 schreef thekolere het volgende:

[..]

Het geeft een valse veiligheid. Een goede inbreker heeft geen boodschap aan een hond. Giftige worst, urine van een loopse teef.

Honden van een kennis hebben een kregen een slaapmiddel via stuk worst. Bedrijf leeg gehaald.

Waakhond, ik heb mijn vraagtekens erbij. Liever een alarmsysteem. Die is moeilijker uit te schakelen.
Worst werkt alleen als je het die hond kunt voeren vanaf een afstand. Dat kun je bij die van ons niet, want die is 's nachts binnen. Die blaft wel als hij in de tuin iets hoort. Zodra een inbreker de deur opent, dan is hij met die worst al te laat en zijn wij allang wakker. Wij slapen beneden, dus zijn er snel bij. Wat dan weer een gelukje is voor de inbreker, want wellicht krijgen wij onze hond wel van hem af.
pi_166673927
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:28 schreef thekolere het volgende:

[..]

Als je honden echt als bewaking wil hebben dan moet je ze daar ook naar opvoeden. Dus geen voedsel aannemen van vreemden. Alleen met jouw toestemming van anderen aan mogen pakken en al zeer zeker niet van de grond eten. Is trouwens voor elke hond een goede training, zelfs zonder bewakingsdoel (altijd fijn als jouw leuke huishondje die paardendrol wel gewoon vorbij loopt ;) ). En wbt urine van een loopse teef, bij ech goede trainingen wordt ook getraind met loopse teven, zodat ze zich daar ook niet door af laten leiden (of gewoon teven laten rondlopen ;) ). Alleen is dat vaak wel hogere training of gerichte training op bepaalde doelen zoals oa bewaking.
Oh en geen herders nemen als je niet teveel aan specifieke training wil doen, uitwijken naar de waakrassen en kuddebewakers, die laten zich niet zo makkelijk in de luren leggen, die zijn vanuit hun aard zeer wantrouwig naar vreemden en zijn wat effectiever als het er echt op aankomt (wat minder als leuke huishond in een woonwijk, wel erg geschikt voor het bewaken van het bedrijf).

En als inbrekers echt willen, dus echt goed weten wat er te halen valt en dat de moeite waard is helpt vrijwel niets. Het gaat puur om de betrapkans verhogen en de snelheid waarmee ze kunnen werken vertragen. Voor jouw gewone huisje (dus zonder buit die het de moeite waard maakt extra risico te nemen) werkt een hond heel erg prima.
pi_166673961
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Worst werkt alleen als je het die hond kunt voeren vanaf een afstand. Dat kun je bij die van ons niet, want die is 's nachts binnen. Die blaft wel als hij in de tuin iets hoort. Zodra een inbreker de deur opent, dan is hij met die worst al te laat en zijn wij allang wakker. Wij slapen beneden, dus zijn er snel bij. Wat dan weer een gelukje is voor de inbreker, want wellicht krijgen wij onze hond wel van hem af.
Dit dus idd. En als je die hond ook nog eens leert niets zonder toestemming van jou aan te nemen van iemand en niet van de grond te eten kunnen ze zwaaien met hun worstje zoveel als ze willen, maar zal het geen enkele zin hebben.

Inbrekers willen niet betrapt worden en snel naar binnen en weer naar buiten. Zorg voor maatregelen die dat lastig maken en ze gaan door naar een volgend huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')