Ik denk dat ik weet waar je woontquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:21 schreef Kizu het volgende:
[..]
Met het raam open.
Ik hoor de honden heel duidelijk als ik gewoon thuis ben en me ding aan het doen ben, al mijn ramen en deuren zijn bewust dicht daardoor. Het geluid komt boven mijn tv uit.
Deze honden slaan op alles aan, maar het ergste is al ze te eten krijgen of weggaan met de man en dat gebeurd meerdere malen op een dag. De man is ook regelmatig zelf weg en laat de honden dan alleen thuis buiten in de kennel die dan lekker herrie maken, toevallig is de man nu ook weg zonder zijn honden die nu om alles blaffen
Ik vind het helemaal niet meevallen. Sterker nog, mensen die overlast veroorzaken met hun hobby en dat normaal vinden zijn ronduit asociaal.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je dit gefilmd met het raam open of dicht?
Eerlijk zeggen.
Hoeveel hoor je van die honden als je eten aan 't koken bent, of tv aan 't kijken?
Ik vind wat ik op dat filmpje hoor nogal meevallen, eigenlijk. Maar ja, heb zelf een herder, en een boomertje. Dus barker en keffer. Maar die zijn meestal binnen.
Komt de herder buiten en zit er een kat in de tuin, dan gaat hij ook tekeer. Moeten mensen hun kat maar uit mijn tuin houden. Simpel zat.
Ik wil hier nog graag blijven wonen, ik en me vriendin willen in dit huis samen oud worden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:51 schreef GS-Raw het volgende:
Ik vind de herrie helmaal niet meevallen en zou er zelf ook stapelgek van worden. In mijn ogen ben je een enorme egocentrische hufter wanneer je dit soort dingen in een normale woonwijk doet. Ik kan me voorstellen dat je verdraagzaamheid en tolerantie op een gegeven moment tot een nulpunt zakt. Ik zou idd alle instanties spammen. In welke mate wil je hier zelf nog blijven wonen?
Wat een kutsituatie... Ik vraag mij vooral een beetje af wat mogelijke oplossingen kunnen zijn naast de honden weg of een muilkorf oid.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:30 schreef Kizu het volgende:
[..]
Ik wil hier nog graag blijven wonen, ik en me vriendin willen in dit huis samen oud worden.
Als de man weg is met zijn honden is het lekker rustig, dan hoor je niks. Verder zijn alle andere mensen in onze woonwijk top mensen, iedereen houd rekening met mekaar behalve deze tokkie
Kinderen krijsen, honden blaffen en katten schijten andermans tuin vol.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:27 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet meevallen. Sterker nog, mensen die overlast veroorzaken met hun hobby en dat normaal vinden zijn ronduit asociaal.
Als je zo graag een herriemakende hobby wilt uitoefenen moet je maar buiten de bebouwde kom gaan wonen.
Ach kom nou, als je in een woonwijk een hondenkennel vol blaffende honden hebt en op geen enkele manier oplossingsgericht mee wilt denken met je buren die veel overlast ervaren dan ben je gewoon een asociale tokkie. Als je je kinderen overbodig hard laat krijsen in een drukke wijk dan ben je ook gewoon een tokkie en mag je wel wat opvoedkundige lessen volgen. Dat jij dit allemaal normaal vindt spreekt niet voor je.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Kinderen krijsen, honden blaffen en katten schijten andermans tuin vol.
Er zijn geluiden die er bij horen in een dichtbevolkte woonwijk. Je hebt geen recht op absolute stilte en rust.
Wat ik op dat filmpje hoor is echt niet heel hard. Je hoort het, maar of dat binnenshuis de toegestane decibellengrens overschrijdt waag ik te betwijfelen. Ik geef TS weinig kans.
Als katten in mijn tuin schijten kan de eigenaar ook een goed gesprek verwachten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Kinderen krijsen, honden blaffen en katten schijten andermans tuin vol.
Er zijn geluiden die er bij horen in een dichtbevolkte woonwijk. Je hebt geen recht op absolute stilte en rust.
Wat ik op dat filmpje hoor is echt niet heel hard. Je hoort het, maar of dat binnenshuis de toegestane decibellengrens overschrijdt waag ik te betwijfelen. Ik geef TS weinig kans.
Zo'n filmpje zegt dus ook helemaal niets over het geluidsniveau. Dat hangt namelijk helemaal af van de opnameapparatuur en hoe hard jij je pc/laptop/mobieltje hebt staan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je dit gefilmd met het raam open of dicht?
Eerlijk zeggen.
Hoeveel hoor je van die honden als je eten aan 't koken bent, of tv aan 't kijken?
Ik vind wat ik op dat filmpje hoor nogal meevallen, eigenlijk. Maar ja, heb zelf een herder, en een boomertje. Dus barker en keffer. Maar die zijn meestal binnen.
Komt de herder buiten en zit er een kat in de tuin, dan gaat hij ook tekeer. Moeten mensen hun kat maar uit mijn tuin houden. Simpel zat.
Daarom een referentie meegeven van een andere geluidsbron waarvan het geluidsniveau bekend is. Ik kan zo snel niet iets verzinnenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo'n filmpje zegt dus ook helemaal niets over het geluidsniveau. Dat hangt namelijk helemaal af van de opnameapparatuur en hoe hard jij je pc/laptop/mobieltje hebt staan.
Tikkende klok ofzo op de achtergrond?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 16:21 schreef Kizu het volgende:
Ik ben blij dat de meerheid het met mij eens is.
Ik zou niet weten hoe ik geluidsniveau zou zou kunnen opnemen
Je hebt apps waarmee je kan meten hoe hard het geluid is, niet geheel nauwkeurig maar ter indicatie wel bruikbaar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 16:21 schreef Kizu het volgende:
Ik ben blij dat de meerheid het met mij eens is.
Ik zou niet weten hoe ik geluidsniveau zou zou kunnen opnemen
Het is niet erg hard, maar ik vind het wel verontrustend klinken. Alsof die honden gefrustreerd zijn door iets. Misschien de dierenbescherming op zijn dak sturen om te laten onderzoeken.quote:Op zondag 13 november 2016 10:17 schreef Kizu het volgende:
Hier nog een video die ik graag wil delen.
Zondag 13-11-2016 om 10:00
Gefilmd vanuit onze slaapkamerraam.
Ik heb nogmaals emails gestuurd naar onze wijkagent en naar de gemeente hierover,
Zodra ik informatie heb gehoord van hun deel ik dit met jullie.
Dit went niet. Vind dit zielig voor die honden.quote:Op zondag 13 november 2016 18:07 schreef GX185 het volgende:
Maar om er ook nog iets positiefs van te maken, alle geluiden wennen.
Ter bescherming???? Kan je beter een alarmsysteem kopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben ook een Duitse herder, een oudduitse herder om precies te zijn. Niet bedrijfsmatig, we fokken er niet mee. Als we dat wel zouden doen, had niemand daar last van, want het is een reu.
Wij hebben die wel ter bescherming, dus hij moet blaffen als er iemand ons terrein betreedt. Blaffen is waarschuwen. Hij is nu bijna 16 maanden, dus nog in de puberteit en nog in de opvoedingsfase. Hij blaft dus inderdaad ook als er iemand langs onze schutting loopt, wat wij niet willen. Ik roep hem dan tot de orde, wat nog niet altijd meteen lukt.
Blaffende hond waakt niet!quote:Op maandag 14 november 2016 07:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet erg hard, maar ik vind het wel verontrustend klinken. Alsof die honden gefrustreerd zijn door iets. Misschien de dierenbescherming op zijn dak sturen om te laten onderzoeken.
Honden horen niet te janken.
Blaffen, omdat ze waken is normaal. Dit gejengel niet.
Tuurlijk wel. Zo'n blaf schrikt eventuele inbrekers echt wel af.quote:
Dat is echt de misvatting van de eeuw.quote:
Het geeft een valse veiligheid. Een goede inbreker heeft geen boodschap aan een hond. Giftige worst, urine van een loopse teef.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is echt de misvatting van de eeuw.
Ten eerste schrikt het af, inbrekers worden niet graag betrapt en vertraagd. Ten 2de is de kans erg groot dat die blaffende hond ook gewoon zijn tanden gebruikt als je ongevraagd binnen komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |