Kijk eens op Steam en selecteer Steam OS + Linux en je weet het. Op dit moment ca. 2000 game titels en rising. Genoeg race titels te vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:47 schreef Metalfreak het volgende:
Maar ik snap er nog steeds geen hol van, of ben ik de enigeJe kunt nog steeds geen racesims spelen op Linux, ja, er is een steam versie voor Linux, maar er is misschien een handjevol games die je daarmee kan draaien en geen racesims voor zover ik weet. Dat Steam beschikbaar is voor Linux, wil niet meteen zeggen dat alle Steam games daar ook mee werken.
Dat GNU IceCat ziet er goed uitquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:23 schreef tudorme het volgende:
[..]
Kijk eens op Steam en selecteer Steam OS + Linux en je weet het. Op dit moment ca. 2000 game titels en rising. Genoeg race titels te vinden.
Het mooie aan Linux is dat er een grote hoeveelheid goede kwaliteit van software beschikbaar is en allemaal gratis. Zonder spyware.Wat je alleen niet moet doen is een 100% Windows kloon zoeken. Afgezien van Chrome, Firefox en Steam hebben de pakketten allemaal nadere namen.
Er zitten regelrechte pareltjes tussen, zoals in deze wiki met aanbevolen software onder Linux:
https://wiki.installgento(...)d_GNU/Linux_software
Als ik het zo opzoek is de enige ietwat simachtige titel F1 2015 (en da's toch meer richting arcade dan sim), verder is er geen ondersteuning voor iRacing, Assetto Corsa, rFactor of Dirt Rally. Welke racetitels bedoel je danquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:23 schreef tudorme het volgende:
[..]
Kijk eens op Steam en selecteer Steam OS + Linux en je weet het. Op dit moment ca. 2000 game titels en rising. Genoeg race titels te vinden.
Ik bedoel bijvoorbeeld F1 2015, Poly Race, Flatout, Dirt Showdown en niet te vergeten Grid Autosport. Racing hoeft niet alleen realistisch te zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als ik het zo opzoek is de enige ietwat simachtige titel F1 2015 (en da's toch meer richting arcade dan sim), verder is er geen ondersteuning voor iRacing, Assetto Corsa, rFactor of Dirt Rally. Welke racetitels bedoel je dan
In alle eerlijkheid, daar zitten ook veel kleine spelletjes (daaarom niet per se minder interessant) tussen maar het goede nieuws is dat het aantal AAA-titels sterk is gegroeid en verder gaat groeien. Het valt te verwachten dat Vulkan veel gebruikt gaat worden voor nieuwe spellen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:23 schreef tudorme het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is natuurlijk wel zo dat je heel erg veel AAA-games nog niet kan spelen. Die spellen die niet ondersteund worden maar wel speelbaar zijn leveren een flinke performance hit, als je hele krachtige hardware hebt of je neemt genoegen met lagere settings (1080p in plaats van 1440p etc.) dan gaat het maar ik zou het niet aanbevelen.
Een voorbeeld van een spel waarmee het redelijk goed lukt: In alle eerlijkheid, bij mij overheerste (ik weet het sinds meer dan een jaar dat dit kan) de verbazing dat je het spel kan spelen met Wine maar de fanatieke gamer wil natuurlijk de beste performance hebben die er is. Ik zie het als een mooie start maar het project is verre van voltooid.
Zelf ga ik voor mijn nieuwe systeem waarschijnlijk twee lijstjes met spellen maken: een lijstje van spellen wat op Linux net zo goed draait (OpenGL/Vulkan) en een lijstje van spellen wat beter of enkel onder Windows draait. De eerste serie spellen zet ik onder een Linux-systeem, de tweede onder een Windows-systeem. Simpelweg omdat ik Windows en Microsoft zat ben (de achterdeur in W8, en dus vermoedelijk ook in W10, het verplichte updaten met updates die je systeem kreupel maken, het gespioneer en de telemetrie) en omdat je met een M.2-SSD toch snel genoeg kan booten. Als ik mijn Corsair Strafe toetsenbord en muis goed werkende krijg.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-08-2016 20:41:21 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Het hangt m.i. van de toepassing af. Voor sommige taken werkt Libre Office beter en 'intuïtiever'.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:08 schreef SeLang het volgende:
OpenOffice is leuk, maar niet zo goed als MS Office.
Rond 2020 ga ik het weer bekijken. Tot dan blijft het W7 + MS Officequote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt m.i. van de toepassing af. Bij Word is het handig dat je vaste kopjes hebt. Al kan je stellen dat je voor serieuze documenten toch beter LaTeX gebruikt.
Bij Writer vind ik het weer fijn dat je wiskundige formules met de hand kan invoeren, het is wat werk om te leren hoe je dat doet maar als je de code kent dan gaat het veel sneller.
Ik heb voor twee toepassingen in het verleden moeite gehad om dat in Excel voor elkaar te krijgen tewijl het in de spreadsheat van Libre Office (geen Open Office gebruiken!) direct lukte.
Het is natuurlijk ook een kwestie van wat je gewend bent. Jij werkt waarschijnlijk al van jongs af aan met MS Office. Je kan op je Windows-systeem ook gewoon Libre Office installeren. Doe het en experimenteer ermee.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Rond 2020 ga ik het weer bekijken. Tot dan blijft het W7 + MS Office
Zoals?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt m.i. van de toepassing af. Voor sommige taken werkt Libre Office beter en 'intuïtiever'.
Zie de oorpsronkelijke tekst voor twee voorbeelden: bepaalde functies met de spreadsheet en het invoeren van formules in een tekstdocument (als je Word met Writer vergelijkt).quote:
Is anders het meest gebruikte sofwarepakket in de zakelijke markt. Niet geheel onbelangrijk dus. Verder gaat het niet enkel om het zelf creeren van documenten, maar ook om het ontvangen en juist weergeven van -soms zeer complexe- documenten van andere partijen. In een door microsoft gedomineerde wereld is compabiliteit met hun Officepakket dus zeer belangrijk. Zelf denk ik dat Libreoffice hier de nodige steken laat vallen. Zelf denk ik dat Softmaker Office een beter alternatief is onder Linux, ookal haalt dat het niet bij Microsoft Office.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
Vaak vind ik de waarde die aan Office gehecht wordt ook zwaar overdreven.
Dat begrijp ik. Maar wees eerlijk, het gros van de docs die je thuis te lezen en te zien krijgt zouden ook makkelijk met wordpad gemaakt kunnen worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:10 schreef vaduz het volgende:
[..]
Is anders het meest gebruikte sofwarepakket in de zakelijke markt. Niet geheel onbelangrijk dus. Verder gaat het niet enkel om het zelf creeren van documenten, maar ook om het ontvangen en juist weergeven van -soms zeer complexe- documenten van andere partijen. In een door microsoft gedomineerde wereld is compabiliteit met hun Officepakket dus zeer belangrijk. Zelf denk ik dat Libreoffice hier de nodige steken laat vallen. Zelf denk ik dat Softmaker Office een beter alternatief is onder Linux, ookal haalt dat het niet bij Microsoft Office.
Dat klopt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
Enne mpc heeft alleen maar de looks van wmp 6.4 (win95 periode) maar heeft daar verder niks mee te maken.
Dat is in mijn ogen de belangrijkste reden om eventueel MS Office te gebruiken, voor gewone mensen in ieder geval.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:10 schreef vaduz het volgende:
Verder gaat het niet enkel om het zelf creeren van documenten, maar ook om het ontvangen en juist weergeven van -soms zeer complexe- documenten van andere partijen.
Dat valt heel erg mee. Ik heb tal van Word-documenten, Excel-documenten en Powerpoint-bestanden geopend in Libre-Office. Er zijn tegenwoordig bijna geen problemen meer. Sterker nog, Libre Office heeft soms meer succes met documenten correct te openen die onder oudere versies van MS Office zijn gemaakt dan MS Office zelf.quote:In een door microsoft gedomineerde wereld is compabiliteit met hun Officepakket dus zeer belangrijk. Zelf denk ik dat Libreoffice hier de nodige steken laat vallen.
Geen idee.quote:Zelf denk ik dat Softmaker Office een beter alternatief is onder Linux, ookal haalt dat het niet bij Microsoft Office.
Voor mij wel, en ik geloof dat TS ook meer voorstander is van hardcore sims. Die titels die jij noemt vind ik niet bepaald boeiend.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:42 schreef tudorme het volgende:
[..]
Ik bedoel bijvoorbeeld F1 2015, Poly Race, Flatout, Dirt Showdown en niet te vergeten Grid Autosport. Racing hoeft niet alleen realistisch te zijn.
Weinig mis met GRID. Heerlijke race game onder Linux.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor mij wel, en ik geloof dat TS ook meer voorstander is van hardcore sims. Die titels die jij noemt vind ik niet bepaald boeiend.
Klopt, zelf heb ik nu RaceRoom Experience op de pc en dat is qua gemak en snelheid (als het stuurtje het doet tenminste) binnen 7/10 minuten te spelen. Uiteraard kan je ook wel meer aan je wagen afstellen, maar ik vind de default instellingen per auto ook wel fijn. Ook de FFB instellingen zijn erg fijn en juist dat laatste kan dan wel weer een reden zijn om bij w10 te blijven omdat de ports van hardware zoals stuurtjes, zoals eerder in dit topic, niet naar behoren werkt in Linux..quote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor mij wel, en ik geloof dat TS ook meer voorstander is van hardcore sims. Die titels die jij noemt vind ik niet bepaald boeiend.
Onzin. Als je een programma native schrijft voor een OS houdt je rekening met het platform waarvoor je schrijft. Het is dan ook logisch dat het onder andere besturingssystemen niet werkt. Programma's die crossplatform zijn en gebruik maken van platformen als JavaVM werken op alle platformen slechter dan programma's die gewoon native voor een bepaald systeem geschreven zijn. De enige reden om zulke platformen te gebruiken, is om de ontwikkeltijd te verkorten, daar je niet voor ieder platform een native port hoeft te maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 23:18 schreef Dave94 het volgende:
Wanneer een programma trouwens enkel werkt onder één OS is het programma in kwestie trouwens niets meer dan slecht geprogrammeerd in de meeste gevallen.
Dat krijg je met die gratis rotzooi. Je kunt beter een niet-gratis OS nemen en dan gewoon niet betalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Win10 Anniversary update heeft alles verkloot,TS?
Say what??quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat krijg je met die gratis rotzooi. Je kunt beter een niet-gratis OS nemen en dan gewoon niet betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |