Nee, hebben niet geholpen, programma wil pedalen niet herkennen en elk knopje op het stuur is nu een soort kill switch geworden waarbij force feedback motor over de nek gaat.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:54 schreef zarGon het volgende:
Wat betreft die Logitech Driving Force GT: https://m.reddit.com/r/pc(...)force_gt_windows_10/.
Helpen de oplossingen daar?
Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ik kan om de paar maanden dus weer defragmenteren om snelheid in het systeem te houden. En als ik mijn alu-hoedje op die, denk ik ik wel dat Windows wel erg veel van mij opslaat , dat mag ook wel wat minder. Ik heb nog niet veel ervaringen gelezen, maar het lijkt volgrns sommigen dus wel een juiste hoede keuze geweest te zijn ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:59 schreef zarGon het volgende:
En ergeren aan 38 GB in 2016 vind ik toch wel een beetje moeilijkdoenerij. Heb je al eens Schijfopruiming gedraaid en o.a. de (overbodige) Windows Update-bestanden verwijderd?
Verder: wat maakt het nou uit of er 10, 20 of 38 GB van de gereserveerde (!) 52 wordt gebruikt?!
Dat was dus ook eigenlijk wel waar ik nu de laatste minuten op terecht kwam.. het kan, maar niet echt een veel gehoorde combi. En daarom toch wel benieuwd naar ervaringen hier op Fok? Eventueel verplaatsing naar Games ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:12 schreef Bombvis het volgende:
Maar wat wil je met dat racestuurtje doen op Linux dan? Want gamen en Linux blijft jammer genoeg een moeilijke combinatie, alhoewel het steeds beter wordt.
quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:15 schreef Dennism het volgende:
38 GB voor een windows installatie is wel erg veel, dat lijkt eerder op slecht onderhoud aan de PC dan een Microsoft issue. Ik heb een ernstig mishandelde Windows Installatie (veel zaken getest, al een jaar of 2,5 geen herinstallatie gehad en een jaar geleden geupgrade van Windows 7 naar 10) en deze is maar 24GB groot.
Voor problemen met 3rd Party hardware moet je natuurlijk bij de fabrikant zijn van die hardware. Windows 10 heeft weer een iets ander driver model dan Windows 7/8.1 dus kan het goed zijn dat de fabrikant nieuwe drivers moeten uitbrengen voordat het stuurtje weer 100% correct werkt. Doe dus vooral je beklag bij Logitech, MS zal je in deze waarschijnlijk niet kunnen helpen.
Echter als dit soort zaken je al irriteert dan zou ik zeker geen overstap naar Linux overwegen, veel hardware vendors hebben geen of beperkte driver ondersteuning waardoor veel hardware niet zal werken, beperkt is qua functionaliteit t.o.v. Windows of slechts werkt met hulp van drivers geschreven door gebruikers, waarbij blijvende ondersteuning niet gegarandeerd is. Ook software is lang niet altijd verkrijgbaar, en vaak zal je moeten zoeken naar minder bekende alternatieven. Een goed werkend Linux systeem vereist regelmatig een stuk meer kennis dan een Windows systeem.
ja windows had niet genoeg ruimte dus dan maar een ander os die minder ruimte inneemt, de volgende hindernis zien we dan wel weerquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:43 schreef hottentot het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wil je omdat het stuur van je racespel het niet doet op Windows overgaan op een OS welke het racespel zelf niet kan draaien?
Ik mis de logica.
Ik zou het eerder als goede reden zien om mezelf op een nieuw stuur te trakterenquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:55 schreef mergbot het volgende:
[..]
ja windows had niet genoeg ruimte dus dan maar een ander os die minder ruimte inneemt, de volgende hindernis zien we dan wel weer
Nee, dat is het niet, dat zou inderdaad niet logisch zijn. Eind 2012 kocht ik een game pc o.a. voor het 3D tekenen. Wat me al vaker opviel was dat er zoveel gegevens opgeslagen worden. Wat ik van Linux weet dat het een vrij open en licht besturingssysteem is, waar je veel geheugen en rekenkracht overhoud voor waa ervoor je het nodig hebt. Als ik moeilijk weer aan het tekenen of gamen kan met Linux, dan is dat de overstap inderdaad niet waard, maar zover ik kan zien kan ik Steam al wel op Linux Mint draaien en heb ik ook op Mint mogelijkheid voor SketchUp en Rhinoceros. Dan de vraag, is dat stabiel! Nee, dan doe ik het niet.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:43 schreef hottentot het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wil je omdat het stuur van je racespel het niet doet op Windows overgaan op een OS welke het racespel zelf niet kan draaien?
Ik mis de logica.
Er is maar een heel klein verband tussen de mate waarin de C-schijf vol staat en de noodzaak om te defragmenteren.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:14 schreef Meike26 het volgende:
Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ik kan om de paar maanden dus weer defragmenteren om snelheid in het systeem te houden.
Het gaat mij niet alleen om het stuurtje..quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:06 schreef m1st1g het volgende:
Hele probleem is opgelost als je windows 10 eraf gooit en weer terug gaat naat 7, 8, 8.1 waarin dat stuurtje wel werkt.
Volgens mij gaan daar mijn drivers voor grafische kaart en rhino5 weer moeilijk mee doen ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:06 schreef m1st1g het volgende:
Hele probleem is opgelost als je windows 10 eraf gooit en weer terug gaat naat 7, 8, 8.1 waarin dat stuurtje wel werkt.
Het zorgt er bijvoorbeeld voor dat je Fok! als snelle website ervaart.quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:22 schreef Meike26 het volgende:
Maar het is gewoon zinloos dat het opgeslagen word.
Investeer in een SSD.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ik kan om de paar maanden dus weer defragmenteren om snelheid in het systeem te houden. En als ik mijn alu-hoedje op die, denk ik ik wel dat Windows wel erg veel van mij opslaat , dat mag ook wel wat minder. Ik heb nog niet veel ervaringen gelezen, maar het lijkt volgrns sommigen dus wel een juiste hoede keuze geweest te zijn ?
Dit is een van de ervaringen, als ik dit topic lees ook geweest, neem er 1 van 128GB minimaal a 256 GB en je kan weer een stuk vooruit.Of windows 10 nou 38GB inneemt, of minder of meer maakt niet uit.quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Investeer in een SSD.
Eén van de beste investeringen in mijn leven geweest. En ik maak elke dag wat mee hoor! Zo.
Mijn headset was ook niet ondersteund in linux.quote:Op maandag 22 augustus 2016 08:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Met een moderne linux-distro hoef je over het algemeen helemaal niet na te denken over drivers. Alles werkt gewoon automagisch. Drivers installeren is meer een Windows-dingetje.
Maarja voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij wat anderen al zeggen: geen enkel besturingssysteem is 100% ergernis vrij, en A-games (of commerciële tekensoftware) draaien zit er niet echt in op Ubuntu.
Hoe groot is je recovery-partitie?quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:04 schreef Meike26 het volgende:
Voordeel is dus dat ik de hele Recovery op de 3e partitie heb staan. Dus het kost me wat tijd, maar stel dat het Linux idee niet zou werken (als ik het al ga installeren), kan ik ook weer zo terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |