'Er is niet geleverd.' Is daar om gevraagd dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Hij wijst toch niemand persoonlijk aan?
Ja, er mag wat worden verwacht van een ploeg die wordt onderhouden door NOC NSF.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
'Er is niet geleverd.' Is daar om gevraagd dan?
Hohohohoho, dit is de zaak omdraaien. In feite is het zo dat het stipendium bedoeld is om een sporter te helpen zijn sport voltijds te beoefenen, om hem/haar een kans te geven om een mooie sportieve prestatie te behalen. Op geen enkele manier is een sporter daarmee aan het NSF verplicht een medaille te halen. Voor dat stipendium zijn voorwaarden , en als er niet meer aan voldaan wordt, wordt het ingetrokken. Maar je mag niet op deze manier van mensen eisen dat ze een medaille halen. Van de pot gerukt. Het NSF dient een sporter die daarvoor in aanmerking komt te helpen, en niets meer.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja, er mag wat worden verwacht van een ploeg die wordt onderhouden door NOC NSF.
Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Hohohohoho, dit is de zaak omdraaien. In feite is het zo dat het stipendium bedoeld is om een sporter te helpen zijn sport voltijds te beoefenen, om hem/haar een kans te geven om een mooie sportieve prestatie te behalen. Op geen enkele manier is een sporter daarmee aan het NSF verplicht een medaille te halen. Voor dat stipendium zijn voorwaarden , en als er niet meer aan voldaan wordt, wordt het ingetrokken. Maar je mag niet op deze manier van mensen eisen dat ze een medaille halen. Van de pot gerukt. Het NSF dient een sporter die daarvoor in aanmerking komt te helpen, en niets meer.
Dit. Maar dat willen sommige mensen hier liever niet zien.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.
In deze sporters wordt miljoenen geïnvesteerd en je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is allemaal met de gedachte in het achterhoofd dat zich dat op de OS uit laat betalen in medailles. Niet omdat we het Ranomi allemaal zo gunnen om lekker baantjes te kunnen trekken. Daarvoor is het NOC. Het is een door de staat en het bedrijfsleven gesubsidieerd platform waardoor sporters het beste uit zichzelf kunnen halen. Niet alleen tijdens de training, reguliere wedstrijd of WK, maar vooral tijdens de Olympische Spelen.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de verliezers zo worden afgeserveerd, het kan nu eenmaal gebeuren dat je ondanks jarenlange voorbereiding niet op je best bent juist wanneer het verwacht wordt. Dat mag ook nooit een verwijt zijn. Maar laten we niet doen alsof er geen verwachtingspatroon mag zijn, en alsof er geen harde woorden gesproken zouden mogen worden over de voorbereiding. Het hele doel van het programma is om op de OS te oogsten. Als dat dan niet lukt, dan is het helemaal niet raar dat Hendriks (ook al is het een lul van een vent) daar teleurstelling over uitspreekt en zegt dat de zwemmers niet hebben geleverd waar wel jaren in geïnvesteerd is.
Het gekke is natuurlijk wel dat de sporters (in dit geval de zwemmers) erop afgerekend worden, terwijl op het moment dat een sporter zelf een keuze maakt om een training over te slaan (van Gelder), deze zich maar moet schikken naar het schema van de coach. Dan lijkt het erop dat iemand als Hendriks vooral de sporters de schuld geeft als er iets fout gaat en zichzelf op de borst klopt als het goed gaat. Dat is niet netjes. (De situaties zijn natuurlijk niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar, maar afgeven op de zwemmers die echt wel getraind hebben kun je echt niet maken.)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.
In deze sporters wordt miljoenen geïnvesteerd en je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is allemaal met de gedachte in het achterhoofd dat zich dat op de OS uit laat betalen in medailles. Niet omdat we het Ranomi allemaal zo gunnen om lekker baantjes te kunnen trekken. Daarvoor is het NOC. Het is een door de staat en het bedrijfsleven gesubsidieerd platform waardoor sporters het beste uit zichzelf kunnen halen. Niet alleen tijdens de training, reguliere wedstrijd of WK, maar vooral tijdens de Olympische Spelen.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de verliezers zo worden afgeserveerd, het kan nu eenmaal gebeuren dat je ondanks jarenlange voorbereiding niet op je best bent juist wanneer het verwacht wordt. Dat mag ook nooit een verwijt zijn. Maar laten we niet doen alsof er geen verwachtingspatroon mag zijn, en alsof er geen harde woorden gesproken zouden mogen worden over de voorbereiding. Het hele doel van het programma is om op de OS te oogsten. Als dat dan niet lukt, dan is het helemaal niet raar dat Hendriks (ook al is het een lul van een vent) daar teleurstelling over uitspreekt en zegt dat de zwemmers niet hebben geleverd waar wel jaren in geïnvesteerd is.
Ik vind het ook niet kunnen dat je de sporters zelf verwijten gaat maken. De potentie zit er echt wel. Als het er dan niet uitkomt dan is dat vooral een kwestie van slechte faciliteiten en voorwaarden en niet een gebrek aan talent of mentaliteit.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Het gekke is natuurlijk wel dat de sporters (in dit geval de zwemmers) erop afgerekend worden, terwijl op het moment dat een sporter zelf een keuze maakt om een training over te slaan (van Gelder), deze zich maar moet schikken naar het schema van de coach. Dan lijkt het erop dat iemand als Hendriks vooral de sporters de schuld geeft als er iets fout gaat en zichzelf op de borst klopt als het goed gaat. Dat is niet netjes. (De situaties zijn natuurlijk niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar, maar afgeven op de zwemmers die echt wel getraind hebben kun je echt niet maken.)
Dat zeg ik ook helemaal niet, zie mijn stukje. Er zijn voorwaarden aan het stipendium. Maar ik ben het er niet mee eens dat je verplicht bent tot een prestatie omdat er goede sier met je te maken is door sponsors. Dit vind ik doelredeneren. Dat het jammer is dat sporters niet kunnen hebben profiteren van geld teneinde een topprestatie te halen (wat dan ook maar top moge zijn, dat hoeft geen podiumplaats te zijn), dat mag natuurlijk benoemd worden, maar er wordt mij veel te veel met de beschuldigende vinger gewezen in de verkeerde richting.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eens.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet kunnen dat je de sporters zelf verwijten gaat maken. De potentie zit er echt wel. Als het er dan niet uitkomt dan is dat vooral een kwestie van slechte faciliteiten en voorwaarden en niet een gebrek aan talent of mentaliteit.
Maar daarvoor zijn ook de evaluaties. Als je doel is om medailles te scoren zijn die gewoon belangrijk. Daar zal uit naar voren moeten komen wat er heeft bijgedragen aan de matige prestaties in een aantal sporten. Hopelijk wordt ook Hendriks daarbij niet ontzien.
OKquote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet, zie mijn stukje. Er zijn voorwaarden aan het stipendium. Maar ik ben het er niet mee eens dat je verplicht bent tot een prestatie omdat er goede sier met je te maken is door sponsors. Dit vind ik doelredeneren. Dat het jammer is dat sporters niet kunnen hebben profiteren van geld teneinde een topprestatie te halen (wat dan ook maar top moge zijn, dat hoeft geen podiumplaats te zijn), dat mag natuurlijk benoemd worden, maar er wordt mij veel te veel met de beschuldigende vinger gewezen.
http://www.npo.nl/andere-tijden-sport/26-07-2012/VPWON_1167849quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:40 schreef DarkE het volgende:
Het is aardig om Andere Tijden Sport uit 2012 terug te kijken over de aanloop van naar de OS 2000 van het hockeyteam. Toen was het dus al een lul die niet gepruimd werd door de sporters!
Dat is inderdaad wel een interessant verhaal, ja. Ik had deze nog niet eerder gezien.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 10:34 schreef superniger het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/andere-tijden-sport/26-07-2012/VPWON_1167849
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |