abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2016 @ 01:33:40 #176
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_164803758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 01:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Hij wijst toch niemand persoonlijk aan?
'Er is niet geleverd.' Is daar om gevraagd dan?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 01:37:22 #177
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164803803
Ja, Hendriks vindt dat Nederland ondermaats heeft gepresteerd, en Nederland vindt dat ie moet optiefen. - Volgende.

[ Bericht 0% gewijzigd door EP3 op 25-08-2016 02:23:33 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_164807772
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 01:33 schreef Andromache het volgende:

[..]

'Er is niet geleverd.' Is daar om gevraagd dan?
Ja, er mag wat worden verwacht van een ploeg die wordt onderhouden door NOC NSF.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:00:57 #179
138876 Andromache
pi_164807958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ja, er mag wat worden verwacht van een ploeg die wordt onderhouden door NOC NSF.
Hohohohoho, dit is de zaak omdraaien. In feite is het zo dat het stipendium bedoeld is om een sporter te helpen zijn sport voltijds te beoefenen, om hem/haar een kans te geven om een mooie sportieve prestatie te behalen. Op geen enkele manier is een sporter daarmee aan het NSF verplicht een medaille te halen. Voor dat stipendium zijn voorwaarden , en als er niet meer aan voldaan wordt, wordt het ingetrokken. Maar je mag niet op deze manier van mensen eisen dat ze een medaille halen. Van de pot gerukt. Het NSF dient een sporter die daarvoor in aanmerking komt te helpen, en niets meer.
pi_164808290
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:00 schreef Andromache het volgende:

[..]

Hohohohoho, dit is de zaak omdraaien. In feite is het zo dat het stipendium bedoeld is om een sporter te helpen zijn sport voltijds te beoefenen, om hem/haar een kans te geven om een mooie sportieve prestatie te behalen. Op geen enkele manier is een sporter daarmee aan het NSF verplicht een medaille te halen. Voor dat stipendium zijn voorwaarden , en als er niet meer aan voldaan wordt, wordt het ingetrokken. Maar je mag niet op deze manier van mensen eisen dat ze een medaille halen. Van de pot gerukt. Het NSF dient een sporter die daarvoor in aanmerking komt te helpen, en niets meer.
Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.

In deze sporters wordt miljoenen geïnvesteerd en je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is allemaal met de gedachte in het achterhoofd dat zich dat op de OS uit laat betalen in medailles. Niet omdat we het Ranomi allemaal zo gunnen om lekker baantjes te kunnen trekken. Daarvoor is het NOC. Het is een door de staat en het bedrijfsleven gesubsidieerd platform waardoor sporters het beste uit zichzelf kunnen halen. Niet alleen tijdens de training, reguliere wedstrijd of WK, maar vooral tijdens de Olympische Spelen.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de verliezers zo worden afgeserveerd, het kan nu eenmaal gebeuren dat je ondanks jarenlange voorbereiding niet op je best bent juist wanneer het verwacht wordt. Dat mag ook nooit een verwijt zijn. Maar laten we niet doen alsof er geen verwachtingspatroon mag zijn, en alsof er geen harde woorden gesproken zouden mogen worden over de voorbereiding. Het hele doel van het programma is om op de OS te oogsten. Als dat dan niet lukt, dan is het helemaal niet raar dat Hendriks (ook al is het een lul van een vent) daar teleurstelling over uitspreekt en zegt dat de zwemmers niet hebben geleverd waar wel jaren in geïnvesteerd is.
pi_164808446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.

In deze sporters wordt miljoenen geïnvesteerd en je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is allemaal met de gedachte in het achterhoofd dat zich dat op de OS uit laat betalen in medailles. Niet omdat we het Ranomi allemaal zo gunnen om lekker baantjes te kunnen trekken. Daarvoor is het NOC. Het is een door de staat en het bedrijfsleven gesubsidieerd platform waardoor sporters het beste uit zichzelf kunnen halen. Niet alleen tijdens de training, reguliere wedstrijd of WK, maar vooral tijdens de Olympische Spelen.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de verliezers zo worden afgeserveerd, het kan nu eenmaal gebeuren dat je ondanks jarenlange voorbereiding niet op je best bent juist wanneer het verwacht wordt. Dat mag ook nooit een verwijt zijn. Maar laten we niet doen alsof er geen verwachtingspatroon mag zijn, en alsof er geen harde woorden gesproken zouden mogen worden over de voorbereiding. Het hele doel van het programma is om op de OS te oogsten. Als dat dan niet lukt, dan is het helemaal niet raar dat Hendriks (ook al is het een lul van een vent) daar teleurstelling over uitspreekt en zegt dat de zwemmers niet hebben geleverd waar wel jaren in geïnvesteerd is.
Dit. Maar dat willen sommige mensen hier liever niet zien.
pi_164808581
quote:

[..]

Het gekke is natuurlijk wel dat de sporters (in dit geval de zwemmers) erop afgerekend worden, terwijl op het moment dat een sporter zelf een keuze maakt om een training over te slaan (van Gelder), deze zich maar moet schikken naar het schema van de coach. Dan lijkt het erop dat iemand als Hendriks vooral de sporters de schuld geeft als er iets fout gaat en zichzelf op de borst klopt als het goed gaat. Dat is niet netjes. (De situaties zijn natuurlijk niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar, maar afgeven op de zwemmers die echt wel getraind hebben kun je echt niet maken.)
pi_164808634
Ik vermoed dat Hendriks de volgende spelen niet gaat meemaken in zijn huidige rol
pi_164808648
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Het gekke is natuurlijk wel dat de sporters (in dit geval de zwemmers) erop afgerekend worden, terwijl op het moment dat een sporter zelf een keuze maakt om een training over te slaan (van Gelder), deze zich maar moet schikken naar het schema van de coach. Dan lijkt het erop dat iemand als Hendriks vooral de sporters de schuld geeft als er iets fout gaat en zichzelf op de borst klopt als het goed gaat. Dat is niet netjes. (De situaties zijn natuurlijk niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar, maar afgeven op de zwemmers die echt wel getraind hebben kun je echt niet maken.)
Ik vind het ook niet kunnen dat je de sporters zelf verwijten gaat maken. De potentie zit er echt wel. Als het er dan niet uitkomt dan is dat vooral een kwestie van slechte faciliteiten en voorwaarden en niet een gebrek aan talent of mentaliteit.

Maar daarvoor zijn ook de evaluaties. Als je doel is om medailles te scoren zijn die gewoon belangrijk. Daar zal uit naar voren moeten komen wat er heeft bijgedragen aan de matige prestaties in een aantal sporten. Hopelijk wordt ook Hendriks daarbij niet ontzien.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:25:56 #185
138876 Andromache
pi_164808658
quote:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet, zie mijn stukje. Er zijn voorwaarden aan het stipendium. Maar ik ben het er niet mee eens dat je verplicht bent tot een prestatie omdat er goede sier met je te maken is door sponsors. Dit vind ik doelredeneren. Dat het jammer is dat sporters niet kunnen hebben profiteren van geld teneinde een topprestatie te halen (wat dan ook maar top moge zijn, dat hoeft geen podiumplaats te zijn), dat mag natuurlijk benoemd worden, maar er wordt mij veel te veel met de beschuldigende vinger gewezen in de verkeerde richting.
pi_164808671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet kunnen dat je de sporters zelf verwijten gaat maken. De potentie zit er echt wel. Als het er dan niet uitkomt dan is dat vooral een kwestie van slechte faciliteiten en voorwaarden en niet een gebrek aan talent of mentaliteit.

Maar daarvoor zijn ook de evaluaties. Als je doel is om medailles te scoren zijn die gewoon belangrijk. Daar zal uit naar voren moeten komen wat er heeft bijgedragen aan de matige prestaties in een aantal sporten. Hopelijk wordt ook Hendriks daarbij niet ontzien.
Eens. :Y
pi_164808782
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef Andromache het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet, zie mijn stukje. Er zijn voorwaarden aan het stipendium. Maar ik ben het er niet mee eens dat je verplicht bent tot een prestatie omdat er goede sier met je te maken is door sponsors. Dit vind ik doelredeneren. Dat het jammer is dat sporters niet kunnen hebben profiteren van geld teneinde een topprestatie te halen (wat dan ook maar top moge zijn, dat hoeft geen podiumplaats te zijn), dat mag natuurlijk benoemd worden, maar er wordt mij veel te veel met de beschuldigende vinger gewezen.
OK :)

Ik interpreteerde de voorgaande discussie dan teveel alsof men het meedoen werkelijk belangrijker vond dan winnen, terwijl de hele investering in het topsportprogramma helemaal niet draait om alleen maar het meedoen op de OS. Daarom zijn de eisen soms ook zo ridicuul. We hadden waarschijnlijk nog een groter team kunnen sturen, waarvan teveel sporters alleen maar voor spek en bonen meegedaan zouden hebben. Dat Hendriks de lat bewust heel hoog heeft gelegd werd voor de OS juist toegejuicht.

Maar inderdaad, het heeft geen zin om de sporter een verwijt te maken. Niemand gaat voor zijn lol vier jaar elk pleziertje uit de weg om top te kunnen zijn op de OS om daar vervolgens te falen.
pi_164809007
Ik vind ook niet dat je individuele sporters iets kunt verwijten, Het aantal te behalen medailles kun je niet bepalen. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Sommige atleten hadden op basis op prestaties een Olympische medaille moeten hebben, maar toch door omstandigheden en pech nooit een medaille gehaald. Zoals in mijn ogen een Jos Hermens het grootste voorbeeld is.

Anderen hebben (onverwacht) veel geluk gehad, zoals een Yvonne van Gennip met drie gouden medailles, die steeds na de Oost-Duitse favorieten mocht starten..
pi_164819034
http://www.npo.nl/gemengd(...)2016/WO_POWN_4830072

Keiharde uitspraken van Van Rouwendaal over Hendriks:

"Het was allemaal niet zo goed in Rio."
"Hij is me vergeten te feliciteren. En de hockeyvrouwen ook trouwens. Dat is niet cool."

_O-

En die valse tegenstelling van Hendriks: "Het is óf het leuk hebben met elkaar óf medailles."

:') Na de terugvlucht waren er eigenlijk bestwel veel tegenvallers.

[ Bericht 21% gewijzigd door marcodej op 24-08-2016 18:45:29 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_164819379
Hoe die Rutte wat veren in de reet stak van Hendriks. Walgelijk. Hij zei zoiets van "de elfde plek is vooral zijn verdienste".

Retenlikkers en leeghoofden onder elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164832605
Het is aardig om Andere Tijden Sport uit 2012 terug te kijken over de aanloop van naar de OS 2000 van het hockeyteam. Toen was het dus al een lul die niet gepruimd werd door de sporters!
pi_164836705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:40 schreef DarkE het volgende:
Het is aardig om Andere Tijden Sport uit 2012 terug te kijken over de aanloop van naar de OS 2000 van het hockeyteam. Toen was het dus al een lul die niet gepruimd werd door de sporters!
http://www.npo.nl/andere-tijden-sport/26-07-2012/VPWON_1167849 :P
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:55:22 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164894254
In de Azijnbode nog een positief stukkie over Hendriks
http://www.volkskrant.nl/(...)254205bb85531971e5a1
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 28 augustus 2016 @ 03:04:30 #194
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164904969
quote:
Dat is inderdaad wel een interessant verhaal, ja. Ik had deze nog niet eerder gezien.

Maurits die zichzelf belangrijker vindt dan de spelers en ze als kleine kinderen behandelt, dat deed hij toen dus ook al. En toen dreigde hij dus ook al mensen naar huis te sturen omdat ze dingen deden die hem onwelgevallig waren. Alleen begreep hij toen nog net wel dat je geen medailles haalt zonder sporters.

Ik moest wel lachen om Brinkman met z'n Big Mac. :') Kan het me ook wel voorstellen dat je dat dan doet. Die mannen spelen al jarenlang tophockey en dan blijft Hendriks maar doorzaniken over gezond eten. Alsof ze dat niet weten! Als je mensen behandelt als kleine kinderen, gaan ze zich ook zo gedragen.

Goud gewonnen, niet dankzij Hendriks, maar ondanks Hendriks.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')