abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 21 augustus 2016 @ 04:11:32 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164726363
We hebben ongetwijfeld allemaal genoten van 8 gouden medailles, ons allemaal geërgerd aan 10 4e plaatsen, sommigen van ons hebben zich geërgerd aan koopturken en pakhazen, terwijl anderen geen fan zijn van je boi Kemboi en Joost Reijns. Maar uiteindelijk hebben we stiekem allemaal genoten van deze OS.

Wat waren jullie meest memorabele momenten en grootste ergernissen tijdens deze OS? Deel het hier.

Mijn topmoment was in ieder geval het goud van Wevers, mijn grootste flop denk ik de algemene setting op de lege tribunes inclusief boegeroep op vele momenten. Over een toplijstje denk ik nog na.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164726379
Topmoment: Goud voor Nafi Thiam Flopmoment: Ga ik nog even over denken (800 meter vrouwen is wel een kanshebber)
  zondag 21 augustus 2016 @ 04:18:58 #3
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164726388
Te lastig om nu met een lijstje te komen. Maar vannacht was natuurlijk wel een Flopmoment met de Hoogspringfinale bij de vrouwen. Wat een bizar laag niveau. Verder natuurlijk ook weer het gedoe bij het boksen met de jury's.

Mooiste momenten Sanne Wevers, de geweldige wedstrijden bij het wielrennen op de weg met hele mooie winnaars, maar ook met zware valpartijen :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport zondag 21 augustus 2016 @ 04:33:59 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164726451
Mijn lijstje aan topmomenten:

1. Sanne Wevers pakt goud op de balk. Zonder twijfel. De spanning die daarbij zat zal ik niet snel vergeten.
2. De Kazachse nacht met eerst die gek Rahimov waarvan een leuk gifje schijnt te circuleren die een WR tilt en gek komt doen, daarna toch zeldzaam hard gelachen om Balandin die ineens uit baan 8 kwam nadat een niet nader te noemen persoon zei dat ie kansloos was.
3. Nafi Thiam. Op de bank gestaan. Dan weet je het wel. On. Voor. Stel. Baar.
4. Schooling die Phelps versloeg. Omdat eerste goud ooit voor Singapore, ook omdat dat podium voor de 2e plaats eigenlijk.
5. 2x goud op het open water. Ferry en Sharon poetsen even de slechte smaak van een fluttoernooi in het bad weg.
6. De volleybaldames. Gevochten voor elk punt, alles laten zien wat ze konden en meegevochten met de wereldtop. Waar de rest van de teamprestaties kleurloos was voor mijn gevoel, was dit fris en fruitig.
7. Polling vs Tachimoto. Ondanks de dramatische uitkomst eigenlijk het enige moment van het judotoernooi dat ik 7 minuten lang zowel heb genoten als op het puntje van mijn stoel heb gezeten.
8. Braz tegen Lavillenie. Denk het gefluit even weg en je hebt een fantastische finale met een briljante uitkomst. Oprecht genoten.
9. Belmonte pakt goud op de 200 vlinder. Als ik een Spaanse gouden medaille moet kiezen is het die, zonder meer. Ik had het eigenlijk al niet meer verwacht, omdat ik altijd het gevoel had dat ze het net niet doet als het moet. Maar nu dus wel, en zij verdient het absoluut.
10. Rugby Sevens + Fiji. Ik vind 'gewoon' rugby vaak heel frustrerend om te kijken, heb het gevoel dat het een heel traag spelletje is, maar sevens is de sport die me het meest positief heeft verrast. Vooral met het flitsende genot wat Fiji heet. En dan dat gezang er achteraan O+

Toch wel hele mooie dingetjes er tussen. En ik vergeet vast nog een hoop.

Flopmomenten:
1. Publiek. Het was er niet, en als het er wel was was het luidruchtig en onsportief. Dat is geen moment, maar gewoon een algehele tendens. (Waarvan er overigens meer volgen). Iedereen zal dit wel herkend hebben.
2. De val van Annemiek. Dan staat alles toch wel even stil. Gelukkig ging het allemaal goed met haar, maar toch. Sowieso dat 2 wegwedstrijden werden beslist door valpartijen in de laatste afdaling was een flop, maar de val van Annemiek szag er zo slecht uit dat ik die er uit licht
3. Het (binnen)zwemtoernooi van NL. Bij judo hadden we pech met de lotingen, Polling vs Tachimoto in R2 is lachwekkend, hoewel het ook bepaald niet goed was. Paardrijden zat er in bij het dressuur en je kunt pech hebben met de springruiters. Maar voor het algemene presteren van de zwemsters was geen excuus. Kromo viel een beetje mee, maar in het algemeen was het gewoon echt treurnis.
4. Het baanwielrentoernooi. Geef die gouden medaille maar gelijk aan die Britten. Dat je tweede wordt in het medailleklassement omdat je naast 1 goud ook nog ergens 1 zilver meevist is vrij genant.
5. De loservlucht. Wat een complete onzin. Kromowidjojo kon gelukkig nog een dagje bij Ferry blijven, maar ze hebben echt iets idioots verzonnen. Laat sporters zelf kiezen of ze eerder weg willen of niet..
6. Dafne Schippers en de NOS. Dat overdreven hypen hoeft echt niet jongens. En dat met spikes gooien hoeft ook niet, Dafne. Sowieso ben ik geen fan van de NOS en had ik nog meer NOS-klachten kunnen geven, zoals Jut en Jul in de vroege avond en NOS Olympic Park, maar ik hou het bij 1 NOS-flop. En deze heeft me meer geërgerd omdat het als overbodig voelde, de programmering was er 4 en 8 jaar geleden ook al (maar waarom de NOS zo wegloopt met Robin van Galen, Edith Bosch en Erben Wennemars snap ik dan niet)
7. De vierde plaatsen bij de teams. Tsja. Iedereen hier ging er wat mij betreft iets te veel over zeiken, maar het was toch wel een vervelende afsluiter van alle teamtoernooien. Heeft ons bovendien de 20 medailles gekost en het zorgde voor een beetje een negatieve spiraal in het Nederlandse kamp. Anderzijds kun je het ook niet helemaal als een flop zien omdat het van de handbaldames en zeker de volleybaldames een knappe prestatie was.
8. Atletiektoernooi ging als een nachtkaars uit. Wie verzint het toch om het toernooi te eindigen met een nummer wat de VS altijd wint (bijna dan). Die 4xx400 komt niet in de buurt van de 4x100 qua spektakel. (De marathon daargelaten). Bovendien de laatste 2 dagen vooral flopfinales gezien. Hoogspringen was een dieptepunt hoor.
9. Yurigate. Tsja, wat een domme lul ben je dan als je Yuri van Gelder bent, nog een wedstrijdje moet turnen en vervolgens een beetje de regels verloochtent waardoor je naar huis kunt. En het ergste hiervan: Hij heeft ons met een week lang gezeik opgeleverd met deze onzin. Steeds maar weer was Yuri belangrijker dan onze andere sporters voor de NOS.
10. Paardrijden bij moderne vijfkamp vrouwen. Wat was dat een farce. Anders elimineer je even de twee laatste olympisch kampioenen omdat ze op een dolgedraaid paard moesten rijden dat daarvoor idiote dingen heeft gedaan met een eerdere ruiter die er niets van kon.

[ Bericht 44% gewijzigd door Mexicanobakker op 21-08-2016 04:54:54 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164726481
Top:
1: Goud voor Nadal
2: Zilver voor Del Potro
3: Goud voor Monica Puig
4: Eerste goud voor Ivoorkust
5: Hockey goud voor Team GB
6: Sanne Wevers

Flop:
1: verplichte losersvlucht
2: Robin Haase
3: Jack Sock is een olympisch kampioen :')

[ Bericht 22% gewijzigd door superniger op 21-08-2016 04:50:35 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Sport / Supervogel zondag 21 augustus 2016 @ 05:01:02 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164726529
Grotendeels wel eens met het lijstje van Mex _O_, behalve Belmonte omdat ik niet Spaans ben en Rugby omdat ik dat niet echt gevolgd heb, wel leuk voor ze natuurlijk.
  zondag 21 augustus 2016 @ 05:04:05 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164726548
Mooie lijstjes inderdaad. Waarbij ik mij vooral kan aansluiten bij je top tien flopshow, bij de topshow zou ik wat anders hebben. Maar overall heb ik twee weken geweldige sport gezien met hoogte en dieptepunten.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 21 augustus 2016 @ 05:06:12 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164726553
Dotan mag je ook wel toevoegen bij de NOS-flopshow.

En misschien de handboogschieters ook, ik had sowieso van Rick van der Ven meer verwacht.
pi_164726554
Vrij willekeurig allemaal maar deze momenten schoten me te binnen.

Het wereldrecord van Van Niekerk
Het wereldrecord van Rahimov
De 100 meter vrij met Chalmers en Pieters
De gouden race van Balandin
De gouden medaille van Van Avermaet
De bizarre ontknoping bij de wegrit vrouwen
De rugbyfinale
Het onverwachte keringoud van Ligtlee
De enorme spanning bij het boogschieten
Een ouderwets goede Cancellara in de tijdrit
De meerkamp van Thiam
De gouden race van Ferry Weertman
Het goud van Sanne Wevers
De armklem van Van Tichelt en het geweldige judo van Ono in diezelfde gewichtsklasse
De overwinning van de handbalvrouwen op Brazilië
De halve finales van Churandy Martina en Sifan Hassan
De tweede set van Brouwer/Meeuwsen in de halve finale
Zilver voor Jelle was ook tof
De shoot-out van de hockeyvrouwen tegen Duitsland

Het dieptepunt was voor mij de aanloop naar de keirinfinale.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aguero op 21-08-2016 05:17:47 ]
Citius, Altius, Fortius.
pi_164726561
Bij de flopshow wil het HHH nog toevoegen.
  zondag 21 augustus 2016 @ 05:20:14 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164726590
Flopmoment: het judo wat steeds saaier wordt gemaakt door verandering van de regels. Met daarbij twee enorme dieptepunten.

- Riner die een hele slechte finale doet en door twee straffen van de tegenstander wint, terwijl hij er zelf ook twee had moeten hebben.
- De Golden Score ronde van Verkerk, waarbij de scheids veel te lang laat doorgaan, terwijl er bij beide judoka's een moment te kiezen was om een winnares aan te wijzen. En nu op een volkomen willekeurig moment er maar een einde aan maakt, omdat ze het wel genoeg vond. Als ze dat 10 seconde eerder had gedaan, had Verkerk gewonnen (en 10 seconden daarvoor haar tegenstander), volkomen willekeur.

Topshow:
- Hamblin en Agostino die laten zien wat sportiviteit is op de 5 km
- De race van de Japanners op de 4x100 meter estafette.
  zondag 21 augustus 2016 @ 07:38:33 #12
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_164726867
Ik ben geen sportkijker en heb heel veel gemist (geen interesse) maar een paar momentjes van wat ik ervan gezien heb:

Flop: de lege tribunes. Wat een blamage. Dit zijn de Olympische Spelen? Alsof een amateurclubje op het platteland een zondagmiddag wedstrijdje speelt. Tachtig procent was verkocht volgens de organisatie. Ze hadden ook ongeveer 80 smoesjes waarom er anderhalve man en een paardenkop zat. Had ze dan uitgedeeld aan de plaatselijke bevolking. Hoewel.. ook niet het meest aantrekkelijke publiek. Voetballiedjes scanderen tijden het schoonspringen. :') man man..

Grote ergernis was de coach van het Spaanse dames hockeyteam. De he-le god-ganse wedstrijd staat ie aanwijzing te schreeuwen. Je hebt in een wedstrijd heel veel 'time-out' momenten, nee, meneer moet elke seconde micromanagen. Dat constante geschreeuw kan ook nooit goed zijn voor de spelers imo. Je kan niet lekker in een wedstrijd komen denk ik. Als speelster zou ik grote moeite hebben gehad hem niet vol met de stick op de bakkes te slaan.

Leukste: Ik heb handbal ontdekt als leuke sport om te kijken. *O* Hoog tempo, geen netsport, en een beetje ruig zo nu en dan. Mijn favoriet was Macarena Sans van Argentinië. Drie turven hoog (1.65) , de bouw van een boerin maar met het meest onschuldige gezichtje wat je hebt gezien.

benjaeustaquio twitterde op zaterdag 13-08-2016 om 02:32:22 Que cosita tierna es Macarena Sans reageer retweet
"That tender thingy is Macarena Sans"

Right. Haar bijnaam is ook wel De Bulldozer. Kan ze niet hoog genoeg springen om er overheen te werpen, dan maar er dwars doorheen beuken. _O- Een beetje 50/50 of de onherroepelijke botsing en valpartij in haar voordeel uitpakt, maar het werkt vaak genoeg.
Zooo ontzettend fanatiek. Ze stond soms letterlijk te stampvoeten bij tegengoals.

Maar als je haar ziet, een en al onschuld.

Argentina's Antonela Mena comforts her teammate Macarena Sans. (tweede van rechts)

Leuke sport. ^O^ Jammer dat het de Nederlanders net niet gelukt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rica op 21-08-2016 07:50:15 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_164728331
Topmomenten:
- Twee openwatermedailles van NL
- Goud voor VdB na val Van Vleuten
- Michael Phelps in het algemeen, wat een atleet 👍
- Wereldrecord op de 400m (m)
- Heerschappij van Dorian
- Martina in alle interviews (altijd 29)

Flopmomenten
- Zwemtoernooi Nederland buiten het openwaterzwemmen om.
- Alle paardensporten
- Dat NL vaak 4e werd in (team)sport
I wander in my time...
pi_164728509
Genoten van de dominantie van van Rijsselberghe in het surfen. De Medalrace van Bouwmeester in de Laser was ook enorm spannend want het kon nog alle kanten op en de wind was verraderlijk

Veel is al gezegd, maar de 2 grootste flopmomenten vind ik de loservlucht en de lege tribunes
pi_164728672
Topmoment: Het Goud van Wevers.

Flopmoment:
Die schandalige actie van de scheidsrechter bij die Judowedstrijd met Marhinde Verkerk.
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2016 @ 11:41:43 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_164729314
Top Martina

Flop zwemmen

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164729813
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 10:50 schreef TheTraveler het volgende:

Flopmomenten
- Zwemtoernooi Nederland buiten het openwaterzwemmen om.
Mag ik vragen wat je hier verwacht had? Want persoonlijk had ik enkel van Heemskerk meer verwacht, maar een medaille voor wie dan ook van de ploeg zou al heel lastig worden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_164730026
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 04:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn lijstje aan topmomenten:

Knip.
Wat een klasse posting _O_

Ik heb veel van deze OS gemist dus ik heb veel niet gezien uit jouw posting maar ik ben het oneens met Dafne Schippers en haar schoen gooi moment. Ik vond dat wel een mooi moment, over het algemeen is de sporter blij met een medaille en zij toonde aan dat op dat moment zilver winnen net verliezen is. Het karakteriseert haar gedrevenheid
pi_164730175
Topmomenten

1. Wereldrecord en Olympische titel Van Niekerk op de 400 meter. Absolute topgeneratie met Merritt, James en Van Niekerk, mooi om in de Olympische finale dan de supertijd te lopen.

2. Goud voor Van Avermaet. Echt genoten van zijn manier van koers en anticiperen om alle klimmers af te troeven. Fantastisch gereden en mooi commentaar van Jose De Cauwer erbij.

3. Gouden medaille voor Van Rijsselberghe. Totale dominantie en dan er nog zo relaxt mee om gaan, echt klasse. Daarnaast ook het goud van Wevers en Ligtlee als hoogtepunt wat betreft Nederlands goud.

4. Nederlands Volleybalteam. In tegenstelling tot de hockey, beach en handbalteams waren zij op papier helemaal niet zo sterk. Toch bijzonder goed gespeeld, jammer dat ze het net niet redden.

5. Goud voor Thiam. Een zevenkamp met bijna alleen maar persoonlijk records en daarmee de torenhoge Britse favorietes verslagen. Bijzonder knap op dit mooie onderdeel.

Flopshows

1. Publieke belangstelling. Bijzonder laag en de Brazilianen die er wel waren, waren over het algemeen totale debielen zonder waardering voor de sporters.

2. Lachwekkende prestaties van de Britten. Die brachten het 'pieken' naar een volgend niveau, lijkt wel of zij in bepaalde opzichten net wat meer mogen.

3. Jury's. Blijft een terugkerend dingetje, maar het zou toch mooi zijn als dit ooit door middel van computers gedaan kan worden. Toch weer veel dubieuze zaken gezien.

4. Teveel net-niet voor Nederland dit toernooi. De teamsporten, Martina, Dubbeldam, Van den Berg, jammer.

5. De NOS. 15 uur live per dag, jaja. Veel en veel te veel analyseren en daarom zoveel live-sport gemist. Daarnaast nog tig reclames en iemand als Dione die sport moet gaan uitleggen, lachwekkend slecht. Heb Sporza en de BBC meer gebruikt.
pi_164730213
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 11:00 schreef tjoptjop het volgende:

Veel is al gezegd, maar de 2 grootste flopmomenten vind ik de loservlucht en de lege tribunes
Die loservlucht is echt schandalig. Wat een misselijk gedoe

De lege tribunes is inderdaad heel erg jammer. En als het publiek er wel was, vaak negatief aanwezig. Maar ik heb het wel te doen met de Braziliaanse bevolking, het land gaat economisch hard naar de klote en dan gaat het beetje geld wat er al niet is naar internationale sport waar het volk geen geld heeft om een toegangskaartje te kopen.
pi_164730249
Top moment van Riessen rijdt over de boarding en hockeyers zingen het volkslied omdat de muziek ontbreekt.
Flop moment Yuri die zich klem gaat zuipen en de liegende Amerikaanse zwemmers omdat het niets met sport te maken heeft.
pi_164730259
Top en flop moment in 1:

Behdad die eerst een wereldrecord snatch evenaart, om vervolgens drie keer niks te clean & jerken (letterlijk). Tevens een flopmoment : de jury die een paar keer lifts als ongeldig bestempelde terwijl ze gewoon geldig waren.

Oh, en dat KUT publiek. Gatverdamme.
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:33:32 #23
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164730345
Top in willekeurige volgorde
Thiam
Van Niekerk
Openwater
Sanne Wevers O+
Schooling

FLOP
Publiek
Hoogspringfinale
Judo
Zwemmen in breedte bij Nederland
Jury
LOLLERBRITTEN
NOS
pi_164731533
Top:
- Sanne Wevers
- Churandy Martina
- Medailles voor de NL'se baanwielrenners

Flop
- Dames hockey finale
- NOS gehype van Dafne Schippers
- Alle keren dat Groot-Brittannië werd gematst
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 augustus 2016 @ 13:32:18 #25
862 Arcee
Look closer
pi_164731762

1. De finale van de wegrit van de vrouwen. Bizar spannend was dat.
2. De polsstokfinale waar Braz met een onmogelijke sprong toch nog het goud voor Lavillenie wegkaapte.
3. De gouden medaille van Van Avermaet. Gewoon een toffe wielerwedstrijd.
4. 's Nachts de 100- en 200 meter-finale finale met Dafne Schippers kijken.
5. Halve finale volleybalvrouwen tegen China.
6. Wereldrecord op de 400m van Van Niekerk. Atletiekwereldrecords zijn altijd baas.
7. De gouden medailles op open water.

Dieptepunt

1. Dat Schippers al dan niet door een blessure geen goud heeft gewonnen.
2. Dat ik door het tijdsverschil een aantal hoogtepunten heb moeten missen.
3. Zoals elk jaar weer de aanstellerij in het HHH.
4. De in eerste instantie terechte aandacht voor Van Gelder, maar de uiteindelijk overmatige aandacht er voor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')