abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164722538
Hier op FOK! praten we graag over relaties. We praten er het liefst zoveel mogelijk over.
Er zit echter onderscheid tussen de mensen die over het algemeen moeite hebben met het aangaan van sociale contacten (en het ermee omgaan) en de mensen die zich al wel comfortabel voelen met sociale contacten en nu bezig zijn met daten of de voorbereiding daarvan.

Dit topic dient voor de tweede groep. Ben je er klaar voor te gaan daten maar weet je niet hoe dat aan te pakken? Of heb je een date, maar geen idee wat te gaan doen? Je date was een succes, maar hoe nu verder? Ben je wel klaar met daten, maar heb je toch wat nuttigs bij te dragen? Dan ben je in dit topic aan het juiste adres. Vind hier advies/ervaringen over het daten en alles wat erbij komt kijken. Je kan hier ook terecht om je meest recente ervaringen/overwinningen te posten. Ook voor steun ben je hier meer dan welkom. Tough love zul je hier ook tegenkomen en daar is helemaal niks mis mee. Soms kan een ''schop onder de kont'' je verder brengen. Gaat het je te snel? Geef dat aan en dan kijken we met z'n allen verder.

Er zijn een paar kleine, maar belangrijke regels waarvan wij verwachten dat je je eraan houdt:

Begin je met posten, doe dan ook lekker mee. Reageer op mensen die de moeite nemen advies te geven, geef je advies, doe dit dan op een normale toon. Toon respect voor alle posters, dat is het allerbelangrijkste. Advies mag gegeven worden, duidelijk advies, de zogenaamde schop onder de kont, allemaal prima. Name-calling, flamen, bashen en op de man spelen waarderen we niet, die posts zullen verwijderd worden.

Off-topic posten en slowchatten gaan we hier niet doen. Deze posts zullen dan ook verwijderd worden.

Verder vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt hier te posten, mits je natuurlijk aan de eisen zoals gesteld in de OP voldoet, het is dan ook niet de bedoeling andere users te weren, weg te sturen of wat dan ook. Is een user vervelend bezig? Ben je van mening dat een user in het verkeerde topic post? Zet een TR of schiet één van de R&P mods aan.

Nog een klein dingetje: Claim het topic niet!

Ben je nog niet toe aan daten? Dan hebben we daar een apart topic voor. Die verhalen kun je hier R&P / Het aangaan van sociale contacten topic #1 kwijt.

Natuurlijk gelden ook in dit topic de regels voor R&P en uiteraard above all, de FOK! Policy

Wij (de mods) houden het topic goed in de gaten. Houd je je niet aan de regels, dan ondernemen we actie. Geven we aanwijzingen, luister daar dan naar. Ben je het ergens niet mee eens? Dan kun je hier terecht.
pi_164722583
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:12 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je zou ook maar vragen aan haar wat ze van gisteren vond, nee dat zou te makkelijk zijn...
Je moet ook niet laten zien dat je afhankelijk bent van haar mening, té graag wilt. Schrikken ze ook snel vanaf want dan ruiken ze claimgedrag.
pi_164722611
Nooit geweten dat interesse tonen in een ander een vaardigheid is die niet iedereen beheerst. Fascinerend.
pi_164722632
Vrijdag is hier een festival, heb mijn oude crush meegevraagd, benieuwd of ze een beetje qua persoonlijk veranderd is.

(en nee ik ga haar niet willen veranderen ;))
Hell To The Liars
pi_164722637
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Je moet ook niet laten zien dat je afhankelijk bent van haar mening, té graag wilt. Schrikken ze ook snel vanaf want dan ruiken ze claimgedrag.
Zeik dan niet dat je kromloopt van onzekerheid.
pi_164722639
Om maar even de belangrijkste post uit het vorige topic te quoten. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 23:47 schreef DoubleDip het volgende:

Iemand nog dates in het verschiet?
pi_164722655
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:15 schreef Elvi het volgende:
Nooit geweten dat interesse tonen in een ander een vaardigheid is die niet iedereen beheerst. Fascinerend.
Beneden heb ik een buurman (nieuwbouw) die is soort autistisch, nou die is in niemand geinteresseerd
Hell To The Liars
pi_164722670
quote:
De interesse was er al door met haar op date te gaan en volgens mij weet ze wel dat ik het leuk vond, zo niet dan kan zij dat ook vragen natuurlijk ;).
pi_164722672
quote:
Er zijn narcisten genoeg in dit land.
pi_164722715
quote:
Verrassend wel inderdaad ja, want waarom ga je anders op date? Toch niet alleen om goedkeuring van een ander te krijgen of puur voor de neukieneuk zou je hopen. Ik snap ook niet dat je dan niets lijkt te willen weten van een ander, maar goed. Misschien is zo iemand wel stikzenuwachtig aan het doorratelen ofzo..
pi_164722720
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:16 schreef Droopie het volgende:
Vrijdag is hier een festival, heb mijn oude crush meegevraagd, benieuwd of ze een beetje qua persoonlijk veranderd is.

Leuk vooruitzicht. Alvast veel plezier
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164722755
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:16 schreef Droopie het volgende:

Leuk! Wat zou haar voor jou aantrekkelijker maken tov vroeger?
pi_164722784
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Leuk! Wat zou haar voor jou aantrekkelijker maken tov vroeger?
Dat ze wat minder negatiever in het leven staat. Weet ze zelf ook wel.
Maar veel teleurstellingen gehad, dus hopelijk heeft de tijd haar goed gedaan ;)
Hell To The Liars
pi_164722808
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:20 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Verrassend wel inderdaad ja, want waarom ga je anders op date? Toch niet alleen om goedkeuring van een ander te krijgen of puur voor de neukieneuk zou je hopen. Ik snap ook niet dat je dan niets lijkt te willen weten van een ander, maar goed. Misschien is zo iemand wel stikzenuwachtig aan het doorratelen ofzo..
Keer een date gehad waarbij er op zowat elke spaarzame vraag die ik stelde een nerveus lachend ontwijkend antwoord kwam. Dan is een gesprek op gang houden zowat onmogelijk. :X
pi_164722819
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar veel teleurstellingen gehad, dus hopelijk heeft de tijd haar goed gedaan ;)
Klinkt positief. :) Succes! :)
pi_164722826
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wie weet en anders gewoon lekker festivallen en op naar de volgende ;) (Ok, dat bedoel ik minder fout dan het klinkt :P) Veel plezier alvast toegewenst in ieder geval!
  zondag 21 augustus 2016 @ 00:26:03 #17
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164722855
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:24 schreef Operc het volgende:

[..]

Keer een date gehad waarbij er op zowat elke spaarzame vraag die ik stelde een nerveus lachend ontwijkend antwoord kwam. Dan is een gesprek op gang houden zowat onmogelijk. :X
Hoe kun je nu op iedere vraag ontwijkend antwoorden :{.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164722910
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het begon ermee dat ze op een gegeven moment iets over mijn familie vroeg geloof ik (wat ze qua werk deden of iets over broers/zussen) en ik daar wat over vertelde en daarna de vraag terugkaatste. Toen kwam er een soort raar lachje en geen uitleg. Ik gokte dat het misschien te persoonlijk was ofzo (al is het raar dat ze erover begon dan) en besloot het erbij te laten. Maar later kwam zo'n reactie ook toen het ging over wat voor muziek ze leuk vond en meer van dat soort dingen. Daar is geen tweede date uit voortgekomen zeg maar. :P (Al vroeg ze achteraf nog wel wat ze 'fout had gedaan', dat was dan wel weer een beetje zielig.)
pi_164722916
Ik had deze week nog een date kunnen hebben, maar de gedachte aan de afstand tot Amersfoort deed me al snel afhaken. :')

quote:

[..]

Dat is toch wel bewonderingswaardig. _O-
pi_164722926
quote:

[..]

Kijk jij nooit politiek ;)
Maar de makkelijke vragen zullen best al per app gedaan zijn in het begin.
Hell To The Liars
  zondag 21 augustus 2016 @ 00:30:26 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164722945
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:29 schreef Operc het volgende:

[..]

Het begon ermee dat ze op een gegeven moment iets over mijn familie vroeg geloof ik (wat ze qua werk deden of iets over broers/zussen) en ik daar wat over vertelde en daarna de vraag terugkaatste. Toen kwam er een soort raar lachje en geen uitleg. Ik gokte dat het misschien te persoonlijk was ofzo (al is het raar dat ze erover begon dan) en besloot het erbij te laten. Maar later kwam zo'n reactie ook toen het ging over wat voor muziek ze leuk vond en meer van dat soort dingen. Daar is geen tweede date uit voortgekomen zeg maar. :P (Al vroeg ze achteraf nog wel wat ze 'fout had gedaan', dat was dan wel weer een beetje zielig.)
Sociaal niet zo heel handig dus :D.

Eigenlijk wel zielig.
  zondag 21 augustus 2016 @ 00:30:48 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164722958
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Kijk jij nooit politiek ;)
Maar de makkelijke vragen zullen best al per app gedaan zijn in het begin.
Jawel. Maar tijdens een date, kom op :P.
pi_164722984
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Sociaal niet zo heel handig dus :D.

Eigenlijk wel zielig.
Mja, dat heb ik haar ook wel uitgelegd toen ze vroeg wat ze fout had gedaan. Dat het wel prettig is dat als iemand iets vraagt, dat je dan antwoord geeft. :P (Of zegt dat iets te persoonlijk is ofzo.) Zou ze meenemen geloof ik. :P
pi_164722988
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:29 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik had deze week nog een date kunnen hebben, maar de gedachte aan de afstand tot Amersfoort deed me al snel afhaken. :')

[..]

Dat is toch wel bewonderingswaardig. _O-
Tja, ik date bijna standaard 2-3 uur verderop, ook niet altijd blij mee. Als het echt klikt heb je die tijd/afstand er achteraf graag voor over lijkt me.
pi_164722999
Nou ik vind het wel jammer dat ik pas de afgelopen 30 maanden zo zelfverzekerd persoon ben geworden.

Dat had mijn 'date' leven een stuk makkelijker gemaakt tussen 20 en 30 jaar.

Nu is het zo goed als, fok it..Ik vraag het gewoon, zegt ze nee dan vergaat de wereld ook niet.

Man man, wat was ik prutser vroeger 😂
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')