SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CWW - Lasercentrum Veldhoven, na 4x laseren waarvan 2 met R20 (effectief dus 8x):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door SQ op 01-01-2020 22:12:01 ]
Dit is maar het topje van de ijsberg, de mensen die hier erover spreken en delen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 15:59 schreef KennisIsMacht het volgende:
Wow, ik verbaas me over hoe groot de community is voor het verwijderen van tattoos
Mooi nieuws! Kan je een hoofdstuk afsluiten.quote:Op zaterdag 17 september 2016 14:33 schreef Nien_Joosten het volgende:
Vandaag weer langs geweest bij tattoo Joey in Geldrop voor beoordeling van de vorige laser sessie.
Ben in totaal 2 keer gelaserd, 1x in mei, en 1x ongeveer 10 weken gelden, en Jipie!! Het is al genoeg vervaagd voor de cover up.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het een donkere word met diepe kleuren. Zwart, donker paars etc.. Maar dan nog.. Heb er eindelijk een beetje mazzel mee.
Ben alleen pas 14-1 2017 aan de beurt.
Voor een nieuwe voor mijn kids al wel een stukkie minder lang wachten.
3 hartjes op de onder arm in waterverf effect mag ik 26-10 komen😊
Wow! Ziet er puik uit zeg.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:34 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Top BRZMR!
Ik mag vrijdag of maandag weer voor m'n vierde Picoway lasersessie (wil m'n afspraak van vrijdag verplaatsen naar maandag i.v.m. het zonnige weer komend weekend).
Hier even de foto's tot nu toe. Eerste foto van de grote tattoo is de beginfoto, tweede 8 weken na derde lasersessie. Eerste foto van de kleine tattoo is van een paar dagen na de eerste sessie (heb geen beginfoto), tweede foto 8 weken na derde lasersessie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja geloof ik, had er buiten FOK ook nog nooit van gehoord. Zelf heb ik geen tattoo's, kwam gewoon toevallig langs dit topic.quote:Op zondag 18 september 2016 06:36 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Dit is maar het topje van de ijsberg, de mensen die hier erover spreken en delen.
Zelf interesse om behandelingen te ondergaan?
Benieuwd naar je verhaal!
Dankjewel!quote:Op zondag 18 september 2016 06:37 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Wow! Ziet er puik uit zeg.
Nog een behandeling of 5? Jij bent er in ieder geval sneller vanaf dan dat ik dat ben.
Blijf je volgen, leuk!
Klinkt erg goed!quote:Op zaterdag 24 september 2016 15:24 schreef ApocalypseDreams het volgende:
[..]
Dankjewel!Laser mevrouw zei ook al "ik wou dat die van mij zo snel ging" (zij lasert ook haar voet). Ik hoop idd dat ik er met rond de 8 behandelingen bijna ben, maar dat achterste stuk kon ze de eerste paar sessies niet zo 'hard' doen omdat daar heel veel inkt op een plek zat. Nu kan het apparaat gelukkig wel wat harder daar. Over enkele weken post ik hier foto's van het 8 weken-resultaat na de vierde sessie!
Ik heb gisteren trouwens producten van Derma Color gekocht om hem voor speciale gelegenheden te camoufleren. De tattoo is dan zo goed als weg maar omdat ik weet dat hij er zit zie ik hem nog wel. Een redelijke aanrader dus, maar ben niet geheel overtuigd. Haha.
Ik ben benieuwd naar jouw sessie 5 foto's!
He!quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:35 schreef Noush het volgende:
Hey,
Superleuk om je vooruitgang te volgen. Ook ik heb (helaas) spijt gekregen van de mijne en ben nu mijn opties aan het bekijken. Nu zag ik dat jou klavertjes wat witte lijnen bevatten, klopt dit? Ik lees overal dat wit niet weggehaald kan worden en dat het zwart kan worden door de laser, maar Veldhoven zegt dat dit geen probleem is. Mijn tattoo bevat ook enkel wat witte lijntjes en puntjes. Wat is jou ervaring met de witte inkt? Op de foto ziet het er prima uit en lijkt dit ook lichter te worden?
Heyy bedankt voor je reactie! Je foto's zien er top uit en zijn erg hoopgevend! succes met no 6quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:41 schreef BRZMR het volgende:
[..]
He!
Sorry voor de late reactie. Bij mij gaat het wit ook gewoon weg, reageert alleen iets sterker op de laser in mijn geval.
Tot op heden goed geholpen bij Veldhoven Kliniek. Mag morgen voor sessie 6 en precies eenjaar onderweg.
Benieuwd naar foto's! Heel veel succes, en blijf vooral delen!quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:13 schreef Manouq het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb gisteren mijn tattoo voor het eerst laten laseren met een Q-Swiched laser. Hij is ongeveer 10x10 cm bovenaan m'n rug, vooral zwart met een beetje roze en hij is 9 jaar oud.
Het verliep bij mij zo:
17:30 uur Emla creme gesmeerd
18:30 - 18:45 uur De behandeling, de pijn was goed vol te houden, het voelde vooral vervelend
19:15 uur Verkoelende creme van laserstudio is uitgewerkt dus ik begin met een uur koelen
20:30 uur Voel ik me grieperig en het branderige gevoel gaat niet weg dus ik neem ibuprofen
21:30 uur Pijnvrij!
Nu maar hopen dat ik de juiste studio heb gekozen en dat ik snel verandering zie..
Waar wordt je behandeld en met welke apparatuur?>quote:Op maandag 26 december 2016 22:03 schreef Smurfkuh het volgende:
Woah! Ziet er echt goed uit ApocalypseDreams! Bij mij schiet het helaas geen zak op
Ik word bij het lasercentrum in Eindhoven gelaserd met een Pico laser. Maar mijn behandelaar zegt hetzelfde ondanks dat hij de lasers tekens hoger zet..quote:Op donderdag 29 december 2016 21:00 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Waar wordt je behandeld en met welke apparatuur?>
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom ze de laser steeds hoger zetten. Doet ze bij mij dus ook. Dan denk ik echt: waarom heb je dat de vorige keren dan niet gedaan? Mja het zal wel te maken hebben met minder inkt aanwezig ofzo.. Maar ik heb elke keer aangegeven dat ik maar 2 dagen last heb van roodheid en verder helemaal niks, dus wat mij betreft mocht dat ding na de eerste sessie al op de hoogste stand.quote:Op zaterdag 31 december 2016 23:02 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Ik word bij het lasercentrum in Eindhoven gelaserd met een Pico laser. Maar mijn behandelaar zegt hetzelfde ondanks dat hij de lasers tekens hoger zet..
Kliniek Veldhoven werkt ook met de Picoway! Die was de eerste met de apparatuur in NL.quote:Op zaterdag 31 december 2016 14:32 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Dankjulliewel! Ik ben zelf zeker tevreden, al kan het me niet snel genoeg gaan. Baal wel dat ik komende zomer wrs nog steeds niet ongenegeerd met blote benen/voeten de straat op kanEn ik baal heel erg van dat achterste stuk van de grote tattoo. Daar mocht het apparaat de eerste paar sessies niet zo hard omdat er zoveel inkt op die plek zit. Nu mag ie gelukkig wel harder, maar dit stuk loopt dus wel wat achter op de rest en laat ik dit nou net het lelijkst vinden aan die tattoo!
Ik word behandeld bij Lasera in Amsterdam, de enige met de Picoway. Volgende week mag ik weer en dan gratis!Dat doen ze bij de wat grotere tattoos ter compensatie. Echt leuk en fijn.
Hey, ja er moest nog " in Amsterdam" achter..haha.quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:30 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Kliniek Veldhoven werkt ook met de Picoway! Die was de eerste met de apparatuur in NL.
Ik ben daar onder behandeling sinds oktober 2015. Ga morgen voor behandeling 7.
Heb foto's gemaakt zo net van 11 weken na behandeling 6.
Ik heb een zeer gevarieerde tattoo. Een half sleeve, met klein deel op bovenarm. Er zitten tattoo's tussen van een jaar of 9 oud, 5 jaar oud en ook van juni 2015. En de oudste tattoo en de laatste (grootste deel) van de sleeve is meerdere keren overgetrokken en bevat daardoor erg veel inkt. Hiernaast zat er een deel coverup tussen.
Ik verwacht ongeveer 3 jaar bezig te zijn. Ben tot op heden gematigd tevreden over het resultaat. Moet geduld hebben. Maar irriteer me er totaal niet meer aan. Vanaf het moment dat mijn 1e behandeling is gestart, is waarschijnlijk de mindset omgegaan.
Ik zal de foto's snel posten. Ik post altijd x weken na de behandeling, aangezien je dan pas het resultaat van die behandeling ziet. Het proces gaat zo lang door.
Groeten allemaal! Positief in het nieuwe jaar:-))
Hier ben ik ook wel benieuwt naar. Kan hier alleen geen zinnig antwoord op geven omdat ik niet bruin kan worden...quote:Op maandag 30 januari 2017 15:00 schreef avotar het volgende:
Na het kijken van Bodyshockers op RTL5 gisteren, vroeg ik me wat af.
Zie je dit nu nog als je een paar dagen in de zon hebt gelopen met het gelaserde deel?
Ikzelf ga ook niet in de zon, maar mijn reactie was op die van Ovatarquote:Op woensdag 22 februari 2017 11:45 schreef Anna_Rose het volgende:
ApocalypseDreams: Het hoger zetten van de laser, dat begreep ik eerst ook niet, dus ik heb uitleg gevraagd (ik ga ook naar Veldhoven). Als ik het goed begrepen heb gebeurd dit zodat ook de inkt die dieper zit in de huid wordt bereikt. De intensiteit neemt toe en dus de pijn ook, voor mij tenminste. Dit doen ze niet meteen, omdat het niet nodig is. Eerst 'knallen' ze de bovenste ingekapselde inkt los en daarna de onderliggende. Een tatoeage wordt door de zetter namelijk nooit overal even diep gezet, het blijft mensenwerk. Ik hoop dat ik het zo goed verwoord heb.
Smurfkuh; Ik houd mijn tatoeage over het algemeen zo veel mogelijk uit de zon (hij loopt van schouder tot schouder en nek tot BH lijn). Met name omdat bruinen het proces niet helpt en veel zon hem doet vervagen. Inmiddels maakt dat laatste niets meer uit, want na 4 behandelingen zijn de lijnen allemaal vaag en blurrie geworden ipv strak. Na de behandeling houd ik hem ook uit de zon, zeker in de zomer. Mijn huid is heel bleek, dus een grote zon aanbidder ben ik toch al niet. Maar ik ga dan bijvoorbeeld ook zeker twee weken niet naar de sauna. Dit is me niet opgedragen, meer een gevoel. Het lijkt me dat uit de zon houden altijd het beste is... Mijn ervaring is dat ze op tv wel eens een positiever (of makkelijker) beeld schetsen dan de werkelijkheid. Vervelend om te lezen dat jij ook veel moeite hebt met de pijn. Iedereen beleeft pijn natuurlijk anders, maar ik vind het een intense 30 minuten elke keer -_- Net als jij is de pijn bij mij naderhand wel snel weg. Had je een verdovende creme gebruikt? En wanneer mag je weer?
Deedeetee:"WOW! Hoeveel behandelingen heb je gehad voor dit resultaat?
Manouq; Heb je elke keer blaren, het lijkt wel alsof je hele tatoeage oppervlak een blaar is geworden? Heeft iemand anders van jullie dat ook wel eens? Het ziet er pijnlijk uit
Ik ben bezig met een tattoo te laten weg laseren, doet inderdaad redelijk veel pijn maar zo een behandeling duurt maar heel kort. Is ook best groot, naam van mn ex op mn onderarm. Ben pas 1x geweest, moet 14 maart weer. Het voelt een beetje alsof je wordt verbrand ofzo 😂quote:Op zondag 5 maart 2017 20:37 schreef raspberryPi het volgende:
Oh dat ziet er eigenlijk wel netjes uit. Maar ik lees net dat het wel pijn doet, hoe erg is dat? Tattoo zit onder aan mn buik, is nog best groot, naam van 8 letters.
Ik kijk eerst even of ik er iets overheen kan laten zetten, zit echt helemaal onder aan mn buik. Laten zetten was ook erg pijnlijk. En om me daar te laten verbranden lijkt me geen succes.quote:Op zondag 5 maart 2017 21:10 schreef AMFACAB het volgende:
[..]
Ik ben bezig met een tattoo te laten weg laseren, doet inderdaad redelijk veel pijn maar zo een behandeling duurt maar heel kort. Is ook best groot, naam van mn ex op mn onderarm. Ben pas 1x geweest, moet 14 maart weer. Het voelt een beetje alsof je wordt verbrand ofzo 😂
Oh, als laten zetten al pijn doet... maar je zegt dat die best groot is? Als die ook donker is en redelijk dikke letters wordt het vrijwel onmogelijk om er iets moois van te maken. Het doet alleen tijdens het laseren pijn, erna een beetje gevoelig (alsof je bent verbrand door de zon). Dag erna al helemaal geen last meer van gehad, het was een beetje dik alleen. Als erover heen zetten niks word moet je er gewoon voor gaan, het is pijnlijk maar zeker wel te doen.quote:Op zondag 5 maart 2017 21:15 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik kijk eerst even of ik er iets overheen kan laten zetten, zit echt helemaal onder aan mn buik. Laten zetten was ook erg pijnlijk. En om me daar te laten verbranden lijkt me geen succes.
Zeg net tegen mn vriendin dat ze er maar aan went, na een tijdje ziet ze hem niet meer. Heb wel een foto maar is niet geschikt om te delen zeg maar.quote:Op zondag 5 maart 2017 21:18 schreef AMFACAB het volgende:
[..]
Oh, als laten zetten al pijn doet... maar je zegt dat die best groot is? Als die ook donker is en redelijk dikke letters wordt het vrijwel onmogelijk om er iets moois van te maken. Het doet alleen tijdens het laseren pijn, erna een beetje gevoelig o(alsof je bent verbrand door de zon). Dag erna al helemaal geen last meer van gehad, het was een beetje dik alleen. Als erover heen zetten niks word moet je er gewoon voor gaan, het is pijnlijk maar zeker wel te doen.
Edit: heb je geen foto ervan?
Aha, zover onder je buik dus 😂quote:Op zondag 5 maart 2017 21:21 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Zeg net tegen mn vriendin dat ze er maar aan went, na een tijdje ziet ze hem niet meer. Heb wel een foto maar is niet geschikt om te delen zeg maar.
Heb je toevallig foto's? Ik wordt volgensmij met dezelfde laser gedaan en zou het resultaat voor zo ver wel is willen zien, heb zelf pas 1 behandeling gehad, volgende week de 2equote:Op maandag 6 maart 2017 12:01 schreef corientje het volgende:
Zo ik ben een tijdje niet geweest maar er is blijkbaar veel geplaatst. Heb alles weer even bijgelezen.
Ik begin ondertussen een beetje ongeduldig te worden. Ik heb mijn 8e behandeling gehad met een q switch laser. Maar ik merk dat de kleur rood , geel en groen echt niets doet. Alles word met 1 en dezelfde laser behandeld. Ik weet dat rood een moeilijke kleur is maar had toch wel verandering willen zien naar 8x. Het zwarte word wel wat lichter van kleur maar echt heel erg langzaam.
Weet niet of er meer mensen zijn met kleur in hun tattoo? En werd het dan behandeld met dezelfde laser?
Ik zit nu op een hoogte van 1200 met laseren. Mij werd verteld dat hoger het apparaat niet ging. En dat ik al in een extra risico hoogte zat.
Ik had een tattoo met heel veel kleur (oa rood en groen) De tattoo was bovendien meerdere keren gezet.quote:Op maandag 6 maart 2017 12:01 schreef corientje het volgende:
Zo ik ben een tijdje niet geweest maar er is blijkbaar veel geplaatst. Heb alles weer even bijgelezen.
Ik begin ondertussen een beetje ongeduldig te worden. Ik heb mijn 8e behandeling gehad met een q switch laser. Maar ik merk dat de kleur rood , geel en groen echt niets doet. Alles word met 1 en dezelfde laser behandeld. Ik weet dat rood een moeilijke kleur is maar had toch wel verandering willen zien naar 8x. Het zwarte word wel wat lichter van kleur maar echt heel erg langzaam.
Weet niet of er meer mensen zijn met kleur in hun tattoo? En werd het dan behandeld met dezelfde laser?
Ik zit nu op een hoogte van 1200 met laseren. Mij werd verteld dat hoger het apparaat niet ging. En dat ik al in een extra risico hoogte zat.
Excuses voor mijn late reactie. Erg druk met allemaal prive zaken.quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:29 schreef Anna_Rose het volgende:
Wauw BRZMR, wat een goede resultaten en verschil zeg! Je huid ziet er ook erg goed uit.
Valt het je achteraf nog mee of merk je verschil nu je verder komt in de behandelingen. Bijvoorbeeld dat de huid het zwaarder krijgt en geïrriteerder is omdat ze de lazer zwaarder moeten zetten om de inkt te bereiken? Ik heb over 3 weken mijn 5e behandeling, dus begin me dat nu af te vragen. Tot nu toe merk ik weinig verschil in reactie achteraf, behalve dat ik meer jeuk heb dan de eerste keren.
Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar als ik zie wat voor oppervlaktes jij moet overbruggen, voel ik me wel een watje dat ik lig te piepen over een paar lijnen. Ik heb weliswaar een hele grote tatoeage, maar hij bestaat niet uit grote volledig ingekleurde oppervlaktes. Met name op de ruggengraat vind ik het pittig. De emla creme is overigens wel top, dat neemt een groot deel van de pijn weg.
Ik denk ook dat een excuses voor de radiostilte van mijn kant ook wel op zijn plaats is.. Ik zou een Nederlandse versie van mijn blog over het verwijderen plaatsen, maar heb dat nog niet gedaan. Sorry daarvoor. Ik ben vorig jaar geopereerd en het herstel viel behoorlijk tegen. Samen met wat persoonlijke dingen zorgde dit ervoor dat ik heel stil ben geweest. Omdat deze week en komende alweer een nieuwe blog posts online komen, zal ik de ervaring van de eerste 4 behandelingen vandaag even in een volgende comment samenvatten. De rest kan je dan lezen in het blog, maar dan in het Engels. Daar staan ook nog andere verhalen en meer foto's. https://removingtattoo.wordpress.com/
Wauw! Bedankt voor je verhaal en wat een tattoo. Begrijp de pijn, zo op je rug.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:23 schreef Anna_Rose het volgende:
Zoals beloofd, een samenvatting van mijn blogartikelen in het Nederlands. Ik heb er meer over geschreven, maar dan in het Engels op mijn blog. Daar vind je ook meer/grotere foto's.
Intro
Mijn eerste tatoeage heb ik laten zetten in 2004, een kleine tribal op mijn rechterschouder. Eigenlijk ben ik er nooit ontevreden mee geweest, ondanks dat er twee duidelijke fouten in zaten. De persoonlijke betekenis die hij voor me heeft is ook niet afgenomen, maar toen ik besloot te gaan laseren dacht ik "dan gaat ook alles eraf." In 2011 heb ik namelijk een tweede, en veel grotere, tatoeage laten zetten. Deze loopt van schouder tot schouder en van mijn nek tot aan de BH lijn. Om de balans te houden met de oude tatoeage is er ook op mijn linkerschouder een tribal gezet en de rest is ertussen geplaatst. Achteraf gezien heeft die tweede nooit goed gevoeld en na jaren twijfelen besloot ik hem te willen verwijderen, en dan maar alles in 1 keer. Misschien beschrijf ik de situatie nu wat nonchalant omdat ik het samenvat, maar het was een moeilijk en pijnlijk proces. Daarom ben ik blij dat er fora als deze bestaan waar mensen hun emoties en ervaringen kunnen delen. Ik heb jarenlang stil meegelezen voor ik de stap duurde te zetten. Mede daarom heb ik besloten om erover te bloggen, wellicht heeft iemand er iets aan en kunnen we het stigma doorbreken.
Kliniek kiezen
Zoals ik zei, volgde ik het forum al langer. Een ding viel me telkens weer op, veel mensen gingen naar Kliniek Veldhoven en spraken er vol lof over. Dat betekent niet dat ik er vanuit ging dat andere behandelaars slecht(er) zouden zijn, maar ze sprongen er duidelijk bovenuit en dat gaf me een geruststellend gevoel. Ik had namelijk ook al aardig wat horrorverhalen voorbij zien komen online. Ik ben in 2014 gaan zoeken online en vond 2 klinieken in Veldhoven die tatoeages verwijderden, met beide heb ik een afspraak gemaakt. Ik vond het belangrijk om behandelaars te vergelijken en te kijken waar ik me prettig zou voelen. De eerste kliniek waar ik heen ging had ik geen goed gevoel bij, er werd aangegeven dat de behandelingen 4 weken na elkaar konden plaatsvinden, dat blaren en bloedingen naderhand gebruikelijk waren en dat ze 1 laser hadden die voor elke soort tatoeage geschikt was. Voor mijn gevoel had ik genoeg online gelezen om dat verhaal niet zomaar voor waar aan te nemen. Ze waren gehuisvest in een kantoorpand en hadden hier 2 ruimtes gehuurd, ook dat gaf niet bepaald een gevoel van zekerheid. Die viel dus af.
Die middag had ik een afspraak bij Kliniek Veldhoven, toevallig met de eigenaar. Bij hem voelde ik me vrijwel meteen gerustgesteld en gehoord. De uitleg was volledig en de nadelen werden niet goedgepraat. Ja, het doet pijn, duurt lang en je hebt veel behandelingen nodig en dat is niet goedkoop. Ik had wel geluk met mijn tatoeage en met mijn huid. Ik ben erg bleek van mezelf en heb alleen zwarte en grijze tinten in beide tatoeages. Er werd geschat op 6 tot 10 behandelingen als mijn huid goed zou reageren. Maar het allerbelangrijkste vond ik het advies om pas over een paar maanden te beginnen, omdat er dan een nieuwe laser (PicoWay) zou komen die beter voor mij zou werken. Dus ik ging vol goede moed naar huis.
De maanden erna heb ik de website in de gaten gehouden en toen de laser er was, heb ik nog een paar maanden gewacht. Ik wilde resultaten op de website zien voordat ik durfde te gaan. Uiteindelijk heb ik twee keer een afspraak gemaakt én weer verzet, ze hebben wel engelengeduld met me gehad daar...Eind 2015 ben ik dan eindelijk voor het eerst gegaan. Ik kreeg weer een intakegesprek om alles door te lopen en afspraken te maken over het behandeltraject. Daarna heb ik gelijk de eerste behandeling gehad.
Behandelingen en Emla crème
Inmiddels heb ik vier behandelingen gehad en over een paar weken is de vijfde aan de beurt. Het wisselt een beetje hoe het gaat. Je krijgt een mooie bril op tegen de straling (evt. mensen die meeneemt ook) en er wordt een keer getest hoe de laser op je huid reageert. Er klinkt een soort tikkend geluid als de laser je huid raakt en soms ruikt het een beetje naar verschroeit haar. We begonnen zittend op de behandelstoel (overdwars), dat was geen succes voor mij. Elke keer als ze begon, trok ik in reflex weg. Liggen op mijn buik bleek beter te werken, dan kon ik me vast klemmen aan de stoel. De eerste keer had ik geen verdoving, omdat ik net de intake had gehad. Het voelt voor mij alsof iemand hard met een elastiekje op je huid knalt, maar dan steeds achter elkaar in een vloeiende beweging. De ene plek is gevoeliger dan de andere, bij mijn ruggengraat en aan de uiterste puntjes aan de zijkant vind ik het vervelendste.
[ afbeelding ]
Koelen van de huid voor het begin van de behandeling
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De behandeling zelf (links zie je de laser snow)
[ afbeelding ]
Mijn huid direct na de behandelingen
De tweede keer had ik wel Emla crème, maar had ik veel te weinig gebruikt. 1 tubetje waar ik ze alle 6 uit het doosje had moeten pakken. Dat is vast niet nodig zo veel, dachten bij vriendin en ik...Dat werkte dus niet.
De derde keer zat ik er weer naast. Ik had deze keer wel alles opgesmeerd, maar veel te vroeg. Op de gebruiksaanwijzing stond dat de inwerktijd 1-3 uur was, maar bij mij is dat eerder 1 uur dan 3. Dus tegen de tijd dat ik in Veldhoven was, was het volledig uitgewerkt. Deze keer stond de laser hoger, dus had ik erg veel pijn. Zo veel dat ik naderhand getwijfeld heb of ik dat door wilde zetten. Voor iedereen is de pijngrens anders en ik dacht altijd dat ik veel kon hebben. Maar dit viel toch vies tegen.
De vierde behandeling ging het een stuk beter. Ik had de zalf vlak voor vertrek opgesmeerd en hij werkte goed tijdens het laseren. Op deze manier kan ik het heel goed volhouden dacht ik nog. Ik was voor het eerst tijdens de behandeling aan het kletsen en lachen met de medewerker van de kliniek. Daarnaast waren we veel sneller klaar, omdat korte pauzes nemen bijna niet meer nodig was. Lang leven de Emla crème dus!![]()
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De Emla crème / Ingepakt in folie voordat we naar Veldhoven vertrokken
[ afbeelding ]
Hoe de huid reageert op de crème (voor start 4e behandeling)
Naderhand
Na de behandelingen heb ik eigenlijk vrij weinig last. Het is natuurlijk rood en warm en voelt branderig aan. Maar vaak is dat binnen 3 uur verdwenen en koelen helpt enorm. Ze smeren je naderhand in met zalf die de hitte uit de huid trekt en krijgt daar ook wat van mee, werkt al een trein! Meestal heb ik 2 dagen last van jeuk en daarna voel ik er niets meer van. Ik heb geen last van blaren, wel wat kleine puntbloedingen sinds de laser bij de 3e keer omhoog is gezet.
Resultaat tot nu toe
[ afbeelding ]
Voor het begin van de behandelingen
[ afbeelding ]
Na twee behandelingen
[ afbeelding ]
Na vier behandelingen
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!![]()
Ik heb precies hetzelfde Silvia. Ik snap er niks van, het was geen onbezonnen actie en ik heb er jaren over nagedacht. Maar nu, ik kan er gewoon niet aan wennen. Het begint me tegen te staan en ik baal ontzettend van mezelf. Ik heb een afspraak gemaakt bij een kliniek waar ik 10 april terecht kan voor een intake. Daarom vind ik het fijn om deze ervaringen te lezen.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:04 schreef Silviavdp het volgende:
Hoi, ik ben nieuw
Ik heb eind juli 2016 een tattoo op mn onderarm laten zetten waar ik binnen 3 dagen al spijt van had. Erg dom natuurlijk maar ja shit happends:) Ik heb na 9 weken! mijn eerste lasersessie gehad met de picoway, de kliniek gaf aan dat gebruikelijk was pas na een half jaar te beginnen, maar dat het geen kwaad zou kunnen, alleen zou het resultaat niet zo effectief zijn als dat hij langer zou staan. Zo eigenwijs als ik ben er toch voor gegaan en ik vond het resultaat na die eerste keer echt verbluffend. Nu 4 weken geleden weer geweest, zie wederom verschil, maar zeker minder als bij de eerste keer. Graag volg ik jullie vorderingen mee.ik moet nog even kijken hoe ik foto s kan uploaden:)
Ik heb vandaag een consult aangevraagd bij DermaClinic in Groningen. Als het goed is bellen ze morgen terug. Wat vind jij van deze kliniek? Bevalt dit?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 18:50 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik laat sinds november 2016 een tattoo lichter maken, zodat het gecoverd kan worden. Het proces gaat erg langzaam. Ben nu inmiddels voor de tweede keer gelaserd. Eerst bij een bedrijf in Emmen en nu bij de DermaClinic in Groningen. In Emmen werd ik gelaserd met de Yag laser en nu met een Q switched laser. Afgelopen dinsdag (21-3-2017) heb ik mijn , tot nu toe , laatste behandeling gehad. Ben zeer benieuwd hoe het binnen nu en een maand eruit gaat komen te zien.
Zeker wel. Het consult was kort, maar krachtig. Zeer duidelijk en eventuele verwachtingen werden bijgesteld. Werd er prima ontvangen en de behandeling werd zeer vakkundig en professioneel gedaan. Ze houden zelf ook een compleet fotoarchief bij over de vorderingen.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:35 schreef cinderella17 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een consult aangevraagd bij DermaClinic in Groningen. Als het goed is bellen ze morgen terug. Wat vind jij van deze kliniek? Bevalt dit?
Bedankt voor je reactie. Klinkt goed, ik ben benieuwd. 👍🏼quote:Op zondag 26 maart 2017 18:48 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zeker wel. Het consult was kort, maar krachtig. Zeer duidelijk en eventuele verwachtingen werden bijgesteld. Werd er prima ontvangen en de behandeling werd zeer vakkundig en professioneel gedaan. Ze houden zelf ook een compleet fotoarchief bij over de vorderingen.
De "kleur" van de q-switch laser is waarschijnlijk niet geschikt om rood, geel en groen te behandelen. Met een Ruby laser kan het groen en misschien geel nog verwijderd worden (zie link); rood is altijd lastig.quote:Op maandag 6 maart 2017 12:01 schreef corientje het volgende:
Ik ben net geweest voor de 5e behandeling. De laatste twee keer werkte de Emla bij mij echt heel goed, ik weet nu welke inwerktijd voor mij het beste werkt en wanneer dan het effect optimaal is. Ik heb maar 1 keer om een korte pauze gevraagd en daarna meteen de hele tweede helft afgemaakt. Ben dus zeer tevreden hierover.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 22:27 schreef BRZMR het volgende:
Wauw! Bedankt voor je verhaal en wat een tattoo. Begrijp de pijn, zo op je rug.
Een arm is dan echt wel even ander hoor, vandaar dat ik het zonder emla kan.
Erg mooi resultaat na 4 behandelingen. Ik ga er vanuit dat ik gewoon een behandeling of 15-20 nodig ga hebben. Blijf je volgen!
Hoi MissPersia, goed dat je meeleest. Zo ben ik ook ooit begonnen.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 22:03 schreef MissPersia het volgende:
Hallo allemaal,
Lees alweer zo'n 2 jaar mee. Ook hier terechtgekomen omdat ik na het zetten van een tattoo (tekst vanaf mijn nek lopend tot halverwege mijn schouderbladen) spijt kreeg. De dag erna al en 6 dagen later zat ik voor een intakegesprek bij Kliniek Veldhoven.
Moest natuurlijk nog een half jaar wachten en toen het half jaar voorbij was, heb ik besloten om mezelf nog wat tijd te geven om een besluit te nemen en hier meer te kunnen lezen over de vorderingen van anderen met de Picoway.
Inmiddels ben ik van baan veranderd en in een andere branche terechtgekomen. Werk daar nu 3 weken en het is echt een sjieker kantoor wat maakt dat ik weer opnieuw nadenk om toch de stap naar Kliniek Veldhoven te zetten.
Wat ik wil weten is hoe jullie de dagen na het laseren ervaren? Kunnen jullie gewoon werken, sporten, douchen enz.? Beetje rare vraag misschien, maar ik werk fulltime en wil weten wanneer het beste moment is om de eventuele behandelingen te plannen.
Bedankt alvast voor de reacties!
MissPersia
Ik heb hier zelf nooit naar gevraagd omdat het formaat simpelweg te groot is, maar sprak toevallig vorige week iemand in de sportschool. Zij zag de vervaging op mijn rug en begon uit zichzelf te vertellen over haar operatieve verwijdering. Ze had een litteken op haar onderarm, ongeveer 18/20 cm in de lengte en 1 cm breed. Hier had ze een tatoeage gehad die ze had laten wegsnijden. Het was wel gebeurd in de jaren 90, dus wellicht is het tegenwoordig minder zichtbaar. Bij haar was de huid namelijk gewoon naar elkaar toegetrokken en gehecht. Ik kan me indenken dat ze in deze tijd iets met huid-transplantaties doen waardoor zo'n aanzienlijk litteken niet meer aan de orde zou zijn. Maar ik weet er eigenlijk te weinig van af.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:17 schreef cinderella17 het volgende:
Ik weet dat ik hier in een forum zit dat vooral gaat over de verschillende lasermogelijkheden. Maar is er ook iemand die een tattoo operatief heeft verwijderd? Gezien de grote van mijn tattoo is dit ook mogelijk. Ik ben benieuwd hoe dit er na die tijd uitziet. Is er alleen een klein lijntje te zien of is het een groot litteken?
Ik ben vandaag in de Huidlaserkliniek geweest in Assen. Erg aardige vrouw en ze gaf aan dat het zonde is om niet te laseren. Na een operatieve verwijdering zal er een groot litteken achterblijven terwijl laseren zeer goed te doen is bij mijn tatoeage. Dunne lijnen, alleen zwart en niet diep gezet. Ze heeft me meteen behandeld en ik zie nu al gaten in de lijnen. Ik voel me al stukken beter nu ik ook echt begonnen ben. Ik zal even kijken hoe ik een foto kan plaatsen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:16 schreef Anna_Rose het volgende:
[..]
Ik heb hier zelf nooit naar gevraagd omdat het formaat simpelweg te groot is, maar sprak toevallig vorige week iemand in de sportschool. Zij zag de vervaging op mijn rug en begon uit zichzelf te vertellen over haar operatieve verwijdering. Ze had een litteken op haar onderarm, ongeveer 18/20 cm in de lengte en 1 cm breed. Hier had ze een tatoeage gehad die ze had laten wegsnijden. Het was wel gebeurd in de jaren 90, dus wellicht is het tegenwoordig minder zichtbaar. Bij haar was de huid namelijk gewoon naar elkaar toegetrokken en gehecht. Ik kan me indenken dat ze in deze tijd iets met huid-transplantaties doen waardoor zo'n aanzienlijk litteken niet meer aan de orde zou zijn. Maar ik weet er eigenlijk te weinig van af.
Wat heb je zelf al aan info gevonden? Het lijkt me voor kleine tatoeages een hele mooie (en vooral snelle) oplossing. En wellicht wel net zo duur / goedkoper als laseren?
Ah, mooi zo. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat je tattoo is verdwenen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:55 schreef cinderella17 het volgende:
[..]
Ik ben vandaag in de Huidlaserkliniek geweest in Assen. Erg aardige vrouw en ze gaf aan dat het zonde is om niet te laseren. Na een operatieve verwijdering zal er een groot litteken achterblijven terwijl laseren zeer goed te doen is bij mijn tatoeage. Dunne lijnen, alleen zwart en niet diep gezet. Ze heeft me meteen behandeld en ik zie nu al gaten in de lijnen. Ik voel me al stukken beter nu ik ook echt begonnen ben. Ik zal even kijken hoe ik een foto kan plaatsen.
Een verkeerd gezette tattoo is inderdaad een goeie reden om het te verwijderen of aan te passen. Maar over het gehele lichaam... Dat is een duur geintje.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zie hier iemand die de tattoos over zijn hele lichaam aan het weghalen is; dat zie je niet vaak, toch? Wat is de reden waarom je dit doet?
Kijk een verkeerde tattoo snap ik nog wel, maar als je je hele lichaam vol hebt is dit een beslissing die je met vol verstand hebt genomen neem ik aan ?
Hallo allemaal en in het bijzonder Anna_Rose,quote:Op maandag 27 maart 2017 14:05 schreef Anna_Rose het volgende:
[..]
Hoi MissPersia, goed dat je meeleest. Zo ben ik ook ooit begonnen.
Onze verhalen lijken (als ik het zo lees) heel sterk op elkaar, dus hopelijk kan ik wat van je vragen beantwoorden.
Mijn 2e en grootste tatoeage (gezet in 2011) heeft nooit goed gevoeld, vanaf het eerste moment dat hij erop zat al niet. Eigenlijk heel raar want ik had er jaren over nagedacht. Dit was dus geen impulsieve actie geweest. Ik was heel boos op mezelf voor het maken van die foute keuze en overwoog ook vrijwel direct hem te laten verwijderen. Van het ontevreden zijn tot aan het daadwerkelijk beginnen met weghalen was een zwaar emotioneel proces. Nu ben ik heel blij dat ik in de herfst van 2015 begonnen ben met de behandelingen. De eerste intake was al in 2013, maar net als jij heb ik er lang over nagedacht. En heb ik het forum en de website van Kliniek Veldhoven gevolgd om de resultaten te analyseren.
Ik heb ook een 'nette' baan, waardoor het tonen / zichtbaar hebben van tatoeages niet gewenst is. Mede hierom blog ik onder een pseudoniem. Nu dat ik 5 behandelingen heb gehad zijn de bovenste lijnen vrijwel vervaagd, waardoor ik niet meer steeds hoef op te letten dat shirtjes/bloesjes in mijn nek hoog genoeg zitten of dat ik er altijd een jasje overheen moest dragen. Dat scheelt enorm.
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar wat betreft na de behandeling:"
- Pijn / warmte is ongeveer 3 uur na de behandeling volledig verdwenen of niet meer voelbaar.
- Douchen doe ik min 24u na de behandeling en dan stroomt het warme water vol over je rug. Ik let die dag vooral op dat ik niet te heet douche en laat vaak het water eerst via mijn haar over mijn rug lopen om aan te voelen of de temperatuur goed is, of dat het nog te gevoelig is.
- Sporten die ik ook pas weer na een dag, maar dat gaat wel goed. Ik heb niet zozeer last van de laser pijn, meer dat mijn sport-BH dan strak op de huid zit en daar dus extra zweet. Dat is even een kwestie van aanvoelen wat prettig is voor je of dat je een dag langer wilt wachten. Daarnaast ben ik wel vaak stijf de 2 dagen na de behandeling. Ik denk omdat de huid een opdonder krijgt, maar ook omdat ik de neiging heb me schrap te zetten waardoor je eigenlijk wat verkrampt. Maar door te sporten gaat dat juist vaak sneller over.
- Bij mij is de pijn echt de volgende dag weg en zou ik gewoon kunnen werken. De reden dat ik toch vaak op vrijdag ga, is omdat ik de dag erna meestal wel heel veel jeuk heb. En dat ik écht geen gezicht op kantoor haha. Dus dat is mijn "Ik heb zelfmedelijden en het kriebelt, dus ik mag op de bank met een kleedje en koffie dag.
Ik vind dat ze in Veldhoven heel erg hun best doen om mensen op vrijdagmiddag te plannen, ook al is dat het meest populaire moment. Of het voor jou (met dit formaat / locatie van tatoeage) te doen is om de volgende dag weer te werken zul je toch zelf moeten ondervinden denk ik. Hopelijk heb je hier iets aan.
Wat goed om te horen zeg!! Gefeliciteerd met het resultaat tot dusver. Ben je ook met beide lasers behandeld de laatste keer? De eigenaar is echt een geweldige man, hij heeft mij de eerste paar keer behandeld en komt bijna altijd wel even kijken als ik er ben.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:23 schreef Anna_Rose het volgende:
[..]
Ik ben net geweest voor de 5e behandeling. De laatste twee keer werkte de Emla bij mij echt heel goed, ik weet nu welke inwerktijd voor mij het beste werkt en wanneer dan het effect optimaal is. Ik heb maar 1 keer om een korte pauze gevraagd en daarna meteen de hele tweede helft afgemaakt. Ben dus zeer tevreden hierover.
Toevallig had ik deze keer een behandeling van de eigenaar van de Veldhoven Kliniek. Leuk om hem weer eens te zien nadat hij mijn intake had gedaan, zo kon hij ook het resultaat zien. Hij was heel positief, en hoopte dat het met nog een behandeling of 3-4 wel eens genoeg kon zijn. Ik reken daar nog niet op, maar als dat zo is, ben ik helemaal gelukkig natuurlijk.
Net als bij jou hebben wij ook de termijn ertussen wat verlengd, het is nu 4 maanden ipv 10-12 weken.
Al met al ben ik heel blij met de voortgang en valt het algehele proces me erg mee.
Hier kan toch niemand een fatsoenlijk antwoord op geven? Dat ie bij mij na 8 behandelingen weg is, zegt niets over de jouwe. Ga ermee voor een intake naar een kliniek.quote:
Dit dus. Het is een opeenstapeling van factoren. Je komt er maar op één manier achter om te zien of je tattoo gemakkelijk kan worden verwijderd.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Hier kan toch niemand een fatsoenlijk antwoord op geven? Dat ie bij mij na 8 behandelingen weg is, zegt niets over de jouwe. Ga ermee voor een intake naar een kliniek.
Misschien dat een tattoo helemaal verdwijnt, maar het pigment is wel beschadigd. Je blijft er altijd wel iets van zien.quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:16 schreef Faze4two het volgende:
Sorry misschien had ik het anders moeten verwoorden. Ik ben erg nieuwsgierig of er nog mensen actief zijn die echt 100% van de tattoo af zijn dmv wat soort behandeling dan ook. En hebben diegene daar fotos van. Van begin tot eindresultaat.
Ja dat kan. Er zijn er ook veel die de tattoo laseren zodat als hij ver genoeg weg is er iets anders overheen te laten zetten.quote:Op maandag 1 mei 2017 15:26 schreef WAvanBuren het volgende:
Misschien een stomme vraag en puur uit nieuwsgierigheid, mijn plakplaatjes gaan mee mijn kist in, maar kan je in de toekomst ook weer een nieuwe tattoo laten zetten op de plek van de verwijderde ?
Iedere huid is verschillend, dus het is niet bij iedereen het zelfde. De enigste manier om er achter te komen is om te gaan laseren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:47 schreef Faze4two het volgende:
Goedenavond. Ik zit ook te twijfelen om een tatoeage te laten verwijderen. Mede daarom heb ik deze rubriek globaal doorgelezen. Er zijn veel verschillen in vooruitgang zie ik wel, en of dat nu komt door de inkt, huidtype of plek van de tatoe, of de soort behandeling. Wie zal het zeggen? Wel lees ik veel positieve dingen over de kliniek in Veldhoven en de picoway laser. Mijn tatoe is een grote afbeelding op de binnenkant van de onderarm van 20cm bij 15cm en is zwart. Voor laseren misschien vrij fors. Waar ik wel eens nieuwsgierig naar ben is of iemand hier volledig of i.i.g. 90% van zijn/haar tattoe heeft kunnen doen verdwijnen d.m.v. hoeveel en wat voor behandelingen. Daarover lees/zie ik nog niet echt wat. Ik zou het alleen doen als ik er voor bijna 100% vanaf kom. De lijnen wil ik zoiezo niet meer zien, anders kan ik hem beter laten staan. Littekenweefsel of eventuele witte plekken zou ik op de koop toe nemen. IJdelheid staat niet zo hoog in het vaandel bij mij. Lees graag jullie reacties tegemoet.
Tering... verbluffend gewoon.quote:Op maandag 8 mei 2017 14:55 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Ja dat kan. Er zijn er ook veel die de tattoo laseren zodat als hij ver genoeg weg is er iets anders overheen te laten zetten.
[..]
Iedere huid is verschillend, dus het is niet bij iedereen het zelfde. De enigste manier om er achter te komen is om te gaan laseren.
Voor & naWel wat 'littekens' overgehouden doordat ik het snachts 1x helemaal kapot had gekrast maargoed.
Als je het niet weet, zie je het ook niet![]()
[ afbeelding ]
Niet schrikken, 15.. Eerste 10x bij een tattoo shop, na die 10 keer was er niet echt heel veel verschil en toen ben ik overgestapt naar het lasercentrumquote:Op zondag 14 mei 2017 10:21 schreef cinderella17 het volgende:
Wauw Smurfkuh dat ziet er goed uit zeg! Hoeveel behandelingen heb je nodig gehad?
Echt hequote:
Hahah tsja zo kan je het ook bekijken, de rede achter dat ding was minder leukquote:Op zondag 14 mei 2017 13:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuke tattooEen vrolijk dansend mannetje met een hoed
15 behandelingen? Serieus? Dan mag ik nog wel even.quote:Op maandag 15 mei 2017 16:10 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Niet schrikken, 15.. Eerste 10x bij een tattoo shop, na die 10 keer was er niet echt heel veel verschil en toen ben ik overgestapt naar het lasercentrum
[..]
Echt heBen zo blij dat ie weg is.
[..]
Hahah tsja zo kan je het ook bekijken, de rede achter dat ding was minder leuk![]()
(Ex vriend heeft dezelfde tattoo, hij had mijn tattoo toen ook betaald)
Ik ben niet voor niets na 10 sessies overgestapt naar iets gespecialiseerdersquote:Op maandag 15 mei 2017 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
15 behandelingen? Serieus? Dan mag ik nog wel even.![]()
Dat blijkt maar weer. Was het verschil nou werkelijk zo klein tussen behandelingen toen je je liet laseren bij die tattoo shop?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 21:12 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Ik ben niet voor niets na 10 sessies overgestapt naar iets gespecialiseerders
Je hebt een verbluffend resultaat behaald! Echt geweldig. Droom ik nog even vanquote:Op vrijdag 19 mei 2017 21:12 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Ik ben niet voor niets na 10 sessies overgestapt naar iets gespecialiseerders
Je bent op de goede weg! Het is wel bizar hoe snel het na sommige behandelingen ineens gaat.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:26 schreef Manouq het volgende:
Hoi allemaal,
Hierbij een update!
2 weken geleden ben ik voor de 3e keer gelaserd, volgens mij gaat het vervagen best snel.
Ik merk wel dat ik minimaal 12 weken moet wachten voordat mijn huid helemaal hersteld is na een behandeling.
Omdat ik na de 2e behandeling enorme blaren had, heeft de behandelaar de sterkte van de laser lager gezet bij de 3e behandeling. Ook is de roze kleur voor het eerst gelaserd (met een andere laser).
Groetjes,
Manon
[ afbeelding ]
Ja dat was echt heel weinig verschil. Het zag er een beetje uit als een tattoo die al 20 jaar oud was. Dus meer meer pikzwart maar, vaal zwartquote:Op zaterdag 20 mei 2017 09:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dat blijkt maar weer. Was het verschil nou werkelijk zo klein tussen behandelingen toen je je liet laseren bij die tattoo shop?
Thanks! Op mijn bovenarm is alleen een lastigequote:Op zondag 21 mei 2017 21:22 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Je hebt een verbluffend resultaat behaald! Echt geweldig. Droom ik nog even van
Zo, dat gaat lekker.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:26 schreef Manouq het volgende:
Hoi allemaal,
Hierbij een update!
2 weken geleden ben ik voor de 3e keer gelaserd, volgens mij gaat het vervagen best snel.
Ik merk wel dat ik minimaal 12 weken moet wachten voordat mijn huid helemaal hersteld is na een behandeling.
Omdat ik na de 2e behandeling enorme blaren had, heeft de behandelaar de sterkte van de laser lager gezet bij de 3e behandeling. Ook is de roze kleur voor het eerst gelaserd (met een andere laser).
Groetjes,
Manon
[ afbeelding ]
Meen je niet?! Dat heeft je vast een aardige duit gekost?quote:Op zondag 21 mei 2017 23:02 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Ja dat was echt heel weinig verschil. Het zag er een beetje uit als een tattoo die al 20 jaar oud was. Dus meer meer pikzwart maar, vaal zwart
Het heeft me niets gekost omdat ik proefpersoon was voor een leerlingquote:Op maandag 22 mei 2017 10:08 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Meen je niet?! Dat heeft je vast een aardige duit gekost?
Hoi Noush,quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 08:55 schreef Noush het volgende:
[..]
Heyy bedankt voor je reactie! Je foto's zien er top uit en zijn erg hoopgevend! succes met no 6
Zo, je durft wel.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:00 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Het heeft me niets gekost omdat ik proefpersoon was voor een leerling![]()
De shop is dacht ik na mij ook gestopt met laseren.
Zomaar willekeurig ergens op aarde, of hou je niet noodzakelijkerwijs van reizen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:30 schreef corientje het volgende:
Ik zit ook te denken over te stappen naar een ander lasercentrum ben nu al 15 x geweest ondertussen. In het begin ging het best snel maar de oude laser was stuk gegaan en nu een yag laser die niet hoger kan als 1000 kwa intensiteit. Get vervaagd zo ontzettend langzaam nu is gewoon niet leuk meer. Ze zeggen steeds dat de laser wel wat doet maar omdat het al lichter was van kleur geworden gaat het nu langzamer.
Iemand een goed betaalbaar adres? Het gaat om zo'n 100 cm2
Wow, nice. Vanwaar ineens die keuze om alles weg te halen?! Want een sleeve zet je niet in een opwelling.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:41 schreef BRZMR het volgende:
Update:
- Behandeling half sleeve linker onderarm + tattoo binnenzijde bovenarm + tattoo op borst en onder borst (laatste twee om privé redenen niet met foto's online);
- Behandeling bij Kliniek Veldhoven
- Start behandelingen september 2015 direct met PicoWay
- Momenteel 7 behandelingen gehad: NEXT SESSION: Vrijdag 26 mei.
Bijzonder lastige tattoo op de onderarm. Hier zitten delen in die al enkele jaren oud zijn, en bij iedere nieuwe tattoo 'overgetrokken' zijn en hierdoor veel inkt bevatten. Er zitten onderdelen in die pas van juni 2015 zijn en onderdelen met cover up.
Momenteel heb ik 7 behandelingen gehad met de Picoway, waarvan mijn laatste behandeling met zowel de PicoWay als met een traditionele laser behandeld bent. Hierdoor zitten er tussen sessie 7 en 8 in totaal 19 weken rust. Ben het bijna verleerd... ;-)
Hieronder een uiteenzetting van de huidige resultaten. Ik begin met een aantal vergelijkende foto's tussen behandeling 6 en 7 (x weken erna) en met start (voor de behandelingen) en nu (18 weken na behandeling 7). Vrijdag 26 mei staat behandeling 8 op het programma!
Je kan op de foto's goed zien welke lijnen er in de sleeve nog eens overgetrokken zijn, waar de dubbel gezette tattoo's zitten en waar een cover up aanwezig is. Het is een lastige tattoo, waarvan de details nu goed naar voren komen. We gaan rustig aan verder met de volgende sessies, ben er nu zeker van dat sessie 15 aangetikt moet gaan worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Succes allemaal!! Fijne avond.
Haha mijn tattoo heeft mij niets gekost omdat ik proefpersoon was :p vandaar het laseren..quote:Op maandag 12 juni 2017 21:00 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Het heeft me niets gekost omdat ik proefpersoon was voor een leerling![]()
De shop is dacht ik na mij ook gestopt met laseren.
Dat zou goed kunnen hahahaquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:34 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zo, je durft wel.Ik zou haast denken dat je de reden bent waarom ze zijn gestopt met laseren.
Dat kan natuurlijk ookquote:Op zondag 18 juni 2017 15:30 schreef Manouq het volgende:
[..]
Haha mijn tattoo heeft mij niets gekost omdat ik proefpersoon was :p vandaar het laseren..
Ik neem aan dat ze daar wel een soort van klimaatbeheersing hebben? Misschien stoor je je wel zo aan de hitte dat je de pijn van het laseren niet voelt.quote:Op zondag 18 juni 2017 20:21 schreef Smurfkuh het volgende:
Morgen weer laseren met fucking 32 graden![]()
![]()
en de rest van de week ook zo fucking heet
Was het maar zo'n feest. Het leek 10x pijnlijker dan normaalquote:Op maandag 19 juni 2017 09:33 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze daar wel een soort van klimaatbeheersing hebben? Misschien stoor je je wel zo aan de hitte dat je de pijn van het laseren niet voelt.
Pure ellende dus. Geen last van blaren?quote:Op maandag 19 juni 2017 14:56 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Het leek 10x pijnlijker dan normaalNu dus ook alleen maar de donkere stukjes gedaan zodat alles dadelijk ongeveer even 'licht' is
Nee sinds de nieuwe laser heb ik geen blaren meer gehad, en daar ben ik heel erg blij omquote:Op maandag 19 juni 2017 18:45 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Pure ellende dus. Geen last van blaren?
Dat geloof ik graag. Hopelijk ben je snel van je tattoo verlost.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 22:42 schreef Smurfkuh het volgende:
[..]
Nee sinds de nieuwe laser heb ik geen blaren meer gehad, en daar ben ik heel erg blij om
Maakt mij niet uit waar , ik reis nu ook 1 1/2 uurquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Zomaar willekeurig ergens op aarde, of hou je niet noodzakelijkerwijs van reizen?
Ik ga hier: http://tattoo-verwijderen.com/ en ben erg tevreden.quote:Op maandag 26 juni 2017 12:30 schreef corientje het volgende:
Maakt mij niet uit waar , ik reis nu ook 1 1/2 uur
Daar ga ik ook heenquote:Op maandag 26 juni 2017 13:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ga hier: http://tattoo-verwijderen.com/ en ben erg tevreden.
Ik mag vanmiddag weer. Vierde keer. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen, want ik ben al compleet geroosterd, maar hij geeft geen krimpquote:Op woensdag 16 augustus 2017 23:22 schreef Smurfkuh het volgende:
Wat is het hier de laatste tijd stil zeg!
Ah ben benieuwt of ie nu wel wat gaat doen!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik mag vanmiddag weer. Vierde keer. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen, want ik ben al compleet geroosterd, maar hij geeft geen krimp
Sorry voor de late reactie! Even afwezig geweest ivm een trouwerij en andere zaken!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wow, nice. Vanwaar ineens die keuze om alles weg te halen?! Want een sleeve zet je niet in een opwelling.
Vet resultaat!! Goed bezig!quote:Op zondag 3 september 2017 10:37 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Vorige post ging fout..
Hallo allemaal,
Hier weer even een update van mij. Nu 8 behandelingen met de Picoway gehad, volgende week de 9e behandeling. De kleine tattoo op m'n ene voet is zo goed als weg, voor de grotere tattoo op m'n andere voet heb ik vrees ik nog wel wat behandelingen nodig. Vooral de achterkant is hardnekkig. Zie hieronder.
Kleine tattoo na 1e behandeling (heb geen beginfoto):
[ afbeelding ]
Kleine tattoo 9 weken na 8e behandeling:
[ afbeelding ]
Grote tattoo beginfoto:
[ afbeelding ]
Grote tattoo beginfoto:
[ afbeelding ]
Grote tattoo 9 weken na 8e behandeling:
[ afbeelding ]
Grote tattoo 9 weken na 8e behandeling:
[ afbeelding ]
Thanks! Ben ook zeker tevreden, al mag die achterkant wat mij betreft harder gaan. Maar ze kan de laser daar nog steeds niet heel hard zetten om een of andere reden.quote:Op woensdag 6 september 2017 19:37 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Vet resultaat!! Goed bezig!
Ook bij Kliniek Veldhoven?
Wat grappig! Ik mag ook 11 mei weer naar Kliniek Veldhoven :-) Voor mijn 6e sessie inmiddels. Vanaf sessie 5 zitten er nu steeds 12 weken tussen. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben met het resultaat tot nu toe. Je ziet de tattoo vervagen en ik schaam mij er inmiddels niet meer voor dat ik hem heb, scheelt ook veel. Moet alleen uitkijken nu het weer zonniger wordt, dat ik hem goed insmeer/bedekt houd.quote:Op woensdag 4 april 2018 15:56 schreef BRZMR het volgende:
Hé allemaal!
Ik zie dat ik hier zelfs nog de beste wensen mag zeggen... opening van het jaar.
Ik heb op 5 januari mijn 10e sessie gehad. Helaas heb ik geen tijd gehad om een update te geven met foto's na sessie 9, voorafgaand aan sessie 10.
Erg druk geweest met oplevering van onze nieuwe woning.
18 weken ná behandeling 10 mag ik me weer melden bij Kliniek Veldhoven: 11 mei.
Deze langere rustperiode doet wonderen, aangezien je nu resultaat ziet van behandeling 10. Ik zal in de week voor sessie 11 weer wat voortgangsfoto's plaatsen.
Oktober 2015 begonnen en straks alweer 2,5 jaar verder. Ik denk dat ik nog zeker wel 1,5 jaar te gaan heb. Maar goed, het resultaat begint te komen. Zeker met een tattoo op mijn borst, die ik overigens hier niet deel. Is mijn geboortedatum.
Deze is met een behandeling of 2 denk ik weg.
Tot dusver onwijs tevreden over Kliniek Veldhoven. Dit ondanks de reistijd vanuit Zoetermeer.
Zeker een dikke aanrader!!
Hi MisPersia!quote:Op woensdag 11 april 2018 16:19 schreef MissPersia het volgende:
[..]
Wat grappig! Ik mag ook 11 mei weer naar Kliniek Veldhoven :-) Voor mijn 6e sessie inmiddels. Vanaf sessie 5 zitten er nu steeds 12 weken tussen. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben met het resultaat tot nu toe. Je ziet de tattoo vervagen en ik schaam mij er inmiddels niet meer voor dat ik hem heb, scheelt ook veel. Moet alleen uitkijken nu het weer zonniger wordt, dat ik hem goed insmeer/bedekt houd.
Ik verwacht dat ik nog een keer of 3 tot 5 terug zal moeten. Ik heb er niet al teveel hinder van ondervonden, het laseren doe ik zonder verdoving en koel de hele dag na. Daarna laat ik het verband met zalf nog een dag extra zitten. Dus pas zo'n 2 dagen later gaat het verband eraf en ga ik ermee douchen voor het eerst. Geen last van blaren of zoiets gehad tot nu toe.
Ik heb nog 3 tattoos maar die blijven mooi zitten, maar mocht ik ze ooit kwijt willen, dan weet ik wat ik moet doen
Succes voor iedereen hier verder!
MissPersia
Wow heftig!quote:Op zaterdag 21 april 2018 09:07 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb ook even een laser stop sinds (geloof ik) december. De laatste sessie (de 10e) heeft ze het apparaat op de hoogste stand gezet geloof ik. Mijn voet was daarna voor het eerst erg dik en de huid kapot, wat echt weken heeft geduurd voordat de korstjes eraf waren. Ik ben hier erg van geschrokken omdat mijn huid er de keren ervoor na een weekje weer normaal uitzag. Sindsdien zijn de gelaserde delen ook af en toe vuurrood, vooral na het douchen of in de zon bv. Het lijken nu oude brandwonden zeg maar. Heb de laser mevrouw erover gesproken en ze zei dat het geen kwaad kan, maar het een hele tijd kan duren voordat dat rode "oplichten" verdwijnt. Ik ben nu dus huiverig om weer te gaan. Ik wil natuurlijk dat hij zsm volledig verdwijnt, maar ik heb geen zin in een rode huid / littekens die misschien wel nooit verdwijnen. Erg in dubio dus wanneer ik weer moet gaan. Net nu het een stuk goedkoper voor mij werd
Ik ga meestal op zaterdag naar de kliniek, nu kon het niet anders dan op vrijdag. Ik was verbaasd hoe druk het was die dag! Dus of we elkaar inderdaad gezien zouden hebben, geen idee!quote:Op woensdag 13 juni 2018 07:35 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Hi MisPersia!
Wat grappig dat je dezelfde dag bent geweest. Hadden we even real-time kunnen spreken ;-)
Inmiddels alweer 5 weken geleden. Ik heb nog wel wat foto's van voor de behandeling, maar ik zal dit bij een volgende keer écht gaan posten.
Vrijdag 14 augustus mag ik me weer gaan melden voor de 12e sessie. Ik ben nu 2,5 jaar bezig en ik schat zo in dat het grove werk nog wel minimaal 1-2 jaar bezig is en daarna nog een periode voor het verwijderen van de laatste delen. Echter is de wachttijd nu erg belangrijk, ik zie hem juist pas na die 12e week echt vervagen.
Ik behandel ook zonder verdoving. Ik haal het verband er overigens na enkele uren alweer vanaf. Gaat meestal wat drukken (wellicht iets te strak) en vind het niet fijn zitten. Ook geen blaren gehad. Zie ook echt geen aantasting van het pigment etc. Super kliniek!
Wat goed dat je meteen al duidelijk resultaat kon zien! Ik ben heel benieuwd, heb je toevallig foto's?quote:Op woensdag 11 juli 2018 14:47 schreef Roosje373 het volgende:
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en wil mijn ervaring delen om andere te helpen. Op 8 juni mijn eerste laser sessie gehad met picoplus in amsterdam. Na 1 behandeling was er al duidelijk resultaat. 5 dagen geleden 2e behandeling gehad en over 6 weken 3de sessie gepland.
Bij welke kliniek ga je?quote:Op donderdag 12 juli 2018 21:05 schreef Anoniem1987 het volgende:
[..]
Wat goed dat je meteen al duidelijk resultaat kon zien! Ik ben heel benieuwd, heb je toevallig foto's?
Ik ga zaterdag heen voor een 1e consult, en daarna even verder kijken
Wanneer heb jij je tattoo laten zetten?quote:Op vrijdag 27 december 2019 22:33 schreef Fetakaas het volgende:
Hi allemaal,
Ben op dit forum gekomen om dezelfde reden als iedereen: heb spijt van mn tattoo. Niet de tattoo zelf want die is prachtig, maar wel de plek waar die staat (onderkant bovenarm). Toch te zichtbaar. Vers gezet portrait.. moet nog even wachten voor ik mag gaan. Ziek geweest van mezelf dat ik deze keuze gemaakt heb.. kan niet wachten om te starten met laseren.
Ik heb álle delen van dit topic gelezen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het met een hoop leden gaat nu.. aantal hebben voor het laatst in 2017/2018 gereageerd.
Jullie zouden mij er enorm helpen met een update over hoe het met jullie, en jullie tattoo, gaat.
In afwachting van jullie reactie...
Groetjes!
quote:Op vrijdag 27 december 2019 22:33 schreef Fetakaas het volgende:
Hi allemaal,
Ben op dit forum gekomen om dezelfde reden als iedereen: heb spijt van mn tattoo. Niet de tattoo zelf want die is prachtig, maar wel de plek waar die staat (onderkant bovenarm). Toch te zichtbaar. Vers gezet portrait.. moet nog even wachten voor ik mag gaan. Ziek geweest van mezelf dat ik deze keuze gemaakt heb.. kan niet wachten om te starten met laseren.
Ik heb álle delen van dit topic gelezen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het met een hoop leden gaat nu.. aantal hebben voor het laatst in 2017/2018 gereageerd.
Jullie zouden mij er enorm helpen met een update over hoe het met jullie, en jullie tattoo, gaat.
In afwachting van jullie reactie...
Groetjes!
Hi Korenblauw,quote:Op vrijdag 27 december 2019 23:22 schreef korenblauw het volgende:
[..]
Wanneer heb jij je tattoo laten zetten?
Ik ben best wel boos op de artiest die mijn tatoeage heeft gezet en zit erover na te denken om de shop te mailen. Ik hoop dat ik het bedrag wat ik voor de tattoo heb betaald terug kan krijgen zodat ik daar 1 lasersessie van kan betalen. Maar ik vrees dat men zegt; eigen schuld.
Maandag heb ik een intakegesprek bij een huidkliniek om informatie te winnen. Zij adviseren minimaal 3 maanden te wachten, maar elders lees ik minimaal 6 maanden of zelfs een jaar?
Weet je al waar je gaat laseren Fetakaas?
Ik heb het gesprek in Assen waar ze de pico+4 laser hebben. Welke gebruiken ze bij het lasercentrum? En vanaf wanneer adviseren ze daar met laseren?quote:Op maandag 30 december 2019 00:15 schreef Fetakaas het volgende:
Ik
[..]
Hi Korenblauw,
Wat rot zeg, zou zeker het gesprek aan gaan. Niet geschoten is altijd mis..
Mijn ’plakplaatje’ staat er pas 4 weken op. Lees hier en daar dat het ook een kwestie van wennen is, zit ineens iets wat en er niet zat etc.. maar dit is al mn 4de en ben er echt niet blij mee!
Ik lees goede verhalen over Het Lasercentrum, Breda is dichtstbijzijnde voor mij.
Waar heb jij een gesprek @:Korenblauw?
Waar heb jij het gesprek?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:57 schreef Astro_boy het volgende:
Ik heb binnenkort ook intakegesprwk. Hoe veel sessies hadeen jullie nodig?
> Ze gebruiken de Picosure en/of de Discovery Pico. Ik ben nog aan het inlezen wat dit inhoudelijk betekend, er zijn een hele hoop lasers.. Ik heb aanstaande zaterdag de intake dus zal dan meer horen.quote:Ik heb het gesprek in Assen waar ze de pico+4 laser hebben. Welke gebruiken ze bij het lasercentrum? En vanaf wanneer adviseren ze daar met laseren?
Door een zware buikgriep heb ik de afspraak moeten annuleren. Nu helaas pas begin februari de intake.
Het is wel mijn eerste tatoeage, en ook meteen mijn laatste. Ik durf echt niet meer.
> Ik verwacht wel zeker 15-20 sessies nodig te hebben. Het is een verse, donkere/ zwart ingekleurde tattoo en heb niet een hele lichte huid.. ¤¤¤¤¤ Helaas de jackpot niet gewonnen de 31stequote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:57 schreef Astro_boy het volgende:
Ik heb binnenkort ook intakegesprwk. Hoe veel sessies hadeen jullie nodig?
Triest .....quote:Een triest dilemma voor moeder Anne* uit de regio Altena. Een tatoeage op haar arm, die herinnert aan haar in 2006 overleden zoontje, wordt door een progressieve auto-immuunziekte in haar lichaam aangevallen. "Het moet weg, het moet eruit. Het jeukt, doet pijn en voelt branderig aan, maar het is wel de tatoeage die herinnert aan mijn zoontje.”
Veertien jaar geleden werd het zoontje van Anne begraven. Een tatoeage in de vorm van een vlinder op haar onderarm verbindt Anne, tot op de dag van vandaag, voor iedereen zichtbaar met haar overleden kind. “Er gaat geen dag voorbij dat je niet aan hem denkt, maar de tatoeage zou op medische gronden weg moeten. Ik moet ook aan mezelf denken, hoe naar dat ook is.”
'Zoontje zit in mijn hart'
De moeder legt uit: “Het is een ontstekingsreactie op lichaamsvreemde stoffen, die zich kenmerkt door granuloomvorming. Een onderhuidse verdikking waarbij het lichaam, in dit geval ook de tatoeage van mijn zoontje, naar boven duwt." Granulomen (verdikkingen) ontstaan als een opruimreactie van het lichaam. Het is een ophoping van witte bloedcellen en huidcellen.
Dat haar lichaam (ook) de tatoeage van haar overleden zoontje aanvalt, ziet Anne niet als een spiritueel of ander signaal. “Ik ben daar gelukkig heel nuchter in, het is een progressieve auto-immuunziekte en dat is het dan. Ik kan dat goed verklaren. Leuk is het niet, maar mijn zoontje zit in mijn hart.”
Zorgverzekeraar vergoedt het niet
Anne* vertelt dat de tatoeage volgens haar dermatoloog op medische gronden verwijderd moet worden. Het benodigde geld om de herinnering aan haar zoontje (en andere tatoeages die ze heeft) zelf te laten verwijderen heeft ze niet. “Ik heb rondgekeken, ik heb geïnformeerd en zelfs een klein proefstukje laten doen. Het gaat waarschijnlijk een paar duizend euro kosten, ik moet hiervoor heel lang sparen."
Ze geeft aan: "Mijn zorgverzekering wil dat niet vergoeden. Ik moet dat zelf betalen. Tatoeageverwijdering vergoeden ze niet, ook niet op medische gronden.” Een andere zorgverzekering waar we navraag doen, geeft aan dat er geen standaard antwoord bestaat op de vraag, wie de kosten zou moet betalen voor de verwijdering van een tatoeage op medische gronden. “Hangt af van veel verschillende factoren en heel belangrijk wat die medische gronden zijn.”
'Het jeukt en doet pijn'
De schade van de aanval op de tatoeages op haar eigen en door haar eigen lichaam, wordt beperkt door een behandeling met hormoonzalf. “Het jeukt en het doet pijn. Als je met je vinger over de tatoeage streelt dan voelt het alsof er allemaal kleine splintertjes inzitten. Ik weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen, het baart me wel zorgen, de plek is vervelend dik”, aldus Anne.
Ze vervolgt: "Al met al is het een enorm dilemma: Een tatoeage als herinnering aan je zoon moet weg. Dat wil je eigenlijk niet, maar het moet wel en dan heb je daar het geld niet voor."
Ik ben geen Juultje43 maar bij mij is het nu rood met wat bloeduitstortinkjes, licht gezwollen en enkele mini blaartjes. Het herstel schijnt ongeveer 2 weken te duren. Het opruimen van de inktdeeltjes duurt langer.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:36 schreef Kippetje28 het volgende:
@:Juultje43 Hoe ziet je huid eruit na de behandeling als ik vragen mag? Want als het 7 weken nodig heeft om te genezen word ik wel een beetje bang. Ik heb ook info gevraagd bij Undo en ik heb daar wel een goed gevoel bij. Ik zou dan naar Utrecht gaan, dat is voor mij dichterbij.
Het herstel gaat nu veel sneller! In het begin waar ik wel zo’n 7 weken nodig had voelde ik het aan de tatoeage. Die was wat dikker etc. De roodheid verdwijnt ook snel nu.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:36 schreef Kippetje28 het volgende:
@:Juultje43 Hoe ziet je huid eruit na de behandeling als ik vragen mag? Want als het 7 weken nodig heeft om te genezen word ik wel een beetje bang. Ik heb ook info gevraagd bij Undo en ik heb daar wel een goed gevoel bij. Ik zou dan naar Utrecht gaan, dat is voor mij dichterbij.
Je foto is helaas niet zichtbaar,quote:Op zondag 30 augustus 2020 12:24 schreef Juultje43 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het er nu uit. Ik ben 20 uur geleden gelaserd
De IG heb ik ondertussen weer verwijderdquote:Op dinsdag 1 september 2020 14:50 schreef Shelbyx het volgende:
@:korenblauw
Mag ik vragen waar jou tatoeage staat, is het groot of klein? Is de jeuk een hele dag door? Of trekt het nog wel weg na een tijdje als je de zalf erop hebt gesmeerd?
Hoi Shelbyx! Ik was even benieuwd hoe het met de behandeling staat. Weet jij ook of de huid gewoon weer meekleurt in de zon zodra de tattoo verwijderd is? Of blijft het dan wit?quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:44 schreef Shelbyx het volgende:
@:GebakkenSchnitzel
De tattoo staat op mijn bovenarm, het is een flinke!
Bedankt voor je reactie, mijn huidtherapeute raadt het aan om geen verdovende cremé te gebruiken! Maar mocht ik het toch graag willen dan het beste lidocaïne, en geen emlá zei ze! We hebben net even contact gehad, maar wil graag weten wat jullie ervaringen zijn!
Ik wil namelijk toch wel de verdovende cremé gebruiken, dit is omdat het best een grote tattoo is!
Hi! Ik zie dat jij de behandeling in Assen doet? Bevalt dat?quote:Op maandag 21 september 2020 21:27 schreef korenblauw het volgende:
[..]
De IG heb ik ondertussen weer verwijderd. Maar stuur gerust een PM. Dan ga ik even kijken of ik via een andere manier wat foto's kan sturen.
De tatoeage staat aan de binnenzijde van mijn bovenarm. En ik zit in de 1-na goedkoopste prijsklasse van CT. De jeuk is niet altijd aanwezig. Het begint 1.5 week na het laseren en houdt een paar weken aan. Vet houden helpt dan echt wel goed.
Mijn 4e sessie is achter de rug. Ik ben benieuwd hoeveel inkt er deze keer gaat verdwijnen. De therapeute verwacht dat ik nog zo'n 2-3x nodig zal hebben. Ik verwacht zelf wel meer.
Hoi Juultje, ik was heel benieuwd hoe het nu met je is? Heb je het gewenste resultaat kunnen behalen?quote:Op zondag 1 maart 2020 21:07 schreef Juultje43 het volgende:
Hoi allemaal!
Wat leuk zoveel nieuwe reacties :-) Ik krijg helaas geen melding, vandaar mijn late reactie..
@:-green-, ik ga op advies van mijn behandelaar om de 12 weken. Ik mag eerder maar aangezien ik geen haast heb kan ik om de 12 weken. Mijn huid heeft steeds korter nodig om te herstellen, in het begin 6-7 weken en nu vaak 2-3 weken. In het begin vond ik om de 8 weken dus best snel. In week 10 zag ik soms nog verschil optreden. Ik ben zo gewend aan om de 12 weken, dat ik dat gewoon doorzet.
@:Fetakaas, waarschijnlijk ben ik te laat, maar een recent gezette tattoo laseren is niet goed! Je tattoo is nog niet genezen. Het duurt ongeveer 4 maanden voordat al je huidlagen geheeld zijn nl. Je kan beter geen laser zetten op een huid die van binnen nog niet helemaal genezen is.
@:Yaaar123, mijn tattoo wordt na de behandeling afgeplakt zodat de crème niet op mijn kleding komt en om de plek te beschermen. Thuis mag het er al af en ik hoef er zelf niets op te doen. 7 dagen afplakken klinkt mij dus niet bekend.
@:Kippetje28, ik zit bij Undo in Amsterdam, dit was tot half februari Lasera. Ze hebben nu een nieuwe naam.
En even een algemene update, ik ben nu 7 x geweest. Tattoo is licht maar nog steeds goed zichtbaar. Het blijft ook een hele tattoo, er vallen nog geen delen weg. Bij de 6de keer zei ze dat ik bijna klaar was, maar het gaat toch iets langzamer helaas. Mijn 8 behandelingen waar ik vanuit ging ga ik overschrijden hahaha.. denk dat het 9x gaat worden. Gelukkig krijg ik vanaf de volgende behandeling 75% korting, dat scheelt heel veel.
Ik mag van mezelf niet meer googelen op resultaat, want al die voor en na foto’s geven een veel beter resultaat na 8 weken ;-)
Ben erg tevreden over de salon, ze zijn erg goed. Ik word met verschillende lasers behandelt. Ik krijg bv eerst een laser die gaatjes in de huid maakt voor een betere genezing.
Leuk dat het forum actiever wordt! Ik kom vaker wat posten!
Hoe lang moet je wachten voor je mag beginnen?quote:Op dinsdag 24 november 2020 18:22 schreef Grq het volgende:
Hey @:shelbyx, wat fijn dat jij je ervaringen wilt delen! En wat super fijn dat de behandeling is meegevallen.
Mijn verhaal is erg vergelijkbaar met die van jou. 5 jaar over mijn tattoo nagedacht, goed overlegd met de tattoo artiest maar nu die erop staat moet ie ook zo snel mogelijk weer weg. Helaas gaat het niet snel, maar ben alleen al opgelucht dat er een oplossing is. Ik ben letterlijk ziek geweest van spijt.
Helaas moet ik nog even wachten voordat ik met de behandeling mag beginnen.
Ik ga ook naar een vestiging van Cosmetique Totale, maar dan in Assen.
Hoe is je 2e behandeling verlopen?
Wellicht nogmaals vragen of je niet eerder mag beginnen? Raar dat het advies binnen een filiaal dan zo kan verschillen. Het voelde voor mij echt als een opluchting toen ik voor het eerst mocht laseren.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:50 schreef Grq het volgende:
@ korenblauw, ze adviseren mij pas na 6 maand te starten. Na jou reactie twijfel ik, want ik zou heel graag willen starten. Hoop mij echt beter te voelen zodra ik met het traject start. Maart duurt nog zo lang. Wat super dat jij al zoveel resultaat ziet!! Hoe groot is jou tattoo?
Gewone laserstudio's niet inderdaad. O.a. cosmetique totale valt onder medische contactberoepen omdat het een huidkliniek is.quote:Op zondag 7 februari 2021 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mag dit allemaal doorgaan, met COVID?
Kappers, pedicures etc mogen niet open, laserstudio’s blijkbaar wel?
Herkenbaar! Ik heb mijn tattoo laten zetten toen ik 20 was en ik heb mezelf toen heel erg laten leiden door de artist. Het ontwerp was daardoor ook anders dan ik oorspronkelijk in gedachten had, maar ik vertrouwde hem omdat zijn portfolio heel indrukwekkend was. Dat was gewoon heel dom, want uiteindelijk weet je zelf het beste wat goed bij je past.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:03 schreef Grq het volgende:
Helaas was het bij mij toch anders gezet dan ik in mijn hoofd had. Neem het mezelf ontzettend kwalijk, want blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg.
Kun jij al wat resultaat zien na de 1e behandeling? Ik ga begin maart voor de 1e keer!
Hoe laat mag je en welk filiaal van CT?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:13 schreef Rapunzelx het volgende:
Ik mag 20 februari voor mijn tweede sessie! Ben benieuwd hoe het er daarna weer uit gaat zien!
Ik zit in Goes, Zeeland! Ben benieuwd naar de pijn deze keer, ik vond het op zich wel meevallen. Ze was wel ruim een uur echt aan het laseren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef korenblauw het volgende:
[..]
Hoe laat mag je en welk filiaal van CT?
Hier wel flink verschil na de 1e keer laseren. Nu na de 5e keer heb ik het gevoel dat er weinig verandering in is gekomen.
Ik kreeg hetzelfde advies, maar ben na 3 dagen gestopt met het verband. Voor mijn gevoel was het ook beter voor mijn huid om in de lucht verder te genezen. Mijn tattoo is vrij groot, dus het was ook best veel gedoe om het twee keer per dag helemaal af te plakken.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:29 schreef Rapunzelx het volgende:
Hoe doen jullie qua verzorgen trouwens? Ik 'moet'. 7 dagen ongeveer verband doen, met 2/3 dagen natte gaasjes. Alleen het lijkt alsof mn huid het liever niet heeft, het verband, maar gewoon in de lucht laten genezen.
Of het moeilijk of makkelijk gaat is lastig te vertellen. Pluspunt is dat het zwart is. Een makkelijke kleur om te verwijderen. Maar het ligt er ook aan hoe diep de tattoo is gezet en of er eventueel littekenweefsel onder zit. Je moet wel denken aan minimaal 5-10x laseren.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:30 schreef Remke51 het volgende:
Wat denk je? Gemakkelijk of moeilijk te verwijderen?
[ afbeelding ]
waar ik oprecht benieuwd naar ben: je laat deze tekst toch wel relatief groot op je lichaam vereeuwigen. Wat zet je er dan toe dit toch niet meer te willen? Ik bedoel: je hebt er toch hopelijk goed over nagedacht toen je deze diepzinnige teksten liet aanbrengen?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:30 schreef Remke51 het volgende:
[ afbeelding ]
Het ziet er nu dom uit: /quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
waar ik oprecht benieuwd naar ben: je laat deze tekst toch wel relatief groot op je lichaam vereeuwigen. Wat zet je er dan toe dit toch niet meer te willen? Ik bedoel: je hebt er toch hopelijk goed over nagedacht toen je deze diepzinnige teksten liet aanbrengen?
En dat had je je x jaren geleden niet bedacht? Nu is het ineens stom. Raar. Ik snap dat niet.quote:
I will never regretquote:
Hoe oud was je toen je die liet zetten, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:30 schreef Remke51 het volgende:
[ afbeelding ]
18quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:36 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Hoe oud was je toen je die liet zetten, als ik vragen mag?
Hij had eindelijk door dat je nooit een sticker op een Ferrari moet plakken.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
waar ik oprecht benieuwd naar ben: je laat deze tekst toch wel relatief groot op je lichaam vereeuwigen. Wat zet je er dan toe dit toch niet meer te willen? Ik bedoel: je hebt er toch hopelijk goed over nagedacht toen je deze diepzinnige teksten liet aanbrengen?
Moet je bio-oil dan blijven smeren (levenslang) of gewoon een bepaalde periode om die littekenvorming tegen te gaan?quote:Op dinsdag 1 september 2020 16:06 schreef GebakkenSchnitzel het volgende:
Ik heb nu 'n volle week met die Panthenol Ceutic crème van Cosmetique Totale gesmeerd inderdaad. Overstap naar Bepanthen, is wellicht te proberen inderdaad. Ook bio-oil vind 'k een goeie. Tegen littekenvorming of?
Ik smeer het een tijdje nadat ik behandeld ben. Sowieso twee weken met een goedje dat ik meekrijg vanuit de laserkliniek, daarna nog een week of 2, 3 met bepanthen of een ander fijn spulletje. Maar dat is denk ik meer voor m'n eigen gemoedsrust..quote:Op woensdag 27 april 2022 13:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Moet je bio-oil dan blijven smeren (levenslang) of gewoon een bepaalde periode om die littekenvorming tegen te gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |