serieus, wat een ranzige mensenquote:Maar mijn vriend zei al dat niemand er wat aan gaat doen
Ja daar heb je gelijk in. Alleen hij heeft wel vaker gedreigd met dat als ik niet bij hem blijf slapen dat het dan uit is zoiets in die richting. Dus ben benieuwd hoe hij dit dan gaat oppakken, maar ik kan niet anders.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:05 schreef NightH4wk het volgende:
Mensen veranderen niet. Dus niet bij hem blijven slapen indien hij consistent luizen heeft. Of jij moet zijn dekbed willen verschonen, maar dat werkt ook niet.
Dan wens je hem en alle luizen veel plezier.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Alleen hij heeft wel vaker gedreigd met dat als ik niet bij hem blijf slapen dat het dan uit is zoiets in die richting. Dus ben benieuwd hoe hij dit dan gaat oppakken, maar ik kan niet anders.
als hij het wil uitmaken, vraag hem dan dit telefonisch te doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Alleen hij heeft wel vaker gedreigd met dat als ik niet bij hem blijf slapen dat het dan uit is zoiets in die richting. Dus ben benieuwd hoe hij dit dan gaat oppakken, maar ik kan niet anders.
Hmm, daar heeft hij een goed punt. Persoonlijk vind ik mensen die beginnen te dreigen met het verbreken van de relatie zodra ze hun zin niet krijgen echt de beste partners, hou deze jongen vast!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:
[..]
Zo iemand ben je sowieso beter kwijt dan rijk dus ik zou het direct maar uitmaken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:
Alleen hij heeft wel vaker gedreigd met dat als ik niet bij hem blijf slapen dat het dan uit is zoiets in die richting
Liever kwijt dan rijk , je verdient wel beter dan hem. Hij kan dan wel dreigen, maar is hij het echt waard als hij zich zo gedraagt? Zijn vast wel betere jongens voor je xD.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zo iemand ben je sowieso beter kwijt dan rijk dus ik zou het direct maar uitmaken.
Gut, dit klinkt al zo liefdevol en dan ga jij nog zitten afwachten of hij wel anders hier mee om zal gaan? Halloquote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:
[..]
Whut?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:
[..]
Alleen op basis daarvan zou ik het al uitmaken. En die luizen zijn goor, lekker laks ermee omgaan dan komen er vanzelf meer parasietenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:
[..]
Lekker tijdens het seksenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
2 maanden je bed niet verschonen
Waarom zou je enige moeite doen voor een klein kind dat gaat dreigen om het uit te maken als je dit of dat niet doet?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:00 schreef love8 het volgende:
Hey allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie reactie. Hij is inderdaad een toffe en leuke jongen, apart van al die dingen. Hij heeft ook maar 2 dekbeds en 1 matrashoes, dus daarom is het ook moeilijk denk ik om het te verschonen,
en zijn ouders hebben verder ook niet veel tijd. Ik heb wel veel gezegd altijd dat ik het desnoods wel wil doen, of er eentje bij wou kopen maar dat hoefte niet. Ik denk dat de luizen elke keer terugkomen omdat de dekbedden niet vaak genoeg gewassen worden daarvoor, en misschien dat ze ook te vroeg stoppen met kammen (want dat moet je echt 2 weken+ doen)
Ik ga hem een bericht sturen(of bellen) over dat hij écht actie moet ondernemen, want anders kan ik hem gewoon niet meer zien. Het is ook meer dat hij nu natuurlijk lui is, en niets doet verder dan op zijn bed liggen omdat het zomervakantie is. Ik snap ook dat sommigen van jullie zeggen dat ik hem beter kwijt ben dan rijk, maar het is lastig om dat te doen als je zoveel van iemand houdt. Maar als hij geen moeite doet, dan ben ik hem inderdaad liever kwijt dan rijk want dat toont aan dat hij dat niet voor mij overheeft en onze relatie dus niet echt serieus neemt..
Ik ga ook proberen om het tegen zijn moeder te zeggen dat het beter moet, alleen ik moet natuurlijk wel even kijken hoe ik dat op de beste manier kan zeggen aangezien ik niet wil dat
ze zich aangevallen voelt of zoiets dergelijks.
Dat is wel een probleem met luizen ja, als je niet even alles grondig aanpakt haal je ze niet weg en blijf je zitten. Als je googlet kun je kijken op welke temperatuur ze gewassen dienen te worden om ze te doden. Denk verder ook aan knuffels en dergelijke. Indien niet wasbaar, twee weken in een luchtdicht afgesloten plastic tas laten zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:00 schreef love8 het volgende:
Hey allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie reactie. Hij is inderdaad een toffe en leuke jongen, apart van al die dingen. Hij heeft ook maar 2 dekbeds en 1 matrashoes, dus daarom is het ook moeilijk denk ik om het te verschonen,
en zijn ouders hebben verder ook niet veel tijd. Ik heb wel veel gezegd altijd dat ik het desnoods wel wil doen, of er eentje bij wou kopen maar dat hoefte niet. Ik denk dat de luizen elke keer terugkomen omdat de dekbedden niet vaak genoeg gewassen worden daarvoor, en misschien dat ze ook te vroeg stoppen met kammen (want dat moet je echt 2 weken+ doen)
Luizen lijken me echt een minder ernstig probleem dan dreigen als je niet komt slapen. Hoe kun jij je relationeel serieus genomen voelen als je lief je daarover denkt te moeten dreigen? Neem jij jezelf wel serieus als je je laat bedreigen door je vriendje?quote:Ik ga hem een bericht sturen(of bellen) over dat hij écht actie moet ondernemen, want anders kan ik hem gewoon niet meer zien. Het is ook meer dat hij nu natuurlijk lui is, en niets doet verder dan op zijn bed liggen omdat het zomervakantie is. Ik snap ook dat sommigen van jullie zeggen dat ik hem beter kwijt ben dan rijk, maar het is lastig om dat te doen als je zoveel van iemand houdt. Maar als hij geen moeite doet, dan ben ik hem inderdaad liever kwijt dan rijk want dat toont aan dat hij dat niet voor mij overheeft en onze relatie dus niet echt serieus neemt..
Even afgezien dat het sneu is dat ze het te druk hebben voor enige hygiène, zou ik zeker oppassen met zo een toch wel enigszins terechte opmerking. Geen idee of er iets meespeelt, maar als jullie echt pubers zijn dan zou ik een beetje oppassen dat je niet als betweterige snotneus even komt mededelen dat ze faalt enzo. Als ze het niet voor haar eigen kind overheeft, waarom zou ze dan iets van jou aannemen?quote:Ik ga ook proberen om het tegen zijn moeder te zeggen dat het beter moet, alleen ik moet natuurlijk wel even kijken hoe ik dat op de beste manier kan zeggen aangezien ik niet wil dat
ze zich aangevallen voelt of zoiets dergelijks.
Luizen zitten alleen op schone hoofden die houden van een schone omgeving, dus eigenlijk zijn bij die jongen thuis super schoon.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:07 schreef gianni61 het volgende:
[..]
serieus, wat een ranzige mensen
Jij bent er ook niet fulltime om daarover te kunnen oordelen?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:10 schreef love8 het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dat het zo overkomt dat ik negatief ben, sorry, maar dat komt denk ik doordat ik mijn problemen die ik dus heb vertel en verder dus niet de positieve kanten. Ik stoor mij er gewoon aan dat hij vindt dat ik overdrijf als ik zeg dat hij(of zijn ouders) écht alles goed moet gaan wassen en het moet gaan bestrijden. En vervolgens boos wordt op mij omdat ik het tegen mijn ouders heb gezegd, en er zelf (of zijn ouders) verder niet veel aandoet.. Ik denk dat hij zelf gewoon niet in ziet hoe belangrijk het is dat je er wat aandoet. Ik heb in ieder geval niet gezien dat ze knuffels, kleding etc hebben gewassen en/of in een vuilniszak hebben gedaan.
Is daar een reden voor, dat je er niet zoveel vanaf weet? Zijn jullie nog niet zo lang samen of is je vriend misschien helemaal niet zo een prater ofzo? Misschien naar hem toe ook duidelijk zijn dat je het niet verwijtend bedoelt enzo. Het kan helpen om je neutraal op te stellen, dat hij misschien wat meer vertrouwen krijgt dat je hem en zijn familie niet gaat veroordelen en dat je wat er besproken wordt ook niet allemaal doorspeelt naar jouw ouders of anderen ofzo..quote:En ja, ik kan inderdaad beter zeggen dat ik weet hoe druk ze zijn en dat ik ze hulp aankan bieden als ze dat willen, wil niet verwijtend overkomen. Ik hoop maar dat ze het van mij aannemen, en er speelt inderdaad hier en daar wel wat denk ik, maar daar weet ik niet zo heel veel vanaf.
Dat waren toch vlooien ?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:21 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Luizen zitten alleen op schone hoofden die houden van een schone omgeving, dus eigenlijk zijn bij die jongen thuis super schoon.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:21 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Luizen zitten alleen op schone hoofden die houden van een schone omgeving, dus eigenlijk zijn bij die jongen thuis super schoon.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:03 schreef love8 het volgende:
Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb al meerdere keren tegen hem gezegd dat hij er wat aan moet doen én echt zijn dekbed moet verschonen (dus niet 2 maanden lang niet doen) maar hun vinden maar dat ik overdrijf.
Je bent twee weken te gast bij hen thuis? Heb je de gebruiksaanwijzing van dat bestrijdingsmiddel bekeken, om zo zeker te zijn?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:44 schreef love8 het volgende:
[..]
Ik was er daarna 3 dagen niet, en daarna 2 weken weer wel en toen vroeg ik wat ze hadden gedaan. Alleen zo'n bestrijdingsmiddel dus vandaar dat ik dus weet wat ze hebben gedaan en wat niet.
Hoe weet hij dat hij het niet heeft? En hoe ben jij er zo zeker van dat hij wel de haard is?quote:Hij schaamt zich er niet voor, hij denkt juist dat hij het niet heeft terwijl ik alleen naast hem verder veel lig en zijn ouders en broertje zich wel hebben behandeld met dat spul. Ik wil mezelf verder niet te veel gaan verdedigen ofzo want dat komt dan misschien inderdaad weer negatief over. En ik weet wel hoe ik opbouwende kritiek moet geven, maar op dat moment was ik gewoon heel erg gefrustreerd. Maar het kan beter idd.
Denken dat je neutraal en niet verwijtend doet is niet hetzelfde als daadwerkelijk ook zo overkomen. Misschien ten overvloede, maar toch..quote:M'n vriend is niet zo'n prater, dat maakt het ook lastiger. En goede tip. Ik doe mijn best om zo neutraal mogelijk te blijven en niet verwijtend te zijn etc. Het is ook lastig want m'n ouders vragen van ja, wat doen hun eraan dan nu? En ik weet ook niet wat ik dan moet zeggen, want m'n ouders willen het liefst zijn ouders bellen maar ik heb gezegd dat ze dat beter niet kunnen doen.
quote:Hoi allemaal,
Ik weet niet echt waaronder ik dit moet posten, en het is ook best wel een beetje beschamend.
Ik blijf vaak bij mijn vriend slapen, en er waren dus luizen bij zijn gezin geconstateerd. Vervolgens werd tegen mij gezegd dat ze het niet meer hadden(ze hadden het een paar keer gewassen met luizenspul). Mijn ouders hadden mij ook
gecontroleerd maar konden niets vinden, tot gister. Ik(en iedereen in het huishouden) heb dus helaas luizen opgelopen door m'n vriend (hij is de enige bij wie ik zo dichtbij was).
Enkele maanden daarvoor hadden ze ookal luizen, maar hadden ze dat dus niet tegen mij gezegd.. Mijn ouders vinden nu dus dat ik nu niet meer met hem mag afspreken, totdat hun er thuis wat aan gedaan hebben. Maar mijn vriend zei al dat niemand er wat aan gaat doen, en hij heeft zichzelf ook niet laten controleren. Nu heb ik mijzelf dus ook voorgenomen om hem inderdaad niet meer te zien totdat ze thuis alles op orde hebben. Ik heb namelijk geen zin om elke keer weer luizen op te lopen aangezien het veel werk is.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb al meerdere keren tegen hem gezegd dat hij er wat aan moet doen én echt zijn dekbed moet verschonen (dus niet 2 maanden lang niet doen) maar hun vinden maar dat ik overdrijf. Wat moet ik doen zodat hij(en zijn ouders) mij serieus nemen??
Alvast bedankt!
Nope, dat zijn echt luizen. Heb ze zelf vroeger ook vaak gehad en werd altijd uitgescholden voor viespeuk en vlooienaap, tot dat de luizen mevrouw die eens inde zoveel tijd op school kwam in de klas heeft uitgelegd dat vlooien alleen op hele schone mensen gaan zitten.quote:
Ja, hij moet wel alles verschonen en wassen ( kleren, jassen, dekbedovertrekken, knuffels etc) hier blijven luizeneitjes op zitten dan na een paar weken heb je weer nieuwe luizen.quote:
Helaas uit ervaring kan ik vertellen dat dit ook niet altijd zo is. Ik heb vroeger zo vaak luizen gehad, trauma's! Je hoefde het woord maar te zeggen en ik had ze. Ik hing mijn jas al apart van anderen in een dichte tas (luizenzak), mijn knuffels hingen boven mijn bed omdat mijn moeder gek werd van het wassen. Dus op een gegeven moment 1x in de zoveel tijd mijn haren wassen en nog bleef ik ze houden. Mijn moeder was tevens een luizenmoeder (die dus ook op school in andermans haren zat te neuzen naar luizen/neten) en van alles geprobeerd. Pas vanaf de middelbare school werd het gelukkig minder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:24 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Nope, dat zijn echt luizen. Heb ze zelf vroeger ook vaak gehad en werd altijd uitgescholden voor viespeuk en vlooienaap, tot dat de luizen mevrouw die eens inde zoveel tijd op school kwam in de klas heeft uitgelegd dat vlooien alleen op hele schone mensen gaan zitten.
Dit is achterhaald. Enige remedie is behandelen met goed spul (even opzoeken welke ook alweer effectief is en welke niet meer werkt wegens resistentie) en verder iedere dag kammen, tot twee weken nadat er voor het laatst een luis of neet uit het haar is gekomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:26 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Ja, hij moet wel alles verschonen en wassen ( kleren, jassen, dekbedovertrekken, knuffels etc) hier blijven luizeneitjes op zitten dan na een paar weken heb je weer nieuwe luizen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |