abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164622166
Hoi allemaal,

Ik weet niet echt waaronder ik dit moet posten, en het is ook best wel een beetje beschamend.
Ik blijf vaak bij mijn vriend slapen, en er waren dus luizen bij zijn gezin geconstateerd. Vervolgens werd tegen mij gezegd dat ze het niet meer hadden(ze hadden het een paar keer gewassen met luizenspul). Mijn ouders hadden mij ook
gecontroleerd maar konden niets vinden, tot gister. Ik(en iedereen in het huishouden) heb dus helaas luizen opgelopen door m'n vriend (hij is de enige bij wie ik zo dichtbij was).

Enkele maanden daarvoor hadden ze ookal luizen, maar hadden ze dat dus niet tegen mij gezegd.. Mijn ouders vinden nu dus dat ik nu niet meer met hem mag afspreken, totdat hun er thuis wat aan gedaan hebben. Maar mijn vriend zei al dat niemand er wat aan gaat doen, en hij heeft zichzelf ook niet laten controleren. Nu heb ik mijzelf dus ook voorgenomen om hem inderdaad niet meer te zien totdat ze thuis alles op orde hebben. Ik heb namelijk geen zin om elke keer weer luizen op te lopen aangezien het veel werk is.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb al meerdere keren tegen hem gezegd dat hij er wat aan moet doen én echt zijn dekbed moet verschonen (dus niet 2 maanden lang niet doen) maar hun vinden maar dat ik overdrijf. Wat moet ik doen zodat hij(en zijn ouders) mij serieus nemen??

Alvast bedankt!

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2016 09:45:46 ]
pi_164622224
Mensen veranderen niet. Dus niet bij hem blijven slapen indien hij consistent luizen heeft. Of jij moet zijn dekbed willen verschonen, maar dat werkt ook niet.
pi_164622266
Wat een smerig ventje die vriend van je _O-
pi_164622299
quote:
Maar mijn vriend zei al dat niemand er wat aan gaat doen
serieus, wat een ranzige mensen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_164622338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:05 schreef NightH4wk het volgende:
Mensen veranderen niet. Dus niet bij hem blijven slapen indien hij consistent luizen heeft. Of jij moet zijn dekbed willen verschonen, maar dat werkt ook niet.
Ja daar heb je gelijk in. Alleen hij heeft wel vaker gedreigd met dat als ik niet bij hem blijf slapen dat het dan uit is zoiets in die richting. Dus ben benieuwd hoe hij dit dan gaat oppakken, maar ik kan niet anders.
  PR/Manusje van alles woensdag 17 augustus 2016 @ 16:14:12 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_164622436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:09 schreef love8 het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in. Alleen hij heeft wel vaker gedreigd met dat als ik niet bij hem blijf slapen dat het dan uit is zoiets in die richting. Dus ben benieuwd hoe hij dit dan gaat oppakken, maar ik kan niet anders.
Dan wens je hem en alle luizen veel plezier.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_164622482
quote:

[..]

als hij het wil uitmaken, vraag hem dan dit telefonisch te doen.
geen face to face contact tot de luizen dood zijn
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_164622899
quote:

[..]

Hmm, daar heeft hij een goed punt. Persoonlijk vind ik mensen die beginnen te dreigen met het verbreken van de relatie zodra ze hun zin niet krijgen echt de beste partners, hou deze jongen vast!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 16:37:48 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164623043
Als hij alleen bij jou komt slapen, kan hij ook iedere keer weer luizen op jou overbrengen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 16:38:51 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164623066
Klinkt als een ideaal vriendje. Hygiënisch, doet niet aan emotionele chantage...
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164623138
Daar niet meer komen en als hij bij jou komt eerst in de tuin met de slang even goed schoonspuiten en dan van dat witte poeder over hem heengooien, net als in die film the shawshank redemption.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_164624700
Gatverdamme, verschoond hij zijn bed twee maand lang niet? Hier gaat het beddegoed toch wel 1 keer in de week de wasmachine in.

Luizen zijn niet zo moeilijk te bestrijden, het is alleen even goed behandelen en 2x herhalen.
Bed verschonen, jassen even wassen en klaar.

Ohw en dat lakse, er was een moeder op school en die zei, het gaat vanzelf wel over :|W
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:47:36 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_164625017
quote:
Alleen hij heeft wel vaker gedreigd met dat als ik niet bij hem blijf slapen dat het dan uit is zoiets in die richting
Zo iemand ben je sowieso beter kwijt dan rijk dus ik zou het direct maar uitmaken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_164625069
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zo iemand ben je sowieso beter kwijt dan rijk dus ik zou het direct maar uitmaken.
Liever kwijt dan rijk , je verdient wel beter dan hem. Hij kan dan wel dreigen, maar is hij het echt waard als hij zich zo gedraagt? Zijn vast wel betere jongens voor je xD.

Klinkt alsof je een middelbaar scholier bent. :{

Je kan op zijn minst vragen dat ze daar bij zijn huis wat aan doen en anders ben je hem kwijt. Beter kwijt dan rijk xD. Gewoon toegeven dat je het niet erg vind om hem kwijt te zijn als hij zich niet wil wassen en hygienisch wil zijn zonder luizen. Dan motiveer je hem wel. Als vrouw / man of wat je ook bent mag je best wel wat eisen als je in een relatie zit. Dit lijkt me wel het minimum. :{ ;(

[ Bericht 13% gewijzigd door cablegunmaster op 17-08-2016 18:04:18 ]
Redacted
pi_164625536
quote:

[..]

Gut, dit klinkt al zo liefdevol en dan ga jij nog zitten afwachten of hij wel anders hier mee om zal gaan? Hallo :W Even wakker worden en jezelf afvragen wat je überhaupt nog wil met zo een boy..
  woensdag 17 augustus 2016 @ 18:21:46 #16
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_164625819
Of relatie verbreken of elke keer weer luizen opschonen. Kies zelf maar.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_164626247
quote:

[..]

Whut? :')
pi_164626454
quote:

[..]

Alleen op basis daarvan zou ik het al uitmaken. En die luizen zijn goor, lekker laks ermee omgaan dan komen er vanzelf meer parasieten :')
pi_164626958
Dit verhaal _O-

Gewoon uitmaken! ^O^
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 19:10:17 #20
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164627549
Je zal over een paar jaar met zo een samenwonen :{.

Als iemand liever luizen om zich heen heeft dan zijn vriendin in bed, dan weet je genoeg toch :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164629332
2 maanden je bed niet verschonen :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_164629574
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
2 maanden je bed niet verschonen :')
Lekker tijdens het seksen :')

Maar hoezo zijn er luizen steeds?
pi_164630336
Niet te vroeg oordelen. Het zal ergens vast wel een toffe jongen zijn toch :Y
pi_164630742

[ Bericht 50% gewijzigd door love8 op 17-08-2016 23:49:16 (Ik heb voldoende reacties gehad die me helpen.) ]
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:30:08 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_164631325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:00 schreef love8 het volgende:
Hey allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Hij is inderdaad een toffe en leuke jongen, apart van al die dingen. Hij heeft ook maar 2 dekbeds en 1 matrashoes, dus daarom is het ook moeilijk denk ik om het te verschonen,
en zijn ouders hebben verder ook niet veel tijd. Ik heb wel veel gezegd altijd dat ik het desnoods wel wil doen, of er eentje bij wou kopen maar dat hoefte niet. Ik denk dat de luizen elke keer terugkomen omdat de dekbedden niet vaak genoeg gewassen worden daarvoor, en misschien dat ze ook te vroeg stoppen met kammen (want dat moet je echt 2 weken+ doen)

Ik ga hem een bericht sturen(of bellen) over dat hij écht actie moet ondernemen, want anders kan ik hem gewoon niet meer zien. Het is ook meer dat hij nu natuurlijk lui is, en niets doet verder dan op zijn bed liggen omdat het zomervakantie is. Ik snap ook dat sommigen van jullie zeggen dat ik hem beter kwijt ben dan rijk, maar het is lastig om dat te doen als je zoveel van iemand houdt. Maar als hij geen moeite doet, dan ben ik hem inderdaad liever kwijt dan rijk want dat toont aan dat hij dat niet voor mij overheeft en onze relatie dus niet echt serieus neemt..

Ik ga ook proberen om het tegen zijn moeder te zeggen dat het beter moet, alleen ik moet natuurlijk wel even kijken hoe ik dat op de beste manier kan zeggen aangezien ik niet wil dat
ze zich aangevallen voelt of zoiets dergelijks.
Waarom zou je enige moeite doen voor een klein kind dat gaat dreigen om het uit te maken als je dit of dat niet doet? :')

De ene mist hygiene... de ander mist eigenwaarde...
Ik snap niet waarom je het ene wel belangrijk vind.. en het andere totaal niet...
pi_164631575
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:00 schreef love8 het volgende:
Hey allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Hij is inderdaad een toffe en leuke jongen, apart van al die dingen. Hij heeft ook maar 2 dekbeds en 1 matrashoes, dus daarom is het ook moeilijk denk ik om het te verschonen,
en zijn ouders hebben verder ook niet veel tijd. Ik heb wel veel gezegd altijd dat ik het desnoods wel wil doen, of er eentje bij wou kopen maar dat hoefte niet. Ik denk dat de luizen elke keer terugkomen omdat de dekbedden niet vaak genoeg gewassen worden daarvoor, en misschien dat ze ook te vroeg stoppen met kammen (want dat moet je echt 2 weken+ doen)
Dat is wel een probleem met luizen ja, als je niet even alles grondig aanpakt haal je ze niet weg en blijf je zitten. Als je googlet kun je kijken op welke temperatuur ze gewassen dienen te worden om ze te doden. Denk verder ook aan knuffels en dergelijke. Indien niet wasbaar, twee weken in een luchtdicht afgesloten plastic tas laten zitten.
Verder is het natuurlijk vrij sneu dat zijn ouders er zo laks in zijn, maar als hij straks op zichzelf woont moet ie ook kunnen dealen met schoonmaken enzo. Dus waarom is ie er dan zo op tegen?

quote:
Ik ga hem een bericht sturen(of bellen) over dat hij écht actie moet ondernemen, want anders kan ik hem gewoon niet meer zien. Het is ook meer dat hij nu natuurlijk lui is, en niets doet verder dan op zijn bed liggen omdat het zomervakantie is. Ik snap ook dat sommigen van jullie zeggen dat ik hem beter kwijt ben dan rijk, maar het is lastig om dat te doen als je zoveel van iemand houdt. Maar als hij geen moeite doet, dan ben ik hem inderdaad liever kwijt dan rijk want dat toont aan dat hij dat niet voor mij overheeft en onze relatie dus niet echt serieus neemt..
Luizen lijken me echt een minder ernstig probleem dan dreigen als je niet komt slapen. Hoe kun jij je relationeel serieus genomen voelen als je lief je daarover denkt te moeten dreigen? Neem jij jezelf wel serieus als je je laat bedreigen door je vriendje?
Daar komt dan gebrekkige persoonlijke hygiène ook nog eens bij. Beter zou hij dat alleen al voor zichzelf over moeten hebben (al vermoed ik dat jullie nog erg jong zijn en dan is het misschien nog zo een smeerpuberfase ofzo. Hopelijk..).

Daarnaast nog een aandachtspuntje voor jou, want in de openingspost ben jij eigenlijk alleen maar negatief over hem. Als je het zo brengt, dan kun je afgezien van dat dreigen, ook niet verwachten dat mensen kunnen ruiken dat ie wel de moeite waard zou zijn op andere vlakken. Ik hoop dat je opbouwender communiceert met hem, want dat is ook uitnodigender dan mekkeren dat hij niet genoeg van je houdt omdat ie niet wil schoonmaken enzo.

quote:
Ik ga ook proberen om het tegen zijn moeder te zeggen dat het beter moet, alleen ik moet natuurlijk wel even kijken hoe ik dat op de beste manier kan zeggen aangezien ik niet wil dat
ze zich aangevallen voelt of zoiets dergelijks.
Even afgezien dat het sneu is dat ze het te druk hebben voor enige hygiène, zou ik zeker oppassen met zo een toch wel enigszins terechte opmerking. Geen idee of er iets meespeelt, maar als jullie echt pubers zijn dan zou ik een beetje oppassen dat je niet als betweterige snotneus even komt mededelen dat ze faalt enzo. Als ze het niet voor haar eigen kind overheeft, waarom zou ze dan iets van jou aannemen?

Misschien kun je beter insteken dat je weet hoe druk ze zijn en dan je hulp aanbieden ofzo?
pi_164632913

[ Bericht 100% gewijzigd door love8 op 17-08-2016 23:49:55 (Ik heb voldoende reacties gehad die me helpen.) ]
pi_164633070

[ Bericht 100% gewijzigd door love8 op 17-08-2016 23:50:11 (Ik heb voldoende reacties gehad die me helpen.) ]
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:21:14 #29
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_164633314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:07 schreef gianni61 het volgende:

[..]

serieus, wat een ranzige mensen
Luizen zitten alleen op schone hoofden die houden van een schone omgeving, dus eigenlijk zijn bij die jongen thuis super schoon.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_164633658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:10 schreef love8 het volgende:

[..]

[..]

Ik snap dat het zo overkomt dat ik negatief ben, sorry, maar dat komt denk ik doordat ik mijn problemen die ik dus heb vertel en verder dus niet de positieve kanten. Ik stoor mij er gewoon aan dat hij vindt dat ik overdrijf als ik zeg dat hij(of zijn ouders) écht alles goed moet gaan wassen en het moet gaan bestrijden. En vervolgens boos wordt op mij omdat ik het tegen mijn ouders heb gezegd, en er zelf (of zijn ouders) verder niet veel aandoet.. Ik denk dat hij zelf gewoon niet in ziet hoe belangrijk het is dat je er wat aandoet. Ik heb in ieder geval niet gezien dat ze knuffels, kleding etc hebben gewassen en/of in een vuilniszak hebben gedaan.
Jij bent er ook niet fulltime om daarover te kunnen oordelen?
Misschien schaamt hij zich er ook voor en/of hoopt hij dat ze automagisch weg gaan ofzo? Dan kan het extra confronterend zijn dat zijn ouders er ook met de pet naar gooien en dat jouw ouders dat nu ook min of meer meekrijgen enzo.

Daarom dus de opmerking, dat het beter over kan komen als je meteen erbij had gezet dat hij ook wel leuke kanten heeft. Meer balans enzo. Omgekeerd zal jij het vast ook niet cool vinden als hij alleen die negatieve dingen deelt, zonder ook de positieve dingen erbij te vermelden lijkt me..
Google anders ook eens op hoe je opbouwende kritiek kan geven.

quote:
En ja, ik kan inderdaad beter zeggen dat ik weet hoe druk ze zijn en dat ik ze hulp aankan bieden als ze dat willen, wil niet verwijtend overkomen. Ik hoop maar dat ze het van mij aannemen, en er speelt inderdaad hier en daar wel wat denk ik, maar daar weet ik niet zo heel veel vanaf.
Is daar een reden voor, dat je er niet zoveel vanaf weet? Zijn jullie nog niet zo lang samen of is je vriend misschien helemaal niet zo een prater ofzo? Misschien naar hem toe ook duidelijk zijn dat je het niet verwijtend bedoelt enzo. Het kan helpen om je neutraal op te stellen, dat hij misschien wat meer vertrouwen krijgt dat je hem en zijn familie niet gaat veroordelen en dat je wat er besproken wordt ook niet allemaal doorspeelt naar jouw ouders of anderen ofzo..
pi_164634263

[ Bericht 100% gewijzigd door love8 op 17-08-2016 23:50:26 (Ik heb voldoende reacties gehad die me helpen.) ]
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:49:45 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164634493
Ik krijg jeuk van dit topic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164634528
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:21 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Luizen zitten alleen op schone hoofden die houden van een schone omgeving, dus eigenlijk zijn bij die jongen thuis super schoon.
Dat waren toch vlooien ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_164634763
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:21 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:03 schreef love8 het volgende:
Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb al meerdere keren tegen hem gezegd dat hij er wat aan moet doen én echt zijn dekbed moet verschonen (dus niet 2 maanden lang niet doen) maar hun vinden maar dat ik overdrijf.
pi_164635251
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:44 schreef love8 het volgende:

[..]

Ik was er daarna 3 dagen niet, en daarna 2 weken weer wel en toen vroeg ik wat ze hadden gedaan. Alleen zo'n bestrijdingsmiddel dus vandaar dat ik dus weet wat ze hebben gedaan en wat niet.
Je bent twee weken te gast bij hen thuis? Heb je de gebruiksaanwijzing van dat bestrijdingsmiddel bekeken, om zo zeker te zijn?

quote:
Hij schaamt zich er niet voor, hij denkt juist dat hij het niet heeft terwijl ik alleen naast hem verder veel lig en zijn ouders en broertje zich wel hebben behandeld met dat spul. Ik wil mezelf verder niet te veel gaan verdedigen ofzo want dat komt dan misschien inderdaad weer negatief over. En ik weet wel hoe ik opbouwende kritiek moet geven, maar op dat moment was ik gewoon heel erg gefrustreerd. Maar het kan beter idd.
Hoe weet hij dat hij het niet heeft? En hoe ben jij er zo zeker van dat hij wel de haard is?
Het gaat misschien niet zozeer om het verdedigen op zich, maar om de manier waarop je dat doet. Misschien weet je inderdaad heel goed hoe je opbouwende kritiek dient te geven, maar vergeet ook niet te kijken naar de effectiviteit. Je kan het nog zo fantastisch brengen, maar als de tegenpartij iets anders meent te horen schiet je ook niet op natuurlijk..

quote:
M'n vriend is niet zo'n prater, dat maakt het ook lastiger. En goede tip. Ik doe mijn best om zo neutraal mogelijk te blijven en niet verwijtend te zijn etc. Het is ook lastig want m'n ouders vragen van ja, wat doen hun eraan dan nu? En ik weet ook niet wat ik dan moet zeggen, want m'n ouders willen het liefst zijn ouders bellen maar ik heb gezegd dat ze dat beter niet kunnen doen.
Denken dat je neutraal en niet verwijtend doet is niet hetzelfde als daadwerkelijk ook zo overkomen. Misschien ten overvloede, maar toch..
Wat zouden je ouders dan willen bespreken met hen?
pi_164648402
quote:
Hoi allemaal,

Ik weet niet echt waaronder ik dit moet posten, en het is ook best wel een beetje beschamend.
Ik blijf vaak bij mijn vriend slapen, en er waren dus luizen bij zijn gezin geconstateerd. Vervolgens werd tegen mij gezegd dat ze het niet meer hadden(ze hadden het een paar keer gewassen met luizenspul). Mijn ouders hadden mij ook
gecontroleerd maar konden niets vinden, tot gister. Ik(en iedereen in het huishouden) heb dus helaas luizen opgelopen door m'n vriend (hij is de enige bij wie ik zo dichtbij was).

Enkele maanden daarvoor hadden ze ookal luizen, maar hadden ze dat dus niet tegen mij gezegd.. Mijn ouders vinden nu dus dat ik nu niet meer met hem mag afspreken, totdat hun er thuis wat aan gedaan hebben. Maar mijn vriend zei al dat niemand er wat aan gaat doen, en hij heeft zichzelf ook niet laten controleren. Nu heb ik mijzelf dus ook voorgenomen om hem inderdaad niet meer te zien totdat ze thuis alles op orde hebben. Ik heb namelijk geen zin om elke keer weer luizen op te lopen aangezien het veel werk is.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb al meerdere keren tegen hem gezegd dat hij er wat aan moet doen én echt zijn dekbed moet verschonen (dus niet 2 maanden lang niet doen) maar hun vinden maar dat ik overdrijf. Wat moet ik doen zodat hij(en zijn ouders) mij serieus nemen??

Alvast bedankt!
pi_164672466
Meid wat moet je met zo'n chanterende viespeuk
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:04:39 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164672498
Oh, de OP is al enige tijd verdwenen. Nu de luizen nog.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:24:27 #39
pi_164676036
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:50 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat waren toch vlooien ?
Nope, dat zijn echt luizen. Heb ze zelf vroeger ook vaak gehad en werd altijd uitgescholden voor viespeuk en vlooienaap, tot dat de luizen mevrouw die eens inde zoveel tijd op school kwam in de klas heeft uitgelegd dat vlooien alleen op hele schone mensen gaan zitten.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:26:05 #40
pi_164676072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

[..]

Ja, hij moet wel alles verschonen en wassen ( kleren, jassen, dekbedovertrekken, knuffels etc) hier blijven luizeneitjes op zitten dan na een paar weken heb je weer nieuwe luizen.
pi_164677624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:24 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Nope, dat zijn echt luizen. Heb ze zelf vroeger ook vaak gehad en werd altijd uitgescholden voor viespeuk en vlooienaap, tot dat de luizen mevrouw die eens inde zoveel tijd op school kwam in de klas heeft uitgelegd dat vlooien alleen op hele schone mensen gaan zitten.
Helaas uit ervaring kan ik vertellen dat dit ook niet altijd zo is. Ik heb vroeger zo vaak luizen gehad, trauma's! Je hoefde het woord maar te zeggen en ik had ze. Ik hing mijn jas al apart van anderen in een dichte tas (luizenzak), mijn knuffels hingen boven mijn bed omdat mijn moeder gek werd van het wassen. Dus op een gegeven moment 1x in de zoveel tijd mijn haren wassen en nog bleef ik ze houden. Mijn moeder was tevens een luizenmoeder (die dus ook op school in andermans haren zat te neuzen naar luizen/neten) en van alles geprobeerd. Pas vanaf de middelbare school werd het gelukkig minder.
pi_164678161
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:26 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja, hij moet wel alles verschonen en wassen ( kleren, jassen, dekbedovertrekken, knuffels etc) hier blijven luizeneitjes op zitten dan na een paar weken heb je weer nieuwe luizen.
Dit is achterhaald. Enige remedie is behandelen met goed spul (even opzoeken welke ook alweer effectief is en welke niet meer werkt wegens resistentie) en verder iedere dag kammen, tot twee weken nadat er voor het laatst een luis of neet uit het haar is gekomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')