Op die manier, dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:24 schreef djh77 het volgende:
[..]
Je verwees in je vorige post naar het andere project (Talentencentrum) en dat hier minder rente werd betaald dan De schans. Dit project zou normaal 6-7%moeten zijnen dus een hogere rente dan de Schans.
Dat is altijd nog minder dan met PayPal geld heen en weer schuiven (3,8%), bovendien krijg ik ook rendement op de omzet in de vorm van punten, gratis ontbijt (meestal ook minstens ¤ 15 per nacht) en gratis upgrades van hotelkamers. Een beetje lol van een extra belegging krijg je op de koop toe.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:26 schreef djh77 het volgende:
[..]
Je betaalt alleen E 22,- per E 1000 inleg. Daar gaat je rendement.
Ik zie op de website de verschillende participatiebedragen staan; maar daar staat 4,5% rente bij?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:44 schreef Groepfunder het volgende:
Was deze al besproken? Zonnepanelen voor sociale huurwoningen in Noord-Holland. Looptijd van slecht s18 maanden en 6% rente. Het is mij alleen niet duidelijk met welke kosten in rekening moet houden. Het risico zit, als ik het goed zie, wederom in de herfinanciering.
Klopt, even aangepast.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:55 schreef vehkah het volgende:
[..]
Ik zie op de website de verschillende participatiebedragen staan; maar daar staat 4,5% rente bij?
ik sla deze over. De lening wordt achtergesteld aan een mogelijke toekomstige bankfinanciering en 4,5% is dan een stuk minder aantrekkelijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:44 schreef Groepfunder het volgende:
Was deze al besproken? Zonnepanelen voor sociale huurwoningen in Noord-Holland. Looptijd van slecht s18 maanden en 4,5% rente. Het is mij alleen niet duidelijk met welke kosten in rekening moet houden. Het risico zit, als ik het goed zie, wederom in de herfinanciering.
[edit]Rente gecorrigeerd[/edit]
Mee eens.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:48 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
De interesse is er denk ik wel bij investeerders. Echter het uitblijven van investeringen kan te maken hebben met het feit dat mensen er niet in geïnteresseerd zijn om een toezegging te doen, en om vervolgens pas na 40 dagen te horen of het project wel of niet door gaat. Daardoor wacht iedereen tot het laatste moment met investeren.
Echter bij het project van 4 dagen, gaan de mensen de moeite niet nemen om in te tekenen omdat ze de kans groot achten dat het project niet door gaan. Als iedereen zonder naar het al gefunde percentage zijn investeringsbeslissing zou maken dan zouden deze projecten wel volkomen.
Het project op de Schoonbroodstraat heeft een fundingsgarantie dus die gaat sowieso door. Ik ben van plan om dat project mee te pakken echter wacht ik nog even met investeren want anders staat mijn geld meer dan 30 dagen niets te doen op een rekening van SiG.
Ik heb er geen probleem mee. Als een project in de problemen is doe je er als investeerder toch weinig meer aan. Iedere eventueel door GvE doorbetaalde termijn is er mooi weer een. Daarnaast komt het natuurlijk heel vaak voor dat een lener door omstandigheden een of twee weken te laat betaald. GvE betaald dan inderdaad vaak door en dat voorkomt natuurlijk veel onrust zoals je vaak ziet bij bijvoorbeeld KoM als er eens te laat betaald is. Ik zit ook niet op onrust te wachten maar wel op een betaling die op tijd isquote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:58 schreef ITrade het volgende:
[..]
[..]
Weer hetzelfde verhaal bij GvE, vind hun onbetrouwbaar dat ze zulke dingen achteraf pas bekend maken.
Dat is ook mijn idee. Zal dan mijn eerste project worden bij SiG. Er komen binnenkort bij mij twee deposito's (waarvan er één met een rente van 5,5%...) vrij en ik wil deze gelden met een behoorlijke zekerheidstelling weer herinvesteren. Zomaar in projecten met enkel HA en (morele) borgstellingen gaat me (veel) te ver.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik ben ook van plan om de Schoonbroodstraat mee te pakken maar ik wacht ook tot 2 a 3 dagen voor de einde van de inschrijfperiode.
Daarom ben ik ook zo terughoudend ten aanzien van aflossingsvrije leningen. Met annuïteiten zitten we er met zijn allen véél strakker bovenop. En als het platform de kwestie in eerste instantie soepel en onderhands probeert te regelen, dan gebeurt er tenminste iets, zonder risico dat het in de publiciteit komt. Iets minder schade, is alleen maar prettig voor de investeerder. Als een project dat pas na anderhalf jaar of zo hoeft af te lossen tussentijds problemen heeft, kan ik mij moeilijk voorstellen dat a. het platform dit signaleert en b. er überhaupt veel aan doet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb er geen probleem mee. Als een project in de problemen is doe je er als investeerder toch weinig meer aan. Iedere eventueel door GvE doorbetaalde termijn is er mooi weer een. Daarnaast komt het natuurlijk heel vaak voor dat een lener door omstandigheden een of twee weken te laat betaald. GvE betaald dan inderdaad vaak door en dat voorkomt natuurlijk veel onrust zoals je vaak ziet bij bijvoorbeeld KoM als er eens te laat betaald is. Ik zit ook niet op onrust te wachten maar wel op een betaling die op tijd is
Ja, ook hier mee eens. Voor mij in principe ook geen aflossingsvrije leningen. Uitzondering zou voor mij nog kunnen zijn als er de eerste paar maanden niet afgelost zou worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo terughoudend ten aanzien van aflossingsvrije leningen. Met annuïteiten zitten we er met zijn allen véél strakker bovenop. En als het platform de kwestie in eerste instantie soepel en onderhands probeert te regelen, dan gebeurt er tenminste iets, zonder risico dat het in de publiciteit komt. Iets minder schade, is alleen maar prettig voor de investeerder. Als een project dat pas na anderhalf jaar of zo hoeft af te lossen tussentijds problemen heeft, kan ik mij moeilijk voorstellen dat a. het platform dit signaleert en b. er überhaupt veel aan doet.
Oké, ze gaan dus verkopen voor MKB bedrijven of zo iets….. Verder zijn ze vooral op zoek naar werkkapitaal (140k) omdat het allemaal zo goed gaat. Of zou het verliesfinanciering zijn? Wat ze nu precies doen en welke meerwaarde ze bieden voor het MKB hebben ze mij nog niet duidelijk kunnen maken dus ik haak af.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:10 schreef obligataire het volgende:
Sellian B.V.
¤ 150.000 | 7,5% rente | 60 maanden | Investeerders: 12 | Reacties: 0
Reeds
geïnvesteerd
8%
¤137.500 nog te investeren
Verlopen
inschrijftijd
18%
27 dagen resterend
Risicoscore
Dun & Bradstreet
Verhoogd risico
Collin
credit score
Ruim voldoende
Ze zijn bezig sinds oktober 2015 en hebben nu 60k omzet gehaald. Echter denken ze in de laatste vier maanden dit op te voeren tot 215k....weer een lekkere hockeystickprognosequote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Oké, ze gaan dus verkopen voor MKB bedrijven of zo iets….. Verder zijn ze vooral op zoek naar werkkapitaal omdat het allemaal zo goed gaat. Of zou het verliesfinanciering zijn? Wat ze nu precies doen en welke meerwaarde ze bieden voor het MKB hebben ze mij nog niet duidelijk kunnen maken dus ik haak af.
Bij mij staat hij op 45%.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:15 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ze zijn bezig sinds oktober 2015 en hebben nu 60k omzet gehaald. Echter denken ze in de laatste vier maanden dit op te voeren tot 215k....weer een lekkere hockeystickprognose
De pitch staat een kwartier open en er is nog maar 8% opgehaald, imo een goede zaak.
Vreemd, dan zal er wel iets mis zijn met de weergave van de website op mijn pc. Verversen hielp niet. Ik ben nu even opnieuw naar Collin gegaan en ik zie nu wel dat het weer helaas storm looptquote:
Wat ik niet begrijp is dat een dienstverlener een financiering zoekt voor Onderhanden Werk. Dit is toch gewoon werkkapitaal (lees: liquide middelen)quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Oké, ze gaan dus verkopen voor MKB bedrijven of zo iets….. Verder zijn ze vooral op zoek naar werkkapitaal (140k) omdat het allemaal zo goed gaat. Of zou het verliesfinanciering zijn? Wat ze nu precies doen en welke meerwaarde ze bieden voor het MKB hebben ze mij nog niet duidelijk kunnen maken dus ik haak af.
Juist daarom had ik het hierboven ook al over 140k werkkapitaalquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:27 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat een dienstverlener een financiering zoekt voor Onderhanden Werk. Dit is toch gewoon werkkapitaal (lees: liquide middelen)
Op het punt van zekerheden zit het redelijk goed lijkt me. Eén van de twee heeft zelfs nog een paar andere bedrijven die indirect ook voor extra zekerheid zorgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Oké, ze gaan dus verkopen voor MKB bedrijven of zo iets….. Verder zijn ze vooral op zoek naar werkkapitaal (140k) omdat het allemaal zo goed gaat. Of zou het verliesfinanciering zijn? Wat ze nu precies doen en welke meerwaarde ze bieden voor het MKB hebben ze mij nog niet duidelijk kunnen maken dus ik haak af.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:30 schreef gve74 het volgende:
En weer een default bij GVE.Wat was van dit project trouwens het lening bedrag, rente vergoeding en classificatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20 van de 60 termijnen betaald, waarvan een aantal door GVE.
Is alweer mijn 5e default bij GVE (van de 40).
Een positief rendement is voor mij al niet meer haalbaar. Nu maar hopen dat mijn verlies niet al te groot gaat worden. Ik heb echter nog zo'n 3 a 4 jaar te gaan.
bedrag is 90k en rente was 8%. Classificatie kan ik niet achterhalenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat was van dit project trouwens het lening bedrag, rente vergoeding en classificatie?
Ja, de zekerheden zien er wel redelijk uit maar in de basis heb ik er mijn bedenkingen bij.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Op het punt van zekerheden zit het redelijk goed lijkt me. Eén van de twee heeft zelfs nog een paar andere bedrijven die indirect ook voor extra zekerheid zorgen.
Het is inderdaad financiering van te verwachten verliezen in de startup periode.
Al met al ontbreekt het goede gevoel bij dit project. Die van gisteren was ook al kiele kiele dus twee risicovolle in één week ga ik niet doen.
Bedankt, kunnen we namelijk weer gebruiken voor de statistieken.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:37 schreef L.p.a. het volgende:
[..]
bedrag is 90k en rente was 8%. Classificatie kan ik niet achterhalen
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bedankt, kunnen we namelijk weer gebruiken voor de statistieken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van Facebook
Hun site geeft ook niet veel duidelijkheid wat ze echt doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, de zekerheden zien er wel redelijk uit maar in de basis heb ik er mijn bedenkingen bij.
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:42 schreef rockenfeller het volgende:
[..]Ik vraag me af of al die informatie ook in de pitch stond......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van FacebookTot nooit .......
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bedankt, kunnen we namelijk weer gebruiken voor de statistieken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aldus een tweet op 6 november 2014 van GVE
Het grote klantenbestand verbaast mij als ik de omzetcijfers zie.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:48 schreef komrad het volgende:
Investering Nieuwe Video-materialen
¤50.000
3 jaar
10,88%
Klasse C
Dit staat bij de veelgestelde vragenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het grote klantenbestand verbaast mij als ik de omzetcijfers zie.
Verder zie ik een BV. En verder niets over verdere aansprakelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |