abonnement Unibet Coolblue
pi_164584062
Vanmorgen kon ik net niet mijn riem op het tweede gaatje zetten. Ik at vijf snedes brood. Nu is mijn buik zo opgezet dat het eerste riemgaatje met moeite dicht kan. :( Ik voel me echt opgeblazen. Ik had gisteren ook pizza gegeten.

Ik heb niet lang geleden een glutenvrij dieet gevolgd en ik merkte verschil op zeer veel vlakken. Toen had ik bloed laten prikken met een negatief resultaat. Maar ik ga in september het weer doen want nu eet ik juist wel gluten zodat een eventuele intolerantie herkend kan worden...

Herkent iemand dit, zo'n rare reactie op brood? :? Wat kan ik ertegen doen? Is er een andere mogelijke oorzaak dan problemen met gluten?
pi_164592000
Ja, ik heb ook een opgezette buik als ik brood eet. Dus ik eet nu vooral salades als lunch. Bij pizza heb ik het niet trouwens, bij pasta ook niet altijd. Dus het zullen niet de gluten zijn denk ik.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:08:25 #3
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164592277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:56 schreef Elvi het volgende:
Ja, ik heb ook een opgezette buik als ik brood eet.
Ja ik ook, en ook bij noedels

Waarom werkt je navel eigenlijk niet als ventiel ;(
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:10:00 #4
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164592327
Mijn ma zegt dat het met koolhydraten te maken heeft. Klopt dit
pi_164592668
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:10 schreef -Phineas- het volgende:
Mijn ma zegt dat het met koolhydraten te maken heeft. Klopt dit
Dan moet je het ook bij bananen hebben.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:24:43 #6
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_164592731
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:22 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dan moet je het ook bij bananen hebben.
Heb ik ook wel, maar niet zo erg als met brood of noedels.
pi_164593316
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:56 schreef Elvi het volgende:
Ja, ik heb ook een opgezette buik als ik brood eet. Dus ik eet nu vooral salades als lunch. Bij pizza heb ik het niet trouwens, bij pasta ook niet altijd. Dus het zullen niet de gluten zijn denk ik.
Ik had juist met glutenvrij brood dit effect niet. :?
pi_164593519
Kunnen ook fructanen zijn. De koolhydraten in tarwe. Dan zou speltbrood(liefst zuurdesem) ook beter moeten gaan. Daar zitten wel gluten in, maar weinig fructanen.
pi_164593800
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Kunnen ook fructanen zijn. De koolhydraten in tarwe. Dan zou speltbrood(liefst zuurdesem) ook beter moeten gaan. Daar zitten wel gluten in, maar weinig fructanen.
Dat zou kunnen.. Van speltbrood heb ik ook minder last.
pi_164596369
Ik heb dat alleen met wit brood, dat ligt dan als een baksteen op m'n maag dan. Maar eens in de zoveel tijd is een wit bolletje met pindakaas zo lekker :9

Maar kan dus ook aan de broodsoort liggen dus, hoe bruiner het brood hoe minder last ik er van heb.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:12:17 #11
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164599086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:21 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb dat alleen met wit brood, dat ligt dan als een baksteen op m'n maag dan. Maar eens in de zoveel tijd is een wit bolletje met pindakaas zo lekker :9

Maar kan dus ook aan de broodsoort liggen dus, hoe bruiner het brood hoe minder last ik er van heb.
Heb ik ook idd met wit brood.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164599389
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Kunnen ook fructanen zijn. De koolhydraten in tarwe. Dan zou speltbrood(liefst zuurdesem) ook beter moeten gaan. Daar zitten wel gluten in, maar weinig fructanen.
Hele goede tip. :D Ik ga het proberen. :P
pi_164614774
Sinds ik over ben gestapt op speltbrood heb ik hier veel minder last van. Voor die tijd was het bij mij ook een drama met 'gewoon' brood.
pi_164616484
Als je minder last hebt bij speltbrood, zou je ook eens kunnen kijken of het schrappen van andere fructaan rijke producten kan helpen: http://www.fodmapdieet.nl/pdf/FRUCTANEN.pdf

Ik heb zelf het FODMAP dieet gedaan, waarbij je naar de reactie op 5 types koolhydraten kijkt. Fructanen is geen probleem. Ik zit wel met lactose en fructose intolerantie..
pi_164624941
Geen last van met mijn sixpack. Wel een beetje strakke kleding soms, maarja dan zie je de spieren beter.

Ik ben een prettige verschijning met mijn uiterlijk.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164709282
Is een opgezwollen buik jullie enige klacht of merken jullie meer?
pi_164710428
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:16 schreef IDkaart het volgende:
Vanmorgen kon ik net niet mijn riem op het tweede gaatje zetten. Ik at vijf snedes brood. Nu is mijn buik zo opgezet dat het eerste riemgaatje met moeite dicht kan. :( Ik voel me echt opgeblazen. Ik had gisteren ook pizza gegeten.

Ik heb niet lang geleden een glutenvrij dieet gevolgd en ik merkte verschil op zeer veel vlakken. Toen had ik bloed laten prikken met een negatief resultaat. Maar ik ga in september het weer doen want nu eet ik juist wel gluten zodat een eventuele intolerantie herkend kan worden...

Herkent iemand dit, zo'n rare reactie op brood? :? Wat kan ik ertegen doen? Is er een andere mogelijke oorzaak dan problemen met gluten?
koolhydraten 'trekken' vocht aan. dus als je normaal gesproken veel vlees en groenten e.d. eet en vervolgens een dag veel pasta of brood dan kun je dat merken. hoe het precies zit qua wetenschap weet ik eerlijk gezegd ook niet maar google is je vriend he. bij mij kan het 3 kilo verschil maken in 1 dag.
  Vis een optie? maandag 22 augustus 2016 @ 09:19:59 #18
70532 loveli
N
pi_164756280
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 11:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Als je minder last hebt bij speltbrood, zou je ook eens kunnen kijken of het schrappen van andere fructaan rijke producten kan helpen: http://www.fodmapdieet.nl/pdf/FRUCTANEN.pdf

Ik heb zelf het FODMAP dieet gedaan, waarbij je naar de reactie op 5 types koolhydraten kijkt. Fructanen is geen probleem. Ik zit wel met lactose en fructose intolerantie..
Dit idd.
crap in = crap out
  maandag 22 augustus 2016 @ 12:14:27 #19
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_164759342
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:16 schreef IDkaart het volgende:
Vanmorgen kon ik net niet mijn riem op het tweede gaatje zetten. Ik at vijf snedes brood. Nu is mijn buik zo opgezet dat het eerste riemgaatje met moeite dicht kan. :( Ik voel me echt opgeblazen. Ik had gisteren ook pizza gegeten.

Ik heb niet lang geleden een glutenvrij dieet gevolgd en ik merkte verschil op zeer veel vlakken. Toen had ik bloed laten prikken met een negatief resultaat. Maar ik ga in september het weer doen want nu eet ik juist wel gluten zodat een eventuele intolerantie herkend kan worden...

Herkent iemand dit, zo'n rare reactie op brood? :? Wat kan ik ertegen doen? Is er een andere mogelijke oorzaak dan problemen met gluten?
Dit kan echt van alles zijn, als je echt erin wil duiken wat de oorzaak is, misschien eens contact opnemen met de poepdokter: www.groenevrouw.nl
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_164759454
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2016 12:14 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dit kan echt van alles zijn, als je echt erin wil duiken wat de oorzaak is, misschien eens contact opnemen met de poepdokter: www.groenevrouw.nl
Volgens mij is dat geen erkende arts. :(
  maandag 22 augustus 2016 @ 12:52:00 #21
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_164760041
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 12:20 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Volgens mij is dat geen erkende arts. :(
Geen arts nee, maar wel een erkende darmfloratherapeut. Ze werkt heel netjes op een 'wetenschappelijke' manier, geen kwakzalverij niks.
En mijn ervaring met erkende artsen is, dat ze alleen in actie komen als je allergisch bent en niet als je overgevoelig/intolerant bent.
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_164760748
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2016 12:52 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Geen arts nee, maar wel een erkende darmfloratherapeut. Ze werkt heel netjes op een 'wetenschappelijke' manier, geen kwakzalverij niks.
En mijn ervaring met erkende artsen is, dat ze alleen in actie komen als je allergisch bent en niet als je overgevoelig/intolerant bent.
Mwah hangt ook van de soort intolerantie af.

Maar het is wel vies dat ze eerst doen of je bv lactose-intolerantie niet aan kan tonen, en dan blijkt het wel te kunnen.
  maandag 22 augustus 2016 @ 14:37:55 #23
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_164761939
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 13:33 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Mwah hangt ook van de soort intolerantie af.

Maar het is wel vies dat ze eerst doen of je bv lactose-intolerantie niet aan kan tonen, en dan blijkt het wel te kunnen.
Jep en daarom ben ik ook uiteindelijk bij de groene vrouw terecht gekomen en ben nu alweer 1,5 jaar klachtenvrij.
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_164931369
Wat ik ook niet snap...

Als ik iets eet als brood of pizza krijg ik wel veel honger. :') En dan ga ik nog meer eten en dat loopt fout af.
  maandag 29 augustus 2016 @ 09:02:38 #25
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164932351
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 02:51 schreef IDkaart het volgende:
Wat ik ook niet snap...

Als ik iets eet als brood of pizza krijg ik wel veel honger. :') En dan ga ik nog meer eten en dat loopt fout af.
http://www.glycemische-index.com/

Heeft van alles met je suikerspiegel te maken, het is een moeilijk verhaal wat ik zelf niet al te best uit kan leggen omdat ik daar geen achtergrond in heb, maar het komt er op neer dat door "snelle"koolhydraten (witte deegproducten bijv) je suikerspiegel kort gaat pieken en dan direct daalt.
Daar krijg je honger door, en ikzelf word daar slaperig/lui van.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164932394
Vezels hebben dat effect soms. Vooral als je ze een tijdje niet hebt gegeten. Of grote maaltijden, bijvoorbeeld een hele pizza. Het kan ook nog door al het zout komen in pizza en brood dat je vocht vasthoudt.

Waarmee ik wil zeggen dat het niet hoeft te betekenen dat je intolerant bent.
pi_164932417
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

http://www.glycemische-index.com/

Heeft van alles met je suikerspiegel te maken, het is een moeilijk verhaal wat ik zelf niet al te best uit kan leggen omdat ik daar geen achtergrond in heb, maar het komt er op neer dat door "snelle"koolhydraten (witte deegproducten bijv) je suikerspiegel kort gaat pieken en dan direct daalt.
Daar krijg je honger door, en ikzelf word daar slaperig/lui van.
Je lichaam breekt het inderdaad te snel af, waardoor je suikerdipjes krijgt.
pi_165027984
Oké ik dacht dat de problemen die ik heb te maken kunnen hebben met de pil... (WeCare goedkoop merk, schijnt vaker voor problemen te zorgen door de goedkope hulpstoffen die er in zitten.) Ik heb zondag de laatste pil geslikt, vanaf maandag stopweek, maar zeker vandaag dezelfde soort buikpijn als vandaag. :') En dezelfde soort misselijkheid.

FML nergens is een aantoonbare verklaring voor.
pi_165028946
Mensen die een plakje brood een snede noemen :')
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 10:15:47 #30
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_165031041
nu heb ik trek in pizza.

bedankt he.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_165031811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:15 schreef Jimbo het volgende:
nu heb ik trek in pizza.

bedankt he.
Haal pizzadeeg bij de Aldi, die is echt lekker. :D
pi_165034948
Oké ik heb vanochtend alleen twee snedes brood gegeten en ik heb buikpijn en ben kapot misselijk, dit is echt niet leuk meer. X_x

Maar herkennen jullie dit ook behalve een opgezette buik of niet? Lijkt me niet dat iedereen net als ik maar brood en zo blijft eten terwijl diegene er eigenlijk niet tegen kan of zo.
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 15:22:44 #33
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_165036993
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:06 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Haal pizzadeeg bij de Aldi, die is echt lekker. :D
done!
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 15:22:58 #34
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_165037004
tevens allergie voor gist?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_165037379
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:08 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja ik ook, en ook bij noedels

Waarom werkt je navel eigenlijk niet als ventiel ;(
Daarom heb ik een navel piercing. Als je dan het sieraad eruit haalt heb je een heel klein gaatje. Als ik dan een opgeblazen buik heb na de lunch door brood. Ga ik even buiten een sigaret roken en haal ik het sieraad eruit. Wel buiten doen want het kan behoorlijk stinken!
pi_165041518
Het kan zijn dat de ingrediënten je letterlijk opblazen, doordat je meer gas aanmaakt. Allerlei voedingsmiddelen kunnen hierin resulteren: appels, uien, ei, koffie, alcohol, etc. Ik weet dat ik sterk reageer op ui, welke soort dan ook. Aanverwante soorten als prei dan weer niet.
1 + 1 = blauw
pi_165138046
Maar hebben jullie ook andere opmerkelijke reacties? :?
pi_165238035
Volgens mij heb ik obvious iets met lactose. :') Ik ga maandag naar huisarts want dit gaat te ver.
  zondag 11 september 2016 @ 18:27:37 #39
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_165251556
ik heb gemerkt dat ik reageer op tarwe/rogge ed. en niet op spelt. Buikpijn, opgezwollen buik. bij pasta/pizza/brood/koekjes ed.
pi_165264544
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_165280885
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je lichaam breekt het inderdaad te snel af, waardoor je suikerdipjes krijgt.
Onzin. Reactieve hypoglycemie bij mensen zonder diabetes is een sprookje.

quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

http://www.glycemische-index.com/

Heeft van alles met je suikerspiegel te maken, het is een moeilijk verhaal wat ik zelf niet al te best uit kan leggen omdat ik daar geen achtergrond in heb, maar het komt er op neer dat door "snelle"koolhydraten (witte deegproducten bijv) je suikerspiegel kort gaat pieken en dan direct daalt.
Daar krijg je honger door, en ikzelf word daar slaperig/lui van.
De waarde van de glycemische index is totaal niet betrouwbaar, aangezien de waarde steeds verschilt bij inname van hetzelfde product. Een product dat als laag-glycemisch beschreven wordt, kan op een ander willekeurig moment weer een hoog-glycemisch effect hebben op het lichaam, terwijl je zou verwachten dat de bloedsuikerspiegel hetzelfde zou reageren als je op willekeurige momenten hetzelfde product eet. De slaperigheid/luiheid is ook niet gerelateerd aan een bepaald product met een bepaalde glycemische index.

[ Bericht 29% gewijzigd door Rami. op 12-09-2016 22:02:20 ]
pi_165280990
quote:
Je kan relatief makkelijk via een genentest kijken of je tot de risicogroep hoort...
Als je die genen niet hebt is de kans op coeliakie bijna nul.
pi_165462993
Ik heb al een paar dagen geen zuivelproducten gegeten en echt al veel meer energie... heb gewoon de hele dag in den haag gestaan, daarna een soort werkstuk gemaakt en ben nog niet moe.

Helaas merk ik toch weer nu in bed klachten maar donderdag heb ik een afspraak bij de huisarts :D ben toch wel benieuwd wat het nou is en hoop dat ik een antwoord krijg :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')