abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164583387

quote:
In Corsica zijn zaterdag grote rellen veroorzaakt door een groep jonge Marokkanen die last hadden van fotofobie. Een toerist maakte onschuldige foto’s van moslima’s die in zee gingen in een boerkini. De mannelijke Marokkanen op het strand hadden daar een probleem mee en vielen de toerist aan. Lokale jonge Corsicanen zagen zich genoodzaakt de toerist te beschermen tegen de fotofobische Marokkanen.
quote:
Dit escaleerde uiteindelijk in langdurige grootschalige rellen toen een groep oudere Marokkanen de jongeren kwam bijstaan. Deze groep was gewapend met bijlen en harpoenen waarmee ze de jonge Corsicanen aanvielen. De politie is nog aan het uitzoeken hoe het zeer kleine incident zo kon escaleren dat er op het eind vier mensen met harpoenverwondingen en een zwangere vrouw in het ziekenhuis belanden. Ook gingen er drie auto’s in vlammen op.
quote:
De spanningen waren zondag nog ruim aanwezig toen een groep van 500 Corsicanen naar een nabije woonwijk ging waar toevallig erg veel Marokkanen wonen om 'verhaal te halen' op die Marokkanen. "Te wapen, dit is onze plaats en we gaan waar wij willen." werd er gescandeerd. De politie heeft daarop de weg geblokkeerd en zo de Marokkanen beschermd tegen de boze Corsicanen.
Harry

:{ Als je niet met uiterlijk vertoon je geloofsovertuiging kenbaar maakt was dit misschien niet gebeurt, en lijkt een goed argument om boerkini's te verbieden.

:{w De vrouw moet kunnen zwemmen zoals ze prettig vind, maar de toeristen moeten ook foto's kunnen maken als ze daar zin in hebben.

:') Schoolvoorbeeld van het met geweld je mening willen opdringen aan een ander, en helaas weer met geloof als oorzaak.
◢◤
pi_164583421
^O^ Lapo, game on.
◢◤
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:56:52 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_164583580
Ook op Corsica gedragen Marokkanen zich kut. Ook daar geen stageplek kunnen krijgen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_164583600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ook op Corsica gedragen Marokkanen zich kut. Ook daar geen stageplek kunnen krijgen?
Ligt genuanceerder dan dat.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:58:56 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_164583637
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ligt genuanceerder dan dat.
Vertel eens....
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_164583744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Vertel eens....
bron https://www.theguardian.c(...)rotests-sisco-france

quote:
About a dozen teenagers from the village were at the beach on Saturday, along with three Muslim families. Witnesses told newspaper Le Monde that a father from one of the families complained about someone taking a photograph of his wife. An altercation took place and the teenagers called their parents.
Marrokaanse vader vraagt om geen foto's te nemen Corsicanen doen het toch, zaak escaleert en Corsicaantjes bellen hun papa's.
pi_164583759
Typisch weer. Lopen rellen wanneer ze hun zin niet krijgen.
pi_164583787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

bron https://www.theguardian.c(...)rotests-sisco-france

[..]

Marrokaanse vader vraagt om geen foto's te nemen Corsicanen doen het toch, zaak escaleert en Corsicaantjes bellen hun papa's.
En vervolgens komt de familie van die mocro's met messen en harpoenen aanzetten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164583870
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

En vervolgens komt de familie van die mocro's met messen en harpoenen aanzetten.
Is mij nog steeds niet duidelijk wie met wat kwam.
Voor mij is iig duidelijk dat je geen foto's van mensen neemt die dat niet willen en ze vervolgens ook nog gaat uitschelden is helemaal raar.

zoals al eerder gezegd... Stel dat een groepje jonge mocro's foto's van jouw vrouw/vriendin neemt

beide partijen zijn hier gewoon fout.
pi_164583936
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:05 schreef crystal_meth het volgende:
Corsicanen steken auto's in de fik. Nog steeds de maffia mentaliteit.
Schieten ook nog steeds gaten in de Franse naamborden van hun dorpen

pi_164583954
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Voor mij is iig duidelijk dat je geen foto's van mensen neemt die dat niet willen en ze vervolgens ook nog gaat uitschelden is helemaal raar.

zoals al eerder gezegd... Stel dat een groepje jonge mocro's foto's van jouw vrouw/vriendin neemt

Wie zegt eigenlijk dat die gast foto's van zijn vrouw nam? Misschien was hij wel heel iets anders aan het fotograferen en liep die vrouw toevallig voor zijn lens langs. Ik heb Marokkanen wel vaker als een gebeten hond zien reageren op camera's of fototoestellen, dus het zou me niks verbazen als dat hier ook het geval zou zijn.
pi_164583977
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wie zegt eigenlijk dat die gast foto's van zijn vrouw nam? Misschien was hij wel heel iets anders aan het fotograferen en liep die vrouw toevallig voor zijn lens langs. Ik heb Marokkanen wel vaker als een gebeten hond zien reageren op camera's of fototoestellen, dus het zou me niks verbazen als dat hier ook het geval zou zijn.
Dat zeggen de getuigen
pi_164583987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat zeggen de getuigen
En die getuigen zijn Marokkanen?
pi_164583995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

En die getuigen zijn Marokkanen?
nope onafhankelijk
pi_164583996
De boerkini verklaard door Hanina Arajai, volgens haar min of meer een leuk bevrijdend kledingstuk van de diversiteit en juist tegengesteld aan extremistische islam.

http://www.ad.nl/dossier-(...)gn=socialsharing_web

quote:
Boerkini

Er zijn mensen die naar het strand gaan om lekker te bakken in de zon, en er zijn strandgangers die er alles aan doen om niet bruin te worden. In bepaalde culturen is een wit gezicht nu eenmaal veel aantrekkelijker dan een zondoorbakken huid. Google op facekini en u zult zien hoe ver veel mensen bereid zijn te gaan voor dat schoon­heids­­ideaal. Voor Chinese vrouwen is het de normaalste zaak van de wereld: een zwemmasker dat alleen de ogen, neusgaten en mond openlaat.

Zou ik iemand met een facekini op het strand tegenkomen, dan zou ik er vast ongegeneerd naar staren omdat ik het niet gewend ben, maar ik snap de behoefte wel. In Marokko, althans op het platteland, geldt hetzelfde schoonheidsideaal. Ik weet nog goed hoe mijn zussen en ik, op vakantie in Marokko, overdag zoveel mogelijk huid probeerden bloot te stellen aan de zon. Want dan kon je bij terugkomst in Nederland tenminste bewijzen dat er echt flink vakantie is gevierd.

Verpesten
Mijn nichten die er woonden, konden er niet bij met hun verstand. Hoe kun je zo'n mooie witte huid moedwillig laten verpesten door de zon? Als zij werk te doen hadden op het land, zorgden ze er wel voor dat elk stukje huid bedekt werd. Niet vanwege religieuze motieven, maar om hun waarde als huwelijkskandidaat te vergroten.

De facekini is niet het enige vreemde fenomeen op de hedendaagse stranden van Europa. Je hebt ook de boerkini, een naam die is afgeleid van de boerka (even­eens een gezichtsbedekkend kledingstuk) maar daar eigenlijk niets mee te maken heeft.

Roddelbladen
Een boerkini is badkleding die de armen en benen bedekt. Eigenlijk gewoon een trui en legging, gemaakt van zwemstof. Met een zwemkapje op het haar om het af te maken. Moslima's die een duik willen nemen zonder hun religieuze voorschriften opzij te zetten, zien hierin een ideale oplossing. Ook niet-moslims dragen soms een boerkini. Ik las ooit in de roddelbladen over de bekende Britse kok Nigella Lawson die in zo'n ding is gespot. Moest van haar man, verklaarde ze, omdat hij haar lelieblanke huid zo mooi vond.

In het Franse Cannes mag je 'm niet meer dragen, zo maakte de burgemeester pas bekend. Op straffe van een boete. Het is volgens hem het 'uniform van de extremistische islam'. Wat er de afgelopen weken in Frankrijk is gebeurd, is vreselijk tragisch. Traumatisch ook, dus ik begrijp dat die burgemeester er alles aan wil doen om zijn burgers gerust te stellen, maar zijn uitspraak is gebaseerd op complete onzin.

Burgemeester
Een boerkini is helemaal niet het uniform van de extremistische islam. De 'extremistische islam' vindt dat vrouwen niks te zoeken hebben op het strand, bedekt of onbedekt. Het strand beschouwen zij als een plek van verderf, waar je je verre van dient te houden. De 'extremistische islam' heeft zelfs talloze fatwa's uitgesproken tégen de boerkini en tégen een dagje strand. En dat kan toch allerminst de bedoeling zijn van de burgemeester: dat hij zich met het verbod schaart achter de extremisten?
I´m back.
pi_164584004
Oh ja. Boerkini's mogen niet.

Mag een badpak met lange mouwen
worden gedragen in combinatie met zwembroek met lange pijpen en een badmuts?
pi_164584011
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

nope onafhankelijk
Ahh ok, nou ze zoeken het maar lekker uit met elkaar daar.
pi_164584023
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:13 schreef Ryan3 het volgende:
De boerkini verklaard door Hanina Arajai, volgens haar min of meer een leuk bevrijdend kledingstuk van de diversiteit en juist tegengesteld aan extremistische islam.

http://www.ad.nl/dossier-(...)gn=socialsharing_web

[..]

Met een beetje fantasie lijken het net surfpakken.
pi_164584361
Typisch gedrag.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_164584372
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Foto's nemen in de openbare ruimte mag gewoon en is minder sociaal en legaal ongewenst dan iemand neerschieten met een harpoen.
pi_164584527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Foto's nemen in de openbare ruimte mag gewoon en is minder sociaal en legaal ongewenst dan iemand neerschieten met een harpoen.
Ja dat mag, maar als iemand mij vraagt geen foto's van hem/haar te nemen dan doe ik dat ook niet.
Eens kijken hoelang jij op een naaktstrand foto's kan blijven maken.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:35:00 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_164584549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja dat mag, maar als iemand mij vraagt geen foto's van hem/haar te nemen dan doe ik dat ook niet.
:{w Als je bloot bent vast een hele tijd.
◢◤
pi_164584560
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:35 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w Als je bloot bent vast een hele tijd.
van andere vrouwen... ik vermoed niet heel lang. Maar probeer het eens zou ik zeggen
pi_164584633
quote:

[..]

Ik durf de gok wel aan dat ik van het strand afkom zonder bijl of harpoen in mijn lijf.
pi_164584644
quote:

[..]

ja heuheu of door het raam van je buurvrouw als ze dr kind in bad doet heuheu.

:')
Op de meeste naaktstranden is het verboden om fotos te maken. Goede vergelijking wel. :')
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:42:26 #26
19194 Oversight
◢◤
pi_164584718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

van andere vrouwen... ik vermoed niet heel lang. Maar probeer het eens zou ik zeggen
:D Ik kom er niet vaak, niet echt behoefte aan en ver weg, maar toen ik er wel was zag ik niet echt verschil met het normale strand.

:{w Er lopen mensen zat met camera's en maken dezelfde foto's als op normale stranden.

:{ Je kan dan niet voorkomen dat er ook andere mensen in beeld lopen dan de personen waarmee je zelf gekomen bent, ... net zoals op een normaal strand.

:{w Het is wat anders als je op een meter afstand, herhaaldelijk, foto's gaat maken van iemand waar je niet samen mee bent gekomen.

:') Net zoals op het gewone strand dus, niets aan de hand.
◢◤
pi_164584722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

ja heuheu of door het raam van je buurvrouw als ze dr kind in bad doet heuheu.

:')
Op de meeste naaktstranden is het verboden om fotos te maken. Goede vergelijking wel. :')
Met mijn Coolpix p900 hoef ik niet eens meer het strand op te gaan voor fapfoto's, dus zijn post is sowieso onzin.
pi_164584811
Volgens mij wordt een boerkini ook maar oogluikend toegestaan, want als een moslima nat is van het zeewater, zie je toch haar vrouwelijke vormen.

Trouwens daar hoe je niet helemaal voor naar Corsica te gaan, mijn overbuurvrouw mag ook niet zwemmen met mannen samen.

Toen zei ik dat er op vrijdagavond een avond was alleen voor vrouwen, en toen kon het weer niet omdat er een mannelijke badmeester was.

Toen wist ik het ook niet meer. :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:53:59 #29
19194 Oversight
◢◤
pi_164585070
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:45 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens mij wordt een boerkini ook maar oogluikend toegestaan, want als een moslima nat is van het zeewater, zie je toch haar vrouwelijke vormen.

Trouwens daar hoe je niet helemaal voor naar Corsica te gaan, mijn overbuurvrouw mag ook niet zwemmen met mannen samen.

Toen zei ik dat er op vrijdagavond een avond was alleen voor vrouwen, en toen kon het weer niet omdat er een mannelijke badmeester was.

Toen wist ik het ook niet meer. :N
:{w Ik heb geen bron beschikbaar, dus hang me er niet aan op, maar in het lokale zwembad hier is er zelfs geopperd dat er tijdens het moslima uurtje, uitsluitend getrouwde vrouwelijke badmeesters mochten zijn, om uit te sluiten dat er lesbische badmeesters tussen zouden zitten.

:{ Voor zover ik weet is daar geen gehoor aan gegeven.

_O- Die "eis" kwam lachwekkend genoeg wel van de mannen, die op basis daarvan beslissen of hun vrouw mag gaan zwemmen.
◢◤
pi_164585233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:45 schreef tesssssssss het volgende:

Van de fundi's mag het ook niet. Er zijn genoeg fatwa's tegen. Jammer dat die burgemeesters met IS in zee gaan, pun intended, maar het is natuurlijk gewoon een daad van verzet van vrouwen die zo'n ding dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')