abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165040734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je hebt van die wiegjes die je als een schommel aan het plafond hangt, misschien is dat iets voor jullie?
[ afbeelding ]
Dat is wel iets om naar te kijken :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 2 september 2016 @ 19:57:00 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165041996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je hebt van die wiegjes die je als een schommel aan het plafond hangt, misschien is dat iets voor jullie?
[ afbeelding ]
Suuuuuper schattig zijn die O+.
KuikenGuppy
pi_165060169
Heeft iemand hier ervaring met doneren van moedermelk? Ik heb een flinke voorraad waar een deel van overbodig is. Alleen gebruik ik dus medicatie (voor astma, verder veilig voor baby), maar ik kan me zo voorstellen dat dat voor donatie en bezwaar is. Kortom; iemand die daar meer van weet?
  zaterdag 3 september 2016 @ 18:45:12 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165061471
Sillie, via de officiële kanalen kan het dan dacht ik niet. Zoek eens op Facebook, er is geloof ik een groep voor melkdonatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 03-09-2016 20:01:22 ]
KuikenGuppy
pi_165062947
Je kunt je aanmelden bij het moedermelknetwerk :) Dat heb ik toen gedaan.
pi_165064558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:38 schreef Bloesem. het volgende:
Je kunt je aanmelden bij het moedermelknetwerk :) Dat heb ik toen gedaan.
Ah! Gevonden! Thanks!
  zondag 4 september 2016 @ 16:08:02 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165082563
Vraagje. Ik ben mijn oude kolfspullen aan het uitzoeken. Ik heb een medela kolf, die is meer dan anderhalf jaar niet gebruikt.
Wat moet ik vervangen voor het volgende kindje? De membranen, denk ik? Ik heb nog nieuwe membranen liggen, maar wel in aangebroken verpakking. Zijn die nog goed? Moet ik ook nieuwe slangetjes kopen voor op mijn kolf, of zijn die nog gewoon te gebruiken? En alle flesjes hebben een soort vettige/wittige aanslag; gewoon in de vaatwasmachine zetten en gaan?
En van de kalma speen, alleen het rubber vervangen of beter de hele speen?
KuikenGuppy
pi_165084576
Ik zou die flesjes even goed heet uitsoppen met een flessenrager. Je kolf kun je laten nameten bij een lactatiekundige. Ik was zelf niet van plan om nieuwe onderdelen te kopen voor straks.
pi_165085905
Mijn medela-spullen had ik drie jaar niet gebruikt. Niets vervangen, alleen uitgekookt :@. Oh, en kolf laten doormeten. Nooit spruw gehad trouwens.
pi_165091363
Oh, ik dacht al dat ik iets miste, had dat allemaal nog niet bedacht. Maar membranen vervangen en spenen lijkt me zo'n gek idee nog niet. Verslijt/'vervuilt' toch het meest.
  zondag 4 september 2016 @ 22:03:11 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165093463
Ik heb ook niks vervangen :N Het had allemaal keurig opgeborgen gelegen dus nooit bij stilgestaan.
pi_165094151
Wat is dat nameten precies?

Ik moet weer aan het werk (boeee) dus de kolf gaat nu weer fanatiek starten voor de tweede ronde! Ik heb ook niks vervangen qua kolf, wel uitgekookt. En een paar nieuwe flessen/spenen. Morgen op nieuwe werk meteen een kolfruimte zoeken. *)
pi_165151727
Vanaf wanneer is je productie stabiel genoeg om minder te kolven als je werkt? Ik kolf nu 3x en zou graag naar 2x gaan. Ik werk 3 dagen, maar wel lange dagen (08.00 - 18.30 van huis meestal). Muppet is bijna 6 maanden en krijgt verder gewoon op verzoek, inclusief 3-4 keer 's nachts.
  woensdag 7 september 2016 @ 15:15:13 #94
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_165151879
Rond de 9 maanden is je gehele productie stabiel, wat betreft kolven en voeden is het een beetje uitproberen. Je merkt wel als er tekort is. of je productie dipt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_165151937
Oh ja en met 9 maanden loopt kolfrecht ook af toch? Dan zou het op zich wel fijn zijn voor de stuwing als ik de komende maanden van 3 naar 2 kolfmomenten kan, want dan kan ik daarna in mijn lunchpauze kolven.

Ik kolf meestal net niet genoeg dus ze krijgt sowieso al een flesje poedermelk op werkdagen als ik niet eerder naar huis kan komen, maar ik zou het jammer vinden als mn productie echt minder wordt.
pi_165160873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:54 schreef silliegirl het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met doneren van moedermelk? Ik heb een flinke voorraad waar een deel van overbodig is. Alleen gebruik ik dus medicatie (voor astma, verder veilig voor baby), maar ik kan me zo voorstellen dat dat voor donatie en bezwaar is. Kortom; iemand die daar meer van weet?
Moedermelknetwerk en eatsonfeets op Facebook inderdaad. Als je je medicijngebruik vermeld kan de ontvanger zelf beslissen of ze dat wil of niet.

Ik heb ook niets vervangen bij mijn medela kolf, wel alles uitgekookt en de Swing doorgespoeld (sop em alcohol). De pisa kolf wou ik laten doormeten, maar daarvan heb ik helaas voortijdig de frontplaat gesloopt en deze is niet meer te krijgen :'(.
pi_165181309
Woehoe! Mijn fles weigeraar is geen weigeraar meer! Eindelijk lijkt hij het weer te kunnen en zijn reflex ingeruild te hebben voor een echte skill.

Ik kolf ook niet genoeg. Meestal 250/260 ongeveer in 2x kolven en er gaat 300 op ongeveer terwijl ik weg ben.
Voorraad is aardig geslonken door het vele weg gooien door weigeren. Nu dus even komende tijd extra kolven om aan te vullen.

Ik heb sinds kort een medela kolf. Nu zag ik dat er in het slangetje wat vocht is gekomen. Hoe erg is dit?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165183943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:55 schreef Lamb29 het volgende:
Woehoe! Mijn fles weigeraar is geen weigeraar meer! Eindelijk lijkt hij het weer te kunnen en zijn reflex ingeruild te hebben voor een echte skill.

Ik kolf ook niet genoeg. Meestal 250/260 ongeveer in 2x kolven en er gaat 300 op ongeveer terwijl ik weg ben.
Voorraad is aardig geslonken door het vele weg gooien door weigeren. Nu dus even komende tijd extra kolven om aan te vullen.

Ik heb sinds kort een medela kolf. Nu zag ik dat er in het slangetje wat vocht is gekomen. Hoe erg is dit?
Wat fijn!
Na het uitkoken uitslaan (rondjes zwiepen).
pi_165184813
Dat slangetje hoeft niet uitgekookt toch?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_165184945
Medelaslangetjes niet uitkoken hoor! Daar zijn ze niet geschikt voor.
pi_165185133
Nee dacht ik al! Dat vocht komt gok ik uit dat deel waar in hem in moet duwen en dat daar dus nog wat vocht van het afwassen/uitkoken in zat.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_165219375
Ze lijken op elkaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:09:58 #103
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165219708
Dat doen ze zeker O+
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:19:22 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165219836
Hahaha helemaal onder de melk O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165220063
Ik wil de komende weken kijken of ik al wat colostrum kan 'kolven' en lees dat je het kan opzuigen met een spuitje en met spuitje en al invriezen. Wat voor spuitjes zijn dat en waar haal ik ze?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:51:51 #106
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165221749
Of gewoon bij je apotheek.
pi_165224277
Dank! Weet iemand ook het mechanisme waarom bij zwangerschapssuiker het 'risico' op moeten bijvoeden groter is? Is dat vanwege mogelijk verstoorde huishouding bij uk?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_165224846
Omdat je kind gewend is aan grote hoeveelheden suiker en dus relatief te weinig kan binnenkrijgen na geboorte.
pi_165225035
Check, en dat risico is kleiner wanneer je suiker helemaal onder controle is met dieet neem ik aan?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_165227647
Logischerwijs wel, maar of dat in de praktijk ook zo is, durf ik niet keihard te stellen.
pi_165227834
We willen een dagje met alleen onze 6jarige naar de Efteling binnenkort.

Kolven kan las ik al. Telefonisch hoorde ik al dat er ook een koelkast is maar geen vriezer voor mijn koel elementen voor de terugweg. Het is 3 kwartier rijden dus dat lijkt mij te lang om uit de koelkast halen en thuis er weer in om vers te houden / in te vriezen?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_165228026
Oh ik kolf regelmatig onderweg of in een ziekenhuis even tussendoor en meestal gooi ik de flesjes dan gewoon in mn tas (anders vergeet ik ze namelijk :X ). Het komt wel eens voor dat ze dan ongekoeld een uur of 3-4 in die tas zitten.

Mn kind doet het nog! :+
:)
pi_165228670
Je kunt je melk ook zeker 5 uur ongekoeld bewaren, dus als je 's ochtends een bevroren icepack meeneemt, is dat prima voor een dagje efteling.
En verder moet je je altijd maar bedenken dat als die van mignonne het nog doen, dat we nog veel speelruimte hebben :+
pi_165230125
Ik had ook geen vriezer op mijn werk en zette kolftasje plus elementen gewoon in de koelkast. Ik ben meestal een uur onderweg van kantoor naar huis, maar zelfs op de warmste dag waren de koelelementen nog niet helemaal ontdooid.

Ik ging om 7.30 de deur uit, tussen ca. 9 en 16.30 uur stond alles in de koelkast en dan tussen 18 en 18.30 weer thuis. Nooit een probleem gehad!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165230691
Er had laatst toch ook iemand gevlogen met gekolfde melk? Ik vlieg vanaf Barcelona dus dat is sowieso al 3 uur in de lucht en dan nog inchecktijd en reistijd in Nederland. Het kan tot een liter in m'n handbagage mee maar zonder koelelement. Kan je vragen het in het vliegtuig te koelen?
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:33:16 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165231259
Ik heb in maart jl. gevlogen met 2 liter gekolfde melk als handbagage (Turkse douane keek er niet eens naar). Ik vloog met KLM. Ze kunnen niet garanderen dat ze het kunnen koelen. Ik had nog geluk, het kon wel, maar pas na het uitserveren van de maaltijden en drankjes vanwege beperkte ruimte in de koelkast. Wat je verder zou kunnen doen is 2 voedingen invriezen zodat dat als koelelement fungeert, die moet je dan vermoedelijk wel weggooien daarna.
Vluchttijd BCN - AMS is trouwens 2 uur, of vlieg je een minder toeristische route?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165231801
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:49 schreef WupWup het volgende:
Je kunt je melk ook zeker 5 uur ongekoeld bewaren, dus als je 's ochtends een bevroren icepack meeneemt, is dat prima voor een dagje efteling.
En verder moet je je altijd maar bedenken dat als die van mignonne het nog doen, dat we nog veel speelruimte hebben :+
Jeweets :Y)

Ik wilde eerst zeggen dat ie nog nooit ziek was geweest maar das niet helemaal up to date meer :+ maar hey, t kwam niet door de melk!
:)
pi_165231932
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb in maart jl. gevlogen met 2 liter gekolfde melk als handbagage (Turkse douane keek er niet eens naar). Ik vloog met KLM. Ze kunnen niet garanderen dat ze het kunnen koelen. Ik had nog geluk, het kon wel, maar pas na het uitserveren van de maaltijden en drankjes vanwege beperkte ruimte in de koelkast. Wat je verder zou kunnen doen is 2 voedingen invriezen zodat dat als koelelement fungeert, die moet je dan vermoedelijk wel weggooien daarna.
Vluchttijd BCN - AMS is trouwens 2 uur, of vlieg je een minder toeristische route?
Oh, in mijn herinnering was het langer :')

Maar dat invriezen vind ik een goed plan! Ik vlieg samen met m'n baas maar weet niet of ik hem nog wat melk mee wil laten nemen dus alles wat ik mee krijg is wat mij betref alleen maar een bonus. Als het goed is heb ik op de dag van het vliegen een koelkast tot m'n beschikking dus dan is het gewoon gekoeld.
pi_165232865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:13 schreef Dot. het volgende:
Er had laatst toch ook iemand gevlogen met gekolfde melk? Ik vlieg vanaf Barcelona dus dat is sowieso al 3 uur in de lucht en dan nog inchecktijd en reistijd in Nederland. Het kan tot een liter in m'n handbagage mee maar zonder koelelement. Kan je vragen het in het vliegtuig te koelen?
Op Eindhoven airport heb ik een keer gehad dat ze het flesje moedermelk in een of ander apparaat gingen screenen. Was prima natuurlijk, maar koste ons wel veel tijd (die we eigenlijk niet meer hadden).
Niet bedacht om te vragen het in het vliegveld te koelen, was ook alleen maar reserve voor onderweg, dus daarna weggegooid.
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:31:54 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_165234544
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:27 schreef Sull het volgende:

[..]

Op Eindhoven airport heb ik een keer gehad dat ze het flesje moedermelk in een of ander apparaat gingen screenen. Was prima natuurlijk, maar koste ons wel veel tijd (die we eigenlijk niet meer hadden).
Niet bedacht om te vragen het in het vliegveld te koelen, was ook alleen maar reserve voor onderweg, dus daarna weggegooid.
echt waar? Dat screenen duurde hier nog geen vijf minuten (ook Eindhoven airport)
disclaimer
pi_165287703
Ik heb (vind ik) zo'n leuk borstenfilmpje van Hielke die ik met niemand kan delen. Want zo op Facebook gaat me ook te ver en hier is het ook te bloot, want dikke tepels enzo. Maar nou ja. Hij is zo leuk O+

:')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165296024
De jongens zijn 6 maanden, dat betekent dat ik ook alweer 6 maanden kolf. Ik ben dit weekend voor het eerst met ze weg geweest en kon daar minder vaak kolven. Ik merk nu dat m'n productie weer is afgenomen en twijfel zo wat te doen nu.

Óf ik ga komende dagen veel powerpumpen en extra domperidon nemen om weer terug op het oude niveau te komen (wat nog maar 50/50 bv/kv was, nu is het 3 van de 8 maaltijden) óf ik ga het zo laten en richting afbouwen.

Zoals bij velen speelt het schuldgevoel op de achtergrond, het is toch het beste... Zeker m'n kleine die nog wat in te halen heeft kan het goed gebruiken. Anderzijds beginnen ze nu ook met fruit- en groentehapjes, dat vers maken en geven kost óók best veel tijd. Mn hele dag draait om voedingen en verzorging. En dat is best een beetje vermoeiend...

Ik weet niet precies wat ik met deze post wil, ik moest het even van me afschrijven. Het maakt me nog steeds wel een beetje sip dat het me nooit gelukt is genoeg voor beide te krijgen. Het liefste zou ik door gaan tot ze gecorrigeerd 6 maand zijn (november) en een ideale wereld tot één jaar. Ik kan geloof ik wel wat steun en advies gebruiken...
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:29:34 #124
52229 Chanty
pi_165297205
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Maar ik vind het ontzettend knap dat je al 6 maanden borstvoeding geeft met een tweeling en alle persoonlijke omstandigheden er nog naast! Wat heb jij je kindjes veel gegeven en het is echt echt echt niet nodig om je slecht te voelen over dat je niet genoeg melk had voor twee kindjes. En als je besluit af te bouwen doe je ze ook echt niet tekort. Je hebt ze al zoveel gegeven en wat meer tijd en energie voor jezelf zou je kinderen denk ik ook ten goede komen toch? Lastige keuze want snap heel goed dat je het in jouw ogen beste voor je kind wil :* maar welke keuze je maakt; je doet al het beste voor ze.
pi_165302434
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:39 schreef Madivi het volgende:
De jongens zijn 6 maanden, dat betekent dat ik ook alweer 6 maanden kolf. Ik ben dit weekend voor het eerst met ze weg geweest en kon daar minder vaak kolven. Ik merk nu dat m'n productie weer is afgenomen en twijfel zo wat te doen nu.

Óf ik ga komende dagen veel powerpumpen en extra domperidon nemen om weer terug op het oude niveau te komen (wat nog maar 50/50 bv/kv was, nu is het 3 van de 8 maaltijden) óf ik ga het zo laten en richting afbouwen.

Zoals bij velen speelt het schuldgevoel op de achtergrond, het is toch het beste... Zeker m'n kleine die nog wat in te halen heeft kan het goed gebruiken. Anderzijds beginnen ze nu ook met fruit- en groentehapjes, dat vers maken en geven kost óók best veel tijd. Mn hele dag draait om voedingen en verzorging. En dat is best een beetje vermoeiend...

Ik weet niet precies wat ik met deze post wil, ik moest het even van me afschrijven. Het maakt me nog steeds wel een beetje sip dat het me nooit gelukt is genoeg voor beide te krijgen. Het liefste zou ik door gaan tot ze gecorrigeerd 6 maand zijn (november) en een ideale wereld tot één jaar. Ik kan geloof ik wel wat steun en advies gebruiken...
Ik vind het echt superknap van je dat je zover bent gekomen. Ik denk niet dat ik het je na zou doen eerlijk gezegd.

Hoeveel energie heb je nog? Je hebt al zoveel gedaan om de jongens borstvoeding te geven, dat hebben ze allemaal maar mooi gekregen! Het is echt geen falen om het zo te laten en niet weer op te krikken. Veel sterkte met je keuze :*

Stormqueen, zo lang zou het ook geduurd moeten hebben als ik er aan gedacht had dat het in mijn tas zat. Nu ging alles overhoop :@ En we waren al laat, stress etc :')
pi_165333256
Sull & Chanty, dank voor de lieve reacties. Ik heb besloten het persé zoveel cc kolven wat los te laten en alleen nog extra te kolven (naast de vaste tijden) als ik er zin in heb. Loopt het dan vanzelf langzaam verder terug, het zij zo dan. Powerpumpen is steeds lastiger nu ze meer wakker zijn en ik wil wel zorgen dat ik nog slaap zelf.

Vind t wel intens hoeveel emoties het losmaakt dat wel/niet borstvoeden.
pi_165379176
Ik vind het knap wat je doet, madivi!

Kijk nou, 2 ratjes aan de borst...

O+
pi_165381597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:04 schreef nectarientje het volgende:
Check, en dat risico is kleiner wanneer je suiker helemaal onder controle is met dieet neem ik aan?
Ik heb het ook gedaan bij mijn 2e, vooraf gekolfd. Ondanks insuline en best goed ingesteld, was het na de geboorte toch nodig om bij te voeden want te laag suiker de eerste 2 dagen. Ik vond het in elk geval fijn dat er gelijk na de geboorte wel wat colostrum was om mee te beginnen.

Ik ben het nu weer van plan, t.z.t. dan, duurt nog aantal maanden.
pi_165382837
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 12:56 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik ben het nu weer van plan, t.z.t. dan, duurt nog aantal maanden.
Verkapte update ;) Nogmaals efeliciteerd! Echt leuk! O+
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:43:47 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165382968
Jipster wat leuk O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165383245
Dag dames,
Ik heb een paar jaar geleden veel geleerd in dit topic en gevoed totdat zoonlief niet meer wilde. Dat was (helaas) al met 10 maanden.

Een tweede zit er voor ons niet in en we zijn nu de bewaarde spullen aan het opruimen. Bij het tegenkomen van mijn Pisa moest ik aan dit topic denken.
Heeft hier iemand interesse in de Pisa? Ze worden niet meer gemaakt geloof ik. Mij zoon is bijna 5 en zo oud is hij dus minimaal. Hij is een maand of 6 gebruikt. Net nog getest (op mijn hand ;) )en functioneerd nog.

Het gaat om een Pisa in rugzak, 8 fleshes, koeltasje met element, 4 borstopzetstukken, een stroomkabel waar baterijen in kunnen voor op reis. Uiteraard kan hij ook met de gewone kabel op het stroomnet. Het rugtasje heeft zijn beste tijd wel gehad, niet meer zo mooi, maar functioneerde nog wel.

Daarnaast nog een medela mini Electric. Die kan zowel op reis als op het stroomnet.

Ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Nieuwwaarde was paar 100 euro voor de PISA en 75 voor de mini.
Als ik nu 75 euro krijg kan ik lekker uit eten met mijn mevrouw en zoontje en kan een mooie baby dat ook weer als mama even niet in de buurt is :)

Reactie graag via mail of PB nirak81 apestaart gmail.com (foto's verkrijgbaar via mail)
Omgeving Eindhoven / De kempen

Als dit spam is dan spijt me dat, dan ga ik naar MP.
pi_165384369
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

Verkapte update ;) Nogmaals efeliciteerd! Echt leuk! O+
Hahaha busted :D Dankjulliewel!
pi_165385486
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:04 schreef Nirak het volgende:
Dag dames,
Ik heb een paar jaar geleden veel geleerd in dit topic en gevoed totdat zoonlief niet meer wilde. Dat was (helaas) al met 10 maanden.

Een tweede zit er voor ons niet in en we zijn nu de bewaarde spullen aan het opruimen. Bij het tegenkomen van mijn Pisa moest ik aan dit topic denken.
Heeft hier iemand interesse in de Pisa? Ze worden niet meer gemaakt geloof ik. Mij zoon is bijna 5 en zo oud is hij dus minimaal. Hij is een maand of 6 gebruikt. Net nog getest (op mijn hand ;) )en functioneerd nog.

Het gaat om een Pisa in rugzak, 8 fleshes, koeltasje met element, 4 borstopzetstukken, een stroomkabel waar baterijen in kunnen voor op reis. Uiteraard kan hij ook met de gewone kabel op het stroomnet. Het rugtasje heeft zijn beste tijd wel gehad, niet meer zo mooi, maar functioneerde nog wel.

Daarnaast nog een medela mini Electric. Die kan zowel op reis als op het stroomnet.

Ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Nieuwwaarde was paar 100 euro voor de PISA en 75 voor de mini.
Als ik nu 75 euro krijg kan ik lekker uit eten met mijn mevrouw en zoontje en kan een mooie baby dat ook weer als mama even niet in de buurt is :)

Reactie graag via mail of PB nirak81 apestaart gmail.com (foto's verkrijgbaar via mail)
Omgeving Eindhoven / De kempen

Als dit spam is dan spijt me dat, dan ga ik naar MP.
Ik vind het lief van je om een zacht prijsje te vragen voor de kolven, maar voor evt kopers wil ik er wel een kanttekening bij plaatsen: beide kolven hebben een zogenaamd open systeem. Er kan dus melk in de motor komen. Als dat spruwmelk is of bij een infectieziekte kan dat een gezondheidsrisico betekenen. Dat maakt het niet altijd een goed idee om een kolf over te nemen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:48:27 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165385889
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vind het lief van je om een zacht prijsje te vragen voor de kolven, maar voor evt kopers wil ik er wel een kanttekening bij plaatsen: beide kolven hebben een zogenaamd open systeem. Er kan dus melk in de motor komen. Als dat spruwmelk is of bij een infectieziekte kan dat een gezondheidsrisico betekenen. Dat maakt het niet altijd een goed idee om een kolf over te nemen.
Dit is toch bij alle kolven zo, behalve bij professionele kolfapparaten?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165385923
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:48 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dit is toch bij alle kolven zo, behalve bij professionele kolfapparaten?
Nee zeker niet! Hier een lijst: http://www.borstkolven.ne(...)en-tweedehands-kolf/
pi_165386372
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hi Wup,

Goed dat je dat opmerkt :)
Ik kan wel garanderen dat dit nog nooit gebeurd is ^O^
Evenals borstproblemen: ook nooit gehad (gelukkig maar, genoeg ellende over gelezen hier)
pi_165386439
Jipster. Gefeliciteerd *O*
  zondag 18 september 2016 @ 19:42:27 #138
52229 Chanty
pi_165412118
Jagar :D wat gezellig zo!

Zijn er eigenlijk ook manieren om bij borstvoeding meer tijd tussen de voedingen te krijgen? Ik voed met drie maanden elke 2 uur tussen 7 en 23 uur. Elke 3 uur zou fijn zijn maar geen idee of en hoe ik dat kan stimuleren.
pi_165412429
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:51 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee zeker niet! Hier een lijst: http://www.borstkolven.ne(...)en-tweedehands-kolf/
Oh nee, mijnes is niet geschikt. En ik heb 'em uitgeleend :'( Nu vertrouw ik die vriendin 100% hoor, maar als ik dat had geweten had ik het niet gedaan :{

Nou ja, met uitkoken van wat er uitgekookt kan worden en nieuwe slangetjes zal het vast wel loslopen. :Y

En jeee, ik krijg al melk *O*
pi_165423340
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:42 schreef Chanty het volgende:
Jagar :D wat gezellig zo!

Zijn er eigenlijk ook manieren om bij borstvoeding meer tijd tussen de voedingen te krijgen? Ik voed met drie maanden elke 2 uur tussen 7 en 23 uur. Elke 3 uur zou fijn zijn maar geen idee of en hoe ik dat kan stimuleren.
Voed je elke voeding met 1 of 2 borsten? Wat doet ze 's nachts? Je zou kunnen proberen of ze een speen wil, even testen of het wel echt honger is? Maar, hoe belastend ook, gek is het niet he?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 19 september 2016 @ 10:33:52 #141
52229 Chanty
pi_165423947
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:04 schreef Morretje het volgende:

[..]

Voed je elke voeding met 1 of 2 borsten? Wat doet ze 's nachts? Je zou kunnen proberen of ze een speen wil, even testen of het wel echt honger is? Maar, hoe belastend ook, gek is het niet he?
Ze drinkt meestal twee borsten. Maar drinkt wel vrij kort. Dus aan de ene kant denk ik dat ze zich niet goed vol drinkt. Aan de andere kant spuugt ze zoveel retour dat ze wel degelijk vol lijkt te zitten dus mogelijk drinkt ze gewoon erg efficiënt.

Speen pakt ze zelden, afleiden werkt ook niet dus ze heeft wel echt honger. 's nachts komt ze 1 keer en valt meestal na 1 borst weer in eem diepe slaap.

Ik weet dat het niet gek is en qua belasting is het nog prima te doen. Ik ga alleen volgende week weer werken en moet dan kolven. Dat kan ik niet elke twee uur gaan doen. Daarbij vraag ik me af of het kdv zo blij is als ze elke twee uur de fles moet :{
  maandag 19 september 2016 @ 10:36:48 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165424020
Idee om nu thuis al te gaan kolven en flesje te geven? Dan zie je hoeveel er naar binnen gaat en of ze dan ook echt elke twee uur nodig heeft.

-edit- verkeerde topic :')

[ Bericht 37% gewijzigd door Molo op 19-09-2016 10:43:33 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 19 september 2016 @ 10:41:41 #143
52229 Chanty
pi_165424115
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:36 schreef Molo het volgende:
Idee om nu thuis al te gaan kolven en flesje te geven? Dan zie je hoeveel er naar binnen gaat en of ze dan ook echt elke twee uur nodig heeft.

Quoi, goed bezig! Concert klinkt tof, gewoon zorgen dat je elk moment weg kunt daar, wellicht helemaal niet nodig, maar dan heb je die zekerheid
Vooralsnog weigert ze de fles :') dus ik hoop maar dat ze die op het kdv wel pakt :')
  maandag 19 september 2016 @ 10:44:09 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165424165
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

Vooralsnog weigert ze de fles :') dus ik hoop maar dat ze die op het kdv wel pakt :')
Ow -O-

Hopen dat de vreemde omgeving en de honger genoeg prikkels zijn lekker fles te lurken dan
  maandag 19 september 2016 @ 10:52:53 #145
52229 Chanty
pi_165424301
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ow -O-

Hopen dat de vreemde omgeving en de honger genoeg prikkels zijn lekker fles te lurken dan
Ja idd... Ik heb me voorgenomen me niet druk te maken want vaak genoeg gezien dat het wel in orde komt.
  maandag 19 september 2016 @ 10:56:22 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165424360
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja idd... Ik heb me voorgenomen me niet druk te maken want vaak genoeg gezien dat het wel in orde komt.
Is ook zo :Y
pi_165424589
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ze drinkt meestal twee borsten. Maar drinkt wel vrij kort. Dus aan de ene kant denk ik dat ze zich niet goed vol drinkt. Aan de andere kant spuugt ze zoveel retour dat ze wel degelijk vol lijkt te zitten dus mogelijk drinkt ze gewoon erg efficiënt.

Speen pakt ze zelden, afleiden werkt ook niet dus ze heeft wel echt honger. 's nachts komt ze 1 keer en valt meestal na 1 borst weer in eem diepe slaap.

Ik weet dat het niet gek is en qua belasting is het nog prima te doen. Ik ga alleen volgende week weer werken en moet dan kolven. Dat kan ik niet elke twee uur gaan doen. Daarbij vraag ik me af of het kdv zo blij is als ze elke twee uur de fles moet :{
Hier herkenbaar Chanty! Zoon drinkt overdag vaak, maar kort. Ik ben twee weken gelee begonnen met werken en was heel benieuwd hoe het zou gaan, maar gaat prima! Hij krijgt drie keer per dag een flesje, en is daar heel tevreden mee. Kolven doe ik of twee keer wat langer of drie keer kort, en dat gaat ook helemaal prima. Hopelijk gaat het bij jou ook goed, het blijft toch even uitproberen :)
pi_165424593
Chanty, ze kunnen er best wat van vinden, maar uiteindelijk betaal jij ze om goed voor jouw kind te zorgen. En als daarbij hoort dat ze elke twee uur een flesje nodig heeft, dan is dat zo. Klinkt misschien kort door de bocht, maar ze is echt niet de eerste baby die niet kan klokkijken.
  maandag 19 september 2016 @ 11:15:44 #149
52229 Chanty
pi_165424704
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:09 schreef WupWup het volgende:
Chanty, ze kunnen er best wat van vinden, maar uiteindelijk betaal jij ze om goed voor jouw kind te zorgen. En als daarbij hoort dat ze elke twee uur een flesje nodig heeft, dan is dat zo. Klinkt misschien kort door de bocht, maar ze is echt niet de eerste baby die niet kan klokkijken.
Nee klopt, misschien vinden ze het ook helemaal niet erg. Geen idee ze gaat morgen voor het eert twee uur wennen.

Maar stort mijn productie niet in al ik niet elke twee uur kolf? Wilde eigenlijk alle ontbrekende voedingen kolven maar elke twee uur gaat m gewoon niet worden.
pi_165424951
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 11:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee klopt, misschien vinden ze het ook helemaal niet erg. Geen idee ze gaat morgen voor het eert twee uur wennen.

Maar stort mijn productie niet in al ik niet elke twee uur kolf? Wilde eigenlijk alle ontbrekende voedingen kolven maar elke twee uur gaat m gewoon niet worden.
Bij mij gaat dat goed omdat elke kolfsessie ook langer duurt dan dat een voeding zou duren, dus de frequentie is lager maar de totale duur wel gelijk/langer :). Netto is dan gelijk. Maar ook dat is een kwestie van proberen, wat er met je productie gebeurt. Ik merkte wel eerste week dat ik weer even moest 'wennen' aan kolven, de eerste dagen viel opbrengst tegen maar nu gaat dat alweer helemaal prima.

Oh en over opvang, vooral vragen of ze aan het begin kleine porties maar vaker geven, dan wordt er iig weinig verspild. En evt daarna opbouwen naar minder vaak maar grotere flessen als het goed gaat?
pi_165425041
OMG! Jipster! Gefeliciteerd!!! Wat ontzettend leuk,je lieve zoon en dochter straks grote broer en zus!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 19 september 2016 @ 15:53:06 #152
52229 Chanty
pi_165430553
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 11:26 schreef Svane het volgende:

[..]

Bij mij gaat dat goed omdat elke kolfsessie ook langer duurt dan dat een voeding zou duren, dus de frequentie is lager maar de totale duur wel gelijk/langer :). Netto is dan gelijk. Maar ook dat is een kwestie van proberen, wat er met je productie gebeurt. Ik merkte wel eerste week dat ik weer even moest 'wennen' aan kolven, de eerste dagen viel opbrengst tegen maar nu gaat dat alweer helemaal prima.

Oh en over opvang, vooral vragen of ze aan het begin kleine porties maar vaker geven, dan wordt er iig weinig verspild. En evt daarna opbouwen naar minder vaak maar grotere flessen als het goed gaat?
Ik merk t idd wel. Hoop echt dat ik genoeg kolf om haar volledig te voorzien. Langer kolven weet ik niet of dat nut heeft. Had net in tien minuten 90 mm gekolfd (half uur na voeding) en toen kwam er niks meer. Daarom wilde ik eigenlijk kolven in haar drinkritme.

En ja ga kdv goede instructies meegeven, verspillen is zonde.
  maandag 19 september 2016 @ 16:44:48 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165431457
Hier het lastige punt bereikt dat mijn baby nog nauwelijks vast voedsel eet, maar wel veel honger heeft, dus mijn vriezervoorraad van 3 liter is erdoor, en ik kolf op het moment beroerd.... Aan tsr's geen gebrek, maar er komt gewoon nauwelijks wat. 25 minuten dubbelzijdig kolven geeft -met heel veel borstcompressie- soms maar 90cc in totaal :X

En hoezeer ik me ook voor had genomen om dit keer niet op cc's te letten; ik baal er wel flink van. Hopelijk slaat de balans snel om naar wat meer vast voedsel ipv flessen op het kdv.

/Einde ego-rant :')
pi_165433349
Kun je vaker kolven lb? Dat heeft vaak het meeste effect, niet zozeer langer kolven.
  maandag 19 september 2016 @ 18:59:45 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165433790
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:30 schreef WupWup het volgende:
Kun je vaker kolven lb? Dat heeft vaak het meeste effect, niet zozeer langer kolven.
Mja... ik kolf nu 2x (al sinds ik weer werk), zou idd 3x kunnen doen maar ik redde het hier eerder prima mee dus ik ben daar niet zo happig op.

Ik kolfde steeds ca 150cc per beurt, tot er 2 weken geleden een nasty buikgriepvirus voorbij was geweest, toen kwam er ineens nog maar 90 uit. Daarna trok het ietsje aan, maar dus niet denderend.

Over 2 maanden loopt mn kolfrecht af, dus ook om die reden niet zo'n zin om de frequentie nu nog op te voeren.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:35:03 #156
52229 Chanty
pi_165448430
Wennen de eerste twee uur ging goed maar ze weigert de fles. Nu was het niet erg want kwam haar op dat moment weer halen. Zijn er mensen die goede ervaringen hadden met specifieke flessen bij flesweigeraars (hoor volgens mij vaak goede dingen over dr Brown)? Hebben Nuk geprobeerd en twee aventspenen. Ze speelt ermee en gaat kokhalzen en wordt uiteindelijk boos. Honger heeft ze wel.

[ Bericht 25% gewijzigd door Chanty op 20-09-2016 12:44:19 ]
pi_165448703
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 18:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mja... ik kolf nu 2x (al sinds ik weer werk), zou idd 3x kunnen doen maar ik redde het hier eerder prima mee dus ik ben daar niet zo happig op.

Ik kolfde steeds ca 150cc per beurt, tot er 2 weken geleden een nasty buikgriepvirus voorbij was geweest, toen kwam er ineens nog maar 90 uit. Daarna trok het ietsje aan, maar dus niet denderend.

Over 2 maanden loopt mn kolfrecht af, dus ook om die reden niet zo'n zin om de frequentie nu nog op te voeren.
En aanvullen met flesvoeding op je werkdagen en als je thuis bent wat vaker aanleggen?

Chanty, als je wilt heb ik nog Breastflow flessen liggen. Mini had liever Avent, dus weinig gebruikt en ik werk in Den Haag naast CS. Schijnen goed te zijn bij weigeraars.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:53:27 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_165448804
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:35 schreef Chanty het volgende:
Wennen de eerste twee uur ging goed maar ze weigert de fles. Nu was het niet erg want kwam haar op dat moment weer halen. Zijn er mensen die goede ervaringen hadden met specifieke flessen bij flesweigeraars (hoor volgens mij vaak goede dingen over dr Brown)? Hebben Nuk geprobeerd en twee aventspenen. Ze speelt ermee en gaat kokhalzen en wordt uiteindelijk boos. Honger heeft ze wel.

wij hebben een Nuby siliconen spuitfles gebruikt de eerste weken. Daarmee forceer je het een beetje :') Overigens was hier het flesweigeren na een paar dagen over, toen ze ECHT honger kreeg zeg maar. Leuk was anders maar het was echt in no time gepiept :*
disclaimer
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:09:56 #159
52229 Chanty
pi_165449127
Tnx Dot, ik hou t even in gedachten, wil eerst de Brown proberen. Werk zelf trouwens niet meer in DH maar kan wel die kant op op mijn vrije dagen.

En idd SQ denk ik ergens ook wel dat ze bij draait bij honger. Maarja liever pakt Ze gewoon de fles :') nubydwangfles staat genoteerd :+
pi_165455241
Hier duurde het weigeren 1.5 mnd.
We begonnen eerst met elke dag oefenen, 3 soorten flesjes ed. Helaas werd het alleen maar minder.

Oma en t kdv kregen er met het warme weer 2/3x max20/30 cc in. Vooral wanneer hij sliep of zijn zij op de bank/aankleedkussen lag.

Uiteindelijk een pre logopedist erbij gehaald.

De tips die hier werkte waren de speen vanaf vlak bij het oortje langzaam naar de mond vegen. Tepel zoek reflex opwekken. Daar mee hapte hij ellke keer en dronk 'perongeluk' steeds wat ;) mooi meegenomen slokken.

En de oplossing hier bleek wachten& stoppen met oefenen. Ik werk do&vr en na vr geen fles meer aangeraakt tot do. Ineens pakte hij wel.
Omslag van vanuit reflex drinken naar echte skills ligt tussen 5&6 mnd.

E stopte dus volgens het boekje rond 4 mnd en leerde het net als kruipen/lopen weer met 5.5 mnd

Binnen een week zat hij van 20/30cc weer op 100/120.

Eigenlijk was het dus echt uitzingen tot hij t weer kon leren
We'll have love aplenty
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')