Niet geschoten is altijd mis natuurlijkquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Lief meegedacht! Helaas krijgt zelfs de duutser t niet stil snachts, dus dat zal mijn moeder ook niet lukken. Meestal werkt alleen mijn borst. Helaas.
Dat idd! Hier werd het uiteindelijk toch de verfoeide boterham met chocoladepasta want dan at hij tenmiste. Ik vroeg me vanavond weer af waar mijn zoon van groeit. Hij heeft met een hoop onderhandelen 4 hapjes van de tortillawrap gegeten. En een kwart boterham met vruchtenhagelquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:43 schreef Amsel het volgende:
Oh joh Malteser, al die principes, daar ben ik ook allang vanaf gestapt. Soms zijn ze gewoon niet praktisch of passen ze niet bij jullie situatie. Voor jullie is het nu belangrijker dát Twix eet dan wát hij eet. En hij eet
ze hebben een bovenwoningquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, je hebt best kans dat het echt een stuk beter gaat als je er niet bij bent, op de een of andere manier hebben baby's ook een zesde zintuig voor de aanwezigheid van hun moeder. Maar goed, t bij je moeder laten en zelf ergens anders maar in de buurt verblijven lijkt me lastig regelen voor jullie. Misschien een tentje in de tuin?Stomme buren die gaan snoeien en het bijslaapplan verpesten
Hij heeft toch verder vandaag wel wat op? Als in borstvoeding of ander drinken enzo?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat idd! Hier werd het uiteindelijk toch de verfoeide boterham met chocoladepasta want dan at hij tenmiste. Ik vroeg me vanavond weer af waar mijn zoon van groeit. Hij heeft met een hoop onderhandelen 4 hapjes van de tortillawrap gegeten. En een kwart boterham met vruchtenhagel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:34 schreef FlyingFish het volgende:
Wij nemen trouwens afscheid van dit topic, tijd om naar het grote baby-topic te verhuizen! En daarbij hoort natuurlijk een overzichtje van O van 0-12 maanden!Wat een leukerd! En tot laterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Een lutjepotje ook welquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hmm... Er bestaan ook van die smalle 1-persoonstentjes, die passen vast op het balkon!
Stiekem vind ik die heel tofquote:
Hij eet en dat is het belangrijksre inderdaad!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:17 schreef Malteser het volgende:
Razz, je volgt je gevoel en dat is het allerbeste!
Over wel/niet ontaard, wel/geen behoeften volgen, enz. Ik durf er niets meer over te zeggen.
Toevallig besprak ik het gisteren met man. Het ging over Twix en zijn voeding. Vooraf hadden we grootse plannen. We wilden:
Bijvoeding vanaf 6 maanden
Rapley
Alles vers, niks uit potjes
Geen toegevoegde suikers
Eten wat de pot schaft
Er komt niets van terecht! Gisteren keek hij het bakje vlaflip (magere yoghurt en vanille vla, zelf gemixt, zonder siroop oid.) van mijn man bijna uit zijn mond. We gaven hem een hapje vlaflip. En nog een. En nog een. En nog een. En zo at Twix het hele schaaltje leeg. En wij? Wij waren intens blij en trots, want Twix had wat gegeten! Met suikers. Geen groenten. Niet Rapley. Maar hij at.
Vandaag at hij ook. Maar liefst 1/3 potje fruit. Van de Etos. Kers-banaan. Voor baby's vanaf 4 maanden. Fijngepureerd. De door mij vers gemaakte fruithap liet hij staan. Het Rapley stuk meloen bleef onaangeroerd. Maar hij at.
Ons kind eet. Hele kleine beetjes. Helemaal niet zoals wij het vooraf bedacht hadden. Maar hij eet!
Het lijkt erop jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Amsel ik jompel even voorzichtig want ik las/lurkte dat het een stukje beter lijkt te gaan nu?
Jaja dit was het avondetenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij heeft toch verder vandaag wel wat op? Als in borstvoeding of ander drinken enzo?
Vraag me altijd af hoeveel kinderen in Nederland er echt honger groeiproblemen krijgen door niet willen eten. Mijn gevoel (maar makkelijk praten, want gaat allemaal tot nu toe prima hier en wellicht praat ik over 2 jaar wel heel anders) zegt dat dat wel mee valt en kinderen uiteindelijk wel gaan eten, tenzij ziek. Maar goed, nogmaals, makkelijk praten ik
Dat is idd heel waardevol. Wij krijgen ook wel eens kritiek van onze omgeving dat Stip niet mee aan tafel hoeft als hij geen honger heeft. Ik wil idd niet dat hij de tafel als een vervelende plek gaat zien en hij is nog te jong om uit te leggen dat het netjes is dat je samen eet, ook al hoef je zelf niks. We willen wel een tafelmoment, dus als hij dan zijn kwark eet schuift hij gewoon aan. En als we iets eten wat hij wel wil op dat moment (zoals de gebakken aardappels gisteren) komt hij gezellig aan tafel eten.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:28 schreef Malteser het volgende:
Oh, even ter verduidelijking. Wij hebben onze vooraf prachtig bedachte principes totaal losgelaten. Eet hij liever een potje? Prima! Eet hij liever gepureerd? Prima! Ik lig er niet wakker van en geef hem met alle liefde gepureerd uit een potje.
Ik ga er vanuit dat hij als hij 16 is ook met zijn vrienden naar de snackbar fietst voor een bakje friet en een kroket. Of zou hij dan ook een potje uit zijn zak toveren en vragen of ze het even in de magentron op willen warmen?
Waar het me om ging (en gaat), principes zijn heel mooi op papier maar soms blijkt de praktijk echt anders. Net als bij Razz en het slapen van Tas met fles. Je kunt het heel mooi uitdenken, maar je gevoel blijft je gevoel.
Wij zijn momenteel blij met ieder hapje. Ook al is het uit een potje of wat dan ook. We willen echt voorkomen dat eten een strijd wordt. Twix gaat nog steeds enthousiast klappen als er eten op tafel komt, ook al eet hij daarna niets. Maar dat enthousiasme wil ik koesteren. Eten en aan tafel zitten hebben geen negatieve lading bij hem, ondanks alles.
De oudste is 4,5. En dat is zo leukquote:Op woensdag 17 augustus 2016 08:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoe groot heb jij ze Kuukske?
Ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige benquote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:44 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat is idd heel waardevol. Wij krijgen ook wel eens kritiek van onze omgeving dat Stip niet mee aan tafel hoeft als hij geen honger heeft. Ik wil idd niet dat hij de tafel als een vervelende plek gaat zien en hij is nog te jong om uit te leggen dat het netjes is dat je samen eet, ook al hoef je zelf niks. We willen wel een tafelmoment, dus als hij dan zijn kwark eet schuift hij gewoon aan. En als we iets eten wat hij wel wil op dat moment (zoals de gebakken aardappels gisteren) komt hij gezellig aan tafel eten.
Weet ik niet, en ben nu beetje te verrot voor, maar ik ga het opzoekenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:28 schreef Nouk84 het volgende:
FF; gefeliciteerd met O.!
Hopelijk is het niets angelatje!
Molo; tot welke leeftijd is dat er maximaal 9 uur tussen mag zitten?Fijn dat je zo'n lekker dagje hebt gehad!
Heerlijk ff naar buiten Miezziej!
Wat neem je allemaal mee dan? Wat kleertjes, een slaapzak en wat speelgoed, de draagzak, meer hadden we niet bij ons. Oh ja, een pak luiers!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:39 schreef silliegirl het volgende:
O. is één!gefeliciteerd FF!
Wat rot zo Angelatje! Hopelijk is het allemaal loos alarm!
Verder ben ik vergeten wat ik heb gelezen. W. is nog koortsig en ik heb inpakstress. Wat moet er veel mee op vakantie voor je baby! 'S geen doen zeg!
Die van mij tweequote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Arja
Wat vreemd Angelatje. Durfde de KA wel iets te zeggen over wat het zou kunnen zijn?
Flo(ddertje) is vandaag precies een maand oud
Wij hadden ook best veel mee! (Kamperen) Ik zag vlak voor we gingen het lijstje van Malteser en dacht toen ik hem opende eerst 'omg! waarom zoveel?' Maar er stond eigenlijk niks geks tussen, al met al sleep je nog heel wat mee.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wat neem je allemaal mee dan? Wat kleertjes, een slaapzak en wat speelgoed, de draagzak, meer hadden we niet bij ons. Oh ja, een pak luiers!
FF, gefeliciteerd met o!
Ja, met kamperen snap ik het wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wij hadden ook best veel mee! (Kamperen) Ik zag vlak voor we gingen het lijstje van Malteser en dacht toen ik hem opende eerst 'omg! waarom zoveel?' Maar er stond eigenlijk niks geks tussen, al met al sleep je nog heel wat mee.
Ik heb meerdere setjes, maar de tofste zijn wel vanquote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:34 schreef Molo het volgende:
Ik ga ook eens op zoek naar van die mijlpaalkaarten, wilde ze bij Zeeman meenemen maar daar waren ze niet geleverd
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:45 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb meerdere setjes, maar de tofste zijn wel vanPSV
![]()
We hebben een klein Phoxy-lidje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Arja op 18-08-2016 09:54:54 ]
Herken ik van beide kindjes jaquote:Op donderdag 18 augustus 2016 06:30 schreef Madivi het volgende:
Ik zag een paar schattige babies voorbij komen!
M'n grootste heeft ineens een vreemde feature sinds twee dagen: als hij moe is of een krampje heeft gaat hij met z'n handjes tegen z'n hoofdje slaan/wapperen. Herkent iemand dit?Ik probeer er geen directe aandacht aan te geven (handjes afleiden met een knuffeldoekje) en hem te wiegen/knuffelen.
Zwitsal heeft ze nu ook, gratis bij 2 producten geloof ik . Ik gebruik het zelf niet ivm gevoelige huidjes (hoewel ook bij Natusan krijg je het dacht ik), maar heb al 2 sets gekregen als kadootje.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:34 schreef Molo het volgende:
Ik ga ook eens op zoek naar van die mijlpaalkaarten, wilde ze bij Zeeman meenemen maar daar waren ze niet geleverd
Haha en dat pakje had Amélie gisteren ook aanquote:
Wij hebben hooguit de helft van die kaarten gebruikt. Met name doordat 'eerste keer kruipen' enzo heel geleidelijk gaan en het dus niet zo was van vandaag is de eerste keer. Hetzelfde met lopen, daar doet hij al dik een maand aan de tafel, 4 weken aan de hand, en hij heeft ook wel twee passen los gezet om van de tafel naar de bank te komen, maar het loopkaartje zit dus nog in de doos. Alleen het zelf staan was heel duidelijk maar toen waren we net op vakantie, zonder die kaartjes. En hij weigert sowieso ook om leuk met die kaartjes op de foto te gaanquote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:56 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben ook niet zo goed in die dingen, heb ze nu bij de box neergelegd, zodat ik het dan niet vergeet. De eerste 5 ben ik sowieso vergeten![]()
Ik maak Emma net wakker, ligt er een heel natte plek naast d'r hoofd.. Bijna 2x zo groot als d'r hoofd.. Ze is geen spuger, maar zal ze dan toch gespuugd hebben vannacht? Het rook wel zuurVannacht niets gemerkt, maar dat zegt niets.. Naar mijn idee is ze gelijk weer gaan slapen, maar toch niet.. Heb helemaal niets gemerkt. Toevallig dacht ik vannacht wel; wat nou als ze een keer moet spugen s nachts.. Weird..
Die Zwitsal kaarten heb ik ook gekregen net. Zal ik die bij de jumpsuit stoppen? Heb je wel kans dat er een extra postzegel op moet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:34 schreef Molo het volgende:
Ja ik, heel graag
En nu ga ik even rennen, want afspraak
Check! Hier nog een!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:45 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb meerdere setjes, maar de tofste zijn wel vanPSV
![]()
We hebben een klein Phoxy-lidje
Nou, graagquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Die Zwitsal kaarten heb ik ook gekregen net. Zal ik die bij de jumpsuit stoppen? Heb je wel kans dat er een extra postzegel op moet.
Ja dat had ik al met eerste lachje, dan wil je natuurlijk een foto met een lach. Failquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:21 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij hebben hooguit de helft van die kaarten gebruikt. Met name doordat 'eerste keer kruipen' enzo heel geleidelijk gaan en het dus niet zo was van vandaag is de eerste keer. Hetzelfde met lopen, daar doet hij al dik een maand aan de tafel, 4 weken aan de hand, en hij heeft ook wel twee passen los gezet om van de tafel naar de bank te komen, maar het loopkaartje zit dus nog in de doos. Alleen het zelf staan was heel duidelijk maar toen waren we net op vakantie, zonder die kaartjes. En hij weigert sowieso ook om leuk met die kaartjes op de foto te gaan
Misschien kwijlt ze in de slaap? Dat doet O ook regelmatig, wordt hij ook niet wakker van en kan soms ook wat zurig ruiken
Daarom hier een foto zonder lachquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:33 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja dat had ik al met eerste lachje, dan wil je natuurlijk een foto met een lach. Fail![]()
Kwijlen deed ze gisteren wel ineens veel dus dat kan het ook zijn... Maar was echt minstens 2x zo groot als d'r hoofd vandaar dat ik dat niet dacht..
Ik heb die met het eerste lachje tijdens een huilbui genomen, dat vond ik dan wel weer grappigquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:33 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja dat had ik al met eerste lachje, dan wil je natuurlijk een foto met een lach. Fail![]()
Kwijlen deed ze gisteren wel ineens veel dus dat kan het ook zijn... Maar was echt minstens 2x zo groot als d'r hoofd vandaar dat ik dat niet dacht..
Gaan jullie 3 september ook op de foto? Wij in ieder geval wel!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |