abonnement Unibet Coolblue
pi_164544311


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_164544417
quote:
De Britse meneer Carpenter had een baan in de dienstverlening in diverse landen. Op een dag ontmoette hij een Filipijnse vrouw, later trouwden ze. Mevrouw Carpenter had een visum voor het VK, maar was vergeten dit te verlengen. De Britse immigratiedienst kwam hier achter en beval mevrouw Carpenter om terug te keren naar de Filipijnen. Door het terugsturen van zijn vrouw zou meneer Carpenter echter niet langer in staat zijn om zijn werk goed te doen. Het HvJ EU was het hiermee eens. Door het uitzetten van mevrouw Carpenter zou het recht op gezinsleven van meneer Carpenter worden aangetast. De manier waarop meneer Carpenter zijn recht op vrije dienstverlening uitoefent (hij werkte in het buitenland) wordt door de uitzetting van zijn vrouw nadelig beinvloed. Mevrouw Carpenter mocht dus niet worden uitgezet.
pi_164560310
Zit mobiel dus kan niet quoten uit ander topic.

@DD, ja veilig aangekomen :) Flink benauwd, heftige zon, zit met een Colombiaan op een kamer, kamer is netjes/ruim genoeg. Wel even wennen allemaal :P Vandaag niet veel bijzonders gedaan, beetje rondleiding en de zakelijke dingen ivm immigratiedienst enzo.

Straks even Washingnton in om een adapter te kopen, m'n mobiel is bijna leeg en ik kan m'n laptop niet eens opladen hier :+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 20:17:31 ]
pi_164565121
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:16 schreef Etsu het volgende:
Zit mobiel dus kan niet quoten uit ander topic.

@DD, ja veilig aangekomen :) Flink benauwd, heftige zon, zit met een Colombiaan op een kamer, kamer is netjes/ruim genoeg. Wel even wennen allemaal :P Vandaag niet veel bijzonders gedaan, beetje rondleiding en de zakelijke dingen ivm immigratiedienst enzo.

Straks even Washingnton in om een adapter te kopen, m'n mobiel is bijna leeg en ik kan m'n laptop niet eens opladen hier :+
Goede voorbereiding weer
pi_164565449
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2016 21:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Goede voorbereiding weer
Ik had een adapter en een stekkerdoos meegenomen, maar de stekkerdoos past niet in de adapter.

Toegegeven, dat had ik kunnen weten. Het is niet dat ik het niet wist. :6

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 21:44:38 ]
pi_164566097
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:16 schreef Etsu het volgende:
Zit mobiel dus kan niet quoten uit ander topic.

@DD, ja veilig aangekomen :) Flink benauwd, heftige zon, zit met een Colombiaan op een kamer, kamer is netjes/ruim genoeg. Wel even wennen allemaal :P Vandaag niet veel bijzonders gedaan, beetje rondleiding en de zakelijke dingen ivm immigratiedienst enzo.

Straks even Washingnton in om een adapter te kopen, m'n mobiel is bijna leeg en ik kan m'n laptop niet eens opladen hier :+
Goed om te horen dat het gelukt is allemaal. :)
pi_164566311
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:16 schreef Etsu het volgende:
Zit mobiel dus kan niet quoten uit ander topic.

@DD, ja veilig aangekomen :) Flink benauwd, heftige zon, zit met een Colombiaan op een kamer, kamer is netjes/ruim genoeg. Wel even wennen allemaal :P Vandaag niet veel bijzonders gedaan, beetje rondleiding en de zakelijke dingen ivm immigratiedienst enzo.

Straks even Washingnton in om een adapter te kopen, m'n mobiel is bijna leeg en ik kan m'n laptop niet eens opladen hier :+
Mooi om te horen. Maar je mobiel kun je toch niet gebruiken daar? USA gebruikt andere frequenties dus je kunt niet bellen geloof ik met een Nederlandse mobiel.
pi_164566330
@Maharbal: 2.5 is inderdaad mooi! Welke winkel heeft jouw voorkeur meestal?
  maandag 15 augustus 2016 @ 22:03:48 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164566355
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mooi om te horen. Maar je mobiel kun je toch niet gebruiken daar? USA gebruikt andere frequenties dus je kunt niet bellen geloof ik met een Nederlandse mobiel.
Dat was een probleem met dualband toestellen toch? Voor 2002 ofzo?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164567521
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat was een probleem met dualband toestellen toch? Voor 2002 ofzo?
Meeste, zo niet alle toestellen zijn tegenwoordig wel quadband ja. Tien jaar terug adverteerden ze nog ermee als onderscheidend iets maar tegenwoordig? Best wel standaard :P
mag het weten
pi_164567671
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dit. Tilburg en Groningen krijgen altijd de hoogste beoordelingen.

[..]

Mwah, we hadden het er laatst nog over. Aan de UvA krijg je echt pas vet laat essentiele dingen als VPB, Internationaal etc terwijl je die aan de RuG al veel eerder krijgt. Zo kun je in de master (nog) meer verdieping krijgen.
quote:
De Leidse opleiding presteert op alle aspecten wat beter dan de anderen en onderscheidt zich sterk positief waar het de beroepsvoorbereiding betreft.

De opleidingen in Groningen, Maastricht en Tilburg volgen op respectabele afstand.
Keuzegids 2011.

?
pi_164570076
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mooi om te horen. Maar je mobiel kun je toch niet gebruiken daar? USA gebruikt andere frequenties dus je kunt niet bellen geloof ik met een Nederlandse mobiel.
Geen idee hoe dat allemaal precies zit. Scheelt dat ik niet hoef te bellen. Ze hebben WiFi, red ik wel mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 23:26:46 ]
pi_164570338
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een stukje/de ingang van de campus. Veel groen. _O_

Uit mijn kamerraam kan ik zo'n rugbyveld zien, echt heel tof. :7

Zal de komende dagen wat meer foto's maken.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 23:36:58 ]
pi_164571223
quote:
6s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:34 schreef Etsu het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een stukje/de ingang van de campus. Veel groen. _O_

Uit mijn kamerraam kan ik zo'n rugbyveld zien, echt heel tof. :7

Zal de komende dagen wat meer foto's maken.
mooi man, veel plezier daar :*
pi_164571721
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:28 schreef Ashqelon het volgende:

[..]


[..]

Keuzegids 2011.

?
Ik ben morgen in de stad, als je wilt kan ik dan de Keuzegids 2015 en 2016 fotograferen. :)
pi_164575686
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 00:10 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik ben morgen in de stad, als je wilt kan ik dan de Keuzegids 2015 en 2016 fotograferen. :)
Graag! En wnr gaan we nu chillen?
pi_164578076
quote:
6s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:34 schreef Etsu het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een stukje/de ingang van de campus. Veel groen. _O_

Uit mijn kamerraam kan ik zo'n rugbyveld zien, echt heel tof. :7

Zal de komende dagen wat meer foto's maken.
Ziet er tof uit!
pi_164580653
Wauw die Brendan van Making a Murderer wordt toch nog vrijgelaten na 9 jaar door de rechter _O_

Terecht, dat verhoor en die veroordeling sloeg nergens op
pi_164580713
Oh en er komt een seizoen 2 lees ik net.
pi_164583135
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:59 schreef Ties02 het volgende:
Oh en er komt een seizoen 2 lees ik net.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
Wauw die Brendan van Making a Murderer wordt toch nog vrijgelaten na 9 jaar door de rechter _O_

Terecht, dat verhoor en die veroordeling sloeg nergens op
ok
pi_164592521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 03:32 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Graag! En wnr gaan we nu chillen?
Ik ben er geweest. Volgens studenten is Utrecht flut en Groningen superflut (masters) en UvA ultiem flut, maar volgens experts is het overal fantastisch.
pi_164602757
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:18 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik ben er geweest. Volgens studenten is Utrecht flut en Groningen superflut (masters) en UvA ultiem flut, maar volgens experts is het overal fantastisch.
studenten kunnen ook lekker objectief vergelijken. Over het algemeen is gewoon alles kut.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:25:21 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164602793
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:18 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik ben er geweest. Volgens studenten is Utrecht flut en Groningen superflut (masters) en UvA ultiem flut, maar volgens experts is het overal fantastisch.
Loopt allemaal wel los, Nederland is klein en de universiteiten zijn goed.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164603438
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Loopt allemaal wel los, Nederland is klein en de universiteiten zijn goed.
Klopt, volgens mij is het grotendeels gewoon hetzelfde overal. Alleen de UvA is een beetje apart hoor ik van iedereen. Ik begrijp dat het niet slecht is daar maar elders in Nederland wel beter. _O-

Ik ben wel blij met dat ik heb gezien dat volgens experts Arbeidsrecht aan de EUR en UvA precies hetzelfde is. :) Alleen de studenten zeiken maar ja.
pi_164603512
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

studenten kunnen ook lekker objectief vergelijken. Over het algemeen is gewoon alles kut.
Viel mij wel op ja.

EUR Arbeidsrecht: Hemel in prijzen want lekker elitair bijna niemand wordt toegelaten.
UvA Arbeidsrecht: Grond in geboord.

Experts: Elk vlak van beide studies is "neutraal" en dus allemaal even goed of even slecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2016 22:39:09 ]
pi_164603625


[ Bericht 100% gewijzigd door Lyrebird op 17-08-2016 10:17:15 (op de man) ]
pi_164603665
Wel briljant dat er in de Keuzegids Bachelor staat dat de docenten van de EUR slecht zijn volgens studenten. _O_
Alleen de UvA zou nog slechtere docenten hebben, aan andere universiteiten is men dan juist tevreden.

(Bachelor 2016 hebben ze hier niet. :'( )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2016 22:42:30 ]
pi_164612326
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef Ryon het volgende:
Gemotiveerde eerstejaars studenten die nog niet snappen dat je een tentamen haalt door samenvattingen te lezen gaan vaak ook flink nat, maar die halen de herkansingen (als ze wel de samenvattingen hebben gekocht) wel weer makkelijk.
Serieus?
pi_164613467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 03:24 schreef Ashqelon het volgende:

Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk, wat denk je?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:40:10 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164614187
2011.. Nog steeds waar trouwens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:44:31 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164614246
Tentamens maken is voor een belangrijk deel hoofd- en bijzaken van elkaar leren te onderscheiden aangezien je simpelweg niet alles kan onthouden. In een goede samenvatting heeft iemand dat al voor je gedaan. Natuurlijk kan je ook zelf die samenvatting maken (nog beter) maar dat gaat weer ten koste van de bierdrinktijd.

Al die eerstejaars leren een tentamen zoals zij ook schoolexamens maakten (gewoon alles leren en lezen). Moet je niet doen, dan weet je heel veel maar nergens het juiste antwoord op. Samenvatting + oefententamens en de modelantwoorden leren is de way to go om zonder stress je eerste acht binnen te tikken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 17 augustus 2016 @ 10:02:18 #32
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164614564
Verkeerd topic.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164616406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:41 schreef Ties02 het volgende:

Ties toch, houd je eens aan de regels
pi_164619144


[ Bericht 100% gewijzigd door vavoeconometrist op 17-08-2016 14:09:38 (wat doet dit hier.) ]
pi_164619556
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:44 schreef Ryon het volgende:
Tentamens maken is voor een belangrijk deel hoofd- en bijzaken van elkaar leren te onderscheiden aangezien je simpelweg niet alles kan onthouden. In een goede samenvatting heeft iemand dat al voor je gedaan. Natuurlijk kan je ook zelf die samenvatting maken (nog beter) maar dat gaat weer ten koste van de bierdrinktijd.

Al die eerstejaars leren een tentamen zoals zij ook schoolexamens maakten (gewoon alles leren en lezen). Moet je niet doen, dan weet je heel veel maar nergens het juiste antwoord op. Samenvatting + oefententamens en de modelantwoorden leren is de way to go om zonder stress je eerste acht binnen te tikken.
klopt. Zo heb ik uiteindelijk strafrecht gehaald.
pi_164620737
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 11:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ties toch, houd je eens aan de regels
Het was niet echt serieus bedoeld, maar ach
pi_164620792
Dat over die samenvattingen ben ik het niet mee eens trouwens. Ik ben pas consistent 8'en en 9's gaan scoren toen ik de volledige literatuur ging lezen.
pi_164620811
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Natuurlijk, wat denk je?
Dacht dat dat vooral een aanvulling op is. Er zit dus toch een kern van waarheid wat rechten stampopleiding betreft?
pi_164620845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:15 schreef Ties02 het volgende:
Dat over die samenvattingen ben ik het niet mee eens trouwens. Ik ben pas consistent 8'en en 9's gaan scoren toen ik de volledige literatuur ging lezen.
Een keer doorlezen om dat gezien te hebben of echt lezen? Waren sv's wel nog steeds belangrijker?
pi_164620889
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:18 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Een keer doorlezen om dat gezien te hebben of echt lezen? Waren sv's wel nog steeds belangrijker?
Echt lezen, ik heb daarnaast de irritante (tevens behulpzame) gewoonte om alles te willen onthouden, dus ik doe er dan ook wel even over. Kwestie van op tijd beginnen.

Samenvattingen doe ik niet echt aan. Behalve voor korte "wetenschappelijke" artikelen, om de kern wat duidelijker te maken maar dat is niet meer dan met een stabilo lopen strepen.
pi_164620950
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Echt lezen, ik heb daarnaast de irritante gewoonte om alles te willen onthouden, dus ik doe er dan ook wel even over. Kwestie van op tijd beginnen.

Samenvattingen doe ik niet echt aan. Behalve voor korte "wetenschappelijke" artikelen, om de kern wat duidelijker te maken maar dat is niet meer dan met een stabilo lopen strepen.
Wut als je amper aan sv's doet, lees je dan gewoon alles en onderscheid je de hoofd- en bijzaken dan gewoon in je hoofd?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:23:13 #42
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164620981
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:16 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Dacht dat dat vooral een aanvulling op is. Er zit dus toch een kern van waarheid wat rechten stampopleiding betreft?
Een tentamen toetst op inzicht, kennis en begrip. Een student moet de juiste verbindingen weten te leggen (analytisch vermogen) en de juiste kennis weten te reproduceren.

In het begin is inzicht en begrip minder belangrijk dan kennis. Dat heeft te maken met de opbouw van een academische studie. Als eerstejaars doe je er goed aan asap te leren hoe je effectief tentamens maakt en wat er door de docent van je verwacht wordt. Hoofd- en bijzaken leren scheiden is daarbij van essentieel belang en daar helpen samenvattingen en oefententamens bij. Later in de studie wordt het belangrijker om inzicht tentoon te spreiden. Je zal dan ook op een andere wijze getentamineerd worden (veel meer essay's en open boek tentamens).

Ik heb strafrecht ook gehaald door alle samenvattingen twee uur van te voren in mijn korte termijn geheugen te laden. Heb aan het hele vak (10 punten in mijn tijd en berucht struikelvak met lage slagingspercentages) niet meer dan vier uur studie + het maken van een twee keer drie uur durend tentamen besteed. Hoop er in de rest van mijn leven ook nooit meer tijd aan te hoeven besteden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164621029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:22 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wut als je amper aan sv's doet, lees je dan gewoon alles en onderscheid je de hoofd- en bijzaken dan gewoon in je hoofd?
Ja, een samenvatting maken is dan ook vaak niet eens nodig als je de rode draad in de hoorcolleges goed hebt gevolgd. Dan weet je de hoofdlijnen, met behulp van je sheets en aantekeningen.
pi_164621152
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een tentamen toetst op inzicht, kennis en begrip. Een student moet de juiste verbindingen weten te leggen (analytisch vermogen) en de juiste kennis weten te reproduceren.

In het begin is inzicht en begrip minder belangrijk dan kennis. Dat heeft te maken met de opbouw van een academische studie. Als eerstejaars doe je er goed aan asap te leren hoe je effectief tentamens maakt en wat er door de docent van je verwacht wordt. Hoofd- en bijzaken leren scheiden is daarbij van essentieel belang en daar helpen samenvattingen en oefententamens bij. Later in de studie wordt het belangrijker om inzicht tentoon te spreiden. Je zal dan ook op een andere wijze getentamineerd worden (veel meer essay's en open boek tentamens).

Ik heb strafrecht ook gehaald door alle samenvattingen twee uur van te voren in mijn korte termijn geheugen te laden. Heb aan het hele vak (10 punten in mijn tijd en berucht struikelvak met lage slagingspercentages) niet meer dan vier uur studie + het maken van een twee keer drie uur durend tentamen besteed. Hoop er in de rest van mijn leven ook nooit meer tijd aan te hoeven besteden.
Thanx, het gaat me nu inderdaad om het eerste jaar, hoe het in de jaren daarna zit zien we dan wel weer. Overigens ben ik wel van plan naar alle colleges te gaan, puur voor gemoedstoestand.

Gisteren was het rustig in de OBA, hoe is dat als het collegejaar weer begint en tijdens tentamenweken?
pi_164621200
Gemoedstoestand :D dan kan je beter op het terras gaan zitten imo
pi_164621221
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja, een samenvatting maken is dan ook vaak niet eens nodig als je de rode draad in de hoorcolleges goed hebt gevolgd. Dan weet je de hoofdlijnen, met behulp van je sheets en aantekeningen.
O, dan dienen die aantekeningen als een soort sv's. Ben zelf niet van plan aantekeningen te maken tijdens hoorcolleges, tenzij er echt iets opmerkelijks wordt gezegd, luister liever wat aandachtiger.
pi_164621259
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:30 schreef Ties02 het volgende:
Gemoedstoestand :D dan kan je beter op het terras gaan zitten imo
Ja bedoel dat ik me niet helemaal fijn voel bij colleges overslaan zonder goede reden.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:33:14 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164621296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:28 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Thanx, het gaat me nu inderdaad om het eerste jaar, hoe het in de jaren daarna zit zien we dan wel weer. Overigens ben ik wel van plan naar alle colleges te gaan, puur voor gemoedstoestand.

Gisteren was het rustig in de OBA, hoe is dat als het collegejaar weer begint en tijdens tentamenweken?
In de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) is het in de schoolvakanties altijd rustig. Dat heeft te maken met dat die voornamelijk gebruikt wordt door scholieren om huiswerk te maken en armlastige mensen die geen geld hebben om thuis te internetten. Die mensen zitten in de zomer allemaal weer in Marokko.

In de UB zitten in de zomer alleen studenten die scripties schrijven. Bezetting is volgens mij altijd erg laag. Tijdens het academisch jaar moet je als je na 12 uur aankomt eerst even kijken op het alwetende internet of er nog plekken beschikbaar zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:34:09 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164621325
Colleges. De enige die je tijdens de bachelor volgt is het eerste college en als er een boeiende gastspreker komt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164621444
Sow die Ryon is wel de ultieme student zeg..

Super vo!!!
pi_164621481
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:34 schreef Ryon het volgende:
Colleges. De enige die je tijdens de bachelor volgt is het eerste college en als er een boeiende gastspreker komt.
Vind het wel handig als er nog eens over de stof wordt verteld op een andere manier.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:40:30 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164621525
quote:
9s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:37 schreef Ties02 het volgende:
Sow die Ryon is wel de ultieme student zeg..

Super vo!!!
Ach, zoveel stelt dat studeren ook niet voor. Studenten nemen het tegenwoordig iets te serieus en dat komt voor de meeste hun cijfers niet ten goede. Als je ook maar een seconde stress hebt als student dan doe je het gewoon niet goed.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164624724
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ach, zoveel stelt dat studeren ook niet voor. Studenten nemen het tegenwoordig iets te serieus en dat komt voor de meeste hun cijfers niet ten goede. Als je ook maar een seconde stress hebt als student dan doe je het gewoon niet goed.
Klopt, ik ben naar vrijwel geen enkel hoorcollege gegaan en begon maximaal 2 weken van te voren met leren en ik ben een van de weinigen van mijn jaar die geen vertraging heeft
pi_164625321
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:35 schreef Henrys het volgende:

[..]

Klopt, ik ben naar vrijwel geen enkel hoorcollege gegaan en begon maximaal 2 weken van te voren met leren en ik ben een van de weinigen van mijn jaar die geen vertraging heeft
Nét op het nippertje en met allemaal zesjes. Tis maar waar je trots op bent.
pi_164625401
:') _______!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_164629816
Zo, laatste dagje introweek zit er op. Morgen weer serieus doen op stage. :P
pi_164630996
Mijn laatste weekje op stage ;(
  Moderator woensdag 17 augustus 2016 @ 22:28:34 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164633633
:W over 2 weken begint mijn studie rechtsgeleerdheid aan de Open Universiteit. Nog anderen die aan de OU (gaan) studeren?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164633701
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:35 schreef Henrys het volgende:

[..]

Klopt, ik ben naar vrijwel geen enkel hoorcollege gegaan en begon maximaal 2 weken van te voren met leren en ik ben een van de weinigen van mijn jaar die geen vertraging heeft
Geeft weer aan hoe "goed" de hoorcolleges zijn.
pi_164634901
DVD Box van The Office (US) besteld
  woensdag 17 augustus 2016 @ 23:11:32 #62
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164635414
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:59 schreef Ties02 het volgende:
DVD Box van The Office (US) besteld
2007 belde.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164635470
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:59 schreef Ties02 het volgende:
DVD Box van The Office (US) besteld
ok
pi_164635491
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

2007 belde.
Moet jij zeggen met je 80's obsessie

Al een behoorlijke tijd niet meer gezien
pi_164635502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:13 schreef Etsu het volgende:

[..]

ok
Kan je niks origineels bedenken? Een beetje mijn hilarische ad rem posts overnemen tss
pi_164635512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:14 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Kan je niks origineels bedenken? Een beetje mijn hilarische ad rem posts overnemen tss
Ik doe jou gewoon na
pi_164635525
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik doe jou gewoon na
Ja dat zeg ik toch
pi_164635534
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:14 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch
Ja en ik herhaal jou

hihaho
  woensdag 17 augustus 2016 @ 23:16:26 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164635582
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:13 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Moet jij zeggen met je 80's obsessie

Al een behoorlijke tijd niet meer gezien
Muziek is tijdloos. Televee niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164635634
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Muziek is tijdloos. Televee niet.
Ok opa
pi_164635664
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ok opa
Vind je dit origineel?
pi_164635681
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vind je dit origineel?
Nee
pi_164641827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:12 schreef Ties02 het volgende:
Mijn laatste weekje op stage ;(
Jammer dat het er alweer op zit. Ik mag nog anderhalve maand, maar deze en volgende week laatste keren dat ik er 2 a 3 keer per week ben.
pi_164650523
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:00 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nét op het nippertje en met allemaal zesjes. Tis maar waar je trots op bent.
Gemiddeld toch een 7
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:13:58 #75
415029 workhard12
je bent een prooi of jager
pi_164653361
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:03 schreef Henrys het volgende:

[..]

Gemiddeld toch een 7
Niet op reageren. Die jongen zit vol afgunst en gunt een ander niks.
Heb je mooi gedaan trouwens..
Sterker door strijd
pi_164653956
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:03 schreef Henrys het volgende:

[..]

Gemiddeld toch een 7
_O_ Dat is beter dan wat ik heb. :D
pi_164654240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 18:13 schreef workhard12 het volgende:

[..]

Niet op reageren. Die jongen zit vol afgunst en gunt een ander niks.
Heb je mooi gedaan trouwens..
Ach hij bedoelt het niet zo, en hij heeft mij bij een aantal tentamens toch wel wat bruikbare tips gegeven
pi_164666871
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 18:44 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ach hij bedoelt het niet zo, en hij heeft mij bij een aantal tentamens toch wel wat bruikbare tips gegeven
:*
pi_164670513
Mogguh. Zo eens richting stage en vanavond nog een laatste stukje introweek meepakken.
pi_164670552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:47 schreef DoubleDip het volgende:
Mogguh. Zo eens richting stage en vanavond nog een laatste stukje introweek meepakken.
:D

Vreemd om dit te lezen als ik nu net ga slapen.
pi_164670578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

:D

Vreemd om dit te lezen als ik nu net ga slapen.
Trusten. Het is 4:48 hier, vond 4:30 een prima tijd om op te staan. 9 uur beginnen.
pi_164670603
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Trusten. Het is 4:48 hier, vond 4:30 een prima tijd om op te staan. 9 uur beginnen.
Hier is het 22:50 :D
Werkze. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2016 04:50:35 ]
pi_164670645
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hier is het 22:50 :D
Werkze. ;)
Dankje. Jij succes nog daar. Heb je de campus al verkend?
pi_164670778
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 04:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dankje. Jij succes nog daar. Heb je de campus al verkend?
Yes. De campus lijkt groot, maar valt heel erg mee. Je bent er zo snel doorheen. :P
Veel dingen zijn nog dicht, bv. zwembad, fitness, Starbucks, de plek waar je schijnbaar heerlijk kan avondeten omdat over 1,5 week de andere studenten pas komen en dan gaat alles pas open.

Gister zat ik voor het eerst vast in een lift en werd pas na een uur gered. En vanavond heb ik voor het eerst een lijk gezien. Dus er is hier iedere dag wel wat te beleven. :Y)

Gaat je stage goed? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2016 05:07:48 ]
pi_164671671
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 05:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

Yes. De campus lijkt groot, maar valt heel erg mee. Je bent er zo snel doorheen. :P
Veel dingen zijn nog dicht, bv. zwembad, fitness, Starbucks, de plek waar je schijnbaar heerlijk kan avondeten omdat over 1,5 week de andere studenten pas komen en dan gaat alles pas open.

Gister zat ik voor het eerst vast in een lift en werd pas na een uur gered. En vanavond heb ik voor het eerst een lijk gezien. Dus er is hier iedere dag wel wat te beleven. :Y)

Gaat je stage goed? :)
Een lijk? Was er iemand vermoord?

Stage gaat, we lopen wat achter maar doen ons best. Vandaag is de begeleider er ook dus ik hoop dat hij iets goeds te zeggen heeft. Denk alleen niet dat we over anderhalve maand klaar zijn eigenlijk. :|
pi_164675090
Nog steeds geen dagvaarding ontvangen, heb ondertussen in mijn verweer meer tijd gestoken dan in de studentenrechtbank :(

Is het vaak zo dat incassobureaus met een dagvaarding dreigen en het vervolgens niet doen? Het is maar een bedrag van 200 euro maar keek er eigenlijk best naar uit
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:55:27 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164675518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:33 schreef Henrys het volgende:
Nog steeds geen dagvaarding ontvangen, heb ondertussen in mijn verweer meer tijd gestoken dan in de studentenrechtbank :(

Is het vaak zo dat incassobureaus met een dagvaarding dreigen en het vervolgens niet doen? Het is maar een bedrag van 200 euro maar keek er eigenlijk best naar uit
Ja, uiteraard. Alsof die zoveel kosten gaan maken voor zo'n flutbedrag. Je bent nog niet erg gepokt en gemazeld zo te zien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164675602
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Alsof die zoveel kosten gaan maken voor zo'n flutbedrag. Je bent nog niet erg gepokt en gemazeld zo te zien.
Ik dacht dat die bureaus gewoon een vast persoon daarvoor in dienst hadden die die eenvoudige kantonzaken afhandelt. Of maken ze gewoon misbruik van het feit dat mensen gelijk in paniek schieten als ze het woord rechter of dagvaarding horen?
pi_164676774
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 07:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Een lijk? Was er iemand vermoord?

Stage gaat, we lopen wat achter maar doen ons best. Vandaag is de begeleider er ook dus ik hoop dat hij iets goeds te zeggen heeft. Denk alleen niet dat we over anderhalve maand klaar zijn eigenlijk. :|
Geen idee, ik was gisteravond de stad in, toen allemaal ambulances/politie en zag een lijk op de grond liggen met een doek overheen. Ben toen maar weggegaan.

Komt vast goed. :) Met welk gebied van fiscaal houd jij je bezig?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2016 13:08:46 ]
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:07:27 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164676782
Ik heb laatst een cursus belastingrecht gedaan en hoor net dat ik het examen gehaald heb *O* nu kan ik met een gerust hart beginnen aan de studie rechten :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164676810
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb laatst een cursus belastingrecht gedaan en hoor net dat ik het examen gehaald heb *O* nu kan ik met een gerust hart beginnen aan de studie rechten :D
nieuwe menschen *O*

welke uni?
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:16:43 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164677924
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

nieuwe menschen *O*

welke uni?
Open Universiteit :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164677948
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Open Universiteit :)
Welkom ^O^
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:49:35 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164678629
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:00 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik dacht dat die bureaus gewoon een vast persoon daarvoor in dienst hadden die die eenvoudige kantonzaken afhandelt. Of maken ze gewoon misbruik van het feit dat mensen gelijk in paniek schieten als ze het woord rechter of dagvaarding horen?
Wat denk je zelf?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:02:39 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164678933
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:17 schreef Etsu het volgende:

[..]

Welkom ^O^
Thanks!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164681337
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geen idee, ik was gisteravond de stad in, toen allemaal ambulances/politie en zag een lijk op de grond liggen met een doek overheen. Ben toen maar weggegaan.

Komt vast goed. :) Met welk gebied van fiscaal houd jij je bezig?
BTW en TP
pi_164681664
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb laatst een cursus belastingrecht gedaan en hoor net dat ik het examen gehaald heb *O* nu kan ik met een gerust hart beginnen aan de studie rechten :D
Hé, jij hier. Welkom.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:50:32 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164681885
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hé, jij hier. Welkom.
Hé jij ook hier? :P Bedankt!

Wat studeer jij en waar?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164681929
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hé jij ook hier? :P Bedankt!

Wat studeer jij en waar?
Ik doe komend jaar de master internationaal en Europees belastingrecht aan de UvA. En jij?
pi_164681945
Internationaal en Europese kutreken opleiding

:T
pi_164681965
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:53 schreef Ties02 het volgende:
Internationaal en Europese kutreken opleiding

:T
Buitenlanders en EU-maffia kutreken opleiding
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:01:50 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164682096
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik doe komend jaar de master internationaal en Europees belastingrecht aan de UvA. En jij?
Rechtsgeleerdheid aan de OU :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:02:05 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164682103
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Buitenlanders en EU-maffia kutreken opleiding
_O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164682174
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Rechtsgeleerdheid aan de OU :)
Veel succes :) We hadden hier jaren een user die ook aan de OU studeerde. Je neemt een legendarisch stokje over. :P
pi_164682528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Veel succes :) We hadden hier jaren een user die ook aan de OU studeerde. Je neemt een legendarisch stokje over. :P
Spot. ;(
pi_164682694
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

Spot. ;(
Heb jij hem nog wel eens gesproken?
pi_164682723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb jij hem nog wel eens gesproken?
Nee. Hij is ineens verdwenen.
pi_164682735
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:29 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee. Hij is ineens verdwenen.
Hopen dat alles in orde is. Ik weet dat hij last had van zijn gezondheid.
pi_164682908
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hopen dat alles in orde is. Ik weet dat hij last had van zijn gezondheid.
Oh daar weet ik niks van :o

Was in juni nog online zie ik nu

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2016 17:37:41 ]
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:47:25 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164683136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Veel succes :) We hadden hier jaren een user die ook aan de OU studeerde. Je neemt een legendarisch stokje over. :P
Oeh ik hoop niet dat er te hoge verwachtingen nu zijn :P ik las in een oud topic dat iemand zich beklaagde over de OU, is dat dezelfde persoon? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164683213
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hopen dat alles in orde is. Ik weet dat hij last had van zijn gezondheid.
Volgens mij is hij gestopt met zijn studie en gewoon aan het werk
pi_164683296
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:50 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Volgens mij is hij gestopt met zijn studie en gewoon aan het werk
En hoe is het met Floor?
pi_164683319
Floor staat nog steeds in de OP _O_
pi_164684056
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik doe komend jaar de master internationaal en Europees belastingrecht aan de UvA. En jij?
Zag die eens in de Keuzegids staan. Niet al te best beoordeeld toen.
pi_164684110
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb laatst een cursus belastingrecht gedaan en hoor net dat ik het examen gehaald heb *O* nu kan ik met een gerust hart beginnen aan de studie rechten :D
Gefeliciteerd! Rechten of Fiscaal recht? Dacht overigens heel even dat je de Cursus Belastingrecht bedoelde :P Onding is dat.
pi_164684281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zag die eens in de Keuzegids staan. Niet al te best beoordeeld toen.
Klopt, die is niet heel goed. Maar ik wilde graag in Amsterdam blijven en de andere fiscale master van de UvA is nog slechter. :')
pi_164684308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt, die is niet heel goed. Maar ik wilde graag in Amsterdam blijven en de andere fiscale master van de UvA is nog slechter. :')
Kom gewoon naar Leiden, is maar een half uurtje treinen en heb je tenminste kwaliteit. 8-)
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:42:03 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164693510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Rechten of Fiscaal recht? Dacht overigens heel even dat je de Cursus Belastingrecht bedoelde :P Onding is dat.
Rechten :Y maar ga me vooral richten op vakken als arbeidsrecht, sociale zekerheidsrecht en overeenkomstenrecht :)

En die cursus heb ik dus wel gedaan :D jij ook?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164703649
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Rechten :Y maar ga me vooral richten op vakken als arbeidsrecht, sociale zekerheidsrecht en overeenkomstenrecht :)

En die cursus heb ik dus wel gedaan :D jij ook?
Leuk! Ik had in mijn eerste jaar Inleiding Belastingrecht, die natuurlijk in 1 keer gehaald. Maar dat was tijdens de studie, niet ervoor. Wilde eigenlijk Nederlands Recht gaan doen maar kwam er halverwege achter dat ik fiscaal veel leuker vind.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:19:26 #122
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164703954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt, die is niet heel goed. Maar ik wilde graag in Amsterdam blijven en de andere fiscale master van de UvA is nog slechter. :')
Ach, prima master. Heb niet de indruk dat de kwaliteit van de overige masters nou beter is als ik de studenten tijdens hun stage actief zie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164706179
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach, prima master. Heb niet de indruk dat de kwaliteit van de overige masters nou beter is als ik de studenten tijdens hun stage actief zie.
De master is volgens mij prima. Je krijgt alleen bepaalde onderwerpen heel laat, en dus heb je minder tijd om een goede basis op te bouwen. In zo'n geval komt het meer aan op het vermogen van de studenten om zich de basis iets sneller eigen te maken (de betere studenten). Die laatste zie jij natuurlijk vaker stage lopen.
pi_164708620
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De master is volgens mij prima. Je krijgt alleen bepaalde onderwerpen heel laat, en dus heb je minder tijd om een goede basis op te bouwen. In zo'n geval komt het meer aan op het vermogen van de studenten om zich de basis iets sneller eigen te maken (de betere studenten). Die laatste zie jij natuurlijk vaker stage lopen.
Bedoel je laat tijdens je bachelor? Heb gegoogled en wat discussies daarover teruggelezen van een aantal jaar terug.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:32:17 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164708865
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Leuk! Ik had in mijn eerste jaar Inleiding Belastingrecht, die natuurlijk in 1 keer gehaald. Maar dat was tijdens de studie, niet ervoor. Wilde eigenlijk Nederlands Recht gaan doen maar kwam er halverwege achter dat ik fiscaal veel leuker vind.
Ik zit er een beetje tussenin. Voor mijn werk doen we veel met afdrachten van belastingen en premies maar wil ook wat meer een algemene basis. Fiscaal recht is me iets te zwaar maar vakken als strafrecht heb ik eigenlijk niets aan. Waarschijnlijk ga ik alleen vakken volgen die voor het werk van belang zijn, de baas betaalt ook in mijn geval ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164709362
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zit er een beetje tussenin. Voor mijn werk doen we veel met afdrachten van belastingen en premies maar wil ook wat meer een algemene basis. Fiscaal recht is me iets te zwaar maar vakken als strafrecht heb ik eigenlijk niets aan. Waarschijnlijk ga ik alleen vakken volgen die voor het werk van belang zijn, de baas betaalt ook in mijn geval ;)
Wat voor werk doe je nu precies dan? Ik begrijp wel dat je in dat geval niet het hele programma wilt volgen.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:16:54 #127
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164709790
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zit er een beetje tussenin. Voor mijn werk doen we veel met afdrachten van belastingen en premies maar wil ook wat meer een algemene basis. Fiscaal recht is me iets te zwaar maar vakken als strafrecht heb ik eigenlijk niets aan. Waarschijnlijk ga ik alleen vakken volgen die voor het werk van belang zijn, de baas betaalt ook in mijn geval ;)
Een veredelde hbo studie dus. :P Niets mis mee maar waarom de OU en geen praktijkopleider? De NCOI heeft daar een heel apart opleidingstraject voor. Als je dat volgt heb je en een volledig gecertificeerde opleiding (die je ook mee kan nemen naar een andere werkgever) en alleen maar relevante vakken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:24:30 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164714431
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 15:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je nu precies dan? Ik begrijp wel dat je in dat geval niet het hele programma wilt volgen.
Een payroll bedrijf :)

quote:
11s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 16:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een veredelde hbo studie dus. :P Niets mis mee maar waarom de OU en geen praktijkopleider? De NCOI heeft daar een heel apart opleidingstraject voor. Als je dat volgt heb je en een volledig gecertificeerde opleiding (die je ook mee kan nemen naar een andere werkgever) en alleen maar relevante vakken.
Omdat ik het bedrijf zelf over ga nemen en ik deze studie het handigst vind ;)

Dat jij het een veredelde hbo vindt zegt meer over jou denk ik :P

Praktijkervaring is voor mij dus ook niet van toepassing aangezien ik het toe ga passen binnen dit bedrijf.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:30:05 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164714601
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:24 schreef MaJo het volgende:

Omdat ik het bedrijf zelf over ga nemen en ik deze studie het handigst vind ;)

Ja, dat deze studie - of althans, onderdelen ervan.. - jou het handigst lijkt is logisch, de vraag is dus: waarom? :P Je kiest op grond van jouw situatie niet het meest voor de hand liggende alternatief. Als je niet de volledige studie volgt behaal je immers ook niet de academische graad, wat wel het onderscheidend vermogen is van de OU ten opzichte van de beroepsaanbieders.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator zondag 21 augustus 2016 @ 00:40:51 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164723199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat deze studie - of althans, onderdelen ervan.. - jou het handigst lijkt is logisch, de vraag is dus: waarom? :P Je kiest op grond van jouw situatie niet het meest voor de hand liggende alternatief. Als je niet de volledige studie volgt behaal je immers ook niet de academische graad, wat wel het onderscheidend vermogen is van de OU ten opzichte van de beroepsaanbieders.
Het gaat mij niet om de graad maar om de verdieping van mijn kennis ;) al zit ik er wel aan te denken om de andere bachelorvakken in mijn eigen tijd te doen, nooit verkeerd nog een papiertje erbij :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164731579
Hoe lang duurt het eigenlijk voor dat je je bachelor kan ophalen op de RUG? staat bij mij al 2 weken op Definitieve diploma wordt aangemaakt door de CSA.
pi_164732901
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:24 schreef Henrys het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voor dat je je bachelor kan ophalen op de RUG? staat bij mij al 2 weken op Definitieve diploma wordt aangemaakt door de CSA.
Geen idee hoe het daar gaat, maar mij is altijd verteld dat de aanmaak van een diploma minstens een maand duurt.
pi_164732952
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:24 schreef Henrys het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voor dat je je bachelor kan ophalen op de RUG? staat bij mij al 2 weken op Definitieve diploma wordt aangemaakt door de CSA.
Je hebt toch een speciale uitreiking voor alle geslaagde bachelorstudenten Rechten, of niet op de RUG?
pi_164733054
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 14:23 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Je hebt toch een speciale uitreiking voor alle geslaagde bachelorstudenten Rechten, of niet op de RUG?
Ja maar dat moet je wel voor aanmelden, heb helemaal niet zin in zo'n poppenkast aangezien ook nog een jaar te gaan heb
pi_164733672
Net maar eens begonnen met dat grafvak van een Tax Accounting. Eens kijken wat ik er deze ronde van bak.
  zondag 21 augustus 2016 @ 15:40:15 #136
365082 IPA35
Patriarch
pi_164734790
Zo...

Nog één boek afwachten.
De nieuwe druk van "The Substantive Law of the EU".
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:58:32 #137
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164741739
Waar raden jullie aan om nieuwe boeken te halen? Via de studievereniging Grotius of toch ergens anders?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164742279
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:58 schreef KetchupFTW het volgende:
Waar raden jullie aan om nieuwe boeken te halen? Via de studievereniging Grotius of toch ergens anders?
,

Meestal krijg je korting via de studievereniging toch? Niks mis mee lijkt mij dan.
  zondag 21 augustus 2016 @ 20:17:01 #139
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164742341
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 20:15 schreef Actaeon het volgende:

[..]

,

Meestal krijg je korting via de studievereniging toch? Niks mis mee lijkt mij dan.
Ja, 5%. Ik dacht dat het wellicht ergens anders goedkoper te krijgen was.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164742510
quote:
Ja, 5%. Ik dacht dat het wellicht ergens anders goedkoper te krijgen was.
Probeer het eens tweedehands via bol.com
  zondag 21 augustus 2016 @ 21:11:27 #141
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164744066
Is het trouwens mogelijk voldoendes te herkansen op de universiteit van Leiden?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164745947
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 21:11 schreef KetchupFTW het volgende:
Is het trouwens mogelijk voldoendes te herkansen op de universiteit van Leiden?
Dat kan je opzoeken in de OER van UL.
pi_164745983
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat kan je opzoeken in de OER van UL.
Ik heb momenteel een meet met Paxgod en johannes, jelly?
pi_164746135
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik heb momenteel een meet met Paxgod en johannes, jelly?
En dan zit je op FOK!. Dat moet een dolle boel zijn.
pi_164747363
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 20:17 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ja, 5%. Ik dacht dat het wellicht ergens anders goedkoper te krijgen was.
Bol.com heeft ook weleens aardige deals geloof ik.
Ben je eerstejaars?
  zondag 21 augustus 2016 @ 22:50:50 #146
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164747834
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:41 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Bol.com heeft ook weleens aardige deals geloof ik.
Ben je eerstejaars?
Ja, ik begin binnen een paar weken.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zondag 21 augustus 2016 @ 22:54:54 #147
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164748015
Ik heb overigens echt geen idee welke boeken ik moet kopen en waar ik dat kan vinden, op wat syllabussen en werkboeken na.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164755444
quote:
9s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:54 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb overigens echt geen idee welke boeken ik moet kopen en waar ik dat kan vinden, op wat syllabussen en werkboeken na.
Voldoendes herkansen is niet mogelijk bij de Faculteit Rechtsgeleerdheid. Voor je eerstejaarsboeken moet je inderdaad bij Grotius zijn, maar veel boeken kun je prima tweedehands kopen. Kijk ook even op de Facebookgroep Rechten Leiden - Samenvattingen, daar worden veel oude boeken voor een leuke prijs te koop aangeboden. Boekenlijst kun je vinden op de website, wel eerst even een account aanmaken als je via hun bestelt.

Mocht je later besluiten voor fiscaal of notarieel recht te gaan: via de BNSL (Notarieel) of PNO (fiscaal) kun je ook boeken bestellen. Al maakt het geloof ik niet uit voor de hoeveelheid korting.
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 10:57:17 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164757955
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 21:11 schreef KetchupFTW het volgende:
Is het trouwens mogelijk voldoendes te herkansen op de universiteit van Leiden?
Waarom zou je dat willen :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164758231
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen :?
MaJo en Ketchup :')
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 11:23:54 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164758432
quote:
11s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:12 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

MaJo en Ketchup :')
:D :') _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164758923
Ben even naar m'n nieuwe rooster aan het kijken, best wel genot eerlijk gezegd. Hoorcolleges nu in de middag ipv vroege ochtend en nu maandag ipv dinsdag vrij. Enige wat kut zou kunnen zijn is dat ik soms ook tentamens heb op zaterdagochtend, dat is wel balen voor de mensen met een weekabonnement. _O-
  maandag 22 augustus 2016 @ 13:35:19 #153
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164760783
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen :?
Omdat een hoger cijfer beter is dan een lager cijfer.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 13:48:26 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164761024
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2016 13:35 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Omdat een hoger cijfer beter is dan een lager cijfer.
Ik heb daar nooit zo'n last van, gehaald is gehaald :@ :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164762143
quote:
11s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:12 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

MaJo en Ketchup :')
Jij kan er ook anders wat van met je één vraag per kloon.
pi_164762150
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 13:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit zo'n last van, gehaald is gehaald :@ :')
That's the spirit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2016 14:52:26 ]
pi_164762324
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2016 14:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Jij kan er ook anders wat van met je één vraag per kloon.
Als je zo zeker van je zaakjes bent, noem ze dan op
pi_164762380
quote:
18s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:05 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Als je zo zeker van je zaakjes bent, noem ze dan op
Daar is er geen beginnen aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2016 15:08:36 ]
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 15:09:43 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164762399
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2016 14:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

That's the spirit.
Ja toch :D alsof iemand ooit om je cijfers vraagt :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 22 augustus 2016 @ 15:20:03 #160
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164762559
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja toch :D alsof iemand ooit om je cijfers vraagt :')
Vooral bij rechten, aanbod is zo groot in vergelijking met de vraag natuurlijk.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164762582
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Daar is er geen beginnen aan.
pi_164762585
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja toch :D alsof iemand ooit om je cijfers vraagt :')
Bij de grotere kantoren wel geloof ik?
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 15:37:31 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164762831
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Bij de grotere kantoren wel geloof ik?
Dat zou kunnen. Ik heb zelf in ieder geval nog nooit cijfers hoeven te overleggen, maar dat zijn dan ook wel studies in een andere richting (journalistiek en politicologie).
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164768594
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja toch :D alsof iemand ooit om je cijfers vraagt :')
...
pi_164769488
quote:
Die gillende keukenmeid op het eind :D
mag het weten
pi_164770036
Waarom heeft Verbintenissenrecht C.S. maar 5 collegeweken i.p.v. 7 :') ?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 augustus 2016 @ 21:06:02 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164770497
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Die gillende keukenmeid op het eind :D
Schitterend, hahaha. Heerlijk absurd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164770541
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:50 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ja, ik begin binnen een paar weken.
Leuk ! :)
Zin in?
pi_164770543
Enig idee waarom de regel bestaat dat je maar 1 seminar per semester mag volgen? Nu heb ik mij wel ingeschreven voor het verplicht voorgeschreven seminar behorend bij mijn gekozen master. Maar ik zou graag een tweede seminar in hetzelfde semester volgen als invulling van mijn keuzeruimte. Maar dat staan ze in Groningen weer niet toe -O-
mag het weten
pi_164770595
/hier stond iets wat niet juist was.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2016 21:48:18 ]
  maandag 22 augustus 2016 @ 21:15:02 #172
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164770758
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Leuk ! :)
Zin in?
Zeker, maar wel nog steeds een beetje spannend, zelfs na het doorlopen van de introductieweek ;( .
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164771607
quote:
Whahaha, nou geen idee eerlijk gezegd maar het ziet er wel hilarisch uit
pi_164772024
quote:
cringe
pi_164772262
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:52 schreef Bolasie het volgende:
Ben even naar m'n nieuwe rooster aan het kijken, best wel genot eerlijk gezegd. Hoorcolleges nu in de middag ipv vroege ochtend en nu maandag ipv dinsdag vrij. Enige wat kut zou kunnen zijn is dat ik soms ook tentamens heb op zaterdagochtend, dat is wel balen voor de mensen met een weekabonnement. _O-
Ik dacht dat je met je scootertje ging.
pi_164772349
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:00 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met je scootertje ging.
Mijn laatste zin ging uiteraard niet over mij.
pi_164772365
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Mijn laatste zin ging uiteraard niet over mij.
Dan is daar helemaal niets kuts aan dus.
pi_164772401
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dan is daar helemaal niets kuts aan dus.
Voor mij niet, nee. Ken wel wat mensen die uit Brabant komen, dat wordt lekker dokken.
pi_164772439
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:04 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Voor mij niet, nee. Ken wel wat mensen die uit Brabant komen, dat wordt lekker dokken.
Zij kiezen ervoor om nog bij hun mammie en pappie te blijven wonen. Eigen schuld.
pi_164772471
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:58 schreef KetchupFTW het volgende:
Waar raden jullie aan om nieuwe boeken te halen? Via de studievereniging Grotius of toch ergens anders?
Eerst kijken of de druk op Marktplaats te vinden is, anders koop ik het gewoon nieuw.
pi_164772485
Niet altijd nieuw kopen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2016 22:07:47 ]
pi_164773525
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:15 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Zeker, maar wel nog steeds een beetje spannend, zelfs na het doorlopen van de introductieweek ;( .
Beetje spanning is goed toch? :P

Wat 'vrees' je dan? :)
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:07:58 #183
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164774517
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:40 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Beetje spanning is goed toch? :P

Wat 'vrees' je dan? :)
Niets, maar gewoon de nieuwe omgeving is wel eng.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164778403
Gvd wat is het OV toch duur zeg. Vorige maand geld over en deze maand kom ik tekort. :(
pi_164786166
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Niets, maar gewoon de nieuwe omgeving is wel eng.
Het boeit niemand dat je er bent.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:38:36 #186
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_164786236
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Het boeit niemand dat je er bent.
Mij wel haha :P
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_164787008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 05:05 schreef DoubleDip het volgende:
Gvd wat is het OV toch duur zeg. Vorige maand geld over en deze maand kom ik tekort. :(
Nou inderdaad, mijn studenten OV is ook ten einde
pi_164789937
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:09 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nou inderdaad, mijn studenten OV is ook ten einde
Meid
pi_164790534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 05:05 schreef DoubleDip het volgende:
Gvd wat is het OV toch duur zeg. Vorige maand geld over en deze maand kom ik tekort. :(
Maximaal lenen met collegegeldkrediet, altijd geld zat _O_

Kan niet wachten tot het jaar weer begint, ga voor het eerst actief naar hoorcolleges een aantekeningen maken O+
pi_164790690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:19 schreef Henrys het volgende:

[..]

Maximaal lenen met collegegeldkrediet, altijd geld zat _O_

Kan niet wachten tot het jaar weer begint, ga voor het eerst actief naar hoorcolleges een aantekeningen maken O+
Dat zegt iedereen
pi_164790782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 05:05 schreef DoubleDip het volgende:
Gvd wat is het OV toch duur zeg. Vorige maand geld over en deze maand kom ik tekort. :(
Dalvrij ftw. :+ Als je incheckt in daluren maar de trein vertrekt in de spitsuren mag je gewoon gratis mee. Kost je 99 euro (94 euro eerste jaar als je zo'n uitgestudeerd kortingscode kunt krijgen) maandelijks. Een weekje heen en weer treinen voor college en ik heb het abonnement er al uit. Want OV is idd way overprioed. Maar op deze manier nog aardig betaalbaar. Zeker als je in het weekend nog eens een keertje dagtripjes door NL doet :P
mag het weten
pi_164791820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:31 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dalvrij ftw. :+ Als je incheckt in daluren maar de trein vertrekt in de spitsuren mag je gewoon gratis mee. Kost je 99 euro (94 euro eerste jaar als je zo'n uitgestudeerd kortingscode kunt krijgen) maandelijks. Een weekje heen en weer treinen voor college en ik heb het abonnement er al uit. Want OV is idd way overprioed. Maar op deze manier nog aardig betaalbaar. Zeker als je in het weekend nog eens een keertje dagtripjes door NL doet :P
Klopt, maar die kon alleen maar voor een jaar. Voor een paar maanden was het nog wel rendabel, maar de 3 maanden variant is er uit geknikkerd :(
pi_164791827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:19 schreef Henrys het volgende:

[..]

Maximaal lenen met collegegeldkrediet, altijd geld zat _O_

Kan niet wachten tot het jaar weer begint, ga voor het eerst actief naar hoorcolleges een aantekeningen maken O+
Ik leen niet, minder schulden enzo. En meer hypotheek als ik rijk ben straks. :7
pi_164792143
/verkeerd gelezen.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2016 18:44:16 ]
pi_164794674
Zo, meevallertje, vandaag duurde de terugreis ineens maar 2 uur. Morgen weer, drie op een rij ook weer compleet gemaakt.
pi_164795300
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Niets, maar gewoon de nieuwe omgeving is wel eng.
Komt goed :)
pi_164810639
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen
Klopt maar dit is mijn laatste jaar dus nu ben ik echt gemotiveerd ook omdat de vakken mij boeien

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik leen niet, minder schulden enzo. En meer hypotheek als ik rijk ben straks. :7
Bijna zonde om niet te lenen gezien de voorwaarden
pi_164816770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:49 schreef Henrys het volgende:

[..]

Bijna zonde om niet te lenen gezien de voorwaarden
Zonde juist om een schuld op te bouwen als het niet nodig is. Heb je alleen maar problemen bij het afsluiten van een hypotheek enzo. Sowieso blijft de schuld gewoon bestaan dus lijkt me geen fijn idee.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:23:50 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164817274
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:49 schreef Henrys het volgende:

Bijna zonde om niet te lenen gezien de voorwaarden
Want?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164817367
Een schuld blijft een schuld

Dat is nooit fijn
pi_164817567
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:31 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dalvrij ftw. :+ Als je incheckt in daluren maar de trein vertrekt in de spitsuren mag je gewoon gratis mee. Kost je 99 euro (94 euro eerste jaar als je zo'n uitgestudeerd kortingscode kunt krijgen) maandelijks. Een weekje heen en weer treinen voor college en ik heb het abonnement er al uit. Want OV is idd way overprioed. Maar op deze manier nog aardig betaalbaar. Zeker als je in het weekend nog eens een keertje dagtripjes door NL doet :P
dalvrij voor life _O_
pi_164817583
Ik moet zelf ook nog maar even kijken hoe ik het ga bolwerken, mijn stufi houdt bijna op. Heb nog wel een buffertje en eind van het jaar stagevergoedingen waar ik van kan leven..
pi_164817633
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:28 schreef Ties02 het volgende:
Een schuld blijft een schuld

Dat is nooit fijn
stiekem moest ik gniffelen bij het idee dood te gaan en nooit wat terug te betalen :')
pi_164817645
quote:
9s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:37 schreef Ties02 het volgende:
Ik moet zelf ook nog maar even kijken hoe ik het ga bolwerken, mijn stufi houdt bijna op. Heb nog wel een buffertje en eind van het jaar stagevergoedingen waar ik van kan leven..
welke ritjes moet je maken?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:42:21 #205
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164817682
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

stiekem moest ik gniffelen bij het idee dood te gaan en nooit wat terug te betalen :')
Dan heb je de Staat pas echt verslagen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:43:27 #206
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164817710
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zonde juist om een schuld op te bouwen als het niet nodig is. Heb je alleen maar problemen bij het afsluiten van een hypotheek enzo. Sowieso blijft de schuld gewoon bestaan dus lijkt me geen fijn idee.
Wie bepaalt wanneer de schuld wel of niet nodig is?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164817741
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan heb je de Staat pas echt verslagen.
beetje positieve gedachtes kunnen in een nare situatie geen kwaad :P
pi_164817824
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wie bepaalt wanneer de schuld wel of niet nodig is?
ik geloof dat jij ook de uitspraak deed dat je beter studieschuld kan hebben voor 3 wereldreizen dan voor eten?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:06:16 #209
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164818307
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik geloof dat jij ook de uitspraak deed dat je beter studieschuld kan hebben voor 3 wereldreizen dan voor eten?
Ja. De een heeft wat meegemaakt in zijn leven. De ander is niet verhongerd. De schuld is hetzelfde maar ik weet wel waar ik voor zou kiezen.

Dankzij de pvda en hun sociale beleid zullen beide personen geen problemen hebben met het afbetalen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164818514
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja. De een heeft wat meegemaakt in zijn leven. De ander is niet verhongerd. De schuld is hetzelfde maar ik weet wel waar ik voor zou kiezen.

Dankzij de pvda en hun sociale beleid zullen beide personen geen problemen hebben met het afbetalen.
Ja, zonder dat nieuwe regime had ik hem toch wel een beetje geknepen nu.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:19:33 #211
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164818570
Eerlijk is eerlijk. De pvda maakt het land kapot met hun gratis geld beleid maar soms heb je daar als individu wel weer wat aan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164818619
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:19 schreef Ryon het volgende:
Eerlijk is eerlijk. De pvda maakt het land kapot met hun gratis geld beleid maar soms heb je daar als individu wel weer wat aan.
Ik verwacht dat het ook niet al te lang gaat duren. Al met al verstrekken ze op deze manier meer gratis geld dan onder de beurs tijd. Vooral als mbo'r dierverzorging die lening maximaal leegtrekken is erg lucratief.
pi_164818637
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja. De een heeft wat meegemaakt in zijn leven. De ander is niet verhongerd. De schuld is hetzelfde maar ik weet wel waar ik voor zou kiezen.

Dankzij de pvda en hun sociale beleid zullen beide personen geen problemen hebben met het afbetalen.
Ik heb wat meegemaakt en ben niet verhongerd. Best of both :7
mag het weten
pi_164836153
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zonde juist om een schuld op te bouwen als het niet nodig is. Heb je alleen maar problemen bij het afsluiten van een hypotheek enzo. Sowieso blijft de schuld gewoon bestaan dus lijkt me geen fijn idee.
Ah joh, valt allemaal wel mee. Gewoon zorgen dat je genoeg verdient, dan maakt die schuld ook vrij weinig uit bij het aanvragen van een hypothecaire lening.
pi_164843371
RuG'ers wanneer begint blok 2?

Dacht dat mijn laatste vak (IPR) al in september zou beginnen..

http://www.rug.nl/ocasys/fwn/vak/show?code=RGMPR00506

Maar hier staat semester 1b dan wel blok 2
pi_164843470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:26 schreef Ties02 het volgende:
RuG'ers wanneer begint blok 2?

Dacht dat mijn laatste vak (IPR) al in september zou beginnen..

http://www.rug.nl/ocasys/fwn/vak/show?code=RGMPR00506

Maar hier staat semester 1b dan wel blok 2
November

IPR is nooit begonnen in blok 1

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2016 15:31:22 ]
pi_164843619
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

November

IPR is nooit begonnen in blok 1
Bedankt lieverd

Hmm dat is m'n eerste stagemaand :')
Nouja, toch al besloten dat ik de herkansing in april ga maken.

Die Knot zal wel weer een nieuw boek uitgeven zeker..
pi_164843828
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:39 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Bedankt lieverd

Hmm dat is m'n eerste stagemaand :')
Nouja, toch al besloten dat ik de herkansing in april ga maken.

Die Knot zal wel weer een nieuw boek uitgeven zeker..
Vast wel, geld verdienen he
pi_164844281
Als je eenmaal de master doet, blijkt dat niemand nog ernaast werkt want daar is geen tijd voor.
pi_164844304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:12 schreef IDkaart het volgende:
Als je eenmaal de master doet, blijkt dat niemand nog ernaast werkt want daar is geen tijd voor.
Juist niet, bijna iedereen doet een stage of werkstudentschap er naast en haalt daardoor minder vakken van de studie. De mensen uit mijn eerste masterjaar die (bijna) niks hebben gehaald werken er allemaal minimaal 3 dagen per week naast.
pi_164845121
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:12 schreef IDkaart het volgende:
Als je eenmaal de master doet, blijkt dat niemand nog ernaast werkt want daar is geen tijd voor.
Als ik werk doe ik dat graag ook op mijn werk, niet ernaast.
pi_164863837
Ik zit nu in 5HAVO. Na dit jaar ga ik 6VWO doen om daarna rechten te studeren. Hebben jullie tips om me nu al voor te bereiden op rechten?

Met vriendelijke groeten
pi_164864011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:42 schreef narcissus98 het volgende:
Ik zit nu in 5HAVO. Na dit jaar ga ik 6VWO doen om daarna rechten te studeren. Hebben jullie tips om me nu al voor te bereiden op rechten?

Met vriendelijke groeten
Ja, iedere dag het BW doorlezen zodat je het tzt uit je hoofd kent.

(On a more serious note: inlezen niet nodig, iedereen begint met nul kennis, komt vanzelf wel goed!)

OT: scriptievoorstel de deur uit gedaan. Zal me benieuwen.
pi_164866218
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, iedere dag het BW doorlezen zodat je het tzt uit je hoofd kent.

(On a more serious note: inlezen niet nodig, iedereen begint met nul kennis, komt vanzelf wel goed!)

OT: scriptievoorstel de deur uit gedaan. Zal me benieuwen.
Oke, bedankt! Zijn er ook geen vakken (op VWO) die een goede basis geven? Ik volg nu op havo:
Nederlands, Engels, Wiskunde, Geschiedenis, Economie, Management en Organisatie, Duits en Frans (als extra vak). In principe heb ik met 8 vakken genoeg voor vwo, maar ik kan altijd nog een vak extra doen.
pi_164866279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:42 schreef narcissus98 het volgende:
Ik zit nu in 5HAVO. Na dit jaar ga ik 6VWO doen om daarna rechten te studeren. Hebben jullie tips om me nu al voor te bereiden op rechten?

Met vriendelijke groeten
Wtf :')
pi_164866349
Ik ben 1 van de 41 studenten van de RuG die een beurs van de overheid toegewezen heeft gekregen. :7
Volgende week zou ik een certificaatuitreiking hebben met de voorzitter van CvB, Poppema, maar ik kan niet. ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2016 13:38:05 ]
pi_164866381
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:32 schreef narcissus98 het volgende:

[..]

Oke, bedankt! Zijn er ook geen vakken (op VWO) die een goede basis geven? Ik volg nu op havo:
Nederlands, Engels, Wiskunde, Geschiedenis, Economie, Management en Organisatie, Duits en Frans (als extra vak). In principe heb ik met 8 vakken genoeg voor vwo, maar ik kan altijd nog een vak extra doen.
Nederlands.
Maatschappijwetenschappen opzich, maar is te verwaarlozen.

Maak je niet zo druk.
pi_164866477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:35 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wtf :')
Geef toe dat je ook zo'n strebertje was
pi_164866500
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:38 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nederlands.
Maatschappijwetenschappen opzich, maar is te verwaarlozen.

Maak je niet zo druk.
Bedankt! Is filosofie ook handig?
pi_164866522
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:42 schreef narcissus98 het volgende:

[..]

Bedankt! Is filosofie ook handig?
Wat is handig?
pi_164866586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat is handig?
Het vak filosofie, als voorbereiding op de studie rechten?
pi_164866593
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:32 schreef narcissus98 het volgende:

[..]

Oke, bedankt! Zijn er ook geen vakken (op VWO) die een goede basis geven? Ik volg nu op havo:
Nederlands, Engels, Wiskunde, Geschiedenis, Economie, Management en Organisatie, Duits en Frans (als extra vak). In principe heb ik met 8 vakken genoeg voor vwo, maar ik kan altijd nog een vak extra doen.
Nederlands op VWO zou ik wel aanraden. Dat is verder het enige vak wat echt nuttig is voor Rechten. Als je fiscaal zou doen dan zou ik Economie en M&O ook nog wel aanraden. Maar dat is echt alles.
pi_164866612
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:38 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nederlands.
Maatschappijwetenschappen opzich, maar is te verwaarlozen.

Maak je niet zo druk.
Weet niet precies wat het verschil is met Maatschappijleer, maar dat laatste is echt :r en pure nutteloze indoctrinatie.
pi_164866613
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:45 schreef narcissus98 het volgende:

[..]

Het vak filosofie, als voorbereiding op de studie rechten?
Bullshit.
pi_164866622
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:45 schreef narcissus98 het volgende:

[..]

Het vak filosofie, als voorbereiding op de studie rechten?
Dat begrijp ik, zo kan je ieder vak wel als 'handig' bestempelen. Engels voor als je Engelse literatuur moet lezen, M&O voor als je fiscaal/notarieel gaat doen, etc etc.
pi_164866657
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:47 schreef DoubleDip het volgende:

Thanks
pi_164866727
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Weet niet precies wat het verschil is met Maatschappijleer, maar dat laatste is echt :r en pure nutteloze indoctrinatie.
Maatschappijleer is een soort kort inburgeringcursus, erg schijtmakkelijk.
Maatschappijwetenschappen legt het accent meer op wetenschap, zes boeken met verschillende thema's waaronder rechtstaat. Vond het wel een leuk vak, maar wel behoorlijk pittig. Had er 'maar' een 6 voor (en tevens een na de beste van de klas (al waren we maar met 4 man _O-)).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2016 13:52:10 ]
pi_164870300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geef toe dat je ook zo'n strebertje was
Uh, nee
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:57:45 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164874664
Nederlands lijkt me een verplicht vak op de middelbare school :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164874742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat is handig?
Ik heb zelf NG gedaan (ak/wisA en keuzevak ges) en ik merk wel dat economie of M&O wel handig zou zijn... Het is echter niet noodzakelijk, op rechtssociologie en inleiding int/eur recht na (allebei eerstejaarsvakken, ik zit nu derde) heb ik nooit lager dan een 6 gehaald. :P
pi_164874767
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, zo kan je ieder vak wel als 'handig' bestempelen. Engels voor als je Engelse literatuur moet lezen, M&O voor als je fiscaal/notarieel gaat doen, etc etc.
Bij Europees, Ondernemingsrecht etc is economie anders ook wel handig. _O_ Maar noodzakelijk, nou nee.
pi_164874958
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:01 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Bij Europees, Ondernemingsrecht etc is economie anders ook wel handig. _O_ Maar noodzakelijk, nou nee.
Ik weet niet hoor, maar ik heb 0,0 economie gekregen bij Europees en OR.
pi_164874972
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:57 schreef MaJo het volgende:
Nederlands lijkt me een verplicht vak op de middelbare school :?
Ja, maar wel essentieel voor rechten. Daar vraagt ie toch naar.
pi_164875111
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:37 schreef Etsu het volgende:
Ik ben 1 van de 41 studenten van de RuG die een beurs van de overheid toegewezen heeft gekregen. :7
Volgende week zou ik een certificaatuitreiking hebben met de voorzitter van CvB, Poppema, maar ik kan niet. ;(
Waarom krijg jij nou weer geld? :')
pi_164875155
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom krijg jij nou weer geld? :')
Omdat ze mij willen supporteren.
pi_164875184
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Omdat ze mij willen supporteren.
Kan ik ook ergens support aanvragen?
pi_164875189
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan ik ook ergens support aanvragen?
Tuurlijk, het is aan hen of ze je willen supporteren.
pi_164875202
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:23 schreef Etsu het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is aan hen of ze je willen supporteren.
Jij behoort natuurlijk tot meer doelgroepen van beurzen...
pi_164875228
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jij behoort natuurlijk tot meer doelgroepen van beurzen...
Neh, niet echt.

https://www.wilweg.nl/fin(...)/holland-scholarship
pi_164875270
Ik zal maar niet zeggen dat ik ook ergens een aanvraag heb lopen voor 6k, begin september uitslag.
pi_164875289
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:26 schreef Etsu het volgende:
Ik zal maar niet zeggen dat ik ook ergens een aanvraag heb lopen voor 6k, begin september uitslag.
Jammer genoeg heb je teveel vermogen voor een bijstandsuitkering...
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:28:07 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164875292
Nice, ik houd er wel van als mensen centen lospeuteren van de Staat om lekker op reis te gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164875313
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:28 schreef Ryon het volgende:
Nice, ik houd er wel van als mensen centen lospeuteren van de Staat om lekker op reis te gaan.
De belasting moet ook betaald worden. ;(
pi_164875382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:01 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Bij Europees, Ondernemingsrecht etc is economie anders ook wel handig. _O_ Maar noodzakelijk, nou nee.
Bij bepaalde fiscale vakken was ik er anders erg blij mee dat ik E&M met M&O heb gedaan. Maar voor Rechten valt het belang idd wel mee.
pi_164875458
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:26 schreef Etsu het volgende:
Ik zal maar niet zeggen dat ik ook ergens een aanvraag heb lopen voor 6k, begin september uitslag.
Nice. Waarvoor?
pi_164875487
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nice. Waarvoor?
Zie DM.
pi_164884083
Morgen naar SixFlags.

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2016 05:07:43 ]
pi_164890359
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 05:07 schreef Etsu het volgende:
Morgen naar SixFlags.
ok
pi_164890476
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:40 schreef Ties02 het volgende:

[..]

ok
jelly
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 00:05:05 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164902714
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja, maar wel essentieel voor rechten. Daar vraagt ie toch naar.
Maar het gaat erom welke vakken hij moet volgen, aangezien nederlands verplicht is lijkt me dat niet het vermelden waard ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164902787
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:28 schreef MaJo het volgende:
:W over 2 weken begint mijn studie rechtsgeleerdheid aan de Open Universiteit. Nog anderen die aan de OU (gaan) studeren?
Hai. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164902846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bij bepaalde fiscale vakken was ik er anders erg blij mee dat ik E&M met M&O heb gedaan. Maar voor Rechten valt het belang idd wel mee.
AH ja M&O is ook zeker handig! Helaas wijzen ze je op de middelbare niet op dat je in plaats van een natuurprofiel juist soms veel beter een m-profiel kan kiezen.

(Ik was handelsrecht nog vergeten in mijn rijtje. :r )
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 00:28:57 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164903199
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 00:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hai. :7
Hoi! Studeer je er al of ga je ook beginnen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164903925
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 00:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoi! Studeer je er al of ga je ook beginnen?
Ik ga ook beginnen! Na 7 jaar niks doen vind ik het wel spannend! Jij begint ook dus?
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 01:15:39 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164904021
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ga ook beginnen! Na 7 jaar niks doen vind ik het wel spannend! Jij begint ook dus?
Klopt! Ga je introductie in Amsterdam of Nijmegen doen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164904045
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klopt! Ga je introductie in Amsterdam of Nijmegen doen?
Nijmegen. Ik kan niet op 3 september. Ik werk de nacht ervoor. Jij?
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 28 augustus 2016 @ 08:25:04 #267
263417 Keyos
Like a Boss
pi_164905567
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 05:07 schreef Etsu het volgende:
Morgen naar SixFlags.
Welke?! Ben zelf 2x naar Six Flags Great Adventure geweest, was echt super gaaf. Tip: als je naar Great Adventure gaat, doe de El Toro backseat (vond ik backseat beter dan de Kingda Ka), en pak de Kingda Ka frontseat. By far de 2 beste coasters van dat park.

Edit: zie nu dat er bij Washington een andere Six Flags in de buurt is. Als je van coasters houdt adviseer ik je sowieso om nog naar Great Adventure in New Jersey te gaan. Volgens mij het beste coasterpark van de USA na Cedar Point en Six Flags Magic Mountain.

[ Bericht 9% gewijzigd door Keyos op 28-08-2016 08:34:29 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_164905589
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 05:07 schreef Etsu het volgende:
Morgen naar SixFlags.
Lekker hard gaan :P
mag het weten
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 10:59:00 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164907030
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nijmegen. Ik kan niet op 3 september. Ik werk de nacht ervoor. Jij?
Amsterdam :D Nijmegen is me net wat te ver ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164907133
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Amsterdam :D Nijmegen is me net wat te ver ;)
Vanaf Enschede is het voor mij allebei een pokke-end. :7

Is het een idee om bijv. FB-contact te houden? Ik ken niemand die begint aan de OU :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 11:44:43 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164907946
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Vanaf Enschede is het voor mij allebei een pokke-end. :7

Is het een idee om bijv. FB-contact te houden? Ik ken niemand die begint aan de OU :')
Is goed hoor! Wel leuk om dingen uit te wisselen als er vragen enzo zijn. Ik pm je even mijn naam!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164908544
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:25 schreef Keyos het volgende:

[..]

Welke?! Ben zelf 2x naar Six Flags Great Adventure geweest, was echt super gaaf. Tip: als je naar Great Adventure gaat, doe de El Toro backseat (vond ik backseat beter dan de Kingda Ka), en pak de Kingda Ka frontseat. By far de 2 beste coasters van dat park.

Edit: zie nu dat er bij Washington een andere Six Flags in de buurt is. Als je van coasters houdt adviseer ik je sowieso om nog naar Great Adventure in New Jersey te gaan. Volgens mij het beste coasterpark van de USA na Cedar Point en Six Flags Magic Mountain.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Was leuk (en lekker, jammer dat ze het niet in NL hebben).
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 13:06:58 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164909626
Wat doe je precies in de VS Etsu, ga je er studeren?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164912401
Ik ga me komende week maar eens storten op hoe een wettenbundel te hanteren en te lezen. Nog tips? :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164912957
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga me komende week maar eens storten op hoe een wettenbundel te hanteren en te lezen. Nog tips? :)
Heb je al besloten welke bundel je neemt? :P
pi_164912997
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:44 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Heb je al besloten welke bundel je neemt? :P
:D

De OU heeft een cursus die rechtVAARDIG heet, waarbij je leert hoe je je wettenbundels moet lezen en hanteren. :P Maar ik dacht, misschien heeft iemand wel een goude tip, ofzo. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164914865
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:06 schreef MaJo het volgende:
Wat doe je precies in de VS Etsu, ga je er studeren?
KAA / Etsu in de VS
pi_164914899
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga me komende week maar eens storten op hoe een wettenbundel te hanteren en te lezen. Nog tips? :)
Niet echt, behalve dat wij dit klassikaal aangeleerd kregen bij een serie lessen over dit soort dingen. Ik zie in de studiegids dat hier in Leiden een speciale reader voor was. Helaas dus geen boeken die ik je zo kan aanraden.
pi_164916018
Yreal, een eindbaas ben je ook _O_

Krijg je dat tientje teruggestort?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2016 16:24:00 ]
pi_164922061
Morgen weer stage dus zo maar eens richting bed. :O
  zondag 28 augustus 2016 @ 21:04:22 #281
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164922802
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Morgen weer stage dus zo maar eens richting bed. :O
Om negen uur?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164923418
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:D

De OU heeft een cursus die rechtVAARDIG heet, waarbij je leert hoe je je wettenbundels moet lezen en hanteren. :P Maar ik dacht, misschien heeft iemand wel een goude tip, ofzo. :')
Vooral veel doen :P
pi_164923442
quote:
15s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Om negen uur?
Doe jij dat niet dan als je moet werken?
pi_164925118
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:23 schreef Etsu het volgende:
Yreal, een eindbaas ben je ook _O_

Krijg je dat tientje teruggestort?
Geen idee. T kutte is dat ik geen fatsoenlijke terugvlucht kan vinden..
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 22:04:38 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164925475
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga me komende week maar eens storten op hoe een wettenbundel te hanteren en te lezen. Nog tips? :)
Ik zie dat dit in de Inleiding Recht ook behandeld gaat worden dus dat komt vast goed :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164926352
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zie dat dit in de Inleiding Recht ook behandeld gaat worden dus dat komt vast goed :)
Oh ja joh? :') Heb ik gewoon nog niet ingekeken.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 22:33:19 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164926652
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh ja joh? :') Heb ik gewoon nog niet ingekeken.
Yup :Y Had het al een beetje doorgelezen allemaal ;)

Ga je trouwens de colleges op maandag of woensdag volgen? Geen idee hoe dat werkt trouwens zo'n online college _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164931557
quote:
15s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Om negen uur?
Dan begin ik ja. Zo maar eens richting trein.
pi_164931845
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup :Y Had het al een beetje doorgelezen allemaal ;)

Ga je trouwens de colleges op maandag of woensdag volgen? Geen idee hoe dat werkt trouwens zo'n online college _O-
Ja, geen idee nog, eigenlijk. Ik neig naar maandag, nu.
Er staat ergens wel zo'n uitleg over het online college, trouwens. Toen begreep ik er nog steeds niet zoveel van. Behalve dat ik een headset zou moeten hebben.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 29 augustus 2016 @ 08:12:23 #290
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164931973
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 05:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan begin ik ja. Zo maar eens richting trein.
Wat is je reistijd dan? Wat een hel dit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 08:56:57 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164932307
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 07:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, geen idee nog, eigenlijk. Ik neig naar maandag, nu.
Er staat ergens wel zo'n uitleg over het online college, trouwens. Toen begreep ik er nog steeds niet zoveel van. Behalve dat ik een headset zou moeten hebben.
Ik had het ook gelezen en snap er maar weinig van :') Volgens mij is het de bedoeling dat je met z'n allen kunt communiceren maar dat lijkt me heel chaotisch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164932336
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 08:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik had het ook gelezen en snap er maar weinig van :') Volgens mij is het de bedoeling dat je met z'n allen kunt communiceren maar dat lijkt me heel chaotisch?
Ja. En ja. Soort van groepsskype, ofzo. Tenminste, dat begrijp ik er van.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164935841
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 08:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. En ja. Soort van groepsskype, ofzo. Tenminste, dat begrijp ik er van.
Wat is dit voor gekkigheid
pi_164935962
8:00am beginnen met de les.

Dat zijn nog eens tijden, lang geleden. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2016 12:41:04 ]
pi_164936616
Morgen begint de topshow weer, erg veel zin in. Gelukkig geen vakken meer à la Rechtswetenschap/sociologie/geschiedenis, maar gewoon beginnen met Staatsrecht. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2016 13:13:23 ]
pi_164937536
Waar staat de Wet Dieren in mijn wettenbundel? :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164937815
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:51 schreef Lonaa het volgende:
Waar staat de Wet Dieren in mijn wettenbundel? :@
Nooit van gehoord, maar voorin vind je de afkortingen en de namen van de wetten op alfabetische volgorde (Kluwer).

Vermande vast ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2016 14:04:39 ]
pi_164937874
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 14:02 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nooit van gehoord, maar voorin vind je de afkortingen en de namen van de wetten op alfabetische volgorde.
Ja, daar staat ie niet bij. Het is een kaderwet die sinds 2013 in gebruik is. Op internet kan ik hem wel vinden:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0030250/2015-02-01
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164942512
Ik ben echt bang voor dit jaar. :( Ik zit nu in B3 en aan de EUR kan je alleen in september beginnen aan een master. Dus als ik een vak niet haal zit ik daar een jaar niks te doen. :r
pi_164942546
Btw rechtswinkel.nl is een super leuke en leerzame website! Ik ga voorlopig nog geen antwoorden geven, maar het is zo interessant om via de mails te zien wat andere mensen als antwoord geven. :)
pi_164943170
Slot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')