abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:08:06 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164533564
Welkom in het topic voor de turnsport tijdens de Olympische Spelen 2016 in Rio de Janeiro!
Van 6 t/m 16 augustus wordt er om de olympische medailles geturnd in de HSBC/Olympic Arena in Barra.
Hieronder vind je de data en tijden van de olympische finales, inclusief de deelnemers en hun kwalificatiescores:


SPOILER: Deelnemers & kwalificatiescores
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Eindresultaten finale
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Deelnemers & kwalificatiescores
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Eindresultaten finale
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Deelnemers & kwalificatiescores
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Eindresultaten finale
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Deelnemers & kwalificatiescores
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Eindresultaten finale
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Deelnemers & kwalificatiescores
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Eindresultaten finale
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Deelnemers & kwalificatiescores
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Deelnemers & kwalificatiescores
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is een goede score?

Omdat (los van de uitvoering) de gemiddelde D-score per toestel flink kan verschillen, is het soms onduidelijk wat nou precies een goede score is of niet. Voor uitleg over de D- en E-scores kun je onder aan deze OP een spoedcursusje vinden.
Uitgaande van de scores op de toestelfinales WK 2015 en de afgelopen kwalificatiescores, zouden deze scores ongeveer kans kunnen maken op een medaille:

Heren
o Vloer | 15.500 >
o Paardvoltige | 15.600 >
o Ringen | 15.700 >
o Sprong | 15.300 >
o Brug met gelijke leggers | 15.900 >
o Rekstok | 15.600 >

Dames
o Sprong | 15.500 >
o Brug met ongelijke leggers | 15.600 >
o Evenwichtsbalk | 15.100 >
o Vloer | 15.000 >



De wedstrijden zijn vanaf de NOS-site allemaal live te streamen: klik hier.
Startlijsten en resultaten vind je up-to-date op de officiële Rio-site: klik hier.

Tref je toevallig een samenvatting of zelfs live-uitzending met commentaar van Hans van Zetten?
Dan heb je geluk, en kan de bingo weer uit de kast!





Nieuw in de sport? Kijk en lees hieronder een kekke spoedcursus en word de nieuwe Hans van Zetten!
SPOILER: Wat je moet weten over turnen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze HansGod houdt het hier graag ontopic.
Wil je het hebben over andere sporten op de OS? Dan kun je die hiertussen vinden.
Wil je klagen over de live-uitzendingen van de NOS? Dat kan hier.
Wil je liever slowchatten of over andere dingen praten? Klik dan hier.
En speculaties over de diskwalificatie van Yuri kunnen hier.


[ Bericht 1% gewijzigd door Moira op 14-08-2016 23:02:14 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:08:22 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164533575
Bij gebrek aan een betere TT.. :') :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:10:27 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164533671
Wel mooi hoe Scheder even haar momentje pakt O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:11:03 #4
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164533701
Ik vind Kocian echt niet sympathiek he _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:14:52 #5
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_164533863
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:11 schreef Moira. het volgende:
Ik vind Kocian echt niet sympathiek he _O-
Beetje te Amerikaans gemaakt, of iets anders?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:17:49 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164533991
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:14 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Beetje te Amerikaans gemaakt, of iets anders?
Volgens mij is 't sowieso geen bijster charismatisch/spontaan/spraakzaam meisje. Biles en Hernandez hebben dat totaal niet.
Maar goed, wel leuk voor haar dat ze dan ooit in 'r carrière nog een Olympische medaille in huis heeft mogen hangen.

Ben wel echt blij voor Mustafina O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:22:35 #7
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_164534219
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Volgens mij is 't sowieso geen bijster charismatisch/spontaan/spraakzaam meisje. Biles en Hernandez hebben dat totaal niet.
Maar goed, wel leuk voor haar dat ze dan ooit in 'r carrière nog een Olympische medaille in huis heeft mogen hangen.

Ben wel echt blij voor Mustafina O+
Ik had het laatst bij die andere twee juist wel een beetje, tijdens hun vloer oefening. Die opgezette 'big smile' bij elke beweging ging me een beetje tegenstaan.

Buiten het toestel zijn ze een stuk sympathieker.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:27:07 #8
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164534442
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:22 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik had het laatst bij die andere twee juist wel een beetje, tijdens hun vloer oefening. Die opgezette 'big smile' bij elke beweging ging me een beetje tegenstaan.

Buiten het toestel zijn ze een stuk sympathieker.
Ja precies. Hoewel je bij Biles soms wel ziet dat 't oprecht is, die weet gewoon dat ze aan het shinen is, die straalt gewoon baasheid uit in d'r gezicht :D
Bij Hernandez leek het op vloer ook wel wat gemaakt ja, maar ik denk dat dat van de spanning is want bij de vloeroefeningen die ik haar in de Amerikaanse kampioenschappen zag doen had ze een beetje hetzelfde als Biles, was echt aan het stralen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:33:13 #9
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_164534723
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:27 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja precies. Hoewel je bij Biles soms wel ziet dat 't oprecht is, die weet gewoon dat ze aan het shinen is, die straalt gewoon baasheid uit in d'r gezicht :D
Bij Hernandez leek het op vloer ook wel wat gemaakt ja, maar ik denk dat dat van de spanning is want bij de vloeroefeningen die ik haar in de Amerikaanse kampioenschappen zag doen had ze een beetje hetzelfde als Biles, was echt aan het stralen.
Bij Biles paste het ook nog wel wat bij de muziek die ze had, maar dan nog. Als zo'n smile je eenmaal gaat tegenstaan blijf je het zien.

Zo nu en dan ook eens een iets andere gezichtsuitdrukking zou ik iig verwelkomen, mag ze verder stralen zoveel ze wil. 8-)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:35:51 #10
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164534860
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:33 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Bij Biles paste het ook nog wel wat bij de muziek die ze had, maar dan nog. Als zo'n smile je eenmaal gaat tegenstaan blijf je het zien.

Zo nu en dan ook eens een iets andere gezichtsuitdrukking zou ik iig verwelkomen, mag ze verder stralen zoveel ze wil. 8-)
Ja idd, snap wel wat je bedoelt.
Toen ze Amerikaans kampioen werd gaf ze tijdens haar winnende vloeroefening een knipoog naar haar coach :D Werd haar later wel aangeraden om dat maar niet in de Olympische spelen te doen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:38:19 #11
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_164534959
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:35 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja idd, snap wel wat je bedoelt.
Toen ze Amerikaans kampioen werd gaf ze tijdens haar winnende vloeroefening een knipoog naar haar coach :D Werd haar later wel aangeraden om dat maar niet in de Olympische spelen te doen :P
Daar zou ik nou nog wel om kunnen lachen, maar dat zal de Olympische jury wel weer niet met me eens zijn. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 augustus 2016 @ 22:38:53 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_164534985
En diezelfde Braziliaan nog een keer, het zit hem begrijpelijk nog meer dwars dan ons:

quote:
I would like to apologize for the disgusting behavior or the crowd. True fans would never act like that, and I'm really ashamed of such people. Mikulak and Shirai both deserve formal apologies. As a long time fan of Gymnastics, this is not how I pictured the event in my head. But those people do not represent all Brazilians, and on behalf of people who really love and admire this sport, and those who deeply respect the gymnasts, I would like to apologize. I'm really, really ashamed of their behavior.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:46:07 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164535295
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:38 schreef heywoodu het volgende:
En diezelfde Braziliaan nog een keer, het zit hem begrijpelijk nog meer dwars dan ons:

[..]

Mikulak was als 1e gekwalificeerd, met die kwalificatiescore had hij deze finale gewonnen. Ik kan me niet voorstellen dat dat gejoel van het publiek dat niet heeft beïnvloed. Is ook echt wel schandelijk hoor, ben benieuwd of dit überhaupt nog wel een staartje krijgt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 augustus 2016 @ 22:47:36 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_164535356
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:46 schreef Moira. het volgende:

[..]

Mikulak was als 1e gekwalificeerd, met die kwalificatiescore had hij deze finale gewonnen. Ik kan me niet voorstellen dat dat gejoel van het publiek dat niet heeft beïnvloed. Is ook echt wel schandelijk hoor, ben benieuwd of dit überhaupt nog wel een staartje krijgt.
Zeker, maar stel je voor dat zoiets op de Spelen in Nederland gebeurt. Jij als echte turnfan hebt daar jaren naar uitgekeken en je landgenoten, die nooit turnen kijken, zorgen ervoor dat men het internationaal alleen over de sfeer heeft...ik zou er ook goed de pest in hebben dan :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 22:49:03 #15
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164535405
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zeker, maar stel je voor dat zoiets op de Spelen in Nederland gebeurt. Jij als echte turnfan hebt daar jaren naar uitgekeken en je landgenoten, die nooit turnen kijken, zorgen ervoor dat men het internationaal alleen over de sfeer heeft...ik zou er ook goed de pest in hebben dan :{
Ja precies, ze hebben gewoon het eind van die pot verneukt. Dat is voor iedereen zonde maar nog zuurder als het je (respectloze) landgenoten zijn.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 23:00:43 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164535846
OP ff geëdit met de resultaten van vandaag
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 23:10:18 #17
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164536267
Als Sanne morgen echt die 7.0 voor elkaar krijgt zonder van de balk af te pleuren is er echt kans dat ze de Epke Zonderland van het damesturnen wordt.

ZE STAAAAAT! ZE STAAAAAT! HET IS ONGEKEND! SANNE WEVERS HEEFT HIER DE OEFENING VAN HAAR LEVEN GETURND! ZE STAAT, EN IEDEREEN, EN IK STA OOK! IK GA HELEMAAL UIT M'N DAK!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_164536496
Hup Rusland.
pi_164537020
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:10 schreef Moira. het volgende:
Als Sanne morgen echt die 7.0 voor elkaar krijgt zonder van de balk af te pleuren is er echt kans dat ze de Epke Zonderland van het damesturnen wordt.

ZE STAAAAAT! ZE STAAAAAT! HET IS ONGEKEND! SANNE WEVERS HEEFT HIER DE OEFENING VAN HAAR LEVEN GETURND! ZE STAAT, EN IEDEREEN, EN IK STA OOK! IK GA HELEMAAL UIT M'N DAK!
Ik weet nu al dat ik die oefening niet ga kijken. Ik loop wel even weg van m'n laptop, hoor ik daarna wel hoe het gegaan is en kijk ik de oefening later terug :p
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 23:28:45 #20
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164537075
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hup Rusland.
MustafinaRussischeGodin _O_
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:27 schreef VikaMustyGrishi het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat ik die oefening niet ga kijken. Ik loop wel even weg van m'n laptop, hoor ik daarna wel hoe het gegaan is en kijk ik de oefening later terug :p
Oooh ik kan dat echt niet hoor :o
Ik weet nog dat ik tijdens de oefening van Epke helaas naar werk moest, maar ik zat gewoon live mee te kijken op m'n telefoon onderweg :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 14 augustus 2016 @ 23:33:15 #21
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_164537272
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:10 schreef Moira. het volgende:
Als Sanne morgen echt die 7.0 voor elkaar krijgt zonder van de balk af te pleuren is er echt kans dat ze de Epke Zonderland van het damesturnen wordt.

ZE STAAAAAT! ZE STAAAAAT! HET IS ONGEKEND! SANNE WEVERS HEEFT HIER DE OEFENING VAN HAAR LEVEN GETURND! ZE STAAT, EN IEDEREEN, EN IK STA OOK! IK GA HELEMAAL UIT M'N DAK!
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar zij die 7.0 vandaan haalt. Ze is niet echt van de technische hoogstandjes, toch?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_164537417
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:28 schreef Moira. het volgende:

[..]

MustafinaRussischeGodin _O_

[..]

Oooh ik kan dat echt niet hoor :o
Ik weet nog dat ik tijdens de oefening van Epke helaas naar werk moest, maar ik zat gewoon live mee te kijken op m'n telefoon onderweg :D
Ik lag op de OK tijdens Epke zijn oefening!!! Das pas erg.. Heb vlak voor ik onder narcose werd gebracht gezegd dat ze me wakker moesten maken met de mededeling dat Epke goud had. Dus ik kwam weer een beetje bij, de zuster fluistert "hij heeft goud hoor" dus ik schiet overeind en riep, "breng me terug naar de zaal, ik moet naar m'n telefoon!!" M'n moeder en vriend waren enorm verbaasd dat ik volledig wakker en rechtop zittend in mijn bed de zaal op werd gereden, en meteen mijn telefoon eiste hahaha
pi_164537447
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:33 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar zij die 7.0 vandaan haalt. Ze is niet echt van de technische hoogstandjes, toch?
Ze haalt veel combinatie bonussen. Dus door pirouettes en sprongen met elkaar te verbinden
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 23:40:23 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164537619
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:33 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar zij die 7.0 vandaan haalt. Ze is niet echt van de technische hoogstandjes, toch?
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:36 schreef VikaMustyGrishi het volgende:

[..]

Ze haalt veel combinatie bonussen. Dus door pirouettes en sprongen met elkaar te verbinden
Ze ging ook nog een extra flikflak ofzo in d'r openingssprong opnemen toch? 3 achter elkaar ofzo?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 14 augustus 2016 @ 23:40:52 #25
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164537646
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:36 schreef VikaMustyGrishi het volgende:

[..]

Ik lag op de OK tijdens Epke zijn oefening!!! Das pas erg.. Heb vlak voor ik onder narcose werd gebracht gezegd dat ze me wakker moesten maken met de mededeling dat Epke goud had. Dus ik kwam weer een beetje bij, de zuster fluistert "hij heeft goud hoor" dus ik schiet overeind en riep, "breng me terug naar de zaal, ik moet naar m'n telefoon!!" M'n moeder en vriend waren enorm verbaasd dat ik volledig wakker en rechtop zittend in mijn bed de zaal op werd gereden, en meteen mijn telefoon eiste hahaha
Haha jeetje, da's ook wel weer wat om na te vertellen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')